abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 15 november 2016 @ 17:09:31 #51
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_166673926
Ik heb de Macbook Pro 13 inch van 2015 en die vind ik eigenlijk dun zat. Precies goed eigenlijk. Liever een paar extra poorten (die die van 2015 bv nog wel heeft) dan een MacBook die nog dunner is, maar wel minder poorten heeft/wat minder power heeft. Heel dun is misschien lekker licht, maar ik vind het niet per definitie mooier. Die van 2015 vind ik persoonlijk juist zo mooi, omdat hij wel portable is (meer dan veel andere laptops), maar nog wel alles kan wat ik van zo'n machine eis eigenlijk.

Dat gezegd hebbende...sommigen hier moeten ook eens leren te accepteren dat er mensen zijn die een andere mening kunnen hebben. Is al zo vaak gezegd, maar het punt blijft genegeerd. Laat mensen toch gewoon vinden wat ze willen! Daar doen ze niemand kwaad mee. Mensen een andere mening opdringen..daarmee doe je wel wat fout imo. Kun je die energie en tijd beter in leukere dingen stoppen, toch? ^O^ O+ O+
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_166674081
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 17:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Vem, jij behoort tot een hele kleine minderheid van de mensen en de Apple-klanten die de dunste laptops van een paar jaar geleden niet dun genoeg vindt. :)
Dat punt had ik al gemaakt maar blijkbaar valt tussen de regels lezen niet mee.
Maar als we zo in de minderheid zijn, dan zullen er niet zoveel gemaakt worden.
pi_166674233
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 17:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik heb de Macbook Pro 13 inch van 2015 en die vind ik eigenlijk dun zat. Precies goed eigenlijk. Liever een paar extra poorten (die die van 2015 bv nog wel heeft) dan een MacBook die nog dunner is, maar wel minder poorten heeft/wat minder power heeft. Heel dun is misschien lekker licht, maar ik vind het niet per definitie mooier. Die van 2015 vind ik persoonlijk juist zo mooi, omdat hij wel portable is (meer dan veel andere laptops), maar nog wel alles kan wat ik van zo'n machine eis eigenlijk.

Dat gezegd hebbende...sommigen hier moeten ook eens leren te accepteren dat er mensen zijn die een andere mening kunnen hebben. Is al zo vaak gezegd, maar het punt blijft genegeerd. Laat mensen toch gewoon vinden wat ze willen! Daar doen ze niemand kwaad mee. Mensen een andere mening opdringen..daarmee doe je wel wat fout imo. Kun je die energie en tijd beter in leukere dingen stoppen, toch? ^O^ O+ O+
Dat doet zij meer naar ons toe dan wij naar haar toe. Het probleem bij Vem is dat zij altijd haar mening als norm verkondigt, daar ageren wij tegen, wat zij vindt maakt ons weinig uit. Dat maakt verder niet uit, just saying.
Het punt was dat bedrijven waarschijnlijk hun klanten meer tevreden maken door te stoppen met de obsessie om de allerdunste laptop te hebben en in plaats daarvan het gewoon dun te maken met wat meer functionaliteit. Een zeer rationeel punt waarvan jij hier ook aangeeft dat jou zo'n computer zou bevavllen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_166674250
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 17:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Vem, jij behoort tot een hele kleine minderheid van de mensen en de Apple-klanten die de dunste laptops van een paar jaar geleden niet dun genoeg vindt. :)
Dat punt had ik al gemaakt maar blijkbaar valt tussen de regels lezen niet mee.
Mensen mogen zelf bepalen of ze iets dunner willen. Wat ze echter blijkbaar niet mogen bepalen, is dat ze iets dun genoeg vinden en liever meer power en accuduur hebben.
pi_166674265
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 17:24 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Mensen mogen zelf bepalen of ze iets dunner willen. Wat ze echter blijkbaar niet mogen bepalen, is dat ze iets dun genoeg vinden en liever meer power en accuduur hebben.
Inderdaad, je moet kiezen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_166674281
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 17:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Inderdaad, je moet kiezen.
Nee. Je moet Apple laten kiezen. Zelf kiezen? Daar komt alleen maar ellende van, joh.
pi_166674285
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 17:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Maar als we zo in de minderheid zijn, dan zullen er niet zoveel gemaakt worden.
Incorrect, zoveel keuze is er niet omdat werkelijk elk bedrijf mee doet aan die pissing contest. "Ik heb de dunste, jij niet, nanana."

[ Bericht 0% gewijzigd door Bram_van_Loon op 15-11-2016 21:20:32 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_166674293
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 17:25 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Nee. Je moet Apple laten kiezen. Zelf kiezen? Daar komt alleen maar ellende van, joh.
_O_

In alle ernst, laat die bedrijven inclusief Apple wat meer tussenmaatmodellen aanbieden, dan kan de klant tenminste lekker kiezen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_166674309
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 17:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik heb de Macbook Pro 13 inch van 2015 en die vind ik eigenlijk dun zat. Precies goed eigenlijk. Liever een paar extra poorten (die die van 2015 bv nog wel heeft) dan een MacBook die nog dunner is, maar wel minder poorten heeft/wat minder power heeft. Heel dun is misschien lekker licht, maar ik vind het niet per definitie mooier. Die van 2015 vind ik persoonlijk juist zo mooi, omdat hij wel portable is (meer dan veel andere laptops), maar nog wel alles kan wat ik van zo'n machine eis eigenlijk.

Dat gezegd hebbende...sommigen hier moeten ook eens leren te accepteren dat er mensen zijn die een andere mening kunnen hebben. Is al zo vaak gezegd, maar het punt blijft genegeerd. Laat mensen toch gewoon vinden wat ze willen! Daar doen ze niemand kwaad mee. Mensen een andere mening opdringen..daarmee doe je wel wat fout imo. Kun je die energie en tijd beter in leukere dingen stoppen, toch? ^O^ O+ O+
Eigenlijk is het vooral het lagere gewicht wat ik prettig vind.

Ik reis veel, mik dan alles in de keepall en hoe minder gewicht, hoe beter.

Ik vind het wel mooi, dun.
  dinsdag 15 november 2016 @ 17:29:43 #60
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_166674357
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 17:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat doet zij meer naar ons toe dan wij naar haar toe. Het probleem bij Vem is dat zij altijd haar mening als norm verkondigt, daar ageren wij tegen. Dat maakt verder niet uit, just saying.
Het punt was dat bedrijven waarschijnlijk hun klanten meer tevreden maken door te stoppen met de obsessie om de allerdunste laptop te hebben en in plaats daarvan het gewoon dun te maken met wat meer functionaliteit. Een zeer rationeel punt waarvan jij hier ook aangeeft dat jou zo'n computer zou bevavllen.
Ik doelde dan ook niet enkel op één partij. Er zijn nu al verschillende topics vol geschreven met telkens dezelfde standpunten. Je gaat elkaar toch niet overtuigen. Voor mensen als ik..die gewoon over Apple willen praten wordt het er zo niet leuker op. Mogen ook best nadelen van Apple benoemd worden (doe ik zelf ook), maar het zou alle partijen sieren als ze er dan niet meteen weer bovenop duiken (beide kanten op), dat leest gewoon niet leuk. Probeer je in te leven in de andere ''partij'' en probeer in te zien dat elke consument nou eenmaal andere prioriteiten/voorkeuren heeft. Maar dat heb ik vaker gezegd (en er zijn ook waarschuwingen van gegeven door mods), uiteindelijk blijft het doorgaan ;(
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_166674360
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 17:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Eigenlijk is het vooral het lagere gewicht wat ik prettig vind.

Ik reis veel, mik dan alles in de keepall en hoe minder gewicht, hoe beter.

Ik vind het wel mooi, dun.
Dat begrijpen we maar die paar honderd gram (hooguit) en paar millimeter dunner merk jij echt niet. Je hebt dan meer aan extra poorten en een iets grotere batterij.
Ik heb een echt zware en lompe laptop (naast een desktop), dat is van een heel andere orde, dat merk je direct.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_166674384
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 17:29 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik doelde dan ook niet enkel op één partij. Er zijn nu al verschillende topics vol geschreven met telkens dezelfde standpunten. Je gaat elkaar toch niet overtuigen. Voor mensen als ik..die gewoon over Apple willen praten wordt het er zo niet leuker op. Mogen ook best nadelen van Apple benoemd worden (doe ik zelf ook), maar het zou alle partijen sieren als ze er dan niet meteen weer bovenop duiken (beide kanten op), dat leest gewoon niet leuk. Probeer je in te leven in de andere ''partij'' en probeer in te zien dat elke consument nou eenmaal andere prioriteiten/voorkeuren heeft. Maar dat heb ik vaker gezegd (en er zijn ook waarschuwingen van gegeven door mods), uiteindelijk blijft het doorgaan ;(
Je moet er dan ook even bij stilstaan hoe dat komt. Wij hadden een paar onschuldige reacties over dat ze nu wel erg overdrijven met het dun maken, niet alleen Apple, daar kwam nodeloos een best aanvallende reactie op. Dat startte het nu. Kijk maar terug.

quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 16:58 schreef VEM2012 het volgende:
Mogen de mensen nog zelf bepalen wanneer ze het dun genoeg vinden van jou?
De aanvallende reactie, het was echt nergens voor nodig! Als door een wesp gestoken als reactie op beleefde en neutrale reacties.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_166674734
Het frustrerende is dat Apple het beste designteam ter wereld heeft en meer dan welke andere fabrikant in staat is de perfecte high end powerhouse laptop te maken, die net zo dun en licht is als de MacBook Pro was. Apple is heel goed in staat om high end specs in een behuizing te stoppen die er mooier uitziet en beter gebouwd is dan de concurrentie, en houdt dan zelfs meer mogelijkheden over voor innovatie.

Neem de touchbar. Prima dat je dat wilt introduceren in plaats van een touchscreen. Maar waarom moet dat ten koste van de rij functietoetsen gaan? Meer dan genoeg ruimte in de behuizing voor beiden. Zelfde geldt voor USB-C. Dat is de toekomst, dus heel goed dat je dat in je laptop stopt. Maar waarom ten koste van al het andere, inclusief de immens populaire magsafe? Waarom de voeding zodanig downgraden dat powerthrottling onvermijdelijk wordt, zelfs in de zwaarste configuratie? Waarom kiezen voor AMD, wanneer NVIDIA zowel meer kracht als zuiniger gebruik biedt? Waarom Space Grey discontinueren bij de iPhone, maar opeens wél als optie introduceren bij de MacBook? Waarom lightning als de superieure audio-optie verkopen, maar bij de MacBook Pro weer terugvallen op 3,5mm (en lightning achterwege laten).

Allemaal vragen die illustreren hoe wisselend en soms ronduit tegenstrijdig het beleid van Apple lijkt te zijn, en die doen vermoeden dat het bij Apple ontbreekt aan de duidelijke, gerichte visie die de producten de afgelopen pakweg 15 jaar zo populair heeft gemaakt. Het was de consistentie die gebruikers zo fijn vonden bij Apple. iPhones hadden geen last van de fragmentatie die Android wel had, MacBooks waren duur, maar voor dat geld wist je wel dat je een laptop zonder concessies kocht. Nu is er meer fragmentatie dan ooit bij Apple in de hardware, en is de software (zowel iOS, maar vooral MacOS) bijna de enige reden om een 100% prijspremium over de concurrentie te vragen.

Dat vind ik jammer. En dat mag ik best jammer vinden, zonder direct op die mening aangevallen te moeten worden.

Ik ben overigens láng niet de enige long time Mac-gebruiker die deze mening heeft. Neem Casey Neistat bijvoorbeeld, die de 15" MBP kocht en hem professioneel gebruikt (als in: zijn geld ermee verdient):


[ Bericht 13% gewijzigd door Splackavellie02 op 15-11-2016 17:58:41 ]
pi_166674902
Ja sinds ik die afvalbak na 3 dagen weer retour stuurde ben ik ook wel beetje kritisch geworden naar mac.
Wil nu een macbook pro weer aanschaffen maar ga denk ik voor de oude serie. Dat geouwehoer met die usb c ben ik ook wel beetje bang voor.
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_166675308
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 17:48 schreef Splackavellie02 het volgende:
Het frustrerende is dat Apple het beste designteam ter wereld heeft en meer dan welke andere fabrikant in staat is de perfecte high end powerhouse laptop te maken, die net zo dun en licht is als de MacBook Pro was. Apple is heel goed in staat om high end specs in een behuizing te stoppen die er mooier uitziet en beter gebouwd is dan de concurrentie, en houdt dan zelfs meer mogelijkheden over voor innovatie.

Neem de touchbar. Prima dat je dat wilt introduceren in plaats van een touchscreen. Maar waarom moet dat ten koste van de rij functietoetsen gaan? Meer dan genoeg ruimte in de behuizing voor beiden. Zelfde geldt voor USB-C. Dat is de toekomst, dus heel goed dat je dat in je laptop stopt. Maar waarom ten koste van al het andere, inclusief de immens populaire magsafe? Waarom de voeding zodanig downgraden dat powerthrottling onvermijdelijk wordt, zelfs in de zwaarste configuratie? Waarom kiezen voor AMD, wanneer NVIDIA zowel meer kracht als zuiniger gebruik biedt? Waarom Space Grey discontinueren bij de iPhone, maar opeens wél als optie introduceren bij de MacBook? Waarom lightning als de superieure audio-optie verkopen, maar bij de MacBook Pro weer terugvallen op 3,5mm (en lightning achterwege laten).

Allemaal vragen die illustreren hoe wisselend en soms ronduit tegenstrijdig het beleid van Apple lijkt te zijn, en die doen vermoeden dat het bij Apple ontbreekt aan de duidelijke, gerichte visie die de producten de afgelopen pakweg 15 jaar zo populair heeft gemaakt. Het was de consistentie die gebruikers zo fijn vonden bij Apple. iPhones hadden geen last van de fragmentatie die Android wel had, MacBooks waren duur, maar voor dat geld wist je wel dat je een laptop zonder concessies kocht. Nu is er meer fragmentatie dan ooit bij Apple in de hardware, en is de software (zowel iOS, maar vooral MacOS) bijna de enige reden om een 100% prijspremium over de concurrentie te vragen.

Dat vind ik jammer. En dat mag ik best jammer vinden, zonder direct op die mening aangevallen te moeten worden.

Ik ben overigens láng niet de enige long time Mac-gebruiker die deze mening heeft. Neem Casey Neistat bijvoorbeeld, die de 15" MBP kocht en hem professioneel gebruikt (als in: zijn geld ermee verdient):
Casey Neistat is inmiddels erg bekend; waarschijnlijk de bekendste Youtube-vlogger.
Ik was gisteren al van plan om eens te zoeken naar een filmpje van hem hierover aangezien ik wist dat hij vast Apple-producten gebruikt.
Deze van hem is erg leuk, het ging viral:
Een punt van kritiek; Nvidia biedt niet meer kracht, slechts een lager vermogen voor dezelfde prestatie (en daarom geschikter voor laptopjes). Waarschijnlijk heeft het hogere vermogen bij AMD ook te maken met datgene wat de hardwarearchitectuur geschikter maakt voor moderne API's (DX12 en Vulkan). Het probleem is dat Apple voor een crappy RX 460 heeft gekozen in plaats van t/m de RX 480 te gaan. Merk op dat een zuinigere RX 480 speciaal voor laptops mogelijk is; kwestie van selectie (meer matuur proces en er zijn altijd variaties, sommige GPU's zijn zuiniger, beter overklokbaar etc. dan andere). Ze gaan dat nu gebruiken voor embedded systems maar Apple had ze ook kunnen kopen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bram_van_Loon op 15-11-2016 18:27:54 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_166675729
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 17:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat doet zij meer naar ons toe dan wij naar haar toe. Het probleem bij Vem is dat zij altijd haar mening als norm verkondigt, daar ageren wij tegen, wat zij vindt maakt ons weinig uit. Dat maakt verder niet uit, just saying.
Het punt was dat bedrijven waarschijnlijk hun klanten meer tevreden maken door te stoppen met de obsessie om de allerdunste laptop te hebben en in plaats daarvan het gewoon dun te maken met wat meer functionaliteit. Een zeer rationeel punt waarvan jij hier ook aangeeft dat jou zo'n computer zou bevavllen.
Nog afgezien van het feit dat ik nimmer mijn mening tot norm verhef (itt niet nader te noemen personen die topics openen met als enige doel tot de conclusie te komen dat een PC altijd beter is dan een Mac), twee dagen geleden was het al redelijk ongeloofwaardig dat je oprecht vergeten was dat ik geen vrouw ben, nu blijkt dat je het gewoon met opzet doet.

Daar moet ik vooral heel hard om lachen. Maar niet omdat je grappig bent.
pi_166675750
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 17:24 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Mensen mogen zelf bepalen of ze iets dunner willen. Wat ze echter blijkbaar niet mogen bepalen, is dat ze iets dun genoeg vinden en liever meer power en accuduur hebben.
Van wie niet?
pi_166675782
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 16:38 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Echt niet?

- betere performance
- beter scherm
- Touch Bar
- dunner en lichter
- beter toetsenbord (afhankelijk van je voorkeur)
- multifunctionele poorten

Net zoals sommige mensen redenen hebben om niet enthousiast te zijn, hebben andere mensen redenen om dit juist wel een goede upgrade te vinden. Niet begrijpen dat smaken/voorkeuren verschillen is gewoon een gebrek aan inlevingsvermogen.
De meeste dingen die je zegt voegen niets toe aan een betere Pro machine.
pi_166675793
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 17:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Incorrect, zoveel keuze is er niet omdat werkelijk elk bedrijf mee doet aan die pissing contest. "Ik heb dunste, jij niet, nanana."
Ze leven van het verkopen van laptops. Waarom zouden ze dan en masse laptops maken die vrijwel niemand wil. Die businesscase komt niet eens door ronde één.
pi_166675863
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 17:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat begrijpen we maar die paar honderd gram (hooguit) en paar millimeter dunner merk jij echt niet. Je hebt dan meer aan extra poorten en een iets grotere batterij.
Ik heb een echt zware en lompe laptop (naast een desktop), dat is van een heel andere orde, dat merk je direct.
Ik heb niets aan extra poorten (gebruik ik niet) en/of langere accuduur (altijd voldoende geweest). Ik vind een Macbook Air zwaar. Dat verschil merk ik wel.

Mij lijkt dat ik overigens beter weet wat ik wil dan jij.
pi_166676012
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 17:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Je moet er dan ook even bij stilstaan hoe dat komt. Wij hadden een paar onschuldige reacties over dat ze nu wel erg overdrijven met het dun maken, niet alleen Apple, daar kwam nodeloos een best aanvallende reactie op. Dat startte het nu. Kijk maar terug.

[..]

De aanvallende reactie, het was echt nergens voor nodig! Als door een wesp gestoken als reactie op beleefde en neutrale reacties.
Als je niet zo selectief quote dan blijkt het niet zo aanvallend te zijn, maar dat ik je wederom wijs op dat jij jouw voorkeuren op wenst te leggen.
pi_166676035
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 16:38 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Echt niet?

- betere performance
- beter scherm
- Touch Bar
- dunner en lichter
- beter toetsenbord (afhankelijk van je voorkeur)
- multifunctionele poorten

Net zoals sommige mensen redenen hebben om niet enthousiast te zijn, hebben andere mensen redenen om dit juist wel een goede upgrade te vinden. Niet begrijpen dat smaken/voorkeuren verschillen is gewoon een gebrek aan inlevingsvermogen.
Het argument is dan ook niet dat er nergens verbetering is toegepast. Het argument is dat er teveel gecomprimeerd is aan een high end laptop. Letterlijk ALLE punten die jij noemt hadden toegevoegd kunnen worden aan het 2015-model van de MacBook Pro, met méér power en langere accuduur.

Het ironische is dat men juist aangeeft dat er te weinig smaken zijn. Het slaat dus een beetje dood als jij aan komt zetten met het "smaken verschillen"-argument. Mensen die per se dun en licht willen, en niets geven om high end prestaties, hebben met de 12" MacBook een pracht van een laptop in huis. Mensen die iets meer power willen, maar nog steeds dun en licht hoog op het lijstje hebben, zouden de 13" MBP zonder touch bar kunnen kopen. Mensen die een 13" of 15" MBP willen met high end prestaties, ongecomprimeerde accuduur, grafische rekenkracht en meer ports (en de MagSafe), daar zijn er ook genoeg van. Die mensen laat Apple met deze generatie echter in de kou staan.

Je hebt volledig gelijk: smaken verschillen, wensen verschillen, en wat iemand met zijn laptop doet, verschilt ook. De kritiek ligt dan ook in het feit dat de MBP-lijn niet representatief is voor het feit dat smaken verschillen. Je hebt een 12" ultrabook, een 13" ultrabook, of een 15" ultrabook. Meer smaken zijn er niet. Mensen die geen ultrabook willen (professionals, die dagelijks video bewerken bijvoorbeeld), hebben dikke vette pech.

[ Bericht 16% gewijzigd door Splackavellie02 op 15-11-2016 18:53:12 ]
pi_166676984
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 18:45 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Het argument is dan ook niet dat er nergens verbetering is toegepast. Het argument is dat er teveel gecomprimeerd is aan een high end laptop. Letterlijk ALLE punten die jij noemt hadden toegevoegd kunnen worden aan het 2015-model van de MacBook Pro, met méér power en langere accuduur.

Het ironische is dat men juist aangeeft dat er te weinig smaken zijn. Het slaat dus een beetje dood als jij aan komt zetten met het "smaken verschillen"-argument. Mensen die per se dun en licht willen, en niets geven om high end prestaties, hebben met de 12" MacBook een pracht van een laptop in huis. Mensen die iets meer power willen, maar nog steeds dun en licht hoog op het lijstje hebben, zouden de 13" MBP zonder touch bar kunnen kopen. Mensen die een 13" of 15" MBP willen met high end prestaties, ongecomprimeerde accuduur, grafische rekenkracht en meer ports (en de MagSafe), daar zijn er ook genoeg van. Die mensen laat Apple met deze generatie echter in de kou staan.

Je hebt volledig gelijk: smaken verschillen, wensen verschillen, en wat iemand met zijn laptop doet, verschilt ook. De kritiek ligt dan ook in het feit dat de MBP-lijn niet representatief is voor het feit dat smaken verschillen. Je hebt een 12" ultrabook, een 13" ultrabook, of een 15" ultrabook. Meer smaken zijn er niet. Mensen die geen ultrabook willen (professionals, die dagelijks video bewerken bijvoorbeeld), hebben dikke vette pech.
Die laatste groep is dan commercieel niet interessant genoeg, of Apple vergist zich in die groep.

Als het al het laatste is, dan ligt een correctie in de toekomst voor de hand.
  dinsdag 15 november 2016 @ 20:11:46 #74
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_166677823
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 18:45 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Het argument is dan ook niet dat er nergens verbetering is toegepast. Het argument is dat er teveel gecomprimeerd is aan een high end laptop. Letterlijk ALLE punten die jij noemt hadden toegevoegd kunnen worden aan het 2015-model van de MacBook Pro, met méér power en langere accuduur.

Het ironische is dat men juist aangeeft dat er te weinig smaken zijn. Het slaat dus een beetje dood als jij aan komt zetten met het "smaken verschillen"-argument. Mensen die per se dun en licht willen, en niets geven om high end prestaties, hebben met de 12" MacBook een pracht van een laptop in huis. Mensen die iets meer power willen, maar nog steeds dun en licht hoog op het lijstje hebben, zouden de 13" MBP zonder touch bar kunnen kopen. Mensen die een 13" of 15" MBP willen met high end prestaties, ongecomprimeerde accuduur, grafische rekenkracht en meer ports (en de MagSafe), daar zijn er ook genoeg van. Die mensen laat Apple met deze generatie echter in de kou staan.

Je hebt volledig gelijk: smaken verschillen, wensen verschillen, en wat iemand met zijn laptop doet, verschilt ook. De kritiek ligt dan ook in het feit dat de MBP-lijn niet representatief is voor het feit dat smaken verschillen. Je hebt een 12" ultrabook, een 13" ultrabook, of een 15" ultrabook. Meer smaken zijn er niet. Mensen die geen ultrabook willen (professionals, die dagelijks video bewerken bijvoorbeeld), hebben dikke vette pech.
Een van de eerste posts van je waar ik het eigenlijk helemaal mee eens ben. Ook gewoon netjes verwoordt imo :Y
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_166678100
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 20:11 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Een van de eerste posts van je waar ik het eigenlijk helemaal mee eens ben. Ook gewoon netjes verwoordt imo :Y
Ik constateer al langer dat Apple zich helemaal niet bezig lijkt te houden met computers voor de meest veeleisende gebruikers. Dat is echt niet nu ineens met de nieuwe MBP om de hoek komen zetten.

Zal wel een idee achter zitten lijkt mij. Of dat idee goed of slecht is zal de toekomst uitwijzen
pi_166678494
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 18:45 schreef Splackavellie02 het volgende:
Mensen die per se dun en licht willen, en niets geven om high end prestaties, hebben met de 12" MacBook een pracht van een laptop in huis.
Uit interesse, ik zie dit vaker voorbij komen, wat voor high end prestaties hebben we het over? Ik neem aan dat die 12" MacBook wel gewoon kan worden gebruikt voor SPSS, programmeren etc. toch? Gaat het bij high end dan vooral om video bewerking of ook andere zaken?
pi_166678550
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 20:40 schreef Operc het volgende:

[..]

Uit interesse, ik zie dit vaker voorbij komen, wat voor high end prestaties hebben we het over? Ik neem aan dat die 12" MacBook wel gewoon kan worden gebruikt voor SPSS, programmeren etc. toch? Gaat het bij high end dan vooral om video bewerking of ook andere zaken?
Videobewerken, virtual machines draaien, CAD-werk, RAW fotobewerking, gaming in bootcamp...
  dinsdag 15 november 2016 @ 20:55:24 #78
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166678967
Morgen is het 340 jaar geleden dat Nederland de Amerikanen hielp in hun burgeroorlog.
Lijkt me een mooie gelegenheid om eens een dag te hebben zónder topic reports.

Kunnen jullie vast wel regelen.
So we just called him Fred
pi_166679020
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 20:42 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Videobewerken, virtual machines draaien, CAD-werk, RAW fotobewerking, gaming in bootcamp...
Ah oké. Dat doe ik allemaal niet, maar kan me voorstellen dat die 12" MacBook daar wat te simpel voor is ja. :)
pi_166679746
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 18:45 schreef Splackavellie02 het volgende:
Je hebt een 12" ultrabook, een 13" ultrabook, of een 15" ultrabook. Meer smaken zijn er niet. Mensen die geen ultrabook willen (professionals, die dagelijks video bewerken bijvoorbeeld), hebben dikke vette pech.

ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_166679858
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 20:40 schreef Operc het volgende:

[..]

Uit interesse, ik zie dit vaker voorbij komen, wat voor high end prestaties hebben we het over? Ik neem aan dat die 12" MacBook wel gewoon kan worden gebruikt voor SPSS, programmeren etc. toch? Gaat het bij high end dan vooral om video bewerking of ook andere zaken?
Nog iets wat Splack niet noemde: uitgebreide modellen en simulaties doorrekenen.
Het simpele antwoord: alles waarvoor je meer RAM, sneller RAM, een betere CPU en een betere grafische kaart dan een RX 460 kan gebruiken. Vroeger kon je tenminste nog de RX 280X krijgen, ook niet geweldig maar tenminste 2-3 klasses hoger.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 20:57 schreef Operc het volgende:

[..]

Ah oké. Dat doe ik allemaal niet, maar kan me voorstellen dat die 12" MacBook daar wat te simpel voor is ja. :)
De MBP dus ook, zie het geciteerde stuk hierboven.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_166692220
Plots zijn al mijn agenda-gebeurtenissen van de voorbije maanden uit m'n agenda verdwenen; kan ik deze nog op een of andere manier recupereren?
pi_166692272
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 18:45 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Het argument is dan ook niet dat er nergens verbetering is toegepast. Het argument is dat er teveel gecomprimeerd is aan een high end laptop. Letterlijk ALLE punten die jij noemt hadden toegevoegd kunnen worden aan het 2015-model van de MacBook Pro, met méér power en langere accuduur.

Het ironische is dat men juist aangeeft dat er te weinig smaken zijn. Het slaat dus een beetje dood als jij aan komt zetten met het "smaken verschillen"-argument. Mensen die per se dun en licht willen, en niets geven om high end prestaties, hebben met de 12" MacBook een pracht van een laptop in huis. Mensen die iets meer power willen, maar nog steeds dun en licht hoog op het lijstje hebben, zouden de 13" MBP zonder touch bar kunnen kopen. Mensen die een 13" of 15" MBP willen met high end prestaties, ongecomprimeerde accuduur, grafische rekenkracht en meer ports (en de MagSafe), daar zijn er ook genoeg van. Die mensen laat Apple met deze generatie echter in de kou staan.

Je hebt volledig gelijk: smaken verschillen, wensen verschillen, en wat iemand met zijn laptop doet, verschilt ook. De kritiek ligt dan ook in het feit dat de MBP-lijn niet representatief is voor het feit dat smaken verschillen. Je hebt een 12" ultrabook, een 13" ultrabook, of een 15" ultrabook. Meer smaken zijn er niet. Mensen die geen ultrabook willen (professionals, die dagelijks video bewerken bijvoorbeeld), hebben dikke vette pech.
Je hebt hier zeker een punt hoor. Ken Segall (daar is die weer) had hier ooit iets over geschreven, dat nu weer relevant is: http://kensegall.com/2013/08/apples-evolving-view-of-pro/
pi_166694061
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 14:10 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Je hebt hier zeker een punt hoor. Ken Segall (daar is die weer) had hier ooit iets over geschreven, dat nu weer relevant is: http://kensegall.com/2013/08/apples-evolving-view-of-pro/
Wat ik al eerder aangaf: Apple verdient te weinig aan deze groep en het is al veel langer aan de gang.

Het ontzenuwt meteen het 'als Steve Jobs nog aan de top had gestaan was dit nooit gebeurd' argument. Hij is gewoon de bedenker. Slim!
pi_166694806
Als het "al langer aan de gang" was, is het apart dat pas bij deze generatie de professionals, tech bloggers en YouTube reviewers klagen over de richting die Apple inslaat.
pi_166694885
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 16:26 schreef Splackavellie02 het volgende:
Als het "al langer aan de gang" was, is het apart dat pas bij deze generatie de professionals, tech bloggers en YouTube reviewers klagen over de richting die Apple inslaat.
Het is een artikel uit 2013. En niet van Nostradamus.

Overigens hoeft een reeds ingezette richting niet direct te zorgen voor klachten.
pi_166695152
Ok man, ok.
pi_166695161
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 16:26 schreef Splackavellie02 het volgende:
Als het "al langer aan de gang" was, is het apart dat pas bij deze generatie de professionals, tech bloggers en YouTube reviewers klagen over de richting die Apple inslaat.
Apple bereikt tegenwoordig natuurlijk een veel groter publiek en is waarschijnlijk het meest ge-overanalyseerde bedrijf ter wereld, niet gek dat je nu meer commentaar tegenkomt. De reactie op FCP X was overigens vrijwel hetzelfde, en dat was in 2011.
pi_166695515
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 16:43 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Apple bereikt tegenwoordig natuurlijk een veel groter publiek en is waarschijnlijk het meest ge-overanalyseerde bedrijf ter wereld, niet gek dat je nu meer commentaar tegenkomt. De reactie op FCP X was overigens vrijwel hetzelfde, en dat was in 2011.
Dat klopt. De reactie op hardware komt echter niet zozeer uit de populaire meute, maar juist uit de hoek van langdurige Mac gebruikers (sommigen van wie dr nieuwe MBP zelf hebben aangeschaft).
pi_166695577
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 16:59 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Dat klopt. De reactie op hardware komt echter niet zozeer uit de populaire meute, maar juist uit de hoek van langdurige Mac gebruikers (sommigen van wie dr nieuwe MBP zelf hebben aangeschaft).
Dat is niet onlogisch als je een andere focus kiest.

Uiteindelijk draait het bij Apple gewoon om geld verdienen.
pi_166696315
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 17:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat is niet onlogisch als je een andere focus kiest.
Maar.. Ze kiezen toch geen andere focus? In jouw woorden:
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 20:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik constateer al langer dat Apple zich helemaal niet bezig lijkt te houden met computers voor de meest veeleisende gebruikers. Dat is echt niet nu ineens met de nieuwe MBP om de hoek komen zetten.
Is het nu al langer aan de gang, of heeft Apple met deze generatie een andere focus gekozen?
pi_166696904
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 14:06 schreef mrPanerai het volgende:
Plots zijn al mijn agenda-gebeurtenissen van de voorbije maanden uit m'n agenda verdwenen; kan ik deze nog op een of andere manier recupereren?
in je agenda die synchroniseert met iCloud?
Heb je al geprobeerd om even iCloud uit te loggen van je device en weer opnieuw in te loggen? Misschien laad ie het dan opnieuw in. Of is het echt overal weg?
pi_166698903
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 17:36 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Maar.. Ze kiezen toch geen andere focus? In jouw woorden:

[..]

Is het nu al langer aan de gang, of heeft Apple met deze generatie een andere focus gekozen?
Ik heb nergens een tijdsbepaling gekoppeld aan de andere focus.

Jij ziet nu een tegenstelling waar deze niet is.
pi_166699304
Wat jij zegt, jongen.

In plaats van constant roepen dat ik je woorden niet begrijp, kun je ze ook verduidelijken wanneer ik daar vraag. Dat is veel constructiever voor het gesprek.

Dus nogmaals, wat bedoelde je: is dit nu al langer aan de gang, of kiest Apple met de huidige generatie voor een andere focus?

[ Bericht 57% gewijzigd door Splackavellie02 op 16-11-2016 19:57:44 ]
pi_166699804
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 18:10 schreef NedKelly het volgende:

[..]

in je agenda die synchroniseert met iCloud?
Heb je al geprobeerd om even iCloud uit te loggen van je device en weer opnieuw in te loggen? Misschien laad ie het dan opnieuw in. Of is het echt overal weg?
Het rare is dat wanneer ik via m'n iCloud ga alles er in staat, bij mijn vriendin (onze agenda's zijn gedeeld) is het net hetzelfde. Oh enkel voor 20 okt jl. is verdwenen, daarna staat alles er nog in.
pi_166699950
Nog een ander vraagje.
Mijn werkgever is nu ook overgestapt op apple, dus heb ik een tweede iPhone gekregen.
Ik heb erg veel aandacht aan al m'n contacten besteed met er een foto bij te zetten.

ik kan uit iCloud m'n contacten wel downloaden en in de iCloud van m'n nieuwe telefoon daar de contacten uploaden maar dan staan m'n foto's er niet bij. Kan dat ook?
pi_166699997
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 19:59 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Het rare is dat wanneer ik via m'n iCloud ga alles er in staat, bij mijn vriendin (onze agenda's zijn gedeeld) is het net hetzelfde. Oh enkel voor 20 okt jl. is verdwenen, daarna staat alles er nog in.
Staat er niet ergens bij je instellingen een vinkje aan dat ie alleen maar tot bepaald aantal weken terug moet synchroniseren?
pi_166700116
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 20:07 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Staat er niet ergens bij je instellingen een vinkje aan dat ie alleen maar tot bepaald aantal weken terug moet synchroniseren?
:@
pi_166703256
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 19:42 schreef Splackavellie02 het volgende:
Wat jij zegt, jongen.

In plaats van constant roepen dat ik je woorden niet begrijp, kun je ze ook verduidelijken wanneer ik daar vraag. Dat is veel constructiever voor het gesprek.

Dus nogmaals, wat bedoelde je: is dit nu al langer aan de gang, of kiest Apple met de huidige generatie voor een andere focus?
Ik bedoel dat het al langer aan de gang is aangezien ze langer geleden de focus hebben verlegd.

Apple is money driven. Ze maken dus het liefst producten waar ze heel veel geld mee kunnen verdienen.

Prima toch?
pi_166705769
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 22:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik bedoel dat het al langer aan de gang is aangezien ze langer geleden de focus hebben verlegd.

Apple is money driven. Ze maken dus het liefst producten waar ze heel veel geld mee kunnen verdienen.

Prima toch?
Als "het" al "langer aan de gang is", is het toch vreemd dat deze generatie voor zoveel negatieve reacties onder langdurige gebruikers heeft gezorgd, en voorgaande generaties veel minder. Het is vreemd dat voorheen altijd het argument gegeven kan worden dat de hardware van Apple een eenduidige visie en interne coherentie liet zien, terwijl de fragmentatie nu juist het meest gehoorde punt van kritiek is.. Het is vreemd dat deze nieuwe generatie zó sterk afwijkt van de filosofie van voorgaande generaties, terwijl jij nu toch echt aanduidt dat Apple de focus al lang vóór deze generatie MacBooks heeft verlegd..

Vreemd allemaal..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')