abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166582425
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 11:39 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Wat de TS juist probeert te zeggen, is dat je dat met een Windows based pc allemaal kan. Je kunt er alles mee wat je met een Mac ook kan, alleen dan voor minder geld en met een langere levensduur. Wil je grijs en saai? Dat kan makkelijk zonder dat je een iMac koopt.
Het aanbod van hardware en de veelzijdigheid van Windows, zorgen ervoor dat je er alles mee kan. Dat hij als voorbeeld een paar game pc's laat zien, is misschien niet de beste ondersteuning van zij verhaal. :)
Voor mij is het echt heel simpel. Apple is de enige fabrikant die voldoet aan mijn wensen op het gebied van software, design, security en privacy. Dat er 1001 Windows fabrikanten zijn die daar níet aan voldoen is voor mij volkomen irrelevant.
pi_166582496
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 13:59 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Voor mij is het echt heel simpel. Apple is de enige fabrikant die voldoet aan mijn wensen op het gebied van software, design, security en privacy. Dat er 1001 Windows fabrikanten zijn die daar níet aan voldoen is voor mij volkomen irrelevant.
En dat is natuurlijk ook helemaal prima. Niet iedereen heeft de flexibiliteit, performance en levensduur nodig, die een pc met Windows als OS kan leveren

Er bestaan overigens geen 'Windows fabrikanten'. Er bestaan hardware fabrikanten. Een klantenmachine is eigenlijk nooit een goed idee. Maar ik snap dat het niet voor iedereen haalbaar is om zelf een pc te bouwen.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_166582641
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 09:58 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Behalve je iPhone verbinden met je gloednieuwe MacBook. Of de foto's van je camera overzetten. Of je gloednieuwe lightning headset in je gloednieuwe MacBook stoppen.

Oh, wacht.. Dongles zeg je? Maar het zou simpel moeten zijn!
Het kan altijd simpeler natuurlijk. Perfectie bestaat niet.

quote:
[..]

We hebben geen vrije markt als we MacOS willen. Als we een voorkeur voor MacOS hebben, hebben we maar te slikken wat Apple ons voorschotelt.
Iedereen is vrij om een non-Apple product te kopen, en iedereen is vrij om met Apple producten te concurreren. Dat is een vrije markt.
  vrijdag 11 november 2016 @ 14:12:34 #54
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_166582685
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 14:02 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

En dat is natuurlijk ook helemaal prima. Niet iedereen heeft de flexibiliteit, performance en levensduur nodig, die een pc met Windows als OS kan leveren
Nou ja, en daar begon het mee, TS vroeg zich af waarom iemand überhaupt een Mac kocht.

Overigens, levensduur? Wat bedoel je daarmee? Ik heb juist het idee dat Apples over het algemeen wat langer mee gaan. Ik heb onlangs mijn 2011 MacBookPro verkocht omdat ik een laptop van werk heb gekregen, maar tot vorige maand kon ik daar nog prima op werken. Windows gebruikers in mijn omgeving hebben in die tijd al twee laptops versleten en moeten alsnog overal binnen een kwartier een stopcontact hebben ;).

Overigens, ik weet dat er ook onder Windows betere hardware te krijgen is, maar dat is niet wat het gros van de gebruikers heeft.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 11 november 2016 @ 14:17:26 #55
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166582779
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 09:58 schreef Splackavellie02 het volgende:
We hebben geen vrije markt als we MacOS willen. Als we een voorkeur voor MacOS hebben, hebben we maar te slikken wat Apple ons voorschotelt.
Als je een telefoon of tablet koopt dan ben je toch ook afhankelijk van het OS dat de fabrikant van die tablet of telefoon heeft gekozen?
So we just called him Fred
pi_166582788
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 14:12 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Nou ja, en daar begon het mee, TS vroeg zich af waarom iemand überhaupt een Mac kocht.

Overigens, levensduur? Wat bedoel je daarmee? Ik heb juist het idee dat Apples over het algemeen wat langer mee gaan. Ik heb onlangs mijn 2011 MacBookPro verkocht omdat ik een laptop van werk heb gekregen, maar tot vorige maand kon ik daar nog prima op werken. Windows gebruikers in mijn omgeving hebben in die tijd al twee laptops versleten en moeten alsnog overal binnen een kwartier een stopcontact hebben ;).

Overigens, ik weet dat er ook onder Windows betere hardware te krijgen is, maar dat is niet wat het gros van de gebruikers heeft.
Maar we hebben het niet over laptops. Dat had je kunnen zien aan de foto's in de eerst post. :)

Ik weet wel dat mijn 7 jaar oude desktop nog steeds alle software kan draaien die je als consument zou willen gebruiken en dat een 7 jaar oude iMac dat niet altijd meer kan. Zeker geen software die grafisch wat meer vraagt.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
pi_166582870
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 11:39 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Wat de TS juist probeert te zeggen, is dat je dat met een Windows based pc allemaal kan. Je kunt er alles mee wat je met een Mac ook kan, alleen dan voor minder geld en met een langere levensduur. Wil je grijs en saai? Dat kan makkelijk zonder dat je een iMac koopt.
Het aanbod van hardware en de veelzijdigheid van Windows, zorgen ervoor dat je er alles mee kan. Dat hij als voorbeeld een paar game pc's laat zien, is misschien niet de beste ondersteuning van zij verhaal. :)
Het is vrij lastig om MacOS op een PC te draaien. Daarnaast vind ik de iMac de mooiste desktop. Als jij dat grijs en saai wil vinden, ook goed. Maar zo zie je maar: er is niet één waarheid.
pi_166582930
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 14:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het is vrij lastig om MacOS op een PC te draaien. Daarnaast vind ik de iMac de mooiste desktop. Als jij dat grijs en saai wil vinden, ook goed. Maar zo zie je maar: er is niet één waarheid.
Er wordt in de hele openingspost niet 1 keer over MacOs gesproken. :)

Ik vind een iMac inderdaad grijs en saai. Maar over smaak valt niet te twisten. Jij hebt een uitstekende smaak, alleen niet dezelfde als de mijne. Performance is wel gewoon meetbaar en daar kun je wel degelijk een 'waarheid' vaststellen.
pi_166583259
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 14:10 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Het kan altijd simpeler natuurlijk. Perfectie bestaat niet.
Wie heeft het over perfectie? Het is niet dat het simpeler kan; het kan out of the box helemaal niet. Weet je waarop het wel kon, en probleemloos? Op de vorige generatie MacBooks.
quote:
Iedereen is vrij om een non-Apple product te kopen, en iedereen is vrij om met Apple producten te concurreren. Dat is een vrije markt.
De PC-markt is een vrije markt. Op MacOS rust echter een monopolie. Dát is het hele punt: als je MacOS wilt gebruiken, wat bij veel mensen de voorkeur heeft, zit je gebonden aan de hardware die Apple uitbrengt. Laat dát nou precies de reden zijn dat zoveel mensen hun onvrede uitspreken.

Mensen zijn niet teleurgesteld omdat de MacBooks niet de meest krachtige hardware ter wereld zijn. Mensen zijn teleurgesteld in Apple's aanpak van de MacBooks, en tegelijkertijd prijzen opdrijft en de hardware beperkter maakt tov vorige generaties.
pi_166583304
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 14:17 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Als je een telefoon of tablet koopt dan ben je toch ook afhankelijk van het OS dat de fabrikant van die tablet of telefoon heeft gekozen?
Deze redenatie is precies andersom. Het punt is dat, wanneer je kiest voor MacOS, je gebonden bent aan de hardware die Apple uitbrengt. Dat is prima wanneer Apple blijft innoveren, vernieuwen en streven naar de best mogelijke hardware voor de gebruiker. Maar wanneer Apple erachter komt dat mensen die MacOS willen gebruiken hun hardware wel MOETEN kopen, kunnen ze er met de pet naar gooien. Die monopoliepositie is killing voor innovatie, zoals uit de nieuwste generatie MacBooks blijkt.
pi_166583329
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 14:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

vrijdag 11 november 2016 @ 14:51:33 #62
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_166583416
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 14:17 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Maar we hebben het niet over laptops. Dat had je kunnen zien aan de foto's in de eerst post. :)
Ik had de vraag van TS (waarom zou iemand überhaupt nog een Apple kopen?) breder geïnterpreteerd dan alleen desktops. En omdat ik zelf geen desktops gebruik heb ik het over laptops. :)

quote:
Ik weet wel dat mijn 7 jaar oude desktop nog steeds alle software kan draaien die je als consument zou willen gebruiken en dat een 7 jaar oude iMac dat niet altijd meer kan. Zeker geen software die grafisch wat meer vraagt.
Nu doe je een beetje hetzelfde als de TS eerder deed, dingen die je zelf gebruikt doortrekken naar wat 'de consument zou willen gebruiken'. Ik geloof helemaal dat dat jouw ervaring was, en dan is voor jou de Mac misschien geen goede keus. Andersom heb ik in die vijf jaar geen enkel probleem gehad met niet meer werkende software (consument en 'professioneel' binnen mijn vakgebied) en ik kan me nauwelijks voorstellen dat dat op een desktop Mac van twee jaar ouder wel een probleem zou zijn geweest.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_166583463
Zowel Windows-laptops als MacOS-laptops kunnen prima 6 jaar mee, tenzij je een budget Windows-laptop koopt natuurlijk. Maar dan slaat de vergelijking nergens op. Het is alleen wel zo, dat het bij MacOS makkelijker is om je laptop vlot te houden.
  vrijdag 11 november 2016 @ 15:07:50 #64
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_166583650
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 14:54 schreef Splackavellie02 het volgende:
Zowel Windows-laptops als MacOS-laptops kunnen prima 6 jaar mee, tenzij je een budget Windows-laptop koopt natuurlijk. Maar dan slaat de vergelijking nergens op.
Mwa, weet ik niet. 'Je betaalt veel meer' is het eerste argument uit de OP, maar dat gaat vooral op in vergelijking met budget machines. Die Surface Book is een prachtige machine, maar is ongeveer even duur als een nieuwe MacBook Pro, bijvoorbeeld. En er zullen allicht andere hoge kwaliteit Windows laptops zijn die minder kosten, maar het is dan echt geen kwestie meer van 'veel meer betalen'.

Waarmee ik niet bedoel dat ik die Surface Book te duur vind, overigens. Als ik Windows gebruiker zou zijn zou ik waarschijnlijk zo iets aanschaffen ;).
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_166583694
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 14:24 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Er wordt in de hele openingspost niet 1 keer over MacOs gesproken. :)

Ik vind een iMac inderdaad grijs en saai. Maar over smaak valt niet te twisten. Jij hebt een uitstekende smaak, alleen niet dezelfde als de mijne. Performance is wel gewoon meetbaar en daar kun je wel degelijk een 'waarheid' vaststellen.
MacOS is voor velen DE reden om een mac te kopen.

Performance is alleen interessant als je de computer gebruikt voor iets waar je performance nodig voor hebt.
pi_166583723
Jaren enkel met Windows gewerkt, maar niet omdat ik er zo tevreden over was. Ik kende niet beter, omdat Windows producten toentertijd de enige producten waren die in mijn budget lagen. Toen m'n budget steeg ben ik voorzichtig begonnen met een iPad en een paar maanden later een iPhone. Ik was er zo tevreden over dat ik een jaar later een MacBook Pro heb gekocht. Ik heb thuis nog steeds een Windows PC staan, gezien ik veel game en Apple producten daar niet bepaald voor zijn gemaakt. Als ik niet zou veel zou gamen had ik een paar maanden geleden geen nieuwe game PC gekocht, maar had ik een iMac in huis gehaald.

Waarom? En waarom heb ik zoveel Apple producten? Omdat het fijn werkt voor MIJ. IK heb er het geld voor over, omdat ik weet dat ik IN MIJN OGEN kwaliteit in huis haal. Kwaliteit die een grote levensduur heeft (om maar te zwijgen over de batterijduur van bv een MacBook, helemaal in vergelijking met de nieuwste Windows laptops) en kwaliteit die jaren later nog veel meer opbrengt dan een tweedehandse Windows laptop/PC (wat veel mensen vergeten mee te nemen als ze de waarde van een MacBook en Windows laptop vergelijken). In mijn ervaringen worden Windows PC's/laptops veel sneller trager en zijn ze veel vatbaarder voor virussen/malware, etc. IK vind de producten er ook gewoon veel mooier uitzien.

Ik heb een paar worden express groot gemaakt, omdat het soms niet helemaal wordt geaccepteerd dat mensen nou eenmaal van mening kunnen verschillen. Elke mening en ervaring is er één en elke mening is valid.

Nu ben ik het er wel mee eens dat Apple toe is aan iets nieuws. De nieuwe MacBooks (in vergelijking met de 2015 versies) draai ik niet echt warm van en de iMac is ook al jaren niet vernieuwd. Daarnaast zijn ze veel te duur geprijsd. Dat mag wel echt veranderen.

Ben wel erg benieuwd naar de aangekondigde Microsoft Surface Studio en de Book, al ga ik ze waarschijnlijk niet in huis halen. Naast een game PC ga ik voorlopig niet terug naar Windows. Niet dat Windows slecht is, maar voor mijn wensen werkt Mac OS/iOS gewoon heel wat beter.
pi_166583727
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 14:42 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Wie heeft het over perfectie? Het is niet dat het simpeler kan; het kan out of the box helemaal niet. Weet je waarop het wel kon, en probleemloos? Op de vorige generatie MacBooks.

[..]

De PC-markt is een vrije markt. Op MacOS rust echter een monopolie. Dát is het hele punt: als je MacOS wilt gebruiken, wat bij veel mensen de voorkeur heeft, zit je gebonden aan de hardware die Apple uitbrengt. Laat dát nou precies de reden zijn dat zoveel mensen hun onvrede uitspreken.

Mensen zijn niet teleurgesteld omdat de MacBooks niet de meest krachtige hardware ter wereld zijn. Mensen zijn teleurgesteld in Apple's aanpak van de MacBooks, en tegelijkertijd prijzen opdrijft en de hardware beperkter maakt tov vorige generaties.
Ga je nou weer beginnen met jouw definitie van monopoly?
pi_166583751
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 15:07 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Mwa, weet ik niet. 'Je betaalt veel meer' is het eerste argument uit de OP, maar dat gaat vooral op in vergelijking met budget machines. Die Surface Book is een prachtige machine, maar is ongeveer even duur als een nieuwe MacBook Pro, bijvoorbeeld. En er zullen allicht andere hoge kwaliteit Windows laptops zijn die minder kosten, maar het is dan echt geen kwestie meer van 'veel meer betalen'.
Nou.. Bij de nieuwe generatie MacBooks is dat juist wel degelijk het geval. Daarom ontstaat juist de onvrede. Professionals en powerusers vinden het vaak een stuk minder erg om meer geld te betalen voor high end laptops. Het punt is alleen dat Apple steeds meer voor middelmatige hardware kiest, maar tegelijkertijd de prijs opdrijft omdat ze weten dat de mensen die MacOS willen gebruiken het toch wel moeten betalen.
quote:
Waarmee ik niet bedoel dat ik die Surface Book te duur vind, overigens. Als ik Windows gebruiker zou zijn zou ik waarschijnlijk zo iets aanschaffen ;).
De Surface Book is vrij duur, maar kijk naar wat je krijgt, in vergelijking met de 13" MacBook Pro voor hetzelfde geld: betere accuduur, hogere resolutie scherm, nieuwere generatie CPU en een (relatief) krachtige discrete GPU. Om nog maar te zwijgen over het feit dat je het scherm kunt loskoppelen voor tablet functionaliteit, en de pen input voor grafisch werk. Zelfs als je dat niet gebruikt, biedt de Surface Book meer dan de MacBook pro voor hetzelfde geld. En dat is een van de duurste Windows laptops.
pi_166583762
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 15:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ga je nou weer beginnen met jouw definitie van monopoly?
Nee, met de definitie die in het woordenboek staat, en die voor MacOS van toepassing is.
pi_166583769
quote:
De iMac is mooi, ik heb werkelijk niets met de surface. Gewoon een kloon. Als het bij de Aldi zou liggen zou niemand het mooi vinden denk ik.

Maar jij mag het van mij mooi vinden.
pi_166583775
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 15:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Performance is alleen interessant als je de computer gebruikt voor iets waar je performance nodig voor hebt.
Want niemand die MacOS gebruikt, heeft behoefte aan high end performance... :')
pi_166583791
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 15:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

De iMac is mooi, ik heb werkelijk niets met de surface. Gewoon een kloon. Als het bij de Aldi zou liggen zou niemand het mooi vinden denk ik.

Dit is gewoon een leugen. Jammer dat je jezelf zo laat kennen, en niet eerlijk durft te zijn uit angst om ook maar enigszins kritiek op Apple te geven.
pi_166583814
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 november 2016 15:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
Jaren enkel met Windows gewerkt, maar niet omdat ik er zo tevreden over was. Ik kende niet beter, omdat Windows producten toentertijd de enige producten waren die in mijn budget lagen. Toen m'n budget steeg ben ik voorzichtig begonnen met een iPad en een paar maanden later een iPhone. Ik was er zo tevreden over dat ik een jaar later een MacBook Pro heb gekocht. Ik heb thuis nog steeds een Windows PC staan, gezien ik veel game en Apple producten daar niet bepaald voor zijn gemaakt. Als ik niet zou veel zou gamen had ik een paar maanden geleden geen nieuwe game PC gekocht, maar had ik een iMac in huis gehaald.

Waarom? En waarom heb ik zoveel Apple producten? Omdat het fijn werkt voor MIJ. IK heb er het geld voor over, omdat ik weet dat ik IN MIJN OGEN kwaliteit in huis haal. Kwaliteit die een grote levensduur heeft (om maar te zwijgen over de batterijduur van bv een MacBook, helemaal in vergelijking met de nieuwste Windows laptops) en kwaliteit die jaren later nog veel meer opbrengt dan een tweedehandse Windows laptop/PC (wat veel mensen vergeten mee te nemen als ze de waarde van een MacBook en Windows laptop vergelijken). In mijn ervaringen worden Windows PC's/laptops veel sneller trager en zijn ze veel vatbaarder voor virussen/malware, etc. IK vind de producten er ook gewoon veel mooier uitzien.

Ik heb een paar worden express groot gemaakt, omdat het soms niet helemaal wordt geaccepteerd dat mensen nou eenmaal van mening kunnen verschillen. Elke mening en ervaring is er één en elke mening is valid.

Nu ben ik het er wel mee eens dat Apple toe is aan iets nieuws. De nieuwe MacBooks (in vergelijking met de 2015 versies) draai ik niet echt warm van en de iMac is ook al jaren niet vernieuwd. Daarnaast zijn ze veel te duur geprijsd. Dat mag wel echt veranderen.

Ben wel erg benieuwd naar de aangekondigde Microsoft Surface Studio en de Book, al ga ik ze waarschijnlijk niet in huis halen. Naast een game PC ga ik voorlopig niet terug naar Windows. Niet dat Windows slecht is, maar voor mijn wensen werkt Mac OS/iOS gewoon heel wat beter.
Dit is een genuanceerde post, waar ik het helemaal mee eens ben ^O^
pi_166583833
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 15:14 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Nee, met de definitie die in het woordenboek staat, en die voor MacOS van toepassing is.
Als het om begrippen uit de economische wetenschap gaat ben je beter af met een boek over economie.

Ik heb op zolder nog veel van die boeken liggen. Daar staat wat ik je vertelde.
pi_166583845
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 15:15 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Want niemand die MacOS gebruikt, heeft behoefte aan high end performance... :')
Lees eens zorgvuldiger.
pi_166583861
quote:

[..]

Dit is gewoon een leugen. Jammer dat je jezelf zo laat kennen, en niet eerlijk durft te zijn uit angst om ook maar enigszins kritiek op Apple te geven.
Dus als iemand de iMac mooier vindt, dan moet hij wel liegen?

Gast!
pi_166583870
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 15:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Lees eens zorgvuldiger.
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 15:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Welke MacBooks bieden de high end performance waarom gevraagd wordt?
  vrijdag 11 november 2016 @ 15:19:09 #78
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166583873
quote:

[..]

Wil je svp stoppen met het aanvallen van andere users en hun mening een leugen noemen?
So we just called him Fred
pi_166583890
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 november 2016 15:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nee hoor. Dat is dan ook niet wat ik zei. Misschien moet jij zelf wat zorgvuldiger lezen. Verder reageer ik niet meer op jou. Het heeft geen zin.
pi_166583893
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 15:19 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Wil je svp stoppen met het aanvallen van andere users en hun mening een leugen noemen?
Oke :) Ik zl VEM2012 vanaf nu systematisch negeren.
pi_166583915
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 15:19 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

[..]

Welke MacBooks bieden de high end performance waarom gevraagd wordt?
Volgens mij is heel duidelijk dat de vraag uiteen loopt.
pi_166584034
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 15:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Volgens mij is heel duidelijk dat de vraag uiteen loopt.
Oke, ik ben hypocriet en ga, in tegenstelling tot wat ik eerder zei, nog één laatste keer op je reageren. Ja, de vraag loopt heel erg uiteen onder MacOS gebruikers. Het aanbod echter? Dat loopt niet bijster veel uiteen. Sterker nog: met de nieuwe generatie MacBooks loopt dit aanbod minder uiteen dan ooit tevoren.

En wat is nu net HET argument dat de meeste Apple-gebruikers geven voor hun onvrede? Juist..

Nu ben ik wel klaar :)
  vrijdag 11 november 2016 @ 15:30:00 #83
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_166584106
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 15:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ze lijken wel op elkaar ja maar die extra 'muis' die je op het scherm legt en je extra opties geeft en het feit dat het nu lijkt alsof een touchscreen ook daadwerkelijk functioneel is maakt het een stuk vooruitstrevender dan de Apple variant.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_166584141
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 november 2016 15:30 schreef jogy het volgende:

[..]

Ze lijken wel op elkaar ja maar die extra 'muis' die je op het scherm legt en je extra opties geeft en het feit dat het nu lijkt alsof een touchscreen ook daadwerkelijk functioneel is maakt het een stuk vooruitstrevender dan de Apple variant.
Maar er zit niet een gigantisch zilveren bezel onder het scherm, dat als ENIGE dient om plaats te maken voor een groot Apple-logo, dus is het een lelijk design. Geen Apple-logo: lelijk. Maar het is een mening, dus je móet het serieus nemen.
pi_166584172
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 november 2016 15:30 schreef jogy het volgende:

[..]

Ongetwijfeld. Maar ik wil geen windows en geen touchscreen. Dus voor mij geen optie.
pi_166584196
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 15:26 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Oke, ik ben hypocriet en ga, in tegenstelling tot wat ik eerder zei, nog één laatste keer op je reageren. Ja, de vraag loopt heel erg uiteen onder MacOS gebruikers. Het aanbod echter? Dat loopt niet bijster veel uiteen. Sterker nog: met de nieuwe generatie MacBooks loopt dit aanbod minder uiteen dan ooit tevoren.

En wat is nu net HET argument dat de meeste Apple-gebruikers geven voor hun onvrede? Juist..

Nu ben ik wel klaar :)
De meeste Applegebruikers? Heb je dat onderzocht?
  vrijdag 11 november 2016 @ 15:37:23 #87
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_166584233
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 15:33 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ongetwijfeld. Maar ik wil geen windows en geen touchscreen. Dus voor mij geen optie.
_O-. Fair enough. Zelf vermoed ik wel dat Microsoft met zijn Surface lijn Apple flink pijn gaat doen in het marktaandeel. Juist omdat MS met die combinatie de voordelen van de Mac wegneemt.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_166584236
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 15:31 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Maar er zit niet een gigantisch zilveren bezel onder het scherm, dat als ENIGE dient om plaats te maken voor een groot Apple-logo, dus is het een lelijk design. Geen Apple-logo: lelijk. Maar het is een mening, dus je móet het serieus nemen.
Hoe je het nu schrijft is het niet helemaal eerlijk tbh. Hij mag ervan vinden wat hij wil. Hij valt jou toch ook niet aan dat jouw smaak zo slecht is?

Ik vind zowel de iMac als de nieuw aangekondigde Studio een erg mooi design hebben. Heb niet echt een voorkeur. Dat gezegd hebbende, de Studio is de eerste Windows PC wie ik minstens net zo mooi vind als een iMac. Benieuwd hoe Windows daarop gaat bouwen in de toekomst.
pi_166584250
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 15:31 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Je klinkt wat gefrusteerd. En dat alleen maar omdat ik een iMac mooier vind. Jammer.
pi_166584262
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 november 2016 15:37 schreef jogy het volgende:

[..]

_O-. Fair enough. Zelf vermoed ik wel dat Microsoft met zijn Surface lijn Apple flink pijn gaat doen in het marktaandeel. Juist omdat MS met die combinatie de voordelen van de Mac wegneemt.
Wie weet. Het maakt mij niet zo uit.
pi_166584349
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 15:37 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Hoe je het nu schrijft is het niet helemaal eerlijk tbh. Hij mag ervan vinden wat hij wil. Hij valt jou toch ook niet aan dat jouw smaak zo slecht is?
Ik heb mijn smaak niet kenbaar gemaakt. Hij mag ervan vinden wat hij wilt, natuurlijk. Maar tegelijkertijd zeggen dat iets een kloon is van iets wat je prachtig vindt, en zeggen dat het er niet uitziet, neemt wel een beetje de geloofwaardigheid van wat je zegt weg. Dat is ook de reden dat ik niet meer op hem reageer; hij spreekt zichzelf constant tegen.
quote:
Ik vind zowel de iMac als de nieuw aangekondigde Studio een erg mooi design hebben. Heb niet echt een voorkeur. Dat gezegd hebbende, de Studio is de eerste Windows PC wie ik minstens net zo mooi vind als een iMac. Benieuwd hoe Windows daarop gaat bouwen in de toekomst.
Ik ook. Microsoft kiest voor innovatie van hardware, op basis van hun bestaande software. Het feit dat talloze fabrikanten die dingen overnemen, er hun eigen draai aan geven, en in sommige gevallen verbeteren, maakt het dat er sprake is van gezonde concurrentie. Die concurrentie houdt alle fabrikanten van Windows-hardware scherp, omdat ze elkaar links en rechts proberen te verbeteren.

Apple? Die heeft van niemand concurrentie wat MacOS hardware betreft. Dus die hebben geen enkele motivatie om te innoveren, gezien mensen het toch wel kopen, tegen elke prijs. Het is pas wanneer Apple niet meer op de kracht van MacOS kan leunen, en gebruikers gaan overstappen naar Windows, dat Apple weer gaat innoveren. Ik hoop dat dat moment snel komt.
  vrijdag 11 november 2016 @ 15:50:45 #92
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_166584464
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 15:13 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Nou.. Bij de nieuwe generatie MacBooks is dat juist wel degelijk het geval. Daarom ontstaat juist de onvrede. Professionals en powerusers vinden het vaak een stuk minder erg om meer geld te betalen voor high end laptops. Het punt is alleen dat Apple steeds meer voor middelmatige hardware kiest, maar tegelijkertijd de prijs opdrijft omdat ze weten dat de mensen die MacOS willen gebruiken het toch wel moeten betalen.
Ik heb er zelf nog niet mee gewerkt, maar de review die ik eerder hierboven aanhaalde schetst een heel ander beeld. Ik heb het idee dat de meeste van die vergelijkingen vooral op papier gemaakt zijn. De nieuwe MBP verkoopt ook niet bepaald slecht, trouwens.

quote:
De Surface Book is vrij duur, maar kijk naar wat je krijgt, in vergelijking met de 13" MacBook Pro voor hetzelfde geld:
Ook hier, maar net waar je mee vergelijkt. Voor een vergelijkbaar bedrag als de 'Performance Base' heb je een 15" MacbookPro met een groter scherm (joh), meer accuduur, lichter, snellere processor, meer RAM en evenveel SSD storage.

Maar daar gaat het me niet om. Bij Windows kun je zo veel kiezen dat je altijd wel een machine kunt vinden die het op een geselecteerd aantal punten wint van een Mac. Maakt dat het een betere machine? Misschien, als je precies die punten belangrijk vindt. Maar ik denk dat als TS het heeft over machines die 'veel goedkoper' en jij over een machine die zeven jaar meegaat en alles kan blijven draaien, dat jullie het dan niet over dezelfde machine hebben. En zo wel, dan zijn er vast weer andere dingen waar die ene machine minder in is.

Ik heb het een tijd gedaan hoor, en veel lol mee gehad ook: zelf PCs bouwen, de beste hardware uitzoeken, soms problemen oplossen als moederbord A niet goed met geheugen B om kon gaan. Maar inmiddels ben ik daar wel klaar mee. Als ik nu een nieuwe machine nodig heb maak ik wat keuzes over opslag en formaat en dergelijke, besteed ik als ie binnen is nog een half uurtje aan het overzetten van data en ik kan aan de slag. Misschien heb ik daarmee niet de snelste machine, maar wel degene die voor mij persoonlijk het beste is :).
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_166584500
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 15:43 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Ik heb mijn smaak niet kenbaar gemaakt. Hij mag ervan vinden wat hij wilt, natuurlijk. Maar tegelijkertijd zeggen dat iets een kloon is van iets wat je prachtig vindt, en zeggen dat het er niet uitziet, neemt wel een beetje de geloofwaardigheid van wat je zegt weg. Dat is ook de reden dat ik niet meer op hem reageer; hij spreekt zichzelf constant tegen.

[..]

Ik ook. Microsoft kiest voor innovatie van hardware, op basis van hun bestaande software. Het feit dat talloze fabrikanten die dingen overnemen, er hun eigen draai aan geven, en in sommige gevallen verbeteren, maakt het dat er sprake is van gezonde concurrentie. Die concurrentie houdt alle fabrikanten van Windows-hardware scherp, omdat ze elkaar links en rechts proberen te verbeteren.

Apple? Die heeft van niemand concurrentie wat MacOS hardware betreft. Dus die hebben geen enkele motivatie om te innoveren, gezien mensen het toch wel kopen, tegen elke prijs. Het is pas wanneer Apple niet meer op de kracht van MacOS kan leunen, en gebruikers gaan overstappen naar Windows, dat Apple weer gaat innoveren. Ik hoop dat dat moment snel komt.
Kijk eens voor de grap naar de klonen van diverse Europese auto's die in China rondrijden. Je kan prima van iets moois een lelijke kloon maken.
pi_166587619
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 14:42 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Out of the box niet, wel met een kabeltje van ¤20, geen schokkend bedrag als je toch al een MBP of iPhone koopt. Toegegeven, het is niet ideaal, maar het is ook geen ramp en makkelijk opgelost.

quote:
[..]

Waarom beperkter? Volgens mij biedt de nieuwe MBP op bijna elk front betere prestaties dan de vorige versie, en je hebt nu 4 Thunderbolt poorten die elk dienst kunnen doen voor de oude poorten, inclusief de oplaadpoort. Dat zie ik juist als een innovatie. Evenals de Touch Bar, die biedt ook meer flexibiliteit tov de function keys. De enige achteruitgang die ik zie is de ontbrekende MagSafe.
pi_166588063
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:01 schreef retorbrapi het volgende:
Out of the box niet, wel met een kabeltje van ¤20, geen schokkend bedrag als je toch al een MBP of iPhone koopt. Toegegeven, het is niet ideaal, maar het is ook geen ramp en makkelijk opgelost.

Het maakt geen fluit uit of het een klein bedrag extra is of niet: het zou niet nodig moeten zijn. Of Apple zou het standaard mee moeten leveren. Dit soort rechtvaardigingen is nu precies het probleem. Alles is "makkelijk" opgelost, "kan prima met workarounds", en wordt maar geaccepteerd. Apple weet dat zelf ook dondersgoed. Zolang jullie het gedrag goed blijven praten, blijven zij het extremer tonen.
quote:
Waarom beperkter? Volgens mij biedt de nieuwe MBP op bijna elk front betere prestaties dan de vorige versie, en je hebt nu 4 Thunderbolt poorten die elk dienst kunnen doen voor de oude poorten, inclusief de oplaadpoort. Dat zie ik juist als een innovatie. Evenals de Touch Bar, die biedt ook meer flexibiliteit tov de function keys. De enige achteruitgang die ik zie is de ontbrekende MagSafe.
Het toetsenbord is een significante downgrade, de CPU is al verouderd voordat de MacBook in de winkels ligt, en welke extra flexibiliteit zie jij in de Touch Bar die voor power users handig is? Wegkijken van je scherm (en je project) in Final Cut Pro? Of doel je op de smileys? Ik zie die Touch Bar voornamelijk als "innovatie voor innovatie's sake", een feature die puur toegevoegd is zodat Apple wat nieuws had om "revolutionair" te noemen, dan daadwerkelijk een toegevoegde waarde voor de professionals op wie de MacBook Pro zich claimt te richten.

Nu zul je wel een heel epistel houden over waarom Apple stiekem alles heel bewust doet, het allemaal in functie van een groter geheel staat, en dat de prijsverhoging totaal gerechtvaardigd zijn, ondanks dat je (buiten de snellere SSD en marginaal betere graphics) helemaal geen performance winst hebt.

USB-C/Thunderbolt 3 is top. Maar Apple had makkelijk twee van die poorten in het 2015 design kunnen stoppen en een veel betere MacBook qua performance tegen een significant lagere prijs aan kunnen bieden. Plus dat er dan meer ruimte voor een grotere accu en beter toetsenbord was geweest.

Maar nee, het moet allemaal dunner, want dát is waar de professionals het meest om vragen.
pi_166588193
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 15:43 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Apple? Die heeft van niemand concurrentie wat MacOS hardware betreft. Dus die hebben geen enkele motivatie om te innoveren, gezien mensen het toch wel kopen, tegen elke prijs.
Je gaf eerder aan de MBP over te slaan en bij je Razer te blijven omdat de hardware en de prijs niet naar je wensen zijn. Je bewijst zelf het tegendeel van wat je hier zegt.
pi_166588296
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:29 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Je gaf eerder aan de MBP over te slaan en bij je Razer te blijven omdat de hardware en de prijs niet naar je wensen zijn. Je bewijst zelf het tegendeel van wat je hier zegt.
Hoe doe ik dat precies..? Of doel je nu op dit:
quote:
Het is pas wanneer Apple niet meer op de kracht van MacOS kan leunen, en gebruikers gaan overstappen naar Windows, dat Apple weer gaat innoveren. Ik hoop dat dat moment snel komt.
Letterlijk de eerstvolgende zin na hetgeen wat jij quote...
pi_166589119
Voor veel doelgroepen is Windows prima, maar loop eens een gemiddelde developer conferentie binnen waar ze vooral met open source talen en frameworks werken en je ziet alleen maar Macs. Anno 2016 werken talen als PHP, Python, Ruby en frameworks als Node.js, Laravel, Rails e.d. nog steeds beter op een UNIX gebaseerd systeem, omdat die software ook op die structuur is gebouwd, toolchains als gcc/clang i.c.m. automake/CMake zijn op Linux, BSD en macOS simpel te draaien zodat je je software overal op dezelfde manier kan bouwen, als je een shell opent kan je altijd van een bepaalde minimale (bourne shell) functionaliteit uitgaan, daar zijn vervolgens ook alle tutorials op geschreven, uiteindelijk gaan de spullen die je ermee maakt ook op niet-Windows servers draaien... etc.

Op Windows ben je dan eigenlijk overgeleverd aan alles in een VM draaien, of een Cygwin omgeving, echt lekker vond dat nooit integreren met de rest van het systeem en echt vlot was het ook niet...

Voeg eraan toe een hoop commerciële softwaremakers ook voor macOS ontwikkelen en je daar dus geen gebrek aan keuze hebt, en het is voor mij het ideale allround platform.

Ik heb overigens gewoon een dikke gaming PC op Windows 10 thuis staan hoor, voor ieder doel het juiste gereedschap, op een aantal lichte Steam games uit het jaar kruik na wil ik dat de GPU in m'n laptop niet aandoen :')
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_166592956
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:32 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Hoe doe ik dat precies..? Of doel je nu op dit:

[..]

Letterlijk de eerstvolgende zin na hetgeen wat jij quote...
Je zegt dat Apple geen concurrentie heeft omdat mensen die macOS willen toch wel een Mac kopen, ongeacht de prijs. Jij geeft aan een voorkeur te hebben voor macOS, toch heb je een Razer. Dat betekent dus dat iemand macOS wel kan willen maar toch liever voor een ander product kan kiezen vanwege andere redenen (zoals hardware en prijs), en dat betekent dus dat er concurrentie is, en dat sluit een monopolie uit.

Anders gezegd, het punt wat ik wil maken is dat er geen aparte 'macOS markt' is waar iemand een monopolie op kan hebben, omdat Macs concurrentie hebben van computers die niet op macOS draaien.
pi_166593369
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 november 2016 15:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Gast!
Een iMac is mooi maar onhandig, doe bijv. 2x zo lang met monitor dan met PC.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')