abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166419344
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 19:09 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik las nog een wat cynisch artikel waarin werd gesteld dat de democratie sowieso verliest, ongeacht de uitslag. De auteur heeft helaas wel een punt wat mij betreft.

Zijn analyse over steeds extremere dingen roepen om je af te zetten tegen een elite waar je eigenlijk zelf toe behoort zie je in Nederland natuurlijk ook terug.
Helaas ben ik het ook eens met het artikel. Wat je hier, maar ook in Europa ziet, is dat het midden steeds kleiner wordt en dat de politiek steeds meer verrechts en meer verlinkst. En dat zou na de verkiezingen nog duidelijker worden aan beide kanten. De Trump ideologie zou doorblijven leven. De Republikeinse partij zou mogelijk verscheurd worden en er komt een nieuwe persoon aan die zijn boodschap voortborduurt, mogelijk gesteund door Trump TV. Aan de andere kant heb je frictie tussen de establishment en de zogenaamde 'Bernie' vleugel. Die hebben nu voolopig de rijen gesloten, maar frictie zou weer snel ontstaan als Clinton onvoldoende naar links zou buigen. De onvrede onder progressieven is groot.

Wat de uitslag ook wordt een groot deel van de kiezers zou zich bestolen voelen. Als Trump nipt verliest, zullen ze Ryan en de establishment de schuld geven door gebrek aan steun. En als het een Clinton met een landslide wint, krijg je verhalen dat verkiezingen rigged zijn. Wie er ook verliest, er zou een implosie zijn binnen die partij. Je hoort nu al verhalen dat Ryan zijn speakership mogelijk zou verliezen als Trump verliest
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')