Dus als iemand de iMac mooier vindt, dan moet hij wel liegen?quote:Op vrijdag 11 november 2016 15:15 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dit is gewoon een leugen. Jammer dat je jezelf zo laat kennen, en niet eerlijk durft te zijn uit angst om ook maar enigszins kritiek op Apple te geven.
quote:
Welke MacBooks bieden de high end performance waarom gevraagd wordt?quote:Op vrijdag 11 november 2016 15:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
MacOS is voor velen DE reden om een mac te kopen.
Performance is alleen interessant als je de computer gebruikt voor iets waar je performance nodig voor hebt.
Wil je svp stoppen met het aanvallen van andere users en hun mening een leugen noemen?quote:Op vrijdag 11 november 2016 15:15 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dit is gewoon een leugen. Jammer dat je jezelf zo laat kennen, en niet eerlijk durft te zijn uit angst om ook maar enigszins kritiek op Apple te geven.
Nee hoor. Dat is dan ook niet wat ik zei. Misschien moet jij zelf wat zorgvuldiger lezen. Verder reageer ik niet meer op jou. Het heeft geen zin.quote:Op vrijdag 11 november 2016 15:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dus als iemand de iMac mooier vindt, dan moet hij wel liegen?
Okequote:Op vrijdag 11 november 2016 15:19 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Wil je svp stoppen met het aanvallen van andere users en hun mening een leugen noemen?
Volgens mij is heel duidelijk dat de vraag uiteen loopt.quote:Op vrijdag 11 november 2016 15:19 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
[..]
Welke MacBooks bieden de high end performance waarom gevraagd wordt?
Oke, ik ben hypocriet en ga, in tegenstelling tot wat ik eerder zei, nog één laatste keer op je reageren. Ja, de vraag loopt heel erg uiteen onder MacOS gebruikers. Het aanbod echter? Dat loopt niet bijster veel uiteen. Sterker nog: met de nieuwe generatie MacBooks loopt dit aanbod minder uiteen dan ooit tevoren.quote:Op vrijdag 11 november 2016 15:21 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Volgens mij is heel duidelijk dat de vraag uiteen loopt.
Ze lijken wel op elkaar ja maar die extra 'muis' die je op het scherm legt en je extra opties geeft en het feit dat het nu lijkt alsof een touchscreen ook daadwerkelijk functioneel is maakt het een stuk vooruitstrevender dan de Apple variant.quote:Op vrijdag 11 november 2016 15:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De iMac is mooi, ik heb werkelijk niets met de surface. Gewoon een kloon. Als het bij de Aldi zou liggen zou niemand het mooi vinden denk ik.
Maar jij mag het van mij mooi vinden.
Maar er zit niet een gigantisch zilveren bezel onder het scherm, dat als ENIGE dient om plaats te maken voor een groot Apple-logo, dus is het een lelijk design. Geen Apple-logo: lelijk. Maar het is een mening, dus je móet het serieus nemen.quote:Op vrijdag 11 november 2016 15:30 schreef jogy het volgende:
[..]
Ze lijken wel op elkaar ja maar die extra 'muis' die je op het scherm legt en je extra opties geeft en het feit dat het nu lijkt alsof een touchscreen ook daadwerkelijk functioneel is maakt het een stuk vooruitstrevender dan de Apple variant.
Ongetwijfeld. Maar ik wil geen windows en geen touchscreen. Dus voor mij geen optie.quote:Op vrijdag 11 november 2016 15:30 schreef jogy het volgende:
[..]
Ze lijken wel op elkaar ja maar die extra 'muis' die je op het scherm legt en je extra opties geeft en het feit dat het nu lijkt alsof een touchscreen ook daadwerkelijk functioneel is maakt het een stuk vooruitstrevender dan de Apple variant.
De meeste Applegebruikers? Heb je dat onderzocht?quote:Op vrijdag 11 november 2016 15:26 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Oke, ik ben hypocriet en ga, in tegenstelling tot wat ik eerder zei, nog één laatste keer op je reageren. Ja, de vraag loopt heel erg uiteen onder MacOS gebruikers. Het aanbod echter? Dat loopt niet bijster veel uiteen. Sterker nog: met de nieuwe generatie MacBooks loopt dit aanbod minder uiteen dan ooit tevoren.
En wat is nu net HET argument dat de meeste Apple-gebruikers geven voor hun onvrede? Juist..
Nu ben ik wel klaar
quote:Op vrijdag 11 november 2016 15:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Maar ik wil geen windows en geen touchscreen. Dus voor mij geen optie.
Hoe je het nu schrijft is het niet helemaal eerlijk tbh. Hij mag ervan vinden wat hij wil. Hij valt jou toch ook niet aan dat jouw smaak zo slecht is?quote:Op vrijdag 11 november 2016 15:31 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Maar er zit niet een gigantisch zilveren bezel onder het scherm, dat als ENIGE dient om plaats te maken voor een groot Apple-logo, dus is het een lelijk design. Geen Apple-logo: lelijk. Maar het is een mening, dus je móet het serieus nemen.
Je klinkt wat gefrusteerd. En dat alleen maar omdat ik een iMac mooier vind. Jammer.quote:Op vrijdag 11 november 2016 15:31 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Maar er zit niet een gigantisch zilveren bezel onder het scherm, dat als ENIGE dient om plaats te maken voor een groot Apple-logo, dus is het een lelijk design. Geen Apple-logo: lelijk. Maar het is een mening, dus je móet het serieus nemen.
Wie weet. Het maakt mij niet zo uit.quote:Op vrijdag 11 november 2016 15:37 schreef jogy het volgende:
[..]. Fair enough. Zelf vermoed ik wel dat Microsoft met zijn Surface lijn Apple flink pijn gaat doen in het marktaandeel. Juist omdat MS met die combinatie de voordelen van de Mac wegneemt.
Ik heb mijn smaak niet kenbaar gemaakt. Hij mag ervan vinden wat hij wilt, natuurlijk. Maar tegelijkertijd zeggen dat iets een kloon is van iets wat je prachtig vindt, en zeggen dat het er niet uitziet, neemt wel een beetje de geloofwaardigheid van wat je zegt weg. Dat is ook de reden dat ik niet meer op hem reageer; hij spreekt zichzelf constant tegen.quote:Op vrijdag 11 november 2016 15:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hoe je het nu schrijft is het niet helemaal eerlijk tbh. Hij mag ervan vinden wat hij wil. Hij valt jou toch ook niet aan dat jouw smaak zo slecht is?
Ik ook. Microsoft kiest voor innovatie van hardware, op basis van hun bestaande software. Het feit dat talloze fabrikanten die dingen overnemen, er hun eigen draai aan geven, en in sommige gevallen verbeteren, maakt het dat er sprake is van gezonde concurrentie. Die concurrentie houdt alle fabrikanten van Windows-hardware scherp, omdat ze elkaar links en rechts proberen te verbeteren.quote:Ik vind zowel de iMac als de nieuw aangekondigde Studio een erg mooi design hebben. Heb niet echt een voorkeur. Dat gezegd hebbende, de Studio is de eerste Windows PC wie ik minstens net zo mooi vind als een iMac. Benieuwd hoe Windows daarop gaat bouwen in de toekomst.
Ik heb er zelf nog niet mee gewerkt, maar de review die ik eerder hierboven aanhaalde schetst een heel ander beeld. Ik heb het idee dat de meeste van die vergelijkingen vooral op papier gemaakt zijn. De nieuwe MBP verkoopt ook niet bepaald slecht, trouwens.quote:Op vrijdag 11 november 2016 15:13 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Nou.. Bij de nieuwe generatie MacBooks is dat juist wel degelijk het geval. Daarom ontstaat juist de onvrede. Professionals en powerusers vinden het vaak een stuk minder erg om meer geld te betalen voor high end laptops. Het punt is alleen dat Apple steeds meer voor middelmatige hardware kiest, maar tegelijkertijd de prijs opdrijft omdat ze weten dat de mensen die MacOS willen gebruiken het toch wel moeten betalen.
Ook hier, maar net waar je mee vergelijkt. Voor een vergelijkbaar bedrag als de 'Performance Base' heb je een 15" MacbookPro met een groter scherm (joh), meer accuduur, lichter, snellere processor, meer RAM en evenveel SSD storage.quote:De Surface Book is vrij duur, maar kijk naar wat je krijgt, in vergelijking met de 13" MacBook Pro voor hetzelfde geld:
Kijk eens voor de grap naar de klonen van diverse Europese auto's die in China rondrijden. Je kan prima van iets moois een lelijke kloon maken.quote:Op vrijdag 11 november 2016 15:43 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ik heb mijn smaak niet kenbaar gemaakt. Hij mag ervan vinden wat hij wilt, natuurlijk. Maar tegelijkertijd zeggen dat iets een kloon is van iets wat je prachtig vindt, en zeggen dat het er niet uitziet, neemt wel een beetje de geloofwaardigheid van wat je zegt weg. Dat is ook de reden dat ik niet meer op hem reageer; hij spreekt zichzelf constant tegen.
[..]
Ik ook. Microsoft kiest voor innovatie van hardware, op basis van hun bestaande software. Het feit dat talloze fabrikanten die dingen overnemen, er hun eigen draai aan geven, en in sommige gevallen verbeteren, maakt het dat er sprake is van gezonde concurrentie. Die concurrentie houdt alle fabrikanten van Windows-hardware scherp, omdat ze elkaar links en rechts proberen te verbeteren.
Apple? Die heeft van niemand concurrentie wat MacOS hardware betreft. Dus die hebben geen enkele motivatie om te innoveren, gezien mensen het toch wel kopen, tegen elke prijs. Het is pas wanneer Apple niet meer op de kracht van MacOS kan leunen, en gebruikers gaan overstappen naar Windows, dat Apple weer gaat innoveren. Ik hoop dat dat moment snel komt.
Out of the box niet, wel met een kabeltje van ¤20, geen schokkend bedrag als je toch al een MBP of iPhone koopt. Toegegeven, het is niet ideaal, maar het is ook geen ramp en makkelijk opgelost.quote:Op vrijdag 11 november 2016 14:42 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Wie heeft het over perfectie? Het is niet dat het simpeler kan; het kan out of the box helemaal niet. Weet je waarop het wel kon, en probleemloos? Op de vorige generatie MacBooks.
Waarom beperkter? Volgens mij biedt de nieuwe MBP op bijna elk front betere prestaties dan de vorige versie, en je hebt nu 4 Thunderbolt poorten die elk dienst kunnen doen voor de oude poorten, inclusief de oplaadpoort. Dat zie ik juist als een innovatie. Evenals de Touch Bar, die biedt ook meer flexibiliteit tov de function keys. De enige achteruitgang die ik zie is de ontbrekende MagSafe.quote:[..]
De PC-markt is een vrije markt. Op MacOS rust echter een monopolie. Dát is het hele punt: als je MacOS wilt gebruiken, wat bij veel mensen de voorkeur heeft, zit je gebonden aan de hardware die Apple uitbrengt. Laat dát nou precies de reden zijn dat zoveel mensen hun onvrede uitspreken.
Mensen zijn niet teleurgesteld omdat de MacBooks niet de meest krachtige hardware ter wereld zijn. Mensen zijn teleurgesteld in Apple's aanpak van de MacBooks, en tegelijkertijd prijzen opdrijft en de hardware beperkter maakt tov vorige generaties.
Het maakt geen fluit uit of het een klein bedrag extra is of niet: het zou niet nodig moeten zijn. Of Apple zou het standaard mee moeten leveren. Dit soort rechtvaardigingen is nu precies het probleem. Alles is "makkelijk" opgelost, "kan prima met workarounds", en wordt maar geaccepteerd. Apple weet dat zelf ook dondersgoed. Zolang jullie het gedrag goed blijven praten, blijven zij het extremer tonen.quote:Op vrijdag 11 november 2016 19:01 schreef retorbrapi het volgende:
Out of the box niet, wel met een kabeltje van ¤20, geen schokkend bedrag als je toch al een MBP of iPhone koopt. Toegegeven, het is niet ideaal, maar het is ook geen ramp en makkelijk opgelost.
Het toetsenbord is een significante downgrade, de CPU is al verouderd voordat de MacBook in de winkels ligt, en welke extra flexibiliteit zie jij in de Touch Bar die voor power users handig is? Wegkijken van je scherm (en je project) in Final Cut Pro? Of doel je op de smileys? Ik zie die Touch Bar voornamelijk als "innovatie voor innovatie's sake", een feature die puur toegevoegd is zodat Apple wat nieuws had om "revolutionair" te noemen, dan daadwerkelijk een toegevoegde waarde voor de professionals op wie de MacBook Pro zich claimt te richten.quote:Waarom beperkter? Volgens mij biedt de nieuwe MBP op bijna elk front betere prestaties dan de vorige versie, en je hebt nu 4 Thunderbolt poorten die elk dienst kunnen doen voor de oude poorten, inclusief de oplaadpoort. Dat zie ik juist als een innovatie. Evenals de Touch Bar, die biedt ook meer flexibiliteit tov de function keys. De enige achteruitgang die ik zie is de ontbrekende MagSafe.
Je gaf eerder aan de MBP over te slaan en bij je Razer te blijven omdat de hardware en de prijs niet naar je wensen zijn. Je bewijst zelf het tegendeel van wat je hier zegt.quote:Op vrijdag 11 november 2016 15:43 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Apple? Die heeft van niemand concurrentie wat MacOS hardware betreft. Dus die hebben geen enkele motivatie om te innoveren, gezien mensen het toch wel kopen, tegen elke prijs.
Hoe doe ik dat precies..? Of doel je nu op dit:quote:Op vrijdag 11 november 2016 19:29 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Je gaf eerder aan de MBP over te slaan en bij je Razer te blijven omdat de hardware en de prijs niet naar je wensen zijn. Je bewijst zelf het tegendeel van wat je hier zegt.
Letterlijk de eerstvolgende zin na hetgeen wat jij quote...quote:Het is pas wanneer Apple niet meer op de kracht van MacOS kan leunen, en gebruikers gaan overstappen naar Windows, dat Apple weer gaat innoveren. Ik hoop dat dat moment snel komt.
Je zegt dat Apple geen concurrentie heeft omdat mensen die macOS willen toch wel een Mac kopen, ongeacht de prijs. Jij geeft aan een voorkeur te hebben voor macOS, toch heb je een Razer. Dat betekent dus dat iemand macOS wel kan willen maar toch liever voor een ander product kan kiezen vanwege andere redenen (zoals hardware en prijs), en dat betekent dus dat er concurrentie is, en dat sluit een monopolie uit.quote:Op vrijdag 11 november 2016 19:32 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Hoe doe ik dat precies..? Of doel je nu op dit:
[..]
Letterlijk de eerstvolgende zin na hetgeen wat jij quote...
Een iMac is mooi maar onhandig, doe bijv. 2x zo lang met monitor dan met PC.quote:Op vrijdag 11 november 2016 15:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dus als iemand de iMac mooier vindt, dan moet hij wel liegen?
Gast!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |