abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166430468
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:19 schreef r_one het volgende:

[..]

Maar je moet er wel rekening mee houden dat er een halve minuut later dingen kunnen gaan gebeuren die je noodzaken de kind-in-Maxi-Cosi-actie tijdelijk te onderbreken om schade aan je openstaande deur te voorkomen.
Met z'n portier open stond hij sowieso met z'n rug naar het verkeer dat op hem afkwam, erg riskant.
pi_166430474
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:20 schreef Blik het volgende:

[..]

De vrachtwagenchauffeur heeft blijkbaar ook niet echt opgelet op waar ik mee bezig was, wel? Het is een beetje gek om te zeggen dat ik moet opletten op voorbij komend verkeer terwijl ik op een parkeerplaats sta. Dan kun je ook betogen dat een voorbij rijdend voertuig moet opletten op al het stilstaande verkeer waar die met 50+ km voorbij knalt
Hij heeft je toch ook niet geraakt? Je portier vloog open tegen zijn vrachtwagen. Wat kan hij daar aan doen?
  zaterdag 5 november 2016 @ 13:21:58 #33
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_166430478
Is het plotseling openen of open laten staan van een portier met gevaar voor andere weggebruikers niet gewoon een artikeltje 5 overtreding eigenlijk?.. :')

(Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.)
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_166430480
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:20 schreef Blik het volgende:
Het is een beetje gek om te zeggen dat ik moet opletten op voorbij komend verkeer terwijl ik op een parkeerplaats sta.
Dat is helemaal niet gek. Je let toch ook op als je kleine (als hi/zij iets groter is) niet zomaar de straat op rent als je hem of haar aan de straatkant laat uitstappen?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zaterdag 5 november 2016 @ 13:22:30 #35
455618 Halle_Luja
Lekkere kont, niet?
pi_166430488
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:01 schreef Blik het volgende:

[..]

Het is mijn schuld dat ik geparkeerd sta aan de kant van de weg op een parkeerplaats en er een vrachtwagen tegen mijn auto aanrijdt?
Uh, is het de schuld van de vrachtwagen dat jouw deur openklapt tegen de vrachtwagen?

Volgens mij mag een vrachtwagen die een auto passeert er gerust van uitgaan dat een deur niet zomaar openklapt. Ergo: ik zou je scharnieren even na laten kijken.
  zaterdag 5 november 2016 @ 13:22:56 #36
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_166430495
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:16 schreef Blik het volgende:

[..]

Echt? dat is dan goed balen :(
Ik was net ingestapt. Door de knal kwam ook nog eens mijn been klem te zitten. Aangezien er eerst een andere auto gepasseerd was, dacht ik er niet aan om de deur volledig te sluiten. En het ging ook zo ontzettend snel. Mijn buurjongen keek niet goed uit en knalde er vol op. Hij hoorde de knal niet eens en stopte pas nadat hij mijn geschreeuw hoorde.

De verzekering kon niets doen omdat in de onderlinge regels tussen de verzekeraars aangegeven staat dat degene die de deur open heeft staan, altijd de pineut is. Moraal van het verhaal? Ik stap sindsdien zo snel mogelijk in en als het kan parkeer ik zo veilig mogelijk, zodat ik met instappen geen risico loop. Laat staan dat dit met je kind gebeurd was joh. :X
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_166430500
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:22 schreef Halle_Luja het volgende:

[..]

Uh, is het de schuld van de vrachtwagen dat jouw deur openklapt tegen de vrachtwagen?

Volgens mij mag een vrachtwagen die een auto passeert er gerust van uitgaan dat een deur niet zomaar openklapt. Ergo: ik zou je scharnieren even na laten kijken.
De scharnieren doen het nog prima hoor :')
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zaterdag 5 november 2016 @ 13:23:27 #38
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_166430503
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:16 schreef r_one het volgende:

[..]

Straks heeft TS een Delorean :')
Hoef je geen spuiter te betalen. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 5 november 2016 @ 13:24:08 #39
455618 Halle_Luja
Lekkere kont, niet?
pi_166430517
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:23 schreef r_one het volgende:

[..]

De scharnieren doen het nog prima hoor :')
Zo goed, dat ze bij een klein windvlaagje van een voorbijkomende auto de deur openklapt?
Nah, weet niet, maar vind ik niet heel betrouwbaar klinken.
pi_166430520
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:23 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Da's waar :D
.
pi_166430530
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:24 schreef Halle_Luja het volgende:

[..]

Zo goed, dat ze bij een klein windvlaagje van een voorbijkomende auto de deur openklapt?
Nah, weet niet, maar vind ik niet heel betrouwbaar klinken.
Ik zou dan eerder de windvangers laten nakijken :{w
.
pi_166430542
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:23 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Zolang de flux capacitor maar geen schade oploopt zal dat idd wel wat meevallen.
pi_166430554
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:26 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Zolang de flux capacitor maar geen schade oploopt zal dat idd wel wat meevallen.
Dan ga je gewoon even terug naar net voor het ongeluk en zorgt dat het ongeluk niet gebeurt. Oh wacht.. :P
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zaterdag 5 november 2016 @ 13:27:20 #44
62913 Blik
The one and Only!
pi_166430565
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:22 schreef Halle_Luja het volgende:

[..]

Jurisprudentie zegt iets anders, met name bij professionele bestuurders:

Elke bestuurder moet zijn snelheid regelen zoals vereist wegens de aanwezigheid van andere weggebruikers, in ’t bijzonder de meest kwetsbaren, de weersomstandigheden, de plaatsgesteldheid, haar belemmering, de verkeersdichtheid, het zicht, de staat van de weg, de staat en de lading van zijn voertuig; zijn snelheid mag geen oorzaak zijn van ongevallen, noch het verkeer hinderen.
pi_166430600
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:27 schreef Blik het volgende:

[..]

Elke bestuurder moet zijn snelheid regelen zoals vereist wegens de aanwezigheid van andere weggebruikers, in ’t bijzonder de meest kwetsbaren, de weersomstandigheden, de plaatsgesteldheid, haar belemmering, de verkeersdichtheid, het zicht, de staat van de weg, de staat en de lading van zijn voertuig; zijn snelheid mag geen oorzaak zijn van ongevallen, noch het verkeer hinderen.
En je mag wel oorzaak zijn van ongevallen als je geparkeerd staat?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zaterdag 5 november 2016 @ 13:29:07 #46
455618 Halle_Luja
Lekkere kont, niet?
pi_166430601
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:24 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik zou dan eerder de windvangers laten nakijken :{w
Whatever.. ik weet niet hoe zo'n portier in elkaar zit, maar hij zou best wat 'stroever' open mogen gaan in plaats van heerlijk in de wind te moeten gaan klapperen.
pi_166430609
quote:

[..]

Jurisprudentie zegt ook iets over het laten in- en uitstappen van passagiers, laden en lossen, etc.
.
pi_166430620
quote:

[..]

Probeer je advies te krijgen of je gelijk te halen?
  zaterdag 5 november 2016 @ 13:30:48 #49
62913 Blik
The one and Only!
pi_166430627
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:21 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Hij heeft je toch ook niet geraakt? Je portier vloog open tegen zijn vrachtwagen. Wat kan hij daar aan doen?
Minder hard voorbij rijden en meer ruimte laten, het is een 50 km weg maar het zou me niks verbazen dat die fors te hard reed.
pi_166430628
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:30 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dat laatste natuurlijk. Dat is allang duidelijk.
  zaterdag 5 november 2016 @ 13:30:50 #51
455618 Halle_Luja
Lekkere kont, niet?
pi_166430629
quote:

[..]

Was zijn snelheid dan oorzaak van een ongeval?

Ik zou dan denken dat jij het verkeer hinderde met een (deels) open deur die plots opengaat en mogelijk zelfs schade aanricht aan de vrachtauto. Hou daar ook rekening mee, dat het best weleens andersom zou kunnen zijn en dat jij dus een verzekeringsclaim ontvangt voor schade aan de vrachtauto en dus nog meer schade hebt dan alleen de deur.

[ Bericht 11% gewijzigd door Halle_Luja op 05-11-2016 13:36:02 ]
pi_166430638
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:30 schreef Blik het volgende:

[..]

Minder hard voorbij rijden en meer ruimte laten, het is een 50 km weg maar het zou me niks verbazen dat die fors te hard reed.
Je deur niet open laten staan. Dan kan die vrachtwagen zelfs met 150 erlangs scheuren en dan heeft je deur nog steeds niks.
pi_166430647
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:31 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Je deur niet open laten staan. Dan kan die vrachtwagen zelfs met 150 erlangs scheuren en dan heeft je deur nog steeds niks.
En dan je kind door het open raam de auto in gooien?
  zaterdag 5 november 2016 @ 13:33:02 #54
455618 Halle_Luja
Lekkere kont, niet?
pi_166430651
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:30 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Zn gelijk te halen uiteraard, want dr zijn euro's in het spel.
  zaterdag 5 november 2016 @ 13:33:28 #55
62913 Blik
The one and Only!
pi_166430654
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:29 schreef Halle_Luja het volgende:

[..]

Whatever.. ik weet niet hoe zo'n portier in elkaar zit, maar hij zou best wat 'stroever' open mogen gaan in plaats van heerlijk in de wind te moeten gaan klapperen.
Ben ik met je eens, ik verbaasde me er ook over hoe makkelijk het portier openklapte
pi_166430655
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:32 schreef vannelle het volgende:

[..]

Wachten tot de vrachtwagen voorbij is. Je kind aan de stoepzijde in de auto doen. Op een veilige andere plek parkeren. Genoeg mogelijkheden.
pi_166430660
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:33 schreef Blik het volgende:

[..]

Ben ik met je eens, ik verbaasde me er ook over hoe makkelijk het portier openklapte
Ik zou de fabrikant van de auto aansprakelijk stellen.
pi_166430671
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:30 schreef Blik het volgende:

[..]

Stel, je zou gelijk hebben en hij reed daar 70.

Dan nog blijft natuurlijk dat jij nu met de schade zit en het makkelijk te voorkomen was door op een veilige plek je kind in de maxi-cosi te plaatsen of desnoods iemand te vragen even voor je op te letten.

Je had ook zelf gewond kunnen raken als de deur hard teruggeveerd was.
Of wat als de vrachtwagen (of een willekeurige andere auto) had moeten uitwijken voor een tegenligger?

Als ik een keer met m'n zus en haar kids ergens heen moet dan zorg ik altijd dat ik parkeer op een plek waar ik in alle rust en veiligheid die kutstoeltjes kan vastmaken want ik ben er altijd vet lang mee bezig.
pi_166430674
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:32 schreef vannelle het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee?

Of koop een cabrio *O*
.
pi_166430700
Je kan je kind ook aansprakelijk stellen: die mot zo nodig in een maxicosi zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')