Het zou mij niet meer moeten verbazen bij jou, maar je blinkt weer uit in blinde aannames. Ik heb geen Dell. En de bouwkwaliteit van mijn laptop is minstens even goed als die van de MBP. Waar doel je specifiek op met "het beste zijn in alle details"? Het scherm? Het toetsenbord? De IO? Als je het zo vaag houdt, kun je dat argument altijd blijven gebruiken.quote:Op woensdag 2 november 2016 18:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook een beetje het vergelijken van een focus rs tegen een porsche boxter en dan alleen naar 0-100 tijden kijken.
Dell is gewoon snel geproduceerd met weinig aandacht voor detail, een Mac mikt op het beste zijn in alle details.
En dat doet een Macbook niet, denk jij?quote:Op woensdag 2 november 2016 17:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Specs zeggen niet zoveel. Laptop wordt warm, zet ie de kloksnelheden flink naar beneden. Zo verkoopt de Lidl keukenmachines met 1200 watt electomotor, en bevat mijn kitchenaid een 500 watt motor, toch is de kitchenaid 5 keer zo duur, en 10 keer beter
Dan hebben ze gefaald. Want 'het beste' bestaat niet.quote:Op woensdag 2 november 2016 18:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
....een Mac mikt op het beste zijn in alle details.
Probeer eens wat minder op de man te spelen en lees eens goed op de post waarop ik reageer, dan snap je waar de Dell vandaan komt.quote:Op woensdag 2 november 2016 18:41 schreef Splackavellie02 het volgende:
Het zou mij niet meer moeten verbazen bij jou, maar je blinkt weer uit in blinde aannames. Ik heb geen Dell. En de bouwkwaliteit van mijn laptop is minstens even goed als die van de MBP. Waar doel je specifiek op met "het beste zijn in alle details"? Het scherm? Het toetsenbord? De IO? Als je het zo vaag houdt, kun je dat argument altijd blijven gebruiken.
Het "oog voor detail"-argument slaat een beetje dood als je out of the box niet eens je gloednieuwe iPhone 7 met je gloednieuwe MacBook kunt verbinden.
Wat begrijp jij niet aan mikken op?quote:Op woensdag 2 november 2016 18:45 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Dan hebben ze gefaald. Want 'het beste' bestaat niet.
Volgens mij is het heel simpel: als je al die voor velen overbodige aansluitingen wenst, dan kun je beter geen Mac nemen. Die heeft ze namelijk niet.quote:Op woensdag 2 november 2016 19:19 schreef zarGon het volgende:
https://tweakers.net/nieu(...)s-zijn-onhandig.html.
Voor alles een dongle is het devies! Dát is wel handig!
Met mijn leesvaardigheid is niets mis. Je reageerde op mijn post, en nergens in die post sprak ik over Dell.quote:Op woensdag 2 november 2016 19:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Probeer eens wat minder op de man te spelen en lees eens goed op de post waarop ik reageer, dan snap je waar de Dell vandaan komt.
Je geeft geen antwoord op mijn vraag. Daarnaast is prestaties meten wanneer de andere variabelen nagenoeg gelijk zijn wel degelijk veelzeggend. Plus dat "prestaties" meer omvat dan alleen ruwe snelheid, wat je voor het gemak maar even negeert.quote:Mijn punt blijft verder staan: prestaties meten bij laptops, of auto's, of weet ik wat, is niet zaligmakend.
Mooie materialen als in: aluminium behuizing? Glazen touchpad? IPS scherm? Die heeft mijn laptop ook. En dat "doordachte systeem ten behoeve van de gebruikservaring" is zó nietszeggend vaag, dat dat al lang geen echt argument meer is. Is het ten behoeve van de gebruikservaring dat je niet eens je iPhone kunt synchroniseren? Of wat als je, in navolging van de "dappere" innovatie van Apple, een dure lightning headset hebt gekocht, om erachter te komen dat het onmogelijk is die in je "pro" laptop te stoppen? Is dat het "oog voor detail" waar je op doelt?quote:Apple zoekt het in design, mooie materialen, doordacht systeem ten behoeve van de gebruikerservaring.
Het oog voor detail is heel lang een kenmerk van Apple geweest. De huidige lineup laat echter steeds meer fragmentatie en keuzes zonder duidelijke richting zien. Waarom de verguisde keyboard switches in een pro laptop stoppen? Waarom de bejubelde Magsafe verwijderen? Waarom geen lighting port toevoegen, nadat je iPhone 7 gebruikers dwingt lighting headsets te kopen? Waarom de downgrade van een 28 Watt CPU naar een ULV 15 Watt CPU, maar wel de prijs omhoog gooien? Waarom zorgen dat de huidige apparaten niet met elkaar kunnen synchroniseren zonder externe dongles?quote:Is allemaal geen nieuws mag ik hopen.
Nee, niet tegen alles. Alleen tegen opmerkingen die nergens op slaan. En zodra jij over Apple of Windows begint, gebeurt dat al snel.quote:Op woensdag 2 november 2016 19:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Is het hier sport om lekker overal tegenin te gaan ofzo?
Het was idd een quote ipv dat jij het zelf schreef. Heel relevant natuurlijk...quote:Op woensdag 2 november 2016 19:45 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Met mijn leesvaardigheid is niets mis. Je reageerde op mijn post, en nergens in die post sprak ik over Dell.
[..]
Je geeft geen antwoord op mijn vraag. Daarnaast is prestaties meten wanneer de andere variabelen nagenoeg gelijk zijn wel degelijk veelzeggend. Plus dat "prestaties" meer omvat dan alleen ruwe snelheid, wat je voor het gemak maar even negeert.
[..]
Mooie materialen als in: aluminium behuizing? Glazen touchpad? IPS scherm? Die heeft mijn laptop ook. En dat "doordachte systeem ten behoeve van de gebruikservaring" is zó nietszeggend vaag, dat dat al lang geen echt argument meer is. Is het ten behoeve van de gebruikservaring dat je niet eens je iPhone kunt synchroniseren? Of wat als je, in navolging van de "dappere" innovatie van Apple, een dure lightning headset hebt gekocht, om erachter te komen dat het onmogelijk is die in je "pro" laptop te stoppen? Is dat het "oog voor detail" waar je op doelt?
[..]
Het oog voor detail is heel lang een kenmerk van Apple geweest. De huidige lineup laat echter steeds meer fragmentatie en keuzes zonder duidelijke richting zien. Waarom de verguisde keyboard switches in een pro laptop stoppen? Waarom de bejubelde Magsafe verwijderen? Waarom geen lighting port toevoegen, nadat je iPhone 7 gebruikers dwingt lighting headsets te kopen? Waarom de downgrade van een 28 Watt CPU naar een ULV 15 Watt CPU, maar wel de prijs omhoog gooien? Waarom zorgen dat de huidige apparaten niet met elkaar kunnen synchroniseren zonder externe dongles?
De naadloze integratie en holistische benadering van de gebruikerservaring is op hardwarematig gebied steeds verder te zoeken bij Apple. Het is dat ze nog kunnen leunen op softwarematige uniformiteit. Daarin blinken ze nog steeds uit. Maar kom niet aan met de extreem vage opmerking dat elke hardware keuze een "bewuste overweging ten behoeve van de gebruikservaring is", want dat is gewoon pertinent onwaar. Wat Schiller je ook probeert wijs te maken.
Fijn dat jij denkt dat jouw mening relevant is, sterker nog, dat het verwordt tot een feit!quote:Op woensdag 2 november 2016 20:12 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Nee, niet tegen alles. Alleen tegen opmerkingen die nergens op slaan. En zodra jij over Apple of Windows begint, gebeurt dat al snel.
Apple maakt computers. En naast Apple nog vele anderen. Apple is niet de beste of de mooiste of de snelste of de meest efficiente. Maar dat geldt ook voor alle andere pc's, laptop's, tablets, smartphones, etc, etc. Dus laat het los, laat het gaan. Misschien dat je dan rust vindt.
Ja, heel relevant. Als je mijn bericht quote, is het wel de bedoeling dat je weet waar je op reageert.quote:Op woensdag 2 november 2016 21:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het was idd een quote ipv dat jij het zelf schreef. Heel relevant natuurlijk...
Totaal geen relevante opmerking voor de discussie. Wie beweert dat Apple geen premium merk is? Het is echter niet het enige premium merk, en ook Apple is niet perfect. Nuance, zoek het eens op.quote:Verder is Apple gewoon een premium merk. Of jij hun keuzes kan waarderen is niet zo relevant.
Ze werken echter niet feilloos met elkaar out of the box. Moeilijk he, lezen?quote:En mijn iPhone 7 werkt feilloos. Net als de iMac en de Macbook. En de iPad, maar daar doe ik eigenlijk nauwelijks wat mee, dus dat zegt niet zoveel.
Je illustreert wederom perfect dat je gewoon totaal niet leest en maar blind jezelf blijft herhalen. Zolang jij een bord voor je kop blijft houden met een Apple logo erop is een normale discussie dan ook niet mogelijk. Alles waar je geen reactie op kunt verzinnen, negeer je voor het gemak maar. Daarnaast bied je ook geen verduidelijking van je eigen immens vage uitspraken wanneer daarnaar gevraagd wordt. Waarschijnlijk omdat je stiekem zelf ook niet weet wat die "bewuste overwegingen ten behoeve van de gebruikerservaring" precies zijn, buiten wat Apple in de keynotes zegt.quote:En zo vindt iedereen weer wat anders. Het vergelijken van prestaties is hoe dan ook extreem beperkt. Al is een windowsgebakje 10 keer sneller in de benchmark: zo lang IK er fijn op werkt zal het mij aan mijn reet roesten. De meeste gebruikers lopen niet tegen de limieten aan.
Hij heeft wel een punt. Je brengt namelijk totaal niets in, buiten wat vage sales woorden uit de Apple keynotes. Specifieke voorbeelden of concrete argumenten kun je niet geven, terwijl men je daar toch herhaaldelijk naar vraagt. Zijn "mening" dat jouw opmerkingen nergens op slaan, heeft dus erg veel gemeen met een feit.quote:Op woensdag 2 november 2016 21:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Fijn dat jij denkt dat jouw mening relevant is, sterker nog, dat het verwordt tot een feit!
Nee, ik doe gewoon niet mee met jouw gezeik. Maar dat verschil zul je ook wel weer niet begrijpen.quote:Op woensdag 2 november 2016 22:08 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ja, heel relevant. Als je mijn bericht quote, is het wel de bedoeling dat je weet waar je op reageert.
[..]
Totaal geen relevante opmerking voor de discussie. Wie beweert dat Apple geen premium merk is? Het is echter niet het enige premium merk, en ook Apple is niet perfect. Nuance, zoek het eens op.
[..]
Ze werken echter niet feilloos met elkaar out of the box. Moeilijk he, lezen?
[..]
Je illustreert wederom perfect dat je gewoon totaal niet leest en maar blind jezelf blijft herhalen. Zolang jij een bord voor je kop blijft houden met een Apple logo erop is een normale discussie dan ook niet mogelijk. Alles waar je geen reactie op kunt verzinnen, negeer je voor het gemak maar. Daarnaast bied je ook geen verduidelijking van je eigen immens vage uitspraken wanneer daarnaar gevraagd wordt. Waarschijnlijk omdat je stiekem zelf ook niet weet wat die "bewuste overwegingen ten behoeve van de gebruikerservaring" precies zijn, buiten wat Apple in de keynotes zegt.
Je herhaalt gewoon blind wat in de hype gezegd wordt. Wanneer men je vraagt na te denken over wat er precies gezegd wordt, val je stil. Je bent dus óf een troll, óf gewoon heel simpel.
Ik ben duidelijk genoeg voor wie wil lezen. Mijn punt is gewoon dat prestatievergelijkingen tussen een macbook en eender welke windows notebook niet zo relevant zijn omdat je dan zit te staren naar een heel klein deel van het geheel.quote:Op woensdag 2 november 2016 22:11 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Hij heeft wel een punt. Je brengt namelijk totaal niets in, buiten wat vage sales woorden uit de Apple keynotes. Specifieke voorbeelden of concrete argumenten kun je niet geven, terwijl men je daar toch herhaaldelijk naar vraagt. Zijn "mening" dat jouw opmerkingen nergens op slaan, heeft dus erg veel gemeen met een feit.
Maar voel je vrij het tegendeel te bewijzen. Graag zelfs, ik zou graag een inhoudelijke discussie zien, in plaats van tegen een blinde muur praten.
quote:Op woensdag 2 november 2016 22:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, ik doe gewoon niet mee met jouw gezeik. Maar dat verschil zul je ook wel weer niet begrijpen.
Je weet echter niet te beargumenteren wat dat "geheel" nog meer is, want zodra dat aangedragen wordt, val je stil. Niemand heeft het hier over puur de CPU snelheden.quote:Op woensdag 2 november 2016 22:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik ben duidelijk genoeg voor wie wil lezen. Mijn punt is gewoon dat prestatievergelijkingen tussen een macbook en eender welke windows notebook niet zo relevant zijn omdat je dan zit te staren naar een heel klein deel van het geheel.
Dram vooral door.quote:Op woensdag 2 november 2016 22:20 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Typisch zwaktebod van iemand die wel constant de discussie aan gaat, tot het inhoudelijk wordt en hij erop gewezen wordt dat hij eigenlijk totaal niet weet waar hij over praat. Dan is het makkelijker om te zeggen dat je er "niet in mee gaat", dan erkennen dat je het niet weet.
Volgens mij kun jij zelf in de Van Dale opzoeken wat de betekenis is van geheel.quote:Op woensdag 2 november 2016 22:21 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Je weet echter niet te beargumenteren wat dat "geheel" nog meer is, want zodra dat aangedragen wordt, val je stil. Niemand heeft het hier over puur de CPU snelheden.
quote:Op woensdag 2 november 2016 19:19 schreef zarGon het volgende:
https://tweakers.net/nieu(...)s-zijn-onhandig.html.
Wat een flapdrolquote:Op het gebied van audio heeft Apple er wel voor gekozen om de 3,5mm-jack te behouden, ondanks dat die ontbreekt op de iPhone 7-serie. "Dit zijn Pro-machines", aldus Schiller. "Veel gebruikers hebben setups met studiomonitoren, amps en andere professionele audioapparatuur dat geen draadloze verbinding heeft en de 3,5mm-aansluiting nodig heeft."
Om te testen of dat het programma werkt in verschillende softwareomgevingen?quote:Op woensdag 2 november 2016 10:37 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Weet je op hoeveel manieren je software kan ontwikkelen? Dat is al lang meer dan een beetje veredeld tekstverwerken en een compiler draaien. Ik heb regelmatig vier of meer virtual machines draaien, naast mijn IDE die ik native draai. Dan begint RAM opeens een stuk belangrijker te worden.
Correct, bedrijven zoals Dell plaatsen er een goede ventilator in en zijn niet bang om die te gebruiken. Apple heeft juist als filosofie om de laptops dun, licht en stil te maken. Helaas bijt dat elkaar. Apple kiest er dan ook voor om de ventiator zo lang mogelijk met zo'n laag mogelijke RPM te laten draaien en zo laat mogelijk die RPM te verhogen. Dit geldt niet alleen voor die laptops, het geldt ook voor AIO. Hier kan je dat goed zien:quote:Op woensdag 2 november 2016 17:44 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Thermal throttling komt in de regel eerder voor bij laptops die minder ruimte hebben voor koeling. Zoals de extreem dunne MacBook Pro bijvoorbeeld..
Helaas heeft MS met W10 nogal geblunderd.quote:Op woensdag 2 november 2016 17:58 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dat mag.
Ik durf met vertrouwen te zeggen dat de prestaties van mijn laptop beter zijn dan die van de high end 15" MacBook Pro:
- i7-6700HQ
- GTX 970m 6GB
- 16GB DDR4 RAM
- 256GB PCIE M.2 SSD
- 14" 3200x1800 IPS scherm met 120% sRGB
De SSD zal wat langzamer zijn, maar het mooie is dat ik die kan upgraden naar de Samsung 960 pro om dezelfde snelheden te halen. En gezien mijn laptop mij 1650 euro kostte, zit ik voorlopig niet aan de prijs van een 15" MBP, dus is er ruimte voor die upgrade. Verder heb ik ook USB-C met Thunderbolt 3, 3x USB 3.0 en een HDMI-poort, een beter toetsenbord, en weegt mijn laptop hetzelfde.
Het enige "nadeel" is dat ik Windows 10 draai in plaats van MacOS. Buiten dat zie ik niet veel reden om terug te gaan naar een MacBook. Toegegeven, MacOS is wel een hele grote reden om toch in de gaten te houden of er niet een price drop komt in 2017.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 25% gewijzigd door Bram_van_Loon op 03-11-2016 02:03:44 ]ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |