De hippe east en west coast stadsmensen geven geen fuck om al die domme boerenlullen die zonder werk zitten en het midden van Amerika wat verpaupert. Ze vinden wel verschrikkelijk dat er op de universiteit of het gemeentehuis de LGBT's worden gerascismineerd omdat die niet eens een eigen toilet hebben! Maar het platteland waar de werkloze armen in vervallen huizen wonen en massaal heroine en crystal meth gebruiken, interesseert ze geen drol.quote:Op vrijdag 11 november 2016 14:36 schreef Loekie1 het volgende:
Vanochtend vroeg op radio 1 interview met Trump-stemmer op platteland Amerika tussen ruines van fabrieken, die emotioneel werd toen hij zei dat hij hoopte dat Trump weer voor banen zou zorgen.
Je vraagt je af waarom die hippe grotenstedenmensen geen empathie hebben voor dit soort mensen op het platteland.
De Clintonstemmers worden wel begrepen, daar zorgen ze wel voor. Maar waarom begrijpen ze niet mensen die in een andere situatie zitten dan zijzelf.
Ik begrijp de anti Trumpdenkers heel goed. Maar ik begrijp ook de mensen die voor hem hebben gestemd.
Is het zo moeilijk om je in beide te verplaatsen? De media en de gutmensch hebben er in elk geval grote moeite mee. Wat ik dan weer niet zo goed begrijp.
Als je het niet met ze eens bent, ben je fout. Waarmee ze zich op een hellend vlak begeven. Niet zo ver af van de manier van denken van moslimradicalen. En als ze dan ook nog de Amerikaanse vlag gaan verbranden... De boze witte gutmensch en de boze jihadi's beginnen in elkaar over te lopen.
https://twitter.com/Timme(...)?ref_src=twsrc%5Etfwquote:Op vrijdag 11 november 2016 12:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik hoop ook dat onze Europese leiders in staat zijn om met dezelfde open en objectieve houding samen te werken met de gekozen president.
Maar waarschijnlijk kunnen onze leiders hun dedain niet aan de kant zetten
Omdat men in de VS geen sociaal vangnet wil. Je hebt daar winnaars en verliezers, de verliezers kiezen nu een president maar die gaat ze waarschijnlijk verder de grond in trappen door de economie de nek om te draaien. De banen die daar kunnen ontstaan zijn het beste te vergelijken met Melkert banen, het kan economisch niet uit maar de mensen moeten iets te doen hebben.quote:Op vrijdag 11 november 2016 14:36 schreef Loekie1 het volgende:
Vanochtend vroeg op radio 1 interview met Trump-stemmer op platteland Amerika tussen ruines van fabrieken, die emotioneel werd toen hij zei dat hij hoopte dat Trump weer voor banen zou zorgen.
Je vraagt je af waarom die hippe grotenstedenmensen geen empathie hebben voor dit soort mensen op het platteland.
De Clintonstemmers worden wel begrepen, daar zorgen ze wel voor. Maar waarom begrijpen ze niet mensen die in een andere situatie zitten dan zijzelf.
Ik begrijp de anti Trumpdenkers heel goed. Maar ik begrijp ook de mensen die voor hem hebben gestemd.
Is het zo moeilijk om je in beide te verplaatsen? De media en de gutmensch hebben er in elk geval grote moeite mee. Wat ik dan weer niet zo goed begrijp.
Als je het niet met ze eens bent, ben je fout. Waarmee ze zich op een hellend vlak begeven. Niet zo ver af van de manier van denken van moslimradicalen. En als ze dan ook nog de Amerikaanse vlag gaan verbranden... De boze witte gutmensch en de boze jihadi's beginnen in elkaar over te lopen.
En hoe komen die boerenstaten zo arm?quote:Op vrijdag 11 november 2016 15:18 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
De hippe east en west coast stadsmensen geven geen fuck om al die domme boerenlullen die zonder werk zitten en het midden van Amerika wat verpaupert. Ze vinden wel verschrikkelijk dat er op de universiteit of het gemeentehuis de LGBT's worden gerascismineerd omdat die niet eens een eigen toilet hebben! Maar het platteland waar de werkloze armen in vervallen huizen wonen en massaal heroine en crystal meth gebruiken, interesseert ze geen drol.
Ze denken in hun arrogantie dat Amerika louter NY & LA en omstreken is.
werkgelegenheid is weg want machines en outsourcing enzo (stokpaardje van de politieke helden van de arme boerenkinkels), geen sociaal vangnet (willen de politieke helden van de arme boerenkinkels niet)... maar hee de wealth will trickle down (aldus de politieke helden van de arme boerenkinkels)...quote:Op vrijdag 11 november 2016 15:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En hoe komen die boerenstaten zo arm?
Die lui in het Noorden en het Zuiden zijn ook amper te verstaan met die idiote dialecten. Dus waarom zou ik me daar mee verbonden voelen. Of ze nou hoog-of laagopgeleid zijn.quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:07 schreef Nia het volgende:
Als je het op ons land betrekt, kun je ook stellen dat de hippe en hoogopgeleide mensen in de randstad maar weinig betrokkenheid voelen met het plattelandsvolk in het noorden, oosten en zuiden.
Tsja het autisme en egoïsme gehalte is ook een stuk hoger in de randstad, dus een gebrek aan verbondenheid is makkelijk te verklaren.quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:12 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Die lui in het Noorden en het Zuiden zijn ook amper te verstaan met die idiote dialecten. Dus waarom zou ik me daar mee verbonden voelen. Of ze nou hoog-of laagopgeleid zijn.
Naast mn eigen familie, vriendenkring en sportclub voel ik me sowieso niet echt verbonden met de rest van Nederland.quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:07 schreef Nia het volgende:
Als je het op ons land betrekt, kun je ook stellen dat de hippe en hoogopgeleide mensen in de randstad maar weinig betrokkenheid voelen met het plattelandsvolk in het noorden, oosten en zuiden.
Denk dat autisme voor een boer een stuk beter uitkomt dan iemand uit de randstad. Er wordt niet voor niks speciaal een programma gemaakt om ze eindelijk een keer kennis te laten maken met het fenomeen vrouw.quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:15 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Tsja het autisme en egoïsme gehalte is ook een stuk hoger in de randstad, dus een gebrek aan verbondenheid is makkelijk te verklaren.
En toch hadden Amsterdamse collega's zonder uitzondering een uitgebreide uitleg over de beweegredenen van klanten nodig voor ze hun luie reet bewogen als ik ze een vraag via de telefoon stelde, terwijl al die autistische boeren gewoon hun werk deden als ik ze wat vroeg. Ook de zure bekken in Amsterdam bij de meeste mensen die service werk verrichten verraden een zekere ik mentaliteit.quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:19 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Denk dat autisme voor een boer een stuk beter uitkomt dan iemand uit de randstad. Er wordt niet voor niks speciaal een programma gemaakt om ze eindelijk een keer kennis te laten maken met het fenomeen vrouw.
Anti-dumping maatregelen kunnen natuurlijk geen kwaad.quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:00 schreef Physsic het volgende:
Trump wil toch de handel met andere landen enigszins beperken of importheffing invoeren om zo de 'eigen economie' te beschermen?
Zou dat geen positief effect kunnen hebben op het aantal banen in de VS dan?
Omdat -even simpel gezegd- de boeren weer aan de slag moeten om voor producten te zorgen die niet meer (goedkoper) uit het buitenland te halen zijn?
Probleem is dat die producten dan weer veel duurder worden waardoor men ze nog steeds niet kan betalen.quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:00 schreef Physsic het volgende:
Trump wil toch de handel met andere landen enigszins beperken of importheffing invoeren om zo de 'eigen economie' te beschermen?
Omdat -even simpel gezegd- de boeren weer aan de slag moeten om voor producten te zorgen die niet meer (goedkoper) uit het buitenland te halen zijn?
Ja, nu noem je ook een stad op natuurlijk. Komt vast door het hete middagje in Alkmaar, of door het nog onverwerkte trauma van de Vijverberg.quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:25 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
En toch hadden Amsterdamse collega's zonder uitzondering een uitgebreide uitleg over de beweegredenen van klanten nodig voor ze hun luie reet bewogen als ik ze een vraag via de telefoon stelde, terwijl al die autistische boeren gewoon hun werk deden als ik ze wat vroeg. Ook de zure bekken in Amsterdam bij de meeste mensen die service werk verrichten verraden een zekere ik mentaliteit.
Men vreest inderdaad allerhande referenda.quote:Op vrijdag 11 november 2016 15:24 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
https://twitter.com/Timme(...)?ref_src=twsrc%5Etfw
Fransje krabbelt al een beetje terug.
Ik denk dat men ik Brussel best bang aan het worden is. De burger is steeds meer klaar met het establishment, NL referendum, Brexit en nu kiest men in de VS voor de outsider.
Dat blijf je houden.quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:07 schreef Nia het volgende:
Weer een domme huillary stemmer gespot.quote:Op donderdag 10 november 2016 05:04 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Holy shit volg je alleen maar breitbart dat je met deze achterlijke 'feiten' komt? Zielig figuur. Je lijkt Trump wel met je geraaskal en misinformatie. fucking om te kotsen dit.
Verklaart ook waarom links en moslims als vlagverbranders het zo goed met elkaar kunnen vinden.quote:Op vrijdag 11 november 2016 14:36 schreef Loekie1 het volgende:
Kijk eens een filmpjes over die arme boeren dan.quote:Op vrijdag 11 november 2016 15:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En hoe komen die boerenstaten zo arm?
Niet weten wat autisme isquote:Op vrijdag 11 november 2016 16:19 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Denk dat autisme voor een boer een stuk beter uitkomt dan iemand uit de randstad. Er wordt niet voor niks speciaal een programma gemaakt om ze eindelijk een keer kennis te laten maken met het fenomeen vrouw.
Ik kijk liever naar de geschiedenis; de armste staten in de VS zijn vrijwel allemaal conservatief republikeinse staten. Dat men nu de Republikeinse partij gaat zien als de 'working man's party' is ergens te lachwekkend voor woorden.quote:Op vrijdag 11 november 2016 19:25 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Kijk eens een filmpjes over die arme boeren dan.
Werkelijk? Ben benieuwd wat de die-hard segregationisten van het Zuiden die er niet voor schuwden kerken op te blazen, zwarten neer te schieten en andere uitingen van verzet tegen de policor als heldhaftig zagen zouden vinden van jouw benaming 'links'.quote:Op vrijdag 11 november 2016 19:23 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Verklaart ook waarom links en moslims als vlagverbranders het zo goed met elkaar kunnen vinden.
Maar het waren gezicht van links is gewoon te zien. Zij zijn de fascisten. de intoleranten en de empathielozen.
Dat is ook slecht voor de export want dan gaan andere landen ook die heffingen invoeren en daarnaast zorgt het voor prijsstijgingen door de belastingen. De banen die erbij komen komen er ook niet omdat men er goedkoper kan produceren dus ook dat zorgt voor prijsstijgingen.quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:00 schreef Physsic het volgende:
Trump klaagde erover dat de Chinezen hun valuta devalueerden, waardoor spullen nòg goedkoper werden. Zou Trump niet gewoon diezelfde truc willen uithalen? De dollar verlagen in koers betekent automatisch dat import meer zal kosten, Amerikanen meer "zin krijgen" in lokaal te produceren en kopen. Het neveneffect is dat er ook export interessanter wordt.quote:Op vrijdag 11 november 2016 19:29 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is ook slecht voor de export want dan gaan andere landen ook die heffingen invoeren en daarnaast zorgt het voor prijsstijgingen door de belastingen. De banen die erbij komen komen er ook niet omdat men er goedkoper kan produceren dus ook dat zorgt voor prijsstijgingen.
Als ze de dollar devalueren moeten de burgers dus meer dollars betalen voor wat ze importeren en waarschijnlijk willen ze dan ook meer loon wat het effect dus tegenwerkt en anders worden ze vast niet vrolijk van zulk beleid.quote:Op vrijdag 11 november 2016 21:06 schreef Toga het volgende:
[..]
Trump klaagde erover dat de Chinezen hun valuta devalueerden, waardoor spullen nòg goedkoper werden. Zou Trump niet gewoon diezelfde truc willen uithalen? De dollar verlagen in koers betekent automatisch dat import meer zal kosten, Amerikanen meer "zin krijgen" in lokaal te produceren en kopen. Het neveneffect is dat er ook export interessanter wordt.
Het stimuleert dus: "buy American". Het gros van de Amerikanen heeft sowieso niets met "het buitenland", zijn dollar blijft dus een dollar. Daarnaast stimuleert een lage dollar de export: banen.quote:Op vrijdag 11 november 2016 23:54 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als ze de dollar devalueren moeten de burgers dus meer dollars betalen voor wat ze importeren en waarschijnlijk willen ze dan ook meer loon wat het effect dus tegenwerkt en anders worden ze vast niet vrolijk van zulk beleid.
Zijn dollar blijft zijn dollar maar wat hij ervoor kan kopen zal wel veranderen. En natuurlijk heeft inflatie gevolgen voor de rentestand dus de op credit levende Amerikanen zullen ook dat niet zo leuk vinden. Mogelijk komen er wat banen bij al zal dat ook tegenvallen als Trump het minimumloon gaat verhogen. Het is eigenlijk vrij komisch dat die man zoveel dingen roept die zo nadelig zijn voor de mensen waar hij zegt voor op te komen.quote:Op zaterdag 12 november 2016 16:47 schreef Toga het volgende:
[..]
Het stimuleert dus: "buy American". Het gros van de Amerikanen heeft sowieso niets met "het buitenland", zijn dollar blijft dus een dollar. Daarnaast stimuleert een lage dollar de export: banen.
Ik ga er niet vanuit dat Trump een tweede termijn krijgt.quote:Op donderdag 10 november 2016 08:44 schreef hpeopjes het volgende:
Stiekem hoop ik natuurlijk dat Trump dat land nóg verder naar de afgrond brengt. Dan kan er wellicht over 8 jaar eindelijk eens iemand van echt formaat in het Witte Huis plaatsnemen.
Maar als dat niet gebeurt, soit. Dan hebben we in elk geval nog gelachen.
Gerald Ford ging ten onder tegen Jimmy Carter, die op zijn beurt na 4 jaar werd verslagen door Ronald Reagan. George Bush sr. verloor na vier jaar van Bill Clinton.quote:Op zaterdag 12 november 2016 20:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik ga er niet vanuit dat Trump een tweede termijn krijgt.
Over 4 jaar zullen de Democraten toch wel met een fatsoenlijke kandidaat komen, toch? Toch...??
quote:Op donderdag 10 november 2016 05:46 schreef PowerLoungen het volgende:
fc slechte verliezertwitter:TheAnonnMessage twitterde op donderdag 10-11-2016 om 04:55:41BREAKING NEWS: New York Anti-Trump Protests grow to 100,000. Likely to last through the night. #TrumpProtest https://t.co/cjm3deyKg6 reageer retweet
WOWquote:Op donderdag 10 november 2016 05:04 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Holy shit volg je alleen maar breitbart dat je met deze achterlijke 'feiten' komt? Zielig figuur. Je lijkt Trump wel met je geraaskal en misinformatie. fucking om te kotsen dit.
Totaal ongeloofwaardig, die politici die nu zogenaamd het licht hebben gezien, zeker iemand als Timmermans.quote:Op vrijdag 11 november 2016 15:24 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ik denk dat men ik Brussel best bang aan het worden is. De burger is steeds meer klaar met het establishment, NL referendum, Brexit en nu kiest men in de VS voor de outsider.
Laten we het hopen. Die Clinton was echt helemaal niks.quote:Op zaterdag 12 november 2016 20:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik ga er niet vanuit dat Trump een tweede termijn krijgt.
Over 4 jaar zullen de Democraten toch wel met een fatsoenlijke kandidaat komen, toch? Toch...??
Sanders for presidentquote:Op zaterdag 12 november 2016 21:46 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Laten we het hopen. Die Clinton was echt helemaal niks.
Dat zeggen ze in Turkije ook al jaren. En Hitler was ook democratisch gekozen. Zou ook een blamage voor de democratie zijn geweest als dat teruggedraait was.quote:Op zaterdag 12 november 2016 22:04 schreef Maraca het volgende:
[..]
Sanders for president
Zit Fox News te kijken. Ze zijn lekker bezig met de protesten.Wat willen ze nou bereiken? Ben ook niet blij met Trump, maar het zou niet erg democratisch zijn om het terug te draaien.
Eigenlijk is dit nu juist de 'demonstratie' waartoe Trump opriep toen hij 4 jaar terug heel boos was omdat hij de winst van Obama onterecht vond en mensen oproep in opstand te komen tegen die schandalige verkiezing en de verdeeldheid in het land die dat veroorzaken zou.quote:
de tweet waar hij opriep tot een revolutie omdat volgens hem de winnende president niet daadwerkelijk de popular vote gewonnen zou hebben (toentertijd onjuist, Obama won nu juist wel de popular vote en ruim ook, Trump zelf echter niet) heeft hij ondertusen al weer verwijderd...twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 07-11-2012 om 05:29:33We can't let this happen. We should march on Washington and stop this travesty. Our nation is totally divided! reageer retweet
Dat is natuurlijk ook zo. Maar het discicten-stelsel bevoordeelt de kleinere staten behoorlijk.quote:Op vrijdag 11 november 2016 15:18 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
De hippe east en west coast stadsmensen geven geen fuck om al die domme boerenlullen die zonder werk zitten en het midden van Amerika wat verpaupert. Ze vinden wel verschrikkelijk dat er op de universiteit of het gemeentehuis de LGBT's worden gerascismineerd omdat die niet eens een eigen toilet hebben! Maar het platteland waar de werkloze armen in vervallen huizen wonen en massaal heroine en crystal meth gebruiken, interesseert ze geen drol.
Ze denken in hun arrogantie dat Amerika louter NY & LA en omstreken is.
quote:Trump wil miljoenen immigranten uitzetten of opsluiten
Donald Trump wil zodra hij als president is aangetreden, immigranten zonder papieren het land uitzetten. Het gaat om 'twee, misschien wel drie miljoen' mensen, zei hij in een interview met het CBS-programma 60 Minutes.
"Wat we gaan doen, is de mensen die crimineel zijn of een crimineel verleden hebben, de bendeleden en de drugshandelaren, het land uitzetten of achter slot en grendel plaatsen. Ze gaan eruit. Ze zijn hier illegaal", zei de aankomende Republikeinse president. De aanpak van illegale immigranten was een van de speerpunten van zijn campagne.
Direct aan het werk
Nadat de grenzen zijn beveiligd, gaan de immigratie-autoriteiten direct aan het werk om te bepalen wat er met de aanwezige immigranten zonder papieren in de Verenigde Staten moet gebeuren.
Maar voor alles, dat is erg belangrijk, moeten eerst de grenzen van de VS worden beveiligd, zei Trump.
Op de vraag of hij daadwerkelijk een muur aan de grens met Mexico laat optrekken, ook een speerpunt uit zijn verkiezingscampagne, antwoordde Trump: yes. Mexico heeft laten weten dat het niet zal meebetalen aan de bouw van een muur. Het maakt Trump niet uit.
Dat hij illegalen met een crimineel verleden uit wil zetten lijkt me niet merkwaardig. Blijkbaar is hij van mening dat dit onvoldoende is gebeurt of dat de wetgeving rammelt om het doeltreffend mogelijk te maken.quote:Erstes TV-Interview seit der Wahl, Trump will drei Millionen "Illegale" abschieben
In seinem ersten TV-Interview seit der Wahl hat Donald Trump bekräftigt, an einem seiner wichtigsten Ziele festzuhalten - der massenhaften Abschiebung illegaler Einwanderer. Bis zu drei Millionen Menschen sollen des Landes verweisen werden.
Der designierte US-Präsident Donald Trump hat eine zügige Abschiebung von bis zu drei Millionen illegalen Einwanderern nach seinem Amtsantritt angekündigt.
Ausgewiesen werden sollten "Kriminelle, Bandenmitglieder, Drogendealer", sagte Trump laut den vorab veröffentlichten Auszügen eines Interviews mit dem Sender CBS, das um 01:00 Uhr deutscher Zeit ausgestrahlt werden soll. "Wir schaffen sie außer Landes, oder wir sperren sie ein", so Trump.
De commentaren die er ook bijstaan , ik geloof dat ik nog nooit zoiets op internet heb gezien. Er zijn echt heel veel mensen die er meer dan genoeg van hebben.quote:Op vrijdag 11 november 2016 15:24 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Niks nieuws dus, Obama heeft ook ongeveer 3 miljoen illegalen uitgezet. Is dit nou die change waar Amerika op zit te wachten?quote:Op zondag 13 november 2016 18:46 schreef Digi2 het volgende:
[..]
[..]
Dat hij illegalen met een crimineel verleden uit wil zetten lijkt me niet merkwaardig. Blijkbaar is hij van mening dat dit onvoldoende is gebeurt of dat de wetgeving rammelt om het doeltreffend mogelijk te maken.
Het is erg interessant om die mensen te volgen het kruiperige en het totale gebrek aan inzicht in wat er speelt in de samenleving. Hoe simpel moet je zijn om te tweeten dat je kiezers als een kind ziet waar je voor zorgt terwijl een groot deel van Europa zo ontevreden is.quote:Op zondag 13 november 2016 19:46 schreef machtpen het volgende:
[..]
De commentaren die er ook bijstaan , ik geloof dat ik nog nooit zoiets op internet heb gezien. Er zijn echt heel veel mensen die er meer dan genoeg van hebben.
Het einde is nabij voor dit soort figuren. Ik hoop alleen dat het geweldloos gebeurt.quote:Op zondag 13 november 2016 19:46 schreef machtpen het volgende:
[..]
De commentaren die er ook bijstaan , ik geloof dat ik nog nooit zoiets op internet heb gezien. Er zijn echt heel veel mensen die er meer dan genoeg van hebben.
De Chineze staat moet gekleineerd worden. Dat heeft Donald goed door.quote:Op vrijdag 11 november 2016 21:06 schreef Toga het volgende:
[..]
Trump klaagde erover dat de Chinezen hun valuta devalueerden, waardoor spullen nòg goedkoper werden. Zou Trump niet gewoon diezelfde truc willen uithalen? De dollar verlagen in koers betekent automatisch dat import meer zal kosten, Amerikanen meer "zin krijgen" in lokaal te produceren en kopen. Het neveneffect is dat er ook export interessanter wordt.
Waar denk je dat die kartels vandaan komen? Grootste deel heeft in Amerikaanse gevangenissen gezeten. Gaan erin als boefjes, komen eruit als gangsters.quote:Op zondag 13 november 2016 19:18 schreef machtpen het volgende:
In mexico is het met de kartels daar echt een gruwelijk wrede toestand en het geweld is aan het overslaan naar amerika. Niet raar dat er wat aan gedaan gaat worden.
Daar is de EU ook al enige tijd achter. Het TTIP-verdrag moest dat probleem gaan oplossen..quote:Op zondag 13 november 2016 22:44 schreef Denivellering het volgende:
[..]
De Chineze staat moet gekleineerd worden. Dat heeft Donald goed door.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |