Met timmmmmm een normaal gesprek aangaan, dat heb ik al eens geprobeerd Copycat. Dat is een verloren zaak. Timmmmmmm heeft altijd gelijk. Zonde van je tijd.quote:
Ik ruik oud zeer.quote:Op zondag 6 november 2016 09:54 schreef Bart het volgende:
[..]
Met timmmmmm een normaal gesprek aangaan, dat heb ik al eens geprobeerd Copycat. Dat is een verloren zaak. Timmmmmmm heeft altijd gelijk. Zonde van je tijd.
Soms zit het diepquote:Op zondag 6 november 2016 09:54 schreef Bart het volgende:
[..]
Met timmmmmm een normaal gesprek aangaan, dat heb ik al eens geprobeerd Copycat. Dat is een verloren zaak. Timmmmmmm heeft altijd gelijk. Zonde van je tijd.
Soms kun je inderdaad beter negeren. Was ik even vergeten.quote:Op zondag 6 november 2016 09:54 schreef Bart het volgende:
Na wat drogredenen nu de persoonlijke aanval. Prima, dan ga ik gewoon lekker wat anders doenquote:Op zondag 6 november 2016 09:56 schreef Copycat het volgende:
[..]
Soms kun je inderdaad beter negeren. Was ik even vergeten.
Maar weer verder over Roetpiet die veel kinderharten zal breken.
Kinderharten: nul. Die durf ik wel aan.quote:Op zondag 6 november 2016 09:56 schreef Copycat het volgende:
[..]
Soms kun je inderdaad beter negeren. Was ik even vergeten.
Maar weer verder over Roetpiet die veel kinderharten zal breken.
De persoonlijke aanval begon in het vorige topic door iemand die iemand anders uitmaakte voor domoor. Hmm, even opzoeken wie dat ook alweer was.quote:Op zondag 6 november 2016 09:59 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Na wat drogredenen nu de persoonlijke aanval. Prima, dan ga ik gewoon lekker wat anders doen
Ik ook. Zonder met mijn ogen te knipperen. Het zijn de volwassenen die moord en brand schreeuwen. De kinderen vinden of het fantasierijke spektakel prachtig of spelen het spelletje mee voor de cadeaus waarvan ze weten dat pa en ma ze koopt.quote:
Iedere verandering is eng. Neemt niet weg dat het soms nodig is.quote:Op zondag 6 november 2016 10:01 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik ook. Zonder met mijn ogen te knipperen. Het zijn de volwassenen die moord en brand schreeuwen. De kinderen vinden of het fantasierijke spektakel prachtig of spelen het spelletje mee voor de cadeaus waarvan ze weten dat pa en ma ze koopt.
Vergeet de kinderen tussen de 40 en 60 jaar oud niet.quote:Op zondag 6 november 2016 09:59 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Kinderharten: nul. Die durf ik wel aan.
En toevallig is het nu niet nodig.quote:Op zondag 6 november 2016 10:02 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Iedere verandering is eng. Neemt niet weg dat het soms nodig is.
Tuurlijk de Sint Nicolaascult komt uit de middeleeuwen.quote:Op zondag 6 november 2016 10:20 schreef Montagui het volgende:
I
Blijft over de redenatie van de traditionalisten die graag willen dat Zwarte Piet gitzwart blijft omwille van met name 2 redenen:
-vanuit cultuur historische achtergrond (zie de geschiedenis van het Sinterklaasfeest, die verder teruggaat dat de tijd van de slavernij, en dus de context van het archetype Zwarte Piet)
De pot verwijt de ketel dat hij discriminerend is ?quote:Op zondag 6 november 2016 10:25 schreef Red_85 het volgende:
Neemt alleen niet weg dat er nu niemand tevreden is en de discussie gewoon doorgaat.
Dat kleine groepje racisme schreeuwers wat zelf bewezen hypocriet en racistisch is,
Daar denkt men in steeds meer steden blijkbaar anders over.quote:Op zondag 6 november 2016 10:21 schreef Molurus het volgende:
[..]
Vergeet de kinderen tussen de 40 en 60 jaar oud niet.
Dat vinden veel mensen. De mensen die erover gaan hebben veelal een andere mening.quote:Op zondag 6 november 2016 10:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En toevallig is het nu niet nodig.
Dat zijn linkse politiek correcte omroepbazen die vanuit hun hoge toren niet snappen wat er echt speelt in de maatschappij.quote:Op zondag 6 november 2016 10:28 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat vinden veel mensen. De mensen die erover gaan hebben veelal een andere mening.
Ja, de linkse elite, de weg-met-onsmentaliteit, de Gutmensch, landverraders, policors, multicultiknuffelaars, enzovoort. Ik ken de GeenStijl-terminologie.quote:Op zondag 6 november 2016 10:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat zijn linkse politiek correcte omroepbazen die vanuit hun hoge toren niet snappen wat er echt speelt in de maatschappij.
Het is toch wat minder spannend en magisch als je gewoon de buurvrouw herkent met een paar vegen op haar gezicht. Maar goed.quote:Op zondag 6 november 2016 10:01 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik ook. Zonder met mijn ogen te knipperen. Het zijn de volwassenen die moord en brand schreeuwen. De kinderen vinden of het fantasierijke spektakel prachtig of spelen het spelletje mee voor de cadeaus waarvan ze weten dat pa en ma ze koopt.
Nee, daarom zijn hun kijkcijfers ook zo torenhoog.quote:Op zondag 6 november 2016 10:29 schreef Nattekat het volgende:
Dat zijn linkse politiek correcte omroepbazen die vanuit hun hoge toren niet snappen wat er echt speelt in de maatschappij.
Je vergeet voor het gemak dat de oertraditie waaruit Sinterklaas en aanverwante tradities in Europa stamt te maken heeft met de tegenstellingen dag/nacht, licht/duister, goed/slecht, wit/zwart?quote:Op zondag 6 november 2016 10:26 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Tuurlijk de Sint Nicolaascult komt uit de middeleeuwen.
Maar zwartepiet is een creatie uit 1850
In Nederland was er geen algemene traditie van een terugkerende knecht.
Wel in regio's te Duitsland met knecht Ruprecht. Die ook wel eens roetvegen of meer schmink kreeg, maar niet persé.
Er is hier maar 1 kant racistisch. Zwarte Piet is namelijk niet als discriminerend element bedoeld, dus is het 't ook niet.quote:Op zondag 6 november 2016 10:27 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De pot verwijt de ketel dat hij discriminerend is ?
Je weet dat ook steeds meer Sinterklaascomités overstappen op Schoorsteenpiet?quote:Op zondag 6 november 2016 10:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die herken je dus niet als je kind bent. Kinderen kunnen nog magisch denken, wat ze zien is wat ze willen zien en geloven. Raken ze dat kwijt, dan verliest sinterklaas zijn magie, maar gelukkig niet zijn cadeaus.quote:Op zondag 6 november 2016 10:31 schreef TheJanitor het volgende:
Het is toch wat minder spannend en magisch als je gewoon de buurvrouw herkent met een paar vegen op haar gezicht. Maar goed.
Voor mij geen probleem hoor. Zonder er 1 gezien te hebben ben ik er al aan gewend.quote:Op zondag 6 november 2016 10:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar denkt men in steeds meer steden blijkbaar anders over.
Schoorsteenpiet wordt de nieuwe norm. Wen er maar aan.
Jouw kinderen misschien... de mijne zijn wat slimmer.quote:Op zondag 6 november 2016 10:33 schreef Copycat het volgende:
[..]
Die herken je dus niet als je kind bent. Kinderen kunnen nog magisch denken, wat ze zien is wat ze willen zien en geloven. Raken ze dat kwijt, dan verliest sinterklaas zijn magie, maar gelukkig niet zijn cadeaus.
Uiteraard.quote:Op zondag 6 november 2016 10:33 schreef TheJanitor het volgende:
Jouw kinderen misschien... de mijne zijn wat slimmer.
Omroepbazen zijn ook gewoon vrij om te doen wat ze willen. Of ze snappen wat er leeft in de maatschappij doet er vrij weinig toe.quote:Op zondag 6 november 2016 10:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, dat soort leeghoofdige termen ben ik zo langzaamaan ook wel klaar mee.quote:Op zondag 6 november 2016 10:31 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, de linkse elite, de weg-met-onsmentaliteit, de Gutmensch, landverraders, policors, multicultiknuffelaars, enzovoort. Ik ken de GeenStijl-terminologie.
Allemaal linkse landverraders.quote:Op zondag 6 november 2016 10:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je weet dat ook steeds meer Sinterklaascomités overstappen op Schoorsteenpiet?
En juist door die macht kunnen ze hun eigen agenda er doorheen drukken.quote:Op zondag 6 november 2016 10:32 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee, daarom zijn hun kijkcijfers ook zo torenhoog.
Om hoeveel mensen ging het ook alweer? Ergens tussen de 75 en 83% toch?quote:Op zondag 6 november 2016 10:28 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat vinden veel mensen. De mensen die erover gaan hebben veelal een andere mening.
Maar gelukkig kunnen we ze boycotten. Net als Jumbo, HEMA, Jamin en al die andere landverraders.quote:Op zondag 6 november 2016 10:36 schreef Nattekat het volgende:
En juist door die macht kunnen ze hun eigen agenda er doorheen drukken.
Een commercieel bedrijf dat er een linkse agenda door probeert te drukken. Je moet er maar opkomen.quote:Op zondag 6 november 2016 10:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat zeg ik: de mensen die erover gaan hebben een andere mening.quote:Op zondag 6 november 2016 10:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Om hoeveel mensen ging het ook alweer? Ergens tussen de 75 en 83% toch?
Ik heb ze geen moment landverraders genoemd, ik praat niet eens slecht over ze. Dat is wat jij er nu van maakt.quote:Op zondag 6 november 2016 10:37 schreef Copycat het volgende:
[..]
Maar gelukkig kunnen we ze boycotten. Net als Jumbo, HEMA, Jamin en al die andere landverraders.
Daarom zou je alleen al moeten stoppen met de antipieten een podium te geven of ook maar een vinger toe te stoppen.quote:Op zondag 6 november 2016 10:36 schreef frietenstamp het volgende:
[ afbeelding ]
via https://twitter.com/ForzaEnschede/status/795191055289294848
Ik schreef dan ook we en niet jij.quote:Op zondag 6 november 2016 10:40 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb ze geen moment landverraders genoemd, ik praat niet eens slecht over ze. Dat is wat jij er nu van maakt.
En maar blijven focussen op dat percentage.quote:Op zondag 6 november 2016 10:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Om hoeveel mensen ging het ook alweer? Ergens tussen de 75 en 83% toch?
Dat is ver uit de meeste. Dat jij je nobel maakt het dat kleine groepje is nobel. En je eigen mening. Voor de rest net zo veel waar als strond.
De maatschappij gaat er over. Het feest is niet een een partij dictatuur. Snap dat eens. Of is dat te moeilijk voor je?quote:Op zondag 6 november 2016 10:38 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat zeg ik: de mensen die erover gaan hebben een andere mening.
quote:Op zondag 6 november 2016 10:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb ze geen moment landverraders genoemd, ik praat niet eens slecht over ze. Dat is wat jij er nu van maakt.
Volstrekt neutrale omschrijving inderdaad.quote:Op zondag 6 november 2016 10:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tsja, en de leuke jongens van de NVU zitten in het kamp van de pro-Pieten. Die gaan immers protesteren voor het behoud van ZP tijdens de intocht.quote:Op zondag 6 november 2016 10:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daarom zou je alleen al moeten stoppen met de antipieten een podium te geven of ook maar een vinger toe te stoppen.
Dood moeten ze, die zwarte pieten, DOOD!
Wat een volledig doorgeslagen idioterie. En hier doen bluesdude, koos en jigzoz er lekker aan mee.
Dit zijn jullie medestanders, dit zijn de wezens waarvoor jullie discussieren.
Wees er maar trots op.
We zouden natuurlijk ook gewoon kunnen ophouden met ernaar kijken, als we het niks vinden.quote:Op zondag 6 november 2016 10:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In jou logica kun je het ook goed vinden om alle marokkanen weg te trappen. Puur omdat een kleine minderheid van vooral boze en schreeuwende pvv stemmers dat willen.quote:Op zondag 6 november 2016 10:41 schreef Molurus het volgende:
[..]
En maar blijven focussen op dat percentage.
In een romeinse arena hebben honderden zo niet duizenden mensen plezier van het toezien hoe 1 of enkele personen gruwelijk om het leven komen. Doen, omdat het plezier van de meerderheid belangrijker is?
Deze manier van denken is nou precies wat er mis is met utilitarisme.
Blij dat je het zelf ook ziet nu.quote:Op zondag 6 november 2016 10:42 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
[..]
Volstrekt neutrale omschrijving inderdaad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |