abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166384539
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 01:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Om te testen of dat het programma werkt in verschillende softwareomgevingen?
Nee
  donderdag 3 november 2016 @ 08:16:33 #77
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_166384999
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2016 08:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waar heb jij 32 GB voor nodig?
Voor het verwerken van 3d pointclouds afkomstig van laserscanners. E zelfs dat is soms aan de krappe kant
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2016 15:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nope, bij videobewerking, fotobewerking, compileren maakt een snelle schijf veel verschil. Verder is het virtueel geheugen een stuk sneller
Wat moet je met virtueel geheugen :?. Waarom zou je willen swappen? Kun je beter een paar tientjes extra uitgeven aan extra ram.

[ Bericht 41% gewijzigd door fathank op 03-11-2016 08:35:17 ]
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_166385615
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2016 18:41 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Het zou mij niet meer moeten verbazen bij jou, maar je blinkt weer uit in blinde aannames. Ik heb geen Dell. En de bouwkwaliteit van mijn laptop is minstens even goed als die van de MBP. Waar doel je specifiek op met "het beste zijn in alle details"? Het scherm? Het toetsenbord? De IO? Als je het zo vaag houdt, kun je dat argument altijd blijven gebruiken.

Het "oog voor detail"-argument slaat een beetje dood als je out of the box niet eens je gloednieuwe iPhone 7 met je gloednieuwe MacBook kunt verbinden.
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 19:45 schreef Splackavellie02 het volgende:
Mooie materialen als in: aluminium behuizing? Glazen touchpad? IPS scherm? Die heeft mijn laptop ook.
Maar wat voor laptop heb je dan, je doet er wel heel veel claims over, maar ik zie niet welke je hebt?
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_166385638
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2016 08:16 schreef fathank het volgende:

Voor het verwerken van 3d pointclouds afkomstig van laserscanners. E zelfs dat is soms aan de krappe kant

Dat is wel vrij specifiek gebruik. Voor een producent is het vooral interessant wat de grote bulk wil en kan met het apparaat.

Het blijft een onderneming en bij Apple houden ze duidelijk van het verzamelen van geld (niet zo gek als je als eens van het kan niet op naar het is op bent gegaan). ;)
pi_166385653
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 09:07 schreef truthortruth het volgende:

[..]

[..]

Maar wat voor laptop heb je dan, je doet er wel heel veel claims over, maar ik zie niet welke je hebt?
Ik heb de early 2016 versie van de Razer Blade.
pi_166385661
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2016 23:07 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Volgens mij kun jij zelf in de Van Dale opzoeken wat de betekenis is van geheel.

En ik heb nergens beweerd dat iemand het had over puur de CPU snelheden.

Nogmaals, dram vooral door.
Wat ik al zei: zwaktebod. Jou hoeven we dus niet meer serieus te nemen, want je kunt niets beargumenteren.
  donderdag 3 november 2016 @ 09:14:58 #82
157922 fathank
pi_166385735
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2016 09:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat is wel vrij specifiek gebruik. Voor een producent is het vooral interessant wat de grote bulk wil en kan met het apparaat.

Het blijft een onderneming en bij Apple houden ze duidelijk van het verzamelen van geld (niet zo gek als je als eens van het kan niet op naar het is op bent gegaan). ;)
Ja klopt, is vrij specifiek. Maar zo zijn er nog meer dan genoeg toepassingen te bedenken waarbij meer dan 16 gig gewenst is. Zeker omdat je imho wil voorkomen dat je computer gaat swappen naar je HD/SSD. Maar goed, met een kreupele ULV i7 is dat misschien een beetje overdreven. En dan kom je weer bij het prijsniveau uit. Veel geld voor weinig power en mogelijkheden imho.
  donderdag 3 november 2016 @ 09:15:23 #83
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_166385738
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2016 08:16 schreef fathank het volgende:

[..]

Wat moet je met virtueel geheugen :?. Waarom zou je willen swappen? Kun je beter een paar tientjes extra uitgeven aan extra ram.
Ieder modern besturingssysteem gebruikt virtueel geheugen, het is namelijk beter daar gebruik van te maken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_166385778
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 23:45 schreef redboyke het volgende:
dus apple wil voor alles een adapter hebben nu?
[ afbeelding ]
"Naadloze integratie voor optimale gebruikerservaring"
pi_166385869
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2016 09:18 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

"Naadloze integratie voor optimale gebruikerservaring"
dbreunig twitterde op vrijdag 28-10-2016 om 18:04:53 Apple's fastest growing product category. reageer retweet
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
  donderdag 3 november 2016 @ 09:24:22 #86
45206 Pietverdriet
pi_166385884
quote:
14s.gif Op donderdag 3 november 2016 09:14 schreef fathank het volgende:

[..]

Ja klopt, is vrij specifiek. Maar zo zijn er nog meer dan genoeg toepassingen te bedenken waarbij meer dan 16 gig gewenst is. Zeker omdat je imho wil voorkomen dat je computer gaat swappen naar je HD/SSD. Maar goed, met een kreupele ULV i7 is dat misschien een beetje overdreven. En dan kom je weer bij het prijsniveau uit. Veel geld voor weinig power en mogelijkheden imho.
Nee, je wilt helemaal niet voorkomen dat je computer gaat swappen, virtueel geheugen is iets goeds, het is een integraal deel van de manier waarop je OS optimaal werkt.
pi_166385889
quote:

[..]

Grote kans dat als je meer dan 16 GB geheugen nodig hebt je sowieso niet de doelgroep bent voor een macbook pro en beter kunt kijken naar workstation laptops met xeon cpu en Nvida quadro gpu of AMD Firepro.
  donderdag 3 november 2016 @ 09:25:22 #88
157922 fathank
pi_166385905
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2016 09:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ieder modern besturingssysteem gebruikt virtueel geheugen, het is namelijk beter daar gebruik van te maken.
Wat is er beter aan om dingen naar je harddisk weg te schrijven in plaats van direct in het geheugen te plaatsen?
pi_166385910
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2016 09:09 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ik heb de early 2016 versie van de Razer Blade.
Dat is wel een mooi ding, maar heeft toch ook z'n issues lees ik hier en daar.
pi_166385930
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 09:24 schreef Chewie het volgende:

[..]

Grote kans dat als je meer dan 16 GB geheugen nodig hebt je sowieso niet de doelgroep bent voor een macbook pro en beter kunt kijken naar workstation laptops met xeon cpu en Nvida quadro gpu of AMD Firepro.
Ik vraag me sowieso af waarom als je meer dan 16GB nodig hebt, je nog op een laptop zit. Ga dan voor een werkstation met echt veel power als dat nodig is.
pi_166385973
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 09:26 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik vraag me sowieso af waarom als je meer dan 16GB nodig hebt, je nog op een laptop zit. Ga dan voor een werkstation met echt veel power als dat nodig is.
Enige vorm van draagbaarheid is nog wel gewenst, ken veel architecten, cad tekenaars etc en die zijn steeds vaker zzp'er. Een big tower workstation is wat lastiger mee te slepen van project naar project.
pi_166385977
quote:

[..]

Apple is zonder meer duur. Maar dat hoort een beetje bij premium. Je komt ermee weg zo lang als het publiek het slikt.

Wat dat betreft is Apple gewoon absoluut top.

En als je de meerwaarde niet ziet van een Apple, dan zal je er ook nooit per ongeluk een kopen, vanwege de hoge prijs.
pi_166385998
quote:

[..]

Exact.

Je kan nu eenmaal niet iedereen bedienen. Alle keuzes hebben nadelen.
pi_166386045
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2016 09:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Apple is zonder meer duur. Maar dat hoort een beetje bij premium. Je komt ermee weg zo lang als het publiek het slikt.

Je komt er mee weg als je product doet wat het moet doen.

Deze apparaten zijn gewoon het gereedschap van degene die er mee werkt en voor goed gereedschap betaal je gewoon meer. Voor een HP Z book met opties word ook gewoon 3000 of meer uitgegeven.
  donderdag 3 november 2016 @ 09:35:21 #95
157922 fathank
pi_166386046
quote:

[..]

Point taken. Maar noem je apparaat dan geen 'pro'.

Het is hooguit een apparaat voor enthousiasts.
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2016 09:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, je wilt helemaal niet voorkomen dat je computer gaat swappen, virtueel geheugen is iets goeds, het is een integraal deel van de manier waarop je OS optimaal werkt.
In het jaar kruik misschien toen een reepje 64 MB SD-ram 500 gulden kostte. enige reden om te gaan swappen is als je out of memory bent. Wat ik eerder zou oplossen met het bijprikken van RAM dan onnodige lees/schrijfbewerkingen naar m'n SSD uit te laten voeren. Die ook nog is trager is.
  donderdag 3 november 2016 @ 09:41:14 #96
45206 Pietverdriet
pi_166386142
quote:
5s.gif Op donderdag 3 november 2016 09:25 schreef fathank het volgende:

[..]

Wat is er beter aan om dingen naar je harddisk weg te schrijven in plaats van direct in het geheugen te plaatsen?
Je gebruikt het geheugen optimaler, je hoeft applicaties niet gedeeld geheugen te laten managen, het is veiliger en je kan meer geheugen gebruiken dan je eigenlijk hebt.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Virtual_memory

Bij MacOSX is er een deel van je schijf een partitie voor je VM, deze is een raw partitie, hij is dus niet geformateerd. Dit maakt het geheel nog sneller.
Onder de streep, zeker op moderne unix varianten is dezelfde computer juist sneller omdat het VM aanstaat omdat het geheugenbeheer veel beter werkt. Daarom moet je het ook niet uitzetten (als het al zou kunnen). Als je geen VM zou gebruiken moesten al je applicaties zelf hun geheugenbeheer van het gedeelde geheugen laten managen.
Geheugengebruik door applicaties is trouwens de belangrijkste oorzaak van Bugs en dat is weer de reden waarom een programmeertaal als Java dit door de compiler laat regelen en niet door de programmeur.

Als je er nog meer van wilt weten moet je je maar eens verdiepen in het concept van besturingssystemen
pi_166386164
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2016 09:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zit je nou serieus te preachen voor virtueel geheugen? Als in "ik heb liever 16 GB virtueel geheugen dan 16 GB RAM"?

The fuck.
  donderdag 3 november 2016 @ 09:43:04 #98
45206 Pietverdriet
pi_166386176
quote:
14s.gif Op donderdag 3 november 2016 09:35 schreef fathank het volgende:

In het jaar kruik misschien toen een reepje 64 MB SD-ram 500 gulden kostte. enige reden om te gaan swappen is als je out of memory bent. Wat ik eerder zou oplossen met het bijprikken van RAM dan onnodige lees/schrijfbewerkingen naar m'n SSD uit te laten voeren. Die ook nog is trager is.
Nee.
pi_166386177
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 09:35 schreef Chewie het volgende:

Je komt er mee weg als je product doet wat het moet doen.

Deze apparaten zijn gewoon het gereedschap van degene die er mee werkt en voor goed gereedschap betaal je gewoon meer. Voor een HP Z book met opties word ook gewoon 3000 of meer uitgegeven.
Ik wil gewoon even afblijven van de discussie of een Macbook Pro wel of niet bijzonder is, want ik krijg jeuk als dat weer vergelijkingen op gaat roepen die mijns inziens niet relevant zijn.

Zo lang als jouw publiek jouw producten koopt voor de prijs die je er voor vraagt, dan heb je geen prikkel om de prijs te verlagen. ;)
  donderdag 3 november 2016 @ 09:44:06 #100
45206 Pietverdriet
pi_166386195
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 09:42 schreef zarGon het volgende:

[..]

Zit je nou serieus te preachen voor virtueel geheugen? Als in "ik heb liever 16 GB virtueel geheugen dan 16 GB RAM"?

The fuck.
Kijk, nog iemand die het niet begrijpt, zie post #96

[ Bericht 1% gewijzigd door Pietverdriet op 03-11-2016 09:55:53 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')