Met timmmmmm een normaal gesprek aangaan, dat heb ik al eens geprobeerd Copycat. Dat is een verloren zaak. Timmmmmmm heeft altijd gelijk. Zonde van je tijd.quote:
Ik ruik oud zeer.quote:Op zondag 6 november 2016 09:54 schreef Bart het volgende:
[..]
Met timmmmmm een normaal gesprek aangaan, dat heb ik al eens geprobeerd Copycat. Dat is een verloren zaak. Timmmmmmm heeft altijd gelijk. Zonde van je tijd.
Soms zit het diepquote:Op zondag 6 november 2016 09:54 schreef Bart het volgende:
[..]
Met timmmmmm een normaal gesprek aangaan, dat heb ik al eens geprobeerd Copycat. Dat is een verloren zaak. Timmmmmmm heeft altijd gelijk. Zonde van je tijd.
Soms kun je inderdaad beter negeren. Was ik even vergeten.quote:Op zondag 6 november 2016 09:54 schreef Bart het volgende:
Na wat drogredenen nu de persoonlijke aanval. Prima, dan ga ik gewoon lekker wat anders doenquote:Op zondag 6 november 2016 09:56 schreef Copycat het volgende:
[..]
Soms kun je inderdaad beter negeren. Was ik even vergeten.
Maar weer verder over Roetpiet die veel kinderharten zal breken.
Kinderharten: nul. Die durf ik wel aan.quote:Op zondag 6 november 2016 09:56 schreef Copycat het volgende:
[..]
Soms kun je inderdaad beter negeren. Was ik even vergeten.
Maar weer verder over Roetpiet die veel kinderharten zal breken.
De persoonlijke aanval begon in het vorige topic door iemand die iemand anders uitmaakte voor domoor. Hmm, even opzoeken wie dat ook alweer was.quote:Op zondag 6 november 2016 09:59 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Na wat drogredenen nu de persoonlijke aanval. Prima, dan ga ik gewoon lekker wat anders doen
Ik ook. Zonder met mijn ogen te knipperen. Het zijn de volwassenen die moord en brand schreeuwen. De kinderen vinden of het fantasierijke spektakel prachtig of spelen het spelletje mee voor de cadeaus waarvan ze weten dat pa en ma ze koopt.quote:
Iedere verandering is eng. Neemt niet weg dat het soms nodig is.quote:Op zondag 6 november 2016 10:01 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik ook. Zonder met mijn ogen te knipperen. Het zijn de volwassenen die moord en brand schreeuwen. De kinderen vinden of het fantasierijke spektakel prachtig of spelen het spelletje mee voor de cadeaus waarvan ze weten dat pa en ma ze koopt.
Vergeet de kinderen tussen de 40 en 60 jaar oud niet.quote:Op zondag 6 november 2016 09:59 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Kinderharten: nul. Die durf ik wel aan.
En toevallig is het nu niet nodig.quote:Op zondag 6 november 2016 10:02 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Iedere verandering is eng. Neemt niet weg dat het soms nodig is.
Tuurlijk de Sint Nicolaascult komt uit de middeleeuwen.quote:Op zondag 6 november 2016 10:20 schreef Montagui het volgende:
I
Blijft over de redenatie van de traditionalisten die graag willen dat Zwarte Piet gitzwart blijft omwille van met name 2 redenen:
-vanuit cultuur historische achtergrond (zie de geschiedenis van het Sinterklaasfeest, die verder teruggaat dat de tijd van de slavernij, en dus de context van het archetype Zwarte Piet)
De pot verwijt de ketel dat hij discriminerend is ?quote:Op zondag 6 november 2016 10:25 schreef Red_85 het volgende:
Neemt alleen niet weg dat er nu niemand tevreden is en de discussie gewoon doorgaat.
Dat kleine groepje racisme schreeuwers wat zelf bewezen hypocriet en racistisch is,
Daar denkt men in steeds meer steden blijkbaar anders over.quote:Op zondag 6 november 2016 10:21 schreef Molurus het volgende:
[..]
Vergeet de kinderen tussen de 40 en 60 jaar oud niet.
Dat vinden veel mensen. De mensen die erover gaan hebben veelal een andere mening.quote:Op zondag 6 november 2016 10:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En toevallig is het nu niet nodig.
Dat zijn linkse politiek correcte omroepbazen die vanuit hun hoge toren niet snappen wat er echt speelt in de maatschappij.quote:Op zondag 6 november 2016 10:28 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat vinden veel mensen. De mensen die erover gaan hebben veelal een andere mening.
Ja, de linkse elite, de weg-met-onsmentaliteit, de Gutmensch, landverraders, policors, multicultiknuffelaars, enzovoort. Ik ken de GeenStijl-terminologie.quote:Op zondag 6 november 2016 10:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat zijn linkse politiek correcte omroepbazen die vanuit hun hoge toren niet snappen wat er echt speelt in de maatschappij.
Het is toch wat minder spannend en magisch als je gewoon de buurvrouw herkent met een paar vegen op haar gezicht. Maar goed.quote:Op zondag 6 november 2016 10:01 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik ook. Zonder met mijn ogen te knipperen. Het zijn de volwassenen die moord en brand schreeuwen. De kinderen vinden of het fantasierijke spektakel prachtig of spelen het spelletje mee voor de cadeaus waarvan ze weten dat pa en ma ze koopt.
Nee, daarom zijn hun kijkcijfers ook zo torenhoog.quote:Op zondag 6 november 2016 10:29 schreef Nattekat het volgende:
Dat zijn linkse politiek correcte omroepbazen die vanuit hun hoge toren niet snappen wat er echt speelt in de maatschappij.
Je vergeet voor het gemak dat de oertraditie waaruit Sinterklaas en aanverwante tradities in Europa stamt te maken heeft met de tegenstellingen dag/nacht, licht/duister, goed/slecht, wit/zwart?quote:Op zondag 6 november 2016 10:26 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Tuurlijk de Sint Nicolaascult komt uit de middeleeuwen.
Maar zwartepiet is een creatie uit 1850
In Nederland was er geen algemene traditie van een terugkerende knecht.
Wel in regio's te Duitsland met knecht Ruprecht. Die ook wel eens roetvegen of meer schmink kreeg, maar niet persé.
Er is hier maar 1 kant racistisch. Zwarte Piet is namelijk niet als discriminerend element bedoeld, dus is het 't ook niet.quote:Op zondag 6 november 2016 10:27 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De pot verwijt de ketel dat hij discriminerend is ?
Je weet dat ook steeds meer Sinterklaascomités overstappen op Schoorsteenpiet?quote:Op zondag 6 november 2016 10:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |