abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator zondag 6 november 2016 @ 17:06:05 #1
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166456269


Na al een paar keer vragen voorbij te hebben zien komen van Fokkers op zoek naar gereedschap is het misschien handig een centraal topic hiervoor te hebben.

Et voila!

Stel; je bent op zoek naar een boormachine, decoupeerzaag of schuurmachine!

Je kunt verschillende dingen doen:

• Je kunt je in de bouwmarkt laten verleiden door de verkoper om te kiezen voor het apparaat waar hij het meeste aan verdient.
• Je kunt het aan de K&W'ers vragen! Dan heb je niet alleen de theorie maar vaak ook nog eens praktijkervaringen :Y

---------------------> waar we vrolijk verder gaan met deeltje 10

K&W / Het grote aanschaf-van-gereedschap-tips-topic!
K&W / Het grote aanschaf-van-gereedschap-tips-topic! deel 2
K&W / Het grote aanschaf-van-gereedschap-tips-topic! deel 3
K&W / Het grote aanschaf-van-gereedschap-tips-topic! deel 4
K&W / Het grote aanschaf-van-gereedschap-tips-topic! deel 5
K&W / Het grote aanschaf-van-gereedschap-tips-topic! deel 6
K&W / Het grote aanschaf-van-gereedschap-tips-topic! deel 7
K&W / Het grote aanschaf-van-gereedschap-tips-topic! deel 8
K&W / Het grote aanschaf-van-gereedschap-tips-topic! deel 9
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 9 november 2016 @ 10:19:49 #2
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_166530681
Zoek nog een goedkoop adres om de Wera Impaktor en de Diamond bitjes te kopen, iemand een idee waar ik deze het beste kan halen?
pi_166530967
amazon.de volgens mij het goedkoopst!
pi_166540302
Advies nodig. Ik moet mijn gehele woning strippen van de sierpleister. Het zit te los op veel plekken.

ik doe dit nu met een oud versleten maar stevig plamuurmes. Gaat op zich best snel maar gehele woning is toch wel veel werk. Niet alle stukken komen als behang eraf.

Heb bij de action en de gamma andere plamuurmessen gehaald. Maar deze zijn allemaal veel slapper/flexibler waardoor je niet echt lekker kunt steken. Blad buigt teveel door.

Ik zit nu naar een vloerschraper te kijken. Wordt ook wel stootschaaf genoemd. Op een steel kun je er dan ook nog wat meer kracht en snelheid mee inzetten.

Wie weet of het blad hiervan ook niet te slap is voor dit klusje?

En andere tips ook welkom.
pi_166540761
Schilschop gebruiken, werkt fantastisch.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_166544075
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 17:56 schreef densmee het volgende:
Schilschop gebruiken, werkt fantastisch.
ziet er inderdaad uit als iets wat gaat werken. Eerst eens kijken met zo'n stootschaaf.
Als het niet gaat bestel ik zo'n schilschop.

Nog een goed adresje hiervoor?
pi_166669285
Ik heb een slagschroevendraaier besteld met 1/4 bitopname. Nu ben ik op zoek naar een goede impact bitset. Er zijn wederom zoveel verschillende meningen te vinden op internet.

Is deze set van Wera aan te raden?
https://www.amazon.de/gp/(...)oliid=I327Z8PBTLMV34

Ik zou ook graag zoiets erbij hebben:

https://www.amazon.de/gp/(...)oliid=I36FMLBZ3A440A
Lange benen koud hoofd.
  woensdag 16 november 2016 @ 01:37:00 #8
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_166685503
Nu las ik laatst iets over dat er bij Axminster in de UK gekocht kan worden met een btw 0 factuur. Hoe werkt dit dan voor de eigen boekhouding?
Je moest Axminster een mail sturen met kvk uitreksel zodat zij die account voor je kunnen aanmaken?

Ik wil namelijk op een korte termijn een bosch gts 10 xc en bosch gsb 18 ve ec aanschaffen, het scheelt nogal wat geld als ik het bij Axminster koop. Heb gewoon een bedrijf waarvoor ik het nodig heb, maar heb nog geen ervaring met spullen in het buitenland kopen (via het bedrijf dan).
pi_166686730
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 01:37 schreef Maquez het volgende:
Nu las ik laatst iets over dat er bij Axminster in de UK gekocht kan worden met een btw 0 factuur. Hoe werkt dit dan voor de eigen boekhouding?
Je moest Axminster een mail sturen met kvk uitreksel zodat zij die account voor je kunnen aanmaken?

Ik wil namelijk op een korte termijn een bosch gts 10 xc en bosch gsb 18 ve ec aanschaffen, het scheelt nogal wat geld als ik het bij Axminster koop. Heb gewoon een bedrijf waarvoor ik het nodig heb, maar heb nog geen ervaring met spullen in het buitenland kopen (via het bedrijf dan).
Je telt er voor je boekhouding 21% btw bij op als je de factuur inboekt en die trek je er als voorbelasting weer af.
pi_166740819
Denk eraan om een Bosch blauw GKS 10.8 Volt te kopen. Zo'n klein licht cirkelzaagje op een accu.

Iemand ervaring mee? Voors of tegens?

Zou je hier goed plinten mee in verstek kunnen zagen?

Uiteraard zou een dedicated verstekzaag beter zijn maar verder zie ik dat als een minder functioneel apparaat dan zo'n handzaam cirkelzaagje.

[ Bericht 42% gewijzigd door Glider76 op 18-11-2016 19:53:26 ]
  vrijdag 18 november 2016 @ 20:29:35 #11
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_166742213
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 19:30 schreef Glider76 het volgende:
Denk eraan om een Bosch blauw GKS 10.8 Volt te kopen. Zo'n klein licht cirkelzaagje op een accu.

Iemand ervaring mee? Voors of tegens?

Zou je hier goed plinten mee in verstek kunnen zagen?

Uiteraard zou een dedicated verstekzaag beter zijn maar verder zie ik dat als een minder functioneel apparaat dan zo'n handzaam cirkelzaagje.
Ik heb er geen ervaring mee, maar wat ik mij wel afvraag is wat voor plinten je er mee wil zagen?
Zo een ding lijkt mij prima als verkapte plintenschaar voor plakplinten. Maar staande plinten in verstek zagen... Poeh... Dan lijkt mij een verstekbak met verstekzaag goedkoper maar vooral handiger. Ergens lijkt mij dit een typisch "net-niet" apparaatje.
Maar wellicht heeft Atmoz deze zaag en kan hij vertellen hoe multifunctioneel ie is.

[ Bericht 6% gewijzigd door bleiblei op 18-11-2016 20:35:03 ]
pi_166742514
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 20:29 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ik heb er geen ervaring mee, maar wat ik mij wel afvraag is wat voor plinten je er mee wil zagen?
Zo een ding lijkt mij prima als verkapte plintenschaar voor plakplinten. Maar staande plinten in verstek zagen... Poeh... Dan lijkt mij een verstekbak met verstekzaag goedkoper maar vooral handiger. Ergens lijkt mij dit een typisch "net-niet" apparaatje.
Maar wellicht heeft Atmoz deze zaag en kan hij vertellen hoe multifunctioneel ie is.
Ik wil hem voor meer dingen gebruiken. bijv. ook laminaat. en meer toekomstig klus en hobbywerk.

Heb nu ook eenmalig een heel huis van plinten te voorzien. Hoopte dat dit er ook goed mee zou gaan. Zou dan gaan om mdf plinten, 10cmx1.5cm.
  Knikkerking vrijdag 18 november 2016 @ 20:59:38 #13
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_166743223
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 20:29 schreef bleiblei het volgende:

Ik heb er geen ervaring mee, maar wat ik mij wel afvraag is wat voor plinten je er mee wil zagen?
Zo een ding lijkt mij prima als verkapte plintenschaar voor plakplinten. Maar staande plinten in verstek zagen... Poeh... Dan lijkt mij een verstekbak met verstekzaag goedkoper maar vooral handiger. Ergens lijkt mij dit een typisch "net-niet" apparaatje.
Maar wellicht heeft Atmoz deze zaag en kan hij vertellen hoe multifunctioneel ie is.
Nope, ik heb deze niet. En wel om de reden wat je zelf al aangeeft; ik denk dat 't hem "net niet" is. (persoonlijk vind ik de "gewone" GKS cirkelzaag (die heb ik wel) al niets, maar dat terzijde O-))
pi_166743553
T lijkt mij ook net niks idd... kan me niet echt een situatie indenken dat ik zo'n ding snel zou pakken.

Haal dan de accu reciprozaag, heb je veel meer aan.
  vrijdag 18 november 2016 @ 21:32:27 #15
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_166744387
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 20:59 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Nope, ik heb deze niet. En wel om de reden wat je zelf al aangeeft; ik denk dat 't hem "net niet" is. (persoonlijk vind ik de "gewone" GKS cirkelzaag (die heb ik wel) al niets, maar dat terzijde O-))
Heb je misschien zo een 18v cirkelzaag van Bosch? Of is dat ook niets :P .
  Knikkerking vrijdag 18 november 2016 @ 21:41:22 #16
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_166744723
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 21:32 schreef bleiblei het volgende:

Heb je misschien zo een 18v cirkelzaag van Bosch? Of is dat ook niets :P .
Ja sorry, dat bedoelde ik inderdaad met de "gewone" :)
Die vind ik dus niets. Ofja, wat is niets.... Hij doet z'n ding wel (ik gebruik hem opzich graag bij het zagen van wat pallets ofzo) maar hij valt gewoon helemaal in het niets in vergelijking met de invalzaag. Die is echt wel 100x fijner/beter 8-) Ik denk eerder dat dát de reden is dat ik de cirkelzaag "niets" vind O-)
  vrijdag 18 november 2016 @ 21:58:14 #17
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_166745206
Mooi, streep ik die van het lijstje :P .
Leek mij wel handig namelijk om ff snel wat te zagen en een losse body is niet heel duur.
  vrijdag 18 november 2016 @ 22:00:03 #18
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_166745255
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2016 21:41 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Ik denk trouwens wel dat je van geluk mag spreken dat je Bosch fanboy bent. Als je nu in een vroege fase festool of mafell had gekocht was je bankroet geweest :P .
  Knikkerking vrijdag 18 november 2016 @ 22:08:25 #19
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_166745536
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 21:58 schreef bleiblei het volgende:
Mooi, streep ik die van het lijstje :P .
Leek mij wel handig namelijk om ff snel wat te zagen en een losse body is niet heel duur.
Goed plan. Je hebt al een invalzaag toch?! Heb je mijns inziens veel meer aan :)

quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2016 22:00 schreef bleiblei het volgende:

Ik denk trouwens wel dat je van geluk mag spreken dat je Bosch fanboy bent. Als je nu in een vroege fase festool of mafell had gekocht was je bankroet geweest :P .
True, dan ging het een stúk sneller :P
Wie weet in de toekomst.... (Ik denk er wel eens over na hoor :+ )

Maar ik ben dan anderzijds ook weer gecharmeerd van het enorm brede assortiment. Dat heb je bij zowel Festool als Mafell niet ;) Alles van één merk trekt me gewoon erg :Y
  vrijdag 18 november 2016 @ 22:13:05 #20
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_166745697
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2016 22:08 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Goed plan. Je hebt al een invalzaag toch?! Heb je mijns inziens veel meer aan :)

[..]

True, dan ging het een stúk sneller :P
Wie weet in de toekomst.... (Ik denk er wel eens over na hoor :+ )

Maar ik ben dan anderzijds ook weer gecharmeerd van het enorm brede assortiment. Dat heb je bij zowel Festool als Mafell niet ;) Alles van één merk trekt me gewoon erg :Y
Ik heb een invalzaag idd.
Sinds protool qua assortiment is gerenamed naar festool zijn ze ook aardig compleet. Het voormalige protool spul is meer van de bouwplaats (lompe boormachines, cirkelzagen en slijptollen), het oude festool meer voor de geconditioneerde werkplaats of voor schilderwerk. Maar zó compleet als Bosch idd. niet. En prijstechnisch kies ik toch echt de Bosch accuboren boven die van festool. Maar dat is een budget kwestie :P .
  zaterdag 19 november 2016 @ 11:06:21 #21
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_166753313
Mijn oog is gevallen op een Bosch GCM 8 SJL radiaalzaag.



Ik was eerst niet zo overtuigd van de prijzen van Axminster waar ik een tijdje geleden aan het kijken was na een tip in het andere gereedschap topic. ¤50 goedkoper dan Amazon Deutschland en ¤100 dan de goedkoopste in NL, misschien dan toch maar in Engeland bestellen :+ die stekker veranderen zal ik ook wel overleven.


Tenzij me nog iemand kan overtuigen om (nogmaals :@) eens te gaan kijken naar andere fabriekanten cq. modellen, gaat het deze worden denk ik.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_166753871
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 11:06 schreef Sinister-D- het volgende:
Mijn oog is gevallen op een Bosch GCM 8 SJL radiaalzaag.

[ afbeelding ]

Ik was eerst niet zo overtuigd van de prijzen van Axminster waar ik een tijdje geleden aan het kijken was na een tip in het andere gereedschap topic. ¤50 goedkoper dan Amazon Deutschland en ¤100 dan de goedkoopste in NL, misschien dan toch maar in Engeland bestellen :+ die stekker veranderen zal ik ook wel overleven.

Tenzij me nog iemand kan overtuigen om (nogmaals :@) eens te gaan kijken naar andere fabriekanten cq. modellen, gaat het deze worden denk ik.
Slimme keuze. Ik heb een Metabo en vind het een onding; altijd spijt dat ik geen exemplaar met trekfunctie en van een beter merk (zoals deze Bosch) heb genomen.

Is de prijs ook aantrekkelijk?: 254 pond

[ Bericht 1% gewijzigd door blomke op 19-11-2016 12:58:16 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Knikkerking zaterdag 19 november 2016 @ 12:47:18 #23
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_166754664
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2016 22:13 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ik heb een invalzaag idd.
Sinds protool qua assortiment is gerenamed naar festool zijn ze ook aardig compleet. Het voormalige protool spul is meer van de bouwplaats (lompe boormachines, cirkelzagen en slijptollen), het oude festool meer voor de geconditioneerde werkplaats of voor schilderwerk. Maar zó compleet als Bosch idd. niet. En prijstechnisch kies ik toch echt de Bosch accuboren boven die van festool. Maar dat is een budget kwestie :P .
^O^

quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 11:06 schreef Sinister-D- het volgende:
Mijn oog is gevallen op een Bosch GCM 8 SJL radiaalzaag.

[ afbeelding ]

Ik was eerst niet zo overtuigd van de prijzen van Axminster waar ik een tijdje geleden aan het kijken was na een tip in het andere gereedschap topic. ¤50 goedkoper dan Amazon Deutschland en ¤100 dan de goedkoopste in NL, misschien dan toch maar in Engeland bestellen :+ die stekker veranderen zal ik ook wel overleven.

Tenzij me nog iemand kan overtuigen om (nogmaals :@) eens te gaan kijken naar andere fabriekanten cq. modellen, gaat het deze worden denk ik.
Ik denk dat het een hele goede keuze is inderdaad :Y
Heb zelf zijn grootste broer, en ben daar super tevreden over. Echt een waanzinnige zaag gewoon 8-) Als deze al in de buurt komt van de grotere dan is het al een aanrader _O_

Laat even weten hoe hij bevalt zodra je 'm hebt :)
  Moderator zaterdag 19 november 2016 @ 14:08:54 #24
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166755877
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 11:06 schreef Sinister-D- het volgende:
Mijn oog is gevallen op een Bosch GCM 8 SJL radiaalzaag.

[ afbeelding ]

Ik was eerst niet zo overtuigd van de prijzen van Axminster waar ik een tijdje geleden aan het kijken was na een tip in het andere gereedschap topic. ¤50 goedkoper dan Amazon Deutschland en ¤100 dan de goedkoopste in NL, misschien dan toch maar in Engeland bestellen :+ die stekker veranderen zal ik ook wel overleven.


Tenzij me nog iemand kan overtuigen om (nogmaals :@) eens te gaan kijken naar andere fabriekanten cq. modellen, gaat het deze worden denk ik.
Ik heb hem destijds zelf in Duitsland besteld voor ¤456 inclusief GTA2600 onderstel. De verzendkosten naar Nederland waren toen fors (het werd als twee pakketten verzonden en zou in totaal op ¤50 komen) dus ik heb het toen bij familie in Dld laten bezorgen. Informeer van te voren dus naar de verzendkosten. Achteraf bleek het met een koerier te komen (niet met gls/DHL dus) met een vrachtwagen op een pallet, vandaar wellicht de hoge prijs voor verzenden naar NL.

Maar goed nu even iets over de machine zelf: goede keuze!
Goede keuze! Ik heb hem zelf ook en ben er erg tevreden mee.

Ik heb eerder dit jaar getest hoe haaks hij nou eigenlijk was


dmv de zogenaamde vijf zaagsneden test. Van dit plaatje heb ik een strook afgezaagd, de afgezaagde kant tegen de 'achtergeleider' gelegd en weer een strook afgezaagd. Dit heb ik herhaald tot de kant aan de beurt was waarin ik de eerste snede heb gemaakt.



Vervolgens meet je de breedte van dit strookje aan de ene kant...



... en aan de andere kant.


De eventuele afwijkingen deel je door vier. Maar goed, hier was dus geen sprake van afwijking


Tot vorige week heb ik enkel vuren en lariks gezaagd met deze zaag. Vorige week mocht ik 65mm dik beuken afkorten. Je kon merken dat dit toch ander spul is als naaldhout maar als je je snelheid wat aanpast heeft de zaag hier ook geen enkele moeite mee. Was 'gewoon' met het standaard bijgeleverd 48T zaagblad. Ook in verticale richting zaagt ie 100% haaks overigens (hier heb ik geen foto van)

Stofafzuiging schijnt niet als bij Festool te zijn maar wel acceptabel. Ik heb geen stofzuiger dus ik kan daar niks over zeggen. Ik ben helemaal tevreden
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 19 november 2016 @ 19:33:52 #25
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_166761083
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 14:08 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Nice! _O_
Dit zijn tenminste reviews waar een mens iets mee kan ^O^

quote:
Ik heb hem destijds zelf in Duitsland besteld voor ¤456 inclusief GTA2600 onderstel. De verzendkosten naar Nederland waren toen fors (het werd als twee pakketten verzonden en zou in totaal op ¤50 komen) dus ik heb het toen bij familie in Dld laten bezorgen. Informeer van te voren dus naar de verzendkosten. Achteraf bleek het met een koerier te komen (niet met gls/DHL dus) met een vrachtwagen op een pallet, vandaar wellicht de hoge prijs voor verzenden naar NL.
Goed dat je er even over begint. Iemand die weet wat Axminster ongeveer voor levering naar Nederland of België telt voor een pakket van max. 25Kg.
Dat steekt me altijd tegen als er in een FAQ staat dat dat bij de eindafrekening er pas op komt
}:| :{
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Moderator zaterdag 19 november 2016 @ 19:55:41 #26
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166761528
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 19:33 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Nice! _O_
Dit zijn tenminste reviews waar een mens iets mee kan ^O^

Dankje. Volgens mij staan er nog wel meer reviews online :Y

quote:
Goed dat je er even over begint. Iemand die weet wat Axminster ongeveer voor levering naar Nederland of België telt voor een pakket van max. 25Kg.
Dat steekt me altijd tegen als er in een FAQ staat dat dat bij de eindafrekening er pas op komt
}:| :{
Atmoz heeft de zijne uit Dld, wel thuis (of bij de buurman?) laten bezorgen dacht ik. Misschien weet hij nog wat over de verzendkosten naar NL
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 19 november 2016 @ 20:15:55 #27
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_166761987
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 19:33 schreef Sinister-D- het volgende:
Iemand die weet wat Axminster ongeveer voor levering naar Nederland of België telt voor een pakket van max. 25Kg.
Verzendkosten zijn ¤25,52. Naar Nederland of België is dezelfde prijs.
  zaterdag 19 november 2016 @ 21:45:55 #28
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_166764509
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 19:33 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Nice! _O_
Dit zijn tenminste reviews waar een mens iets mee kan ^O^

[..]

Goed dat je er even over begint. Iemand die weet wat Axminster ongeveer voor levering naar Nederland of België telt voor een pakket van max. 25Kg.
Dat steekt me altijd tegen als er in een FAQ staat dat dat bij de eindafrekening er pas op komt
}:| :{
Was bij mij gratis :)
Was wel flink minder dan 25kg :P .

quote:
QTY PRICE Bosch GSB 18 VE-2-LI Combi & GDX 18 V-EC Impact Driver Kit 18V (4.0Ah) Code: 101777 1 £309.95
Subtotal £309.95
Delivery £0.00
VAT £51.66
Grand Total £309.95
pi_166772103
Ik was deze week ¤30 euro aan verzendkosten kwijt toen ik hem bestelde.
Je gaat er geen spijt van krijgen het is echt een top apparaat!

Hij is wel vrij diep door de geleiderails hierdoor past die niet op iedere werkbank. Mijn advies is om gelijk de GTA 2600 mee te bestellen. Ik moet dat nu achteraf doen en betaal dus nog eens ¤25 euro voor verzendkosten.
pi_166776675
Vandaag de iBood aanbieding:

http://www.ibood.com/home(...)-108v-combideal.html

Moet vrijwel dezelfde set zijn als deze, maar dan in andere kleuren:

http://www.gereedschapcen(...)0d-td090d-10-8v.html

Wat zijn jullie gedachten?
pi_166776857
Verkeerde merk.

:9
pi_166781295
Super setje, heb hem zelf al een jaar of 6 en gebruik hem zeer regelmatig. Jammer dat er geen beveiliging opzit tegen diep ontladen
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  zondag 20 november 2016 @ 17:29:44 #33
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_166782028
Tof setje! Ben al voorzien van genoeg accuboren, maar anders was het zeker het overwegen waard geweest :Y . Lampje lijkt mij ook wel handig, voor het eerst want doorgaans vind ik die lampjes die ze bij dat soort setjes stoppen, drie keer nix.
pi_166782222
Ik laat hem zelf nog even gaan. Voorlopig gaat mijn accutol nog prima voor wat ik wil. Tegen die tijd koop ik wel een net setje voor schroeven en boren.
  Knikkerking zondag 20 november 2016 @ 17:46:25 #35
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_166782465
Mooi setje, en lekker goedkoop :Y
Alleen jammer van de 1.3Ah accu's, mijn grens ligt op minimaal 2Ah :)
pi_166784084
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 17:46 schreef Atmoz het volgende:
Mooi setje, en lekker goedkoop :Y
Alleen jammer van de 1.3Ah accu's, mijn grens ligt op minimaal 2Ah :)
En toch valt mij die accu reuze mee, ik schroef daar geen uren achter elkaar mee. Dan pak ik mijn Panasonic, gebruik hem vooral voor kleine schroefjes en lastige hoekjes.
En met de boorkop gebruik ik voornamelijk om wat draad te tappen tot m6
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  zondag 20 november 2016 @ 19:07:08 #37
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_166784445
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 11:06 schreef Sinister-D- het volgende:
Mijn oog is gevallen op een Bosch GCM 8 SJL radiaalzaag.




en besteld incl. onderstel :7
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Moderator zondag 20 november 2016 @ 19:13:17 #38
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166784620
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2016 19:07 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

en besteld incl. onderstel :7
Top! Wat kost ie bij Axminster inclusief verzenden?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_166785650
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2016 18:52 schreef densmee het volgende:

[..]

En toch valt mij die accu reuze mee, ik schroef daar geen uren achter elkaar mee. Dan pak ik mijn Panasonic, gebruik hem vooral voor kleine schroefjes en lastige hoekjes.
En met de boorkop gebruik ik voornamelijk om wat draad te tappen tot m6
Ik gebruik t 10.8 spul juist overal voor, en m'n 14.4 set alleen voor t zwaardere schroefwerk. Dan is t wel fijn als je wat langer door kan schroeven..
  zondag 20 november 2016 @ 20:35:51 #40
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_166787412
quote:
14s.gif Op zondag 20 november 2016 19:13 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Top! Wat kost ie bij Axminster inclusief verzenden?
ik heb via PayPal betaald, ¤430. Die hebben de actuele koers genomen. Op de bestelbon van Axminster zelf staat ¤412. Ik ga daarover dus even met Paypal contact opnemen. Verzending was ¤30.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_166795522
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2016 20:35 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

ik heb via PayPal betaald, ¤430. Die hebben de actuele koers genomen. Op de bestelbon van Axminster zelf staat ¤412. Ik ga daarover dus even met Paypal contact opnemen. Verzending was ¤30.
Bij PayPal betaal je altijd wat meer, zo'n 3,5% op de wisselkoers dus dat klopt wel.
pi_166797651
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2016 20:35 schreef Sinister-D- het volgende:
ik heb via PayPal betaald, ¤430. Die hebben de actuele koers genomen. Op de bestelbon van Axminster zelf staat ¤412. Ik ga daarover dus even met Paypal contact opnemen. Verzending was ¤30.
Gefeliciteerd! Gun je heel veel plezier.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 21 november 2016 @ 12:32:32 #43
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_166798428
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 09:29 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Bij PayPal betaal je altijd wat meer, zo'n 3,5% op de wisselkoers dus dat klopt wel.
ow, dat was me dus onbekend. Eerste keer dat ik een bedrag hoger dan ¤50 via PayPal betaald. Eigen stomme fout dus ;(
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_166802520
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2016 12:32 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

ow, dat was me dus onbekend. Eerste keer dat ik een bedrag hoger dan ¤50 via PayPal betaald. Eigen stomme fout dus ;(
Wat nou zo jammer is aan PayPal is dat je nergens de actuele wisselkoers kan opzoeken, die zie je pas als je betaalt. Ik wist wel dat er extra kosten werden gerekend, alleen niet hoeveel dus dat heb ik laatst even opgezocht op internet en dat bleek ongeveer 3,5% te zijn. Nog niet heel lang geleden waren PayPal en Ebay van hetzelfde bedrijf, toen was de koers die je op Ebay zag ook de koers die je betaalde. Nu zit er een verschil in, net zoals bij alle andere webshops.

Ik denk dat je met een credit card net zo goed een percentage betaalt als je iets koopt in een andere valuta, maar heb er zelf geen dus kan het niet met zekerheid zeggen of en hoeveel je extra betaalt.

Voor niets gaat de zon op ;)
pi_166864763
Iemand ervaring met die chinese gereedschapwagen met 7 laden en een meter hoog die o.a. bij hbm te koop is voor ¤200?
Laat die handjes wapperen!
  Moderator donderdag 24 november 2016 @ 17:57:19 #46
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166873192
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 09:50 schreef Gieliovd het volgende:
Iemand ervaring met die chinese gereedschapwagen met 7 laden en een meter hoog die o.a. bij hbm te koop is voor ¤200?
Vriend van me heeft er een gekocht geloof ik. Hij heeft een redelijke collectie Facom maar zo'n karretje vond hij wel handig naast de brug.
Kwaliteit viel hem niet tegen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_166873499
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 09:50 schreef Gieliovd het volgende:
Iemand ervaring met die chinese gereedschapwagen met 7 laden en een meter hoog die o.a. bij hbm te koop is voor ¤200?
Geen ervaring met die jij bedoeld: maar met deze ben ik prima tevreden voor zijn prijs:
https://www.hbm-machines.(...)apswagen-klein-zwart
Gebruik hem als opzet kist zonder de wielen boven op een gedore kar. De wielen van de HBM weer onder de gedore kar gezet en het werkt prima.
pi_166908543
https://www.toolprof.nl/a(...)2-verbindingsstukken

Hier ga ik voor denk ik, beste deal die ik heb kunnen vinden, of hebben jullie nog tips?
Wil graag inclusief 2 geleiderails, maar los kopen lijkt overal prijziger.
Eerst denken, dan typen
pi_166916082
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 18:11 schreef bartos het volgende:

[..]

Geen ervaring met die jij bedoeld: maar met deze ben ik prima tevreden voor zijn prijs:
https://www.hbm-machines.(...)apswagen-klein-zwart
Gebruik hem als opzet kist zonder de wielen boven op een gedore kar. De wielen van de HBM weer onder de gedore kar gezet en het werkt prima.
Haha, jeetje dat is een hoge opzetkar... rond de 1.80 hoog die laatste lade?

Je brengt met wel op een idee, voor ¤99 per stuk kan ik er ook 2 nemen en er een houten werkblad op gooien, aan elkaar verbinden en dan heb ik voor ¤198 een kar/mobiele werkbank van 1.24 meter breed. Wel een beetje ondiep die kleintjes... 34 cm ofzo, en die grote zijn 46.
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2016 17:57 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Vriend van me heeft er een gekocht geloof ik. Hij heeft een redelijke collectie Facom maar zo'n karretje vond hij wel handig naast de brug.
Kwaliteit viel hem niet tegen.
Oké, duidelijk. Ja wat kun je verwachten voor ¤200. Ze hebben ook een showmodel Beta XL te koop... die is machtig mooi maar wel 3 keer duurder.

Maar eens gaan kijken in die tent. Vrees dat ik er eigenlijk niet heen moet omdat ik dan ALLES wil hebben.
Laat die handjes wapperen!
  Moderator zaterdag 26 november 2016 @ 19:02:52 #50
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166916181
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 18:59 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Haha, jeetje dat is een hoge opzetkar... rond de 1.80 hoog die laatste lade?

Je brengt met wel op een idee, voor ¤99 per stuk kan ik er ook 2 nemen en er een houten werkblad op gooien, aan elkaar verbinden en dan heb ik voor ¤198 een kar/mobiele werkbank van 1.24 meter breed. Wel een beetje ondiep die kleintjes... 34 cm ofzo, en die grote zijn 46.

[..]

Oké, duidelijk. Ja wat kun je verwachten voor ¤200. Ze hebben ook een showmodel Beta XL te koop... die is machtig mooi maar wel 3 keer duurder.

Maar eens gaan kijken in die tent. Vrees dat ik er eigenlijk niet heen moet omdat ik dan ALLES wil hebben.
¤200 pinnen, pinpas thuis laten :7
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_166921948
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 18:59 schreef Gieliovd het volgende:
Haha, jeetje dat is een hoge opzetkar... rond de 1.80 hoog die laatste lade?

Je brengt met wel op een idee, voor ¤99 per stuk kan ik er ook 2 nemen en er een houten werkblad op gooien, aan elkaar verbinden en dan heb ik voor ¤198 een kar/mobiele werkbank van 1.24 meter breed. Wel een beetje ondiep die kleintjes... 34 cm ofzo, en die grote zijn 46.
Ze zijn eigenlijk wel erg ondiep de lades. Het is leuk voor er boven op maar als hoofdkast zal veel er net niet inpassen. Wat dan dus overdwars moet.

jaah ongeveer 1.75 :)


[ Bericht 6% gewijzigd door bartos op 26-11-2016 22:57:41 ]
pi_166923670
Oeps, verkeerde topic...
pi_166925757
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 november 2016 12:27 schreef Piger het volgende:
https://www.toolprof.nl/a(...)2-verbindingsstukken

Hier ga ik voor denk ik, beste deal die ik heb kunnen vinden, of hebben jullie nog tips?
Wil graag inclusief 2 geleiderails, maar los kopen lijkt overal prijziger.
zeker een mooi apparaat. overweeg deze ook in plaats van de accu mini cirkel zaag die ik eerder wilde aanschaffen.

Een zaag als dit heeft een groter toepassingsgebied. Al met al nog steeds een dure uitgave.
pi_166926633
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 november 2016 12:27 schreef Piger het volgende:
https://www.toolprof.nl/a(...)2-verbindingsstukken

Hier ga ik voor denk ik, beste deal die ik heb kunnen vinden, of hebben jullie nog tips?
Wil graag inclusief 2 geleiderails, maar los kopen lijkt overal prijziger.
Hier heb ik de mijne ook besteld, prima levering, top zaag! Waarschijnlijk is het handig om er meteen een 80cm rails en een paar klemmen bij te bestellen, scheelt weer verzendkosten achteraf... :D

Denk ook aan het blad dat je denkt te gaan gebruiken.
pi_166926636
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 07:57 schreef Glider76 het volgende:

[..]

zeker een mooi apparaat. overweeg deze ook in plaats van de accu mini cirkel zaag die ik eerder wilde aanschaffen.

Een zaag als dit heeft een groter toepassingsgebied. Al met al nog steeds een dure uitgave.
Als je nog geen inval hebt sowieso die eerst kopen!! Daar kun je zo mooi me werken.
pi_166926877
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 22:46 schreef bartos het volgende:

[..]

Ze zijn eigenlijk wel erg ondiep de lades. Het is leuk voor er boven op maar als hoofdkast zal veel er net niet inpassen. Wat dan dus overdwars moet.

jaah ongeveer 1.75 :)
[ afbeelding ]

Mooi torentje :7

Thanks. Moet maar eens gaan kijken daar. Het is hier vlakbij.
Laat die handjes wapperen!
  Moderator zondag 27 november 2016 @ 11:44:55 #57
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166927904
Ik doe mee een prijsvraag voor een Festool HK85 met geleiderail maar weet ook vrij zeker dat die wel in de verkoop/ruil gaat als ik die win. Komt er iets blauws voor terug :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_166928684
De afkortzaag die we gebruiken is niet haaks, maar 1% scheef }:|. Dat is verstelbaar, maar alleen van 1-46 graden |:(. Voor een paar balken geen probleem, maar we hebben hoge plinten die in verstek gezaagd worden, en daar zit nu een dikke kier.

Dus, iemand advies voor een goedkope afkortzaag waarmee hoge plinten in verstek gezaagd kunnen worden? :P Liefst een waar de huidige zaagbladen (210mm) in gebruikt kunnen worden.

  Moderator zondag 27 november 2016 @ 13:06:34 #59
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166929045
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 12:42 schreef Chicolade het volgende:
De afkortzaag die we gebruiken is niet haaks, maar 1% scheef }:|. Dat is verstelbaar, maar alleen van 1-46 graden |:(. Voor een paar balken geen probleem, maar we hebben hoge plinten die in verstek gezaagd worden, en daar zit nu een dikke kier.

Dus, iemand advies voor een goedkope afkortzaag waarmee hoge plinten in verstek gezaagd kunnen worden? :P Liefst een waar de huidige zaagbladen (210mm) in gebruikt kunnen worden.

[ afbeelding ]
Het is niet onwaarschijnlijk dat je muur niet 100% haaks is hoor ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 27 november 2016 @ 13:14:10 #60
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_166929168
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 11:44 schreef derLudolf het volgende:
Ik doe mee een prijsvraag voor een Festool HK85 met geleiderail maar weet ook vrij zeker dat die wel in de verkoop/ruil gaat als ik die win. Komt er iets blauws voor terug :D
Tsssk :N .
  Moderator zondag 27 november 2016 @ 13:26:39 #61
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166929415
quote:
9s.gif Op zondag 27 november 2016 13:14 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Tsssk :N .
Jullie zeggen toch zelf dat je meer aan een invalzaag hebt dan een cirkelzaag?

Maar hoor ik daar een liefhebber?

Maar zijn nog meer leuke acties op het moment normaal zijn die acties op FB van die hankie-pankie-shanghai merken. Maar groothandel hier in de buurt geeft ook een Gedore kar+inhoud weg (een Bosch GSR10,8 hoort ook bij de inhoud)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 27 november 2016 @ 13:33:19 #62
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_166929496
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 13:26 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Jullie zeggen toch zelf dat je meer aan een invalzaag hebt dan een cirkelzaag?

Maar hoor ik daar een liefhebber?

Maar zijn nog meer leuke acties op het moment normaal zijn die acties op FB van die hankie-pankie-shanghai merken. Maar groothandel hier in de buurt geeft ook een Gedore kar+inhoud weg (een Bosch GSR10,8 hoort ook bij de inhoud)
Als ik em zou winnen ben ik een liefhebber ja :P .
Die zaag is ultra relaxed om uit de hand af te korten én heeft een flinke zaagdiepte.
pi_166930454
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 13:06 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Het is niet onwaarschijnlijk dat je muur niet 100% haaks is hoor ;)
Ja dus? Ik kan met het blote oog zien dat het zaagblad scheef zit, wat bevestigd wordt als ik kijk met een 90 graden hoek. Mijn muren lopen ongetwijfeld ook weg, maar dan wel de andere kant op, en dit fix je niet met een beetje kit }:|.



Ik denk dat het deze Einhell gaat worden: http://www.hornbach.nl/sh(...)8860464/artikel.html Met laagste prijsgarantie kom je dan op <100EUR.
  zondag 27 november 2016 @ 14:17:52 #64
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_166930498
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 14:16 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Ja dus? Ik kan met het blote oog zien dat het zaagblad scheef zit, wat bevestigd wordt als ik kijk met een 90 graden hoek. Mijn muren lopen ongetwijfeld ook weg, maar dan wel de andere kant op, en dit fix je niet met een beetje kit }:|.

[ afbeelding ] [ afbeelding ]

Ik denk dat het deze Einhell gaat worden: http://www.hornbach.nl/sh(...)8860464/artikel.html Met laagste prijsgarantie kom je dan op <100EUR.
Je verwachting is dat die wel "out of the box" recht/haaks/etc. zaagt? Dat kan hé, maar is absoluut geen garantie bij dergelijke low budget merken. Als je skills hebt om zo en ding netjes te stellen (en dat vervolgens bij elke zaagklus ff checkt en bijsteld is het een prima zaag. Maar daar zit wel wat werk in.
pi_166930550
Wat heb je nu voor een zaag dan ? die Parkside ?
Ik schat een Einhell nu niet echt veel hoger in hoor, kan best uit dezelfde Chinese fabriek komen _O-
pi_166930704
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 14:17 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Je verwachting is dat die wel "out of the box" recht/haaks/etc. zaagt? Dat kan hé, maar is absoluut geen garantie bij dergelijke low budget merken. Als je skills hebt om zo en ding netjes te stellen (en dat vervolgens bij elke zaagklus ff checkt en bijsteld is het een prima zaag. Maar daar zit wel wat werk in.
Ik was van plan om in de winkel de doos open te trekken om dat te controleren ja :@. Het alternatief was om er eentje te huren, maar dat is ook al 50EUR/dag (excl btw).

quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 14:19 schreef bluemoon23 het volgende:
Wat heb je nu voor een zaag dan ? die Parkside ?
Ik schat een Einhell nu niet echt veel hoger in hoor, kan best uit dezelfde Chinese fabriek komen _O-
Yups. Het stomme is dat die Parkside zelf op zijn gradenschaal ook aangeeft dat hij scheef is, maar zelfs met grof geweld krijg je hem niet recht getrokken.
  zondag 27 november 2016 @ 14:25:50 #67
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_166930731
Als je niet veel budget hebt zou ik eigenlijk adviseren om het met de hand te zagen in een verstekbak. Klinkt als een lullig advies maar powertools zijn niet altijd de beste oplossing.
  Moderator zondag 27 november 2016 @ 14:27:01 #68
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166930774
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 14:25 schreef bleiblei het volgende:
Als je niet veel budget hebt zou ik eigenlijk adviseren om het met de hand te zagen in een verstekbak. Klinkt als een lullig advies maar powertools zijn niet altijd de beste oplossing.
Voor dat geld kun je denk ik breedte goede kapzaag +verstekbak koppen idd..
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_166930817
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 12:42 schreef Chicolade het volgende:
De afkortzaag die we gebruiken is niet haaks, maar 1% scheef }:|. Dat is verstelbaar, maar alleen van 1-46 graden |:(. Voor een paar balken geen probleem, maar we hebben hoge plinten die in verstek gezaagd worden, en daar zit nu een dikke kier.

Dus, iemand advies voor een goedkope afkortzaag waarmee hoge plinten in verstek gezaagd kunnen worden? :P Liefst een waar de huidige zaagbladen (210mm) in gebruikt kunnen worden.

[ afbeelding ]
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 14:17 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Je verwachting is dat die wel "out of the box" recht/haaks/etc. zaagt? Dat kan hé, maar is absoluut geen garantie bij dergelijke low budget merken. Als je skills hebt om zo en ding netjes te stellen (en dat vervolgens bij elke zaagklus ff checkt en bijsteld is het een prima zaag. Maar daar zit wel wat werk in.
Ik heb de trekslee variant van die parkside en precies wat bleiblei zegt: je moet 'm ff stellen. Ik was juist enorm verrast over de haaksheid van die zaag out-of-the-box. Moest 'm alleen qua blad nog haaks zetten op de tafel, daarvoor zit aan de achterkant een schroef die je vrij kunt stellen (klikt niet vast)...

Mocht dat nou niet lukken: misschien dat je voor die 1% ook uitkomt met een paar stukjes schilderstape of wat van die stelblokjes aan 1 kant op het blad? Gewoon even goed controleren met je winkelhaak.
pi_166930835
Edit: wat ciewy zegt ja....

Ik heb zelf een Metabo afkortzaag, ik heb hem net even bekeken in de schuur, en die kan ik gewoon afstellen.
Maak anders een een foto van jouw zaag ?
En dan van de bovenkant, van die aanslag waar je het hout tegenaan legt zeg maar, als het goed is moeten daar wel bouten/schroeven zitten waar die aanslag mee vast zit.
Misschien dat je hem dan haaks kunt stellen ?
pi_166930885
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 14:25 schreef bleiblei het volgende:
Als je niet veel budget hebt zou ik eigenlijk adviseren om het met de hand te zagen in een verstekbak. Klinkt als een lullig advies maar powertools zijn niet altijd de beste oplossing.
Kan je in een verstekbak traploos graden instellen? De meeste hoeken in huis zijn geen 90 graden.
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 14:28 schreef ciewy het volgende:

[..]

[..]

Ik heb de trekslee variant van die parkside en precies wat bleiblei zegt: je moet 'm ff stellen. Ik was juist enorm verrast over de haaksheid van die zaag out-of-the-box. Moest 'm alleen qua blad nog haaks zetten op de tafel, daarvoor zit aan de achterkant een schroef die je vrij kunt stellen (klikt niet vast)...
Ja en daar gaat het juist mis, iets in dat systeem blokkeert te vroeg, hoe los ik die schroef ook draai. Hij blijft licht naar links gekanteld staan.
pi_166931054
Je kan ook gewoon een tweedehands verstekzaag kopen van Ulmia, zaagt uiterst nauwkeurig en past binnen het budget.
pi_166932285
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 14:31 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Kan je in een verstekbak traploos graden instellen? De meeste hoeken in huis zijn geen 90 graden.

[..]

Ja en daar gaat het juist mis, iets in dat systeem blokkeert te vroeg, hoe los ik die schroef ook draai. Hij blijft licht naar links gekanteld staan.
Mmmm.... En proberen haaks te krijgen met een klein wigje/tape aan de rechterkant?
pi_166932298
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 14:36 schreef usernaamvergeten het volgende:
Je kan ook gewoon een tweedehands verstekzaag kopen van Ulmia, zaagt uiterst nauwkeurig en past binnen het budget.
Die heb ik nog staan van m'n Opa, maar die klikt toch alleen in vaste standen?
pi_166938616
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 14:16 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Ja dus? Ik kan met het blote oog zien dat het zaagblad scheef zit, wat bevestigd wordt als ik kijk met een 90 graden hoek. Mijn muren lopen ongetwijfeld ook weg, maar dan wel de andere kant op, en dit fix je niet met een beetje kit }:|.

[ afbeelding ] [ afbeelding ]

Ik denk dat het deze Einhell gaat worden: http://www.hornbach.nl/sh(...)8860464/artikel.html Met laagste prijsgarantie kom je dan op <100EUR.
Controleer ook je winkelhaak eens.

Ik heb een lange en een korte winkelhaak. Als ik die op elkaar leg blijken ze niet precies haaks te zijn.

Die lange, 70cm is van huismerk gamma. Die 30 cm komt wel van gamma maar weet niet of het t huismerk was.

Iemand gelijk tips waar je dan wel een echt haakse winkelhaak koopt? En een goede blokhaak. Zo'n kleintje.
pi_166939597
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 13:33 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Als ik em zou winnen ben ik een liefhebber ja :P .
Die zaag is ultra relaxed om uit de hand af te korten én heeft een flinke zaagdiepte.
Die zou ik ook wel houden ja! Lijkt me ideaal met zon rail die aande zaag vast blijft zitten.
pi_166940208
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 18:58 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Controleer ook je winkelhaak eens.

Ik heb een lange en een korte winkelhaak. Als ik die op elkaar leg blijken ze niet precies haaks te zijn.

Die lange, 70cm is van huismerk gamma. Die 30 cm komt wel van gamma maar weet niet of het t huismerk was.

Iemand gelijk tips waar je dan wel een echt haakse winkelhaak koopt? En een goede blokhaak. Zo'n kleintje.
Als je wil checken welke haak er haaks is, pak je een stuk hout met een kant waarvan je weet dat die recht is (pak evt een lineaal of waterpas om dat te checken). Vervolgens hou je je winkelhaak er tegen en zet een streep. Dan draai je je winkelhaak om en zet je een streep naast de streep die je net gezet hebt. Als de strepen gelijk opgaan is 'ie haaks.

Er is ook een normering voor blok/winkelhaken, dat is de DIN 875. Die is opgedeeld in II, I, 0 en 00, waarbij 00 de meest nauwkeurige is.00 is dan meer bedoeld voor inspectiedoeleinden in de verspaning en in een machinefabriek ofzo.

gr
pi_166941894
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 15:16 schreef ciewy het volgende:

[..]

Die heb ik nog staan van m'n Opa, maar die klikt toch alleen in vaste standen?
Ik zou het je niet met zekerheid kunnen zeggen, heb er zelf (nog) geen. Is wel de Rolls-Royce onder de verstekzagen. Die dingen zijn ook hartstikke duur nieuw, maar tweedehands valt het wel mee gelukkig.

quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 18:58 schreef Glider76 het volgende:
Iemand gelijk tips waar je dan wel een echt haakse winkelhaak koopt? En een goede blokhaak. Zo'n kleintje.
Sinds ik een Starrett combinatiehaak heb gebruik ik niks anders meer, die is sowieso nauwkeurig en haaks en ook erg fijn in gebruik. Is wel aan de prijs, ik had het instapmodel van 300mm, was toch ook zo'n 80 euro. Gewone blokhaken die haaks zijn hoeven niet zo duur te zijn, gewoon even kijken naar de nauwkeurigheidsklasse. Kijk eens bij Teygeler, daar hebben ze er wel veel dacht ik.
  Moderator zondag 27 november 2016 @ 21:08:10 #79
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166943036
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 18:58 schreef Glider76 het volgende:

[..]


Iemand gelijk tips waar je dan wel een echt haakse winkelhaak koopt? En een goede blokhaak. Zo'n kleintje.
Baptist? :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_166944560
Sola is ook mooi spul vind ik zelf, en niet eens zo heel schrikbarend duur.
Ikzelf heb een kleine en een grote uit deze serie

http://www.mzsgereedschap(...)u-blok-rvs-been.html
pi_166967090
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 15:15 schreef ciewy het volgende:

[..]

Mmmm.... En proberen haaks te krijgen met een klein wigje/tape aan de rechterkant?
Mja blijft een beetje gepruts met wigjes weghalen/wisselen als je de andere kant wil zagen. Ik geef liever iets meer uit zodat het prettig werkt, dan om een paar tientjes te gaan zitten prutsen en gefrustreerd te raken waardoor er nooit plinten komen :+. Zou dit een beter (lees; waarschijnlijker haaks) alternatief zijn? Bosch groen PCM 8 Geen trekfunctie, maar daarvoor hebben we de Parkside :P. Moeten we wel alle zaagbladen vervangen, 216 ipv 210mm :X Of deze van Ferm?

[ Bericht 4% gewijzigd door Chicolade op 28-11-2016 23:03:53 ]
  dinsdag 29 november 2016 @ 17:51:02 #82
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_166982829
Wegblijven bij spul zoals Ferm, Einhell, 2Force, Skil of diverse eigen merken van Gamma/Praxis.
Leuk om met powertools te leren werken, of als het gereedschap is wat je maar heel sporadisch nodig hebt. Maar als haaksheid je lief is kun je beter voor gerenommeerde merken gaan, eventueel aan de budget kant van hun gamma waar er niet te veel poespas op de toestellen zit.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_167016474
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 november 2016 12:27 schreef Piger het volgende:
https://www.toolprof.nl/a(...)2-verbindingsstukken

Hier ga ik voor denk ik, beste deal die ik heb kunnen vinden, of hebben jullie nog tips?
Wil graag inclusief 2 geleiderails, maar los kopen lijkt overal prijziger.
Nog bedankt voor de tip. Heb deze zojuist besteld. Inderdaaad goede aanbieding. Bij Toolnation kost deze zelfde zaag dezeflde prijs, echter maar 1 geleide rail.

Wel met kijklglaasje en splinterbeveilging maar volgens mij hoort dat er gewoon standaard bij.
pi_167017496
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 22:57 schreef Chicolade het volgende:
Mja blijft een beetje gepruts met wigjes weghalen/wisselen als je de andere kant wil zagen. Ik geef liever iets meer uit zodat het prettig werkt, dan om een paar tientjes te gaan zitten prutsen en gefrustreerd te raken waardoor er nooit plinten komen .
Dan draai je de plint toch gewoon om? Hoef je je wigje niet weg te halen... Sterker nog, als je zaagblad scheef staat lijkt me dat je maar 1 kant kunt ophogen...

Maar goed, heb je ook al geprobeerd om aan de achterkant bij die gradenboog het zaagblad haaks te duwen en dan het palletje vast te draaien? Vast wel, maar ik vraag 't maar omdat dat bij mij nog iets meer kracht nodig had om 'm inderdaad haaks te krijgen... Ik moest 'm echt haaks 'duwen'.

Denk overigens dat je, op moment dat je in deze prijsklasse zit, er niet aan ontkomt om je machine na te moeten stellen. Misschien is 2e hands nog een optie? Andere alternatieven zijn evt plastic hoekstukjes (dan hoef je alleen maar recht te zagen), die kun je dan wel weer makkelijk afkitten aan de bovenkant of toch kijken naar zo'n handmatige verstekzaag. :D
pi_167146353
Iemand hier een tip voor een goeie LED Bouwlamp?
pi_167148152
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 16:44 schreef Makrolon het volgende:
Iemand hier een tip voor een goeie LED Bouwlamp?
Jazeker, die van de Aldi. Uitermate prima ding. 20 Watt. met etra stopcontact.

Helaas niet altijd in het programma, anders had ik er een 2e bijgehaald.
  dinsdag 6 december 2016 @ 20:32:48 #87
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_167152641
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 16:44 schreef Makrolon het volgende:
Iemand hier een tip voor een goeie LED Bouwlamp?
ik heb onderstaande lamp van de Action. 10w, voldoende licht op een bouw waar nog geen lampen hangen :)

Voor nog geen ¤15 hoef je ook niet bang te zijn dat je 'm perogeluk de trap laat af donderen. Wel altijd in het gamma, zonder extra wcd....


Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  dinsdag 6 december 2016 @ 21:59:49 #88
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_167155563
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2016 20:32 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

ik heb onderstaande lamp van de Action. 10w, voldoende licht op een bouw waar nog geen lampen hangen :)

Voor nog geen ¤15 hoef je ook niet bang te zijn dat je 'm perogeluk de trap laat af donderen. Wel altijd in het gamma, zonder extra wcd....


[ afbeelding ]
Zoals ik in het Action topic ook al gemeld had, die heeft het bij mij welgeteld een half uur volgehouden voordat de voeding plofte...
Don't let my username fool you...
pi_167162425
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2016 21:59 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Zoals ik in het Action topic ook al gemeld had, die heeft het bij mij welgeteld een half uur volgehouden voordat de voeding plofte...
Dan zal je wel een maandagochtend of vrijdagmiddagmodel hebben gehad denk ik? Die van mij doet het ook prima.
pi_167171979
Ik heb die 20W. model. Staat elke dag aan, meestal de hele dag voor de laatste 5 weken alweer. Doet het nog.

Enige wat ik nu merk is dat als ik aan het stofzuigen ben op het zelfde stopcontact de lamp af en toe knippert.
pi_167176806
Ik heb er vandaag 2 gehaald! We zullen t zien :)
pi_167253771
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 09:24 schreef ciewy het volgende:

[..]

Dan draai je de plint toch gewoon om? Hoef je je wigje niet weg te halen... Sterker nog, als je zaagblad scheef staat lijkt me dat je maar 1 kant kunt ophogen...

Maar goed, heb je ook al geprobeerd om aan de achterkant bij die gradenboog het zaagblad haaks te duwen en dan het palletje vast te draaien? Vast wel, maar ik vraag 't maar omdat dat bij mij nog iets meer kracht nodig had om 'm inderdaad haaks te krijgen... Ik moest 'm echt haaks 'duwen'.

Denk overigens dat je, op moment dat je in deze prijsklasse zit, er niet aan ontkomt om je machine na te moeten stellen. Misschien is 2e hands nog een optie? Andere alternatieven zijn evt plastic hoekstukjes (dan hoef je alleen maar recht te zagen), die kun je dan wel weer makkelijk afkitten aan de bovenkant of toch kijken naar zo'n handmatige verstekzaag. :D
Het is gelukt! Wat ik beschreef als 'er blokkeert iets' bleek een (ongerelateerde) bout te zijn die in de weg zat, maar die je los kunt halen, waardoor het mijn schoonvader is gelukt om het zaagblad haaks te zetten (en daarna die bout terug) *O*.
pi_167264494
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 14:25 schreef bleiblei het volgende:
Als je niet veel budget hebt zou ik eigenlijk adviseren om het met de hand te zagen in een verstekbak. Klinkt als een lullig advies maar powertools zijn niet altijd de beste oplossing.
Het probleem is dat ik daar te weinig kracht voor heb. Ook met de decoupeerszaag krijg ik hobbelige randen. De laatste tijd zie ik af en toe op Youtube-filmpjes iets wat ik voor cirkelzaag aanzag, maar nu dus invalzaag blijkt te zijn.
Maar ik wil er planken van 40 breed en 3 hoog mee kunnen zagen. Nou, eigenlijk 60 breed, omdat je dan alle hanteerbare maten hebt, maar dan heb je zo'n zaagtafel nodig.

quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 14:17 schreef bleiblei het volgende: [..]

Je verwachting is dat die wel "out of the box" recht/haaks/etc. zaagt? Dat kan hé, maar is absoluut geen garantie bij dergelijke low budget merken. Als je skills hebt om zo en ding netjes te stellen (en dat vervolgens bij elke zaagklus ff checkt en bijsteld is het een prima zaag. Maar daar zit wel wat werk in.
Van een zaag met verstekbak verwachtte ik dacht eigenlijk wel, ja.
pi_167275041
Ik heb hulp nodig van de deskundigen....

Ik wil mijn trouwe Black & Decker 14,4v met klopfunctie en mijn Bosch groen PSR 10.8v gaan vervangen. De B&D accu gaat achteruit en de Bosch is niks mis mee.

Nu wil ik er een slagschroevendraaier bij hebben. Volgend jaar ga ik een blokhut bouwen, lijkt me heerlijk werken zo'n slagding.

Nu is mijn overweging: welk soort moet ik nou nemen?

Eigenlijk zit ik te azen op een leuke set 10.8 Bosch blauw, een GDR slagschroevendraaier, een GSR vervanger voor de PSR en misschien zo'n multi-geval voor erbij. Die 2 slag- en normale schroefmachines staan voor ¤170 op werkzeugalarm met 3 accus en de rambam in een box.

Alternatief is nog zo'n monster set met zaklamp, multi-tool, recipro of haakse boortol... die heb je voor ¤325 met 5 tools en 3 accu's.

Maar ik blijf maar denken... die 10.8 PSR is erg fijn maar gaat die GDR me ook plezieren met 10,8 volt?

Misschien moet ik toch een 18v schroefset en een slagschroevendraaier nemen? Dat is natuurlijk véél meer machine. Maar is het nodig?

Die kleine 10.8 slagschroevendraaier doet 200+ schroeven met 110 Nm dus een blokhutje ermee bouwen moet makkelijk kunnen lijkt me... of is hij dan na die blokhut helemaal versleten en af?

Dus in het kort.... doe je er slim aan een 10.8 set te kopen of wil je toch echt wel wat meer "body" hebben en is 14,4 of 18v gewoon wat je moet hebben?

Mijn verbouwing is verder zo goed als af, dus dat is ook een dingetje. Maar ja, een nieuwe accu voor die B&D kopen is niet te doen (duur!!!) en zo'n slagschroevendraaier wil ik toch.

Mijn overdenking zit hem ook een beetje in de accu. Mijn gevoel zegt dat ik beter voor 18v kan gaan en dan lekker 2 stuks 4.0 of 5.0Ah te nemen. Als je dan eens wat anders koopt op accu kan dat ook gewoon (cirkelzaag, bouwradio, slijptol...). Dat is met die 10.8 toch anders...
Laat die handjes wapperen!
pi_167276696
10.8 is echt prima, die monsterset, doen!! Ik gebruik bv m'n normale decoupeerzaag nooit meer, alleen maar de 10.8.

Maar
Ik zou er wel altijd een zwaardere schroefmachinetje of slagschroevendraaier bij willen hebben voor t zwaardere schroefwerk.
  Moderator maandag 12 december 2016 @ 12:42:08 #96
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167277005
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 11:00 schreef Gieliovd het volgende:
Ik heb hulp nodig van de deskundigen....

Ik wil mijn trouwe Black & Decker 14,4v met klopfunctie en mijn Bosch groen PSR 10.8v gaan vervangen. De B&D accu gaat achteruit en de Bosch is niks mis mee.

Nu wil ik er een slagschroevendraaier bij hebben. Volgend jaar ga ik een blokhut bouwen, lijkt me heerlijk werken zo'n slagding.

Nu is mijn overweging: welk soort moet ik nou nemen?

Eigenlijk zit ik te azen op een leuke set 10.8 Bosch blauw, een GDR slagschroevendraaier, een GSR vervanger voor de PSR en misschien zo'n multi-geval voor erbij. Die 2 slag- en normale schroefmachines staan voor ¤170 op werkzeugalarm met 3 accus en de rambam in een box.

Alternatief is nog zo'n monster set met zaklamp, multi-tool, recipro of haakse boortol... die heb je voor ¤325 met 5 tools en 3 accu's.

Maar ik blijf maar denken... die 10.8 PSR is erg fijn maar gaat die GDR me ook plezieren met 10,8 volt?

Misschien moet ik toch een 18v schroefset en een slagschroevendraaier nemen? Dat is natuurlijk véél meer machine. Maar is het nodig?

Die kleine 10.8 slagschroevendraaier doet 200+ schroeven met 110 Nm dus een blokhutje ermee bouwen moet makkelijk kunnen lijkt me... of is hij dan na die blokhut helemaal versleten en af?

Dus in het kort.... doe je er slim aan een 10.8 set te kopen of wil je toch echt wel wat meer "body" hebben en is 14,4 of 18v gewoon wat je moet hebben?
Het lijkt me sterk dat zo'n ding na een blokhut al af is, de groene 10.8V bevalt je toch ook prima? Ik heb drie jaar geleden een blokhut in elkaar gezet, kwam weinig schroefwerk aan te pas en wat geschroefd werd, waren 4*70's. Dat moet met een 10.8V SSD makkelijk kunnen.
Makrolon schreef laatst over de GDR 10.8 dat die hem eigenlijk tegen vond vallen qua snelheid, de GSR was net zo snel. Maar het scheelt je wel een stuk aan belasting/meedraaien natuurlijk.

Je kunt je 10.8V ook houden en een 18V set er bij kopen. 14.4V zou ik mooi laten voor wat het is, qua geld en gewicht scheelt het nauwelijks. In 18V is meer keuze, ik denk dat 14.4V op den duur verdwijnt :) Dan heb je wel power als je es met een gatenzaag, speedboor of slangenboor bezig bent en met een 18V SSD heb je wel tijdswinst tov een boorschroefmachine.
quote:
Mijn verbouwing is verder zo goed als af, dus dat is ook een dingetje. Maar ja, een nieuwe accu voor die B&D kopen is niet te doen (duur!!!) en zo'n slagschroevendraaier wil ik toch.

Mijn overdenking zit hem ook een beetje in de accu. Mijn gevoel zegt dat ik beter voor 18v kan gaan en dan lekker 2 stuks 4.0 of 5.0Ah te nemen. Als je dan eens wat anders koopt op accu kan dat ook gewoon (cirkelzaag, bouwradio, slijptol...). Dat is met die 10.8 toch anders...
De simpelste bouwradio van Bosch kan alleen op 10.8V en netspanning maar qua andere machines heb je gelijk. Een 10.8V cirkelzaag is wel leverbaar maar verder niet heel bruikbaar volgens mij. Maar verder heb je wel gelijk, op 18V zijn voldoende krachtige machines leverbaar. Ben je dit ook van plan te kopen als hobby klusser trouwens? :)

Gebruik je die klopfunctie op je B&D vaak trouwens? En qua keuze, tja volgens mij is het ook een kwestie wat je wil en hoeveel geld je uit wilt geven.
Stel je mij de vraag "denk je dat het met 10.8V allemaal kan" zal ik ja antwoorden. Vraag je mij of ik liever 18V of 10.8V heb (en verder niks, dus niet naast elkaar) had ik liever de extra mogelijkheden van 18V :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_167282148
ik heb op 10,8 volt alleen de blauwe bosch met verstelbare kop, zodat je de kop ook haaks kan zetten. moet eerlijk zeggen dat ik deze nooit gebruik, terwijl de 18v Makita en bosch altijd door mij worden gebruikt.
dus bij een keuze tussen 10,8 of 18v zou ik zeggen: 18 volt
  Moderator maandag 12 december 2016 @ 18:28:43 #98
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_167283833
Denk wel dat 18V meer kracht en meer machine bied voor het geld wat je investeert :)
pi_167283968
Nu een mooie 18v set kopen en later een keer de gsb 10.8 er bij geen optie?
pi_167288188
Ja het is voor de hobby. Wie weet over een paar jaar weer verhuizen.

Ik gun mezelf ook niet al te duur gereedschap.

Ja lastig... Ik denk dat 18v meer allround is. Had bij mijn vader zijn nieuwe Makita 458 pro vast met 4ah accu. Tering wat een gewicht.

En die klopfunctie gebruik ik bijna nooit. Werkt matig. En mijn muren zijn of bikkelhard of boterzacht.

Dus ja... Blijft lastig. Maar bedankt voor jullie input! Ik maal nog even door.
Laat die handjes wapperen!
pi_167377178
Ik wil eigenlijk wel een kolomboor machine. Niet voor heel groot zwaar werk, wel om recht te kunnen boren.

Die dingen heb je al voor rond de 100 euro. Natuurlijk is dit dan niet superprecisie topkwaliteit, maar ga ervanuit dat ze ook niet schots en scheef zijn.

Is het wat die goedkopere dingen of ver vanaf blijven?
pi_167383666
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 19:37 schreef Glider76 het volgende:
Ik wil eigenlijk wel een kolomboor machine. Niet voor heel groot zwaar werk, wel om recht te kunnen boren.

Die dingen heb je al voor rond de 100 euro. Natuurlijk is dit dan niet superprecisie topkwaliteit, maar ga ervanuit dat ze ook niet schots en scheef zijn.

Is het wat die goedkopere dingen of ver vanaf blijven?
Geen ervaring mee, ik heb tot volle tevredenheid een Huvema van MP
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_167384912
Gewoon mp in de gaten houden. Afgelopen jaar n kleintje gekocht voor 15¤, ding is bijna net zo oud als ik ben maar werkt nog top😎
  vrijdag 16 december 2016 @ 22:59:00 #104
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_167385063
Ik heb een goedkope Ferm en dat is een typisch stuk gereedschap waarom ik die goedkope meuk verafschuw. Je moet er geluk mee hebben denk ik. Bij mijn Ferm is de boorkop uit balans waardoor ie wiebelt. Waardeloos dus.

Ik zou dus voor een nette MP Huvema ofzo gaan (al zijn basic huvema's geloof ik niet heel veel duurder dan die 100euro).
pi_167391799
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 22:59 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb een goedkope Ferm en dat is een typisch stuk gereedschap waarom ik die goedkope meuk verafschuw. Je moet er geluk mee hebben denk ik. Bij mijn Ferm is de boorkop uit balans waardoor ie wiebelt. Waardeloos dus.
Dat soort ervaring heb ik ook met TopCraft. Gaat een tijd goed, en tijdens een klus of bebouwing, gaat ie stuk en is niet makkelijk te repareren. Kan je alsnog iets kopen terwijl je verder wilt klussen.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_167393156
De enige machine van een goedkoop meuk merk waar ik wel tevreden over ben is mijn Einhell multitool. Heel veel plezier van gehad al, en dat voor maar 35 euro.
  Moderator zaterdag 17 december 2016 @ 16:12:28 #107
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_167394869
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 22:54 schreef Vinz0r het volgende:
Gewoon mp in de gaten houden. Afgelopen jaar n kleintje gekocht voor 15¤, ding is bijna net zo oud als ik ben maar werkt nog top😎
Op veilingsites komen ze ook geregeld voorbij.

Kolomboormachine Huvema, HU-16 A, bouwjaar 1983
https://www.onlineveilingmeester.nl/nl/veilingen/1618/kavels/15

Mooi machientje, kun je geen buil aanvallen dacht ik zo :)
pi_167415717
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 16:12 schreef Vonkenboer het volgende:

Op veilingsites komen ze ook geregeld voorbij.

Kolomboormachine Huvema, HU-16 A, bouwjaar 1983
https://www.onlineveilingmeester.nl/nl/veilingen/1618/kavels/15

Mooi machientje, kun je geen buil aanvallen dacht ik zo :)
Exact deze heb ik uit 1988, maar dan met veiligheidsschakelaar (groen/rood knoppen). Draait als een tierelier. Geen geld voor een goed werkende Huvema.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Lieve Belg zondag 18 december 2016 @ 13:43:36 #109
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_167415765
Deze past beter hier denk ik:

Een kort vraagje. Iemand een idee waar je van die kleine korte vijsjes kan halen voor scharnieren vast te zetten? Probleem is dat er al gaatjes in de kast zitten, dus van die korte dikke schroefjes nodig.
Zijn deze trouwens stevig genoeg voor een kast deur met vast te hangen?

Zoiets dus:
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_167415987
Ikea heeft ze ook wel in de onderdelen bak in de koopjeshoek en anders in de betere ijzerwarenwinkels. Ze worden gebruikt voor scharnieren en daar zijn ze zeer geschikt voor
  zondag 18 december 2016 @ 15:30:18 #111
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_167418009
Hoeveel heb je er nodig met welke lengte? Ik heb er nog een behoorlijk aantal van liggen namelijk.
pi_167419169
Hornbach heeft ze ook
pi_167621840
Iemand ervaring met de Bosch GSB-18VE-EC?
Laat die handjes wapperen!
  Moderator maandag 26 december 2016 @ 18:18:29 #114
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167622027
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2016 18:03 schreef Gieliovd het volgende:
Iemand ervaring met de Bosch GSB-18VE-EC?
VE EC? Die is er nog niet zo lang denk ik? De gewone VE is een beest in ieder geval :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_167729034
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2016 18:03 schreef Gieliovd het volgende:
Bosch GSB-18VE-EC
Ik heb zelf al heel wat jaren een GSB 18 VE-2-LI en die dingen zijn echt niet stuk te krijgen, alleen wat zwaarder dan de gemiddelde schroeftol.
  Moderator vrijdag 30 december 2016 @ 00:39:12 #116
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167729718
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 00:16 schreef Digidoos het volgende:

[..]

Ik heb zelf al heel wat jaren een GSB 18 VE-2-LI en die dingen zijn echt niet stuk te krijgen, alleen wat zwaarder dan de gemiddelde schroeftol.
Niet veel hoor O-)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator vrijdag 30 december 2016 @ 10:06:32 #117
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_167733471
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2016 00:39 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Niet veel hoor O-)
Lijken mij geen fijne machines meer om even wat boven je hoofd te gaan zitten schroeven oid. :)
pi_167735875
Ik ben aan het kijken om een set schroevendraaiers te kopen voor algemene klus karweien.
Aan het twijfelen tussen volgende sets:

https://www.klium.be/faco(...)roevendraaiers-93796
of
https://www.klium.be/faco(...)ers-met-houder-93385
of
https://www.klium.be/wera(...)l-05051010001-265367

Op zich denk ik dat ik torx als schroevendraaier niet zoveel gebruik, maar kan in de toekomst wel wat meer zijn natuurlijk.

Iemand nog tips om op te letten?
  Knikkerking vrijdag 30 december 2016 @ 11:42:39 #119
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_167736049
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 11:36 schreef ridsel het volgende:
Ik ben aan het kijken om een set schroevendraaiers te kopen voor algemene klus karweien.
Aan het twijfelen tussen volgende sets:

https://www.klium.be/faco(...)roevendraaiers-93796
of
https://www.klium.be/faco(...)ers-met-houder-93385
of
https://www.klium.be/wera(...)l-05051010001-265367

Op zich denk ik dat ik torx als schroevendraaier niet zoveel gebruik, maar kan in de toekomst wel wat meer zijn natuurlijk.

Iemand nog tips om op te letten?
Ik heb beide Facom sets en kan alleen maar zeggen: super schroevendraaiers _O_
Maar dat zullen die Wera's ook zijn (geen ervaring mee, maar kan bijna niet anders).

Dus welke je ook neemt: altijd goed ^O^
pi_167736332
Zitten er niet vele dubbels dan in die facomsets?
  Moderator vrijdag 30 december 2016 @ 12:09:24 #121
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167736746
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 10:06 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Lijken mij geen fijne machines meer om even wat boven je hoofd te gaan zitten schroeven oid. :)
Was ook maar gekheid hoor ;) Pak ook meestal de 18-2 als ik even iets moet schroeven.

Sowieso is die met licht schroefwerk handiger omdat de lichtste stand van de slipkoppeling van de 18VE soms nog twee sterk is :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Knikkerking vrijdag 30 december 2016 @ 12:25:17 #122
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_167737202
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 11:52 schreef ridsel het volgende:
Zitten er niet vele dubbels dan in die facomsets?
Dat zou inderdaad goed kunnen. Ik wilde die ook dubbel hebben. (Tenminste, het meeste dan).

Heb uiteindelijk 3 sets gekocht: 2 dezelfde en 1 andere. Daarnaast nog een aantal losse schroevendraaiers zodat ik 2 (voor mij) "complete" sets over hield. Een voor in huis, en 1 voor in de garage. Tot op heden is daar echter niets van terecht gekomen; in de garage/klushok hangt een redelijk complete set, en de rest zwerft bij de escaperoom ergens rond. Had in huis nog geen schroevendraaier voor m'n pc te fixen 8)7
pi_167737442
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2016 18:03 schreef Gieliovd het volgende:
Iemand ervaring met de Bosch GSB-18VE-EC?
Ik heb hem, maar gebruik hem eigenlijk enkel als boormachine voor hout & metselwerk. Voor gewoon vijswerk gebruik ik de GSR 18V-LI, voor zwaarder vijswerk de GDX 18V-EC.

Ik moet zeggen dat ik zeer goede ervaringen heb met de boor en vijsmachines van Bosch, zou ze direct opnieuw kopen. Voor vijsmachine is zeker de GDX 18V-EC aan te raden als je soms wat constructie doet; ding draait 200x6 schroefen rechtstreeks in oregon balken zonder er problemen van te maken :D. Boren kan die helaas niet omdat het eerder een boulonneur is.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  Moderator vrijdag 30 december 2016 @ 12:49:37 #124
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167737936
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 12:32 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Ik heb hem, maar gebruik hem eigenlijk enkel als boormachine voor hout & metselwerk. Voor gewoon vijswerk gebruik ik de GSR 18V-LI, voor zwaarder vijswerk de GDX 18V-EC.

Ik moet zeggen dat ik zeer goede ervaringen heb met de boor en vijsmachines van Bosch, zou ze direct opnieuw kopen. Voor vijsmachine is zeker de GDX 18V-EC aan te raden als je soms wat constructie doet; ding draait 200x6 schroefen rechtstreeks in oregon balken zonder er problemen van te maken :D. Boren kan die helaas niet omdat het eerder een boulonneur is.
Het is goed te merken dat jij nog zuidelijker woont als de "echte" Atmoz :P

Die GDX is volgens mij ook wel een beul ja :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_167738193
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2016 12:49 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Het is goed te merken dat jij nog zuidelijker woont als de "echte" Atmoz :P

Die GDX is volgens mij ook wel een beul ja :)
Ik wou eigenlijk enkel de GDX en de GSB-18VE EC hebben, die andere heb ik er in een pakket gewoon gratis bijgekregen :)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_167792915
Overweeg een multitool. In kleur blauw.

Er zijn verschillende modellen, zowel netvoedig als 10.8V.

Eerst klus zou zijn om er stalen kozijnen mee in te korten zodat Laminaat eronder past.

Gaat dat een beetje met zo'n accuding? Welk model is aan te raden?

Ik heb al een 10.8V lader en 2x 1.5Ah accu. Die zal wel snel leeg zijn dan zeker?

Kwa prijs maakt het geloof ik niet heel veel uit of je accu of netvoeding neemt dacht ik zo gauw te zien.
  Knikkerking zaterdag 31 december 2016 @ 18:46:32 #127
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_167793049
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 18:42 schreef Glider76 het volgende:
Overweeg een multitool. In kleur blauw.

Er zijn verschillende modellen, zowel netvoedig als 10.8V.

Eerst klus zou zijn om er stalen kozijnen mee in te korten zodat Laminaat eronder past.

Gaat dat een beetje met zo'n accuding? Welk model is aan te raden?

Ik heb al een 10.8V lader en 2x 1.5Ah accu. Die zal wel snel leeg zijn dan zeker?

Kwa prijs maakt het geloof ik niet heel veel uit of je accu of netvoeding neemt dacht ik zo gauw te zien.
Ik ken/heb de 10.8v versie niet, maar kan me bijna niet voorstellen dat de 230v niet véél sterker is. Die (GOP300) heb ik wel, en gebruik ik geregeld. Fijn ding!
  Moderator zaterdag 31 december 2016 @ 18:49:28 #128
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167793121
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 18:42 schreef Glider76 het volgende:
Overweeg een multitool. In kleur blauw.

Er zijn verschillende modellen, zowel netvoedig als 10.8V.

Eerst klus zou zijn om er stalen kozijnen mee in te korten zodat Laminaat eronder past.

Gaat dat een beetje met zo'n accuding? Welk model is aan te raden?

Ik heb al een 10.8V lader en 2x 1.5Ah accu. Die zal wel snel leeg zijn dan zeker?

Kwa prijs maakt het geloof ik niet heel veel uit of je accu of netvoeding neemt dacht ik zo gauw te zien.
Ken iemand die eentje op 10.8V had maar die vond het niks. Accu snel leeg en niet heel krachtig. Welk merk dat was weet ik niet, in elk geval wel een prof merk.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_167793196
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 18:42 schreef Glider76 het volgende:
Overweeg een multitool. In kleur blauw.

Er zijn verschillende modellen, zowel netvoedig als 10.8V.

Eerst klus zou zijn om er stalen kozijnen mee in te korten zodat Laminaat eronder past.

Gaat dat een beetje met zo'n accuding? Welk model is aan te raden?

Ik heb al een 10.8V lader en 2x 1.5Ah accu. Die zal wel snel leeg zijn dan zeker?

Kwa prijs maakt het geloof ik niet heel veel uit of je accu of netvoeding neemt dacht ik zo gauw te zien.
Ik heb een oranje sinds 3/4 jaar en snap niet dat ik niet eerder zo'n tool heb aangeschaft. Fantastisch voor de meest onmogelijke klussen.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_167793205
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2016 18:46 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Ik ken/heb de 10.8v versie niet, maar kan me bijna niet voorstellen dat de 230v niet véél sterker is. Die (GOP300) heb ik wel, en gebruik ik geregeld. Fijn ding!
Bedoel je dan de Gop 30-28 met 300 watt vermogen, of de GOP300 met 300 watt vermogen.

Die 30-28 kost maar 130 euro. Dan zitten er geen accesoires bij.

Maar zo'n multi tool is wel aan te raden dus als je die zo vaak gebruikt.
pi_167793543
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 18:51 schreef blomke het volgende:
Ik heb een oranje sinds 3/4 jaar en snap niet dat ik niet eerder zo'n tool heb aangeschaft. Fantastisch voor de meest onmogelijke klussen.
+1!
  Knikkerking zaterdag 31 december 2016 @ 19:24:46 #132
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_167794026
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 18:51 schreef Glider76 het volgende:

Bedoel je dan de Gop 30-28 met 300 watt vermogen, of de GOP300 met 300 watt vermogen.

Die 30-28 kost maar 130 euro. Dan zitten er geen accesoires bij.

Maar zo'n multi tool is wel aan te raden dus als je die zo vaak gebruikt.
Ik bedoel (zoals ik schreef :P) de GOP 300.

Deze:
https://www.toolmax.nl/bo(...)1230502-p-20082.html
pi_167794030
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 18:51 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Bedoel je dan de Gop 30-28 met 300 watt vermogen, of de GOP300 met 300 watt vermogen.

Die 30-28 kost maar 130 euro. Dan zitten er geen accesoires bij.

Maar zo'n multi tool is wel aan te raden dus als je die zo vaak gebruikt.
Ik heb zelf zo'n gop300 en ook zeer tevreden van, maar voor zover ik weet is er een nieuwe uitgekomen met zwaardere motor. Ik zou daar eens naar kijken :)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  Knikkerking zaterdag 31 december 2016 @ 19:32:42 #134
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_167794191
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2016 19:24 schreef Athmozz het volgende:

Ik heb zelf zo'n gop300 en ook zeer tevreden van, maar voor zover ik weet is er een nieuwe uitgekomen met zwaardere motor. Ik zou daar eens naar kijken :)
Met welk hulpstuk erop mis je dan (soms?) vermogen?
Er is namelijk nog nooit een beetje een situatie geweest waarop ik vermogen miste, dus ben wel benieuwd eigenlijk :)
pi_167794579
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 19:32 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Met welk hulpstuk erop mis je dan (soms?) vermogen?
Er is namelijk nog nooit een beetje een situatie geweest waarop ik vermogen miste, dus ben wel benieuwd eigenlijk :)
Ik mis nooit vermogen, maar als je een eindje parketlijm onder parket probeer los te zagen komt hij echt heel warm. Ik vermoed bij een hoger motorvermogen dat de koeling verbeterd is. Niet zozeer voor het extra vermogen van de motor, maar voor het extra koelvermogen :)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_167795189
Ik haal de sinterklaas iets naar voren en ga voor de Multitool.

Maar toch zie ik het verschil niet tussen de GOP300 en de GOP30-28.
Beide 8-20.000 trillingen, beide 300 watt, beide 1.4 graden osciliatiehoek.

Volgens mij heeft de 30-28 een ander soort bevestiging. Starlock. Kwa prijs is de 30-28 een stuk voordeliger.

Ik denk niet dat ik er mee zal gaan schuren gezien ik al een excenter en delta machine heb. Of blijkt het daar ook goed voor te zijn?
  zaterdag 31 december 2016 @ 20:20:06 #137
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_167795294
Schuren kan wel, maar er zit geen afzuiging op geloof ik.
Wat betreft de bevestiging, kijk even voor welke van de 2 je zaagjes kan halen bij ecotools.
De merkzaagjes zijn namelijk zot duur, en is toch wel ellendig als je vast zit aan de Bosch zaagjes door het type bevestiging.

Hebben trouwens beiden ook een quicklock? Dat is ook erg fijn namelijk :Y .
pi_167795332
Als het echt nauwkeurig schuurwerk is vind ik ze makkelijker ónder controle te houden dan een excenter of een Delta, maar als je de twee andere al hebt is schuren geen echte reden om zo ene te kopen :)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_167795400
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 20:20 schreef bleiblei het volgende:
Schuren kan wel, maar er zit geen afzuiging op geloof ik.
Wat betreft de bevestiging, kijk even voor welke van de 2 je zaagjes kan halen bij ecotools.
De merkzaagjes zijn namelijk zot duur, en is toch wel ellendig als je vast zit aan de Bosch zaagjes door het type bevestiging.

Hebben trouwens beiden ook een quicklock? Dat is ook erg fijn namelijk :Y .
Goeie tip. Bij de action hebben ze ook van die multitool accosoires.
pi_167795535
De gop300 heeft starlock, kunnen bijna alle goedkope accessoire merken ook op. De gop30 28 heeft starlock plus, systeem voor magnetische opname, maar is compatibel met starlock.

De 30-28 weegt wel een stukje minder dan de gop 300. Gecombineerd met prijsverschil gok ik op metalen overbrenging in de ene, en plastic in de ander :)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_167803773
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 20:24 schreef Glider76 het volgende:

Goeie tip. Bij de action hebben ze ook van die multitool accosoires.
Beregoeie tip! Ik zie zo'n set Werkmann voor ¤5,95. Bij de Praxis betaalde ik voor één zo'n onderdeel uit die set (van 4) al het drievoudige.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator zondag 1 januari 2017 @ 10:59:20 #142
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167804240
De accessoires van de Lidl passen niet op mijn GOP300 overigens :(

Van Ecotools wel.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_167807075
sencsys (hubo) ook, die gebruik ik vaak.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_167910317
Ik heb zo'n festool invalzaag TS55 met het standaard W48 zaagblad. Hiermee kort ik het laminaat af.

Het de zolder prima gedaan en nu op de 1e verdieping begonnen. Heb het idee dat het blad al aardig bot begint te worden. Er zitten ook hier en daar brandplekken op de zaagsnede van het laminaat.

Is dit blad er niet echt geschikt voor? Ik draaide eerst op standje 4, dit verhoogd naar 6. Wat zou een goede snelheid zijn?

Een zaagblad speciaal voor laminaat van Festool kost 110 euro. Dat vindt ik wat prijzig.

Eventueel een tip voor een geschikt alternatief?

In de nabije toekomst moet ik ook wat Pir panelen op maat zagen. Dit is zeer dun gegalviniseerd staal. Eventueel hier ook een aanrader voor betreft goedkoop cirkelzaag blad?

Verder viel het mij op dat de zaag er makkelijk doorheen komt, maar de laatste paar millimeter ineens veel zwaarder gaat. Hoe kan dat?
pi_167910402
quote:
14s.gif Op zondag 1 januari 2017 10:15 schreef blomke het volgende:

[..]

Beregoeie tip! Ik zie zo'n set Werkmann voor ¤5,95. Bij de Praxis betaalde ik voor één zo'n onderdeel uit die set (van 4) al het drievoudige.
Ik ga dat maar eens proberen. Heb nu 4 stalen kozijnen ingezaagd en 1 Bosch segment zaagblad
er al mee opgesleten.
  donderdag 5 januari 2017 @ 21:05:02 #146
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_167911012
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 20:45 schreef Glider76 het volgende:
Ik heb zo'n festool invalzaag TS55 met het standaard W48 zaagblad. Hiermee kort ik het laminaat af.

Het de zolder prima gedaan en nu op de 1e verdieping begonnen. Heb het idee dat het blad al aardig bot begint te worden. Er zitten ook hier en daar brandplekken op de zaagsnede van het laminaat.

Is dit blad er niet echt geschikt voor? Ik draaide eerst op standje 4, dit verhoogd naar 6. Wat zou een goede snelheid zijn?

Een zaagblad speciaal voor laminaat van Festool kost 110 euro. Dat vindt ik wat prijzig.

Eventueel een tip voor een geschikt alternatief?

In de nabije toekomst moet ik ook wat Pir panelen op maat zagen. Dit is zeer dun gegalviniseerd staal. Eventueel hier ook een aanrader voor betreft goedkoop cirkelzaag blad?

Verder viel het mij op dat de zaag er makkelijk doorheen komt, maar de laatste paar millimeter ineens veel zwaarder gaat. Hoe kan dat?
Laminaat is killing voor zaagbladen.
Je kan zaagbladen laten slijpen, maar wordt een duur geintje op ten duur.
Wat ik zou doen is wederom via ecotools een goedkoop zaagblad bestellen en die op offeren bij het laminaat zagen.

PIR panelen heb ik trouwens gesneden met een 25mm breed "breek"mes. Gaat net zo makkelijk. Als je PIR van beide kanten insnijdt kan je het makkelijk breken.
pi_167911615
Laminaat is killing voor zaagbladen.
Je kan zaagbladen laten slijpen, maar wordt een duur geintje op ten duur.
Wat ik zou doen is wederom via ecotools een goedkoop zaagblad bestellen en die op offeren bij het laminaat zagen.

PIR panelen heb ik trouwens gesneden met een 25mm breed "breek"mes. Gaat net zo makkelijk. Als je PIR van beide kanten insnijdt kan je het makkelijk breken.
[/quote]

Ja dat blijkt wel. Heb nieuw zaagblad besteld en nieuwe splinterstrip.

Je hebt die PIR platen gewoon met een breekmesje doorgesneden?
Het gaat om een paneel voor garage sectionaal deur. Dat is een dunne stalen plaat. Komt je toch nooit doorheen met een mesje?
  donderdag 5 januari 2017 @ 21:49:23 #148
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_167912533
Mja, bij PIR denk ik aan een isolatie plaat met evt. Aluminium folie eroverheen, niet over een sectionaaldeur-deel. Ik had over het regeltje over de staalplaat gelezen O-). Dat is misschien te doen met je invalzaag, maar dan moet er zeker een speciaal blad in. Anders ben je na 10cm zagen klaar. Ik zou zelf zoiets slijpen met een slijptol.
pi_167912678
Mijn ervaring is dat voor zaken lijk laminaat de standtijd enorm snel toeneemt met grotere diameter. Ik weet niet of je een afkortzaag met grote diameter hebt (315 ofzo)?

Ik zou daarmee doorwerken, scheelt echt veel. Of trager gaan met je zaagblad. Eens het begint verbranding te geven is het eigenlijk te laat en is je blad er al aan.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_167913415
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 20:31 schreef Athmozz het volgende:
De gop300 heeft starlock, kunnen bijna alle goedkope accessoire merken ook op. De gop30 28 heeft starlock plus, systeem voor magnetische opname, maar is compatibel met starlock.

De 30-28 weegt wel een stukje minder dan de gop 300. Gecombineerd met prijsverschil gok ik op metalen overbrenging in de ene, en plastic in de ander :)
Als je de nieuwe versie van de gop300 wil, moet je de gop 40-30 nemen.
De 30-28 heeft een eenvoudiger sluitsysteem, je drukt iets erin, en moet met de hand een boutje vast draaien en is een beetje de budget versie.
De gop 40-30 klikt meteen vast.
Zal ook niet slecht zijn, maar als je dan gaat investeren..
beide starlock/starlock plus.

net zelf de knoop doorgehakt, steeds "goedkope" alternatieven bedacht om de aanschaf uit te stellen, maar heb nu de 40-30 besteld :P


handig fimplje:


[ Bericht 3% gewijzigd door MrDrako op 05-01-2017 22:46:31 ]
pi_167917614
quote:
15s.gif Op donderdag 5 januari 2017 22:21 schreef MrDrako het volgende:

[..]

Als je de nieuwe versie van de gop300 wil, moet je de gop 40-30 nemen.
De 30-28 heeft een eenvoudiger sluitsysteem, je drukt iets erin, en moet met de hand een boutje vast draaien en is een beetje de budget versie.
De gop 40-30 klikt meteen vast.
Zal ook niet slecht zijn, maar als je dan gaat investeren..
beide starlock/starlock plus.

net zelf de knoop doorgehakt, steeds "goedkope" alternatieven bedacht om de aanschaf uit te stellen, maar heb nu de 40-30 besteld :P

handig fimplje:
Gisteren zo'n 40-30 ontvangen. Heerlijk machientje. Was even vogelen hoe dat klik systeem werkte want snapte eerst niet hoe je de zaagjes erop kreeg. Maar ineens, net voordat ik het boekje erbij ging pakken klikte ie er per ongeluk op.

Dat werkt supergoed dat systeem. je bent al gauw met 2-3 verschillende zaagjes tegelijk bezig en kunt dus snel wisselen.
pi_167918405
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 20:45 schreef Glider76 het volgende:
Een zaagblad speciaal voor laminaat van Festool kost 110 euro. Dat vindt ik wat prijzig.

Eventueel een tip voor een geschikt alternatief?
Heb ook een paar jaar geleden (toen ik m'n TS55 net nieuw had) het laminaat met de invalzaag gelegd. Met het speciale laminaat blad. Als ik de reacties hier lees waarschijnlijk te snel gezaagd (standje 6), maar goed het ging. De standtijd van dat blad vond ik niet fantastisch. In de (Supplemental) User’s Manual vond ik dit lijstje:



Qua zagen vond het uiteindelijk vreselijk onhandig. Eigenlijk alleen bij de stukken langs de kant krijg je een mooie rechte (vlijmscherpe) snede en dan geeft het wat mij betreft een kleine meerwaarde.

In ons huidige huis heb ik weer overal laminaat gelegd, maar dit keer met zo'n laminaatknipper (gehuurd van de boels) en op het laatst met de decoupeerzaag met daarin een blad voor ijzer. Ik moet zeggen dat die laatste methode me eigenlijk het allerbeste bevallen is. Ben nu bezig met het laatste kamertje. Daar ga ik ook weer de decoupeerzaag inzetten. Dat werkt m.i. toch echt een stuk sneller dan elke keer de rails pakken.
pi_167918745
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 09:02 schreef ciewy het volgende:

[..]

Heb ook een paar jaar geleden (toen ik m'n TS55 net nieuw had) het laminaat met de invalzaag gelegd. Met het speciale laminaat blad. Als ik de reacties hier lees waarschijnlijk te snel gezaagd (standje 6), maar goed het ging. De standtijd van dat blad vond ik niet fantastisch. In de (Supplemental) User’s Manual vond ik dit lijstje:

[ afbeelding ]

Qua zagen vond het uiteindelijk vreselijk onhandig. Eigenlijk alleen bij de stukken langs de kant krijg je een mooie rechte (vlijmscherpe) snede en dan geeft het wat mij betreft een kleine meerwaarde.

In ons huidige huis heb ik weer overal laminaat gelegd, maar dit keer met zo'n laminaatknipper (gehuurd van de boels) en op het laatst met de decoupeerzaag met daarin een blad voor ijzer. Ik moet zeggen dat die laatste methode me eigenlijk het allerbeste bevallen is. Ben nu bezig met het laatste kamertje. Daar ga ik ook weer de decoupeerzaag inzetten. Dat werkt m.i. toch echt een stuk sneller dan elke keer de rails pakken.
Bij laminaat is de invalzaag vooral handig als je planken over de lengte moet doorzagen. Verder gewoon knipper idd, die zet je naast je neer en werkt veruit het snelste.
pi_167919062
Ja, het gaat niet per definitie sneller, maar het is wel leuker zo. Aandacht maakt alles mooier hoor ik de hele dag op de radio.

Maar vooral in de lengte doorzagen gaat prachtig met de gekoppelde rails. Ik heb laminaat van 2.20 meter lang.

Een nieuw, goedkoop blad wordt zo dadelijk geleverd. Tezamen met de festool snelspan klemmen die je onderin de rails kunt schuiven.
pi_167923047
Ik zal toch niet de eerste zijn met deze behoefte... Heeft er iemand wel eens een parallel-aanslag gezien/gemaakt/gekocht voor de Bosch/Mafell FSN rails?

Voor Festool lijkt dit te bestaan, ik bedoel zoiets als dit:



Als je het als klusser even niet wi't, Tape, Pur of Kit!
  vrijdag 6 januari 2017 @ 13:17:02 #156
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_167923185
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:11 schreef bouwkloon het volgende:
Ik zal toch niet de eerste zijn met deze behoefte... Heeft er iemand wel eens een parallel-aanslag gezien/gemaakt/gekocht voor de Bosch/Mafell FSN rails?

Voor Festool lijkt dit te bestaan, ik bedoel zoiets als dit:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die parallel aanslagen van Incra en Seneca zijn toch ook bruikbaar voor de Bosch rails? Dacht ik tenminste...
De bovenste foto in je post is in ieder geval de incra versie.

Edit: Heb even snel gegoogled op Parallel Guide Bosch FSN en kom deze pagina tegen:
http://mafell-users-forum(...)mafell-bosch-festool
De incra lijkt dus ook op de Bosch FSN te passen :) . Zijn wel wat kleine tweaks voor nodig trouwens.
pi_167923204
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 09:32 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Bij laminaat is de invalzaag vooral handig als je planken over de lengte moet doorzagen. Verder gewoon knipper idd, die zet je naast je neer en werkt veruit het snelste.
zelfs in de lengte gebruik ik bijna nooit mijn invalzaag (ik heb een bosch gtk55), maar gewoon een decoupeerzaag. Uiteindelijk meot je toch 0.5cm afstand laten tot de rand en komt je plint erboven, dus je ziet het nooit.

Als ik parket leg gebruik ik wel mijn invalzaag, decoupeerzaag heeft niet zo graag massieve eik van 2a3cm dik ;).
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_167923210
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:17 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Die parallel aanslagen van Incra en Seneca zijn toch ook bruikbaar voor de Bosch rails? Dacht ik tenminste...
De bovenste foto in je post is in ieder geval de incra versie.
Ik kan echt nergens een aansluiting vinden voor de Incra op de FSN rail
Als je het als klusser even niet wi't, Tape, Pur of Kit!
  vrijdag 6 januari 2017 @ 13:19:22 #159
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_167923222
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:18 schreef bouwkloon het volgende:

[..]

Ik kan echt nergens een aansluiting vinden voor de Incra op de FSN rail
Zie edit :) .
pi_167923248
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:19 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Zie edit :) .
Ja dit forum had ik ook gevonden. Dit vereist alleen wel wat knutselen zo te zien. Was op zoek naar een standaard oplossing maar ik ga hier nog eens naar kijken
Als je het als klusser even niet wi't, Tape, Pur of Kit!
  vrijdag 6 januari 2017 @ 13:23:08 #161
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_167923298
Wat je misschien ook kan doen (mits geduld) is proberen of ze de Woodworking wintertool aan willen passen zodat ie ook voor het andere types rail geschikt is.
Ze waren daar namelijk bezig om een woodworking variant te ontwerpen van de Incra/Seneca parallelguide.
pi_167936083
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:18 schreef Athmozz het volgende:

[..]

zelfs in de lengte gebruik ik bijna nooit mijn invalzaag (ik heb een bosch gtk55), maar gewoon een decoupeerzaag. Uiteindelijk meot je toch 0.5cm afstand laten tot de rand en komt je plint erboven, dus je ziet het nooit.

Als ik parket leg gebruik ik wel mijn invalzaag, decoupeerzaag heeft niet zo graag massieve eik van 2a3cm dik ;).
op zich heb je wel gelijk. Maar het is ook zo dat ik een 10.8V decoupeerzaag heb met slechts een 1.5Ah accu erop. Die gaat snel leeg dus doe daar enkel kleine stukjes mee.

en als ik dan toch zo'n cirkelzaag hebt staan moet ie ook maar gebruikt worden.
pi_167972347
Is dit een "goede" bovenfrees voor hetgeen wat ik wil?

https://www.lidl-shop.nl/PARKSIDE-Bovenfrees/p100206771

Ik heb nog nooit met een bovenfrees gewerkt, maar dit is iets wat ik 10x per 5 jaar ga gebruiken, maar het is altijd handig om te hebben liggen. Ik wil vooral "sierlijke" randjes frezen op mdf, voor wanneer ik iets in elkaar ga schroeven :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_167974322
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 11:13 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Is dit een "goede" bovenfrees voor hetgeen wat ik wil?

https://www.lidl-shop.nl/PARKSIDE-Bovenfrees/p100206771

Ik heb nog nooit met een bovenfrees gewerkt, maar dit is iets wat ik 10x per 5 jaar ga gebruiken, maar het is altijd handig om te hebben liggen. Ik wil vooral "sierlijke" randjes frezen op mdf, voor wanneer ik iets in elkaar ga schroeven :P
Het zal ietsje minder zijnder dan een festool en wat minder nauwkeurige fijnafstellingen, maar prima bruikbaar voor af en toe een randje.
Ik heb gisteren ook de Lidl folder gezien. Staan leuke dingen in.

Die invalzaag met 2x geleiderail voor maar 90 euro. Dat is echt geen geld. En die opklapbare werkbank is ook prachtig.
pi_167975929
Het is deze set geworden.



En nog enkele kleine tools. Nieuwjaarsgeschenk aan mezelf.
pi_167989326


Ook weer wat nieuwe gadgets ontvangen. snelspanklemmen voor de geleiderail. Nieuwe anti-splinterstrippen en 3 universele zaagbladen.

Die hebben een gatdiameter van 30mm met 3 stuks verloopringen erbij. Maar dat werkt dus niet want het blad slipt door. De vastzetring heeft niet genoeg grip op het blad zelf maar voornamelijk op het verloopringetje. Gelukkig maar 15 euro per 3 bladen.
  zondag 8 januari 2017 @ 21:53:07 #167
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_167989598
Verkeerde topic ;) .
pi_167990947
oh ja
pi_167996684
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 12:56 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Het zal ietsje minder zijnder dan een festool en wat minder nauwkeurige fijnafstellingen, maar prima bruikbaar voor af en toe een randje.
Ik heb gisteren ook de Lidl folder gezien. Staan leuke dingen in.

Die invalzaag met 2x geleiderail voor maar 90 euro. Dat is echt geen geld. En die opklapbare werkbank is ook prachtig.
Thanks! Ik ga em toch eens bestellen dan.
Het hoeft voor mij ook geen festool kwaliteit te zijn, voor die keer dat ie gebruikt gaat worden :+
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_167996957
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 11:13 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Is dit een "goede" bovenfrees voor hetgeen wat ik wil?

https://www.lidl-shop.nl/PARKSIDE-Bovenfrees/p100206771

Ik heb nog nooit met een bovenfrees gewerkt, maar dit is iets wat ik 10x per 5 jaar ga gebruiken, maar het is altijd handig om te hebben liggen. Ik wil vooral "sierlijke" randjes frezen op mdf, voor wanneer ik iets in elkaar ga schroeven :P
Zoiets heb ik van de Aldi en voor 10x per jaar frezen, is dat een prima apparaat. Wel heb ik er een echt 100% betere fraisset van Dewalt bijgekocht, want de Aldi frisjes waren snel bot en maakten rafelige randjes.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 09-01-2017 09:09:04 ]
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_168002158
Eerste post hier!

Na zo'n 10 jaar is mijn oude vertrouwde Metabo 18V Li accu schroef/boormachine aan het opgeven. Nou ja, de accus. Nieuwe zijn schreeuwend duur, en ik wil eigenlijk ook wel een nieuwe machine :-) Nieuwe machines leveren een stuk meer kracht en zijn ook heel wat lichter en compacter ondertussen.
Ik heb heel wat onderzoek gedaan en kom bij DeWalt terecht. Om specifiek te zijn:

DeWalt DCD791D2 - https://www.toolmax.nl/de(...)ormachine-2-0ah.html
of
DeWalt DCD796D2 - https://www.toolmax.nl/dewalt-dcd796d2-accuklopboor-2-0-ah.html

Prijzen ontlopen elkaar nauwelijks en eigenlijk is het enige verschil dat de 796 een klopfunctie heeft en ook iets groter en zwaarder is.

Nu heb ik voor steenwerk ook gewoon een Makita boorhamer in huis maar ik kan me voorstellen dat voor een snel 6mm gaatje in baksteen oid die klopfunctie best handig zou kunnen zijn. Heeft iemand ervaring met een dergelijke keuze? Die klopfunctie zal vast tegenvallen vergeleken met de pneumatische hamer maar is het uberhaupt zinvol?

[ Bericht 0% gewijzigd door mfacey op 09-01-2017 13:37:12 ]
pi_168002424
klopfunctie is bruikbaar in zachte baksteen (dus de jaren 50 bakstenen die nog keihard gebakken zijn lukt al amper), ytong...

Als je geen pneumatische hamer hebt op accu is het wel handig, zélfs als je weet dat je er 4x zo lang over boort, maar anders een verlengkabel moet gaan bijsleuren, dan zal je die functie nog wel af en toe gebruiken. Anders compleet useless.

Langs de andere kant; de trend is meer en meer van die appartementsblokken in isolava, daarvoor zijn deze machines méér dan krachtig genoeg.

Beetje afwegen wat jij het meeste gebruikt ;).
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_168002522
Mijn huis is 13 jaar oud. Dus overwegend beton en wat gipsblokken tussenwanden. De buitenzijde is baksteen.

Hmmmmm

Ik neig naar gewichts- en formaatvoordeel van de schroefmachine. Scheelt toch 300gr. Niet niks als je boven je hoofd werkt bijv.

Iemand nog suggesties voor alternatieven? Liefst 18V 2.0Ah, brushless (dat laatste is een nice to have).

[ Bericht 17% gewijzigd door mfacey op 09-01-2017 13:49:27 ]
  Moderator maandag 9 januari 2017 @ 14:00:43 #174
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168002884
quote:
14s.gif Op maandag 9 januari 2017 13:44 schreef mfacey het volgende:

Iemand nog suggesties voor alternatieven? Liefst 18V 2.0Ah, brushless (dat laatste is een nice to have).
18V
Koolborstelloos
4,0Ah
Draadloos laden
Goedkoper
http://m.ebay.de/itm/BOSC(...)887965429?nav=SEARCH
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator maandag 9 januari 2017 @ 14:05:24 #175
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168002969
Zonder draadloos laden (met tweede zulke accu's is een gewone lader denk ik goed genoeg) maar met bitset
http://m.ebay.de/itm/Bosc(...)319853734?nav=SEARCH
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168003080
Verleidelijk... Strakke prijs!

4.0Ah accus staan me wel wat tegen vanwege het gewicht. Ik gebruik zelden zo'n machine zoveel achter elkaar dat ik meer dan twee accu's leegtrek, dus die extra capaciteit is alleen maar extra gewicht voor mij.

Heb je eigenlijk nog wel fabrieksgarantie als je via zo'n ebay verkoper zo'n machine koopt?

[ Bericht 2% gewijzigd door mfacey op 09-01-2017 14:18:46 ]
  Moderator maandag 9 januari 2017 @ 14:22:38 #177
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168003254
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 14:12 schreef mfacey het volgende:
Verleidelijk...

4.0Ah accus staan me wel wat tegen vanwege het gewicht. Ik gebruik zelden zo'n machine zoveel achter elkaar dat ik meer dan twee accu's leegtrek, dus die extra capaciteit is alleen maar extra gewicht voor mij.

Heb je eigenlijk nog wel fabrieksgarantie als je via zo'n ebay verkoper zo'n machine koopt?
Garantie is Europees. Bovendien, van de hobbygebruikers hier heb ik nog nooit gehoord dat ze problemen hebben gehad met een Bosch machine.

Een Bosch 4Ah accu weegt 600g en een 2.0Ah 350g.

Probleem is dat die EC machine eigenlijk alleen als set met 4Ah wordt verkocht. Verder hebben ze geen brushless machine.

Wat je kunt doen is vragen of ze de accu's om kunnen ruilen tegen 2,0Ah accu's. Maar dat zou ik niet doen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168003788
Nog een toevoeging op die draadloze accu's. De draadloze met 4.0Ah zijn echt veel dikker en zwaarder dan de gewone 4.0Ah accu's. Ik gebruik liever de gewone.
Lange benen koud hoofd.
  maandag 9 januari 2017 @ 17:54:28 #179
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_168007818
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 12:56 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Ik heb gisteren ook de Lidl folder gezien. Staan leuke dingen in.
Wou het net komen melden dat de Lidl idd leuke aanbiedingen heeft komende week.
quote:
Die invalzaag met 2x geleiderail voor maar 90 euro. Dat is echt geen geld. En die opklapbare werkbank is ook prachtig.
Die werkbank vond ik ook interessant, daar twijfel ik nog over. Misschien dat ik die wel zelf maak, dan kan ik zoiets volledig op de ruimte zelf op maat maken. Maar die 900w bandschuurder ga ik wel halen, heb zo'n ding nog niet gemist bij mijn klussen, maar dat je 'm ook kan omdraaien en op de rand van een Workmate kan bevestigen is wel hendig, en een tafelmodel bandschuurmachine heb ik overlaatst wel gemist. Ik ga 'm waarschijnlijk niet intensief gebruiken, dus zo'n Parkside zou dan voldoende moeten zijn qua kwaliteit.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_168012735
Iemand ervaring met de Parkside bitsets? Zijn die enigszins robust?
pi_168013049
Een gevaarlijke vraag onder de merk-liefhebbers, maar toch de vraag:

Weet iemand welke snelspanners e.d. van 'b-merken' compatible zijn met een festool geleider?

40 a 50 per stuk gaat aardig oplopen.
Eerst denken, dan typen
  dinsdag 10 januari 2017 @ 15:34:19 #182
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_168030067
In mijn nieuwe huis met de verbouwing ook steeds meer mijn gereedschap aan het vervangen voor 'goed' spul. Na een aanbieding vorig jaar en een tijdje meelezen hier ook gepakken door het 'blauwe' virus.. :) Nu wil ik binnenkort een aantal stangen en dergelijke ophangen in de keuken, op later termijn wil ik een aantal kasten maken in de woonkamer. M'n vloeren zijn niet altijd even recht..

Wat kan ik het beste aanschaffen om de dingen in de keuken netjes recht te hangen? 'Gewoon' een waterpas, of is het met het oog op de kasten later slim om iets als een laser aan te schaffen bijvoorbeeld?

Ik heb al best wat kluservaring maar ik wil de 'ik doe maar wat' periode een beetje achter me laten ;). Alle advies daarbij is welkom
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_168030240
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 20:26 schreef mfacey het volgende:
Iemand ervaring met de Parkside bitsets? Zijn die enigszins robust?
met een bosch GDX18 en parkside bitsets; gemiddeld 5 vijzen 120x6 per bit.

Bits moet je niet "zoveel mogelijk" maar gewoon een paar goede hebben. Gaat echt 50x zo lang mee of die rommelsetjes.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_168030419
quote:
5s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 15:34 schreef De_Hertog het volgende:
Wat kan ik het beste aanschaffen om de dingen in de keuken netjes recht te hangen? 'Gewoon' een waterpas, of is het met het oog op de kasten later slim om iets als een laser aan te schaffen bijvoorbeeld?

Ik heb al best wat kluservaring maar ik wil de 'ik doe maar wat' periode een beetje achter me laten ;). Alle advies daarbij is welkom
Ik gebruik een basislaser van laserliner voor de meeste klussen, en moet zeggen dat het toch een stuk relaxter werkt dan met een waterpas. Nadeel is natuurlijk de prijs.

De eerste laser die ik mij gekocht heb was zo een black&decker lasertje dat enkel een horizontale lijn kon trekken, en ik moet zeggen dat ik daar héél weinig genot van gehad heb. Zet het in de hoek van de kamer, teken je "rechte" lijn af, zet het in de andere hoek, en de "rechte" lijn loopt 3mm verschil op nog geen 5 meter. Tja, waarom heb je dan een laser staan... Die werken nieuw wel goed, maar daar kruipt héél snel stof tussen waardoor het "richtsysteem" (eigenlijk gewoon de zwaartekracht) niet meer goed gaat werken.

Nu dus een laserliner, werkt op hetzelfde principe, kan ook verticale lijnen zetten (minstens even makkelijk), maar daar is de laser een stuk krachtiger waardoor het geheel dicht gemaakt kan worden. Er kan dus geen stof in. Voor klussers en als je hem niet continu nodig hebt in de bouw, zou ik een dergelijk systeem aanraden, de prijs is ook nog verantwoordbaar.

https://www.umarex-laserl(...)ss-laser-3c-pro.html

zéér tevreden van. Inclusief statieven ed zit je rond de ¤500. Niet goedkoop, maar ook niet extreem duur.

Als mijn laserliner ooit kapot gaat komt er een rotatielaser in de plaats, maar die zijn natuurlijk duur ;)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  dinsdag 10 januari 2017 @ 16:23:23 #185
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_168031243
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 15:48 schreef Athmozz het volgende:

https://www.umarex-laserl(...)ss-laser-3c-pro.html

zéér tevreden van. Inclusief statieven ed zit je rond de ¤500. Niet goedkoop, maar ook niet extreem duur.
Bedankt voor het uitgebreide antwoord! Het klinkt inderdaad handiger om direct een laser aan te schaffen en ik ben ook zeker niet op zoek naar de Black and Deckers, maar ik vraag me dan toch een beetje af of het prijsverschil tussen die laser en bijvoorbeeld deze voor mezelf te verantwoorden is ;). Wat maakt die Laserliner zo veel beter, en ga ik dat met mijn gebruik merken? Deze lijkt ook beschermd te zijn tegen stof (IP-54) en met de nauwkeurigheid zit het neem ik aan ook wel goed.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_168031370
mogelijkheden.

* deze trekt 1 horizontale lijn voor zich uit. Die laserliner is roteerbaar, dus kan je op dezelfde positie ronddraaien op zijn 3 pootjes, waardoor je een laserlijn rondom verkrijgt. Dat kan je niet met die Bosch. Daarbij moet je op statief werken eer je hem kan gaan rond roteren.

* die andere trekt 2 verticale lijnen onder loodrechte hoek. Handig voor uitzetten van vb een wand, om vanaf een bestaande muur loodrecht te vertrekken... kan die bosch niet. Nog een mogelijkheid is vb een haaks kruis op de vloer projecteren voor vanaf te gaan tegelen.. .allemaal kleine zaken.

Vraag is natuurlijk of je het nodig hebt, maar er zit wel verschil in de mogelijkheden.

Staat natuurlijk buiten kwestie dat die bosch ook perfect gaat doen wat er van hem verlangd wordt, maar de mogelijkheden zijn minder :).
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  dinsdag 10 januari 2017 @ 16:50:55 #187
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_168031893
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 16:27 schreef Athmozz het volgende:
Vraag is natuurlijk of je het nodig hebt, maar er zit wel verschil in de mogelijkheden.
Dat verwachtte ik inderdaad ook wel, maar ik kon uit de droge technische specificaties zo direct geen concrete voorbeelden halen. Dus bedankt voor die levendige voorbeelden :). Klinkt niet als dingen die ik in de nabij toekomst nodig heb, maar misschien in de minder nabije toekomst wel.. :P. Ik ga er nog even over nadenken.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 10 januari 2017 @ 17:53:16 #188
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_168033202
Ik heb een rotatie en kruislijn laser en gebruik de kruislijn toch wel vaker dan de rotatielaser.

Maar wat ik voor de keukenkastjes vraag zou gebruiken is mijn digitale waterpas! Dat ding piept als ie op strak 0 graden zit. Daardoor kan je em gewoon op het kastje leggen, en vervolgens waterpas stellen zonder dat je de waterpas hoeft te zien. Echt ideaal. Sowieso veruit mijn meest gebruikte waterpas :Y .
  dinsdag 10 januari 2017 @ 18:44:33 #189
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_168034233
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 17:53 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb een rotatie en kruislijn laser en gebruik de kruislijn toch wel vaker dan de rotatielaser.

Maar wat ik voor de keukenkastjes vraag zou gebruiken is mijn digitale waterpas! Dat ding piept als ie op strak 0 graden zit. Daardoor kan je em gewoon op het kastje leggen, en vervolgens waterpas stellen zonder dat je de waterpas hoeft te zien. Echt ideaal. Sowieso veruit mijn meest gebruikte waterpas :Y .
Het gaat mij niet om keukenkastjes maar om een magneetstrip voor messen, rekken voor pannen, dat soort werk. Rechte lijn op de muur klinkt dan ideaal :)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 10 januari 2017 @ 18:55:24 #190
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_168034478
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 18:44 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Het gaat mij niet om keukenkastjes maar om een magneetstrip voor messen, rekken voor pannen, dat soort werk. Rechte lijn op de muur klinkt dan ideaal :)
Dan is een laser beter inderdaad :) .
pi_168038497
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 16:50 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Dat verwachtte ik inderdaad ook wel, maar ik kon uit de droge technische specificaties zo direct geen concrete voorbeelden halen. Dus bedankt voor die levendige voorbeelden :). Klinkt niet als dingen die ik in de nabij toekomst nodig heb, maar misschien in de minder nabije toekomst wel.. :P. Ik ga er nog even over nadenken.
https://www.toolmax.nl/bo(...)laser-in-l-boxx.html

Eventueel een dergelijke, dan zit je qua prijs al een stukje lager en blijf je de 2 verticale + horizontale behouden. Misschien kan je die ergens zonder een lboxx vinden en in .DE, dan raak je nog wel iets lager in prijs.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_168041293
Wie wordt de eerste met deze machine?


Ziet er alvast veel belovend uit.
Waarschijnlijk komt Makita hiermee slechts binnen een paar jaar uit.
pi_168041686
Met die combinatie van de laatste foto kan je toch net zo goed je schroefmachine 90 graden draaien?
pi_168042913
12v ... vond de 10.8/14/18v verdeling zo praktisch, en lekker accu's uitwisselen..
pi_168043253
Heeft iemand ervaring met de mini systainers, zijn deze net zo degelijk als de gewone? Ik zoek opbergkoffers voor in mijn bestelauto en deze hebben de ideale maten
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  dinsdag 10 januari 2017 @ 23:18:19 #196
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_168043819
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 21:03 schreef Athmozz het volgende:

[..]

https://www.toolmax.nl/bo(...)laser-in-l-boxx.html

Eventueel een dergelijke, dan zit je qua prijs al een stukje lager en blijf je de 2 verticale + horizontale behouden. Misschien kan je die ergens zonder een lboxx vinden en in .DE, dan raak je nog wel iets lager in prijs.
Ah, dat is ook wel een mooie. Prijs valt me mee (en het verschil met Duitsland valt me tegen ;) ). Kom zo voor zo'n 250 euro 'los' tegen, ook in Nederland (bijv. hier) en dat vind ik wel een prima prijs eigenlijk.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_168045988
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 22:50 schreef MrDrako het volgende:
12v ... vond de 10.8/14/18v verdeling zo praktisch, en lekker accu's uitwisselen..
Ze zijn gewoon 10.8v. De 12v en 10.8v Bosch zijn het zelfde maar in usa en Azië noemen ze de 10.8v 12v. Tot nu toe ben ik geen problemen tussen de accu uitwisselen tegen gekomen. Met 10.8 accu in 12v en andersom.
pi_168046397
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 20:26 schreef mfacey het volgende:
Iemand ervaring met de Parkside bitsets? Zijn die enigszins robust?
Parkside zelf niet, wel andere budget setjes.
Voor handmatig en licht schroef werk prima, maar in een machine en met wat meer kracht braken de meeste bij mij wel eens af na een tijdje. Ze kunnen echt niet op tegen iets meer een degelijke set (zelf gebruik ik nu al 8 jaar een setje van Metabo)

Maar als je er niet wekelijks mee werkt, kun je ze toch wel een tijdje gaan gebruiken.
Wil je er regelmatig mee gaan klussen, raad ik je toch een iets sterker setje aan uit eigen ervaring.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  woensdag 11 januari 2017 @ 08:50:56 #199
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_168046832
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 22:06 schreef stevenvdv het volgende:
Wie wordt de eerste met deze machine?
[ afbeelding ]

Ziet er alvast veel belovend uit.
Waarschijnlijk komt Makita hiermee slechts binnen een paar jaar uit.
Ik heb al een tijd deze:

Doet hetzelfde, alleen dat offset opzetstuk bestaat niet voor de CXS.
Dus heel bijzonder is het principe niet :P .
  woensdag 11 januari 2017 @ 10:10:08 #200
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_168047885
Het is soms wat zoeken wat er nu wel en niet bij zit, maar uiteindelijk de GLL 3-50 besteld met L-BOXX en extra houder voor 260 bij amazon.de. Volgende week komt ie binnen, ben benieuwd :). Bedankt voor alle adviezen!
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Moderator woensdag 11 januari 2017 @ 22:34:31 #202
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_168064411
quote:
Betreft in Rusland gebouwde machines; niet te min kunnen die hier ook op de Europese markt terecht komen.
pi_168065745
Misschien een rare vraag..
De klemmen met geleider die hier rond 2:25 getoond worden.
Enig idee hoe zoiets heet, en koop je zoiets als een set, of moet je ze separaat aanschaffen?

Want ik wil een simpel geleider systeem maken, en dit ziet er verdraaid makkelijk uit, dus dat wilde ik na gaan maken

Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Moderator woensdag 11 januari 2017 @ 23:24:18 #204
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168066185
Zegt Koos dat niet? Vind veel van zijn meest recente dingen beetje 'zinloos'

Of laatst, kocht ie nieuwe zaagtafel. Pas na aanschaf kwam ie erachter dat het geen 300mm blad was en dat ie op 380V was.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168067080
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 23:24 schreef derLudolf het volgende:
Zegt Koos dat niet? Vind veel van zijn meest recente dingen beetje 'zinloos'

Of laatst, kocht ie nieuwe zaagtafel. Pas na aanschaf kwam ie erachter dat het geen 300mm blad was en dat ie op 380V was.
Ja ik heb hetzelfde gevoel. Filmpjes van een dik jaar geleden vind ik interessanter als recent.
Ook het filmpje over miskopen, tsja. Dat merken een tweede lijn hebben is wel logisch. Maar hij kocht 'last minute' een makita met Ni-Cd accu's, en heeft het dan over een tweede lijn en dat die minder sterk is als z'n Li-Ion variant. Nee echt, zou die daarom bij een tweedehands winkel liggen? :')
pi_168067279
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 23:24 schreef derLudolf het volgende:
Zegt Koos dat niet? Vind veel van zijn meest recente dingen beetje 'zinloos'

Of laatst, kocht ie nieuwe zaagtafel. Pas na aanschaf kwam ie erachter dat het geen 300mm blad was en dat ie op 380V was.
Nee, alleen de winkel waar het te krijgen was.
Maar ik krijg het echt niet gevonden ;(
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Knikkerking donderdag 12 januari 2017 @ 10:13:27 #207
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_168070901
Godver, weer zo'n cool ding van Woodpeckers :P




Iemand die 'm gaat kopen? Hij lijkt me eerlijk gezegd best handig...
Zeker nu ik zo'n mooie zaagtafel krijg, lijkt me dit super fijn om hoeken in te stellen.... Beter dan de schaal op de zaagtafel zelf lijkt me?!
  donderdag 12 januari 2017 @ 10:21:28 #208
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_168071038
Jij hebt toch incraspul voor je zaagtafel? Je wil ton niet zeggen dat je de gradenboog/schaal van incra niet gelooft? :o

Ik gebruik gewoon de schaal van mijn zaagtafel en die is altijd spot on. Dit is toch één van de woodpecker dingen waar ik het nut niet van in zie eigenlijk. Maar dat komt wellicht nog :P .
  Knikkerking donderdag 12 januari 2017 @ 10:32:24 #209
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_168071215
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 10:21 schreef bleiblei het volgende:
Jij hebt toch incraspul voor je zaagtafel? Je wil toch niet zeggen dat je de gradenboog/schaal van incra niet gelooft? :o
Ik heb wel Incra spul (mitre gauge + LS-positioner) maar daar kan ik niet het zaagblad van de zaagtafel mee instellen... Anders "geloofde" ik Incra wel hoor :P

quote:
Ik gebruik gewoon de schaal van mijn zaagtafel en die is altijd spot on. Dit is toch één van de woodpecker dingen waar ik het nut niet van in zie eigenlijk. Maar dat komt wellicht nog :P .
Hoe kan die spot on zijn? Dat is toch altijd zo'n vrij grove schaal? Ik kan me er even niets bij voorstellen, maar bij mijn huidige zaagtafel kan ik volgens mij niet PRECIES 60 graden ofzo kiezen. Dat is altijd wat proberen/uitmeten/etc....

Vandaar dat deze OTT me nu juist zeer handig leek :)
  donderdag 12 januari 2017 @ 16:49:07 #210
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_168080084
Dit jaar ben ik van plan om een huis te kopen waar waarschijnlijk het een en ander aan moet gebeuren. (denk aan laminaat en plinten leggen, tussenwandje plaatsen etc.) Ik heb altijd elektrisch gereedschap geleend van vrienden en kennissen en zie dit als "excuus" om zelf gereedschap aan te schaffen.

Via dit topic heb ik een lichte voorkeur voor Bosch blauw gekregen, heel raar...

Ik denk dat ik in eerste instantie genoeg ga hebben aan een afkortzaag en een accuboormachine. (of hebben jullie nog tips voor andere apparaten?)

Voor deze twee apparaten heeft alleen Bosch blauw ook een hele hoop types. Welke kunnen jullie me aanraden?
pi_168080401
Als het enkel is voor je eigen huis te doen, zou ik voor de afkortzaag niet naar een bosch blauw gaan, dat is echt een beetje zonde van je geld ;). Metabo zaagjes (vb KGS 216M) zit je toch een stukje goedkoper, en is eigenlijk even goed voor dergelijk werk. Kan 30cm brede planken aan, dus ook voldoende om vb een deurpost wat af te korten. +-200¤, gelijkaardige bosch ga je +-280 voor betalen.

Accuboormachine eventueel een GSB 18-2LI machine. Instapper 18V, met klopfunctie voor metselwanden, wat voor een klusser soms handig kan zijn. Prijs moet je het niet voor laten, +-200¤. Accu's zijn "maar" 1.5Ah, maar als je strikt eraan houdt om een in de lader te steken als je de andere begint dan kom je daar wel mee toe. Het is niet dat je een GDX oid nodig gaat hebben (of het moet zijn dat je echt 6x200 vijzen door kepers gaat draaien zonder voorboren ;)).
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  Knikkerking donderdag 12 januari 2017 @ 18:11:23 #212
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_168082019
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 17:03 schreef Athmozz het volgende:

Accuboormachine eventueel een GSB 18-2LI machine. Instapper 18V, met klopfunctie voor metselwanden, wat voor een klusser soms handig kan zijn. Prijs moet je het niet voor laten, +-200¤. Accu's zijn "maar" 1.5Ah, maar als je strikt eraan houdt om een in de lader te steken als je de andere begint dan kom je daar wel mee toe.
Naamgenoot :P Kijk eens bij de buren:
http://www.axminster.co.u(...)ill-18v-2-0ah-101787

Is met 2 stuks 2Ah accu, lader en L-boxx.
Voor nog geen ¤ 150,- ^O^

[edit]

En inderdaad: zeker aan te raden dit apparaat. Ik maak er met veel plezier gebruik van :Y


[edit2]

quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 16:49 schreef mime_negert het volgende:
Dit jaar ben ik van plan om een huis te kopen waar waarschijnlijk het een en ander aan moet gebeuren. (denk aan laminaat en plinten leggen, tussenwandje plaatsen etc.) Ik heb altijd elektrisch gereedschap geleend van vrienden en kennissen en zie dit als "excuus" om zelf gereedschap aan te schaffen.

Via dit topic heb ik een lichte voorkeur voor Bosch blauw gekregen, heel raar...

Ik denk dat ik in eerste instantie genoeg ga hebben aan een afkortzaag en een accuboormachine. (of hebben jullie nog tips voor andere apparaten?)

Voor deze twee apparaten heeft alleen Bosch blauw ook een hele hoop types. Welke kunnen jullie me aanraden?
Zie bovenstaand.
Of als je meteen iets completer wilt zijn kun je hier eens naar kijken:

http://www.axminster.co.u(...)ess-18v-2-0ah-101776

Dat zijn toch geen prijzen meer voor zulke mooie tools?! >:)
  donderdag 12 januari 2017 @ 21:05:36 #213
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_168087293
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 10:32 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Ik heb wel Incra spul (mitre gauge + LS-positioner) maar daar kan ik niet het zaagblad van de zaagtafel mee instellen... Anders "geloofde" ik Incra wel hoor :P

[..]

Hoe kan die spot on zijn? Dat is toch altijd zo'n vrij grove schaal? Ik kan me er even niets bij voorstellen, maar bij mijn huidige zaagtafel kan ik volgens mij niet PRECIES 60 graden ofzo kiezen. Dat is altijd wat proberen/uitmeten/etc....

Vandaar dat deze OTT me nu juist zeer handig leek :)
Mijn hoekaanslag (voor roltafel of afkorten) ziet er bijv. zo uit:

En door die uitsparingen op verschillende graden kan je em snel en zonder speling op de standaard graden zetten :) .

Zaagblad kantelen heb ik een digitale gradenmeter:

Maar eigenlijk heb ik ook altijd wel met de standaard gradenboog die op de zaagtafel staat kunnen werken.

Moet wel zeggen dat het anders was met de metabo kgs afkortzaag die ik ooit gehad heb.
Ik kan mij alleen niet voorstellen dat je die one-time tool nodig hebt bij een hammer van een paar K euro. Zou voor mij bijzonder teleurstellend zijn.
pi_168088034
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 18:11 schreef Atmoz het volgende:
Zie bovenstaand.
Of als je meteen iets completer wilt zijn kun je hier eens naar kijken:

http://www.axminster.co.u(...)ess-18v-2-0ah-101776

Dat zijn toch geen prijzen meer voor zulke mooie tools?! >:)

2 toestellen is natuurlijk handiger, 1tje met de boor en 1tje met de schroefkop, en je moet niet meer wisselen ;). Zit je met zo een set natuurlijk met accugebrek ;)

Ik vraag mij echter af of gdr goed bruikbaar is. Ik heb het duurdere broertje (GDX) met een stuk meer "trilvermogen", maar het voordeel daarvan is juist dat je in 4 stappen van gewoon vijzen naar slagmoeraanzetter kan instellen. Dat lijkt er mij op deze gdr niet op te zitten. Voor fijn vijswerk is werken met een slagmoeraanzetter toch minder handig, dus dan heb je eigenlijk een set met 1 boormachine, en 1 grove vijsmachine.

Iemand ervaring met een GDR?
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  donderdag 12 januari 2017 @ 22:03:06 #215
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_168089537
Ja ik, maar ik ben niet zo fan van slagschroevendraaiers :P .
Ik heb een GDR14,4v li gehad en werkte prima.
Nu heb ik een GDX18V en topmachine, maar ook deze heb ik nog maar een keer of 2 gebruikt.
pi_168090178
kan je bij de GDR ook de slagkracht regelen gelijk bij een gdx?
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  donderdag 12 januari 2017 @ 22:24:30 #217
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_168090479
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 22:17 schreef Athmozz het volgende:
kan je bij de GDR ook de slagkracht regelen gelijk bij een gdx?
Nope, is een nogal kale machine.
Accu erin en gaan.
Geen ledjes, geen slagkrachtregeling, niets.
pi_168090704
Ik heb sinds kort een GDR 18V-LI. Zit wel een ledje op, maar inderdaad geen verdere instelling. Wel vind ik de 'trigger' gevoeliger dan mijn accuboormachine. Daarmee kan je dus enigszins je kracht/toerental bepalen.
Lange benen koud hoofd.
  Knikkerking vrijdag 13 januari 2017 @ 08:53:20 #219
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_168097083
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 21:05 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Mijn hoekaanslag (voor roltafel of afkorten) ziet er bijv. zo uit:
[ afbeelding ]
En door die uitsparingen op verschillende graden kan je em snel en zonder speling op de standaard graden zetten :) .

Zaagblad kantelen heb ik een digitale gradenmeter:
[ afbeelding ]
Maar eigenlijk heb ik ook altijd wel met de standaard gradenboog die op de zaagtafel staat kunnen werken.

Moet wel zeggen dat het anders was met de metabo kgs afkortzaag die ik ooit gehad heb.
Ik kan mij alleen niet voorstellen dat je die one-time tool nodig hebt bij een hammer van een paar K euro. Zou voor mij bijzonder teleurstellend zijn.
Ok, je heb me (weer) overgehaald >:) (maar nu de "goede" richting op :P)
Ik koop 'm niet :)

quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 21:23 schreef Athmozz het volgende:

2 toestellen is natuurlijk handiger, 1tje met de boor en 1tje met de schroefkop, en je moet niet meer wisselen ;). Zit je met zo een set natuurlijk met accugebrek ;)
Het fijne van dat draadloos laden is dat de accu's (idealiter/theoretisch) nooit leeg gaan. Je zet ze tijdens het werken namelijk gewoon steeds terug op de lader. Erg handig ^O^ En bovendien gaan 2Ah accu's weer iets minder snel leeg dan de 1,5Ah modellen.

quote:
Ik vraag mij echter af of gdr goed bruikbaar is. Ik heb het duurdere broertje (GDX) met een stuk meer "trilvermogen", maar het voordeel daarvan is juist dat je in 4 stappen van gewoon vijzen naar slagmoeraanzetter kan instellen. Dat lijkt er mij op deze gdr niet op te zitten. Voor fijn vijswerk is werken met een slagmoeraanzetter toch minder handig, dus dan heb je eigenlijk een set met 1 boormachine, en 1 grove vijsmachine.

Iemand ervaring met een GDR?
De GDR is zeer goed bruikbaar. Voor al het schroefwerk wat ik tot nu heb gedaan was die perfect! Geen super zware (wat gewicht betreft) machine, maar zeker wel krachtig genoeg.

Prima ding :Y (zowel de 18v als de 10,8v versie)
pi_168097615
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 08:53 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Ok, je heb me (weer) overgehaald >:) (maar nu de "goede" richting op :P)
Ik koop 'm niet :)

[..]

Het fijne van dat draadloos laden is dat de accu's (idealiter/theoretisch) nooit leeg gaan. Je zet ze tijdens het werken namelijk gewoon steeds terug op de lader. Erg handig ^O^ En bovendien gaan 2Ah accu's weer iets minder snel leeg dan de 1,5Ah modellen.

[..]

De GDR is zeer goed bruikbaar. Voor al het schroefwerk wat ik tot nu heb gedaan was die perfect! Geen super zware (wat gewicht betreft) machine, maar zeker wel krachtig genoeg.

Prima ding :Y (zowel de 18v als de 10,8v versie)
Ik zag een filmpje van Bosch dat ze de lbox in de auto in een houder klikte en ie dan door de lbox heen laad, hoe werkt dat?
pi_168098276
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 09:28 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Ik zag een filmpje van Bosch dat ze de lbox in de auto in een houder klikte en ie dan door de lbox heen laad, hoe werkt dat?
De accu's in de L-boxx zitten tegen de achterkant van de koffer aan. Zodra je die koffer in de houder klikt laden ze net zo op zoals op de draadloze oplader.

te zien in dit filmpje:

Lange benen koud hoofd.
  vrijdag 13 januari 2017 @ 12:44:30 #222
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_168101111
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 08:53 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Ok, je heb me (weer) overgehaald >:) (maar nu de "goede" richting op :P)
Ik koop 'm niet :)
Sorry 8-) .
Maareh, vraagje, heb jij je freestafel al af?
Heb je daar een foto van?
Ik wil namelijk een nieuwe freestafel bouwen en blijf verliefd op de Jessem Masterlift O+ .
En ben benieuwd hoe die er bij jou in zit.

Past daar trouwens ook een GMF1600 in? Omdat de types waarvan Jessem zegt dat ze erin passen, niet in NL te krijgen zijn (portercable en makita/dewalt modellen die alleen in de US verkrijgbaar lijken te zijn), GP zegt dat ze alleen zeker weten dat de 1400w AEG erin past en ik eigenlijk simpelweg zoveel mogelijk power erin wil hangen :P .
pi_168101317
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 23:11 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Misschien een rare vraag..
De klemmen met geleider die hier rond 2:25 getoond worden.
Enig idee hoe zoiets heet, en koop je zoiets als een set, of moet je ze separaat aanschaffen?

Want ik wil een simpel geleider systeem maken, en dit ziet er verdraaid makkelijk uit, dus dat wilde ik na gaan maken

Volgens mij is dat deze set toch?

groeten
pi_168102636
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 12:54 schreef ciewy het volgende:

[..]

Volgens mij is dat deze set toch?

groeten
Bedankt! Die lijken er wel op ja.. En zoiets zoek ik ook.
Thanks!
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_168130460
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 23:50 schreef Sjoerdfoto het volgende:

[..]

Ja ik heb hetzelfde gevoel. Filmpjes van een dik jaar geleden vind ik interessanter als recent.
Ook het filmpje over miskopen, tsja. Dat merken een tweede lijn hebben is wel logisch. Maar hij kocht 'last minute' een makita met Ni-Cd accu's, en heeft het dan over een tweede lijn en dat die minder sterk is als z'n Li-Ion variant. Nee echt, zou die daarom bij een tweedehands winkel liggen? :')
Daar ben ik met hem over in discussie gegaan en wou het niet geloven. Weet nog steeds niet hoeveel volt ze zijn.
  Moderator zondag 15 januari 2017 @ 02:10:32 #226
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168148720
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 15:54 schreef jefmen het volgende:

[..]

Daar ben ik met hem over in discussie gegaan en wou het niet geloven. Weet nog steeds niet hoeveel volt ze zijn.
Ik heb die discussie even gelezen.
Hij kan niet echt tegen kritiek geloof ik. Je weet bovendien ook niet hoe oud die NiCd accu is.

Maar goed, hij koopt dus zonder verder onderzoek een tweedehands accu machines. Even later zegt ie tegen iemand die aanraad ouderwetse Stanley te kopen dat mensen nooit zomaar iets verkopen, er dus wrs iets mis is met de schaaf. 8)7
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 15 januari 2017 @ 09:59:29 #227
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_168152655
Iemand ervaring met de Makita SK104Z kruislijnlaser?
http://www.makita.be/machine/sk104z-kruislijn-laser/

Daar is mijn oog op gevallen nadat ik een geleende Topcraft laser ( :') ) van de trap af heb willen gooien :@





[ Bericht 17% gewijzigd door Sinister-D- op 15-01-2017 10:05:00 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_168152941
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:17 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Die parallel aanslagen van Incra en Seneca zijn toch ook bruikbaar voor de Bosch rails? Dacht ik tenminste...
De bovenste foto in je post is in ieder geval de incra versie.

Edit: Heb even snel gegoogled op Parallel Guide Bosch FSN en kom deze pagina tegen:
http://mafell-users-forum(...)mafell-bosch-festool
De incra lijkt dus ook op de Bosch FSN te passen :) . Zijn wel wat kleine tweaks voor nodig trouwens.
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:23 schreef bleiblei het volgende:
Wat je misschien ook kan doen (mits geduld) is proberen of ze de Woodworking wintertool aan willen passen zodat ie ook voor het andere types rail geschikt is.
Ze waren daar namelijk bezig om een woodworking variant te ontwerpen van de Incra/Seneca parallelguide.
Het is voor nu even niet een systeem geworden wat ik eerst op het oog had, maar ik heb wel onderstaande aanslag gevonden van Mafell/Bosch voor het FSN rail systeem, daar is in ieder geval het probleem van de haakse-aanslag opgelost



Zodra ie binnen is zal ik wat ervaringen posten
Als je het als klusser even niet wi't, Tape, Pur of Kit!
  zondag 15 januari 2017 @ 14:11:27 #229
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_168159402
Damn you, Axminster :(
Ook weer een mooie set gezien van Bosch nu, GLL 2-50 incl. tripod.



De Makita (zonder poot, 15m bereik) gratis verzending ¤120 bij Amazon. Slecht leverbaar zie ik nu.
De Bosch (met poot, 20m bereik) incl. verzendkosten ¤177 bij Axminster.

Klus dilemma's :{
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_168159494
poot wil je sowieso hebben. Niets erger dan een mooie laserlijn beschikbaar, en dan vanaf dat lijntje moeten gaan meten omdat je een paar euro's gespaard hebt en geen statief genomen ;)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zondag 15 januari 2017 @ 14:28:54 #231
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_168159958
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 14:14 schreef Athmozz het volgende:
poot wil je sowieso hebben. Niets erger dan een mooie laserlijn beschikbaar, en dan vanaf dat lijntje moeten gaan meten omdat je een paar euro's gespaard hebt en geen statief genomen ;)
klopt, maar een statief heb ik nog liggen van mijn camera :P

Edit. Niet zeiken, de Bosch besteld :7

[ Bericht 8% gewijzigd door Sinister-D- op 15-01-2017 14:45:07 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Moderator maandag 16 januari 2017 @ 21:50:50 #232
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168206751
RJ45 tangen, je kunt er zoveel en zo weinig geld aan uitgeven als je wilt... Ik ben het zat om zo'n ding steeds te lenen maar heb ook geen zin ¤100 uit te geven.

Is zoiets van Knipex een beetje goed?
https://www.kruis.nl/hand(...)8BXghqEskaAmMx8P8HAQ
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168206887
accu schroefmachine van de lidl 20v 2.0ampere

wat een kracht heeft dat ding. En dat voor slechts 50 eypo
pi_168206906
Vast wel. Ik heb de Chinese kopie en ik merk dat die tandjes soms niet goed in staat zijn het koper in de draadjes te persen. Het stekkertje buigt door.
Laat die handjes wapperen!
  Moderator maandag 16 januari 2017 @ 22:00:27 #235
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168207124
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 21:54 schreef Gieliovd het volgende:
Vast wel. Ik heb de Chinese kopie en ik merk dat die tandjes soms niet goed in staat zijn het koper in de draadjes te persen. Het stekkertje buigt door.
Knipex heeft ook modellen van ¤120. Mijn punt is of goedkope modellen altijd kut zijn en dat die Knipex van ¤35 een duur kutding is (vergelijkbare werking van de merkloze ¤15 modelletjes)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Knikkerking maandag 16 januari 2017 @ 22:07:51 #236
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_168207449
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 22:00 schreef derLudolf het volgende:

Knipex heeft ook modellen van ¤120. Mijn punt is of goedkope modellen altijd kut zijn en dat die Knipex van ¤35 een duur kutding is (vergelijkbare werking van de merkloze ¤15 modelletjes)
Ik heb er zelf 2 die écht duur zijn, maar daar heb ik dan ook al heel wat RJ45 stekkertjes mee aangekrimpt de laatste 15 jaar :) Dat zou absoluut niet gelukt zijn met een prul. ¤ 35,- vind ik bij dit soort tangen niet veel geld. Maarja, voor een paar stekkertjes natuurlijk helemaal prima ^O^ En Knipex is nu niet bepaald een slecht merk, dus ik zou de gok wel durven wagen.
  Moderator maandag 16 januari 2017 @ 22:14:31 #237
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168207660
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 22:07 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Ik heb er zelf 2 die écht duur zijn, maar daar heb ik dan ook al heel wat RJ45 stekkertjes mee aangekrimpt de laatste 15 jaar :) Dat zou absoluut niet gelukt zijn met een prul. ¤ 35,- vind ik bij dit soort tangen niet veel geld. Maarja, voor een paar stekkertjes natuurlijk helemaal prima ^O^ En Knipex is nu niet bepaald een slecht merk, dus ik zou de gok wel durven wagen.
Ja precies ik hoef niet hele netwerken aan te leggen ofzo, hooguit elk half jaar een stekkertje...
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator maandag 16 januari 2017 @ 22:16:21 #238
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_168207724
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 21:50 schreef derLudolf het volgende:
RJ45 tangen, je kunt er zoveel en zo weinig geld aan uitgeven als je wilt... Ik ben het zat om zo'n ding steeds te lenen maar heb ook geen zin ¤100 uit te geven.

Is zoiets van Knipex een beetje goed?
https://www.kruis.nl/hand(...)8BXghqEskaAmMx8P8HAQ
Hebben wij op het werk ook liggen; prima ding als je gewoon net als ons af en toe eens een stekkertje er aan moet zetten :)
  Moderator maandag 16 januari 2017 @ 22:18:28 #239
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_168207790
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 22:14 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ja precies ik hoef niet hele netwerken aan te leggen ofzo, hooguit elk half jaar een stekkertje...
Zelf heb ik deze in de koffer zitten :)

https://www.sandervunderink.nl/utp-tang.html



Voor incidenteel gebruik ook meer dan prima :)
  Knikkerking maandag 16 januari 2017 @ 22:18:45 #240
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_168207802
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 22:14 schreef derLudolf het volgende:

Ja precies ik hoef niet hele netwerken aan te leggen ofzo, hooguit elk half jaar een stekkertje...
Daar is die Knipex echt wel perfect voor. Kan me niet voorstellen dat ze hun naam ten grabbel gooien om een prul te maken...
  Moderator maandag 16 januari 2017 @ 22:32:24 #241
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168208231
Besteld :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168209456
Belangrijk bij dat type tang is goed geolied houden. Je hebt die twee blokjes die je stekker indrukken, als die niet goed geolied glijden, dan druk je je stekker scheef in en hen je veel kans op slechte verbindingen.

Bij het type dat vonkemboer toont drukken door blokjes altijd recht, en heb je dus minder onderhoud aan je tang nodig. Zelf gebruik ik een van haupa, maar geen idee wat die gekost heeft. Das zo eentje dat ik ooit meegenomen heb bij cebeo omdat ik mijn andere uitgeleend had :)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  Moderator maandag 16 januari 2017 @ 23:13:07 #243
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168209553
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 23:10 schreef Athmozz het volgende:
Belangrijk bij dat type tang is goed geolied houden. Je hebt die twee blokjes die je stekker indrukken, als die niet goed geolied glijden, dan druk je je stekker scheef in en hen je veel kans op slechte verbindingen.

Bij het type dat vonkemboer toont drukken door blokjes altijd recht, en heb je dus minder onderhoud aan je tang nodig. Zelf gebruik ik een van haupa, maar geen idee wat die gekost heeft. Das zo eentje dat ik ooit meegenomen heb bij cebeo omdat ik mijn andere uitgeleend had :)
Welk smeermiddel moet ik gebruiken? Teflonspray?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168210558
Teflonspray is goed, gewoon zorgen dat de blokjes soepel blijven gaan. Als je lang niet gebruikt hebt en ze zouden vast zitten gewoon wd40 erover en wat bewegen tot je ziet dat ze weer mooi recht gaan.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  Moderator dinsdag 17 januari 2017 @ 00:05:06 #245
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168210823
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 23:49 schreef Athmozz het volgende:
Teflonspray is goed, gewoon zorgen dat de blokjes soepel blijven gaan. Als je lang niet gebruikt hebt en ze zouden vast zitten gewoon wd40 erover en wat bewegen tot je ziet dat ze weer mooi recht gaan.
WD40 lost juist (oud) vet op. Teflon heeft een meer smerende werking.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168212487
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 00:05 schreef derLudolf het volgende:

[..]

WD40 lost juist (oud) vet op. Teflon heeft een meer smerende werking.
Daarom als ze vast zit wd40, oud vet en ingekleefd stof uitspoelen. Maar ik ga ervan uit dat jij met jouw gereedschapskennis wel weet hoe je je materiaal onderhoudt ;)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_168214401
Ik ben me aan het orienteren op een multitool.
Ik twijfel tussen de volgende twee

FEIN Multimaster FMM350QSL
Bosch GOP 40-30

Voordelen FEIN.
Uitvinder van de multitool (mischien daardoor iets beter geen idee)
Stofafzuiging standaard en koppelt dan direc met mijn Fein dustex 35
Logischere indeling koffer

Voordelen Bosch:
400 watt ipv 350
Led lamp
koppelt met mijn andere l boxen

Prijs zit dicht bij elkaar. Iemand die iets nuttigs over beide of 1 van de apparaten kan zeggen
pi_168214478
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 10:17 schreef sjnelle1 het volgende:
Ik ben me aan het orienteren op een multitool.
Ik twijfel tussen de volgende twee

FEIN Multimaster FMM350QSL
Bosch GOP 40-30

Voordelen FEIN.
Uitvinder van de multitool (mischien daardoor iets beter geen idee)
Stofafzuiging standaard en koppelt dan direc met mijn Fein dustex 35
Logischere indeling koffer

Voordelen Bosch:
400 watt ipv 350
Led lamp
koppelt met mijn andere l boxen

Prijs zit dicht bij elkaar. Iemand die iets nuttigs over beide of 1 van de apparaten kan zeggen
Ik heb een aantal maanden de Fein in gebruik. Zou niets anders willen; heb ook veel Bosch gereedschap maar dan vooral de "draaiende" equipment: boren en cirkelzagen.

Die Fein heeft verschillende slimmigheden (vergelijk Apple met Windows XP) die al beginnen met de Fein-koffer voordat je 'm opent....
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_168214561
Welke slimmigheden doel je dan precies want dat zijn meestal wel de dingen die het verschil maken voor de een of ander
  Moderator dinsdag 17 januari 2017 @ 10:29:39 #250
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168214612
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 10:22 schreef blomke het volgende:

(vergelijk Apple met Windows XP)
Ah, een systeem waarbij je zelf niets kunt bepalen, je de hoofdprijs voor betaald en waarbij je gedwongen bent tot merkeigen accessoires :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168214673
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 10:26 schreef sjnelle1 het volgende:
Welke slimmigheden doel je dan precies want dat zijn meestal wel de dingen die het verschil maken voor de een of ander
Als je de container al pakt, zie je wat boven en onder is (tegen het eeuwige gedonder dat alles eruit valt), er zijn 3 grepen en de koffer is beter te hanteren dan die half ronde dun plastic schaaldelen van Bosch etc.

Verder zit er een fatsoenlijk lang snoer aan die Fein, is 't een heel stabiele multitool en ligt prettig in de hand. Die 50 Watt verschil....zelden zet ik 'm op de hoogste stand. I.v.m. nauwkeurigheid, begin ik meestal op een laag frequente stand.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 17-01-2017 11:16:22 ]
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_168214713
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 10:29 schreef derLudolf het volgende:
Ah, een systeem waarbij je zelf niets kunt bepalen, je de hoofdprijs voor betaald en waarbij je gedwongen bent tot merkeigen accessoires :+
Die nadelen wegen niet op tegen het voordeel van een robuust stuk software dat werkt zoals het behoord zonder moeilijke updates of risico op hacken e.d..
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_168214769
Ik heb recentelijk zo'n GOP 40-30 gekocht. Moest m snel hebben en ben automatisch voor Bosch gegaan. Niet eens ander merk bekeken. Gisteren zag ik een mooie aanbieding van Fein voorbij komen. Nagenoeg zelfde prijs, iets meer accesoires. Pas toen dacht ik, oh ja, die zijn er ook nog.

Die 50Watt verschil doet het m niet.

Het ledje van de Bosch is wel prettig. Het snoer is meer dan lang genoeg. Zeker 3 meter denk ik. De L-boxx is prima.

Ik denk dat ze allebei even goed zijn.

Ik ben er in ieder geval erg blij mee. Supermooi apparaatje wat je veel vaker gebruikt als je zou denken.
pi_168214798
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 10:29 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ah, een systeem waarbij je zelf niets kunt bepalen, je de hoofdprijs voor betaald en waarbij je gedwongen bent tot merkeigen accessoires :+
Oh nee, krijgen we nu een apple-windows welles nietes discussie?

Al jaren Apple fan. Het spul werkt gewoon vlekkeloos. En wat zou ik zelf moeten bepalen? Het doet wat het moet doen. Feilloos en zonder gezeik.
pi_168214993
laten we dat apple gedoe lekker buiten wegen laten, daar zijn de meningen sterk over verdeeld.

Op youtube staan een paar reviews echter zijn die helaas in Russisch.
pi_168215419
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 10:41 schreef Glider76 het volgende:
Al jaren Apple fan. Het spul werkt gewoon vlekkeloos. En wat zou ik zelf moeten bepalen? Het doet wat het moet doen. Feilloos en zonder gezeik.
Zijn we het daar over eens. Ik heb meermalen woedend mijn Windows computer via het raam naar buiten gesmeten als ie weer eens gruwelijk vast liep of gehacked was. Nu een iMac & 27" scherm. Een verademing.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 17 januari 2017 @ 11:24:03 #257
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_168215548
Wat ik wel irritant vindt, is dat door het lange snoer mijn Fein maar net past in een systainer (waar ie in geleverd is).
Dus dat levert wel wat propwerk op.
pi_168215553
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 10:55 schreef sjnelle1 het volgende:
laten we dat apple gedoe lekker buiten wegen laten, daar zijn de meningen sterk over verdeeld.

Op youtube staan een paar reviews echter zijn die helaas in Russisch.
? Deze:

De Ozito schijnt een budget model te zijn met gunstige eigenschappen:
http://www.homebase.co.uk(...)ool-mfr-2200u-389273
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_168223294
Ik heb vroeger een fein gehad (ik heb geen idee meer welke) en onlangs zo'n bosch multitool (GOP300, laatste exemplaren van het vorig model) gekocht; ik moet zeggen dat ik eigenlijk niet veel verschil tussen beide toestellen kan opmerken.

Ik heb niet iets van "dat is beter aan de bosch" (buiten de lboxx die combineert met mijn andere), of "dat mankeer ik aan die bosch".

Persoonlijke keuze dus, en voor mij geeft de lboxx dan de doorslag richting Bosch. Maar goed, dat is eerder persoonlijk, als je niet alles in lboxxen hebt dan is dit een non-argument.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  Moderator dinsdag 17 januari 2017 @ 17:12:13 #260
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168223472
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 10:33 schreef blomke het volgende:

[..]

Als je de container al pakt, zie je wat boven en onder is (tegen het eeuwige gedonder dat alles eruit valt), er zijn 3 grepen en de koffer is beter te hanteren dan die half ronde dun plastic schaaldelen van Bosch etc.
Ik durf wel te gaan staan op de koffer van mijn GOP300sce
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168223693
Onder en boven is ook wel heel duidelijk bij een Bosch; bovenkant heeft handvat en onderkant niet?
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_168225298
Denk dat hij een niet L-boxx versie van de Bosch koffer bedoeld.

Ik heb de Fein en zeer tevreden. De Bosch groen is verkocht, hier kon ik niet lang mee werken door de trillingen. Geen last van met de Fein. Het binnenwerk en de behuizing zijn volledig ontkoppeld dus weinig trillingen. Hij loopt stukken mooier en stiller dan de Bosch. Bij Bosch blauw neem ik aan dat dit ook stukken beter voor elkaar is.

Snoer is inderdaad wel wat lang voor de systainer. Op te lossen door hem in een systainer 2 te doen. De originele inlay werkt goed, de Tanos algemene inlay niet, daar is deze Fein te dik voor.
pi_168229302
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 18:22 schreef Scharrelduif het volgende:
Denk dat hij een niet L-boxx versie van de Bosch koffer bedoeld.

Wil wel voor de l-box variant gaan dan aangezien die dan ook past bij mijn andere l-boxen.

Keuze wordt er niet makkelijker op lijken beide goed apparaten
pi_168235022
Dan wordt de keuze toch alleen makkelijker? Dan zou ik voor de Bosch gaan. Bij twijfel deze eerst nog bekijken. De bouwmarkten liggen vol met Bosch blauw tegenwoordig :)
Bauhaus Groningen (mits in de buurt natuurlijk) heeft trouwens ook Fein en ze zijn ook te proberen.
pi_168301677
Ben eruit wordt de Bosch. Is besteld
pi_168309235
Top! Veel plezier ervan!
pi_168320668
ze hadden deze bij de gamma liggen, das mooi zeg! hij lag op een houten blad van 2 x 18 mm, en detecteerde mn hand er gewoon doorheen.

pi_168320720
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 14:28 schreef Makrolon het volgende:
ze hadden deze bij de gamma liggen, das mooi zeg! hij lag op een houten blad van 2 x 18 mm, en detecteerde mn hand er gewoon doorheen.
T.g.v. de hoog opgelopen zaaddruk?
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 21 januari 2017 @ 16:22:06 #269
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_168322618
Iemand enig idee of er stekkerdozen bestaan met dezelfde functionaliteit als bij bouwstofzuigers met een stopcontact: dat dus als er een apparaat in contact één ingeschakeld wordt een ander stopcontact ook spanning krijgt?

Heb geprobeerd te googlen, maar kan niets vinden :'(
pi_168322744
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 16:22 schreef IrishBastard het volgende:
Iemand enig idee of er stekkerdozen bestaan met dezelfde functionaliteit als bij bouwstofzuigers met een stopcontact: dat dus als er een apparaat in contact één ingeschakeld wordt een ander stopcontact ook spanning krijgt?

Heb geprobeerd te googlen, maar kan niets vinden :'(
Even googelen op 'Master slave stekkerdoos' misschien is dat wat zoekt?
  zaterdag 21 januari 2017 @ 17:26:47 #271
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_168323491
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 16:32 schreef ciewy het volgende:

[..]

Even googelen op 'Master slave stekkerdoos' misschien is dat wat zoekt?
Yes, bedankt! *O* Je moet net de naam weten hè *O*
  Moderator zaterdag 21 januari 2017 @ 18:37:38 #272
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_168324593
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 16:32 schreef ciewy het volgende:

[..]

Even googelen op 'Master slave stekkerdoos' misschien is dat wat zoekt?
De iets duurdere exemplaren hebben vaak ook een soort van verstelbare potmeter waar je het aan of uitschakelen van de slave stopcontacten kunt regelen.
  zaterdag 21 januari 2017 @ 20:18:24 #273
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_168327196
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 14:28 schreef Makrolon het volgende:
ze hadden deze bij de gamma liggen, das mooi zeg! hij lag op een houten blad van 2 x 18 mm, en detecteerde mn hand er gewoon doorheen.

[ afbeelding ]
Dat valt niet tegen dan. Mijn ervaring met die dingen is dat ze nooit werken.
De digitale versies die zichzelf calibreren iig.
En af en toe zijn ze toch wel verrekte handig :@ .
  zaterdag 21 januari 2017 @ 21:52:10 #274
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_168330021
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 18:37 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

De iets duurdere exemplaren hebben vaak ook een soort van verstelbare potmeter waar je het aan of uitschakelen van de slave stopcontacten kunt regelen.
Qua tijd of verbruik? Verbruik is niet zo spannend, maar iets langer doorlopen zou wel fijn zijn :7
pi_168331561
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 20:18 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Dat valt niet tegen dan. Mijn ervaring met die dingen is dat ze nooit werken.
De digitale versies die zichzelf calibreren iig.
En af en toe zijn ze toch wel verrekte handig :@ .
Inderdaad, ik was echt verbaast! Het (veel) duurdere type kan zelfs nog zien wat voor metaal er in een muur zit, en hoe diep. Maar die kost iets van 600... Dat word een beetje gek.

Denk dat die bovengenoemde er binnenkort wel gaat komen.
  zondag 22 januari 2017 @ 01:39:06 #276
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_168334555
iBOOD heeft een Bosch blauw set in de aanbieding. Een Bosch Blue GSB & GDR 10.8V Twinpack + 2 accu's met UK-->EU verloopstekker voor ¤ 179,95 (exclusief verzendkosten van ¤ 8,95)
pi_168336687
Iemand ervaring met Laserliner kruislijnlasesrs?
  zondag 22 januari 2017 @ 10:13:46 #278
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_168336747
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 10:10 schreef FranticDJ het volgende:
Iemand ervaring met Laserliner kruislijnlasesrs?
Ja :) .
pi_168336765
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 10:13 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ja :) .
Is 't wat :P? Of raad je iets anders aan voor 't zelfde geld?

Heb namelijk nog nooit van 't merk gehoord.

Edit:

http://www.toolnation.nl/(...)elescoopstatief.html zit hier een beetje naar te kijken.

Maar ik heb verder ook totaal geen idee waar op te letten bij een kruislijnlaser..
Wat is bv. fijner 2, of 3 lijnen?
  Moderator zondag 22 januari 2017 @ 10:25:26 #280
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_168336971
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 21:52 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Qua tijd of verbruik? Verbruik is niet zo spannend, maar iets langer doorlopen zou wel fijn zijn :7
Vaak wordt het gebruikt voor het instellen van de schakeldrempel van het master-stopcontact; bijvoorbeeld instelbaar van 8 - 80 W.
  zondag 22 januari 2017 @ 11:21:39 #281
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_168338031
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 10:25 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Vaak wordt het gebruikt voor het instellen van de schakeldrempel van het master-stopcontact; bijvoorbeeld instelbaar van 8 - 80 W.
Oh, ok. Dan maakt het totaal niet uit, want ik ga er een zaag/frees/schuurmachine aan hangen. Die pakt sowieso meer dan 80 watt :s)

Wel relevant om te kijken naar totale belasting van de stekkerdoos, want mijn stofzuiger is 2400 watt :')
  zondag 22 januari 2017 @ 11:48:02 #282
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_168338499
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 10:14 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Is 't wat :P? Of raad je iets anders aan voor 't zelfde geld?

Heb namelijk nog nooit van 't merk gehoord.

Edit:

http://www.toolnation.nl/(...)elescoopstatief.html zit hier een beetje naar te kijken.

Maar ik heb verder ook totaal geen idee waar op te letten bij een kruislijnlaser..
Wat is bv. fijner 2, of 3 lijnen?
Het is semi professioneel. Vergelijkbaar/beter dan gereedschapmerken met lasers (dewalt, bosch, etc.) Minder professioneel dan gespecialiseerde meetinstrument merken als bijv. Spectra. De mijne bevalt erg goed, wel mis ik soms een tweede verticale lijn. Dat is ideaal om haakse hoeken op grotere afstand uit te zetten. Horizontale lijn rondom heb ik nog nooit gemist.
pi_168339080
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 01:39 schreef mime_negert het volgende:
iBOOD heeft een Bosch blauw set in de aanbieding. Een Bosch Blue GSB & GDR 10.8V Twinpack + 2 accu's met UK-->EU verloopstekker voor ¤ 179,95 (exclusief verzendkosten van ¤ 8,95)
10.8v :') Hoe triest
pi_168339823
quote:
2s.gif Op zondag 22 januari 2017 12:16 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

10.8v :') Hoe triest
Laat me raden, nog nooit een in je handen gehad?
pi_168339866
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 10:14 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Is 't wat :P? Of raad je iets anders aan voor 't zelfde geld?

Heb namelijk nog nooit van 't merk gehoord.

Edit:

http://www.toolnation.nl/(...)elescoopstatief.html zit hier een beetje naar te kijken.

Maar ik heb verder ook totaal geen idee waar op te letten bij een kruislijnlaser..
Wat is bv. fijner 2, of 3 lijnen?
Ik heb er een. Werkt opzich prima, alleen die knop om het mechanisme te ontgrendelen werkte al vrij snel niet meer lekker... Waardoor hij soms niet waterpas stelt en je wat met die knop moet kutten.

Sowieso vond ik de 360 graden laser van Bosch professional die atmoz heeft 10 x beter aanvoelen en afgewerkt.
pi_168339871
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 12:47 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Laat me raden, nog nooit een in je handen gehad?
heb zelf 20v
pi_168339944
quote:
2s.gif Op zondag 22 januari 2017 12:49 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

heb zelf 20v
Ideaal man, met een machine die dubbel zo zwaar is dan een 10.8 Bosch licht schroefwerk moeten doen waarbij je de nm's die jouw 20v machine produceert lang niet nodig hebt.
  Moderator zondag 22 januari 2017 @ 13:04:17 #288
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_168340269
quote:
2s.gif Op zondag 22 januari 2017 12:16 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

10.8v :') Hoe triest
Het is maar net wat je met de machines wilt doen; voor licht schroefwerk zijn deze meer dan prima :)
  Lieve Belg zondag 22 januari 2017 @ 13:28:30 #289
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_168340986
Ik gebruik zelf de 3.6V Bosch apparaten dagelijks, die werken ook goed. Voor aan PCs te werken zijn dit de beste toestelletjes. Meer voltage is daarom niet altijd beter werkbaar.

Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  zondag 22 januari 2017 @ 13:36:23 #290
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_168341189
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 12:53 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Ideaal man, met een machine die dubbel zo zwaar is dan een 10.8 Bosch licht schroefwerk moeten doen waarbij je de nm's die jouw 20v machine produceert lang niet nodig hebt.
ik werk dagelijks professioneel met een Makita df30dwe. Regelmatig bruter dan de bedoeling, niet kapot te krijgen _O_




En als ik de motor al om zeep zou helpen heb je voor ¤20 een nieuwe, maar dat is toch allemaal een kost voor mijn werkgever :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 22-01-2017 15:05:07 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_168343394
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 13:04 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Het is maar net wat je met de machines wilt doen; voor licht schroefwerk zijn deze meer dan prima :)
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 12:53 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Ideaal man, met een machine die dubbel zo zwaar is dan een 10.8 Bosch licht schroefwerk moeten doen waarbij je de nm's die jouw 20v machine produceert lang niet nodig hebt.
voor 180 euro he...

die van mij was ¤50 :')
pi_168343406
quote:
7s.gif Op zondag 22 januari 2017 13:28 schreef Jump het volgende:
Ik gebruik zelf de 3.6V Bosch apparaten dagelijks, die werken ook goed. Voor aan PCs te werken zijn dit de beste toestelletjes. Meer voltage is daarom niet altijd beter werkbaar.

[ afbeelding ]
niet met 20v schroefmachine aan je pc werken :') :P
  Lieve Belg zondag 22 januari 2017 @ 14:57:38 #293
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_168343577
quote:
2s.gif Op zondag 22 januari 2017 14:49 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

niet met 20v schroefmachine aan je pc werken :') :P
Volgende keer zal ik een slagschroeverdraaier gebruiken :D
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_168343599
quote:
7s.gif Op zondag 22 januari 2017 14:57 schreef Jump het volgende:

[..]

Volgende keer zal ik een slagschroeverdraaier gebruiken :D
wat heb je nou voor die IXO betaald dan?
  Lieve Belg zondag 22 januari 2017 @ 15:02:29 #295
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_168343681
quote:
2s.gif Op zondag 22 januari 2017 14:58 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

wat heb je nou voor die IXO betaald dan?
Geen idee, die heeft de baas betaald :P
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_168343692
quote:
7s.gif Op zondag 22 januari 2017 15:02 schreef Jump het volgende:

[..]

Geen idee, die heeft de baas betaald :P
https://www.praxis.nl/ger(...)-ixo-v-basic/5421892

die dingen zijn 45 euro

5 euro minder dan mijn 20v parkside ^O^
  zondag 22 januari 2017 @ 16:49:46 #297
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_168345906
quote:
10s.gif Op zondag 22 januari 2017 15:03 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

https://www.praxis.nl/ger(...)-ixo-v-basic/5421892

die dingen zijn 45 euro

5 euro minder dan mijn 20v parkside ^O^
Loop je nou serieus stoer te doen met een 20v Parkside tov een 10,8v bosch?
Ik had ook zo'n Parkside en die is nauwelijks sterker dan een bosch, en stopt na een jaar omdat de motor doorgebrand is.
pi_168345942
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 16:49 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

Loop je nou serieus stoer te doen met een 20v Parkside tov een 10,8v bosch?
Ik had ook zo'n Parkside en die is nauwelijks sterker dan een bosch, en stopt na een jaar omdat de motor doorgebrand is.
ja :P

niks mis met parkside, moet je wel weten welke je koopt
  zondag 22 januari 2017 @ 17:10:04 #299
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_168346596
quote:
2s.gif Op zondag 22 januari 2017 16:50 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

ja :P

niks mis met parkside, moet je wel weten welke je koopt
Genoeg mis mee:
Scheef, slecht gebouwd, als je ze laat vallen zijn ze meteen stuk, levensduur is minder.

De lage prijs moet ergens vandaan komen hoor.
pi_168346641
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 17:10 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

Genoeg mis mee:
Scheef, slecht gebouwd, als je ze laat vallen zijn ze meteen stuk, levensduur is minder.

De lage prijs moet ergens vandaan komen hoor.
zit rubber omheen dus je kan hem tichkeer laten vallen.

kwaliteit tot nu toe prima
pi_168347417
denk dat iedereen wel weet welke kwaliteit het best bij hem past
  Moderator zondag 22 januari 2017 @ 18:35:34 #302
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_168349325
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 17:35 schreef akatar het volgende:
denk dat iedereen wel weet welke kwaliteit het best bij hem past
ligt er ook helemaal aan hoe vaak je iets gebruikt of misbruikt :)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')