waar staat dat?quote:Op zondag 6 november 2016 23:36 schreef capuchon_jongen het volgende:
De producten moeten toch altijd Nederlandse informatie hebben ofzo?
Zonder cola geen leven, dus het is indirect wel een medicijnquote:Op zondag 6 november 2016 23:41 schreef Ahmad1nejad het volgende:
lekker boeiend trouwens. het is cola, geen medicijn.
Vroeger wel.quote:Op zondag 6 november 2016 23:41 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Cola is wel als medicijn uitgevonden geloof ik.quote:Op zondag 6 november 2016 23:41 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Tja....quote:Op zondag 6 november 2016 23:49 schreef Tja..1986 het volgende:
En dan daarover klagen op een Nederlands forum..
Liever zoete Cola of elke dag stinken naar bierquote:
Ben blij dat er 1 iemand met verstand reageert.quote:Op zondag 6 november 2016 23:39 schreef Tuned22 het volgende:
Volgens mij moet de informatie idd in de juiste taal weergegeven worden.
AH heeft ook wel eens alternatieve producten en dan staat er: Belgisch assortiment o.i.d.
Maar ja, wij Ned. kunnen ook Belgisch lezen![]()
Maar de fles die jij hebt, dat mag volgens mij niet nee.
Graag gedaan hoorquote:Op zondag 6 november 2016 23:55 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Ben blij dat er 1 iemand met verstand reageert.
Het is te lang geleden dat ik nog Cola gedronken hebt om verschil te proeven. Maar morgen ga ik de echte test doen. Zal een slokje nemen van Belgische Cola en daarna van Poolse. Maar een echt verschil ga je merken als je bvb in de US bentquote:Op zondag 6 november 2016 23:56 schreef Tuned22 het volgende:
[..]
Graag gedaan hoorproef je verschil trouwens?
Ik vind het in het buitenland altijd anders smaken. Soms gewoon goed maar soms ook
Dat lijkt me sterk, de kracht van een merk als Coca Cola is dat het overal hetzelfde zou moeten smaken (bij vergelijking van fles met fles).quote:Op zondag 6 november 2016 23:56 schreef Tuned22 het volgende:
[..]
Graag gedaan hoorproef je verschil trouwens?
Ik vind het in het buitenland altijd anders smaken. Soms gewoon goed maar soms ook
Zou je idd denken maar toch proef je het wel degelijk.quote:Op maandag 7 november 2016 00:19 schreef ITrade het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk, de kracht van een merk als Coca Cola is dat het overal hetzelfde zou moeten smaken (bij vergelijking van fles met fles).
Waar heb je dan wel eens een verschil geproefd?quote:Op maandag 7 november 2016 00:21 schreef Tuned22 het volgende:
[..]
Zou je idd denken maar toch proef je het wel degelijk.
Coca cola wordt in verschillende landen geproduceerd met verschillende recepten.quote:Op maandag 7 november 2016 00:19 schreef ITrade het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk, de kracht van een merk als Coca Cola is dat het overal hetzelfde zou moeten smaken (bij vergelijking van fles met fles).
Er zijn meer opties dan cola en bier.quote:Op zondag 6 november 2016 23:54 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Liever zoete Cola of elke dag stinken naar bier
Wat ik al schreef, in Zuid-Afrika het duidelijkst.quote:Op maandag 7 november 2016 00:23 schreef ITrade het volgende:
[..]
Waar heb je dan wel eens een verschil geproefd?
Toch wel.quote:Op maandag 7 november 2016 00:09 schreef OpgeFOKt1991 het volgende:
Hier zit ook een poolse winkel met poolse flessen cola. Vond het ook al vreemd. Je kan me toch niet wijsmaken dat flessen vanuit polen laten overkomen goedkoper is als hier kopen?
En als dat zo is, is dat best wel een groot probleem. Wat een ontzettende verspilling.
Het is precies hetzelfde spul. Alleen in amerika is het idd wel anders.
In Spanje is Fanta al helemaal anders. Ten minste, vroeger. Ook niet zo goed verkrijgbaar.quote:Op maandag 7 november 2016 00:23 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Coca cola wordt in verschillende landen geproduceerd met verschillende recepten.
Per land kan de smaak van de consument verschillen.
Bij Fanta zie je heel goed dat die in Duitsland en België een andere smaak en vooral donkerdere kleur heeft dan in NL.
Nu nog steeds. Veel vollere kleur en ook vollere smaak. Psychologie van Coca-Cola?quote:Op maandag 7 november 2016 00:56 schreef Xetran het volgende:
[..]
In Spanje is Fanta al helemaal anders. Ten minste, vroeger. Ook niet zo goed verkrijgbaar.
Denk om de concurrentie beter aan te gaan aangezien iedereen daar die smerige Orangina zuipt en zo'n ander drankje waar ik de naam van kwijt ben.quote:Op maandag 7 november 2016 00:59 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nu nog steeds. Veel vollere kleur en ook vollere smaak. Psychologie van Coca-Cola?
Ik moet het eens opzoeken maar daar is onderzoek naar geweest. Ging niet zozeer over Fanta (coca-cola) maar de reden dat exact dezelfde producten per land toch verschillend kunnen zijn. Kwam o.a. De kleur van Fanta als voorbeeld in voor.quote:Op maandag 7 november 2016 01:00 schreef Xetran het volgende:
[..]
Denk om de concurrentie beter aan te gaan aangezien iedereen daar die smerige Orangina zuipt en zo'n ander drankje waar ik de naam van kwijt ben.
Oranginaquote:Op maandag 7 november 2016 01:00 schreef Xetran het volgende:
[..]
Denk om de concurrentie beter aan te gaan aangezien iedereen daar die smerige Orangina zuipt en zo'n ander drankje waar ik de naam van kwijt ben.
Ik zweer in Spanje altijd bij die citroenvariant, die is dan wel weer veel beter.
Nee dat is niet de reden. Bij de Kruidvat is de Coca Cola 9 vd 10 x van Poolse komaf. Moet je toch al snel een miljoen personenauto's per week heen en weer laten rijden om iets van een voorraadje te hebben. Het is gewoon gesteggel met belastingen.quote:Op maandag 7 november 2016 00:44 schreef Halle_Luja het volgende:
[..]
Toch wel.
Regelmatig rijden er Polen van en naar Polen. Logisch, maar ik bedoel natuurlijk lui die hier wonen en werken en naar het vaderland teruggaan voor bijv familiebezoek. Wat vaak gebeurd, is dat ze handel van hier meenemen naar Polen en vice versa om de kosten te drukken.
Zat net even te googlen en kwam 2-literflessen coca-cola tegen voor 2.2 PLZ per liter in de aanbieding. Das ongeveer 0.50 euro per liter. Hier: minimaal het dubbele. Loont dus om met een volle kofferbak of bestelbus hierheen te rijden vanuit Polen; heb je toch je benzine terug. Zo zal het wel gaan, gok ik.
Niet zo zeer smaak of kleur, maar in Duitsland wordt bijvoorbeeld geen Heinz Tomatenketchup in plastic flessen verkocht (iig, een jaar geleden nog niet, dingen veranderen nog wel eens). Want Duitsers kochten het alleen in de glazen fles. En zo zijn er inderdaad, landsafhankelijk, leuke verschillen in producten.quote:Op maandag 7 november 2016 01:03 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik moet het eens opzoeken maar daar is onderzoek naar geweest. Ging niet zozeer over Fanta (coca-cola) maar de reden dat exact dezelfde producten per land toch verschillend kunnen zijn. Kwam o.a. De kleur van Fanta als voorbeeld in voor.
Qua prijzig en marketing bijvoorbeeld ook: in de VS zet Heineken zichzelf af als een écht premium merk voor een premium prijs terwijl het (zo ver ik weet) exact volgens hetzelfde Nederlandse recept gebrouwen is.quote:Op maandag 7 november 2016 01:55 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Niet zo zeer smaak of kleur, maar in Duitsland wordt bijvoorbeeld geen Heinz Tomatenketchup in plastic flessen verkocht (iig, een jaar geleden nog niet, dingen veranderen nog wel eens). Want Duitsers kochten het alleen in de glazen fles. En zo zijn er inderdaad, landsafhankelijk, leuke verschillen in producten.
Het was wel ooit een medicijn, een eeuwtje geleden ongeveerquote:Op zondag 6 november 2016 23:41 schreef Ahmad1nejad het volgende:
zo beschouwen cola drinkers het welquote:Op zondag 6 november 2016 23:41 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Waar had je dat gekocht? Lijkt me nogal riskant gezien CocaCola grijsimport van buiten de EU gemakelijk tegen kan gaan.quote:
Was in Ierland volgens mij.quote:Op dinsdag 8 november 2016 12:46 schreef vaduz het volgende:
[..]
Waar had je dat gekocht? Lijkt me nogal riskant gezien CocaCola grijsimport van buiten de EU gemakelijk tegen kan gaan.
Dan moet je ook niet in Heerlen gaan wonen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 18:01 schreef naiipajiiau het volgende:
Bij de plus supermarkt hier in Nederland hadden ze bijna altijd Duitse coca cola... Nooit de Nederlandse versie.
Aldi verkoopt een soort hybrid fles wel voor de Nederlandse aldi maar met het uiterlijk van de Duitse fles, Hij is echt anders als de twee litter flessen die ze bij andere supermarkten verkopen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 18:59 schreef MCH het volgende:
[..]
Dat denk ik niet of zat er ook zo'n Duits statiegeld logo op?
Dus het zijn gewoon Nederlandse labels?quote:Op dinsdag 8 november 2016 19:09 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Aldi verkoopt een soort hybrid fles wel voor de Nederlandse aldi maar met het uiterlijk van de Duitse fles, Hij is echt anders als de twee litter flessen die ze bij andere supermarkten verkopen.
Dat wel.quote:Op dinsdag 8 november 2016 19:09 schreef MCH het volgende:
[..]
Dus het zijn gewoon Nederlandse labels?
Daar woon ik dus niet... maar evengoed bedankt voor de waarschuwingquote:Op dinsdag 8 november 2016 18:59 schreef MCH het volgende:
[..]
Dan moet je ook niet in Heerlen gaan wonen.
Huh, waar woon je dan?quote:Op dinsdag 8 november 2016 20:07 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
Daar woon ik dus niet... maar evengoed bedankt voor de waarschuwing
Zei ik toch.quote:Op dinsdag 8 november 2016 20:11 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
In de buurt bij Weert (Limburg)
Je woont iig in het lelijke stuk van Limburg.quote:Op dinsdag 8 november 2016 20:14 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
Ik weet niet of je weet waar dat ligt maar niet in de buurt bij Heerlen.
quote:Op dinsdag 8 november 2016 20:16 schreef MCH het volgende:
[..]
Je woont iig in het lelijke stuk van Limburg.
Als je daarvoor vrijwillig in Weert wil gaan wonen. Nouja goed, niet iedereen zou een pannenkoekentent willen runnen in Valkenburg.quote:Op dinsdag 8 november 2016 20:20 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
Het is ook wel mooi maar je wilt geen uren rijden voor je werk he
De smaak word per continent aangepast.. net als de plaatselijke chinees zeg maar...quote:Op maandag 7 november 2016 00:19 schreef ITrade het volgende:
[..]
Klopt ja, in Thailand b,v. was de cola nog zoeter.quote:Op dinsdag 8 november 2016 20:28 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
De smaak word per continent aangepast.. net als de plaatselijke chinees zeg maar...
Kent niet 1 vaste receptuur..
En het mooie is dat onze plastic flessen uit dezelfde fabriek rollen als de glazen flessen voor de mof.quote:Op maandag 7 november 2016 01:55 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Niet zo zeer smaak of kleur, maar in Duitsland wordt bijvoorbeeld geen Heinz Tomatenketchup in plastic flessen verkocht (iig, een jaar geleden nog niet, dingen veranderen nog wel eens). Want Duitsers kochten het alleen in de glazen fles. En zo zijn er inderdaad, landsafhankelijk, leuke verschillen in producten.
Frankrijk? Nederlandse cola word in Frankrijk geproduceerd. Hebben bij mij op t werk Franse, Amerikaanse, zuid-afrikaanse en algerijnse cola staan (scheepvaartleverancier). En ja er zit duidelijk verschil tussen.quote:Op maandag 7 november 2016 00:26 schreef Tuned22 het volgende:
[..]
Wat ik al schreef, in Zuid-Afrika het duidelijkst.
Maar ook in bijv. Frankrijk en Spanje proef je het lichtelijk.
Heb je de test al gedaan?quote:Op zondag 6 november 2016 23:58 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Het is te lang geleden dat ik nog Cola gedronken hebt om verschil te proeven. Maar morgen ga ik de echte test doen. Zal een slokje nemen van Belgische Cola en daarna van Poolse. Maar een echt verschil ga je merken als je bvb in de US bent
Heb toevallig 2 flessen fanta thuis staan.quote:Op maandag 7 november 2016 00:56 schreef Xetran het volgende:
[..]
In Spanje is Fanta al helemaal anders. Ten minste, vroeger. Ook niet zo goed verkrijgbaar.
Ik voel negativiteitquote:
Lul nietquote:Op woensdag 9 november 2016 23:52 schreef Andros het volgende:
Of het mag betwijfel ik. In België bestaat er een suikertaks waardoor frisdranken er duurder zijn dan in andere landen. Door deze import wordt de suikertaks ontdoken. Als ik een tankwagen vol benzine gooi in Luxemburg en dat in een ander land doorverkoop ontduik ik ook accijnzen. Mij lijkt dat er hiermee hetzelfde probleem speelt.
Verhaal kan trouwens niet kloppen, er zijn geen Polen met nachtwinkels. Elke nachtwinkel hier in België wordt gerund door Pakistanen die overdag de Colruyt leeg kopen om 's avonds die rommel tegen hoger tarief door te verkopen. Ik betwijfel of die lui uberhaupt de BTW terug vragen, volgens mij wordt de BTW gewoon dubbel betaald omdat ze hun inkoop zelf in een andere winkel doen.
Correct!quote:
Zelfde product met andere naam en of verpakking doet heel veel mensen er heilig van overtuigd zijn dat het compleet anders is.quote:Op maandag 14 november 2016 12:28 schreef female81 het volgende:
Ik moet opeens denken aan de Duitse versie van Herbal Essences-shampoo die Kruidvat tegenwoordig verkoopt.
De Nederlandse was altijd goed, terwijl van die Duitse je haar nog net niet uit valt. Griezelig spul. Ondanks dat op beide flessen beweerd wordt dat ze voor alle haartypen zijn.
Blijkbaar kan het heel veel uit maken of iets uit land a of land b komt, bij hetzelfde merk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |