Je hoeft geen reden op te geven om iemand geen hand te geven. Als jij om wat voor reden dan ook een ander liever geen hand geeft doe je dat lekker niet, vrij weinig discriminatie.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:47 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Ja maar geloof en dan mag het. Buitendam approves this discrimination.
Artikel 11. Niemand komt aan jouw lijf zonder dat jij dat wil.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, klopt artikel 2 idd, dat is de enige line of defense dan. Dat is intersectionalistisch gezien een vrij zwakke verdediging. Hierbij moet je uitgaan van artikel 1 en dus bepalen of het verbieden van het geen handen schudden van het andere geslacht hetzij racisme is (en dus onderdeel van het geloof, generiek gesproken) of onderdeel van een cultuur. En aangezien lang niet alle moslims zich hieraan houden, denk ik toch eerder dat dit cultuur is.
Ergens geen reden voor op hoeven geven heft niet automatisch de discriminatoire actie die daar aan ten grondslag ligt op.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:48 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je hoeft geen reden op te geven om iemand geen hand te geven. Als jij om wat voor reden dan ook een ander liever geen hand geeft doe je dat lekker niet, vrij weinig discriminatie.
Neemt niet weg dat het gewoon onbeschoft is.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:48 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je hoeft geen reden op te geven om iemand geen hand te geven. Als jij om wat voor reden dan ook een ander liever geen hand geeft doe je dat lekker niet, vrij weinig discriminatie.
Dat mag zeker, maar dan moet je niet raar opkijken wanneer anderen hier wat van vinden. Vooral nadat ze de nodige beschuldigingen her en der het topic inslingert.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:44 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Zij mag toch zelf bepalen wanneer, of en welke regels ze naleeft? Vreemd dat jij je daarin meent te moeten mengen,
Natuurlijk maar dat is dag meneer zeggen ook tenzij je dat ook tegen een vrouw zegt.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:45 schreef madam-april het volgende:
[..]
Dus discriminatie is alleen een probleem als het jou zo uitkomt.. Want iemand een hand weigeren vanwege diens geslacht is discriminatie in zijn puurste vorm..
De koran schrijft het voor om te voorkomen dat van het een het andere komt. Fysiek contact, flirten, afgezonderd afspreken etc. zijn allemaal zaken waar moslims afstand van moeten nemen om de kans op 'meer' te verkleinen.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:38 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Dat ligt aan de achterliggende reden. Is het verboden een man een hand te geven omdat je boek voorschrijft dat alle mannen per definitie pervers zijn die sex met je willen of is er een andere reden?
Inderdaad. Maar het bevestigt natuurlijk ook niet dat het daarom meteen wel discriminatie is.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:49 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Ergens geen reden voor op hoeven geven heft niet automatisch de discriminatoire actie die daar aan ten grondslag ligt op.
Voor tieners is dat petje niet slechts een kledingstuk. Toch moeten ze hem af doen op sommige plekken. Maar zodra het een hoofddoek is, is het discriminatie.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:45 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Voor jou. Voor moslims is het niet 'slechts' een kledingstuk.
Overigens is een vrouw ongevraagd Trumpiaans in haar kruis pakken niet hetzelfde als een vrouw een hand geven, bijv. omdat ze personeelsfunctionaris is en je bij dat bedrijf wilt solliciteren.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:49 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Artikel 11. Niemand komt aan jouw lijf zonder dat jij dat wil.
Dat geldt voor mannen die met hun klauwen onder korte rokjes vandaan moeten blijven en voor vrouwen als mannen liever geen hand geven.
Van een hand geven komt niet automatisch sex, dus je vindt inderdaad dat iedere man of vrouw een latente oversekst persoon is. Dus ik ga er dan maar even vanuit dat je iedereen als minderwaardig beschouwt die niet jouw geloof aanhangt.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:50 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
De koran schrijft het voor om te voorkomen dat van het een het andere komt. Fysiek contact, flirten, afgezonderd afspreken etc. zijn allemaal zaken waar moslims afstand van moeten nemen om de kans op 'meer' te verkleinen.
Voor ons is het slechts toegestaan om die dingen te doen met de eigen levenspartner.
Er staat ook dat het verboden is om onderscheid te maken op basis van (oa) geslacht.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:41 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Maakt niks uit. In de grondwet staat dat jij zelf mag bepalen wie er aan jouw lichaam komt, een reden hoef je daarvoor niet op te geven.
Nee hoor dat staat er niet.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:52 schreef madam-april het volgende:
[..]
Er staat ook dat het verboden is om onderscheid te maken op basis van (oa) geslacht.
Of niet op hoge poten dingen gaan eisen.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:50 schreef nikky het volgende:
[..]
Dat mag zeker, maar dan moet je niet raar opkijken wanneer anderen hier wat van vinden. Vooral nadat ze de nodige beschuldigingen her en der het topic inslingert.
Want niet alle regels naleven maar wel gaan janken wanneer iemand zegt dat een hoofddoek eigenlijk niet is toegestaan maar je hem toch mag ophouden.
Als je niet tegen bemoeienis en kritiek kunt, kun je beter je snaveltje dichthouden hé.
Ik denk dat mensen dat lekker zelf moeten weten. Ik kan me niet voorstellen dat een man die geen vrouwenhanden wil schudden op een functie gaat solliciteren waar ie heel de dag vrouwenhanden moet schudden. Zijn allemaal een beetje van die what if-vragen.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Overigens is een vrouw ongevraagd Trumpiaans in haar kruis pakken niet hetzelfde als een vrouw een hand geven, bijv. omdat ze personeelsfunctionaris bent en je bij dat bedrijf wilt solliciteren.
Vraag is of die personeelsfunctionaris dat die man mag aanreken. Of ze dan racistische is derhalve. Wat denk jij?
quote:
Nee, discriminatie is altijd een probleem. Ik zie alleen niet in waar ik discrimineer als ik mannen een hand weiger. Zowel praktiserende mannen als vrouwen doen het om de reden God tevreden te stellen en ze zien elkaar echt niet als minderwaardig. Dat is slechts wat outsiders weer voor moslims proberen te bepalen, voor moslims bepalen hoe zij hun geloof moeten interpreteren.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:45 schreef madam-april het volgende:
[..]
Dus discriminatie is alleen een probleem als het jou zo uitkomt.. Want iemand een hand weigeren vanwege diens geslacht is discriminatie in zijn puurste vorm..
Wordt een lastig verhaal om dat aan te tonen.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:52 schreef madam-april het volgende:
[..]
Er staat ook dat het verboden is om onderscheid te maken op basis van (oa) geslacht.
Wanneer ik dat punt van geloof heb bereikt ja. Islam praktiseren is een groeiproces.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:41 schreef nikky het volgende:
[..]
Oh, dus je past de regels van je geloof toe wanneer het jou uitkomt?
Al is het maar één keer in deze casus bij de personeelsfunctionaris. Hij wil geen hand geven. Personeelsfunctionaris neemt hem niet aan, want dat heeft haar mening wel mede bepaalt. Maar was ze dan een racist, zoals bijvoorbeeld de nazi's tov de joden? Ik denk het niet. Het is cultuur en dus mag je dat bepalend laten zijn in een bepaalde selectie.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:53 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen dat lekker zelf moeten weten. Ik kan me niet voorstellen dat een man die geen vrouwenhanden wil schudden op een functie gaat solliciteren waar ie heel de dag vrouwenhanden moet schudden. Zijn allemaal een beetje van die what if-vragen.
Die advocaat vergeten die verloren heeft met die functie bij de gemeente?quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:53 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen dat lekker zelf moeten weten. Ik kan me niet voorstellen dat een man die geen vrouwenhanden wil schudden op een functie gaat solliciteren waar ie heel de dag vrouwenhanden moet schudden. Zijn allemaal een beetje van die what if-vragen.
LOL het is toch ook vrij gangbaar om moslims voor geitenn**** uit te maken? Onbeschoftheid kan geen excuus zijn, want zo gaan we met elkaar om in Nederland.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:50 schreef Hathor het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat het gewoon onbeschoft is.
Ja uhu... moet je eens kijken wat er gebeurt als ik een burgerarrest doe als ik iemand op heterdaad betrap..quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:49 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Artikel 11. Niemand komt aan jouw lijf zonder dat jij dat wil.
Dat geldt voor mannen die met hun klauwen onder korte rokjes vandaan moeten blijven en voor vrouwen als mannen liever geen hand geven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |