Geen ervaring mee, ik heb tot volle tevredenheid een Huvema van MPquote:Op vrijdag 16 december 2016 19:37 schreef Glider76 het volgende:
Ik wil eigenlijk wel een kolomboor machine. Niet voor heel groot zwaar werk, wel om recht te kunnen boren.
Die dingen heb je al voor rond de 100 euro. Natuurlijk is dit dan niet superprecisie topkwaliteit, maar ga ervanuit dat ze ook niet schots en scheef zijn.
Is het wat die goedkopere dingen of ver vanaf blijven?
Dat soort ervaring heb ik ook met TopCraft. Gaat een tijd goed, en tijdens een klus of bebouwing, gaat ie stuk en is niet makkelijk te repareren. Kan je alsnog iets kopen terwijl je verder wilt klussen.quote:Op vrijdag 16 december 2016 22:59 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb een goedkope Ferm en dat is een typisch stuk gereedschap waarom ik die goedkope meuk verafschuw. Je moet er geluk mee hebben denk ik. Bij mijn Ferm is de boorkop uit balans waardoor ie wiebelt. Waardeloos dus.
Op veilingsites komen ze ook geregeld voorbij.quote:Op vrijdag 16 december 2016 22:54 schreef Vinz0r het volgende:
Gewoon mp in de gaten houden. Afgelopen jaar n kleintje gekocht voor 15¤, ding is bijna net zo oud als ik ben maar werkt nog top😎
Exact deze heb ik uit 1988, maar dan met veiligheidsschakelaar (groen/rood knoppen). Draait als een tierelier. Geen geld voor een goed werkende Huvema.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:12 schreef Vonkenboer het volgende:
Op veilingsites komen ze ook geregeld voorbij.
Kolomboormachine Huvema, HU-16 A, bouwjaar 1983
https://www.onlineveilingmeester.nl/nl/veilingen/1618/kavels/15
Mooi machientje, kun je geen buil aanvallen dacht ik zo
VE EC? Die is er nog niet zo lang denk ik? De gewone VE is een beest in ieder gevalquote:Op maandag 26 december 2016 18:03 schreef Gieliovd het volgende:
Iemand ervaring met de Bosch GSB-18VE-EC?
Ik heb zelf al heel wat jaren een GSB 18 VE-2-LI en die dingen zijn echt niet stuk te krijgen, alleen wat zwaarder dan de gemiddelde schroeftol.quote:
Niet veel hoorquote:Op vrijdag 30 december 2016 00:16 schreef Digidoos het volgende:
[..]
Ik heb zelf al heel wat jaren een GSB 18 VE-2-LI en die dingen zijn echt niet stuk te krijgen, alleen wat zwaarder dan de gemiddelde schroeftol.
Ik heb beide Facom sets en kan alleen maar zeggen: super schroevendraaiersquote:Op vrijdag 30 december 2016 11:36 schreef ridsel het volgende:
Ik ben aan het kijken om een set schroevendraaiers te kopen voor algemene klus karweien.
Aan het twijfelen tussen volgende sets:
https://www.klium.be/faco(...)roevendraaiers-93796
of
https://www.klium.be/faco(...)ers-met-houder-93385
of
https://www.klium.be/wera(...)l-05051010001-265367
Op zich denk ik dat ik torx als schroevendraaier niet zoveel gebruik, maar kan in de toekomst wel wat meer zijn natuurlijk.
Iemand nog tips om op te letten?
Was ook maar gekheid hoorquote:Op vrijdag 30 december 2016 10:06 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Lijken mij geen fijne machines meer om even wat boven je hoofd te gaan zitten schroeven oid.
Dat zou inderdaad goed kunnen. Ik wilde die ook dubbel hebben. (Tenminste, het meeste dan).quote:Op vrijdag 30 december 2016 11:52 schreef ridsel het volgende:
Zitten er niet vele dubbels dan in die facomsets?
Ik heb hem, maar gebruik hem eigenlijk enkel als boormachine voor hout & metselwerk. Voor gewoon vijswerk gebruik ik de GSR 18V-LI, voor zwaarder vijswerk de GDX 18V-EC.quote:Op maandag 26 december 2016 18:03 schreef Gieliovd het volgende:
Iemand ervaring met de Bosch GSB-18VE-EC?
Het is goed te merken dat jij nog zuidelijker woont als de "echte" Atmozquote:Op vrijdag 30 december 2016 12:32 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Ik heb hem, maar gebruik hem eigenlijk enkel als boormachine voor hout & metselwerk. Voor gewoon vijswerk gebruik ik de GSR 18V-LI, voor zwaarder vijswerk de GDX 18V-EC.
Ik moet zeggen dat ik zeer goede ervaringen heb met de boor en vijsmachines van Bosch, zou ze direct opnieuw kopen. Voor vijsmachine is zeker de GDX 18V-EC aan te raden als je soms wat constructie doet; ding draait 200x6 schroefen rechtstreeks in oregon balken zonder er problemen van te maken. Boren kan die helaas niet omdat het eerder een boulonneur is.
Ik wou eigenlijk enkel de GDX en de GSB-18VE EC hebben, die andere heb ik er in een pakket gewoon gratis bijgekregenquote:Op vrijdag 30 december 2016 12:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Het is goed te merken dat jij nog zuidelijker woont als de "echte" Atmoz
Die GDX is volgens mij ook wel een beul ja
Ik ken/heb de 10.8v versie niet, maar kan me bijna niet voorstellen dat de 230v niet véél sterker is. Die (GOP300) heb ik wel, en gebruik ik geregeld. Fijn ding!quote:Op zaterdag 31 december 2016 18:42 schreef Glider76 het volgende:
Overweeg een multitool. In kleur blauw.
Er zijn verschillende modellen, zowel netvoedig als 10.8V.
Eerst klus zou zijn om er stalen kozijnen mee in te korten zodat Laminaat eronder past.
Gaat dat een beetje met zo'n accuding? Welk model is aan te raden?
Ik heb al een 10.8V lader en 2x 1.5Ah accu. Die zal wel snel leeg zijn dan zeker?
Kwa prijs maakt het geloof ik niet heel veel uit of je accu of netvoeding neemt dacht ik zo gauw te zien.
Ken iemand die eentje op 10.8V had maar die vond het niks. Accu snel leeg en niet heel krachtig. Welk merk dat was weet ik niet, in elk geval wel een prof merk.quote:Op zaterdag 31 december 2016 18:42 schreef Glider76 het volgende:
Eerst klus zou zijn om er stalen kozijnen mee in te korten zodat Laminaat eronder past.
Ik heb al een 10.8V lader en 2x 1.5Ah accu. Die zal wel snel leeg zijn dan zeker?
Kwa prijs maakt het geloof ik niet heel veel uit of je accu of netvoeding neemt dacht ik zo gauw te zien.
Ik heb een oranje sinds 3/4 jaar en snap niet dat ik niet eerder zo'n tool heb aangeschaft. Fantastisch voor de meest onmogelijke klussen.quote:Op zaterdag 31 december 2016 18:42 schreef Glider76 het volgende:
Bedoel je dan de Gop 30-28 met 300 watt vermogen, of de GOP300 met 300 watt vermogen.quote:Op zaterdag 31 december 2016 18:46 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Ik ken/heb de 10.8v versie niet, maar kan me bijna niet voorstellen dat de 230v niet véél sterker is. Die (GOP300) heb ik wel, en gebruik ik geregeld. Fijn ding!
+1!quote:Op zaterdag 31 december 2016 18:51 schreef blomke het volgende:
Ik heb een oranje sinds 3/4 jaar en snap niet dat ik niet eerder zo'n tool heb aangeschaft. Fantastisch voor de meest onmogelijke klussen.
Ik bedoel (zoals ik schreefquote:Op zaterdag 31 december 2016 18:51 schreef Glider76 het volgende:
Bedoel je dan de Gop 30-28 met 300 watt vermogen, of de GOP300 met 300 watt vermogen.
Die 30-28 kost maar 130 euro. Dan zitten er geen accesoires bij.
Maar zo'n multi tool is wel aan te raden dus als je die zo vaak gebruikt.
Ik heb zelf zo'n gop300 en ook zeer tevreden van, maar voor zover ik weet is er een nieuwe uitgekomen met zwaardere motor. Ik zou daar eens naar kijkenquote:Op zaterdag 31 december 2016 18:51 schreef Glider76 het volgende:
[..]
Bedoel je dan de Gop 30-28 met 300 watt vermogen, of de GOP300 met 300 watt vermogen.
Die 30-28 kost maar 130 euro. Dan zitten er geen accesoires bij.
Maar zo'n multi tool is wel aan te raden dus als je die zo vaak gebruikt.
Met welk hulpstuk erop mis je dan (soms?) vermogen?quote:Op zaterdag 31 december 2016 19:24 schreef Athmozz het volgende:
Ik heb zelf zo'n gop300 en ook zeer tevreden van, maar voor zover ik weet is er een nieuwe uitgekomen met zwaardere motor. Ik zou daar eens naar kijken
Ik mis nooit vermogen, maar als je een eindje parketlijm onder parket probeer los te zagen komt hij echt heel warm. Ik vermoed bij een hoger motorvermogen dat de koeling verbeterd is. Niet zozeer voor het extra vermogen van de motor, maar voor het extra koelvermogenquote:Op zaterdag 31 december 2016 19:32 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Met welk hulpstuk erop mis je dan (soms?) vermogen?
Er is namelijk nog nooit een beetje een situatie geweest waarop ik vermogen miste, dus ben wel benieuwd eigenlijk
Goeie tip. Bij de action hebben ze ook van die multitool accosoires.quote:Op zaterdag 31 december 2016 20:20 schreef bleiblei het volgende:
Schuren kan wel, maar er zit geen afzuiging op geloof ik.
Wat betreft de bevestiging, kijk even voor welke van de 2 je zaagjes kan halen bij ecotools.
De merkzaagjes zijn namelijk zot duur, en is toch wel ellendig als je vast zit aan de Bosch zaagjes door het type bevestiging.
Hebben trouwens beiden ook een quicklock? Dat is ook erg fijn namelijk.
Beregoeie tip! Ik zie zo'n set Werkmann voor ¤5,95. Bij de Praxis betaalde ik voor één zo'n onderdeel uit die set (van 4) al het drievoudige.quote:Op zaterdag 31 december 2016 20:24 schreef Glider76 het volgende:
Goeie tip. Bij de action hebben ze ook van die multitool accosoires.
Ik ga dat maar eens proberen. Heb nu 4 stalen kozijnen ingezaagd en 1 Bosch segment zaagbladquote:Op zondag 1 januari 2017 10:15 schreef blomke het volgende:
[..]
Beregoeie tip! Ik zie zo'n set Werkmann voor ¤5,95. Bij de Praxis betaalde ik voor één zo'n onderdeel uit die set (van 4) al het drievoudige.
Laminaat is killing voor zaagbladen.quote:Op donderdag 5 januari 2017 20:45 schreef Glider76 het volgende:
Ik heb zo'n festool invalzaag TS55 met het standaard W48 zaagblad. Hiermee kort ik het laminaat af.
Het de zolder prima gedaan en nu op de 1e verdieping begonnen. Heb het idee dat het blad al aardig bot begint te worden. Er zitten ook hier en daar brandplekken op de zaagsnede van het laminaat.
Is dit blad er niet echt geschikt voor? Ik draaide eerst op standje 4, dit verhoogd naar 6. Wat zou een goede snelheid zijn?
Een zaagblad speciaal voor laminaat van Festool kost 110 euro. Dat vindt ik wat prijzig.
Eventueel een tip voor een geschikt alternatief?
In de nabije toekomst moet ik ook wat Pir panelen op maat zagen. Dit is zeer dun gegalviniseerd staal. Eventueel hier ook een aanrader voor betreft goedkoop cirkelzaag blad?
Verder viel het mij op dat de zaag er makkelijk doorheen komt, maar de laatste paar millimeter ineens veel zwaarder gaat. Hoe kan dat?
Als je de nieuwe versie van de gop300 wil, moet je de gop 40-30 nemen.quote:Op zaterdag 31 december 2016 20:31 schreef Athmozz het volgende:
De gop300 heeft starlock, kunnen bijna alle goedkope accessoire merken ook op. De gop30 28 heeft starlock plus, systeem voor magnetische opname, maar is compatibel met starlock.
De 30-28 weegt wel een stukje minder dan de gop 300. Gecombineerd met prijsverschil gok ik op metalen overbrenging in de ene, en plastic in de ander
Gisteren zo'n 40-30 ontvangen. Heerlijk machientje. Was even vogelen hoe dat klik systeem werkte want snapte eerst niet hoe je de zaagjes erop kreeg. Maar ineens, net voordat ik het boekje erbij ging pakken klikte ie er per ongeluk op.quote:Op donderdag 5 januari 2017 22:21 schreef MrDrako het volgende:
[..]
Als je de nieuwe versie van de gop300 wil, moet je de gop 40-30 nemen.
De 30-28 heeft een eenvoudiger sluitsysteem, je drukt iets erin, en moet met de hand een boutje vast draaien en is een beetje de budget versie.
De gop 40-30 klikt meteen vast.
Zal ook niet slecht zijn, maar als je dan gaat investeren..
beide starlock/starlock plus.
net zelf de knoop doorgehakt, steeds "goedkope" alternatieven bedacht om de aanschaf uit te stellen, maar heb nu de 40-30 besteld
handig fimplje:
Heb ook een paar jaar geleden (toen ik m'n TS55 net nieuw had) het laminaat met de invalzaag gelegd. Met het speciale laminaat blad. Als ik de reacties hier lees waarschijnlijk te snel gezaagd (standje 6), maar goed het ging. De standtijd van dat blad vond ik niet fantastisch. In de (Supplemental) User’s Manual vond ik dit lijstje:quote:Op donderdag 5 januari 2017 20:45 schreef Glider76 het volgende:
Een zaagblad speciaal voor laminaat van Festool kost 110 euro. Dat vindt ik wat prijzig.
Eventueel een tip voor een geschikt alternatief?
Bij laminaat is de invalzaag vooral handig als je planken over de lengte moet doorzagen. Verder gewoon knipper idd, die zet je naast je neer en werkt veruit het snelste.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 09:02 schreef ciewy het volgende:
[..]
Heb ook een paar jaar geleden (toen ik m'n TS55 net nieuw had) het laminaat met de invalzaag gelegd. Met het speciale laminaat blad. Als ik de reacties hier lees waarschijnlijk te snel gezaagd (standje 6), maar goed het ging. De standtijd van dat blad vond ik niet fantastisch. In de (Supplemental) User’s Manual vond ik dit lijstje:
[ afbeelding ]
Qua zagen vond het uiteindelijk vreselijk onhandig. Eigenlijk alleen bij de stukken langs de kant krijg je een mooie rechte (vlijmscherpe) snede en dan geeft het wat mij betreft een kleine meerwaarde.
In ons huidige huis heb ik weer overal laminaat gelegd, maar dit keer met zo'n laminaatknipper (gehuurd van de boels) en op het laatst met de decoupeerzaag met daarin een blad voor ijzer. Ik moet zeggen dat die laatste methode me eigenlijk het allerbeste bevallen is. Ben nu bezig met het laatste kamertje. Daar ga ik ook weer de decoupeerzaag inzetten. Dat werkt m.i. toch echt een stuk sneller dan elke keer de rails pakken.
Die parallel aanslagen van Incra en Seneca zijn toch ook bruikbaar voor de Bosch rails? Dacht ik tenminste...quote:Op vrijdag 6 januari 2017 13:11 schreef bouwkloon het volgende:
Ik zal toch niet de eerste zijn met deze behoefte... Heeft er iemand wel eens een parallel-aanslag gezien/gemaakt/gekocht voor de Bosch/Mafell FSN rails?
Voor Festool lijkt dit te bestaan, ik bedoel zoiets als dit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
zelfs in de lengte gebruik ik bijna nooit mijn invalzaag (ik heb een bosch gtk55), maar gewoon een decoupeerzaag. Uiteindelijk meot je toch 0.5cm afstand laten tot de rand en komt je plint erboven, dus je ziet het nooit.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 09:32 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Bij laminaat is de invalzaag vooral handig als je planken over de lengte moet doorzagen. Verder gewoon knipper idd, die zet je naast je neer en werkt veruit het snelste.
Ik kan echt nergens een aansluiting vinden voor de Incra op de FSN railquote:Op vrijdag 6 januari 2017 13:17 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Die parallel aanslagen van Incra en Seneca zijn toch ook bruikbaar voor de Bosch rails? Dacht ik tenminste...
De bovenste foto in je post is in ieder geval de incra versie.
Zie editquote:Op vrijdag 6 januari 2017 13:18 schreef bouwkloon het volgende:
[..]
Ik kan echt nergens een aansluiting vinden voor de Incra op de FSN rail
Ja dit forum had ik ook gevonden. Dit vereist alleen wel wat knutselen zo te zien. Was op zoek naar een standaard oplossing maar ik ga hier nog eens naar kijkenquote:
op zich heb je wel gelijk. Maar het is ook zo dat ik een 10.8V decoupeerzaag heb met slechts een 1.5Ah accu erop. Die gaat snel leeg dus doe daar enkel kleine stukjes mee.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 13:18 schreef Athmozz het volgende:
[..]
zelfs in de lengte gebruik ik bijna nooit mijn invalzaag (ik heb een bosch gtk55), maar gewoon een decoupeerzaag. Uiteindelijk meot je toch 0.5cm afstand laten tot de rand en komt je plint erboven, dus je ziet het nooit.
Als ik parket leg gebruik ik wel mijn invalzaag, decoupeerzaag heeft niet zo graag massieve eik van 2a3cm dik.
Het zal ietsje minder zijnder dan een festool en wat minder nauwkeurige fijnafstellingen, maar prima bruikbaar voor af en toe een randje.quote:Op zondag 8 januari 2017 11:13 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Is dit een "goede" bovenfrees voor hetgeen wat ik wil?
https://www.lidl-shop.nl/PARKSIDE-Bovenfrees/p100206771
Ik heb nog nooit met een bovenfrees gewerkt, maar dit is iets wat ik 10x per 5 jaar ga gebruiken, maar het is altijd handig om te hebben liggen. Ik wil vooral "sierlijke" randjes frezen op mdf, voor wanneer ik iets in elkaar ga schroeven
Thanks! Ik ga em toch eens bestellen dan.quote:Op zondag 8 januari 2017 12:56 schreef Glider76 het volgende:
[..]
Het zal ietsje minder zijnder dan een festool en wat minder nauwkeurige fijnafstellingen, maar prima bruikbaar voor af en toe een randje.
Ik heb gisteren ook de Lidl folder gezien. Staan leuke dingen in.
Die invalzaag met 2x geleiderail voor maar 90 euro. Dat is echt geen geld. En die opklapbare werkbank is ook prachtig.
Zoiets heb ik van de Aldi en voor 10x per jaar frezen, is dat een prima apparaat. Wel heb ik er een echt 100% betere fraisset van Dewalt bijgekocht, want de Aldi frisjes waren snel bot en maakten rafelige randjes.quote:Op zondag 8 januari 2017 11:13 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Is dit een "goede" bovenfrees voor hetgeen wat ik wil?
https://www.lidl-shop.nl/PARKSIDE-Bovenfrees/p100206771
Ik heb nog nooit met een bovenfrees gewerkt, maar dit is iets wat ik 10x per 5 jaar ga gebruiken, maar het is altijd handig om te hebben liggen. Ik wil vooral "sierlijke" randjes frezen op mdf, voor wanneer ik iets in elkaar ga schroeven
18Vquote:Op maandag 9 januari 2017 13:44 schreef mfacey het volgende:
Iemand nog suggesties voor alternatieven? Liefst 18V 2.0Ah, brushless (dat laatste is een nice to have).
Garantie is Europees. Bovendien, van de hobbygebruikers hier heb ik nog nooit gehoord dat ze problemen hebben gehad met een Bosch machine.quote:Op maandag 9 januari 2017 14:12 schreef mfacey het volgende:
Verleidelijk...
4.0Ah accus staan me wel wat tegen vanwege het gewicht. Ik gebruik zelden zo'n machine zoveel achter elkaar dat ik meer dan twee accu's leegtrek, dus die extra capaciteit is alleen maar extra gewicht voor mij.
Heb je eigenlijk nog wel fabrieksgarantie als je via zo'n ebay verkoper zo'n machine koopt?
Wou het net komen melden dat de Lidl idd leuke aanbiedingen heeft komende week.quote:Op zondag 8 januari 2017 12:56 schreef Glider76 het volgende:
[..]
Ik heb gisteren ook de Lidl folder gezien. Staan leuke dingen in.
Die werkbank vond ik ook interessant, daar twijfel ik nog over. Misschien dat ik die wel zelf maak, dan kan ik zoiets volledig op de ruimte zelf op maat maken. Maar die 900w bandschuurder ga ik wel halen, heb zo'n ding nog niet gemist bij mijn klussen, maar dat je 'm ook kan omdraaien en op de rand van een Workmate kan bevestigen is wel hendig, en een tafelmodel bandschuurmachine heb ik overlaatst wel gemist. Ik ga 'm waarschijnlijk niet intensief gebruiken, dus zo'n Parkside zou dan voldoende moeten zijn qua kwaliteit.quote:Die invalzaag met 2x geleiderail voor maar 90 euro. Dat is echt geen geld. En die opklapbare werkbank is ook prachtig.
met een bosch GDX18 en parkside bitsets; gemiddeld 5 vijzen 120x6 per bit.quote:Op maandag 9 januari 2017 20:26 schreef mfacey het volgende:
Iemand ervaring met de Parkside bitsets? Zijn die enigszins robust?
Ik gebruik een basislaser van laserliner voor de meeste klussen, en moet zeggen dat het toch een stuk relaxter werkt dan met een waterpas. Nadeel is natuurlijk de prijs.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 15:34 schreef De_Hertog het volgende:
Wat kan ik het beste aanschaffen om de dingen in de keuken netjes recht te hangen? 'Gewoon' een waterpas, of is het met het oog op de kasten later slim om iets als een laser aan te schaffen bijvoorbeeld?
Ik heb al best wat kluservaring maar ik wil de 'ik doe maar wat' periode een beetje achter me laten. Alle advies daarbij is welkom
Bedankt voor het uitgebreide antwoord! Het klinkt inderdaad handiger om direct een laser aan te schaffen en ik ben ook zeker niet op zoek naar de Black and Deckers, maar ik vraag me dan toch een beetje af of het prijsverschil tussen die laser en bijvoorbeeld deze voor mezelf te verantwoorden isquote:Op dinsdag 10 januari 2017 15:48 schreef Athmozz het volgende:
https://www.umarex-laserl(...)ss-laser-3c-pro.html
zéér tevreden van. Inclusief statieven ed zit je rond de ¤500. Niet goedkoop, maar ook niet extreem duur.
Dat verwachtte ik inderdaad ook wel, maar ik kon uit de droge technische specificaties zo direct geen concrete voorbeelden halen. Dus bedankt voor die levendige voorbeeldenquote:Op dinsdag 10 januari 2017 16:27 schreef Athmozz het volgende:
Vraag is natuurlijk of je het nodig hebt, maar er zit wel verschil in de mogelijkheden.
Het gaat mij niet om keukenkastjes maar om een magneetstrip voor messen, rekken voor pannen, dat soort werk. Rechte lijn op de muur klinkt dan ideaalquote:Op dinsdag 10 januari 2017 17:53 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb een rotatie en kruislijn laser en gebruik de kruislijn toch wel vaker dan de rotatielaser.
Maar wat ik voor de keukenkastjes vraag zou gebruiken is mijn digitale waterpas! Dat ding piept als ie op strak 0 graden zit. Daardoor kan je em gewoon op het kastje leggen, en vervolgens waterpas stellen zonder dat je de waterpas hoeft te zien. Echt ideaal. Sowieso veruit mijn meest gebruikte waterpas.
Dan is een laser beter inderdaadquote:Op dinsdag 10 januari 2017 18:44 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Het gaat mij niet om keukenkastjes maar om een magneetstrip voor messen, rekken voor pannen, dat soort werk. Rechte lijn op de muur klinkt dan ideaal
https://www.toolmax.nl/bo(...)laser-in-l-boxx.htmlquote:Op dinsdag 10 januari 2017 16:50 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat verwachtte ik inderdaad ook wel, maar ik kon uit de droge technische specificaties zo direct geen concrete voorbeelden halen. Dus bedankt voor die levendige voorbeelden. Klinkt niet als dingen die ik in de nabij toekomst nodig heb, maar misschien in de minder nabije toekomst wel..
. Ik ga er nog even over nadenken.
Ah, dat is ook wel een mooie. Prijs valt me mee (en het verschil met Duitsland valt me tegenquote:Op dinsdag 10 januari 2017 21:03 schreef Athmozz het volgende:
[..]
https://www.toolmax.nl/bo(...)laser-in-l-boxx.html
Eventueel een dergelijke, dan zit je qua prijs al een stukje lager en blijf je de 2 verticale + horizontale behouden. Misschien kan je die ergens zonder een lboxx vinden en in .DE, dan raak je nog wel iets lager in prijs.
Ze zijn gewoon 10.8v. De 12v en 10.8v Bosch zijn het zelfde maar in usa en Azië noemen ze de 10.8v 12v. Tot nu toe ben ik geen problemen tussen de accu uitwisselen tegen gekomen. Met 10.8 accu in 12v en andersom.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 22:50 schreef MrDrako het volgende:
12v ... vond de 10.8/14/18v verdeling zo praktisch, en lekker accu's uitwisselen..
Parkside zelf niet, wel andere budget setjes.quote:Op maandag 9 januari 2017 20:26 schreef mfacey het volgende:
Iemand ervaring met de Parkside bitsets? Zijn die enigszins robust?
Ik heb al een tijd deze:quote:Op dinsdag 10 januari 2017 22:06 schreef stevenvdv het volgende:
Wie wordt de eerste met deze machine?
[ afbeelding ]
Ziet er alvast veel belovend uit.
Waarschijnlijk komt Makita hiermee slechts binnen een paar jaar uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |