Met z'n portier open stond hij sowieso met z'n rug naar het verkeer dat op hem afkwam, erg riskant.quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:19 schreef r_one het volgende:
[..]
Maar je moet er wel rekening mee houden dat er een halve minuut later dingen kunnen gaan gebeuren die je noodzaken de kind-in-Maxi-Cosi-actie tijdelijk te onderbreken om schade aan je openstaande deur te voorkomen.
Hij heeft je toch ook niet geraakt? Je portier vloog open tegen zijn vrachtwagen. Wat kan hij daar aan doen?quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:20 schreef Blik het volgende:
[..]
De vrachtwagenchauffeur heeft blijkbaar ook niet echt opgelet op waar ik mee bezig was, wel? Het is een beetje gek om te zeggen dat ik moet opletten op voorbij komend verkeer terwijl ik op een parkeerplaats sta. Dan kun je ook betogen dat een voorbij rijdend voertuig moet opletten op al het stilstaande verkeer waar die met 50+ km voorbij knalt
Dat is helemaal niet gek. Je let toch ook op als je kleine (als hi/zij iets groter is) niet zomaar de straat op rent als je hem of haar aan de straatkant laat uitstappen?quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:20 schreef Blik het volgende:
Het is een beetje gek om te zeggen dat ik moet opletten op voorbij komend verkeer terwijl ik op een parkeerplaats sta.
Uh, is het de schuld van de vrachtwagen dat jouw deur openklapt tegen de vrachtwagen?quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:01 schreef Blik het volgende:
[..]
Het is mijn schuld dat ik geparkeerd sta aan de kant van de weg op een parkeerplaats en er een vrachtwagen tegen mijn auto aanrijdt?
Ik was net ingestapt. Door de knal kwam ook nog eens mijn been klem te zitten. Aangezien er eerst een andere auto gepasseerd was, dacht ik er niet aan om de deur volledig te sluiten. En het ging ook zo ontzettend snel. Mijn buurjongen keek niet goed uit en knalde er vol op. Hij hoorde de knal niet eens en stopte pas nadat hij mijn geschreeuw hoorde.quote:
De scharnieren doen het nog prima hoorquote:Op zaterdag 5 november 2016 13:22 schreef Halle_Luja het volgende:
[..]
Uh, is het de schuld van de vrachtwagen dat jouw deur openklapt tegen de vrachtwagen?
Volgens mij mag een vrachtwagen die een auto passeert er gerust van uitgaan dat een deur niet zomaar openklapt. Ergo: ik zou je scharnieren even na laten kijken.
Hoef je geen spuiter te betalen.quote:
Zo goed, dat ze bij een klein windvlaagje van een voorbijkomende auto de deur openklapt?quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:23 schreef r_one het volgende:
[..]
De scharnieren doen het nog prima hoor
Da's waarquote:Op zaterdag 5 november 2016 13:23 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hoef je geen spuiter te betalen.
Ik zou dan eerder de windvangers laten nakijkenquote:Op zaterdag 5 november 2016 13:24 schreef Halle_Luja het volgende:
[..]
Zo goed, dat ze bij een klein windvlaagje van een voorbijkomende auto de deur openklapt?
Nah, weet niet, maar vind ik niet heel betrouwbaar klinken.
Zolang de flux capacitor maar geen schade oploopt zal dat idd wel wat meevallen.quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:23 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hoef je geen spuiter te betalen.
Dan ga je gewoon even terug naar net voor het ongeluk en zorgt dat het ongeluk niet gebeurt. Oh wacht..quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:26 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Zolang de flux capacitor maar geen schade oploopt zal dat idd wel wat meevallen.
Jurisprudentie zegt iets anders, met name bij professionele bestuurders:quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:22 schreef Halle_Luja het volgende:
[..]
Uh, is het de schuld van de vrachtwagen dat jouw deur openklapt tegen de vrachtwagen?
Volgens mij mag een vrachtwagen die een auto passeert er gerust van uitgaan dat een deur niet zomaar openklapt. Ergo: ik zou je scharnieren even na laten kijken.
En je mag wel oorzaak zijn van ongevallen als je geparkeerd staat?quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:27 schreef Blik het volgende:
[..]
Jurisprudentie zegt iets anders, met name bij professionele bestuurders:
Elke bestuurder moet zijn snelheid regelen zoals vereist wegens de aanwezigheid van andere weggebruikers, in ’t bijzonder de meest kwetsbaren, de weersomstandigheden, de plaatsgesteldheid, haar belemmering, de verkeersdichtheid, het zicht, de staat van de weg, de staat en de lading van zijn voertuig; zijn snelheid mag geen oorzaak zijn van ongevallen, noch het verkeer hinderen.
Whatever.. ik weet niet hoe zo'n portier in elkaar zit, maar hij zou best wat 'stroever' open mogen gaan in plaats van heerlijk in de wind te moeten gaan klapperen.quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:24 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik zou dan eerder de windvangers laten nakijken
Jurisprudentie zegt ook iets over het laten in- en uitstappen van passagiers, laden en lossen, etc.quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:27 schreef Blik het volgende:
[..]
Elke bestuurder moet zijn snelheid regelen zoals vereist wegens de aanwezigheid van andere weggebruikers, in ’t bijzonder de meest kwetsbaren, de weersomstandigheden, de plaatsgesteldheid, haar belemmering, de verkeersdichtheid, het zicht, de staat van de weg, de staat en de lading van zijn voertuig; zijn snelheid mag geen oorzaak zijn van ongevallen, noch het verkeer hinderen.
Probeer je advies te krijgen of je gelijk te halen?quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:27 schreef Blik het volgende:
[..]
Minder hard voorbij rijden en meer ruimte laten, het is een 50 km weg maar het zou me niks verbazen dat die fors te hard reed.quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:21 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Hij heeft je toch ook niet geraakt? Je portier vloog open tegen zijn vrachtwagen. Wat kan hij daar aan doen?
Dat laatste natuurlijk. Dat is allang duidelijk.quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:30 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Probeer je advies te krijgen of je gelijk te halen?
Was zijn snelheid dan oorzaak van een ongeval?quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:27 schreef Blik het volgende:
[..]
Je deur niet open laten staan. Dan kan die vrachtwagen zelfs met 150 erlangs scheuren en dan heeft je deur nog steeds niks.quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:30 schreef Blik het volgende:
[..]
Minder hard voorbij rijden en meer ruimte laten, het is een 50 km weg maar het zou me niks verbazen dat die fors te hard reed.
En dan je kind door het open raam de auto in gooien?quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:31 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Je deur niet open laten staan. Dan kan die vrachtwagen zelfs met 150 erlangs scheuren en dan heeft je deur nog steeds niks.
Zn gelijk te halen uiteraard, want dr zijn euro's in het spel.quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:30 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Probeer je advies te krijgen of je gelijk te halen?
Ben ik met je eens, ik verbaasde me er ook over hoe makkelijk het portier openklaptequote:Op zaterdag 5 november 2016 13:29 schreef Halle_Luja het volgende:
[..]
Whatever.. ik weet niet hoe zo'n portier in elkaar zit, maar hij zou best wat 'stroever' open mogen gaan in plaats van heerlijk in de wind te moeten gaan klapperen.
Wachten tot de vrachtwagen voorbij is. Je kind aan de stoepzijde in de auto doen. Op een veilige andere plek parkeren. Genoeg mogelijkheden.quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:32 schreef vannelle het volgende:
[..]
En dan je kind door het open raam de auto in gooien?
Ik zou de fabrikant van de auto aansprakelijk stellen.quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:33 schreef Blik het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, ik verbaasde me er ook over hoe makkelijk het portier openklapte
Stel, je zou gelijk hebben en hij reed daar 70.quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:30 schreef Blik het volgende:
[..]
Minder hard voorbij rijden en meer ruimte laten, het is een 50 km weg maar het zou me niks verbazen dat die fors te hard reed.
Wat is daar mis mee?quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:32 schreef vannelle het volgende:
[..]
En dan je kind door het open raam de auto in gooien?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |