Neequote:Op donderdag 3 november 2016 01:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Om te testen of dat het programma werkt in verschillende softwareomgevingen?
Voor het verwerken van 3d pointclouds afkomstig van laserscanners. E zelfs dat is soms aan de krappe kantquote:Op woensdag 2 november 2016 08:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waar heb jij 32 GB voor nodig?
Wat moet je met virtueel geheugenquote:Op woensdag 2 november 2016 15:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nope, bij videobewerking, fotobewerking, compileren maakt een snelle schijf veel verschil. Verder is het virtueel geheugen een stuk sneller
quote:Op woensdag 2 november 2016 18:41 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Het zou mij niet meer moeten verbazen bij jou, maar je blinkt weer uit in blinde aannames. Ik heb geen Dell. En de bouwkwaliteit van mijn laptop is minstens even goed als die van de MBP. Waar doel je specifiek op met "het beste zijn in alle details"? Het scherm? Het toetsenbord? De IO? Als je het zo vaag houdt, kun je dat argument altijd blijven gebruiken.
Het "oog voor detail"-argument slaat een beetje dood als je out of the box niet eens je gloednieuwe iPhone 7 met je gloednieuwe MacBook kunt verbinden.
Maar wat voor laptop heb je dan, je doet er wel heel veel claims over, maar ik zie niet welke je hebt?quote:Op woensdag 2 november 2016 19:45 schreef Splackavellie02 het volgende:
Mooie materialen als in: aluminium behuizing? Glazen touchpad? IPS scherm? Die heeft mijn laptop ook.
Dat is wel vrij specifiek gebruik. Voor een producent is het vooral interessant wat de grote bulk wil en kan met het apparaat.quote:Op donderdag 3 november 2016 08:16 schreef fathank het volgende:
Voor het verwerken van 3d pointclouds afkomstig van laserscanners. E zelfs dat is soms aan de krappe kant
Ik heb de early 2016 versie van de Razer Blade.quote:Op donderdag 3 november 2016 09:07 schreef truthortruth het volgende:
[..]
[..]
Maar wat voor laptop heb je dan, je doet er wel heel veel claims over, maar ik zie niet welke je hebt?
Wat ik al zei: zwaktebod. Jou hoeven we dus niet meer serieus te nemen, want je kunt niets beargumenteren.quote:Op woensdag 2 november 2016 23:07 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Volgens mij kun jij zelf in de Van Dale opzoeken wat de betekenis is van geheel.
En ik heb nergens beweerd dat iemand het had over puur de CPU snelheden.
Nogmaals, dram vooral door.
Ja klopt, is vrij specifiek. Maar zo zijn er nog meer dan genoeg toepassingen te bedenken waarbij meer dan 16 gig gewenst is. Zeker omdat je imho wil voorkomen dat je computer gaat swappen naar je HD/SSD. Maar goed, met een kreupele ULV i7 is dat misschien een beetje overdreven. En dan kom je weer bij het prijsniveau uit. Veel geld voor weinig power en mogelijkheden imho.quote:Op donderdag 3 november 2016 09:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is wel vrij specifiek gebruik. Voor een producent is het vooral interessant wat de grote bulk wil en kan met het apparaat.
Het blijft een onderneming en bij Apple houden ze duidelijk van het verzamelen van geld (niet zo gek als je als eens van het kan niet op naar het is op bent gegaan).
Ieder modern besturingssysteem gebruikt virtueel geheugen, het is namelijk beter daar gebruik van te maken.quote:Op donderdag 3 november 2016 08:16 schreef fathank het volgende:
[..]
Wat moet je met virtueel geheugen. Waarom zou je willen swappen? Kun je beter een paar tientjes extra uitgeven aan extra ram.
"Naadloze integratie voor optimale gebruikerservaring"quote:Op woensdag 2 november 2016 23:45 schreef redboyke het volgende:
dus apple wil voor alles een adapter hebben nu?
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 3 november 2016 09:18 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
"Naadloze integratie voor optimale gebruikerservaring"
twitter:dbreunig twitterde op vrijdag 28-10-2016 om 18:04:53Apple's fastest growing product category.
reageer retweet
Nee, je wilt helemaal niet voorkomen dat je computer gaat swappen, virtueel geheugen is iets goeds, het is een integraal deel van de manier waarop je OS optimaal werkt.quote:Op donderdag 3 november 2016 09:14 schreef fathank het volgende:
[..]
Ja klopt, is vrij specifiek. Maar zo zijn er nog meer dan genoeg toepassingen te bedenken waarbij meer dan 16 gig gewenst is. Zeker omdat je imho wil voorkomen dat je computer gaat swappen naar je HD/SSD. Maar goed, met een kreupele ULV i7 is dat misschien een beetje overdreven. En dan kom je weer bij het prijsniveau uit. Veel geld voor weinig power en mogelijkheden imho.
Grote kans dat als je meer dan 16 GB geheugen nodig hebt je sowieso niet de doelgroep bent voor een macbook pro en beter kunt kijken naar workstation laptops met xeon cpu en Nvida quadro gpu of AMD Firepro.quote:Op donderdag 3 november 2016 09:14 schreef fathank het volgende:
[..]
Ja klopt, is vrij specifiek. Maar zo zijn er nog meer dan genoeg toepassingen te bedenken waarbij meer dan 16 gig gewenst is. Zeker omdat je imho wil voorkomen dat je computer gaat swappen naar je HD/SSD. Maar goed, met een kreupele ULV i7 is dat misschien een beetje overdreven. En dan kom je weer bij het prijsniveau uit. Veel geld voor weinig power en mogelijkheden imho.
Wat is er beter aan om dingen naar je harddisk weg te schrijven in plaats van direct in het geheugen te plaatsen?quote:Op donderdag 3 november 2016 09:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ieder modern besturingssysteem gebruikt virtueel geheugen, het is namelijk beter daar gebruik van te maken.
Dat is wel een mooi ding, maar heeft toch ook z'n issues lees ik hier en daar.quote:Op donderdag 3 november 2016 09:09 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ik heb de early 2016 versie van de Razer Blade.
Ik vraag me sowieso af waarom als je meer dan 16GB nodig hebt, je nog op een laptop zit. Ga dan voor een werkstation met echt veel power als dat nodig is.quote:Op donderdag 3 november 2016 09:24 schreef Chewie het volgende:
[..]
Grote kans dat als je meer dan 16 GB geheugen nodig hebt je sowieso niet de doelgroep bent voor een macbook pro en beter kunt kijken naar workstation laptops met xeon cpu en Nvida quadro gpu of AMD Firepro.
Enige vorm van draagbaarheid is nog wel gewenst, ken veel architecten, cad tekenaars etc en die zijn steeds vaker zzp'er. Een big tower workstation is wat lastiger mee te slepen van project naar project.quote:Op donderdag 3 november 2016 09:26 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik vraag me sowieso af waarom als je meer dan 16GB nodig hebt, je nog op een laptop zit. Ga dan voor een werkstation met echt veel power als dat nodig is.
Apple is zonder meer duur. Maar dat hoort een beetje bij premium. Je komt ermee weg zo lang als het publiek het slikt.quote:Op donderdag 3 november 2016 09:14 schreef fathank het volgende:
[..]
Exact.quote:Op donderdag 3 november 2016 09:24 schreef Chewie het volgende:
[..]
Grote kans dat als je meer dan 16 GB geheugen nodig hebt je sowieso niet de doelgroep bent voor een macbook pro en beter kunt kijken naar workstation laptops met xeon cpu en Nvida quadro gpu of AMD Firepro.
Je komt er mee weg als je product doet wat het moet doen.quote:Op donderdag 3 november 2016 09:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Apple is zonder meer duur. Maar dat hoort een beetje bij premium. Je komt ermee weg zo lang als het publiek het slikt.
Point taken. Maar noem je apparaat dan geen 'pro'.quote:Op donderdag 3 november 2016 09:24 schreef Chewie het volgende:
[..]
In het jaar kruik misschien toen een reepje 64 MB SD-ram 500 gulden kostte. enige reden om te gaan swappen is als je out of memory bent. Wat ik eerder zou oplossen met het bijprikken van RAM dan onnodige lees/schrijfbewerkingen naar m'n SSD uit te laten voeren. Die ook nog is trager is.quote:Op donderdag 3 november 2016 09:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, je wilt helemaal niet voorkomen dat je computer gaat swappen, virtueel geheugen is iets goeds, het is een integraal deel van de manier waarop je OS optimaal werkt.
Je gebruikt het geheugen optimaler, je hoeft applicaties niet gedeeld geheugen te laten managen, het is veiliger en je kan meer geheugen gebruiken dan je eigenlijk hebt.quote:Op donderdag 3 november 2016 09:25 schreef fathank het volgende:
[..]
Wat is er beter aan om dingen naar je harddisk weg te schrijven in plaats van direct in het geheugen te plaatsen?
Zit je nou serieus te preachen voor virtueel geheugen? Als in "ik heb liever 16 GB virtueel geheugen dan 16 GB RAM"?quote:Op donderdag 3 november 2016 09:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, je wilt helemaal niet voorkomen dat je computer gaat swappen, virtueel geheugen is iets goeds, het is een integraal deel van de manier waarop je OS optimaal werkt.
Nee.quote:Op donderdag 3 november 2016 09:35 schreef fathank het volgende:
In het jaar kruik misschien toen een reepje 64 MB SD-ram 500 gulden kostte. enige reden om te gaan swappen is als je out of memory bent. Wat ik eerder zou oplossen met het bijprikken van RAM dan onnodige lees/schrijfbewerkingen naar m'n SSD uit te laten voeren. Die ook nog is trager is.
Ik wil gewoon even afblijven van de discussie of een Macbook Pro wel of niet bijzonder is, want ik krijg jeuk als dat weer vergelijkingen op gaat roepen die mijns inziens niet relevant zijn.quote:Op donderdag 3 november 2016 09:35 schreef Chewie het volgende:
Je komt er mee weg als je product doet wat het moet doen.
Deze apparaten zijn gewoon het gereedschap van degene die er mee werkt en voor goed gereedschap betaal je gewoon meer. Voor een HP Z book met opties word ook gewoon 3000 of meer uitgegeven.
Kijk, nog iemand die het niet begrijpt, zie post #96quote:Op donderdag 3 november 2016 09:42 schreef zarGon het volgende:
[..]
Zit je nou serieus te preachen voor virtueel geheugen? Als in "ik heb liever 16 GB virtueel geheugen dan 16 GB RAM"?
The fuck.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |