abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166575047
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 20:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]

Bij Apple heb je nauwelijks keuze, je moet maar genoegen nemen met wat ze voor je bedacht hebben.
Klopt en dat is de aantrekkingskracht van Apple. Hun designfilosofie is gewoon eenvoud. Dat zie je terug in hun stores, hun productlijnen, de producten zelf, de marketing, etc. alles is zo simpel mogelijk.

Niet iedereen houdt daarvan, sommige mensen willen iets dat er opvallend en geeky uitziet, waarmee je kan knutselen en tweaken, etc. voor hun zijn de opties in je post bedoeld.

Voor beide kanten is het erg moeilijk om de appeal van de andere kant te zien.

Gelukkig hebben we een vrije markt die beide groepen mensen bedient en is iedereen vrij te kiezen wat hij/zij het prettigst vindt en hoeft deze onzinnige discussie, waarin niemand ooit van mening zal veranderen, eigenlijk niet gevoerd te worden.
pi_166575238
quote:
14s.gif Op donderdag 10 november 2016 23:46 schreef jogy het volgende:

[..]

Je begrijpt het niet, het gaat in dit geval niet om welke hardware van welke fabrikant er in zit maar dat de hardware die erin zit wordt geoptimaliseerd voor het OS.
Welke hardware zou zijn geoptimaliseerd voor OSX? :?
Het is allemaal generieke hardware van Intel, Samsung etc.
Exact dezelfde hardware, microcode en al voor zo ver ik het kan overzien (als jij bewijs van het tegendeel hebt...), die in andere PC's wordt gebruikt.

quote:
Niks geen 3th party drivers
Oh? Apple moet voor haar nieuwe MBP's dezelfde drivers voor de Samsung-SSD's gebruiken als die ik gebruik.

Het enige voordeel wat ik zie is dat Apple het besturingssysteem slechts op een beperkt aantal setjes hardware hoeft aan te passen maar of dat dat nu nog zoveel verschil maakt...
Ik betwijfel het.

Ja, die Surface Studio daar word ik erg enthousiast van, ondanks dat ik een hekel heb aan Nvidia. ;)
Naar het schijnt geen vetvlekken zichtbaar op het scherm. _O_

Die gewone Surface Pro 4 is ook wel leuk: laptop en tablet in 1 en alles is prima in orde.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bram_van_Loon op 11-11-2016 00:02:44 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 11 november 2016 @ 00:02:21 #28
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_166575327
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 23:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Welke hardware zou zijn geoptimaliseerd voor OSX? :?
Het is allemaal generie hardware van Intel, Samsung etc.
Exact dezelfde hardware, microcode en al voor zo ver ik het kan overzien (als jij bewijs van het tegendeel hebt...), die in andere PC's wordt gebruikt.
Het OS is geoptimaliseerd op de hardware, niet andersom. Wel goed lezen. Windows moet rekening houden met de mogelijke hardware van een willekeurige pc en Apple niet, dat is qua programmeren een stuk efficiėnter.

En die surface studio, ik zou er een lever en een teelbal voor over hebben om die te mogen hebben :@.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 11 november 2016 @ 00:04:57 #29
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166575355
quote:
3s.gif Op donderdag 10 november 2016 23:40 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Gamen is ander verhaal.
Steam is tegenwoordig ook op OSX beschikbaar en steeds meer games komen ook beschikbaar op OSX. :D
So we just called him Fred
pi_166575371
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 23:26 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dat kan ook. Stond 5 jaar geleden op mijn bureau: DIG / Hackintosh: omdat het kan

Moet nog even zoeken waar de foto's zijn gebleven.
Ook dat is een optie.
Voordeel: je betaalt geen cent meer dan wat de hardware kost
Nadeel: je zit nog steeds vast aan middelmatige hardware omdat Apple geen echte highendsystemen heeft, ook niet voor de desktops (de krachtigste grafische kaarten) en je zit nog steeds met de beperking dat je veel perifere hardware niet kan gebruiken onder het OS-systeem (zie de vettere toepassingen onderaan in de opening van de draad). Upgraden kan je om die reden natuurlijk eveneens vergeten. Nu ja, totdat er een nieuwe versie van de Apple desktops uitkomt.
#NoDAPL
pi_166575389
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 00:04 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Steam is tegenwoordig ook op OSX beschikbaar en steeds meer games komen ook beschikbaar op OSX. :D
Moet er wel fatsoenlijke videokaart inzitten.
pi_166575392
quote:

[..]

Het Linux-verhaal. Meer dan vroeger maar nog steeds erg beperkt. Dit zeg ik als iemand die ook Linux op zijn systeem heeft staan (ik ben dus openminded op dit vlak).
#NoDAPL
  vrijdag 11 november 2016 @ 00:07:04 #33
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_166575395
quote:

[..]

Ja maar gewoon nee. Gamers zijn niet de doelgroep van Apple.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  Redactie Frontpage vrijdag 11 november 2016 @ 00:11:47 #34
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_166575497
quote:
Zo'n bakbeest heb ik op het werk staan _O_ O+

OT: Persoonlijk vind ik de workflow of OS X (of macOS) een heel stuk fijner met de programma's die ik gebruik (voornamelijk Adobe). Daarbij werkt mijn Mac Pro al 7 jaar (inclusief een upgrade naar SSD) probleemloos en hebben de PC workstations die we hebben staan altijd wel een of ander raar probleem en die zijn nog geen 3 jaar oud en hebben al een upgrade gehad.

Prive heb ik een MBP puur vanwege het gemak, lekker licht en het trackpad werkt gewoon prettig als je op de bank zit. Wel jammer dat ik deze niet meer kan upgraden over een paar jaar, mijn vorige heeft het mede dankzij een SSD swap ruim 8 jaar volgehouden ondanks intensief gebruik.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Redactie Frontpage vrijdag 11 november 2016 @ 00:13:24 #35
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_166575532
quote:

[..]

Mja, echt aan te raden is het nou ook weer niet, als ik hier een uurtje Cities: Skylines op draai wordt die warm en gaat die herrie maken. Gamen doe ik wel gewoon op de PS4 :7
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_166575559
Mijn Pentium 4.

vrijdag 11 november 2016 @ 00:19:10 #37
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166575637
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 00:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het Linux-verhaal. Meer dan vroeger maar nog steeds erg beperkt. Dit zeg ik als iemand die ook Linux op zijn systeem heeft staan (ik ben dus openminded op dit vlak).
Dat heb ik dus óók draaien en moet eerlijk gezegd wel bekennen dat ik voor gamen toch wel meestal Windows gebruik. (Voor zover ik game dan, want meestal is dat niet meer dan af en toe een avond Cities:Skyline. )
pi_166575707
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 00:19 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dat heb ik dus óók draaien en moet eerlijk gezegd wel bekennen dat ik voor gamen toch wel meestal Windows gebruik. (Voor zover ik game dan, want meestal is dat niet meer dan af en toe een avond Cities:Skyline. )
Precies en dat zal de Apple-gebruiker die fanatiek gamet (de meeste gamers draaien niet 1 spel) ook moeten doen. Aan Windows ontsnap je niet, helaas. Ik ben zelf namelijk niet tevreden over W10.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
#NoDAPL
  vrijdag 11 november 2016 @ 00:40:04 #39
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166575907
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 00:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar kan ik me eigenlijk niet in vinden, Windows 10 start hier op zonder in te inloggen en je kan nog steeds de kleuren aanpassen.
pi_166575944
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 00:40 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Daar kan ik me eigenlijk niet in vinden, Windows 10 start hier op zonder in te inloggen en je kan nog steeds de kleuren aanpassen.
Geen "vrije keuze", een keuze uit een klein aantal voorgeselecteerde kleuren. Je kan wit, zwart (allebei gruwelijk ongeschikt voor LCD omdat echt wit en echt zwart niet mogelijk is), grijs en absurd felle kleuren kiezen. Geen normale kleuren die niet opvallen en prettig voor het oog zijn. Niet voor mij althans. Het punt is dat je van alle 8^3 kleuren nog geen 10% kan kiezen. Dat is absurd, bij W7 kon je wel alle 8^3 kleuren kiezen. Waarom doet MS dat? Visueel gehandicapten in combinatie met dumbing down/infantilisering (het inspelen op de lowest common denominator, de mensen die voor het eerst een computer gebruiken). Erg slecht!

Terzijde, dat 'witte' van je monitor is blauw licht wat door een of ander geel goedje gaat. Ik zou je graag een link geven maar je hebt een enorme zoekmachinevervuiling met jankverhalen over hoe slecht blauw licht is waardoor ik misschien wel een kwartier kan zoeken voordat ik een goed artikel hierover vind. :')
Zwart is natuurlijk onmogelijk omdat de lichtbron altijd aan is, je hebt daarvoor LED nodig maar LED heeft weer als nadeel dat het lastig is om een dyamische hoge refresh rate te halen.
Het is dus wachten op local dimming (nu in opkomst) waardoor je fellere lichtbronnen kan gebruiken die nooit allemaal tegelijkertijd aan staan en die je allemaal kan uitschakelen: lichter licht en donkerder. Dat en 10 bits kleur (10^3 kleuren in plaats van 8^3 kleuren, daardoor bijv. roder rood) geeft HDR. Voor wie het nog niet wist. ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door Bram_van_Loon op 11-11-2016 00:49:57 ]
#NoDAPL
pi_166577117
quote:
3s.gif Op vrijdag 11 november 2016 00:02 schreef jogy het volgende:

[..]

Het OS is geoptimaliseerd op de hardware, niet andersom. Wel goed lezen. Windows moet rekening houden met de mogelijke hardware van een willekeurige pc en Apple niet, dat is qua programmeren een stuk efficiėnter.

En die surface studio, ik zou er een lever en een teelbal voor over hebben om die te mogen hebben :@.
Hij schijnt gewoon te koop te zijn. Ik raad je dan ook aan om gewoon geld over te maken.
pi_166577135
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 00:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Precies en dat zal de Apple-gebruiker die fanatiek gamet (de meeste gamers draaien niet 1 spel) ook moeten doen. Aan Windows ontsnap je niet, helaas. Ik ben zelf namelijk niet tevreden over W10.
SPOILER
Je kan prima aan windows ontsnappen door een playstation te nemen.
  vrijdag 11 november 2016 @ 08:06:45 #43
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_166577211
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 20:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik begrijp niet waarom mensen anno 2016 nog steeds voor Apple kiezen. Je betaalt veel meer voor matige hardware, slechts een kleine minderheid van de software draait onder het besturingssysteem van Apple, je kan vrijwel niets upgraden aan Apple-computers, je betaalt gigantisch veel voor wanneer je wel iets kan upgraden (extra RAM of zo), je hebt een hele beperkte keuze aan hardware en dit geeft flinke beperkingen met de stijl en de andere functionaliteit dan performance.
Als je geen zak geeft om precies deze dingen, dan ben je dus waarschijnlijk een Apple klant. Dus laat ik het omdraaien:
- Bereid om een behoorlijk bedrag te betalen voor hun PC
- Software gebruiken die op macOS draait
- Nooit iets upgraden aan hun hardware
- Gecharmeerd zijn van de Apple stijl

En de PC wereld heeft nog steeds zijn wratten, bijv.:
- de troep die Asus, Dell enz. op hun hardware zet.
- bullshit trial virusscanners
- malware

Die dingen bestaan niet of een stuk minder in het Apple ecosysteem.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_166577668
Heel simpel OS X (tegenwoordig macOS).
pi_166578329
quote:

[..]

Dat ze beschikbaar zijn, betekent niet dat ze goed werken:

50% van de fps onder MacOS.. Nee dank je.
pi_166578372
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 09:54 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Dat ze beschikbaar zijn, betekent niet dat ze goed werken:

50% van de fps onder MacOS.. Nee dank je.
Dat de mac geen beste keuze is voor gamers staat volgens mij niet ter discussie.
pi_166578393
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 23:49 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Klopt en dat is de aantrekkingskracht van Apple. Hun designfilosofie is gewoon eenvoud. Dat zie je terug in hun stores, hun productlijnen, de producten zelf, de marketing, etc. alles is zo simpel mogelijk.
Behalve je iPhone verbinden met je gloednieuwe MacBook. Of de foto's van je camera overzetten. Of je gloednieuwe lightning headset in je gloednieuwe MacBook stoppen.

Oh, wacht.. Dongles zeg je? Maar het zou simpel moeten zijn!
quote:
Niet iedereen houdt daarvan, sommige mensen willen iets dat er opvallend en geeky uitziet, waarmee je kan knutselen en tweaken, etc. voor hun zijn de opties in je post bedoeld.

Voor beide kanten is het erg moeilijk om de appeal van de andere kant te zien.

Gelukkig hebben we een vrije markt die beide groepen mensen bedient en is iedereen vrij te kiezen wat hij/zij het prettigst vindt en hoeft deze onzinnige discussie, waarin niemand ooit van mening zal veranderen, eigenlijk niet gevoerd te worden.
We hebben geen vrije markt als we MacOS willen. Als we een voorkeur voor MacOS hebben, hebben we maar te slikken wat Apple ons voorschotelt.
  vrijdag 11 november 2016 @ 11:09:14 #48
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_166579343
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 00:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
omdat Apple geen echte highendsystemen heeft, ook niet voor de desktops (de krachtigste grafische kaarten)
Ik denk dat hier de kern van het verhaal zit. Voor jou staat een 'echt highend systeem' gelijk aan 'de krachtigste grafische kaarten'. Voor veel anderen is dat nu eenmaal niet zo. Ook veel van de andere bezwaren die je noemt zijn erg persoonlijk. Ik heb in het verleden honderden PCs zelf gebouwd en aangepast, maar zelfs voor mij zijn de argumenten uit je OP gewoon niet belangrijk genoeg.

Toevallig las ik net een 'real world' review van een eindgebruiker. En alhoewel hij hetzelfde punt maakt over 'pure specs vs totale ervaring' is zijn conclusie denk ik relevanter:
quote:
A ‘Professional’ should be defined by the work they deliver and the value they bring, not their gear.
Jij snapt niet dat mensen nog Macs kopen. Ik snap niet dat mensen PCs kopen of maken die eruit zien als in je OP. Of nou ja, ik snap het wel, ik zou het zelf alleen nooit doen. Maar mensen en smaken verschillen nu eenmaal :).
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_166579453
quote:
7s.gif Op donderdag 10 november 2016 20:26 schreef nostra het volgende:
Omdat in jouw hoofdje alles draait om de feitelijke prestatie van het eindproduct, terwijl dat slechts een relatieve voorwaarde is.
Je vergeet te melden waar het dan wel om draait.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_166579817
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 23:49 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Wat de TS juist probeert te zeggen, is dat je dat met een Windows based pc allemaal kan. Je kunt er alles mee wat je met een Mac ook kan, alleen dan voor minder geld en met een langere levensduur. Wil je grijs en saai? Dat kan makkelijk zonder dat je een iMac koopt.
Het aanbod van hardware en de veelzijdigheid van Windows, zorgen ervoor dat je er alles mee kan. Dat hij als voorbeeld een paar game pc's laat zien, is misschien niet de beste ondersteuning van zij verhaal. :)
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')