Nee, ik was bezig met mijn kindje in de maxi-cosi te zetten. Toen ik om kon kijken was de vrachtwagen alweer 50 meter verder en zat er een busje voor het kentekenquote:Op zaterdag 5 november 2016 12:52 schreef Speekselklier het volgende:
Ik neem aan dat je een kenteken hebt.
Dan is er toch geen enkel probleem verder?
Je vergeet je smiley, nu denken mensen dat je dit serieus meent.quote:Op zaterdag 5 november 2016 12:57 schreef Fer het volgende:
Dat is toch je eigen schuld? Had die vrachtwagen moeten stoppen en wachten tot je klaar was?
Het is mijn schuld dat ik geparkeerd sta aan de kant van de weg op een parkeerplaats en er een vrachtwagen tegen mijn auto aanrijdt?quote:Op zaterdag 5 november 2016 12:57 schreef Fer het volgende:
Dat is toch je eigen schuld? Had die vrachtwagen moeten stoppen en wachten tot je klaar was?
Het is jouw schuld dat de deur open staat.quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:01 schreef Blik het volgende:
[..]
Het is mijn schuld dat ik geparkeerd sta aan de kant van de weg en er een vrachtwagen tegen mijn auto aanrijdt?
Jij laat je deur openstaan en wil nu de schade claimen bij de gene waar die deur tegen aanwaait? Volgens mij kan die vrachtwagen bij jou de schade verhalen.quote:Op zaterdag 5 november 2016 12:51 schreef Blik het volgende:
Het portier stond dus een klein stukje open. Er raast een vrachtwagen voorbij waardoor het portier verder open vliegt en uiteindelijk tegen de vrachtwagen aankomt.
Je had het portier open staan aan de wegkant, dat is niet handig natuurlijk.quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:01 schreef Blik het volgende:
[..]
Het is mijn schuld dat ik geparkeerd sta aan de kant van de weg op een parkeerplaats en er een vrachtwagen tegen mijn auto aanrijdt?
Ik stond in de deur-opening, ik kan moeilijk mijn zoontje in de maxi-cosi doen met een dichte deur toch?quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:02 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Jij laat je deur openstaan en wil nu de schade claimen bij de gene waar die deur tegen aanwaait? Volgens mij kan die vrachtwagen bij jou de schade verhalen.
aan de andere kant van de auto was geen optie zodat je de deur aan de wegkant niet open hebt staan?quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:03 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik stond in de deur-opening, ik kan moeilijk mijn zoontje in de maxi-cosi doen met een dichte deur toch?
Je moet je zoon in de maxicosi doen aan de andeere kant, niet de wegkant. En als het dan toch aan de wegkant moet, dan moet je het doen als het kan. En dit kon klaarblijkelijk niet.quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:03 schreef Blik het volgende:
Ik stond in de deur-opening, ik kan moeilijk mijn zoontje in de maxi-cosi doen met een dichte deur toch?
Maar zoiets doe je toch niet aan de wegkant?quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:03 schreef Blik het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niets, dat gaat allemaal online tegenwoordig.quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:05 schreef Tism het volgende:
Wat zei de Politie (tijdens de aangifte) dat je het beste kunt doen?..
De vrachtwagen reed niet tegen je auto aan.quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:01 schreef Blik het volgende:
[..]
Het is mijn schuld dat ik geparkeerd sta aan de kant van de weg op een parkeerplaats en er een vrachtwagen tegen mijn auto aanrijdt?
Ik kan niet ruiken dat er een halve minuut later een vrachtwagen voorbij komt denderen. Aan de andere kant moet de vrachtwagen genoeg ruime overlaten. Let wel, de parkeerplaats waar ik stond is een speciale kiss & ride voor het kinderdagverblijf, het zijn vrij ruimte plaatsen. De vrachtwagen heeft gewoon niet genoeg ruimte overgelaten tussen zichzelf en mijn autoquote:Op zaterdag 5 november 2016 13:05 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Je moet je zoon in de maxicosi doen aan de andeere kant, niet de wegkant. En als het dan toch aan de wegkant moet, dan moet je het doen als het kan. En dit kon klaarblijkelijk niet.
Correct, online politierapport ingevuldquote:Op zaterdag 5 november 2016 13:06 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niets, dat gaat allemaal online tegenwoordig.
Straks heeft TS een Deloreanquote:Op zaterdag 5 november 2016 13:14 schreef MaGNeT het volgende:
Ik zou m'n verlies nemen, deur via onderdelenlijn.nl bestellen, laten spuiten in de juiste kleur en laten monteren.
Ben je voor 600-1000 Euro weer klaar.
Echt? dat is dan goed balenquote:Op zaterdag 5 november 2016 13:15 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb hetzelfde gehad, alleen dan voor mijn huis en werd geraakt door een van mijn buren. Omdat mijn deur open stond had ik dikke pech. 650 euro schade overigens..
Dus je hebt het verkeer ook niet in de gaten gehouden.quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:15 schreef Blik het volgende:
Ik kan niet ruiken dat er een halve minuut later een vrachtwagen voorbij komt denderen.
Nonsens.quote:Aan de andere kant moet de vrachtwagen genoeg ruimte overlaten. Let wel, de parkeerplaats waar ik stond is een speciale kiss & ride voor het kinderdagverblijf, het zijn vrij ruimte plaatsen. De vrachtwagen heeft gewoon niet genoeg ruimte overgelaten tussen zichzelf en mijn auto
Is dat de fout van de vrachtwagenchauffeur?quote:Aan de andere kant van de auto kon ik overigens niet staan omdat daar al een andere kinderstoel staat en de toegang tot de maxi-cosi blokkeert
Zo'n vrachtwagen kan wel een andere vrachtwagen als tegenligger hebben en niet kunnen uitwijken, waar blijf jij dan?quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:15 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik kan niet ruiken dat er een halve minuut later een vrachtwagen voorbij komt denderen. Aan de andere kant moet de vrachtwagen genoeg ruime overlaten. Let wel, de parkeerplaats waar ik stond is een speciale kiss & ride voor het kinderdagverblijf, het zijn vrij ruimte plaatsen. De vrachtwagen heeft gewoon niet genoeg ruimte overgelaten tussen zichzelf en mijn auto
Aan de andere kant van de auto kon ik overigens niet staan omdat daar al een andere kinderstoel staat en de toegang tot de maxi-cosi blokkeert
Naja, gemiddelde gezinsauto ga ik vanuit danquote:
Dan had je de auto beter andersom kunnen zettenquote:Op zaterdag 5 november 2016 13:15 schreef Blik het volgende:
[..]
Aan de andere kant van de auto kon ik overigens niet staan omdat daar al een andere kinderstoel staat en de toegang tot de maxi-cosi blokkeert
Maar je moet er wel rekening mee houden dat er een halve minuut later dingen kunnen gaan gebeuren die je noodzaken de kind-in-Maxi-Cosi-actie tijdelijk te onderbreken om schade aan je openstaande deur te voorkomen.quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:15 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik kan niet ruiken dat er een halve minuut later een vrachtwagen voorbij komt denderen.
De vrachtwagenchauffeur heeft blijkbaar ook niet echt opgelet op waar ik mee bezig was, wel? Het is een beetje gek om te zeggen dat ik moet opletten op voorbij komend verkeer terwijl ik op een parkeerplaats sta. Dan kun je ook betogen dat een voorbij rijdend voertuig moet opletten op al het stilstaande verkeer waar die met 50+ km voorbij knaltquote:Op zaterdag 5 november 2016 13:16 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dus je hebt het verkeer ook niet in de gaten gehouden.
[..]
Nonsens.
[..]
Is dat de fout van de vrachtwagenchauffeur?
Say whut?quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:20 schreef Blik het volgende:
Het is een beetje gek om te zeggen dat ik moet opletten op voorbij komend verkeer terwijl ik op een parkeerplaats sta.
Met z'n portier open stond hij sowieso met z'n rug naar het verkeer dat op hem afkwam, erg riskant.quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:19 schreef r_one het volgende:
[..]
Maar je moet er wel rekening mee houden dat er een halve minuut later dingen kunnen gaan gebeuren die je noodzaken de kind-in-Maxi-Cosi-actie tijdelijk te onderbreken om schade aan je openstaande deur te voorkomen.
Hij heeft je toch ook niet geraakt? Je portier vloog open tegen zijn vrachtwagen. Wat kan hij daar aan doen?quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:20 schreef Blik het volgende:
[..]
De vrachtwagenchauffeur heeft blijkbaar ook niet echt opgelet op waar ik mee bezig was, wel? Het is een beetje gek om te zeggen dat ik moet opletten op voorbij komend verkeer terwijl ik op een parkeerplaats sta. Dan kun je ook betogen dat een voorbij rijdend voertuig moet opletten op al het stilstaande verkeer waar die met 50+ km voorbij knalt
Dat is helemaal niet gek. Je let toch ook op als je kleine (als hi/zij iets groter is) niet zomaar de straat op rent als je hem of haar aan de straatkant laat uitstappen?quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:20 schreef Blik het volgende:
Het is een beetje gek om te zeggen dat ik moet opletten op voorbij komend verkeer terwijl ik op een parkeerplaats sta.
Uh, is het de schuld van de vrachtwagen dat jouw deur openklapt tegen de vrachtwagen?quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:01 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik was net ingestapt. Door de knal kwam ook nog eens mijn been klem te zitten. Aangezien er eerst een andere auto gepasseerd was, dacht ik er niet aan om de deur volledig te sluiten. En het ging ook zo ontzettend snel. Mijn buurjongen keek niet goed uit en knalde er vol op. Hij hoorde de knal niet eens en stopte pas nadat hij mijn geschreeuw hoorde.quote:
De scharnieren doen het nog prima hoorquote:Op zaterdag 5 november 2016 13:22 schreef Halle_Luja het volgende:
[..]
Uh, is het de schuld van de vrachtwagen dat jouw deur openklapt tegen de vrachtwagen?
Volgens mij mag een vrachtwagen die een auto passeert er gerust van uitgaan dat een deur niet zomaar openklapt. Ergo: ik zou je scharnieren even na laten kijken.
Hoef je geen spuiter te betalen.quote:
Zo goed, dat ze bij een klein windvlaagje van een voorbijkomende auto de deur openklapt?quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:23 schreef r_one het volgende:
[..]
De scharnieren doen het nog prima hoor
Da's waarquote:Op zaterdag 5 november 2016 13:23 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hoef je geen spuiter te betalen.
Ik zou dan eerder de windvangers laten nakijkenquote:Op zaterdag 5 november 2016 13:24 schreef Halle_Luja het volgende:
[..]
Zo goed, dat ze bij een klein windvlaagje van een voorbijkomende auto de deur openklapt?
Nah, weet niet, maar vind ik niet heel betrouwbaar klinken.
Zolang de flux capacitor maar geen schade oploopt zal dat idd wel wat meevallen.quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:23 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hoef je geen spuiter te betalen.
Dan ga je gewoon even terug naar net voor het ongeluk en zorgt dat het ongeluk niet gebeurt. Oh wacht..quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:26 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Zolang de flux capacitor maar geen schade oploopt zal dat idd wel wat meevallen.
Jurisprudentie zegt iets anders, met name bij professionele bestuurders:quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:22 schreef Halle_Luja het volgende:
[..]
Uh, is het de schuld van de vrachtwagen dat jouw deur openklapt tegen de vrachtwagen?
Volgens mij mag een vrachtwagen die een auto passeert er gerust van uitgaan dat een deur niet zomaar openklapt. Ergo: ik zou je scharnieren even na laten kijken.
En je mag wel oorzaak zijn van ongevallen als je geparkeerd staat?quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:27 schreef Blik het volgende:
[..]
Jurisprudentie zegt iets anders, met name bij professionele bestuurders:
Elke bestuurder moet zijn snelheid regelen zoals vereist wegens de aanwezigheid van andere weggebruikers, in ’t bijzonder de meest kwetsbaren, de weersomstandigheden, de plaatsgesteldheid, haar belemmering, de verkeersdichtheid, het zicht, de staat van de weg, de staat en de lading van zijn voertuig; zijn snelheid mag geen oorzaak zijn van ongevallen, noch het verkeer hinderen.
Whatever.. ik weet niet hoe zo'n portier in elkaar zit, maar hij zou best wat 'stroever' open mogen gaan in plaats van heerlijk in de wind te moeten gaan klapperen.quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:24 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik zou dan eerder de windvangers laten nakijken
Jurisprudentie zegt ook iets over het laten in- en uitstappen van passagiers, laden en lossen, etc.quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:27 schreef Blik het volgende:
[..]
Elke bestuurder moet zijn snelheid regelen zoals vereist wegens de aanwezigheid van andere weggebruikers, in ’t bijzonder de meest kwetsbaren, de weersomstandigheden, de plaatsgesteldheid, haar belemmering, de verkeersdichtheid, het zicht, de staat van de weg, de staat en de lading van zijn voertuig; zijn snelheid mag geen oorzaak zijn van ongevallen, noch het verkeer hinderen.
Probeer je advies te krijgen of je gelijk te halen?quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:27 schreef Blik het volgende:
[..]
Minder hard voorbij rijden en meer ruimte laten, het is een 50 km weg maar het zou me niks verbazen dat die fors te hard reed.quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:21 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Hij heeft je toch ook niet geraakt? Je portier vloog open tegen zijn vrachtwagen. Wat kan hij daar aan doen?
Dat laatste natuurlijk. Dat is allang duidelijk.quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:30 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Probeer je advies te krijgen of je gelijk te halen?
Was zijn snelheid dan oorzaak van een ongeval?quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:27 schreef Blik het volgende:
[..]
Je deur niet open laten staan. Dan kan die vrachtwagen zelfs met 150 erlangs scheuren en dan heeft je deur nog steeds niks.quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:30 schreef Blik het volgende:
[..]
Minder hard voorbij rijden en meer ruimte laten, het is een 50 km weg maar het zou me niks verbazen dat die fors te hard reed.
En dan je kind door het open raam de auto in gooien?quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:31 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Je deur niet open laten staan. Dan kan die vrachtwagen zelfs met 150 erlangs scheuren en dan heeft je deur nog steeds niks.
Zn gelijk te halen uiteraard, want dr zijn euro's in het spel.quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:30 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, ik verbaasde me er ook over hoe makkelijk het portier openklaptequote:Op zaterdag 5 november 2016 13:29 schreef Halle_Luja het volgende:
[..]
Whatever.. ik weet niet hoe zo'n portier in elkaar zit, maar hij zou best wat 'stroever' open mogen gaan in plaats van heerlijk in de wind te moeten gaan klapperen.
Wachten tot de vrachtwagen voorbij is. Je kind aan de stoepzijde in de auto doen. Op een veilige andere plek parkeren. Genoeg mogelijkheden.quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:32 schreef vannelle het volgende:
[..]
En dan je kind door het open raam de auto in gooien?
Ik zou de fabrikant van de auto aansprakelijk stellen.quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:33 schreef Blik het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, ik verbaasde me er ook over hoe makkelijk het portier openklapte
Stel, je zou gelijk hebben en hij reed daar 70.quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:30 schreef Blik het volgende:
[..]
Minder hard voorbij rijden en meer ruimte laten, het is een 50 km weg maar het zou me niks verbazen dat die fors te hard reed.
Wat is daar mis mee?quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:32 schreef vannelle het volgende:
[..]
En dan je kind door het open raam de auto in gooien?
Ik sta op een parkeerplaats met mijn open portier ook nog ruim op de parkeerplaats, en dus niet op de rijweg. Lijkt mij dat een vrachtwagen ook extra bewust moet zijn van het feit dat hij een luchtdrukverschil creëert (dat hoger wordt naarmate die harder rijdt) en genoeg ruimte tussen een auto en zijn eigen vrachtwagen moet houden.quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:30 schreef Halle_Luja het volgende:
[..]
Was zijn snelheid dan oorzaak van een ongeval?
Ik zou denken dat jij het verkeer hinderde met een (deels) open deur.
Je hebt gelijk, veel succes met je blikschade.quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:37 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik sta op een parkeerplaats met mijn open portier ook nog ruim op de parkeerplaats, en dus niet op de rijweg. Lijkt mij dat een vrachtwagen ook extra bewust moet zijn van het feit dat hij een luchtdrukverschil creëert (dat hoger wordt naarmate die harder rijdt) en genoeg ruimte tussen een auto en zijn eigen vrachtwagen moet houden.
Nee, dat zou er nog bij moeten komenquote:Op zaterdag 5 november 2016 13:37 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik sta op een parkeerplaats met mijn open portier ook nog ruim op de parkeerplaats, en dus niet op de rijweg.
Wachten tot de vrachtwagen voorbij is?quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:33 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Wachten tot de vrachtwagen voorbij is. Je kind aan de stoepzijde in de auto doen. Op een veilige andere plek parkeren. Genoeg mogelijkheden.
Is goed, joh. Je hebt gelijk.quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:39 schreef Blik het volgende:
[..]
Wachten tot de vrachtwagen voorbij is?Nu ben je gewoon aan het trollen. Denk je nou echt dat ik die deur open doe op het moment dat er een vrachtwagen voorbij komt? Om mijn kind in de maxi-cosi te krijgen ben ik minimaal 30 seconden bezig, ik kan niet 30 seconden vooruit kijken naar het verkeer wat eventueel zelfs nog de hoek om komt 200 meter terug.
quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:39 schreef Blik het volgende:
[..]
Wachten tot de vrachtwagen voorbij is?Nu ben je gewoon aan het trollen. Denk je nou echt dat ik die deur open doe op het moment dat er een vrachtwagen voorbij komt? Om mijn kind in de maxi-cosi te krijgen ben ik minimaal 30 seconden bezig, ik kan niet 30 seconden vooruit kijken naar het verkeer wat eventueel zelfs nog de hoek om komt 200 meter terug.
En nee, ik ben niet aan het trollenquote:Op zaterdag 5 november 2016 13:19 schreef r_one het volgende:
[..]
Maar je moet er wel rekening mee houden dat er een halve minuut later dingen kunnen gaan gebeuren die je noodzaken de kind-in-Maxi-Cosi-actie tijdelijk te onderbreken om schade aan je openstaande deur te voorkomen.
Daar heb je gelijk in, ik sta daar minimaal 2x in de week en heb dit nog nooit meegemaakt. De volgende keer ga ik dit echt wel anders doenquote:Op zaterdag 5 november 2016 13:34 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Stel, je zou gelijk hebben en hij reed daar 70.
Dan nog blijft natuurlijk dat jij nu met de schade zit en het makkelijk te voorkomen was door op een veilige plek je kind in de maxi-cosi te plaatsen of desnoods iemand te vragen even voor je op te letten.
Je had ook zelf gewond kunnen raken als de deur hard teruggeveerd was.
Of wat als de vrachtwagen (of een willekeurige andere auto) had moeten uitwijken voor een tegenligger?
Als ik een keer met m'n zus en haar kids ergens heen moet dan zorg ik altijd dat ik parkeer op een plek waar ik in alle rust en veiligheid die kutstoeltjes kan vastmaken want ik ben er altijd vet lang mee bezig.
Ik ben gewoon een beetje in shock dat het misschien wel gewoon 100% mijn schuld is. Lijkt me een vrij menselijke reactie om er dan eerst tegenin te gaanquote:Op zaterdag 5 november 2016 13:30 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Want dat zou gek zijn? genoeg parkeerplaatsen die te smal zijn om je auto neer te zetten en dan ook nog eens de portier te openen boven de parkeerplaats. Helemaal in de stadquote:Op zaterdag 5 november 2016 13:39 schreef r_one het volgende:
[..]
Nee, dat zou er nog bij moeten komen
Maar dan is voor jou extra waakzaamheid geboden, helemaal als je a) kleine kinderen bij je hebt en b) deze aan de straatkant laat uitstappen.quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:47 schreef Blik het volgende:
[..]
Want dat zou gek zijn? genoeg parkeerplaatsen die te smal zijn om je auto neer te zetten en dan ook nog eens de portier te openen boven de parkeerplaats. Helemaal in de stad
Zal het tegen mijn professor zeggen...quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:48 schreef JackLucifer het volgende:
Sorry, bedoelde het niet zo. Was gewoon een menselijke reactie omdat ik nog in shock was van zoveel domheid.
Parkeerplaats is helemaal niet krap, ruim 2 meter schat ik in. Maar met een portier dat volledig open klapt komt die wel altijd op de weghelft terecht. Parkeerplaats zit aan een doorgaande weg waar je 50 mag, dus helaas geen 30 km zonequote:Op zaterdag 5 november 2016 13:47 schreef qajariaq het volgende:
Is die parkeerplek zo krap dan dat het portier ruim over de rijweg komt bij openen? Meestal is bij dergelijke situaties een dertig zone en ook nog eens de hele omgeving 'vrolijk' aangekleed en voorzien van verkeersdrempels.
Stond je wel voldoende langs de stoep?
Des te meer reden om extra waakzaam te zijn als je kinderen in- en uit laat stappen aan de straatkant.quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:55 schreef Blik het volgende:
[..]
Parkeerplaats is helemaal niet krap, ruim 2 meter schat ik in. Maar met een portier dat volledig open klapt komt die wel altijd op de weghelft terecht. Parkeerplaats zit aan een doorgaande weg waar je 50 mag, dus helaas geen 30 km zone
Ik let altijd op daar. De reden dat aan die kant de maxi-cosi zit is omdat daar het jongere kind zit dat nog niet zelf uit de auto kan komen. Aan de andere kant zit mijn zoon van ruim 4, en mocht die het voor elkaar krijgen zelf uit de auto te komen dan komt die tenminste aan de stoepkant terecht.quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:48 schreef r_one het volgende:
[..]
Maar dan is voor jou extra waakzaamheid geboden, helemaal als je a) kleine kinderen bij je hebt en b) deze aan de straatkant laat uitstappen.
Je weet dat een maxi-cosi is voor kinderen tot ongeveer anderhalf jaar? Die kunnen niet zelf uitstappen. Zie mijn reactie hierboven ookquote:Op zaterdag 5 november 2016 13:57 schreef r_one het volgende:
[..]
Des te meer reden om extra waakzaam te zijn als je kinderen in- en uit laat stappen aan de straatkant.
Dit is een reële mogelijkheid?quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:59 schreef Blik het volgende:
mocht die het voor elkaar krijgen zelf uit de auto te komen
nogmaals, je had je auto ook andersom kunnen zetten zodat je gewoon aan de vrije kant met je maxi cosi kon knutselen.quote:Op zaterdag 5 november 2016 14:00 schreef Blik het volgende:
[..]
Je weet dat een maxi-cosi is voor kinderen tot ongeveer anderhalf jaar? Die kunnen niet zelf uitstappen. Zie mijn reactie hierboven ook
Normaal gesproken niet met een kinderslotquote:Op zaterdag 5 november 2016 14:00 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dit is een reële mogelijkheid?
Precies. Dus dat is een non-argument.quote:Op zaterdag 5 november 2016 14:01 schreef Blik het volgende:
[..]
Normaal gesproken niet met een kinderslot
Allemaal aannames, uiteindelijk is het jouw deur die tegen zijn vrachtwagen aan kwam. Zolang jij niet met sluitend bewijs komt, dat het zijn schuld is dat de deur open waaide, is het jouw schuld.quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:30 schreef Blik het volgende:
[..]
Geen centrale portiervergrendeling die je kan locken met kinderslot van binnenuit?quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:59 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik let altijd op daar. De reden dat aan die kant de maxi-cosi zit is omdat daar het jongere kind zit dat nog niet zelf uit de auto kan komen. Aan de andere kant zit mijn zoon van ruim 4, en mocht die het voor elkaar krijgen zelf uit de auto te komen dan komt die tenminste aan de stoepkant terecht.
Ja, dat weet ik, maar ik wordt er een beetje gallisch van iedere keer hetzelfde te moeten typen (en mijn eigen post te quoten) voordat het bij jou binnen komt en/of dat jij er eens op reageert. Zie mijn reactie #24 ook.quote:Op zaterdag 5 november 2016 14:00 schreef Blik het volgende:
[..]
Je weet dat een maxi-cosi is voor kinderen tot ongeveer anderhalf jaar? Die kunnen niet zelf uitstappen. Zie mijn reactie hierboven ook
Dus je tip is om te spookrijden? Ik kan niet andersom parkeren daarquote:Op zaterdag 5 november 2016 14:00 schreef Nizno het volgende:
[..]
nogmaals, je had je auto ook andersom kunnen zetten zodat je gewoon aan de vrije kant met je maxi cosi kon knutselen.
ow en het kinderslot er op zetten aan de kant waar je 4 jarige in de auto zit.
Kennelijk niet. Of niet voldoende. Want dan had je de vrachtauto wel zien naderen.quote:
Feit is gewoon dat ik 2 kinderstoelen achterin heb staan, en ik een goede reden heb waarom ze staan waar ze staan. Zie ook mijn andere post hierbovenquote:Op zaterdag 5 november 2016 14:02 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Precies. Dus dat is een non-argument.
En de maxi-cosi op de bijrijders-stoel? Wel airbag uitschakelen dan.quote:Op zaterdag 5 november 2016 14:03 schreef Blik het volgende:
[..]
Dus je tip is om te spookrijden? Ik kan niet andersom parkeren daar
En tuurlijk zit het kinderslot erop. Een kind van 4 wil echter ook zelf een auto inklimmen, en dat vind ik veiliger aan de stoepkant dan aan de wegkant. Ook al blijf ik er zelf altijd bijstaan totdat die in zijn stoel vastzit
Alle andere verkeerssituaties waarin je moest anticiperen voorzag je wel?quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:15 schreef Blik het volgende:
Is een optie, maar niet gisteren. Alle stoelen waren bezetquote:Op zaterdag 5 november 2016 14:05 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
En de maxi-cosi op de bijrijders-stoel? Wel airbag uitschakelen dan.
Ik heb al 14 jaar een rijbewijs, rij vaak 50k km per jaar, en dit is mijn eerst schade ooit.quote:Op zaterdag 5 november 2016 14:05 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Alle andere verkeerssituaties waarin je moest anticiperen voorzag je wel?
Mijn 3 jarige klom aan de stoepkant zelf in de auto terwijl ik mijn 1 jarige aan de straatkant in het stoeltje zette.quote:Op zaterdag 5 november 2016 14:02 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Precies. Dus dat is een non-argument.
TS had het over het UIT de auto klimmen van de 4-jarige.quote:Op zaterdag 5 november 2016 14:10 schreef Zolena het volgende:
[..]
Mijn 3 jarige klom aan de stoepkant zelf in de auto terwijl ik mijn 1 jarige aan de straatkant in het stoeltje zette.
Ook aan een drukke straat waar in de spits echt geen moment is dat je de tijd hebt deur open te doen kind erin, gordels vast, deur dicht voor de volgende auto komt.
Dus ik snap het wel. Jammer van de deur.
Dat zou bij een Ford in elk geval niet gaan. Ford is van mening dat kinderen op de achterbank thuishoren. Daarom kan de airbag niet worden uitgeschakeld...quote:Op zaterdag 5 november 2016 14:05 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
En de maxi-cosi op de bijrijders-stoel? Wel airbag uitschakelen dan.
Dat is daar sowieso geen optie, het is één van de drukkere straten van Utrecht. Er is gewoon weinig parkeerplek en de gemeente heeft deze parkeerplaatsen zelfs speciaal gecreeerd voor het kdvquote:Op zaterdag 5 november 2016 14:10 schreef Zolena het volgende:
[..]
Ook aan een drukke straat waar in de spits echt geen moment is dat je de tijd hebt deur open te doen kind erin, gordels vast, deur dicht voor de volgende auto komt.
Lekker belangrijk wat er staat, er zit een kinderslot op, dus die kan niet zomaar naar buiten. Maar een kind kan wel zelf zijn gordel losmaken en vervolgens snel via de passagierszijde naar buiten glippen als je heel even buiten bent. Kan allemaal, maar dan zit die tenminste wel aan de stoepkant (waar vervolgens een fietspad zit overigens, maar dat terzijde)quote:Op zaterdag 5 november 2016 14:12 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
TS had het over het UIT de auto klimmen van de 4-jarige.
1 van de drukste straten en volgens jou reed de vrachtauto harder dan 50?quote:Op zaterdag 5 november 2016 14:13 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat is daar sowieso geen optie, het is één van de drukkere straten van Utrecht. Er is gewoon weinig parkeerplek en de gemeente heeft deze parkeerplaatsen zelfs speciaal gecreeerd voor het kdv
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |