abonnement Unibet Coolblue
  maandag 7 november 2016 @ 19:44:51 #1
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166483322
Een algemeen topic voor mensen die Chronisch ziek zijn. Je kunt hier zowel je positieve als negatieve ervaringen kwijt en we proberen elkaar zoveel mogelijk als kan te steunen. Het maakt niet uit welke Chronische ziekte je hebt, iedereen is welkom!

Ben je zelf ziek, ken je iemand die ziek is of ben je chronisch nieuwsgierig met brandende vragen? Aarzel vooral niet om mee te posten!

Er is ook een topic voor chronisch psychische zieken: R&P / Chronisch Psychische Klachten Topic In dit topic kan je spuien over de problemen of issues die jij hebt omtrent je psyche (al dan niet door een chronische ziekte). Zo houden we elk topic gescheiden qua onderwerp en voelt iedereen zich op haar/zijn gemak om te posten.

Om het voor iedereen wat overzichtelijker te houden, zodat je je eventuele vragen gericht kan stellen en om onze soms warrige medicijnhoofdjes wat rust te geven vind je hieronder onze awesome vaste gasten incluis een korte medische samenvatting.

Wil je ook een plekje in het lijstje? Stuur de TS dan even een PM of meldt het in het topic :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_166483361
Haha we wilden tegelijkertijd een nieuw topic openen. Ik kreeg een melding dat het niet kon omdat jij me net voor was :P
  maandag 7 november 2016 @ 19:55:09 #3
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_166483639
Het is dat ik op de smartphone zit en de openingspost niet mee wil hehe.

Jullie zijn bikkels. Ik ben natuurlijk niet zo erg ziek als jullie (hoewel Hashimoto af en toe voelbaar is tot in mijn kleine teen)

:*
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  maandag 7 november 2016 @ 20:29:03 #4
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166484772
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:45 schreef Sylvana het volgende:
Haha we wilden tegelijkertijd een nieuw topic openen. Ik kreeg een melding dat het niet kon omdat jij me net voor was :P
_O-
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  maandag 7 november 2016 @ 20:29:25 #5
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_166484785
Levontyroxine omhoog
Ander merk Ritalin ivm misselijkheid
En een verwijzing naar de uroloog voor mijn chronische blaasontsteking.
Tot dusver de huisarts.
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_166487324
Das een aardig lijstje pris!

Was vandaag voor het eerst naar revalidatie, nog steeds mijn twijfels over het psychologische traject, maar het voelde wel goed om weer eens even voor mezelf bezig te zijn! Mijn linkerbeen is wel boos nu trouwens, doet echt enorm veel pijn :{
  dinsdag 8 november 2016 @ 00:07:43 #7
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_166491821
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 21:33 schreef caroro het volgende:
Das een aardig lijstje pris!

Was vandaag voor het eerst naar revalidatie, nog steeds mijn twijfels over het psychologische traject, maar het voelde wel goed om weer eens even voor mezelf bezig te zijn! Mijn linkerbeen is wel boos nu trouwens, doet echt enorm veel pijn :{
Hey is belangrijk om met jezelf bezig te zijn dus dat is een goede stap!

Mijn lijstje was nog niet helemaal compleet want ik was ook naar de orthodontist geweest. Maar dat zal ik jullie besparen.
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  dinsdag 8 november 2016 @ 00:09:11 #8
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_166491853
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 19:55 schreef sararaats het volgende:
Het is dat ik op de smartphone zit en de openingspost niet mee wil hehe.

Jullie zijn bikkels. Ik ben natuurlijk niet zo erg ziek als jullie (hoewel Hashimoto af en toe voelbaar is tot in mijn kleine teen)

:*
Ik kreeg vandaag te horen dat ik subklinische hypothyreoïdie heb.
Dus tsh te hoog maar wel genoeg schildklierhormoon.

Dus nog iets omhoog van 75 naar 100 om te kijken of ik dan minder moe ben.
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  dinsdag 8 november 2016 @ 09:09:54 #9
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166494234
Pris :*

Hier vandaag controle bij elke patient, of er wonden en/of smetplekken zijn. Mijn hele billen blijken kapot en rood en schraal te zijn. Goh :') Niet gek als je bijna 2 week lang zware diarree hebt.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  dinsdag 8 november 2016 @ 09:41:20 #10
319308 Tink89
To live is to dance
pi_166494598
Hallo!

Ik ben 1,5 week geleden gediagnosticeerd met hyperthyreoïdie. Een te snel werkende schildklier dus.

We zijn hem nu met medicatie aan het stilleggen, zodat ik me minder ziek ga voelen. De bijwerkingen waren vooral vorige week heel rot, maar nu voel ik me gewoon blegh. Volgende week weer bloedprikken en de 21e naar de endocrinoloog om te horen of ik Graves' ziekte heb of er een andere oorzaak is.

En dan gaan we een traject in om een kinderwens te combineren met deze aandoening. Dat is nog een beste uitdaging als ik het internet moet geloven.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 8 november 2016 @ 09:43:26 #11
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166494622
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 09:41 schreef Tink89 het volgende:
Hallo!

Ik ben 1,5 week geleden gediagnosticeerd met hyperthyreoïdie. Een te snel werkende schildklier dus.

We zijn hem nu met medicatie aan het stilleggen, zodat ik me minder ziek ga voelen. De bijwerkingen waren vooral vorige week heel rot, maar nu voel ik me gewoon blegh. Volgende week weer bloedprikken en de 21e naar de endocrinoloog om te horen of ik Graves' ziekte heb of er een andere oorzaak is.

En dan gaan we een traject in om een kinderwens te combineren met deze aandoening. Dat is nog een beste uitdaging als ik het internet moet geloven.
Welkom :*

quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 09:48 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Hele handige app gevonden. Houdt bij hoeveel ik nog moet vandaag en kan 'm leger maken door te drukken op "drinken". (Ik heb een standaardglasmaat ingevuld en dat haalt hij er vanaf. Mijn standaardmaat is 500 ml, grote beker van de Xenos. ^O^)
Hoe heet die app?

Aspergemeisje veel succes! :*
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  dinsdag 8 november 2016 @ 09:47:50 #12
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_166494679
ik neem L-Thyroxine voor de schildklier. sinds vrijdag heb ik 50 mµg ipv 75.

op dit moment ben ik echt moe :{
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  dinsdag 8 november 2016 @ 10:20:47 #13
319308 Tink89
To live is to dance
pi_166495161
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 09:47 schreef sararaats het volgende:
ik neem L-Thyroxine voor de schildklier. sinds vrijdag heb ik 50 mµg ipv 75.

op dit moment ben ik echt moe :{
Instellen duurt elke keer weer een paar weken volgens mijn schoonzus (internist). Wordt dus - als het goed is - vanzelf weer beter.

Kan iemand me btw even uitleggen waar de grens tussen slowchat en niet-slowchat ligt? Ik heb het vorige topic in de reeks doorgenomen en snap er niks van... :?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_166496079
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 09:43 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Hoe heet die app?
Drink water reminder: Daily hydration tracker, monitor and count... (En de rest kan ik niet meer lezen.)

(Voor iPhone, weet niet of er een zelfde is voor Android, foto is iig een blauwe achtergrond en een flesje met "water" erop.)
  dinsdag 8 november 2016 @ 11:36:48 #15
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166496400
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2016 11:14 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Drink water reminder: Daily hydration tracker, monitor and count... (En de rest kan ik niet meer lezen.)

(Voor iPhone, weet niet of er een zelfde is voor Android, foto is iig een blauwe achtergrond en een flesje met "water" erop.)
Zal zo eens kijken
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  dinsdag 8 november 2016 @ 11:37:15 #16
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166496404
Ik heb 20 minuten gesport *O* Nu helemaal kapot. maar toch conditie begint wel weer wat te komen.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_166496471
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 11:37 schreef LPFAN het volgende:
Ik heb 20 minuten gesport *O* Nu helemaal kapot. maar toch conditie begint wel weer wat te komen.
Super!

Ik ben gisteren ben bij de fysio geweest. Meer dan praten heb ik nog niet gedaan. Overmorgen ga ik op de fiets en loopband. Er is niks over van mijn conditie, dus ik ben benieuwd.
pi_166496480
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 09:41 schreef Tink89 het volgende:
Hallo!

Ik ben 1,5 week geleden gediagnosticeerd met hyperthyreoïdie. Een te snel werkende schildklier dus.

We zijn hem nu met medicatie aan het stilleggen, zodat ik me minder ziek ga voelen. De bijwerkingen waren vooral vorige week heel rot, maar nu voel ik me gewoon blegh. Volgende week weer bloedprikken en de 21e naar de endocrinoloog om te horen of ik Graves' ziekte heb of er een andere oorzaak is.

En dan gaan we een traject in om een kinderwens te combineren met deze aandoening. Dat is nog een beste uitdaging als ik het internet moet geloven.
Welkom!
pi_166496532
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 09:41 schreef Tink89 het volgende:
Hallo!

Ik ben 1,5 week geleden gediagnosticeerd met hyperthyreoïdie. Een te snel werkende schildklier dus.

We zijn hem nu met medicatie aan het stilleggen, zodat ik me minder ziek ga voelen. De bijwerkingen waren vooral vorige week heel rot, maar nu voel ik me gewoon blegh. Volgende week weer bloedprikken en de 21e naar de endocrinoloog om te horen of ik Graves' ziekte heb of er een andere oorzaak is.

En dan gaan we een traject in om een kinderwens te combineren met deze aandoening. Dat is nog een beste uitdaging als ik het internet moet geloven.
Welkom.
pi_166496594
Van de 7-punts-curve ben ik gister alleen die voor het avondeten vergeten. Ik was al lang en breed aan het eten, toen het me te binnen schoot. (En ik had nog wel mijn vriend gevraagd om me helpen te herinneren, tijdens het koken, maar het eten zou nog wel even op staan en ik kon toen dus nog niet meten.)

Vandaag nieuwe poging iig.
pi_166497439
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 09:41 schreef Tink89 het volgende:
Hallo!

Ik ben 1,5 week geleden gediagnosticeerd met hyperthyreoïdie. Een te snel werkende schildklier dus.

We zijn hem nu met medicatie aan het stilleggen, zodat ik me minder ziek ga voelen. De bijwerkingen waren vooral vorige week heel rot, maar nu voel ik me gewoon blegh. Volgende week weer bloedprikken en de 21e naar de endocrinoloog om te horen of ik Graves' ziekte heb of er een andere oorzaak is.

En dan gaan we een traject in om een kinderwens te combineren met deze aandoening. Dat is nog een beste uitdaging als ik het internet moet geloven.
Welkom!

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 11:37 schreef LPFAN het volgende:
Ik heb 20 minuten gesport *O* Nu helemaal kapot. maar toch conditie begint wel weer wat te komen.
Goed bezig ^O^

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2016 11:42 schreef Adriane het volgende:

[..]

Super!

Ik ben gisteren ben bij de fysio geweest. Meer dan praten heb ik nog niet gedaan. Overmorgen ga ik op de fiets en loopband. Er is niks over van mijn conditie, dus ik ben benieuwd.
Succes ^O^

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2016 11:49 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Van de 7-punts-curve ben ik gister alleen die voor het avondeten vergeten. Ik was al lang en breed aan het eten, toen het me te binnen schoot. (En ik had nog wel mijn vriend gevraagd om me helpen te herinneren, tijdens het koken, maar het eten zou nog wel even op staan en ik kon toen dus nog niet meten.)

Vandaag nieuwe poging iig.
Op zich als de vorige meting meer dan 2 uur geleden is en je in de tussentijd niks anders heb gegeten kun je wel gewoon vast meten hoor. Meestal verandert het toch niet zoveel meer.
pi_166498938
Hoi! Operatie is goed gegaan. Ze hebben een wond van 10 centimeter gemaakt en dus meteen hersteld. Met het plan waarbij ik morgen als het goed is naar huis mag. Toen ik wakker werd was het eerste wat ik vroeg: 'Hebben ze wel iets gedaan? Want ik heb helemaal geen pijn.' Hihi. Nu nog steeds weinig pijn. Hoop dat het zo blijft en dat er geen lekkages ontstaan enzo.
pi_166499002
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 13:34 schreef Aspergermeisje het volgende:
Hoi! Operatie is goed gegaan. Ze hebben een wond van 10 centimeter gemaakt en dus meteen hersteld. Met het plan waarbij ik morgen als het goed is naar huis mag. Toen ik wakker werd was het eerste wat ik vroeg: 'Hebben ze wel iets gedaan? Want ik heb helemaal geen pijn.' Hihi. Nu nog steeds weinig pijn. Hoop dat het zo blijft en dat er geen lekkages ontstaan enzo.
Wat super fijn! En toch een wond van 10 cm en niet groter wat je zelf dacht dus? Ik hoop met je mee, sterkte met herstellen! :*
  dinsdag 8 november 2016 @ 13:43:49 #24
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166499121
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 13:34 schreef Aspergermeisje het volgende:
Hoi! Operatie is goed gegaan. Ze hebben een wond van 10 centimeter gemaakt en dus meteen hersteld. Met het plan waarbij ik morgen als het goed is naar huis mag. Toen ik wakker werd was het eerste wat ik vroeg: 'Hebben ze wel iets gedaan? Want ik heb helemaal geen pijn.' Hihi. Nu nog steeds weinig pijn. Hoop dat het zo blijft en dat er geen lekkages ontstaan enzo.
Oke dan!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  dinsdag 8 november 2016 @ 13:46:46 #25
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166499170
Net ff met chirurg gebabbeld, hij zei al ja je hebt gewoon dikke pech. Hij wil me binnenkort graag weer zien om een eventuele nieuwe transplantatie voor te bereiden, in zijn ervaring wordt je gauw weer opgeroepen voor een nieuwe maar het kan ook nog wel ff duren.

Ben benieuwd, eerst er uit met dat ding.

En ik moest beloven om mijn positiviteit te houden.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_166499210
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 13:34 schreef Aspergermeisje het volgende:
Hoi! Operatie is goed gegaan. Ze hebben een wond van 10 centimeter gemaakt en dus meteen hersteld. Met het plan waarbij ik morgen als het goed is naar huis mag. Toen ik wakker werd was het eerste wat ik vroeg: 'Hebben ze wel iets gedaan? Want ik heb helemaal geen pijn.' Hihi. Nu nog steeds weinig pijn. Hoop dat het zo blijft en dat er geen lekkages ontstaan enzo.
Klinkt goed. Succes met het herstel!
pi_166499543
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 13:46 schreef LPFAN het volgende:
Net ff met chirurg gebabbeld, hij zei al ja je hebt gewoon dikke pech. Hij wil me binnenkort graag weer zien om een eventuele nieuwe transplantatie voor te bereiden, in zijn ervaring wordt je gauw weer opgeroepen voor een nieuwe maar het kan ook nog wel ff duren.

Ben benieuwd, eerst er uit met dat ding.

En ik moest beloven om mijn positiviteit te houden.
Ik ben ook benieuwd lieverd :*
  dinsdag 8 november 2016 @ 14:10:17 #28
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166499686
Volgende week weer terug naar Martini. Dialyse.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  † In Memoriam † dinsdag 8 november 2016 @ 14:12:52 #29
137949 Disana
pi_166499754
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 13:34 schreef Aspergermeisje het volgende:
Hoi! Operatie is goed gegaan. Ze hebben een wond van 10 centimeter gemaakt en dus meteen hersteld. Met het plan waarbij ik morgen als het goed is naar huis mag. Toen ik wakker werd was het eerste wat ik vroeg: 'Hebben ze wel iets gedaan? Want ik heb helemaal geen pijn.' Hihi. Nu nog steeds weinig pijn. Hoop dat het zo blijft en dat er geen lekkages ontstaan enzo.
Wat fijn dat alles zo soepel is verlopen.
  dinsdag 8 november 2016 @ 14:17:58 #30
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166499901
Jeej *O* Ik moet volgende week dinsdag weer beginnen, zelfde tijd en zelfde plek.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_166500238
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 13:38 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Wat super fijn! En toch een wond van 10 cm en niet groter wat je zelf dacht dus? Ik hoop met je mee, sterkte met herstellen! :*
Ja nou, dat is in mijn ogen voornamelijk negatief, omdat de sinussen naar mijn idee in een groter gebied zaten. Dus het zal moeten blijken of ze alles hebben weggehaald.
  dinsdag 8 november 2016 @ 14:30:31 #32
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166500261
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2016 14:29 schreef Aspergermeisje het volgende:

[..]

Ja nou, dat is in mijn ogen voornamelijk negatief, omdat de sinussen naar mijn idee in een groter gebied zaten. Dus het zal moeten blijken of ze alles hebben weggehaald.
Waarom denk je dat zelf dat het groter is?
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_166500581
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 14:17 schreef LPFAN het volgende:
Jeej *O* Ik moet volgende week dinsdag weer beginnen, zelfde tijd en zelfde plek.
Jammer dat het toch weer nodig is. Maar wel fijn dat het weer op dezelfde tijd en dezelfde plek is *O*

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2016 14:29 schreef Aspergermeisje het volgende:

[..]

Ja nou, dat is in mijn ogen voornamelijk negatief, omdat de sinussen naar mijn idee in een groter gebied zaten. Dus het zal moeten blijken of ze alles hebben weggehaald.
Hmm oké ja dat zou echt kut zijn als ze toch niet alles weggehaald hebben. Maar lijkt me dat zij dat toch wel onderzocht hebben hoe lang het doorloopt?
  dinsdag 8 november 2016 @ 14:52:00 #34
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166500811
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 14:42 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Jammer dat het toch weer nodig is. Maar wel fijn dat het weer op dezelfde tijd en dezelfde plek is *O*

[..]

Hmm oké ja dat zou echt kut zijn als ze toch niet alles weggehaald hebben. Maar lijkt me dat zij dat toch wel onderzocht hebben hoe lang het doorloopt?
Had gezegd dat ik hoopte dat dat plekje er nog zou zijn en dokter heeft het gelijk gevraagd aan mijn nefroloog _O-
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_166502383
6,5 gemeten. 5,4 inmiddels *O*

[ Bericht 14% gewijzigd door Jaimy_Luca op 08-11-2016 16:36:27 ]
pi_166507597
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 14:30 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Waarom denk je dat zelf dat het groter is?
Omdat ik weet waar ze de vorige keren geopereerd hebben, en omdat ik weet waar uitgangen hebben gezeten. Dus ik kan het gebied ongeveer uitstippelen.

Chirurg had het ook over 15 centimeter eerder.

Kan zijn dat die cystes niet meer actief waren nu, maar die kunnen dat in de toekomst wel weer worden natuurlijk.

Je weet sowieso nooit of het een permanente oplossing is. Blijft een chronische ziekte. Moet de komende tijd op controle bij de plastisch chirurg voor het litteken en over een paar maanden bij de chirurg om te kijken of er geen nieuwe sinussen zijn.
pi_166507661
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 14:42 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Jammer dat het toch weer nodig is. Maar wel fijn dat het weer op dezelfde tijd en dezelfde plek is *O*

[..]

Hmm oké ja dat zou echt kut zijn als ze toch niet alles weggehaald hebben. Maar lijkt me dat zij dat toch wel onderzocht hebben hoe lang het doorloopt?
Ja, door middel van sondes die ze erin prikken om te kijken hoe ver de gangen doorlopen. Wat mijns inziens geen waterdichte methode is, want die gangen kunnen ook dichtzitten door littekenweefsel van de vorige operaties.
  dinsdag 8 november 2016 @ 19:44:57 #38
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_166507673
Vervelend, die onzekerheid. :{

Sterkte.
The love you take is equal to the love you make.
pi_166507686
Het forum wordt geblokkeerd door de ziekenhuiswifi. :P Dus als ik op Fok! wil moet ik op 3G.
  dinsdag 8 november 2016 @ 19:48:21 #40
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166507811
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 19:45 schreef Aspergermeisje het volgende:
Het forum wordt geblokkeerd door de ziekenhuiswifi. :P Dus als ik op Fok! wil moet ik op 3G.
_O-

Ik ben thuis btw *O*
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_166507919
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2016 19:44 schreef Aspergermeisje het volgende:

[..]

Ja, door middel van sondes die ze erin prikken om te kijken hoe ver de gangen doorlopen. Wat mijns inziens geen waterdichte methode is, want die gangen kunnen ook dichtzitten door littekenweefsel van de vorige operaties.
Hmm lastig hoor die onzekerheid dan. Sterkte daarmee :*
En wat stom van die blokkade :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 19:48 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Ik ben thuis btw *O*
Yay *O*
  dinsdag 8 november 2016 @ 20:02:08 #42
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_166508309
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 19:48 schreef LPFAN het volgende:

[..]

_O-

Ik ben thuis btw *O*
Ik ook *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_166508973
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 19:48 schreef LPFAN het volgende:

[..]

_O-

Ik ben thuis btw *O*
nou zeg :D hadden ze zondag net zo goed thuis kunnen laten. Poes is blij zeker :+
  dinsdag 8 november 2016 @ 20:27:45 #44
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166509017
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2016 20:26 schreef computergirl het volgende:

[..]

nou zeg :D hadden ze zondag net zo goed thuis kunnen laten. Poes is blij zeker :+
Ja, maar ik moest weer komen om te kijken naar de waardes. Maar nu is definitief de knoop doorgehakt dat hij er uit gaat.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_166509533
Update:
MA wordt waarschijnlijk morgen uit coma gehaald.

Wat ik hierna typ is puur een persoonlijke mening.
Het lijkt mij dat er een goede reden is om dat te doen dus ik denk dat dit goed nieuws is! :)
Hopelijk is dit het begin van een goed herstel.
pi_166509721
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 20:42 schreef vannelle het volgende:
Update:
MA wordt waarschijnlijk morgen uit coma gehaald.

Wat ik hierna typ is puur een persoonlijke mening.
Het lijkt mij dat er een goede reden is om dat te doen dus ik denk dat dit goed nieuws is! :)
Hopelijk is dit het begin van een goed herstel.
Dat klinkt idd positief ja ^O^
Is het nog gelukt om naar de verjaardag van je dochter te gaan? :)
pi_166509993
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 20:42 schreef vannelle het volgende:
Update:
MA wordt waarschijnlijk morgen uit coma gehaald.

Wat ik hierna typ is puur een persoonlijke mening.
Het lijkt mij dat er een goede reden is om dat te doen dus ik denk dat dit goed nieuws is! :)
Hopelijk is dit het begin van een goed herstel.
Dit lijkt mij inderdaad ook goed nieuws!

Was je op tijd fit om naar je dochter te gaan?
pi_166510028
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 19:45 schreef Aspergermeisje het volgende:
Het forum wordt geblokkeerd door de ziekenhuiswifi. :P Dus als ik op Fok! wil moet ik op 3G.
Zo heb ik ervoor gezorgd dat bij een bepaalde McDonald's vrouwen niet meer op het Vivaforum kunnen. :@ :P (ip-ban) (Járen geleden hoor, toen ik daar postte toen ik erg psychisch ziek was.)

__________________________________

1,5 uur na het avondeten 7,2 gemeten. Gaat goed vandaag! :o
pi_166510296
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 20:47 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Dat klinkt idd positief ja ^O^
Is het nog gelukt om naar de verjaardag van je dochter te gaan? :)
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2016 20:55 schreef Adriane het volgende:

[..]

Dit lijkt mij inderdaad ook goed nieuws!

Was je op tijd fit om naar je dochter te gaan?
Nee, dat is niet gelukt.
Had dus een huilende en teleurgestelde dochter aan de telefoon (wat ik op zich wel kan begrijpen want vorig jaar ging het ook niet) maar ze leek ook niet echt veel begrip te hebben.
Eerlijk gezegd heb ik daar flink om zitten janken maar er was gewoon geen alternatief!
Ik háát mijn lijf nu, rotding zorgt er voor dat ik veel mooie momenten mis, mensen teleurstel en meer van dat.
Mijn dochter zal het toch iets beter moeten accepteren want van mijn kant zie ik niet hoe ik dit kan veranderen.
Als ik dat wist had ik het al lang gedaan natuurlijk....

Resultaat is iig dat ik me behoorlijk kut voel en niet weet hoe ik dat kan veranderen.
pi_166510487
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 21:03 schreef vannelle het volgende:

[..]

[..]

Nee, dat is niet gelukt.
Had dus een huilende en teleurgestelde dochter aan de telefoon (wat ik op zich wel kan begrijpen want vorig jaar ging het ook niet) maar ze leek ook niet echt veel begrip te hebben.
Eerlijk gezegd heb ik daar flink om zitten janken maar er was gewoon geen alternatief!
Ik háát mijn lijf nu, rotding zorgt er voor dat ik veel mooie momenten mis, mensen teleurstel en meer van dat.
Mijn dochter zal het toch iets beter moeten accepteren want van mijn kant zie ik niet hoe ik dit kan veranderen.
Als ik dat wist had ik het al lang gedaan natuurlijk....

Resultaat is iig dat ik me behoorlijk kut voel en niet weet hoe ik dat kan veranderen.
Aahhh wat balen zeg :( En ook lastig dat je dochter het zo moeilijk kan accepteren. Maar jij gaat ook liever wel en baalt er zelf ook al van dat je lijf niet meewerkt :(
  dinsdag 8 november 2016 @ 21:10:25 #51
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_166510515
Knip

[ Bericht 98% gewijzigd door Lienekien op 08-11-2016 22:53:05 ]
The love you take is equal to the love you make.
pi_166510547
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 21:03 schreef vannelle het volgende:

[..]


[..]

Nee, dat is niet gelukt.
Had dus een huilende en teleurgestelde dochter aan de telefoon (wat ik op zich wel kan begrijpen want vorig jaar ging het ook niet) maar ze leek ook niet echt veel begrip te hebben.
Eerlijk gezegd heb ik daar flink om zitten janken maar er was gewoon geen alternatief!
Ik háát mijn lijf nu, rotding zorgt er voor dat ik veel mooie momenten mis, mensen teleurstel en meer van dat.
Mijn dochter zal het toch iets beter moeten accepteren want van mijn kant zie ik niet hoe ik dit kan veranderen.
Als ik dat wist had ik het al lang gedaan natuurlijk....

Resultaat is iig dat ik me behoorlijk kut voel en niet weet hoe ik dat kan veranderen.
Wat ontzettend rot voor je. Eigenlijk vooral het onbegrip van je dochter, zij zou moeten begrijpen dat het soms gewoon niet kan en je het niet expres doet. Geen tips tegen het kutgevoel, denk gewoon uitzitten of eruit huilen.
  dinsdag 8 november 2016 @ 21:23:12 #53
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166510944
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 21:03 schreef vannelle het volgende:

[..]

[..]

Nee, dat is niet gelukt.
Had dus een huilende en teleurgestelde dochter aan de telefoon (wat ik op zich wel kan begrijpen want vorig jaar ging het ook niet) maar ze leek ook niet echt veel begrip te hebben.
Eerlijk gezegd heb ik daar flink om zitten janken maar er was gewoon geen alternatief!
Ik háát mijn lijf nu, rotding zorgt er voor dat ik veel mooie momenten mis, mensen teleurstel en meer van dat.
Mijn dochter zal het toch iets beter moeten accepteren want van mijn kant zie ik niet hoe ik dit kan veranderen.
Als ik dat wist had ik het al lang gedaan natuurlijk....

Resultaat is iig dat ik me behoorlijk kut voel en niet weet hoe ik dat kan veranderen.
:*
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_166511165
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 21:03 schreef vannelle het volgende:

[..]


Mijn dochter zal het toch iets beter moeten accepteren want van mijn kant zie ik niet hoe ik dit kan veranderen.
.
hoe oud is je dochter?
pi_166511302
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2016 21:30 schreef computergirl het volgende:

[..]

hoe oud is je dochter?
Net 22 geworden
pi_166511381
Oh ik vind het zo naar voor je vannelle. Het is logisch dat je dochter teleurgesteld is, maar ze kan het je op geen enkele wijze kwalijk nemen. Maar veel mensen vinden het moeilijk om die twee los van elkaar te zien.

Ik had alleen nog maar paracetamol gehad en vroeg om Diclofenac voor de nacht. Ik kreeg Oxynorm. Ik vind het best hoor. Voel me heerlijk rozig nu en ga over niet al te lange tijd slapen.

Fijn dat je weer thuis bent, LPFAN!
pi_166512901
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 21:03 schreef vannelle het volgende:

[..]


[..]

Nee, dat is niet gelukt.
Had dus een huilende en teleurgestelde dochter aan de telefoon (wat ik op zich wel kan begrijpen want vorig jaar ging het ook niet) maar ze leek ook niet echt veel begrip te hebben.
Eerlijk gezegd heb ik daar flink om zitten janken maar er was gewoon geen alternatief!
Ik háát mijn lijf nu, rotding zorgt er voor dat ik veel mooie momenten mis, mensen teleurstel en meer van dat.
Mijn dochter zal het toch iets beter moeten accepteren want van mijn kant zie ik niet hoe ik dit kan veranderen.
Als ik dat wist had ik het al lang gedaan natuurlijk....

Resultaat is iig dat ik me behoorlijk kut voel en niet weet hoe ik dat kan veranderen.
Je verwachtte het eigenlijk al, maar wat een domper!
En je baalde zelf al zo van je lijf en na de reactie van je dochter wordt dat er logischerwijs niet beter van.
Ik snap haar teleurstelling ook wel. Ze wil je ook graag zien.
Het is gewoon erg vervelend dat je niet kunt gaan en staan waar jij wilt.
:*
pi_166513910
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2016 22:20 schreef Adriane het volgende:

[..]

Je verwachtte het eigenlijk al, maar wat een domper!
En je baalde zelf al zo van je lijf en na de reactie van je dochter wordt dat er logischerwijs niet beter van.
Ik snap haar teleurstelling ook wel. Ze wil je ook graag zien.
Het is gewoon erg vervelend dat je niet kunt gaan en staan waar jij wilt.
:*
Het is idd niet echt een vrolijk scenario.
Als iemand anders zo zou reageren zou ik onnoemlijk kwaad worden om zo veel onbegrip maar het is wel mijn eigen dochter en dan werkt dat toch anders.
Ben er nog steeds redelijk ondersteboven van en weet even niet hoe ik dit een plekje ga geven of op ga lossen.
Voor nu kies ik er wel voor om even afstand te nemen voor ik iets verkeerds zeg en de boel nog verder verkloot.
pi_166514992
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 22:46 schreef vannelle het volgende:

[..]

Het is idd niet echt een vrolijk scenario.
Als iemand anders zo zou reageren zou ik onnoemlijk kwaad worden om zo veel onbegrip maar het is wel mijn eigen dochter en dan werkt dat toch anders.
Ben er nog steeds redelijk ondersteboven van en weet even niet hoe ik dit een plekje ga geven of op ga lossen.
Voor nu kies ik er wel voor om even afstand te nemen voor ik iets verkeerds zeg en de boel nog verder verkloot.
Ze heeft feller gereageerd dan ik in eerste instantie begrepen heb. Dit vind ik echt heel rot voor je. Wat zul je je machteloos voelen. Het is inderdaad verstandig om het even te laten bezinken. En ook nu werkt de letterlijke afstand niet mee. Daarna toch maar in gesprek met haar. Ik vermoed dat zij zich ook rot voelt.

*;
pi_166517464
Reactie was idd aardig fel, had ik ook niet verwacht.
Maar ik moet het er maar mee doen en proberen dit een plekje te geven.
Het is lastig en vervelend en ik word er verdrietig van, hier had ik ook niet op gerekend.

Maar het is niet anders, het is een gegeven wat op je bord gegooid wordt en het is aan mij om er wat van te maken.
pi_166524348
Tot 1 uur nauwelijks geslapen, maar wel lekker ontspannen gelegen. Blijkt dat de nachtdienst mijn drain komt controleren met een zaklamp. Schrok me dood de eerste keer.

Om 1 uur kreeg ik een nieuwe buurvrouw die een longontsteking heeft, waardoor ze snurkt en haar ademhaling geluid maakt. Ook een piepend gehoorapparaat of iets dergelijks.

Net om thee gevraagd, want enorme maagpijn van alle medicijnen. Vooral de antibiotica die ik oraal krijg waarschijnlijk, omdat mijn infuus er gisteren mee ophield.

Ook een paar keer om moeten draaien, want liggen op één zij gaat niet lang goed. Mag niet draaien in bed, dus eerst eruit en dan weer terug.

Denk dat ik een uurtje geslapen heb in totaal ofzo...
pi_166532706
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 05:48 schreef Aspergermeisje het volgende:
Tot 1 uur nauwelijks geslapen, maar wel lekker ontspannen gelegen. Blijkt dat de nachtdienst mijn drain komt controleren met een zaklamp. Schrok me dood de eerste keer.

Om 1 uur kreeg ik een nieuwe buurvrouw die een longontsteking heeft, waardoor ze snurkt en haar ademhaling geluid maakt. Ook een piepend gehoorapparaat of iets dergelijks.

Net om thee gevraagd, want enorme maagpijn van alle medicijnen. Vooral de antibiotica die ik oraal krijg waarschijnlijk, omdat mijn infuus er gisteren mee ophield.

Ook een paar keer om moeten draaien, want liggen op één zij gaat niet lang goed. Mag niet draaien in bed, dus eerst eruit en dan weer terug.

Denk dat ik een uurtje geslapen heb in totaal ofzo...
Balen dat je zo weinig geslapen hebt.
Waarom is je infuus niet vervangen?
Bij mij wilden ze in eerste instantie ook niet vervangen, omdat ik erg lastig te prikken ben. Ik vond dat echt belachelijk.

Hoe gaat het verder met je?
  woensdag 9 november 2016 @ 12:39:55 #63
319308 Tink89
To live is to dance
pi_166533729
Ik krijg steeds meer last van uitslag en jeuk. Hele kin en wangen vol puistjes/vlekjes. Halle bijwerkingen... -O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_166534336
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 05:48 schreef Aspergermeisje het volgende:
Tot 1 uur nauwelijks geslapen, maar wel lekker ontspannen gelegen. Blijkt dat de nachtdienst mijn drain komt controleren met een zaklamp. Schrok me dood de eerste keer.

Om 1 uur kreeg ik een nieuwe buurvrouw die een longontsteking heeft, waardoor ze snurkt en haar ademhaling geluid maakt. Ook een piepend gehoorapparaat of iets dergelijks.

Net om thee gevraagd, want enorme maagpijn van alle medicijnen. Vooral de antibiotica die ik oraal krijg waarschijnlijk, omdat mijn infuus er gisteren mee ophield.

Ook een paar keer om moeten draaien, want liggen op één zij gaat niet lang goed. Mag niet draaien in bed, dus eerst eruit en dan weer terug.

Denk dat ik een uurtje geslapen heb in totaal ofzo...
Herkenbaar, vooral het zaklamp verhaal, zie het al helemaal voor mij :D. Slaap ook slecht in het ziekenhuis, de vorige keer de hele nacht wakker geweest, wil je overdag een beetje slapen, maken ze je wakker (wat ook logisch en nodig is :)).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2016 13:12:03 ]
  woensdag 9 november 2016 @ 13:23:35 #65
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166534616
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 05:48 schreef Aspergermeisje het volgende:
Tot 1 uur nauwelijks geslapen, maar wel lekker ontspannen gelegen. Blijkt dat de nachtdienst mijn drain komt controleren met een zaklamp. Schrok me dood de eerste keer.

Om 1 uur kreeg ik een nieuwe buurvrouw die een longontsteking heeft, waardoor ze snurkt en haar ademhaling geluid maakt. Ook een piepend gehoorapparaat of iets dergelijks.

Net om thee gevraagd, want enorme maagpijn van alle medicijnen. Vooral de antibiotica die ik oraal krijg waarschijnlijk, omdat mijn infuus er gisteren mee ophield.

Ook een paar keer om moeten draaien, want liggen op één zij gaat niet lang goed. Mag niet draaien in bed, dus eerst eruit en dan weer terug.

Denk dat ik een uurtje geslapen heb in totaal ofzo...
`
Wat irritant dat je niet mag draaien! Balen dat je zo weinig slaap hebt gehad, je krijgt weinig rust in een ziekenhuis ja.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  woensdag 9 november 2016 @ 14:08:47 #66
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166535604
Zostraks ging mijn telefoon, ik schrok me helemaal dood. Denk dat dat gevoel nog wel blijft ook.

Was dialyse, hoe het met me was enzo en of ik hulp nodig heb. Erg lief. Krijg alleen wel ruzie met mijn overbuurman zei ze omdat die naar mijn tijd is gegaan _O- Dus ik moet op zijn oude tijd. Is een kwartiertje later dus maakt mij helemaal niks uit. Normaal worden we toch wel tegelijk aangesloten ook. Had het al wel verwacht van hem dat hij naar mijn tijd zou gaan :P
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_166536922
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 05:48 schreef Aspergermeisje het volgende:
Tot 1 uur nauwelijks geslapen, maar wel lekker ontspannen gelegen. Blijkt dat de nachtdienst mijn drain komt controleren met een zaklamp. Schrok me dood de eerste keer.

Om 1 uur kreeg ik een nieuwe buurvrouw die een longontsteking heeft, waardoor ze snurkt en haar ademhaling geluid maakt. Ook een piepend gehoorapparaat of iets dergelijks.

Net om thee gevraagd, want enorme maagpijn van alle medicijnen. Vooral de antibiotica die ik oraal krijg waarschijnlijk, omdat mijn infuus er gisteren mee ophield.

Ook een paar keer om moeten draaien, want liggen op één zij gaat niet lang goed. Mag niet draaien in bed, dus eerst eruit en dan weer terug.

Denk dat ik een uurtje geslapen heb in totaal ofzo...
Wat rot zeg, slapen is toch het beste medicijn na een operatie. Hoe gaat het nu met je en mag je vandaag wel naar huis? Sterkte :*

quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:08 schreef LPFAN het volgende:
Zostraks ging mijn telefoon, ik schrok me helemaal dood. Denk dat dat gevoel nog wel blijft ook.

Was dialyse, hoe het met me was enzo en of ik hulp nodig heb. Erg lief. Krijg alleen wel ruzie met mijn overbuurman zei ze omdat die naar mijn tijd is gegaan _O- Dus ik moet op zijn oude tijd. Is een kwartiertje later dus maakt mij helemaal niks uit. Normaal worden we toch wel tegelijk aangesloten ook. Had het al wel verwacht van hem dat hij naar mijn tijd zou gaan :P
Ja lijkt me ook dat je toch weer schrikt nu als de telefoon gaat. Mooi dat alles weer geregeld is voor de dialyse :*

In het nieuws vandaag dat de zware paracetamol en vitamineD waarschijnlijk uit het basispakket verdwijnen :(
Ik krijg nu VitamineD vergoedt vanwege mn slaapproblematiek.
Maar dat zal ik dus zelf moeten gaan betalen vanaf volgend jaar. En zo wordt het allemaal weer duurder en duurder, want de zorgpremie stijgt ook weer met 8 euro per maand ofzo. En hier in dit topic zullen wel veel mensen zitten die aan die zwaardere ( 1000mg) paracetamol zitten. Vooral die laatste alinea is zo waar...

quote:
Zware paracetamol mogelijk uit basispakket: klap voor honderdduizenden patiënten
© ANP

Grote kans dat zware paracetamol en voedingssupplementen als vitamine D uit je basispakket verdwijnen. Het Zorginstituut heeft dat aan minister Schippers geadviseerd. Een harde klap, voor honderdduizenden reumapatiënten. "We zijn al zo geraakt in onze portemonnee."
Of de minister het advies overneemt en wanneer de medicijnen uit het basispakket verdwijnen, weten we nog niet. Als het plan doorgaat, levert dat de overheid een besparing van 120 miljoen euro op.

'Advies komt hard aan'
Het advies komt hard aan, vooral bij reumapatiënten die afhankelijk zijn van paracetamol. "Zware paracetamol en supplementen als mineralen en vitamine D3 hebben mensen met bijvoorbeeld artrose hard nodig om hun leven enigszins draaglijk te maken", licht een woordvoerder van het Reumafonds toe.
Als de zware paracetamol door de patiënten zelf betaald moet worden, kost ze dat zes tientjes per jaar. "Je kunt zeggen: maar 60 euro, waar hebben we het over? Maar daar bovenop komen ook nog eens andere kosten van de mineralen en vitamines. Al met al heb je het al snel over 200 euro per jaar. Het raakt honderdduizenden mensen."
Volgens het Reumafonds is het de zoveelste klap voor reumapatiënten. "Fysiotherapie is ook al uit het pakket. Dit is de zoveelste financiële klap. Patiënten worden onsolidair geraakt."

Wat is zorg?
Het Zorginstituut redeneert anders. Het vindt dat deze medicijnen, die ook bij de drogist verkrijgbaar zijn en door gezonde mensen wel betaald moeten worden, niet meer in het basispakket nodig zijn.
De laatste jaren werden er meer zorgmiddelen uit het basispakket gehaald. Dat gebeurt omdat de definitie van zorg verandert, vertelt zorgeconoom Piet de Bakker. Zo vond de politiek dat ouderen zelf hun rollator moesten betalen en vrouwen hun eigen anticonceptie. Dat werd niet langer als zorg gezien.

Etalagebenen
De Bakker benadrukt dat het basispakket juist ieder jaar wordt uitgebreid. Soms worden behandelingen uit kostenoverwegingen toch weer vergoed, zoals fysiotherapie voor etalagebenen (pijn of moeheid in de benen, die optreedt bij lopen en snel overgaat bij stilstaan). Dat is namelijk goedkoper dan een operatie bij die aandoening.
"In het pakket komen weer allerlei nieuwe behandelingen en medicijnen, vooral kankermedicijnen, bij. Om nieuwe dingen te bekostigen moet je andere dingen eruit halen. Het is elke keer weer een afweging die gemaakt moet worden."

'Kostenpost zorg nóg hoger'
Yvette Moerdijk heeft een vorm van reuma en neemt elke dag paracetamol om normaal te kunnen functioneren. Vier keer een pil met kleinere dosering en ook nog drie keer per dag een pil van 1000 milligram. "Het helpt heel goed tegen de pijn en de koorts. Door paracetamol te nemen, voorkom ik dat ik zwaardere medicijnen nodig heb."
Nu wordt al die paracetamol nog verzekerd, maar straks gaat dat mogelijk veranderen. Heel jammer, vindt Yvette. "Het gaat misschien om relatief kleine bedragen, maar op jaarbasis hebben we het wel over honderden euro's. Als chronisch zieke ben ik al heel veel geld kwijt aan hulpmiddelen, eigen bijdrage en behandelingen. Als ik dan ook nog m'n medicijnen zelf moet betalen, wordt de kostenpost weer hoger."

Afhankelijk van uitkering
Als de minister het advies van het Zorginstituut opvolgt, kan dat vervelende gevolgen hebben, zegt de patiënte. "Nu zijn mensen met een simpele en relatief goedkope pijnstiller geholpen. Dus of mensen gaan die straks niet meer slikken, krijgen heel veel pijn of andere klachten waardoor de zorgkosten weer omhoog gaan, of ze moeten eerder grijpen naar een zwaarder middel dat wel vergoed wordt. Maar dat wil je eigenlijk niet als patiënt."
Wat we volgens Yvette ook niet moeten vergeten is dat mensen met een chronische ziekte vaak van een uitkering moeten leven en dus veel minder te besteden hebben dan mensen met een normale baan.
  woensdag 9 november 2016 @ 15:16:51 #68
319308 Tink89
To live is to dance
pi_166537028
Maar een doosje paracetamol kost ¤ 1 ofzo. En dan heeft die mevrouw er daar 7 per dag van nodig. Vijftig in een doosje / 7 = een week medicijnen voor ¤ 1.

Ligt het nou aan mij dat ik het niet zo erg vind dat die dingen volgend jaar niet meer vergoed worden?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_166537071
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 15:16 schreef Tink89 het volgende:
Maar een doosje paracetamol kost ¤ 1 ofzo. En dan heeft die mevrouw er daar 7 per dag van nodig. Vijftig in een doosje / 7 = een week medicijnen voor ¤ 1.

Ligt het nou aan mij dat ik het niet zo erg vind dat die dingen volgend jaar niet meer vergoed worden?
Zoals in het artikel ook al staat, relatief gezien valt 1 zo'n beslissing wel mee, dat kost een paar tientjes per jaar. Maar het gaat meer om de stapeling van al die beslissingen waardoor je enkele honderden euro's per jaar duurder uit bent.

quote:
Nu wordt al die paracetamol nog verzekerd, maar straks gaat dat mogelijk veranderen. Heel jammer, vindt Yvette. "Het gaat misschien om relatief kleine bedragen, maar op jaarbasis hebben we het wel over honderden euro's. Als chronisch zieke ben ik al heel veel geld kwijt aan hulpmiddelen, eigen bijdrage en behandelingen. Als ik dan ook nog m'n medicijnen zelf moet betalen, wordt de kostenpost weer hoger."
pi_166537245
Met mijzelf gaat het vandaag even wat minder. Weinig puf en zin om wat te doen. Ben al vanaf 7 uur vanochtend bezig met die melatoninetest. Om de 2 uur op een watje kauwen. Ben er nu klaar mee, ben benieuwd of deze dosis melatonine nu beter afgebroken wordt of dat het nog steeds zo hoog blijft ( en ik daardoor overdag zo moe ben)

Morgen ook nog bloedprikken en urine inleveren, want maandag naar de internist voor de jaarlijkse controle. Wel grappig, want die dag is het ook Wereld Diabetes Dag :D
Op zich red ik me aardig thuis zonder therapie en gaat het de meeste dagen wel goed. En zo'n offday heeft iedereen wel eens. Dus ik geef er maar gewoon lekker even aan toe en morgen weer een dag.
  woensdag 9 november 2016 @ 15:37:18 #71
319308 Tink89
To live is to dance
pi_166537458
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 15:18 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Zoals in het artikel ook al staat, relatief gezien valt 1 zo'n beslissing wel mee, dat kost een paar tientjes per jaar. Maar het gaat meer om de stapeling van al die beslissingen waardoor je enkele honderden euro's per jaar duurder uit bent.

[..]

Ja, dat lees ik wel, maar toch... Ik vind het heel sneu dat mensen chronisch ziek zijn (dat ben ik zelf ook), maar ik vind ¤ 52 per jaar wel meevallen. Ik moet zelf mijn kerutabs betalen omdat er geen schildklierremmer is die geen lactose bevatten (normaal eet ik strikt lactosevrij in verband met een zware intolerantie). Die moet ik zelf betalen en kosten ¤ 22,95 per maand...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_166537812
tvp :@

En meteen door voor mijn griepvaccinatie :')! Ik kom me later wel voorstellen :@.
The Enrichment Center is required to remind you that you will be baked, and then there will be cake
pi_166538476
quote:
10s.gif Op woensdag 9 november 2016 15:55 schreef pixelbitty het volgende:
tvp :@

En meteen door voor mijn griepvaccinatie :')! Ik kom me later wel voorstellen :@.
Jij hier?
pi_166538489
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:33 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Jij hier?
Ja hoi tijd niet gesproken :D...
The Enrichment Center is required to remind you that you will be baked, and then there will be cake
pi_166538495
quote:
10s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:34 schreef pixelbitty het volgende:

[..]

Ja hoi tijd niet gesproken :D...
Da's even geleden ja. :P
  woensdag 9 november 2016 @ 17:08:56 #76
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166539415
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 15:37 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ja, dat lees ik wel, maar toch... Ik vind het heel sneu dat mensen chronisch ziek zijn (dat ben ik zelf ook), maar ik vind ¤ 52 per jaar wel meevallen. Ik moet zelf mijn kerutabs betalen omdat er geen schildklierremmer is die geen lactose bevatten (normaal eet ik strikt lactosevrij in verband met een zware intolerantie). Die moet ik zelf betalen en kosten ¤ 22,95 per maand...
Als je geen geld hebt is het veel per jaar.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_166539659
Ik kreeg geen nieuw infuus, omdat ik moeilijk te prikken was inderdaad. De anesthesist had het gedaan op de operatiezaal, dus dat durfden ze niet opnieuw aan. Heb wel ontzettend veel dorst steeds. Kan dat komen, doordat die zak vocht er niet ingegaan is? Die hing nog vol aan het infuus toen ze hem afsloten.

Ben weer thuis. :) Wel vanmiddag weer ontzettende maagpijn gehad en overgegeven, maarja, zie het maar als bijwerkingen van de operatie.

De drain is irritant. Soort verlengstuk van jezelf waar je aan moet wennen.

Heb inmiddels ook een foto van de wond gezien. 25-30 hechtingen ofzo. Ziet er inderdaad mooi uit.
  woensdag 9 november 2016 @ 17:21:36 #78
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166539716
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 17:19 schreef Aspergermeisje het volgende:
Ik kreeg geen nieuw infuus, omdat ik moeilijk te prikken was inderdaad. De anesthesist had het gedaan op de operatiezaal, dus dat durfden ze niet opnieuw aan. Heb wel ontzettend veel dorst steeds. Kan dat komen, doordat die zak vocht er niet ingegaan is? Die hing nog vol aan het infuus toen ze hem afsloten.

Ben weer thuis. :) Wel vanmiddag weer ontzettende maagpijn gehad en overgegeven, maarja, zie het maar als bijwerkingen van de operatie.

De drain is irritant. Soort verlengstuk van jezelf waar je aan moet wennen.

Heb inmiddels ook een foto van de wond gezien. 25-30 hechtingen ofzo. Ziet er inderdaad mooi uit.
Die dorst kan ook van de narcose komen. zelfde als het overgeven.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_166540532
MA is min of meer wakker.
Als 1e vroeg ze naar een dierbare die er niet meer is en zei dat de katten eten moesten hebben.
Toevallig hoorde ze ook over Trump en was het: "Nee, die clown heeft toch niet gewonnen he" _O-
Als klap op de vuurpijl wist ze de co-assistent neurologie nog te verbeteren over iets.

Lijkt mij de goede kant op te gaan! :)
pi_166541311
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 17:49 schreef vannelle het volgende:
MA is min of meer wakker.
Als 1e vroeg ze naar een dierbare die er niet meer is en zei dat de katten eten moesten hebben.
Toevallig hoorde ze ook over Trump en was het: "Nee, die clown heeft toch niet gewonnen he" _O-
Als klap op de vuurpijl wist ze de co-assistent neurologie nog te verbeteren over iets.

Lijkt mij de goede kant op te gaan! :)
Haha, die MA. Dit klinkt niet verkeerd!
pi_166541404
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 17:19 schreef Aspergermeisje het volgende:
Ik kreeg geen nieuw infuus, omdat ik moeilijk te prikken was inderdaad. De anesthesist had het gedaan op de operatiezaal, dus dat durfden ze niet opnieuw aan. Heb wel ontzettend veel dorst steeds. Kan dat komen, doordat die zak vocht er niet ingegaan is? Die hing nog vol aan het infuus toen ze hem afsloten.

Ben weer thuis. :) Wel vanmiddag weer ontzettende maagpijn gehad en overgegeven, maarja, zie het maar als bijwerkingen van de operatie.

De drain is irritant. Soort verlengstuk van jezelf waar je aan moet wennen.

Heb inmiddels ook een foto van de wond gezien. 25-30 hechtingen ofzo. Ziet er inderdaad mooi uit.
Fijn dat je thuis bent!
Die zak met vocht is om je infuus open te houden.
Hoe lang blijf je de drain houden?
Je zult wel lekker slapen vannacht, lijkt me.
pi_166547780
Wanneer MA naar huis mag/kan is nog niet bekend mede doordat de "centrale lijn" nog ontstoken is.
Ik weet niet precies wat hier mee bedoeld wordt eerlijk gezegd.
Ze wíl wel graag naar huis en probeert zich te bewijzen door op te staan maar dan zakt ze in elkaar, dat is nog te vroeg dus.
Ze hebben nog geprobeerd dit met armbanden als hulpmiddel te proberen maar daar was MA het totaal niet mee eens!

Laatste wat ik hoorde dat ze daarna in slaap is gevallen en iig om 18.15 nog steeds sliep.
pi_166547904
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 21:29 schreef vannelle het volgende:
Wanneer MA naar huis mag/kan is nog niet bekend mede doordat de "centrale lijn" nog ontstoken is.
Ik weet niet precies wat hier mee bedoeld wordt eerlijk gezegd.

dat weet google je wel te vertellen. Bedankt voor je updates over marieAlice
pi_166548116
Aspergemeisje, wat voor ingreep heb je ondergaan? Dat heb ik even gemist geloof ik.
De dorst kan heel goed komen door de narcose, maar je zeg dat de zak vocht er niet in is gegaan, dat speelt dan zeker mee.
  woensdag 9 november 2016 @ 22:04:37 #85
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166548884
Zo mijn vergif van de dag ook weer ingenomen. Overal staat nu wel een doosje medicijnen in huis _O-
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_166549793
Net "Hoe word ik 100" gekeken. M'n moeder appte me: kan wel interessant zijn voor jou.

Waren meerdere (pre)diabeten bij. En 2 ervan spoten 4 keer per dag kortwerkende insuline. (Of eigenlijk 1 kandidaat en 1 patiënte van een kandidaat (werkt in de zorg), maar zij was wel al pre-diabeet.)

Ik ben zo benieuwd wat mijn uitslag zal zijn. Maar ik ga iig ook beginnen met kortwerkende insuline. Wanneer weet ik nog niet, DVK wilde eerst de uitslag afwachten. Ik twijfel of ik 4 keer per dag kortwerkende, of 1 keer langwerkende en 3 keer kort moet doen.

En is het normaal dat een wondje (die op m'n vinger) na een week plus een dag nog steeds heel gevoelig is en zeer doet als er iets tegenaan komt (terwijl hij zo goed als bijna genezen is)?? Kwam vanmorgen bij de sauna lelijk in aanraking met de locker en zeer dat het deed. Pffff. M'n vinger is op die plek ook dikker, je ziet als je vanaf de zijkant kijkt echt een heuveltje rondom de snee.
pi_166549823
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 21:29 schreef vannelle het volgende:
Wanneer MA naar huis mag/kan is nog niet bekend mede doordat de "centrale lijn" nog ontstoken is.
Ik weet niet precies wat hier mee bedoeld wordt eerlijk gezegd.
Ze wíl wel graag naar huis en probeert zich te bewijzen door op te staan maar dan zakt ze in elkaar, dat is nog te vroeg dus.
Ze hebben nog geprobeerd dit met armbanden als hulpmiddel te proberen maar daar was MA het totaal niet mee eens!

Laatste wat ik hoorde dat ze daarna in slaap is gevallen en iig om 18.15 nog steeds sliep.
Bedankt en fijn dat je ons op de hoogte houdt.
  woensdag 9 november 2016 @ 22:30:39 #88
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166549834
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 22:29 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Net "Hoe word ik 100" gekeken. M'n moeder appte me: kan wel interessant zijn voor jou.

Waren meerdere (pre)diabeten bij. En 2 ervan spoten 4 keer per dag kortwerkende insuline. (Of eigenlijk 1 kandidaat en 1 patiënte van een kandidaat ( werkt in de zorg), maar zij was wel al pre-diabeet.)

Ik ben zo benieuwd wat mijn uitslag zal zijn. Maar ik ga iig ook beginnen met kortwerkende insuline. Wanneer weet ik nog niet, DVK wilde eerst de uitslag afwachten. Ik twijfel of ik 4 keer per dag kortwerkende, of 1 keer langwerkende en 3 keer kort moet doen.

En is het normaal dat een wondje (die op m'n vinger) na een week plus een dag nog steeds heel gevoelig is en zeer doet als er iets tegenaan komt (terwijl hij zo goed als bijna genezen is)?? Kwam vanmorgen bij de sauna lelijk in aanraking met de locker en zeer dat het deed. Pffff. M'n vinger is op die plek ook dikker, je ziet als je vanaf de zijkant kijkt echt een heuveltje rondom de snee.
Ja dat is normaal.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  donderdag 10 november 2016 @ 09:31:41 #89
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_166555299
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 21:29 schreef vannelle het volgende:
Wanneer MA naar huis mag/kan is nog niet bekend mede doordat de "centrale lijn" nog ontstoken is.
Ik weet niet precies wat hier mee bedoeld wordt eerlijk gezegd.
Ze wíl wel graag naar huis en probeert zich te bewijzen door op te staan maar dan zakt ze in elkaar, dat is nog te vroeg dus.
Ze hebben nog geprobeerd dit met armbanden als hulpmiddel te proberen maar daar was MA het totaal niet mee eens!

Laatste wat ik hoorde dat ze daarna in slaap is gevallen en iig om 18.15 nog steeds sliep.
Dank voor de update :*
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  donderdag 10 november 2016 @ 10:53:58 #90
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_166556482
Zo, lange tijd niet hier gekeken. Ben 'aan het werk' en ondanks dat het maar 10 uur per week is, merk ik dat het flink invloed heeft op de rest van de week. Huishouden, etc. kost nog steeds veel tijd en als je als chronisch zieke daar dan de facto twee dagen minder voor hebt in de week dan is dat lastig plannen.

Mag nu vanwege een ingreep aan de voet een aantal dagen niet lopen. Daarom geen werk nu en dat voelt als vakantie :+
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_166561046
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 18:25 schreef Adriane het volgende:

[..]

Fijn dat je thuis bent!
Die zak met vocht is om je infuus open te houden.
Hoe lang blijf je de drain houden?
Je zult wel lekker slapen vannacht, lijkt me.
De drain is voor een week. Gaat er de 16e uit. Net een heel debacle gehad met de pleister van de drain. De pleisters van de wond zaten daar namelijk overheen geplakt en toen ik die lostrok kwam die van de drain mee. Wat ik eerst niet doorhad en dus best had aan de drain trok. Toen kwam de pleister ook nog eens niet helemaal los en moest ik met een schaar achter mijn rug aan het werk. Hier had ik dus thuiszorg voor gewild... Zoveel stress...

Ik heb heerlijk geslapen vannacht. Een keer wakker geweest, maar dat is normaal. Had ook bijna geen pijn door de langwerkende oxycodon. Die neem ik vanavond lekker weer.

Snoeptomaatje, er is een sinus pilonidalis verwijderd, waarbij er een wond van 10 centimeter is gemaakt. Die is door de plastisch chirurg door middel van een rhomboid flap weer dichtgemaakt.
  donderdag 10 november 2016 @ 17:17:09 #92
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166563806
Ik ben gewoon 10 kilo afgevallen in deze 3 weken. Ik zit nu onder de 100 kilo, wat goed is natuurlijk maar niet op zo'n manier :+
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_166567253
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:17 schreef LPFAN het volgende:
Ik ben gewoon 10 kilo afgevallen in deze 3 weken. Ik zit nu onder de 100 kilo, wat goed is natuurlijk maar niet op zo'n manier :+
Gewoon is het natuurlijk niet, een extra nier weegt blijkbaar niet veel.
pi_166567553
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 22:30 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Ja dat is normaal.
Sorry hoor, mocht het een domme vraag zijn, maar ik heb nog nooit zó'n diep sneetje gehad. :@ Ik snijd me wel vaker (meer als menig mens denk ik :X), maar meestal zijn dat gewone sneetjes.
  donderdag 10 november 2016 @ 20:34:25 #95
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166568060
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 20:09 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Gewoon is het natuurlijk niet, een extra nier weegt blijkbaar niet veel.
Nee, een nier weegt ongeveer 150/200 gram maar.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  donderdag 10 november 2016 @ 20:35:13 #96
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166568087
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 20:19 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Sorry hoor, mocht het een domme vraag zijn, maar ik heb nog nooit zó'n diep sneetje gehad. :@ Ik snijd me wel vaker (meer als menig mens denk ik :X), maar meestal zijn dat gewone sneetjes.
Het blijft nog wel een tijd gevoelig.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  donderdag 10 november 2016 @ 20:38:42 #97
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166568246
Ik was 104 toen ik het ziekenhuis binnen kwam, was na de operatie 109, en nu 99. Dus het is vooral vocht wat ik ben kwijtgeraakt maar het is toch wel schrikken.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  donderdag 10 november 2016 @ 21:17:39 #98
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_166569872
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 20:38 schreef LPFAN het volgende:
Ik was 104 toen ik het ziekenhuis binnen kwam, was na de operatie 109, en nu 99. Dus het is vooral vocht wat ik ben kwijtgeraakt maar het is toch wel schrikken.
Waarschijnlijk ook spierweefsel. Schijnt vrij hard te gaan in een ziekenhuis, door gebrek aan lichaamsbeweging.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 10 november 2016 @ 21:22:50 #99
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166570056
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 21:17 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarschijnlijk ook spierweefsel. Schijnt vrij hard te gaan in een ziekenhuis, door gebrek aan lichaamsbeweging.
Ja idd. Kan het ook echt merken qua conditie. Was vanmiddag compleet uitgeput door een beetje boodschappen doen.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  donderdag 10 november 2016 @ 21:23:23 #100
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_166570080
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 21:22 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Ja idd. Kan het ook echt merken qua conditie. Was vanmiddag compleet uitgeput door een beetje boodschappen doen.
Dat komt ook wel weer, toch?
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 10 november 2016 @ 21:25:04 #101
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166570146
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 21:23 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat komt ook wel weer, toch?
Ja heeft tijd nodig, alleen gun ik mezelf die tijd niet. Moet ik leren haha :P Had precies hetzelfde 2.5 jaar geleden toen ik een week in het ziekenhuis lag, toen was lopen naar de bushalte al te veel. Dus komt wel weer goed.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  donderdag 10 november 2016 @ 21:32:57 #102
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166570471
Vandaag ff contact met zorgverzekering gehad of mijn contract voor de taxi er nog in stond, Gelukkkig wel dus morgen ff taxi bellen om dat te regelen verder.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_166576699
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 21:17 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarschijnlijk ook spierweefsel. Schijnt vrij hard te gaan in een ziekenhuis, door gebrek aan lichaamsbeweging.
Daarom ben ik dus zo blij dat ik de eerste dag alweer een beetje aan het rondlopen was... Was verbaasd dat ik een kilo kwijt was, omdat ik vier (witte)broodmaaltijden heb gehad in het ziekenhuis, terwijl ik thuis nooit brood eet. Maar ik probeer dus zoveel mogelijk te lopen (schuifelen meer). Woon op een galerij die rond loopt, dus dat is ideaal.

Het gevoel begint weer terug te komen in het operatiegebied, waardoor ik het allemaal voel trekken als ik op wil staan of iets dergelijks. Eng gevoel, maargoed, het litteken heeft inmiddels al behoorlijk wat overleeft dus met een beetje nadenken en voorzichtig doen moet het goed komen denk ik.
  vrijdag 11 november 2016 @ 07:57:11 #104
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_166577156
LPFAN, hoe gaat het nu met je?
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_166577365
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 21:25 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Ja heeft tijd nodig, alleen gun ik mezelf die tijd niet. Moet ik leren haha :P Had precies hetzelfde 2.5 jaar geleden toen ik een week in het ziekenhuis lag, toen was lopen naar de bushalte al te veel. Dus komt wel weer goed.
Ik heb niet zo heel lang geleden een docu gezien en daar kwam ook in voor hoe snel je
spiermassa afneemt, dat was echt schrikbarend :o

Maar met beweging neemt dat ook weer snel toe gelukkig :Y
pi_166577441
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 09:41 schreef Tink89 het volgende:
Hallo!

Ik ben 1,5 week geleden gediagnosticeerd met hyperthyreoïdie. Een te snel werkende schildklier dus.

We zijn hem nu met medicatie aan het stilleggen, zodat ik me minder ziek ga voelen. De bijwerkingen waren vooral vorige week heel rot, maar nu voel ik me gewoon blegh. Volgende week weer bloedprikken en de 21e naar de endocrinoloog om te horen of ik Graves' ziekte heb of er een andere oorzaak is.

En dan gaan we een traject in om een kinderwens te combineren met deze aandoening. Dat is nog een beste uitdaging als ik het internet moet geloven.
Hi Tink89,

Ik heb al heel wat jaren Graves', heb het stilleggen gehad en daarna een radioactief jodium behandeling toen het weer terug kwam. Met een kinderwens is het belangrijk dat je stabiel bent en met remmers mag je niet zwanger worden van de meeste artsen. Let goed op jezelf, want ik heb heel vaak gedacht dat het 'wel ging', maar het heeft best een grote impact op je hele lijf. Als je vragen hebt mag je best PM-en. Mijn verhaal is heel uitzonderlijk (lastig in te stellen, extreem hoge waarden), bij de meeste mensen loopt het snel weer goed, waarin snel meestal binnen 1 jaar is.

Ik ben weer terug uit Lissabon, 500 tabletten thyrax, genoeg voor 6 maanden. Februari stond al een tripje gepland dus dan haal ik weer een lading. Heb goede trip gehad, erg leuk en heerlijk weer (19 graden en zon). Nu ff dagje werken, zaterdag inpakken en dan zondag naar Madrid. Mag mee met werktrip van mijn partner. Dan ga ik lekker 5 dagen relaxen!

Ik heb wat teruggelezen, dus zag dat MA weer wakker is *yay*, Aspergermeisje is geopereerd, en LPFAN weer richting dialyse moet, maar heb vast mensen gemist. Sorry!

Knuffels voor iedereen.
  vrijdag 11 november 2016 @ 16:50:09 #107
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166585715
Gatverdamme wat voel ik me belabberd vandaag zeg, vandaag ook weer eens ongesteld geworden en dat werkt totaal niet mee nu. Net bijna flauw gevallen in de AH, kon net op tijd gaan zitten. Blij dat ik thuis ben nu.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_166585731
Meisje toch :*
  vrijdag 11 november 2016 @ 16:52:02 #109
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166585752
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:50 schreef computergirl het volgende:
Meisje toch :*
:*
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_166585891
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:50 schreef LPFAN het volgende:
Gatverdamme wat voel ik me belabberd vandaag zeg, vandaag ook weer eens ongesteld geworden en dat werkt totaal niet mee nu. Net bijna flauw gevallen in de AH, kon net op tijd gaan zitten. Blij dat ik thuis ben nu.
* bindt LPFAN vast op stoel*
Zo en nu verplicht rustig aan doen hoor :*

En goede berichten van Marie-Alice ^O^
Tink89, welkom hier en ik had je verhaal al in het rammelaarstopic gelezen. Wat verschrikkelijk zeg. Heel veel sterkte met het komende traject :*

Aspergermeisje, hoe gaat het nu met je?

Hier gaat het na die offday van van de week gelukkig wel weer beter. Vanochtend bloed geprikt, urine ingeleverd en maandag naar de internist. En melatonine-speekseltest ook ingeleverd en voor 15 december een afspraak gemaakt bij de slaapverpleegkundige.
En ik heb eind deze maand intakegesprek bij het trajectbureau van mn GGZ-instelling, die gaan helpen met (vrijwilligers)werk-trajectbegeleiding. Dus dat gaat ook eindelijk lopen ^O^

Maandag ook gesprek met de socio van therapie, hoe de afgelopen 2 weken zijn gegaan. Maar dat is best goed gegaan dus ^O^ Alleen het opstaan is af en toe nog een beetje lastig, slaap toch wel veel uit als het kan. Maar verder heb ik me prima gered zonder therapie :)
  vrijdag 11 november 2016 @ 17:04:21 #111
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_166585936
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:50 schreef LPFAN het volgende:
Gatverdamme wat voel ik me belabberd vandaag zeg, vandaag ook weer eens ongesteld geworden en dat werkt totaal niet mee nu. Net bijna flauw gevallen in de AH, kon net op tijd gaan zitten. Blij dat ik thuis ben nu.
Aww. Dikke knuffel.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_166586554
Vervelend dat je zo'n slechte dag hebt, LPFAN. Maar even balen dan en lief zijn voor jezelf. Morgen weer een nieuwe dag.

Ik heb vandaag wel een goede dag. :) Was fijn om weer even alleen te zijn en mijn eigen ding te kunnen doen (voor zover mijn lichaam dat toelaat natuurlijk). Vooral naar de wc gaan vind ik eng. Dat is het enige waarbij ik echt moet gaan zitten en dan voel ik het aan alle kanten trekken. En ik ben bang voor de bacteriën, dat die ervoor zorgen dat het niet goed heelt. Maargoed, ik probeer alles zo hygiënisch mogelijk te houden en meer kan ik niet doen.
pi_166586615
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 08:27 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik heb niet zo heel lang geleden een docu gezien en daar kwam ook in voor hoe snel je
spiermassa afneemt, dat was echt schrikbarend :o

Maar met beweging neemt dat ook weer snel toe gelukkig :Y
Dit ja, gaat echt zo snel, de afname sneller dan de toename. Hopelijk valt het bij mij straks mee ^O^
  zaterdag 12 november 2016 @ 07:01:28 #114
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_166599310
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 17:58 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Dit ja, gaat echt zo snel, de afname sneller dan de toename. Hopelijk valt het bij mij straks mee ^O^
Ik heb het meerdere malen meegemaakt. Het valt achteraf best mee. De truuk is om (middel)lange termijn te denken. Je gaat echt niet binnen twee weken weer een boswandeling aankunnen. Maar dat moet je ook niet willen. Beweeg elke dag een beetje i.p.v. veel in een keer en voor je het weet denk je lachend terug aan dat moment dat je al moest bijkomen na het ophalen van de post.

Disclaimer: ik heb niet meegelezen wat er met wie gebeuren gaat/gebeurd is, dus per persoon kan e.e.a. wat meer haken en ogen hebben. :+
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_166599539
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 07:01 schreef twiFight het volgende:

[..]

Ik heb het meerdere malen meegemaakt. Het valt achteraf best mee. De truuk is om (middel)lange termijn te denken. Je gaat echt niet binnen twee weken weer een boswandeling aankunnen. Maar dat moet je ook niet willen. Beweeg elke dag een beetje i.p.v. veel in een keer en voor je het weet denk je lachend terug aan dat moment dat je al moest bijkomen na het ophalen van de post.

Disclaimer: ik heb niet meegelezen wat er met wie gebeuren gaat/gebeurd is, dus per persoon kan e.e.a. wat meer haken en ogen hebben. :+
Ik kan niet wachten tot het moment waarop ik lachend terug kan kijken.
Ik ben het met je eens dat je beter een paar keer per dag een beetje beweegt dan 1x veel.

Na mijn 1e ziekenhuisopname kon ik redelijk snel weer redelijke stukjes wandelen. Ik was tot 4 weken voor de opname goed actief geweest. Had een goede conditie en spieropbouw.

Maar voor nu is het een ander verhaal.
Voor de operatie heb ik anderhalf jaar minimaal bewogen e.d. Door de rugpijn kon ik op een gegeven moment geen pan meer tillen of echte wandelingen aan.
Vorige week ben ik begonnen met fysio. Ik kom er wel (hoop ik), maar het verschil met anderhalf jaar geleden is heel groot.
  zaterdag 12 november 2016 @ 09:48:22 #116
319308 Tink89
To live is to dance
pi_166600263
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 08:39 schreef kahlie het volgende:

[..]

Hi Tink89,

Ik heb al heel wat jaren Graves', heb het stilleggen gehad en daarna een radioactief jodium behandeling toen het weer terug kwam. Met een kinderwens is het belangrijk dat je stabiel bent en met remmers mag je niet zwanger worden van de meeste artsen. Let goed op jezelf, want ik heb heel vaak gedacht dat het 'wel ging', maar het heeft best een grote impact op je hele lijf. Als je vragen hebt mag je best PM-en. Mijn verhaal is heel uitzonderlijk (lastig in te stellen, extreem hoge waarden), bij de meeste mensen loopt het snel weer goed, waarin snel meestal binnen 1 jaar is.

Ik ben weer terug uit Lissabon, 500 tabletten thyrax, genoeg voor 6 maanden. Februari stond al een tripje gepland dus dan haal ik weer een lading. Heb goede trip gehad, erg leuk en heerlijk weer (19 graden en zon). Nu ff dagje werken, zaterdag inpakken en dan zondag naar Madrid. Mag mee met werktrip van mijn partner. Dan ga ik lekker 5 dagen relaxen!

Ik heb wat teruggelezen, dus zag dat MA weer wakker is *yay*, Aspergermeisje is geopereerd, en LPFAN weer richting dialyse moet, maar heb vast mensen gemist. Sorry!

Knuffels voor iedereen.
Mijn arts zegt juist dat ik met remmers wel zwanger zou mogen raken, als ik maar stabiel ben...

En hoewel ik het heel lief vind dat je de tijd neemt om uitgebreid te reageren, klinkt het vooruitzicht van 'binnen een jaar' echt afschuwelijk :(

Wat vind jij btw extreem hoge waarden?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_166604051
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2016 09:48 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Mijn arts zegt juist dat ik met remmers wel zwanger zou mogen raken, als ik maar stabiel ben...

En hoewel ik het heel lief vind dat je de tijd neemt om uitgebreid te reageren, klinkt het vooruitzicht van 'binnen een jaar' echt afschuwelijk :(

Wat vind jij btw extreem hoge waarden?
Mijn FT4 was de eerste keer toen het misging over de 100, de tweede keer was het 300 nog wat (moest toen elke 8 weken prikken, had 3 weken daarvoor geprikt. :{ ) Dit is echt super uitzonderlijk, mijn arts had de eerste keer al niemand gezien die zo hoog zat in zijn 30 jaar. Inmiddels ben ik meerdere ziekenhuizen afgeweest.

Elke medicatieverhoging of verlaging moet door je systeem opgenomen worden en je moet 8 weken wachten voordat er weer geprikt wordt. Daarom kan het best lang duren voordat je goed ingesteld bent. Tijdens het instellen hebben sommige mensen best pittige klachten, maar anderen juist weer niet.

Over het algemeen wordt er 1 tot 1,5 jaar met remmers gewerkt en daarna gekeken of de schildklier weer normaal gaat functioneren. Hoe ze dat willen gaan doen als je zwanger bent weet ik niet, waarschijnlijk blijven ze dan remmen? Laat je goed voorlichten, ik was pas 21, dus die kinderwens was tijdens de remmers niet aan de orde.
  zaterdag 12 november 2016 @ 14:21:49 #118
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166605133
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 07:01 schreef twiFight het volgende:

[..]

Ik heb het meerdere malen meegemaakt. Het valt achteraf best mee. De truuk is om (middel)lange termijn te denken. Je gaat echt niet binnen twee weken weer een boswandeling aankunnen. Maar dat moet je ook niet willen. Beweeg elke dag een beetje i.p.v. veel in een keer en voor je het weet denk je lachend terug aan dat moment dat je al moest bijkomen na het ophalen van de post.

Disclaimer: ik heb niet meegelezen wat er met wie gebeuren gaat/gebeurd is, dus per persoon kan e.e.a. wat meer haken en ogen hebben. :+
Ik hoop het ja, ben zo moe door de ziekenhuisopname en dat ik een slecht HB heb, werkt ook niet bepaald mee.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  zaterdag 12 november 2016 @ 18:58:14 #119
319308 Tink89
To live is to dance
pi_166610166
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 13:18 schreef kahlie het volgende:

[..]

Mijn FT4 was de eerste keer toen het misging over de 100, de tweede keer was het 300 nog wat (moest toen elke 8 weken prikken, had 3 weken daarvoor geprikt. :{ ) Dit is echt super uitzonderlijk, mijn arts had de eerste keer al niemand gezien die zo hoog zat in zijn 30 jaar. Inmiddels ben ik meerdere ziekenhuizen afgeweest.

Elke medicatieverhoging of verlaging moet door je systeem opgenomen worden en je moet 8 weken wachten voordat er weer geprikt wordt. Daarom kan het best lang duren voordat je goed ingesteld bent. Tijdens het instellen hebben sommige mensen best pittige klachten, maar anderen juist weer niet.

Over het algemeen wordt er 1 tot 1,5 jaar met remmers gewerkt en daarna gekeken of de schildklier weer normaal gaat functioneren. Hoe ze dat willen gaan doen als je zwanger bent weet ik niet, waarschijnlijk blijven ze dan remmen? Laat je goed voorlichten, ik was pas 21, dus die kinderwens was tijdens de remmers niet aan de orde.
Txs! Ik zat op een ft4 van bijna 50. Ik voel me nu op de remmers heel kut (propylthiouracil, die mag je bij een kinderwens). Onwijs veel last van bijwerkingen.

En ik heb dokter Klomp, volgens mijn schoonzusje (die is internist) is dat een goede endocrinoloog.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_166610731
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2016 18:58 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Txs! Ik zat op een ft4 van bijna 50. Ik voel me nu op de remmers heel kut (propylthiouracil, die mag je bij een kinderwens). Onwijs veel last van bijwerkingen.

En ik heb dokter Klomp, volgens mijn schoonzusje (die is internist) is dat een goede endocrinoloog.
Oef, dan was je vast flink van de kaart. Ik moest ook gelijk beta-blokkers voor het hart voor een paar weken, want het liep de spuigaten uit. Ik denk dat je nog geen hormoon bij de remmers bij slikt? Omdat je ook best hoog liep? Het kan zijn dat de remmers snel werken en dat je daarom richting een hypo gaat. Als je hypo klachten hebt (moe, snel koud, snel verdrietig etc.) kun je ook vragen of je eerder mag prikken?

Veel succes in ieder geval. Ik ga morgen richting Madrid, dus ik ben d'r even een weekje niet.
pi_166611336
Even een vraag aan degenen met diabetes: kan het zijn dat je voeten, voordat je ze geen gevoel meer hebben, juist méér gevoel hebben? Ik bedoel dat dingen juist meer pijn doen aan de voeten.

Ik was nml afgelopen week naar de sauna en dan moet je goed koelen. Ze hadden daar een wisselbad. Ik wilde in het hele koude bad gaan, maar het deed serieus gewoon pijn van de kou (en verder leek niemand er last van te hebben). Het is niet dat ik het puntje van m'n teen erin had en dan alweer weg trok, ik had m'n gehele voet erin. Probeerde te wennen, maar dat ging al niet eens. Zelfde pijn als aan je handen als je iets te koud gehakt met de handen mengt.

Zelfde gold voor het warme bubbelbad, dat leek in eerste instantie gewoon bijna kokend water, zo voelde het althans aan, aan m'n voeten.

Vroeger weleens in het Elysium geweest en daar had ik geen last van het koude bad, maar dat is al enige jaren geleden.
pi_166611611
quote:
5s.gif Op zaterdag 12 november 2016 20:08 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Even een vraag aan degenen met diabetes: kan het zijn dat je voeten, voordat je ze geen gevoel meer hebben, juist méér gevoel hebben? Ik bedoel dat dingen juist meer pijn doen aan de voeten.

Ik was nml afgelopen week naar de sauna en dan moet je goed koelen. Ze hadden daar een wisselbad. Ik wilde in het hele koude bad gaan, maar het deed serieus gewoon pijn van de kou (en verder leek niemand er last van te hebben). Het is niet dat ik het puntje van m'n teen erin had en dan alweer weg trok, ik had m'n gehele voet erin. Probeerde te wennen, maar dat ging al niet eens. Zelfde pijn als aan je handen als je iets te koud gehakt met de handen mengt.

Zelfde gold voor het warme bubbelbad, dat leek in eerste instantie gewoon bijna kokend water, zo voelde het althans aan, aan m'n voeten.

Vroeger weleens in het Elysium geweest en daar had ik geen last van het koude bad, maar dat is al enige jaren geleden.
Ik heb zelf geen last van gevoelloze voeten maar ik heb er ook nooit van gehoord dat het eerst gevoeliger wordt. Alleen maar steeds gevoellozer. Dus ik heb geen idee verder waarom jij dat hebt.
  zaterdag 12 november 2016 @ 20:43:00 #123
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166612070
Ik hoor mensen bij dialyse ook alleen maar over gevoelloze lichaamsdelen praten, niet over dat het extra gevoelig is.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_166613790
Ik ga het aankomende week ook vragen aan m'n DVK. En anders aan de dokter vragen?

Als het niet gewoon is (voor de problemen aan de voeten bij diabeten), ben ik wel benieuwd wat het dan is. Ik schrok er iig een beetje van. :@ Vooral ook omdat niemand anders dat wat er zo ontzettend koud leek te vinden. Dan ga ik me afvragen of het aan mij ligt (of ik me "aanstel" zegmaar).
  zaterdag 12 november 2016 @ 22:29:21 #125
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166614232
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2016 22:07 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Ik ga het aankomende week ook vragen aan m'n DVK. En anders aan de dokter vragen?

Als het niet gewoon is (voor de problemen aan de voeten bij diabeten), ben ik wel benieuwd wat het dan is. Ik schrok er iig een beetje van. :@ Vooral ook omdat niemand anders dat wat er zo ontzettend koud leek te vinden. Dan ga ik me afvragen of het aan mij ligt (of ik me "aanstel" zegmaar).
Ik denk dat je er op het moment meer van maakt dan het echt is. Iedereen heeft een andere grens qua kou en warmte. Jij bent er blijkbaar gevoelig voor.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_166614375
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 22:29 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Ik denk dat je er op het moment meer van maakt dan het echt is. Iedereen heeft een andere grens qua kou en warmte. Jij bent er blijkbaar gevoelig voor.
Maar waarom dan vroeger niet? Het is pas iets van de laatste jaren. En tuurlijk heb ik de (gevolgen van) diabetes altijd in m'n achterhoofd zitten bij bepaalde dingen. Je weet immers hoe ik ermee omga, vandaar soms vragen erover.
  zaterdag 12 november 2016 @ 22:37:22 #127
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166614423
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2016 22:35 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Maar waarom dan vroeger niet? Het is pas iets van de laatste jaren. En tuurlijk heb ik de (gevolgen van) diabetes altijd in m'n achterhoofd zitten bij bepaalde dingen. Je weet immers hoe ik ermee omga, vandaar soms vragen erover.
Je cellen veranderen eens in de zoveel jaar. Dus dat je er een paar jaar geleden wel tegen kon moet je vergeten.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_166614678
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 22:37 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Je cellen veranderen eens in de zoveel jaar. Dus dat je er een paar jaar geleden wel tegen kon moet je vergeten.
Precies, net zoals je smaak elke 7 jaar ofzo verandert.
  zaterdag 12 november 2016 @ 22:47:57 #129
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166614693
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 22:47 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Precies, net zoals je smaak elke 7 jaar ofzo verandert.
Idd :Y
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_166615041
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 22:37 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Je cellen veranderen eens in de zoveel jaar. Dus dat je er een paar jaar geleden wel tegen kon moet je vergeten.
Het kan iig geen kwaad om er even naar te vragen bij de DVK.
pi_166615068
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 22:47 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Precies, net zoals je smaak elke 7 jaar ofzo verandert.
Ik lust inene maïs, en salmiak ook. Lustte ik vroeger niet. :o En schimmelkaas vind ik ook niet meer zo vies als vroeger.

[ Bericht 4% gewijzigd door Jaimy_Luca op 12-11-2016 23:12:57 ]
  zaterdag 12 november 2016 @ 23:14:09 #132
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_166615195
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 22:47 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Precies, net zoals je smaak elke 7 jaar ofzo verandert.
Je smaak verandert misschien naarmate je ouder wordt, m.n. dat je dingen gaat waarderen die je vroeger niet lekker vond. Maar dat heeft met die zeven jaar niks te maken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_166615213
quote:
5s.gif Op zaterdag 12 november 2016 20:08 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Even een vraag aan degenen met diabetes: kan het zijn dat je voeten, voordat je ze geen gevoel meer hebben, juist méér gevoel hebben? Ik bedoel dat dingen juist meer pijn doen aan de voeten.

Ik was nml afgelopen week naar de sauna en dan moet je goed koelen. Ze hadden daar een wisselbad. Ik wilde in het hele koude bad gaan, maar het deed serieus gewoon pijn van de kou (en verder leek niemand er last van te hebben). Het is niet dat ik het puntje van m'n teen erin had en dan alweer weg trok, ik had m'n gehele voet erin. Probeerde te wennen, maar dat ging al niet eens. Zelfde pijn als aan je handen als je iets te koud gehakt met de handen mengt.

Zelfde gold voor het warme bubbelbad, dat leek in eerste instantie gewoon bijna kokend water, zo voelde het althans aan, aan m'n voeten.

Vroeger weleens in het Elysium geweest en daar had ik geen last van het koude bad, maar dat is al enige jaren geleden.
http://www.diep.info/Diab(...)uropathie-Het-beloop
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_166616273
quote:
Bedankt voor deze site.
pi_166625366
Update over MA:
Ze is sinds vanmorgen van de Intensive Care af en ligt nu op Medium Care.
Dat is toch weer een mooie vooruitgang! ^O^
pi_166631420
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 15:04 schreef vannelle het volgende:
Update over MA:
Ze is sinds vanmorgen van de Intensive Care af en ligt nu op Medium Care.
Dat is toch weer een mooie vooruitgang! ^O^
Dank voor de update, zeker weten ^O^
pi_166632947
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2016 18:23 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Dank voor de update, zeker weten ^O^
Ik ben toch bang dat ik mezelf even moet verbeteren, ik heb het blijkbaar niet helemaal goed begrepen dus zal even het bericht dat ik net kreeg letterlijk quoten:

quote:
Het is nog steeds intensive care. Medium care is de volgende stap. Maar er is IZA en IZB en ze is nu naar B.
Maar het is alsnog een vooruitgang, alleen helaas iets minder groot dan ik had verteld.
Was een foute "vertaling" van mij waarvoor excuus. :@

[ Bericht 3% gewijzigd door vannelle op 13-11-2016 19:06:05 ]
pi_166632991
]nou ja, toch progressie ^O^
  zondag 13 november 2016 @ 19:10:26 #139
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166633390
Thanks voor de update.

Ik zal blij zijn als het dinsdag is, ik voel gewoon dat ik teveel afvalstoffen in mijn lijf heb. Begin een beetje dezelfde klachten als 2.5 jaar geleden te krijgen voor ik ging dialyseren dus vandaar dat ik het herken.

Gelukkig is het bijna zover en dan weet ik tenminste zeker dat ik me een heel stuk beter ga voelen.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_166633903
Fijn dat MA stapjes maakt, ook al zijn het kleine.

Mijn avontuur van vandaag: }:|

Wat eraan vooraf ging (in Goede Tijden, Slechte tijden :') ): ik vroeg dus heel lang geleden aan de plastisch chirurg of er nog iets aan verzorging voor die drain nodig was. Nee, daar hoefde ik niks mee. Later vroeg ik om thuiszorg, maar dat was niet nodig volgens hem. Ok, flash forward naar de operatie dinsdag. Ineens bleek dat het reservoir van de drain vervangen moest worden gedurende de week. Maar dat was geen probleem, daar kreeg ik potjes voor mee en dat was allemaal heel makkelijk. Dus de volgende dag herinner ik de verpleging daaraan, dat ik vervangende potjes mee moet krijgen. 'Dat is allemaal niet zo makkelijk hoor, kom daarvoor maar even terug op de poli.' 'Ja hé, dat gaat allemaal niet zo makkelijk in deze staat, dus dat heeft niet mijn voorkeur.' Ik mag natuurlijk niet in een rolstoel zitten en lopen gaat héél langzaam. Bovendien... hoe moet ik in een auto zitten? Nou, na wat gediscussieer kreeg ik een potje mee, met de voorwaarde dat mijn begeleiding mee zou kijken (alsof dat zin heeft, dat zijn autismebegeleiders, geen verpleegkundigen), maargoed, ik was blij dat ik het thuis mocht doen.

Vandaag was het potje vol dus tijdens mijn begeleidingsafspraak ontkoppelen we het oude potje volgens de instructies en willen we de nieuwe aansluiten, maar dat past niet. :|W

Ik was meteen ongelofelijk boos en verdrietig. Al dat gedoe en dan geven ze een verkeerd potje mee. 'Ga maar naar de spoedeisende hulp,' zeiden ze van het ziekenhuis. Gelukkig was mijn begeleidster scherp en konden we naar de afdeling komen waar ik opgenomen was geweest, want anders hadden we moeten wachten en alles, op de spoed. Ik baalde echt ontzettend, moest bezoek afzeggen en dus een zeer vervelend ritje in de auto, soort van half op mijn zij liggend op de stoel.

'Oh, er zijn blijkbaar twee verschillende systemen. En die liggen gewoon door elkaar in het bakje.' :') Nou, blij dat ik ze daarop heb kunnen attenderen door dit probleem. Ofzo. :')

Maargoed, er zit nu dus het juiste potje aan en ik ben een beetje aan het bijkomen van dit verhaal. Het kan nooit helemaal goed gaan natuurlijk... Gelukkig gaat het verder wel goed hoor. Nu wat meer pijn van de wandeling door het ziekenhuis en in en uit de auto komen, maar verder gaat het wel. De wond ziet er ook goed uit, dat kan ik zelf wel zien. Ze vonden wel dat er veel wondvocht/bloed uit de drain was gekomen toen we vanmiddag in het ziekenhuis waren. Ben benieuwd of dat nog gevolgen gaat hebben. Hopen dat het niet op gaat hopen als de drain er woensdag uitgaat.
  zondag 13 november 2016 @ 19:54:14 #141
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166635363
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 19:21 schreef Aspergermeisje het volgende:
Fijn dat MA stapjes maakt, ook al zijn het kleine.

Mijn avontuur van vandaag: }:|

Wat eraan vooraf ging (in Goede Tijden, Slechte tijden :') ): ik vroeg dus heel lang geleden aan de plastisch chirurg of er nog iets aan verzorging voor die drain nodig was. Nee, daar hoefde ik niks mee. Later vroeg ik om thuiszorg, maar dat was niet nodig volgens hem. Ok, flash forward naar de operatie dinsdag. Ineens bleek dat het reservoir van de drain vervangen moest worden gedurende de week. Maar dat was geen probleem, daar kreeg ik potjes voor mee en dat was allemaal heel makkelijk. Dus de volgende dag herinner ik de verpleging daaraan, dat ik vervangende potjes mee moet krijgen. 'Dat is allemaal niet zo makkelijk hoor, kom daarvoor maar even terug op de poli.' 'Ja hé, dat gaat allemaal niet zo makkelijk in deze staat, dus dat heeft niet mijn voorkeur.' Ik mag natuurlijk niet in een rolstoel zitten en lopen gaat héél langzaam. Bovendien... hoe moet ik in een auto zitten? Nou, na wat gediscussieer kreeg ik een potje mee, met de voorwaarde dat mijn begeleiding mee zou kijken (alsof dat zin heeft, dat zijn autismebegeleiders, geen verpleegkundigen), maargoed, ik was blij dat ik het thuis mocht doen.

Vandaag was het potje vol dus tijdens mijn begeleidingsafspraak ontkoppelen we het oude potje volgens de instructies en willen we de nieuwe aansluiten, maar dat past niet. :|W

Ik was meteen ongelofelijk boos en verdrietig. Al dat gedoe en dan geven ze een verkeerd potje mee. 'Ga maar naar de spoedeisende hulp,' zeiden ze van het ziekenhuis. Gelukkig was mijn begeleidster scherp en konden we naar de afdeling komen waar ik opgenomen was geweest, want anders hadden we moeten wachten en alles, op de spoed. Ik baalde echt ontzettend, moest bezoek afzeggen en dus een zeer vervelend ritje in de auto, soort van half op mijn zij liggend op de stoel.

'Oh, er zijn blijkbaar twee verschillende systemen. En die liggen gewoon door elkaar in het bakje.' :') Nou, blij dat ik ze daarop heb kunnen attenderen door dit probleem. Ofzo. :')

Maargoed, er zit nu dus het juiste potje aan en ik ben een beetje aan het bijkomen van dit verhaal. Het kan nooit helemaal goed gaan natuurlijk... Gelukkig gaat het verder wel goed hoor. Nu wat meer pijn van de wandeling door het ziekenhuis en in en uit de auto komen, maar verder gaat het wel. De wond ziet er ook goed uit, dat kan ik zelf wel zien. Ze vonden wel dat er veel wondvocht/bloed uit de drain was gekomen toen we vanmiddag in het ziekenhuis waren. Ben benieuwd of dat nog gevolgen gaat hebben. Hopen dat het niet op gaat hopen als de drain er woensdag uitgaat.
Lekker dan :{
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_166639811
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 19:21 schreef Aspergermeisje het volgende:

Mijn avontuur van vandaag: }:|

-knip-
Holy moly, dat is inderdaad een avontuur maar geen beste!
Onvoorstelbaar dat ze zo nonchalant doen over zulke belangrijke dingen.
Ben van nature geen klager maar als het daar echt zo'n zootje is lijkt het me toch wel een klacht waard.
Gelukkig is het, dankzij je eigen inspanningen, toch nog goed gekomen.
Mèn wat een zootje......

Hoop dat je genezing beter en sneller gaat. :*
pi_166640283
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 19:21 schreef Aspergermeisje het volgende:
Fijn dat MA stapjes maakt, ook al zijn het kleine.

Mijn avontuur van vandaag: }:|

**knip**
Jeetje zeg, wat een #%*#, hoe moeilijk is het! En wederom altijd op blijven letten, gelukkig heb je dat gegaan ^O^.
  zondag 13 november 2016 @ 23:00:47 #144
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_166641195
Ik vind dat het ziekenhuis hier ook heel nonchalant doet over het langskomen, ook (vooral) voor flutafspraakjes van nog geen 5 minuten.

Het is niet alsof ik gehandicapt ben, twee uren kwijt ben en werk af hoef te zeggen of zo }:|
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_166643537
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 19:21 schreef Aspergermeisje het volgende:

Mijn avontuur van vandaag: }:|


Wat een gedoe. Het lijkt inderdaad net een soap.
Goed dat je zelf op blijft letten.
Dat is een noodzakelijk kwaad, blijkt maar weer.
  maandag 14 november 2016 @ 08:54:15 #146
3542 Gia
User under construction
pi_166643762
quote:
5s.gif Op zaterdag 12 november 2016 20:08 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Even een vraag aan degenen met diabetes: kan het zijn dat je voeten, voordat je ze geen gevoel meer hebben, juist méér gevoel hebben? Ik bedoel dat dingen juist meer pijn doen aan de voeten.

Ik heb neuropathie, maar door chemotherapie, niet door diabetes. En ja, koude doet zeer. Het is het soort pijn dat je voelt als je met blote voeten door de sneeuw loopt.
Daardoor voel je glas of een steentje of zo, niet. Dat soort gevoelloosheid dus.
Warm water, in bad of zo, prikt even, maar dan is het zalig.

Maar neuropathie doet wel degelijk pijn.
pi_166644448
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 23:00 schreef twiFight het volgende:
Ik vind dat het ziekenhuis hier ook heel nonchalant doet over het langskomen, ook (vooral) voor flutafspraakjes van nog geen 5 minuten.

Het is niet alsof ik gehandicapt ben, twee uren kwijt ben en werk af hoef te zeggen of zo }:|
Ja, of ze gaan er maar vanuit dat er wel iemand voor je kan rijden. De mensen die een auto hebben moeten meestal ook gewoon werken overdag... Hier bij het ziekenhuis waren twee bushaltes, aan allebei de kanten één. Die hebben ze allebei weggehaald. Dus de dichtstbijzijnde bushalte is 10 minuten lopen. Dat is veel als je beperkt bent in je bewegingsmogelijkheden...

Dat is waar ik heel erg tegenaan loop nu: ik vraag naar de risico's of complicaties en steeds krijg ik te horen: 'Die zijn er niet. Komt allemaal goed. Hoef jij je niet druk om te maken.' Ik vraag dat niet omdat ik me zorgen maak, ik wil gewoon horen hoe het is en waar ik op moet letten, zodat ik goed voor mezelf kan zorgen. Heel frustrerend.

Ondertussen maak ik elke dag stapjes vooruit en daar ben ik heel blij mee. :) Sta nu bijvoorbeeld achter de laptop, dat lukt sinds gisteren weer een beetje. Uit bed komen gaat iets gemakkelijker, lopen gaat iets sneller, voel me iets minder wazig. Ik hoop zo dat dit een goede voorbode is voor de rest van het herstel. Zou zo graag over vijf weken kunnen zeggen dat ik genezen ben van dit probleem. _O_
  maandag 14 november 2016 @ 10:10:38 #148
319308 Tink89
To live is to dance
pi_166644614
Ik heb al vier dagen een onwijs belabberd gevoel... Alsof ik griep heb. Dat kan natuurlijk, maar heb ergens ook wel het idee dat het door de propylthiouracil komt. Blegh! Vandaag dus voor het eerst sinds het hele schildkliergedoe ziek gemeld :(
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_166645462
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 19:00 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik ben toch bang dat ik mezelf even moet verbeteren, ik heb het blijkbaar niet helemaal goed begrepen dus zal even het bericht dat ik net kreeg letterlijk quoten:

[..]

Maar het is alsnog een vooruitgang, alleen helaas iets minder groot dan ik had verteld.
Was een foute "vertaling" van mij waarvoor excuus. :@
Fijn dat er iig wat vooruitgang is en hopelijk mag ze snel naar medium care ^O^
pi_166645483
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 19:21 schreef Aspergermeisje het volgende:
Fijn dat MA stapjes maakt, ook al zijn het kleine.

Mijn avontuur van vandaag: }:|

Wat eraan vooraf ging (in Goede Tijden, Slechte tijden :') ): ik vroeg dus heel lang geleden aan de plastisch chirurg of er nog iets aan verzorging voor die drain nodig was. Nee, daar hoefde ik niks mee. Later vroeg ik om thuiszorg, maar dat was niet nodig volgens hem. Ok, flash forward naar de operatie dinsdag. Ineens bleek dat het reservoir van de drain vervangen moest worden gedurende de week. Maar dat was geen probleem, daar kreeg ik potjes voor mee en dat was allemaal heel makkelijk. Dus de volgende dag herinner ik de verpleging daaraan, dat ik vervangende potjes mee moet krijgen. 'Dat is allemaal niet zo makkelijk hoor, kom daarvoor maar even terug op de poli.' 'Ja hé, dat gaat allemaal niet zo makkelijk in deze staat, dus dat heeft niet mijn voorkeur.' Ik mag natuurlijk niet in een rolstoel zitten en lopen gaat héél langzaam. Bovendien... hoe moet ik in een auto zitten? Nou, na wat gediscussieer kreeg ik een potje mee, met de voorwaarde dat mijn begeleiding mee zou kijken (alsof dat zin heeft, dat zijn autismebegeleiders, geen verpleegkundigen), maargoed, ik was blij dat ik het thuis mocht doen.

Vandaag was het potje vol dus tijdens mijn begeleidingsafspraak ontkoppelen we het oude potje volgens de instructies en willen we de nieuwe aansluiten, maar dat past niet. :|W

Ik was meteen ongelofelijk boos en verdrietig. Al dat gedoe en dan geven ze een verkeerd potje mee. 'Ga maar naar de spoedeisende hulp,' zeiden ze van het ziekenhuis. Gelukkig was mijn begeleidster scherp en konden we naar de afdeling komen waar ik opgenomen was geweest, want anders hadden we moeten wachten en alles, op de spoed. Ik baalde echt ontzettend, moest bezoek afzeggen en dus een zeer vervelend ritje in de auto, soort van half op mijn zij liggend op de stoel.

'Oh, er zijn blijkbaar twee verschillende systemen. En die liggen gewoon door elkaar in het bakje.' :') Nou, blij dat ik ze daarop heb kunnen attenderen door dit probleem. Ofzo. :')

Maargoed, er zit nu dus het juiste potje aan en ik ben een beetje aan het bijkomen van dit verhaal. Het kan nooit helemaal goed gaan natuurlijk... Gelukkig gaat het verder wel goed hoor. Nu wat meer pijn van de wandeling door het ziekenhuis en in en uit de auto komen, maar verder gaat het wel. De wond ziet er ook goed uit, dat kan ik zelf wel zien. Ze vonden wel dat er veel wondvocht/bloed uit de drain was gekomen toen we vanmiddag in het ziekenhuis waren. Ben benieuwd of dat nog gevolgen gaat hebben. Hopen dat het niet op gaat hopen als de drain er woensdag uitgaat.
Damn dat is toch niet normaal dit! -O-
Echt ongelofelijk dit. Ik vind ze sowieso erg nonchalant daar in het ziekenhuis.
Fijn dat de wond er verder wel goed uit ziet. Ik hoop met je mee dat het wondvocht/bloed niet gaat ophopen idd. Knuffel :*
pi_166645493
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 10:10 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb al vier dagen een onwijs belabberd gevoel... Alsof ik griep heb. Dat kan natuurlijk, maar heb ergens ook wel het idee dat het door de propylthiouracil komt. Blegh! Vandaag dus voor het eerst sinds het hele schildkliergedoe ziek gemeld :(
Wat vervelend zeg! Beterschap en sterkte ermee! :*
pi_166645508
Vandaag is het Wereld Diabetes Dag en ik had mijn jaarlijkse afspraak bij de internist dus haha!
Maar alles was zoals gewoonlijk weer goed (HbA1c was 48) Moet de volgende keer wel extra dingen laten bloedprikken vanwege mn vermoeidheid (loop ik dus ook al voor bij slaapverpleegkundige maar hij wil nog paar extra dingen uitsluiten zoals schildklier en cortisol etc)

Bij hem kreeg ik gelukkig wel begrip voor mijn angst om te sporten (vanwege hypo's) en hij nam me wel serieus in tegenstelling tot mn dvk. Dus daar ben ik wel blij mee! Omdat mn HbA1c zo goed is zegt hij dat ik voor ik ga sporten echt wel wat hoger mag zitten de uren ervoor, zodat ik als ik ga sporten bijv op 10-12 zit. Want ik daal zo 6 punten in een half uur als ik sport. Dus als ik dan wat hoger zit dan kom ik niet in een hypo hopelijk. Want het is gewoon frustrerend als je wilt afvallen, gaat sporten, maar elke keer een hypo moet bij-eten. Dat schiet niet op. Maar hij snapte mn angst en frustratie wel en reageerde daar goed op. En ik kan dat dus prima hebben af en toe wat hoger zitten als ik daardoor wel kan sporten. Want hij vindt het jammer als ik daardoor belemmerd word vanwege mijn diabetes. Dat moet niet.
En kreeg nog wat veren in mn reet dat ik het allemaal zo goed doe en mogelijkheden van pomp goed gebruik enzo. Gesprek was maar 10 minuten, maar erg bevredigend dus ^O^
  maandag 14 november 2016 @ 11:15:56 #153
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166645524
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 11:14 schreef Sylvana het volgende:
Vandaag is het Wereld Diabetes Dag en ik had mijn jaarlijkse afspraak bij de internist dus haha!
Maar alles was zoals gewoonlijk weer goed (HbA1c was 48) Moet de volgende keer wel extra dingen laten bloedprikken vanwege mn vermoeidheid (loop ik dus ook al voor bij slaapverpleegkundige maar hij wil nog paar extra dingen uitsluiten zoals schildklier en cortisol etc)

Bij hem kreeg ik gelukkig wel begrip voor mijn angst om te sporten (vanwege hypo's) en hij nam me wel serieus in tegenstelling tot mn dvk. Dus daar ben ik wel blij mee! Omdat mn HbA1c zo goed is zegt hij dat ik voor ik ga sporten echt wel wat hoger mag zitten de uren ervoor, zodat ik als ik ga sporten bijv op 10-12 zit. Want ik daal zo 6 punten in een half uur als ik sport. Dus als ik dan wat hoger zit dan kom ik niet in een hypo hopelijk. Want het is gewoon frustrerend als je wilt afvallen, gaat sporten, maar elke keer een hypo moet bij-eten. Dat schiet niet op. Maar hij snapte mn angst en frustratie wel en reageerde daar goed op. En ik kan dat dus prima hebben af en toe wat hoger zitten als ik daardoor wel kan sporten. Want hij vindt het jammer als ik daardoor belemmerd word vanwege mijn diabetes. Dat moet niet.
En kreeg nog wat veren in mn reet dat ik het allemaal zo goed doe en mogelijkheden van pomp goed gebruik enzo. Gesprek was maar 10 minuten, maar erg bevredigend dus ^O^
Erg fijn ^O^
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_166647760
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 11:13 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Damn dat is toch niet normaal dit! -O-
Echt ongelofelijk dit. Ik vind ze sowieso erg nonchalant daar in het ziekenhuis.
Fijn dat de wond er verder wel goed uit ziet. Ik hoop met je mee dat het wondvocht/bloed niet gaat ophopen idd. Knuffel :*
Nonchalant is het goede woord inderdaad. Ze gaan er vanuit dat het allemaal vanzelf wel goed komt ofzo. En ik mag hopen dat als er nog teveel bloed uit die drain komt, ze hem wat langer laten zitten o.i.d. Maar daar heb ik niet veel vertrouwen in. Ik gok op een antwoord als: 'Neuh, het is niet overmatig veel dus hij kan er best uit.' En dan maar hopen dat mijn lichaam het vanzelf oplost.

Vervelend van die hypo's bij het sporten. Ik hoop dat dit een goede oplossing voor je biedt, om voor het sporten wat hoger te zitten.
  maandag 14 november 2016 @ 13:50:05 #155
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_166648242
Toch even een kleine update; ben in overleg met het UWV bezig met vrijwilligerswerk voor 1 a 2 uurtjes max per week en met een beetje mazzel zit ik binnenkort in de conciergerie van de plaatselijke middelbare school, arme kindjes >:) *O*
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  maandag 14 november 2016 @ 13:57:04 #156
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166648365
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2016 13:50 schreef houdjemond het volgende:
Toch even een kleine update; ben in overleg met het UWV bezig met vrijwilligerswerk voor 1 a 2 uurtjes max per week en met een beetje mazzel zit ik binnenkort in de conciergerie van de plaatselijke middelbare school, arme kindjes >:) *O*
Leuk!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_166649793
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2016 13:50 schreef houdjemond het volgende:
Toch even een kleine update; ben in overleg met het UWV bezig met vrijwilligerswerk voor 1 a 2 uurtjes max per week en met een beetje mazzel zit ik binnenkort in de conciergerie van de plaatselijke middelbare school, arme kindjes >:) *O*
Oh wat leuk! Klinkt goed als je voor 1-2 uurtjes per week iets zou kunnen doen. En dat van die middelbare school klinkt helemaal goed. Hoop dat het goed gaat werken voor je!
  maandag 14 november 2016 @ 16:23:11 #158
3542 Gia
User under construction
pi_166651167
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2016 13:50 schreef houdjemond het volgende:
Toch even een kleine update; ben in overleg met het UWV bezig met vrijwilligerswerk voor 1 a 2 uurtjes max per week en met een beetje mazzel zit ik binnenkort in de conciergerie van de plaatselijke middelbare school, arme kindjes >:) *O*
Je hebt je usernaam mee!
pi_166651290
Dankjulliewel :*

HJM super ^O^

quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 13:29 schreef Aspergermeisje het volgende:

[..]

Nonchalant is het goede woord inderdaad. Ze gaan er vanuit dat het allemaal vanzelf wel goed komt ofzo. En ik mag hopen dat als er nog teveel bloed uit die drain komt, ze hem wat langer laten zitten o.i.d. Maar daar heb ik niet veel vertrouwen in. Ik gok op een antwoord als: 'Neuh, het is niet overmatig veel dus hij kan er best uit.' En dan maar hopen dat mijn lichaam het vanzelf oplost.

Vervelend van die hypo's bij het sporten. Ik hoop dat dit een goede oplossing voor je biedt, om voor het sporten wat hoger te zitten.
Poeh ik hoop ook niet voor je dat het zo gaat.

Net goed gesprek gehad op therapie en ik kan volgende week al met de reïntegratiegroep beginnen *O*
pi_166651649
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2016 13:50 schreef houdjemond het volgende:
Toch even een kleine update; ben in overleg met het UWV bezig met vrijwilligerswerk voor 1 a 2 uurtjes max per week en met een beetje mazzel zit ik binnenkort in de conciergerie van de plaatselijke middelbare school, arme kindjes >:) *O*
Leuk!
  maandag 14 november 2016 @ 18:44:21 #161
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166653819
Jeej ik eet wat en het blijft tot nu toe binnen *O*

Rot medicijnen en afvalstoffen ;(

Hopelijk voel ik me morgen een stukje beter na dialyse.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_166655572
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 18:44 schreef LPFAN het volgende:
Jeej ik eet wat en het blijft tot nu toe binnen *O*

Rot medicijnen en afvalstoffen ;(

Hopelijk voel ik me morgen een stukje beter na dialyse.
Ik hoop het ook voor je.
pi_166655595
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2016 16:31 schreef Sylvana het volgende:
Dankjulliewel :*

HJM super ^O^

[..]

Poeh ik hoop ook niet voor je dat het zo gaat.

Net goed gesprek gehad op therapie en ik kan volgende week al met de reïntegratiegroep beginnen *O*
Dat is mooi!
pi_166655672
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2016 13:50 schreef houdjemond het volgende:
Toch even een kleine update; ben in overleg met het UWV bezig met vrijwilligerswerk voor 1 a 2 uurtjes max per week en met een beetje mazzel zit ik binnenkort in de conciergerie van de plaatselijke middelbare school, arme kindjes >:) *O*
Oh heerlijk, pubers. Je hoeft je niet te vervelen met pubers om je heen.
  maandag 14 november 2016 @ 22:53:41 #165
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_166660892
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 11:14 schreef Sylvana het volgende:
...en hij nam me wel serieus in tegenstelling tot mn dvk. Dus daar ben ik wel blij mee! Omdat mn HbA1c zo goed is zegt hij dat ik voor ik ga sporten echt wel wat hoger mag zitten de uren ervoor, zodat ik als ik ga sporten bijv op 10-12 zit. Want ik daal zo 6 punten in een half uur als ik sport. Dus als ik dan wat hoger zit dan kom ik niet in een hypo hopelijk. Want het is gewoon frustrerend als je wilt afvallen, gaat sporten, maar elke keer een hypo moet bij-eten. Dat schiet niet op.
Ik heb precies hetzelfde (ook met een dvk die wel zegt dat ze het snapt maar uit haar reacties blijkt wat anders...) en probeer ook op 10+ te zitten, liefst op 12. Ik had superveel hypos (10-15 per week) met het sporten. Nadat ik dat langer deed weet ik het bij het sporten goed te regelen.

Maar mijn tip is dat je minstens zo goed moet kijken naar de 24 uur na het sporten. Ik kreeg verreweg de meeste hypos in de nacht en ochtend erna (ik sport 's avonds). En dat vond ik veel lastiger om op te vangen. Nog steeds eigenlijk.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  maandag 14 november 2016 @ 23:01:34 #166
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166661100
Pfff ben nerveus voor morgen, zo stom!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  dinsdag 15 november 2016 @ 07:38:30 #167
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_166663759
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 23:01 schreef LPFAN het volgende:
Pfff ben nerveus voor morgen, zo stom!
Het gaat vast goed!
The love you take is equal to the love you make.
pi_166666424
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 23:01 schreef LPFAN het volgende:
Pfff ben nerveus voor morgen, zo stom!
Succes vandaag!

Ik ben gisteren dus maar eens gaan zoeken op info over een wonddrain. Kwam erachter dat bijna elk ziekenhuis een document heeft met informatie over hoe die verzorgd moet worden (de uitgang bijvoorbeeld) en waar je op moet letten. Daar werd ik enorm kwaad van, want ik heb dus helemaal NIKS aan info meegekregen.

Ik heb nog aan de verpleging gevraagd: 'Moet ik nog ergens op letten qua hoeveelheid of de kleur die eruit komt.' 'Neuh, wat er nu uitkomt is goed.' Nou lees ik dus in verschillende van die documenten dat mensen moeten registreren hoeveel eruit komt (heb ik wel in mijn hoofd zitten, maargoed) en dat als er eerst wondvocht uitkomt en dan weer bloed je contact op moet nemen. Dat laatste is bij mij dus het geval. Er komt alleen maar bloed uit, geen wondvocht (de tweede en derde dag werd het wat helderder, maar daarna werd het weer bloed). Ik kan niet vinden wat daar het gevolg van is, maar ik wacht nu maar tot ik morgen een afspraak heb, dan zal ik het wel horen.

Had gisteravond dus wel even een paniekmomentje. Dacht: zie je wel, gaat het straks alsnog mis. Was enorm bang. Mijn begeleidster raadde me aan nog eens een foto te maken om het verschil te kunnen zien en toen zag ik dat het enorm opgezwollen is vergeleken met in het ziekenhuis. Kan gewoon zwelling van de operatie zijn natuurlijk, maar kan ook vochtophoping zijn. En dat van het bloed uit de drain... Toen ik opstond vanmorgen interpreteerde ik het allemaal een stuk minder ernstig hoor. Vandaag nog even doorkomen en dan zal ik het morgenochtend wel horen.

[ Bericht 1% gewijzigd door BlauwePhlox op 15-11-2016 11:22:21 ]
  dinsdag 15 november 2016 @ 11:19:31 #169
319308 Tink89
To live is to dance
pi_166666641
Poeh, dat klinkt toch niet helemaal goed nee. Wat een waardeloze aanpak daar in het ziekenhuis.

Ik had gisteren een slechte bloedprik-mevrouw, voel me nu een speldenkussen. En m'n linkerarm zeurt omdat ze een zenuw geraakt heeft. Blegh :'(

Nog 6 dagen aftellen tot m'n afspraak bij de endocrinoloog.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_166667957
Vervelend dat ze daar zo laks mee omgaan. Ben ook ervaringsdeskundige daarin, heb een keer een gips korset gehad, niemand vertelde mij iets.

Dus ik stap vrolijk in de auto en rij naar huis, vervolgens verging ik van de pijn en achteraf bleek: "ja maar meneer, U mag helemaal niet auto rijden met gips", zei de gipsmeester met ongeloof, dat had iemand mij dan even mogen vertellen vervolgde ik :')
pi_166668216
Ze zijn zich er niet van bewust dat wat voor hen logisch is, niet meteen logisch en duidelijk voor ons is. Of ze zijn te gehaast om erover na te denken.
Ik vind het echt heel vervelend voor je Aspergermeisje dat je zo aan je lot overgelaten word. Ik hoop dat ze zich morgen anders opstellen.

Ik had vanochtend een hele andere ervaring. Ik belde naar Ziggo en vroeg of hij het nog een keer wilde uitleggen omdat mijn hoofd niet meewerkte. Hij ging feilloos over in een andere stand en legde de hele procedure stap voor stap uit en vroeg telkens of ik hem nog kon volgen. Een heerlijke ervaring, al voelde ik me wel even een oma. Ik weet nu wel waar ik aan toe ben.
pi_166668616
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 12:26 schreef Adriane het volgende:
Ze zijn zich er niet van bewust dat wat voor hen logisch is, niet meteen logisch en duidelijk voor ons is. Of ze zijn te gehaast om erover na te denken.
Ik vind het echt heel vervelend voor je Aspergermeisje dat je zo aan je lot overgelaten word. Ik hoop dat ze zich morgen anders opstellen.

Ik had vanochtend een hele andere ervaring. Ik belde naar Ziggo en vroeg of hij het nog een keer wilde uitleggen omdat mijn hoofd niet meewerkte. Hij ging feilloos over in een andere stand en legde de hele procedure stap voor stap uit en vroeg telkens of ik hem nog kon volgen. Een heerlijke ervaring, al voelde ik me wel even een oma. Ik weet nu wel waar ik aan toe ben.
Inderdaad, dat eerste speelt mee. En daarnaast hebben artsen bij mij altijd meteen het idee dat ik me zorgen maak, dus dan vertellen ze maar zo weinig mogelijk over wat er mis kan gaan ofzo, terwijl ik gewoon duidelijkheid wil en ik me alleen maar meer zorgen ga maken als ik dat niet krijg. Ik wil gewoon weten wat me te wachten staat.

We gaan vanmiddag even opbellen naar de poli. Dan heb ik misschien ook al wat meer duidelijkheid over wat er morgen gaat gebeuren en hoef ik me in ieder geval vannacht geen zorgen meer te maken.

Dat is zo fijn he, Adriane, als iemand een keer het juiste doet en gewoon meewerkt. Scheelt zoveel energie qua uitleggen.

En weethetevennietmeer, herkenbaar. Ze gaan er ook vanuit dat je dat dan zelf wel aanvoelt wat de grens is ofzo, of dat het common sense is, maar bij mij werkt dat gewoon niet zo (en bij niemand misschien...). Ik heb richtlijnen nodig.
  dinsdag 15 november 2016 @ 13:22:00 #173
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166669170
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 november 2016 07:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het gaat vast goed!
Helaas niet, nah ja dialyse op zich wel, moest er alleen wel 3 kwartier eerder af omdat de machine niet meer wou maar ik zelf pffffffff, ben zo beroerd nu.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_166669191
Uiteraard was het niet verstandig om gewoon in de auto te stappen, maar enige informatie mogen ze wel geven.

Ach ja, we blijven gewoon zelf opletten, en aan de bel trekken als er voor je gevoel iets niet klopt. Altijd doen hoor!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2016 13:23:43 ]
pi_166673162
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 13:22 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Helaas niet, nah ja dialyse op zich wel, moest er alleen wel 3 kwartier eerder af omdat de machine niet meer wou maar ik zelf pffffffff, ben zo beroerd nu.
:{w -O-
  dinsdag 15 november 2016 @ 16:38:24 #176
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_166673294
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 13:22 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Helaas niet, nah ja dialyse op zich wel, moest er alleen wel 3 kwartier eerder af omdat de machine niet meer wou maar ik zelf pffffffff, ben zo beroerd nu.
Bah. ;(
The love you take is equal to the love you make.
pi_166673317
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2016 08:54 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik heb neuropathie, maar door chemotherapie, niet door diabetes. En ja, koude doet zeer. Het is het soort pijn dat je voelt als je met blote voeten door de sneeuw loopt.
Daardoor voel je glas of een steentje of zo, niet. Dat soort gevoelloosheid dus.
Warm water, in bad of zo, prikt even, maar dan is het zalig.

Maar neuropathie doet wel degelijk pijn.
Dit gevoel ja, ik heb op een avond in januari (geloof ik) - door pijn in de voeten van hoge hakken - proberen op sokken buiten te lopen, maar dat ging niet vanwege de kou. Dus dat gevoel van in de sneeuw lopen (qua kou) herken ik.

Ook dat ik beter aan het warme water van het bubbelbad (buiten) kon wennen, dan aan het ijskoude water binnen.

Iets kleins onder mijn voet/in m'n schoen voel ik overigens nog wel, gelukkig.
____________________________________

En even iets anders: ik weet weer niet zeker of ik vanmorgen geprikt heb. Ik wilde vanmorgen snel naar de stad om cadeautje te kopen. Dit keer vermoed ik dus niet geprikt te hebben. Ik heb best fout gegeten en prikte net - half uurtje geleden - en het was 14,3. Ik weet dus wel bijna zeker dat er uit de test zal komen dat ik type 2 heb zoals gedacht.

Maar ik vraag me eigenlijk wel af of ik de insuline nog wel nodig heb en of ik het niet af kan met (wellicht 2) tabletten Metformine :? Ik zit nml niet extreem hoog, zonder spuiten.
pi_166673866
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2016 19:57 schreef Adriane het volgende:

[..]

Dat is mooi!
Dankje, ja erg blij mee dat ik niet nog heel lang hoef te wachten ^O^

quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 22:53 schreef twiFight het volgende:

[..]

Ik heb precies hetzelfde (ook met een dvk die wel zegt dat ze het snapt maar uit haar reacties blijkt wat anders...) en probeer ook op 10+ te zitten, liefst op 12. Ik had superveel hypos (10-15 per week) met het sporten. Nadat ik dat langer deed weet ik het bij het sporten goed te regelen.

Maar mijn tip is dat je minstens zo goed moet kijken naar de 24 uur na het sporten. Ik kreeg verreweg de meeste hypos in de nacht en ochtend erna (ik sport 's avonds). En dat vond ik veel lastiger om op te vangen. Nog steeds eigenlijk.
Ja dat laatste klopt idd ook. Ik sport altijd 's ochtends en tijdens het sporten heb ik geen hypo's. Die komen meestal pas 's middags of 's avonds en de dag erna zit ik ook altijd nog veel lager dan normaal. Het blijft een gepuzzel helaas.
pi_166674008
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 11:19 schreef Tink89 het volgende:
Poeh, dat klinkt toch niet helemaal goed nee. Wat een waardeloze aanpak daar in het ziekenhuis.

Ik had gisteren een slechte bloedprik-mevrouw, voel me nu een speldenkussen. En m'n linkerarm zeurt omdat ze een zenuw geraakt heeft. Blegh :'(

Nog 6 dagen aftellen tot m'n afspraak bij de endocrinoloog.
Balen zeg :( Succes met afwachten nog :*

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 12:48 schreef Aspergermeisje het volgende:

[..]

Inderdaad, dat eerste speelt mee. En daarnaast hebben artsen bij mij altijd meteen het idee dat ik me zorgen maak, dus dan vertellen ze maar zo weinig mogelijk over wat er mis kan gaan ofzo, terwijl ik gewoon duidelijkheid wil en ik me alleen maar meer zorgen ga maken als ik dat niet krijg. Ik wil gewoon weten wat me te wachten staat.

We gaan vanmiddag even opbellen naar de poli. Dan heb ik misschien ook al wat meer duidelijkheid over wat er morgen gaat gebeuren en hoef ik me in ieder geval vannacht geen zorgen meer te maken.

Ja ze kunnen je beter duidelijkheid geven, want als je zelf zorgen gaat maken dan maak je het in je hoofd vaak veel erger dan dat het werkelijk is. Heb je nu meer duidelijkheid over wat er morgen gaat gebeuren? :*

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 12:26 schreef Adriane het volgende:


Ik had vanochtend een hele andere ervaring. Ik belde naar Ziggo en vroeg of hij het nog een keer wilde uitleggen omdat mijn hoofd niet meewerkte. Hij ging feilloos over in een andere stand en legde de hele procedure stap voor stap uit en vroeg telkens of ik hem nog kon volgen. Een heerlijke ervaring, al voelde ik me wel even een oma. Ik weet nu wel waar ik aan toe ben.
Oh dat is fijn zeg! O+

quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 16:39 schreef Jaimy_Luca het volgende:

En even iets anders: ik weet weer niet zeker of ik vanmorgen geprikt heb. Ik wilde vanmorgen snel naar de stad om cadeautje te kopen. Dit keer vermoed ik dus niet geprikt te hebben. Ik heb best fout gegeten en prikte net - half uurtje geleden - en het was 14,3. Ik weet dus wel bijna zeker dat er uit de test zal komen dat ik type 2 heb zoals gedacht.

Maar ik vraag me eigenlijk wel af of ik de insuline nog wel nodig heb en of ik het niet af kan met (wellicht 2) tabletten Metformine Ik zit nml niet extreem hoog, zonder spuiten.
Wij zijn geen doktoren, dus dat kunnen wij niet weten. Zou dat echt met je DVK overleggen.
pi_166674594
@Sylvana, ik kreeg het antwoord dat ik zelf inmiddels al een beetje uitgedokterd had. De problemen die er nu zijn, zijn niet van acute aard (geen ontsteking o.i.d., gelukkig), dus ik hoefde niet direct naar het ziekenhuis te komen ofzo. Ze gaan het morgenochtend beoordelen en beslissen dan of de drain er meteen uit mag (zoals het plan is) of dat hij er een paar dagen langer (tot vrijdag waarschijnlijk) in moet blijven.

Ik kreeg er nog niet uit wat dan het probleem is van dat er weer bloed uitkomt, in plaats van helder wondvocht. Maargoed, tot morgenochtend ben ik wel gerustgesteld.

Ik heb veel aan dit topic in ieder geval, bij mijn herstel. :* Mooie mensen zijn jullie.
pi_166675005
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 16:39 schreef Jaimy_Luca het volgende:
En even iets anders: ik weet weer niet zeker of ik vanmorgen geprikt heb. Ik wilde vanmorgen snel naar de stad om cadeautje te kopen. Dit keer vermoed ik dus niet geprikt te hebben. Ik heb best fout gegeten en prikte net - half uurtje geleden - en het was 14,3. Ik weet dus wel bijna zeker dat er uit de test zal komen dat ik type 2 heb zoals gedacht.

Maar ik vraag me eigenlijk wel af of ik de insuline nog wel nodig heb en of ik het niet af kan met (wellicht 2) tabletten Metformine :? Ik zit nml niet extreem hoog, zonder spuiten.
Vraag het aan je psychiater!

[ Bericht % gewijzigd door LPFAN op 15-11-2016 18:28:38 ]
pi_166675269
Update over MA:

Lichamelijk gaat het nu beter en misschien mag ze donderdag van de IC af.
Zodra ik meer hoor laat ik het uiteraard weten!
pi_166675560
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 16:39 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

En even iets anders: ik weet weer niet zeker of ik vanmorgen geprikt heb. Ik wilde vanmorgen snel naar de stad om cadeautje te kopen. Dit keer vermoed ik dus niet geprikt te hebben. Ik heb best fout gegeten en prikte net - half uurtje geleden - en het was 14,3. Ik weet dus wel bijna zeker dat er uit de test zal komen dat ik type 2 heb zoals gedacht.

Maar ik vraag me eigenlijk wel af of ik de insuline nog wel nodig heb en of ik het niet af kan met (wellicht 2) tabletten Metformine :? Ik zit nml niet extreem hoog, zonder spuiten.
Wil je alsjeblieft een dagboek pakken en per dagdeel een kruis zetten of je wel geprikt / gespoten hebt. En maak een eigen topic aan :).
pi_166675621
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 18:28 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Wil je alsjeblieft een dagboek pakken en per dagdeel een kruis zetten of je wel geprikt / gespoten hebt.
nee dat kan niet want.....
pi_166675829
Hebben de andere diabeten ook last met dat àls je eenmaal een hypo hebt op een dag, je de rest van de dag behoorlijk blijft schommelen?

Ik heb geen medicatie, ik heb hypoglykemie overgehouden aan de gastric bypass. Schijnt veel vaker voor te komen als je voor de ingreep geen diabetes had.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  dinsdag 15 november 2016 @ 18:38:19 #186
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_166675831
Mijn lichaam heeft kuren.

Wat ik me afvraag, moest ik een keelontsteking krijgen. Is dat bedreigend voor de schildklier of hebben die 2 geen connectie?
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_166675888
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 16:39 schreef Jaimy_Luca het volgende:

....

Wat bedoelde jij laatst eigenlijk dat jouw onhandigheid misschien wel een reden had en je duimsnijdverhaal dan wel in dit topic hoort?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_166676390
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 17:40 schreef Aspergermeisje het volgende:
@Sylvana, ik kreeg het antwoord dat ik zelf inmiddels al een beetje uitgedokterd had. De problemen die er nu zijn, zijn niet van acute aard (geen ontsteking o.i.d., gelukkig), dus ik hoefde niet direct naar het ziekenhuis te komen ofzo. Ze gaan het morgenochtend beoordelen en beslissen dan of de drain er meteen uit mag (zoals het plan is) of dat hij er een paar dagen langer (tot vrijdag waarschijnlijk) in moet blijven.

Ik kreeg er nog niet uit wat dan het probleem is van dat er weer bloed uitkomt, in plaats van helder wondvocht. Maargoed, tot morgenochtend ben ik wel gerustgesteld.

Ik heb veel aan dit topic in ieder geval, bij mijn herstel. :* Mooie mensen zijn jullie.
Fijn dat je iig iets meer duidelijkheid hebt. Ik ben benieuwd hoe het gaat met die drain dan. Succes morgen! :*

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 18:17 schreef vannelle het volgende:
Update over MA:

Lichamelijk gaat het nu beter en misschien mag ze donderdag van de IC af.
Zodra ik meer hoor laat ik het uiteraard weten!
Goed nieuws ^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 18:38 schreef McLaura het volgende:
Hebben de andere diabeten ook last met dat àls je eenmaal een hypo hebt op een dag, je de rest van de dag behoorlijk blijft schommelen?

Ik heb geen medicatie, ik heb hypoglykemie overgehouden aan de gastric bypass. Schijnt veel vaker voor te komen als je voor de ingreep geen diabetes had.
Ja dat is bij mij wel herkenbaar :Y
Wel rot dat je dat eraan over hebt gehouden!
pi_166676571
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 19:01 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ja dat is bij mij wel herkenbaar :Y
Wel rot dat je dat eraan over hebt gehouden!
Het is beter dan 50 kg meer wegen, gezonder ook denk ik. De verwachting was dat het wel weer zou bijtrekken, maar nu (4,5 jaar na de operatie) heb ik het idee dat het juist erger wordt. Wellicht komt dat omdat ik amper nog suiker gebruik en mijn lichaam dan nog meer in de stress schiet àls ik het al gebruik.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_166676710
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 19:10 schreef McLaura het volgende:

[..]

Het is beter dan 50 kg meer wegen, gezonder ook denk ik. De verwachting was dat het wel weer zou bijtrekken, maar nu (4,5 jaar na de operatie) heb ik het idee dat het juist erger wordt. Wellicht komt dat omdat ik amper nog suiker gebruik en mijn lichaam dan nog meer in de stress schiet àls ik het al gebruik.
Ja dat eerste sowieso :Y En dat zou best kunnen ja, maar vervelend dat het juist erger lijkt te worden. Ik heb er alleen ook niet echt een oplossing voor ofzo helaas. Had je graag willen helpen verder.
  dinsdag 15 november 2016 @ 19:53:42 #191
319308 Tink89
To live is to dance
pi_166677459
Ik heb in het begin gevraagd wat er hier hoort en wat in de sc of een eigen topic... Wil iemand dat even kort uitleggen?

Ik heb nog steeds een griepgevoel, dus al twee dagen niet op m'n werk. Ik weet wel dat ik echt ziek ben, maar voel me zo'n aansteller! Hebben jullie ook?

En keelontsteking en schildklier hebben niks met elkaar te maken hoor sararaats! Je moet alleen bij mijn medicatie heel goed op koorts en keelpijn letten, maar jij slikt geen propylthiouracil toch?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 15 november 2016 @ 20:09:47 #192
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166677783
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 19:53 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb in het begin gevraagd wat er hier hoort en wat in de sc of een eigen topic... Wil iemand dat even kort uitleggen?

Ik heb nog steeds een griepgevoel, dus al twee dagen niet op m'n werk. Ik weet wel dat ik echt ziek ben, maar voel me zo'n aansteller! Hebben jullie ook?

En keelontsteking en schildklier hebben niks met elkaar te maken hoor sararaats! Je moet alleen bij mijn medicatie heel goed op koorts en keelpijn letten, maar jij slikt geen propylthiouracil toch?
Hier graag alles wat met je ziekte te maken heeft, mogen ook zeker positieve dingen zijn, graag zelfs! in de SC de rest wat je kwijt wil over van alles en nog wat.

En ja ik voel me ook een aansteller als ik ziek ben, maar je bent het echt niet! Griep gaat ook rond he dus kan het ook zijn ;) Lekker aan toegeven.

Doe ik vandaag ook, lig alleen maar op de bank.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_166678033
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 18:38 schreef McLaura het volgende:
Hebben de andere diabeten ook last met dat àls je eenmaal een hypo hebt op een dag, je de rest van de dag behoorlijk blijft schommelen?

Ik heb geen medicatie, ik heb hypoglykemie overgehouden aan de gastric bypass. Schijnt veel vaker voor te komen als je voor de ingreep geen diabetes had.
Als mijn bloedsuikerspiegel eenmaal van slag is, dan duurt het minimaal een dag (meestal dagen) voor alles weer een beetje stabiel is. Bloedirritant. Het is erger als ik te weinig heb geslapen.
  dinsdag 15 november 2016 @ 21:12:58 #194
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_166679450
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 19:53 schreef Tink89 het volgende:

En keelontsteking en schildklier hebben niks met elkaar te maken hoor sararaats! Je moet alleen bij mijn medicatie heel goed op koorts en keelpijn letten, maar jij slikt geen propylthiouracil toch?
Nee. L-Tyroxine 50 microgram.

En het rare is dat ik geen koorts maak.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_166679685
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 18:04 schreef Queller het volgende:

[..]

Vraag het aan je psychiater!
Die heeft er niks mee te maken hoor :?
pi_166679775
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 18:28 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Wil je alsjeblieft een dagboek pakken en per dagdeel een kruis zetten of je wel geprikt / gespoten hebt. En maak een eigen topic aan :).
Dat kan, maar ook dan kan het voorkomen dat ik het niet zeker weet. Wellicht dat ik dan wel heb gespoten, maar geen kruis heb gezet omdat ik inene iets in m'n hoofd kreeg wat ik moet doen.

En nee. Dit is gewoon ontopic en een eigen topic wordt toch gesloten met de tekst: dit kan in (noem topic). Dat heb ik nml al geprobeerd. ;)

Dus die discussie hoeft niet meer svp.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jaimy_Luca op 15-11-2016 21:41:19 ]
pi_166680005
Ik heb vandaag onverwachts steunzolen aangemeten gekregen. Mijn vriend moest zijn nieuwe ophalen en ik had het er al over gehad of ik er niet ook weer aan zou moeten. Dus ondanks geen afspraak heeft de podotherapeut toch de behandeling gedaan.

Dit ivm de pijn die ik heb in mijn voeten bij (lang) staan en lopen, door een te lange pees in de voeten die - al vanaf dat ik me kan herinneren - pijn gaat doen en aangezien die door de gehele lengte van de voet loopt: mijn hele voet dus zeer doet. Ik hoop ooit wellicht halve dagen te kunnen staan/lopen (qua werk), waardoor er iets meer banen mogelijk zijn. Nu kan dat niet door die verrekte pijn in m'n voeten.

Over een week kan ik ze ophalen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jaimy_Luca op 15-11-2016 21:40:36 ]
  dinsdag 15 november 2016 @ 21:44:52 #198
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166680308
Ik weet niet meer of ik honger heb of misselijk ben :')
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_166681195
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 21:22 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Die heeft er niks mee te maken hoor :?
Tuurlijk wel :)
pi_166681241
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 21:44 schreef LPFAN het volgende:
Ik weet niet meer of ik honger heb of misselijk ben :')
Dat heb ik ook wel eens. Oplossing: denk eens aan patat met majo. Draait je maag om, dan was je misselijk. Denk je: "Mwah, ja, lekker wel!" dan had je honger. Nog een oplossing: eet een geschild appeltje. Goed tegen de honger en - in elk geval bij mij - ook effectief bij misselijkheid.

Hang in there :*
  dinsdag 15 november 2016 @ 22:18:38 #201
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166681390
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 22:14 schreef Queller het volgende:

[..]

Dat heb ik ook wel eens. Oplossing: denk eens aan patat met majo. Draait je maag om, dan was je misselijk. Denk je: "Mwah, ja, lekker wel!" dan had je honger. Nog een oplossing: eet een geschild appeltje. Goed tegen de honger en - in elk geval bij mij - ook effectief bij misselijkheid.

Hang in there :*
Ik heb juist al dagen zin in vet eten _O- Heb geen appel in huis helaas.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  dinsdag 15 november 2016 @ 22:19:48 #202
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_166681432
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 22:14 schreef Queller het volgende:

[..]

Dat heb ik ook wel eens. Oplossing: denk eens aan patat met majo. Draait je maag om, dan was je misselijk. Denk je: "Mwah, ja, lekker wel!" dan had je honger.
Haha, misschien wat off-topic maar ik heb eens verschrikkelijk over moeten geven toen ik buikgriep had, nadat ik kibbeling gegeten had. Sindsdien hoef ik maar aan kibbeling te denken als ik misselijk ben en dan loop ik al richting een emmer... Is een handig hulpmiddel gebleken om te bepalen of ik me wel of niet goed genoeg voel om de deur uit te gaan.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_166681470
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 22:18 schreef LPFAN het volgende:
Ik heb juist al dagen zin in vet eten _O- Heb geen appel in huis helaas.
Oei, dit wordt zelfs voor mij ingewikkeld. Geen appels in huis is wel killing... ;)

Ik hoop dat je snel weer een beetje senang bent in je lijf! Dit is zó helemaal nix!

Hang in there girl! :*
pi_166681529
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 22:19 schreef twiFight het volgende:

Haha, misschien wat off-topic maar ik heb eens verschrikkelijk over moeten geven toen ik buikgriep had, nadat ik kibbeling gegeten had. Sindsdien hoef ik maar aan kibbeling te denken als ik misselijk ben en dan loop ik al richting een emmer... Is een handig hulpmiddel gebleken om te bepalen of ik me wel of niet goed genoeg voel om de deur uit te gaan.
Nou, psies! Werkt meestal wel feilloos! Of gewoon rustig afwachten. Dan wordt het meestal ook wel vanzelf duidelijk ;)

Ik heb inmiddels al bijna 35 jaar niet meer overgegeven, maar het gevoel dat er aan voorafgaat verafschuw ik alsof het gisteren was. Blehh!
pi_166681539
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 22:12 schreef Queller het volgende:

[..]

Tuurlijk wel :)
Qua wat ik wil vragen iig niet, daar moet ik toch echt voor bij m'n DVK zijn. ;)
  dinsdag 15 november 2016 @ 22:23:55 #206
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166681570
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 22:20 schreef Queller het volgende:

[..]

Oei, dit wordt zelfs voor mij ingewikkeld. Geen appels in huis is wel killing... ;)

Ik hoop dat je snel weer een beetje senang bent in je lijf! Dit is zó helemaal nix!

Hang in there girl! :*
Ik hoop het ook, vast wel! Dit heb ik ook allemaal gehad toen ik voor het eerst ging dialyseren en dat is ook goed gekomen ;)

En ik zou zeker wel een paar maanden zo door kunnen gaan zonder dialyse. uhuh :')

Ben wel heel benieuwd naar mijn waardes, hoor ik donderdag.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_166681578
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 22:23 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Qua wat ik wil vragen iig niet, daar moet ik toch echt voor bij m'n DVK zijn. ;)
True. Maar als je dat gesodemieter met je zelfdestructieve gedrag oplost, hoef je niet zo veel te vragen aan andere medisch geschoolden.
pi_166681642
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 22:23 schreef LPFAN het volgende:

Ik hoop het ook, vast wel! Dit heb ik ook allemaal gehad toen ik voor het eerst ging dialyseren en dat is ook goed gekomen ;)

En ik zou zeker wel een paar maanden zo door kunnen gaan zonder dialyse. uhuh :')

Ben wel heel benieuwd naar mijn waardes, hoor ik donderdag.
Dus je wordt van het dialyseren ook ziek? Dacht dat het juist de bedoeling was dat je daarvan zou opknappen :o

Excuses voor mijn onwetendheid... heb er gelukkig erg weinig verstand van :@
pi_166681703
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 22:24 schreef Queller het volgende:

[..]

True. Maar als je dat gesodemieter met je zelfdestructieve gedrag oplost, hoef je niet zo veel te vragen aan andere medisch geschoolden.
Ben ik mee bezig om dat te krijgen. Maar de DVK wilde eerst de uitslag afwachten. Als ik nml toch type 1 blijk te hebben moet ik naar de DVK in het ziekenhuis en kan ik daar ook naar de psycholoog. Anders wordt het weer GGZ.
  dinsdag 15 november 2016 @ 22:28:18 #210
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166681758
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 22:25 schreef Queller het volgende:

[..]

Dus je wordt van het dialyseren ook ziek? Dacht dat het juist de bedoeling was dat je daarvan zou opknappen :o

Excuses voor mijn onwetendheid... heb er gelukkig erg weinig verstand van :@
Uiteindelijk knap je er ook van op ja :Y Maar ik ben nu zo enorm beroerd omdat mijn afvalstoffen de laatste 3 weken steeds zijn opgehoopt in mijn lichaam en er niet uit kunnen, Ik ben mezelf dus enorm aan het vergiftigen. Dialyse zelf wordt je ook wel beroerd van omdat je waardes schuiven in je bloed, noemen ze ook wel een dialyse kater, Normaal geen last van, ja koppijn maar als dat alles is.

Over een paar week zit ik er heel anders bij.
(Sowieso want dan moet die nier er uit _O- )
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_166681878
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 22:28 schreef LPFAN het volgende:
Uiteindelijk knap je er ook van op ja :Y Maar ik ben nu zo enorm beroerd omdat mijn afvalstoffen de laatste 3 weken steeds zijn opgehoopt in mijn lichaam en er niet uit kunnen, Ik ben mezelf dus enorm aan het vergiftigen. Dialyse zelf wordt je ook wel beroerd van omdat je waardes schuiven in je bloed, noemen ze ook wel een dialyse kater, Normaal geen last van, ja koppijn maar als dat alles is.

Over een paar week zit ik er heel anders bij.
(Sowieso want dan moet die nier er uit _O- )
Lekker dan -O-

Dat het maar snel over een weekje of 6 mag zijn dan :*
  dinsdag 15 november 2016 @ 22:31:53 #212
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166681925
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 22:30 schreef Queller het volgende:

[..]

Lekker dan -O-

Dat het maar snel over een weekje of 6 mag zijn dan :*
Hoop het ook. :*

Hoop iig dat ik donderdag gewoon 3.5 uur kan draaien.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  woensdag 16 november 2016 @ 00:50:46 #213
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_166685251
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 22:28 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Uiteindelijk knap je er ook van op ja :Y Maar ik ben nu zo enorm beroerd omdat mijn afvalstoffen de laatste 3 weken steeds zijn opgehoopt in mijn lichaam en er niet uit kunnen, Ik ben mezelf dus enorm aan het vergiftigen. Dialyse zelf wordt je ook wel beroerd van omdat je waardes schuiven in je bloed, noemen ze ook wel een dialyse kater, Normaal geen last van, ja koppijn maar als dat alles is.

Over een paar week zit ik er heel anders bij.
(Sowieso want dan moet die nier er uit _O- )
:* want ik leef met je mee hoor.

Ik kan me er iets bij voorstellen want ooit stage gelopen bij Verpleegeenheid Urologie niet bij de dialyse.

Maar goed dat was misschien offtopic.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_166687381
Ik heb vandaag een verplichte entrance medical check op het werk (verplicht door de wet hier.)

Altijd leuk. :(
  woensdag 16 november 2016 @ 08:52:29 #215
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_166687485
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 08:37 schreef Toto69 het volgende:
Ik heb vandaag een verplichte entrance medical check op het werk (verplicht door de wet hier.)

Altijd leuk. :(
Sterkte.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 16 november 2016 @ 10:14:52 #216
319308 Tink89
To live is to dance
pi_166688463
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 08:37 schreef Toto69 het volgende:
Ik heb vandaag een verplichte entrance medical check op het werk (verplicht door de wet hier.)

Altijd leuk. :(
Wat houdt dat in?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 16 november 2016 @ 10:17:45 #217
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_166688502
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 08:37 schreef Toto69 het volgende:
Ik heb vandaag een verplichte entrance medical check op het werk (verplicht door de wet hier.)

Altijd leuk. :(
Ah dus bij de arbeidsgeneesheer. Niet leuk.

Succes!
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_166689371
Dankn:)

Wat het inhoudt iig allemaal formulieren invullen en daarn kom ik zo achter
pi_166690900
Meh, dat klinkt niet leuk, Toto. Sterkte ermee.

En LPFAN ook sterkte. Hoop dat het snel weer een beetje bijtrekt hoe je je voelt.

Ik heb er weer een avontuurtje opzitten. Even kort, want voel me nog niet heel geweldig. Drain is eruit, hechtingen pas over twee weken (was blijkbaar al besloten, maar niet aan mij gecommuniceerd). Na de controle in de apotheek bijna flauwgevallen, waarschijnlijk door te lang staan, drie verpleegkundigen met brancard erbij. :') Uiteindelijk door limonade en dextro zelf het ziekenhuis weer uit kunnen lopen. :)
pi_166691454
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 08:37 schreef Toto69 het volgende:
Ik heb vandaag een verplichte entrance medical check op het werk (verplicht door de wet hier.)

Altijd leuk. :(
Succes!
pi_166691512
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 22:28 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Uiteindelijk knap je er ook van op ja :Y Maar ik ben nu zo enorm beroerd omdat mijn afvalstoffen de laatste 3 weken steeds zijn opgehoopt in mijn lichaam en er niet uit kunnen, Ik ben mezelf dus enorm aan het vergiftigen. Dialyse zelf wordt je ook wel beroerd van omdat je waardes schuiven in je bloed, noemen ze ook wel een dialyse kater, Normaal geen last van, ja koppijn maar als dat alles is.

Over een paar week zit ik er heel anders bij.
(Sowieso want dan moet die nier er uit _O- )
Over een paar weken gesproken, ik ben aan het aftellen richting operatie ;(, lig er daarna ook heel anders bij.. En zo nu en dan komen de emoties even voorbij :'(
pi_166691570
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 22:22 schreef Queller het volgende:

[..]

Nou, psies! Werkt meestal wel feilloos! Of gewoon rustig afwachten. Dan wordt het meestal ook wel vanzelf duidelijk ;)

Ik heb inmiddels al bijna 35 jaar niet meer overgegeven, maar het gevoel dat er aan voorafgaat verafschuw ik alsof het gisteren was. Blehh!
Af en toe kan het bij mij de hoofdpijn wel verlichten, geen grap, alles eruit en weg is de hoofdpijn O+
  woensdag 16 november 2016 @ 13:49:35 #223
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166691929
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 13:34 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Af en toe kan het bij mij de hoofdpijn wel verlichten, geen grap, alles eruit en weg is de hoofdpijn O+
Als je kotsmisselijk bent is het ook lekker als het er uitkomt vind ik, lucht op.

Zometeen naar de huisarts, krammen er uit laten halen, had 2 week geleden al gemoeten :{ Heerlijk gecommuniceerd dus. Dacht ik bel maar ff want het is goed rood aan het worden, zul je zien dat ik daar van zo beroerd ben.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_166692007
Wat ik veel lees is dat er heel slecht gecommuniceerd wordt bij jullie.
Ik vind dat echt een kwalijke zaak, het gaat ook niet om kleinigheden.
Hebben jullie de artsen/verpleging er ook op aangesproken en zo ja: Wat was hun smoes?
Dit kan echt niet. :N
  woensdag 16 november 2016 @ 13:56:04 #225
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166692057
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 13:52 schreef vannelle het volgende:
Wat ik veel lees is dat er heel slecht gecommuniceerd wordt bij jullie.
Ik vind dat echt een kwalijke zaak, het gaat ook niet om kleinigheden.
Hebben jullie de artsen/verpleging er ook op aangesproken en zo ja: Wat was hun smoes?
Dit kan echt niet. :N
Ik ga het er nog wel ff over hebben ja, op de poli volgende week. Want voel me behoorlijk in de steek gelaten door het ziekenhuis.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_166692091
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 13:49 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Als je kotsmisselijk bent is het ook lekker als het er uitkomt vind ik, lucht op.

Zometeen naar de huisarts, krammen er uit laten halen, had 2 week geleden al gemoeten :{ Heerlijk gecommuniceerd dus. Dacht ik bel maar ff want het is goed rood aan het worden, zul je zien dat ik daar van zo beroerd ben.
Succes en sterkte, bij mij moesten ze er ook uit destijds, braken ze af :{
pi_166692128
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 13:52 schreef vannelle het volgende:
Wat ik veel lees is dat er heel slecht gecommuniceerd wordt bij jullie.
Ik vind dat echt een kwalijke zaak, het gaat ook niet om kleinigheden.
Hebben jullie de artsen/verpleging er ook op aangesproken en zo ja: Wat was hun smoes?
Dit kan echt niet. :N
Jazeker (bij de handelend arts, die ook de betreffende afdeling leiding geeft) en dan gaan ze het "onderzoeken", geen grap :z. Kijk het binnenkort wel aan hoe het gaat in het ziekenhuis en dan komt het vast weer goed. Zelf op blijven letten en er meteen op aanspreken.
pi_166692714
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 08:37 schreef Toto69 het volgende:
Ik heb vandaag een verplichte entrance medical check op het werk (verplicht door de wet hier.)

Altijd leuk. :(
Succes :*

quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 12:59 schreef Aspergermeisje het volgende:


Ik heb er weer een avontuurtje opzitten. Even kort, want voel me nog niet heel geweldig. Drain is eruit, hechtingen pas over twee weken (was blijkbaar al besloten, maar niet aan mij gecommuniceerd). Na de controle in de apotheek bijna flauwgevallen, waarschijnlijk door te lang staan, drie verpleegkundigen met brancard erbij. :') Uiteindelijk door limonade en dextro zelf het ziekenhuis weer uit kunnen lopen. :)
Jeetje wat een soap is het aan het worden zeg :( Doe maar rustig aan :*
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 13:31 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Over een paar weken gesproken, ik ben aan het aftellen richting operatie ;(, lig er daarna ook heel anders bij.. En zo nu en dan komen de emoties even voorbij :'(
Dat kan ik me goed voorstellen. Succes tot die tijd :*

quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 13:49 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Als je kotsmisselijk bent is het ook lekker als het er uitkomt vind ik, lucht op.

Zometeen naar de huisarts, krammen er uit laten halen, had 2 week geleden al gemoeten :{ Heerlijk gecommuniceerd dus. Dacht ik bel maar ff want het is goed rood aan het worden, zul je zien dat ik daar van zo beroerd ben.
Ik vind het echt zo stom dat ze dat niet ff gezegd hebben :( Communicatie is echt bar en boos in sommige ziekenhuizen :( Zou er zeker wat van zeggen als je weer op de poli bent. Sterkte meis :*
  woensdag 16 november 2016 @ 15:07:05 #229
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166693159
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 14:37 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Succes :*

[..]

Jeetje wat een soap is het aan het worden zeg :( Doe maar rustig aan :*

[..]

Dat kan ik me goed voorstellen. Succes tot die tijd :*

[..]

Ik vind het echt zo stom dat ze dat niet ff gezegd hebben :( Communicatie is echt bar en boos in sommige ziekenhuizen :( Zou er zeker wat van zeggen als je weer op de poli bent. Sterkte meis :*
Ja, en dat van een UMC
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_166693185
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 19:17 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ja dat eerste sowieso :Y En dat zou best kunnen ja, maar vervelend dat het juist erger lijkt te worden. Ik heb er alleen ook niet echt een oplossing voor ofzo helaas. Had je graag willen helpen verder.
Het enige wat eraan gedaan kan worden, is medicijnen slikken. Ik ben er alleen wat huiverig voor om een middel te gaan slikken dat mijn alvleesklier kalmeert, terwijl ik kan voorkomen dat hij op hol slaat door amper suiker te gebruiken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 20:21 schreef Queller het volgende:

[..]

Als mijn bloedsuikerspiegel eenmaal van slag is, dan duurt het minimaal een dag (meestal dagen) voor alles weer een beetje stabiel is. Bloedirritant. Het is erger als ik te weinig heb geslapen.
Ja, hier ook. En als het warm is of als ik nerveus ben. "Gelukkig" heeft mijn moeder type 2 en heb ik van haar al veel tips gekregen.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_166693420
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 15:07 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Ja, en dat van een UMC
Ja idd, zou je toch wel wat betere zorg en communicatie van verwachten.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 15:08 schreef McLaura het volgende:

[..]

Het enige wat eraan gedaan kan worden, is medicijnen slikken. Ik ben er alleen wat huiverig voor om een middel te gaan slikken dat mijn alvleesklier kalmeert, terwijl ik kan voorkomen dat hij op hol slaat door amper suiker te gebruiken.

[..]

Ja, hier ook. En als het warm is of als ik nerveus ben. "Gelukkig" heeft mijn moeder type 2 en heb ik van haar al veel tips gekregen.
Ja als je door middel van een dieet het redelijk onder controle kunt houden is dat beter dan medicatie natuurlijk. En fijn dat je van je moeder veel tip hebt gekregen.
  woensdag 16 november 2016 @ 16:18:58 #232
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166694657
Zo krammen zijn er uit! Voelt gelijk een heel stuk beter!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_166694732
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 16:18 schreef LPFAN het volgende:
Zo krammen zijn er uit! Voelt gelijk een heel stuk beter!
Mooi zo, fijn dat het beter voelt ^O^
pi_166694755
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 16:18 schreef LPFAN het volgende:
Zo krammen zijn er uit! Voelt gelijk een heel stuk beter!
Geloof ik direct!
Toen ik van die 25 krammen in mijn rug af was kon ik daar ook wel blij van worden. :)
Allerstoerste was dat _Ingrid_ dat zelf gedaan had, ben niet naar de dokter geweest of zo.
Ik had namelijk zo'n speciaal tangetje meegekregen van de chirurg, schijnt dat ze daar andere krammen hebben dan in Nederland.

Maar ben blij voor je! De wond trekt nu ook wel minder denk ik?
En dat rooie, is dat ontsteking of irritatie?
  woensdag 16 november 2016 @ 16:27:51 #235
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166694835
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 16:23 schreef vannelle het volgende:

[..]

Geloof ik direct!
Toen ik van die 25 krammen in mijn rug af was kon ik daar ook wel blij van worden. :)
Allerstoerste was dat _Ingrid_ dat zelf gedaan had, ben niet naar de dokter geweest of zo.
Ik had namelijk zo'n speciaal tangetje meegekregen van de chirurg, schijnt dat ze daar andere krammen hebben dan in Nederland.

Maar ben blij voor je! De wond trekt nu ook wel minder denk ik?
En dat rooie, is dat ontsteking of irritatie?
Irritatie. Bij sommige krammen was mijn huid er over heen gegroeid _O-
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_166694872
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 16:27 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Irritatie. Bij sommige krammen was mijn huid er over heen gegroeid _O-
Dat was bij mij ook :Y
  woensdag 16 november 2016 @ 16:52:48 #237
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166695369
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 16:29 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Dat was bij mij ook :Y
Nu wachten en dan mag ik over een paar week weer :P
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_166695567
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 16:52 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Nu wachten en dan mag ik over een paar week weer :P
Haha ja idd :P Maar dan weet je iig hoe lang ze moeten blijven zitten ;)
Fijn dat het meteen al een stuk beter voelt ^O^
  woensdag 16 november 2016 @ 17:12:33 #239
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166695809
Nu hopen dat de bulten op mijn been gauw wegtrekken want die doen behoorlijk zeer ;(

Stomme trombosespuiten.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_166696168
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 17:12 schreef LPFAN het volgende:
Nu hopen dat de bulten op mijn been gauw wegtrekken want die doen behoorlijk zeer ;(

Stomme trombosespuiten.
Ik hoop het ook voor je :*
pi_166696525
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 13:34 schreef weethetevennietmeer het volgende:
Af en toe kan het bij mij de hoofdpijn wel verlichten, geen grap, alles eruit en weg is de hoofdpijn O+
Hoort bij het einde van migraine :Y Dat wil zeggen: enige vorm van uitscheiding betekent vaak het eind van een migraine-aanval. Nou heb ik toevallig ook migraine, maar dat gaat niet met kotsen gepaard. Ik ga vreselijk plassen tegen het eind van een aanval.

Wayyyy too much info zeker ;)
  woensdag 16 november 2016 @ 17:56:30 #242
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166696638
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 17:49 schreef Queller het volgende:

[..]

Hoort bij het einde van migraine :Y Dat wil zeggen: enige vorm van uitscheiding betekent vaak het eind van een migraine-aanval. Nou heb ik toevallig ook migraine, maar dat gaat niet met kotsen gepaard. Ik ga vreselijk plassen tegen het eind van een aanval.

Wayyyy too much info zeker ;)
Spoel je alleen maar goed door :P
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_166696668
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 17:56 schreef LPFAN het volgende:
Spoel je alleen maar goed door :P
Dat zou best eens de bedoeling kunnen zijn :D

Ik erger me er altijd mateloos aan. Zit ik net lekker, moet ik alwéér :{w

Er zijn echt heel veel ergere dingen. Ik bof met al mijn kwalen :Y
pi_166696783
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 17:12 schreef LPFAN het volgende:
Nu hopen dat de bulten op mijn been gauw wegtrekken want die doen behoorlijk zeer ;(

Stomme trombosespuiten.
Mag je niet in je buik spuiten?
  woensdag 16 november 2016 @ 18:07:09 #245
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166696832
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 17:57 schreef Queller het volgende:

[..]

Dat zou best eens de bedoeling kunnen zijn :D

Ik erger me er altijd mateloos aan. Zit ik net lekker, moet ik alwéér :{w

Er zijn echt heel veel ergere dingen. Ik bof met al mijn kwalen :Y
Wees er idd blij mee! Als ik mensen zie bij dialyse die helemaal niks meer plassen en maar een halve liter per dag mogen drinken daardoor, ben ik heel blij dat ik dat nog niet heb.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 18:04 schreef vannelle het volgende:

[..]

Mag je niet in je buik spuiten?
Heb ze alleen in het ziekenhuis gehad ;)
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_166696915
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 13:52 schreef vannelle het volgende:
Wat ik veel lees is dat er heel slecht gecommuniceerd wordt bij jullie.
Ik vind dat echt een kwalijke zaak, het gaat ook niet om kleinigheden.
Hebben jullie de artsen/verpleging er ook op aangesproken en zo ja: Wat was hun smoes?
Dit kan echt niet. :N
Het is heel naar inderdaad, want je zit in een zwakke positie en dan wordt er zo met je omgegaan. Dan zijn LPFAN en ik nog welnadenkende mensen die ook wel voor zichzelf kunnen opkomen, maar als je dat dus niet kan (omdat je bijvoorbeeld hersenletsel hebt, zoals een vriend van mij) dan moet je hopen dat je familie hebt die het oppakt of je hebt gewoon pech.

Ik ben wel altijd van het aanspreken, maar niet op het moment zelf. Daar kies ik dan even een rustig moment voor als ik weer hersteld ben.

Ik heb vanmiddag even op mijn andere zij gelegen (waar de drain zat). Heerlijk! Hoewel het wel pijnlijker was natuurlijk dan op de andere zij. Hopelijk kan ik morgen of overmorgen mijn beddengoed weer aan de 'normale' kant leggen. :) Ook voor het eerst weer zelf gekookt vanavond. Merk wel dat ik zwak ben en dat ik niet te lang moet staan (dat is dus wat vanmorgen in het ziekenhuis mis ging). Thuis kan ik alles daarop aanpassen, maar als ik de deur uitga zit ik al snel over mijn grens.
  woensdag 16 november 2016 @ 18:12:47 #247
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166696964
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 18:10 schreef Aspergermeisje het volgende:

[..]

Het is heel naar inderdaad, want je zit in een zwakke positie en dan wordt er zo met je omgegaan. Dan zijn LPFAN en ik nog welnadenkende mensen die ook wel voor zichzelf kunnen opkomen, maar als je dat dus niet kan (omdat je bijvoorbeeld hersenletsel hebt, zoals een vriend van mij) dan moet je hopen dat je familie hebt die het oppakt of je hebt gewoon pech.

Ik ben wel altijd van het aanspreken, maar niet op het moment zelf. Daar kies ik dan even een rustig moment voor als ik weer hersteld ben.

Ik heb vanmiddag even op mijn andere zij gelegen (waar de drain zat). Heerlijk! Hoewel het wel pijnlijker was natuurlijk dan op de andere zij. Hopelijk kan ik morgen of overmorgen mijn beddengoed weer aan de 'normale' kant leggen. :) Ook voor het eerst weer zelf gekookt vanavond. Merk wel dat ik zwak ben en dat ik niet te lang moet staan (dat is dus wat vanmorgen in het ziekenhuis mis ging). Thuis kan ik alles daarop aanpassen, maar als ik de deur uitga zit ik al snel over mijn grens.
Dat laatste herken ik ja!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_166697049
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 18:12 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Dat laatste herken ik ja!
Ja, ik denk dat dat gewoon de nasleep van een operatie/narcose is toch? Gaan mensen zich meteen helemaal zorgen maken, maar ik vond het niet heel gek. Dat moet gewoon weer opgebouwd worden, op je eigen tempo.
pi_166697128
Ik heb gewoon artsen nodig die het waarderen dat ik meedenk over mijn herstel. Mijn arts van het autismeteam is zo iemand.

Op zich komt de plastisch chirurg er in de buurt hoor. Hij had een foto van de wond gemaakt de dag na de operatie en ik had twee dagen geleden een nieuwe foto gemaakt. Zo kon ik het verschil laten zien en onder andere op basis daarvan heb ik nu voor de zekerheid een week antibiotica gekregen, omdat het duidelijk opgezet was en een beetje rood. Dat vind ik fijn, als er zo'n samenwerking is.
  woensdag 16 november 2016 @ 18:21:26 #250
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166697174
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 18:16 schreef Aspergermeisje het volgende:

[..]

Ja, ik denk dat dat gewoon de nasleep van een operatie/narcose is toch? Gaan mensen zich meteen helemaal zorgen maken, maar ik vond het niet heel gek. Dat moet gewoon weer opgebouwd worden, op je eigen tempo.
Is gewoon nasleep idd, duurt wel ff voor het helemaal weg is helaas.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  woensdag 16 november 2016 @ 18:22:38 #251
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166697208
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 18:19 schreef Aspergermeisje het volgende:
Ik heb gewoon artsen nodig die het waarderen dat ik meedenk over mijn herstel. Mijn arts van het autismeteam is zo iemand.

Op zich komt de plastisch chirurg er in de buurt hoor. Hij had een foto van de wond gemaakt de dag na de operatie en ik had twee dagen geleden een nieuwe foto gemaakt. Zo kon ik het verschil laten zien en onder andere op basis daarvan heb ik nu voor de zekerheid een week antibiotica gekregen, omdat het duidelijk opgezet was en een beetje rood. Dat vind ik fijn, als er zo'n samenwerking is.
Is heel fijn idd :Y Sommige dokters vinden het niet leuk dat je zoveel vragen stelt, maar dan heb ik zo iets van hallo het is mijn lijf. Dan wil ik ook alles weten wat er gebeurt.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_166698081
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 18:22 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Is heel fijn idd :Y Sommige dokters vinden het niet leuk dat je zoveel vragen stelt, maar dan heb ik zo iets van hallo het is mijn lijf. Dan wil ik ook alles weten wat er gebeurt.
Ja precies. Dat is toch logisch zou je zeggen, maar dat blijkt het zeker nog niet altijd te zijn.
  woensdag 16 november 2016 @ 19:04:40 #253
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166698263
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 18:58 schreef Aspergermeisje het volgende:

[..]

Ja precies. Dat is toch logisch zou je zeggen, maar dat blijkt het zeker nog niet altijd te zijn.
Nee idd.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_166698555
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 16:23 schreef vannelle het volgende:

[..]

Geloof ik direct!
Toen ik van die 25 krammen in mijn rug af was kon ik daar ook wel blij van worden. :)
Allerstoerste was dat _Ingrid_ dat zelf gedaan had, ben niet naar de dokter geweest of zo.
Ik had namelijk zo'n speciaal tangetje meegekregen van de chirurg, schijnt dat ze daar andere krammen hebben dan in Nederland.

Maar ben blij voor je! De wond trekt nu ook wel minder denk ik?
En dat rooie, is dat ontsteking of irritatie?
Wat bedoel je met daar? Ben je niet in Nederland geopereerd?
pi_166698570
Sterkte iedereen!
pi_166698710
Wat is eigenlijk het verschil tussen diabetes 1 en 2?
pi_166698812
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 19:20 schreef Coraline het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil tussen diabetes 1 en 2?
Bij Type1 maakt je alvleesklier helemaal geen insuline meer aan en bij Type2 is je lichaam ongevoelig voor insuline geworden. Bij Type1 moet je dus echt altijd insuline spuiten. Bij Type2 helpt het vaak om medicatie te slikken waardoor je weer gevoeliger wordt voor je eigen insuline. Maar ook dan moet je soms insuline spuiten als je ondanks medicatie te hoog blijft zitten. En Type2 komt vaak voor bij mensen die overgewicht hebben, bij hen heeft een betere levensstijl vaak al genoeg effect om weer gevoeliger te worden. Maar Type2 kan ook komen door erfelijkheid of andere oorzaken. Is niet per se zo dat je overgewicht moet hebben. En vaak worden oudere mensen dus ongevoeliger voor insuline en krijgen dan Type2. Vandaar dat het vroeger ook ouderdomssuikerziekte werd genoemd.
pi_166698911
Dank je voor je uitleg, Sylvana!
  woensdag 16 november 2016 @ 19:28:08 #259
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166698935
Ik heb nu door de medicijnen ook een hoge kans op type 2. Is in het ziekenhuis ook elke dag gecheckt.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_166699035
LPfan, omdat je door de medicatie voor je nieren ongevoelig zou worden voor insuline?
  woensdag 16 november 2016 @ 19:34:37 #261
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166699094
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 19:32 schreef Coraline het volgende:
LPfan, omdat je door de medicatie voor je nieren ongevoelig zou worden voor insuline?
Nee, ik heb nu medicijnen tegen afstoting van de nieuwe nier, en die zorgen er voor dat je hele immuunsysteem plat ligt. Alleen hebben die ook als bijwerking dat ze diabetes veroorzaken. Maar nierfalen en diabetes gaan wel hand in hand meestal helaas ja.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_166699133
Maar tot op heden nog geen type 2 geconstateerd bij jou, LPfan?
pi_166699177
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 19:34 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Nee, ik heb nu medicijnen tegen afstoting van de nieuwe nier, en die zorgen er voor dat je hele immuunsysteem plat ligt. Alleen hebben die ook als bijwerking dat ze diabetes veroorzaken. Maar nierfalen en diabetes gaan wel hand in hand meestal helaas ja.
maar dan andersom toch? Eerst diabetes en daardoor nierfalen
  woensdag 16 november 2016 @ 19:37:40 #264
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166699183
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 19:36 schreef Coraline het volgende:
Maar tot op heden nog geen type 2 geconstateerd bij jou, LPfan?
Nee, suiker is prima.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  woensdag 16 november 2016 @ 19:37:54 #265
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166699192
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 19:37 schreef computergirl het volgende:

[..]

maar dan andersom toch? Eerst diabetes en daardoor nierfalen
Klopt :Y
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_166699255
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 19:37 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Nee, suiker is prima.
Dat is in ieder geval goed nieuws, dat dat tot op heden goed is.
  woensdag 16 november 2016 @ 19:41:25 #267
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166699281
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 19:40 schreef Coraline het volgende:

[..]

Dat is in ieder geval goed nieuws, dat dat tot op heden goed is.
Ja, en stop toch binnenkort met die medicijnen voor een tijd :P
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_166699336
Vind je in ieder geval, over alles wat ik van jou lees, jou sterk. Knap hoe je met alles in het geheel om te lijkt gaan.
  woensdag 16 november 2016 @ 19:48:15 #269
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166699498
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 19:43 schreef Coraline het volgende:
Vind je in ieder geval, over alles wat ik van jou lees, jou sterk. Knap hoe je met alles in het geheel om te lijkt gaan.
Thanks ;) maar ik heb geen keus. Huilen heeft geen zin in, er komt wel weer een nieuwe nier.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_166700113
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 19:14 schreef Coraline het volgende:

[..]

Wat bedoel je met daar? Ben je niet in Nederland geopereerd?
Klopt, ik ben in België geopereerd.
Komt omdat in 2003 discusprotheses in Nederland nog maar net in de experimentele fase zaten terwijl ze het in België al jaren met succes deden.
In Nederland was ik uitbehandeld en moest ik er maar mee leren leven, is letterlijk tegen me gezegd.
Daarom ben ik dus bij de buren gaan kijken.
En zodoende heb ik zo enorm veel vertrouwen in die chirurg gekregen dat ik in 2013 graag weer naar hem wilde omdat ik toen ik in Nederland in de medische molen zat er alweer geen antwoord of oplossing kwam.
Hij was wederom mijn redding.
Hoe het nu met mij gaat kan hij ook niks aan doen, de zenuwen hebben gewoon té lang klem gezeten en daardoor dus beschadigd.
  woensdag 16 november 2016 @ 20:12:55 #271
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_166700158
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 19:24 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Bij Type1 maakt je alvleesklier helemaal geen insuline meer aan en bij Type2 is je lichaam ongevoelig voor insuline geworden. Bij Type1 moet je dus echt altijd insuline spuiten. Bij Type2 helpt het vaak om medicatie te slikken waardoor je weer gevoeliger wordt voor je eigen insuline. Maar ook dan moet je soms insuline spuiten als je ondanks medicatie te hoog blijft zitten. En Type2 komt vaak voor bij mensen die overgewicht hebben, bij hen heeft een betere levensstijl vaak al genoeg effect om weer gevoeliger te worden. Maar Type2 kan ook komen door erfelijkheid of andere oorzaken. Is niet per se zo dat je overgewicht moet hebben. En vaak worden oudere mensen dus ongevoeliger voor insuline en krijgen dan Type2. Vandaar dat het vroeger ook ouderdomssuikerziekte werd genoemd.
Maar ouderdomssuikerziekte is niet erfelijk? Moemoe (moeder van vader) had het.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_166700524
Graag gedaan Coraline!

quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 20:12 schreef sararaats het volgende:

[..]

Maar ouderdomssuikerziekte is niet erfelijk? Moemoe (moeder van vader) had het.
Het kan wel erfelijk zijn maar hoeft niet.
pi_166700783
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 19:48 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Thanks ;) maar ik heb geen keus. Huilen heeft geen zin in, er komt wel weer een nieuwe nier.
Dan nog knap. Maar ik bedoel bij jou ook over de algehele linie, wat je eerder schreef over je voeten of ongeluk.
Vind het in ieder geval inspirerend.
  Moderator / Miss SHO woensdag 16 november 2016 @ 20:36:25 #274
22592 crew  Ole
pi_166700787
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 19:41 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Ja, en stop toch binnenkort met die medicijnen voor een tijd :P
Als het goed is wordt je suiker dan ook weer beter.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  woensdag 16 november 2016 @ 20:37:33 #275
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166700825
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 20:36 schreef Coraline het volgende:

[..]

Dan nog knap. Maar ik bedoel bij jou ook over de algehele linie, wat je eerder schreef over je voeten of ongeluk.
Vind het in ieder geval inspirerend.
Thanks :*
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 20:36 schreef Ole het volgende:

[..]

Als het goed is wordt je suiker dan ook weer beter.
Die is goed ;)
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_166700848
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 20:11 schreef vannelle het volgende:

[..]

Klopt, ik ben in België geopereerd.
Komt omdat in 2003 discusprotheses in Nederland nog maar net in de experimentele fase zaten terwijl ze het in België al jaren met succes deden.
In Nederland was ik uitbehandeld en moest ik er maar mee leren leven, is letterlijk tegen me gezegd.
Daarom ben ik dus bij de buren gaan kijken.
En zodoende heb ik zo enorm veel vertrouwen in die chirurg gekregen dat ik in 2013 graag weer naar hem wilde omdat ik toen ik in Nederland in de medische molen zat er alweer geen antwoord of oplossing kwam.
Hij was wederom mijn redding.
Hoe het nu met mij gaat kan hij ook niks aan doen, de zenuwen hebben gewoon té lang klem gezeten en daardoor dus beschadigd.
Fijn dat hij jou zo in ieder geval toen kon helpen!
Ben zelf nooit naar Belgie geweest, alhoewel ik eerder heb gehoord dat de medische wetenschap daar beter zou zijn dan bij ons.
Hoe was je indruk verder? Veel evrschillen opgemerkt, ook met ziekenhuis zelf?
pi_166701013
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 20:38 schreef Coraline het volgende:

[..]

Fijn dat hij jou zo in ieder geval toen kon helpen!
Ben zelf nooit naar Belgie geweest, alhoewel ik eerder heb gehoord dat de medische wetenschap daar beter zou zijn dan bij ons.
Hoe was je indruk verder? Veel evrschillen opgemerkt, ook met ziekenhuis zelf?
Medisch vind ik ze beter maar da's alleen mijn eigen ervaring. 1 persoontje en dus niet representatief genoeg om de hele vergelijking te maken.
Wachttijden zijn wel een heel eind korter, komt denk ik ook omdat ze er daar niet vies van zijn om ook 's avonds te werken.
In 2003 was ik na 2 weken aan de beurt voor de operatie en hij verontschuldigde zich er voor dat het zo lang moest duren.
Dan is het verschil wel duidelijk lijkt mij. ;)

Ander verschil is dat je bij opname een voorschot moet betalen die je later van je verzekering wel terug krijgt natuurlijk maar dat is in Nederland dus niet zo.
En wat heeeeel belangrijk is: Voor je je in het buitenland laat helpen moet je toestemming hebben van je verzekeraar.
pi_166701317
Nog even een update over MA:
Klein berichtje maar ze heeft het momenteel mentaal zwaar.
Best logisch ook na alles wat ze heeft meegemaakt.
  woensdag 16 november 2016 @ 21:05:36 #279
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166701562
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 20:57 schreef vannelle het volgende:
Nog even een update over MA:
Klein berichtje maar ze heeft het momenteel mentaal zwaar.
Best logisch ook na alles wat ze heeft meegemaakt.
Hopelijk krijgt ze hulp daarin.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  woensdag 16 november 2016 @ 21:18:18 #280
319308 Tink89
To live is to dance
pi_166701964
Ik lees nog mee hoor lieverds, maar heb nog steeds griep... Zit er even doorheen, zei net tegen m'n vriend dat ik 'gewoon m'n gewoon terug wil'. Bleeeegh!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_166702200
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 21:05 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Hopelijk krijgt ze hulp daarin.
Er is volop hulp aanwezig, ze letten goed op haar.
  woensdag 16 november 2016 @ 21:30:01 #282
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166702267
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 21:27 schreef vannelle het volgende:

[..]

Er is volop hulp aanwezig, ze letten goed op haar.
Mooi.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_166702324
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 20:57 schreef vannelle het volgende:
Nog even een update over MA:
Klein berichtje maar ze heeft het momenteel mentaal zwaar.
Best logisch ook na alles wat ze heeft meegemaakt.
*; voor MA
Het is ook zwaar.
pi_166702533
Ik lees ook gewoon mee.
Ik zit er zelf ook doorheen

De pijn is er nog steeds. Als ik maar iets meer in beweging kom neemt hij toe :(
Het is zo frustrerend.
Het is nu 2 maanden geleden dat ik geopereerd ben. Het kan nog verbeteren zegt men. Ik weet het niet.
pi_166702585
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 21:39 schreef Adriane het volgende:
Ik lees ook gewoon mee.
Ik zit er zelf ook doorheen

De pijn is er nog steeds. Als ik maar iets meer in beweging kom neemt hij toe :(
Het is zo frustrerend.
Het is nu 2 maanden geleden dat ik geopereerd ben. Het kan nog verbeteren zegt men. Ik weet het niet.
Sorry dat ik het niet meer weet maar waar ben je ook alweer aan geopereerd?
pi_166702606
@vannelle, zou ze het leuk vinden om post van ons te ontvangen?? Of dat jij namens ons een kaartje stuurt als ze liever niet iedereen haar gegevens wil geven? Zou jij daar naar kunnen informeren? Thanks voor de updates btw!!

Hai allemaal, ik volg jullie trouw hoor! En hou jullie in de gaten ;) Het revalidatieprogramma is best pittig en ik kom domweg niet aan reageren toe, of ik ben te moe om iets zinnigs te melden.


O+ voor jullie allemaal!!
  woensdag 16 november 2016 @ 21:45:35 #287
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166702703
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 21:39 schreef Adriane het volgende:
Ik lees ook gewoon mee.
Ik zit er zelf ook doorheen

De pijn is er nog steeds. Als ik maar iets meer in beweging kom neemt hij toe :(
Het is zo frustrerend.
Het is nu 2 maanden geleden dat ik geopereerd ben. Het kan nog verbeteren zegt men. Ik weet het niet.
:*
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_166702741
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 21:42 schreef caroro het volgende:
@vannelle, zou ze het leuk vinden om post van ons te ontvangen??
Dat heb ik al aan Tom gevraagd maar dat is voor hem ook nog niet helemaal duidelijk.
Zodra dat duidelijk is zal ik het laten weten.
pi_166702815
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 21:46 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dat heb ik al aan Tom gevraagd maar dat is voor hem ook nog niet helemaal duidelijk.
Zodra dat duidelijk is zal ik het laten weten.
ok thanks :)
pi_166702837
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 21:41 schreef vannelle het volgende:

[..]

Sorry dat ik het niet meer weet maar waar ben je ook alweer aan geopereerd?
Ik heb een spondylodese gehad. Op L4/L5.
Het is ook lastig om van iedereen te onthouden wie wat heeft.
pi_166702895
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 21:42 schreef caroro het volgende:
@vannelle, zou ze het leuk vinden om post van ons te ontvangen?? Of dat jij namens ons een kaartje stuurt als ze liever niet iedereen haar gegevens wil geven? Zou jij daar naar kunnen informeren? Thanks voor de updates btw!!

Hai allemaal, ik volg jullie trouw hoor! En hou jullie in de gaten ;) Het revalidatieprogramma is best pittig en ik kom domweg niet aan reageren toe, of ik ben te moe om iets zinnigs te melden.


O+ voor jullie allemaal!!
:* Het is herkenbaar dat het niet lukt om te reageren.
Kun je al iets zinnigs zeggen over de revalidatie of is het daarvoor te vroeg?
pi_166702947
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 21:49 schreef Adriane het volgende:

[..]

Ik heb een spondylodese gehad. Op L4/L5.
Het is ook lastig om van iedereen te onthouden wie wat heeft.
Ah!
Zelfde meegemaakt in 2013 en ook L4-L5 maar ook L5-S1.
Weer soepel worden duurt wel even maar komt goed!
Als je oefeningen hebt meegekregen is het wel belangrijk die te doen.
Succes!! :)
pi_166703085
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 21:51 schreef Adriane het volgende:

[..]

:* Het is herkenbaar dat het niet lukt om te reageren.
Kun je al iets zinnigs zeggen over de revalidatie of is het daarvoor te vroeg?
Is nog te vroeg denk ik, morgen word mijn 4e dag. Maar het is wel leerzaam voor mij om weer eens goed naar mezelf te kijken!
pi_166703259
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 21:52 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ah!
Zelfde meegemaakt in 2013 en ook L4-L5 maar ook L5-S1.
Weer soepel worden duurt wel even maar komt goed!
Als je oefeningen hebt meegekregen is het wel belangrijk die te doen.
Succes!! :)
Ik ben vorige week begonnen met fysio. We gaan eerst mijn conditie wat opkrikken. Dat is echt hopeloos en daarna gaan we verder met krachttraining.
Vanuit het ziekenhuis heb ik geen oefeningen meegekregen.
Dank je voor je aanmoediging!
pi_166703370
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 21:57 schreef caroro het volgende:

[..]

Is nog te vroeg denk ik, morgen word mijn 4e dag. Maar het is wel leerzaam voor mij om weer eens goed naar mezelf te kijken!
Dat kan nooit kwaad. Succes weer morgen!
pi_166703577
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 22:04 schreef Adriane het volgende:

[..]

Ik ben vorige week begonnen met fysio. We gaan eerst mijn conditie wat opkrikken. Dat is echt hopeloos en daarna gaan we verder met krachttraining.
Vanuit het ziekenhuis heb ik geen oefeningen meegekregen.
Dank je voor je aanmoediging!
Conditie ben je enorm snel kwijt!
Ik heb het nog steeds niet terug maar dat hoeft ook niet, ik kan toch niet rennen. :+
Belangrijkste is om door te zetten ook al lijken de vorderingen klein, het zal op termijn écht beter gaan!
Dat het met mij niet goed gaat na een vergelijkbare operatie moet je je iig niks van aantrekken want mijn situatie is heel anders.
Komt goed! ^O^
  woensdag 16 november 2016 @ 22:15:32 #297
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166703585
Succes morgen caroro!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_166703873
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 22:15 schreef vannelle het volgende:

[..]

Conditie ben je enorm snel kwijt!
Ik heb het nog steeds niet terug maar dat hoeft ook niet, ik kan toch niet rennen. :+
Belangrijkste is om door te zetten ook al lijken de vorderingen klein, het zal op termijn écht beter gaan!
Dat het met mij niet goed gaat na een vergelijkbare operatie moet je je iig niks van aantrekken want mijn situatie is heel anders.
Komt goed! ^O^
Ik zet door. Daar twijfel ik niet over. Er is ook geen andere optie vind ik.
Al verwacht ik ook niet dat ik nog zal rennen door de bossen.

Morgen, na een nachtje slapen, zie ik vast weer positiever in.
pi_166704254
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 22:25 schreef Adriane het volgende:

[..]

Ik zet door. Daar twijfel ik niet over. Er is ook geen andere optie vind ik.
Al verwacht ik ook niet dat ik nog zal rennen door de bossen.

Morgen, na een nachtje slapen, zie ik vast weer positiever in.
Stilstand=achteruitgang idd dus is opgeven nooit een optie! ^O^
Het heeft gewoon tijd nodig maar dat is logisch toch?
pi_166704619
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 22:39 schreef vannelle het volgende:

[..]

Stilstand=achteruitgang idd dus is opgeven nooit een optie! ^O^
Het heeft gewoon tijd nodig maar dat is logisch toch?
Dat klopt. Ik weet dat het tijd nodig heeft. Het valt me gewoon even tegen. Ik ga slapen. Morgen is er weer een nieuwe dag :Y
pi_166706385
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 21:39 schreef Adriane het volgende:
Ik lees ook gewoon mee.
Ik zit er zelf ook doorheen

De pijn is er nog steeds. Als ik maar iets meer in beweging kom neemt hij toe :(
Het is zo frustrerend.
Het is nu 2 maanden geleden dat ik geopereerd ben. Het kan nog verbeteren zegt men. Ik weet het niet.
Sterkte, vol blijven houden, valt niet altijd mee, weet ik alles van. En anders kom hier maar steun zoeken, wij zijn er bijna áltijd ;).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')