Waarom Wilders zijn collega-politici het proces in wilde slepen, wordt niet nader toegelicht in de papieren. Duidelijk is wel dat juist deze mensen fel afstand namen van Wilders' uitlatingen. Rutte zei dat hij een 'vieze smaak' in de mond kreeg van de uitspraken, terwijl ze voor Asscher reden waren een 'stemadvies' te geven om af te zien van de PVV. Opstelten ('walgelijke uitspraken'), Timmermans ('verwerpelijk') en Plasterk ('afschuwelijke scène') haalden evenzeer uit.quote:''Dan is er geen premier die er schande van spreekt''
Geert Wilders
In alles wil de PVV-leider de rechtbank gaan overtuigen dat z'n uitspraken niet uit de lucht kwamen vallen. Het past in een trend van zijn beweringen over immigranten, het had 'contextuele factoren'. Knoops zal aandacht vragen voor ' het economische, sociale en politieke klimaat waarin de uitlating wordt gedaan'.quote:
''De heer Wilders komt het recht toe om zijn politieke uitspraken te voorzien van de juiste context waarin zij geplaatst moeten worden''
Geert Jan Knoops
Veiligheid familiequote:De goede rechtsgang wordt gemankeerd doordat deskundigen zich niet vrij achten te rapporteren
Geert-Jan Knoops
Meer Marokkanen? Dat is oproepen tot geweldquote:Op maandag 31 oktober 2016 19:59 schreef Onnoman het volgende:
als je "meer meer" zegt, is het dan ook strafbaar?
quote:Op maandag 31 oktober 2016 20:01 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Meer Marokkanen? Dat is oproepen tot geweld
Jood is dan ook geen nationaliteit, en niet eens een afkomst. Voor het laten scanderen 'minder, minder, minder' ten aanzien van kleurlingen had ik vervolging wel terecht gevonden.quote:Op maandag 31 oktober 2016 20:02 schreef Onnoman het volgende:
als je Marokkanen vervangt door Joden, krijgt het toch wel een wat andere lading
Koranische lading krijg je dan inderdaad.quote:Op maandag 31 oktober 2016 20:02 schreef Onnoman het volgende:
als je Marokkanen vervangt door Joden, krijgt het toch wel een wat andere lading
[..]
Marokkanenkoeken.. moet er niet aan denken.quote:Op maandag 31 oktober 2016 20:02 schreef Onnoman het volgende:
Blijkbaar heeft men niets geleerd van de dood van Fortuyn. Ik mag hopen dat hij al uit de partij is gebonjourd?quote:Op maandag 31 oktober 2016 16:34 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Linkse mensen:twitter:debok49 twitterde op maandag 31-10-2016 om 10:20:20Wilders gewoon ophangen zijn we mooi van dat mannetje af . reageer retweet
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je moet zijn Twittergeschiedenis maar eens lezen, die man is echt niet helemaal goed in zijn hoofd. Volgens mij is hij daar al enkele jaren geen lid meer van.quote:Op maandag 31 oktober 2016 21:58 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Blijkbaar heeft men niets geleerd van de dood van Fortuyn. Ik mag hopen dat hij al uit de partij is gebonjourd?
Wat komt omdat er een geschiedenis is die negatieve ervaringen heeft met het "verminderen van Joden"quote:Op maandag 31 oktober 2016 20:02 schreef Onnoman het volgende:
Klopt wordt altijd heel wat van gemaakt, maar stelt au fond weinig voor; ja dwz als je maar niet als zodanig geregistreerd stond in de burgerlijke stand tijdens de bezetting, in NL althans.quote:Op maandag 31 oktober 2016 20:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Jood is dan ook geen nationaliteit, en niet eens een afkomst. Voor het laten scanderen 'minder, minder, minder' ten aanzien van kleurlingen had ik vervolging wel terecht gevonden.
O, ja?quote:Op maandag 31 oktober 2016 22:12 schreef Physsic het volgende:
Ik heb gisteren op YouTube nog eens naar de motivatie van zijn vrijspraak in de vorige strafzaak geluisterd. Mede op basis daarvan verwacht ik dat hij deze keer wel veroordeeld zal worden.
Zoals in de Gouden Eeuw?quote:Op maandag 31 oktober 2016 23:04 schreef Nintex het volgende:
Geert gaat full Trump[ afbeelding ]twitter:
Ik ben geblokkeerd.quote:Op maandag 31 oktober 2016 23:04 schreef Nintex het volgende:
Geert gaat full Trump[ afbeelding ]twitter:
Van nationaliteit naar geloof/ethniciteit is inderdaad een totaal andere lading, klopt.quote:Op maandag 31 oktober 2016 20:02 schreef Onnoman het volgende:
maar zou hij misschien ook niet moslims bedoelen?quote:Op maandag 31 oktober 2016 23:35 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Van nationaliteit naar geloof/ethniciteit is inderdaad een totaal andere lading, klopt.
[..]
Nee.quote:Op maandag 31 oktober 2016 23:41 schreef Onnoman het volgende:
[..]
maar zou hij misschien ook niet moslims bedoelen?
En dat is dan een PvdA vertegenwoordiger.quote:Op maandag 31 oktober 2016 21:58 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Blijkbaar heeft men niets geleerd van de dood van Fortuyn. Ik mag hopen dat hij al uit de partij is gebonjourd?
Jij doet nu een beetje aan geschiedvervalsing. Melkert was van het pad af geraakt maar hij riep nooit op om Fortuyn te vermoorden, hij gaf slechts aan dat hij Fortuyn een hele foute en enge/gevaarlijke man vond of zoiets.quote:Op maandag 31 oktober 2016 21:58 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Plus dat er daarnaast nog allerlei bekende figuren, zoals oa die kankerlelijke Spijkerman meehielpen aan het demoniseren van Fortuyn door de vergelijking met Mussolini te maken. Melkert is hier ook schuldig aan door een politiek tegenstander bij voorbaat al te minachten, die kop van hem tijdens gesprekken waarbij Fortuyn aanwezig was sprak wat dat betreft boekdelen.quote:Op dinsdag 1 november 2016 02:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij doet nu een beetje aan geschiedvervalsing. Melkert was van het pad af geraakt maar hij riep nooit op om Fortuyn te vermoorden, hij gaf slechts aan dat hij Fortuyn een hele foute en enge/gevaarlijke man vond of zoiets.
quote:Op dinsdag 1 november 2016 04:07 schreef Hathor het volgende:
[..]
Plus dat er daarnaast nog allerlei bekende figuren, zoals oa die kankerlelijke Spijkerman meehielpen aan het demoniseren van Fortuyn door de vergelijking met Mussolini te maken. Melkert is hier ook schuldig aan door een politiek tegenstander bij voorbaat al te minachten, die kop van hem tijdens gesprekken waarbij Fortuyn aanwezig was sprak wat dat betreft boekdelen.
De boodschap is in dit geval wel anders maar het sentiment wat rondom de persoon wordt gecreëerd is van dezelfde orde.quote:Op dinsdag 1 november 2016 02:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij doet nu een beetje aan geschiedvervalsing. Melkert was van het pad af geraakt maar hij riep nooit op om Fortuyn te vermoorden, hij gaf slechts aan dat hij Fortuyn een hele foute en enge/gevaarlijke man vond of zoiets.
Die vervolgtweets ook, wat een gekronkelquote:Op maandag 31 oktober 2016 16:34 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Linkse mensen:twitter:debok49 twitterde op maandag 31-10-2016 om 10:20:20Wilders gewoon ophangen zijn we mooi van dat mannetje af . reageer retweet
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Is dat niet bij alle dissidenten zo dat die worden verguist? Kijk naar die rel rondom Ferrier en Kuzu enzo.quote:Op dinsdag 1 november 2016 04:07 schreef Hathor het volgende:
[..]
Plus dat er daarnaast nog allerlei bekende figuren, zoals oa die kankerlelijke Spijkerman meehielpen aan het demoniseren van Fortuyn door de vergelijking met Mussolini te maken. Melkert is hier ook schuldig aan door een politiek tegenstander bij voorbaat al te minachten, die kop van hem tijdens gesprekken waarbij Fortuyn aanwezig was sprak wat dat betreft boekdelen.
Nou, dat denk ik niet. De aard van de Nederlander is dat ze het niet langer pikken en dreigen met acties. Alleen komen die er vrijwel nooit.quote:Op dinsdag 1 november 2016 09:44 schreef W00fer het volgende:
Mocht er een veroordeling komen dan wordt de hetze alleen maar gekker. Dan gaan mensen zelf de straten op om het probleem aan te pakken, krijg je nog meer Poelenburg taferelen, Maassluis waar de mensen een hek om de wijk wilden. Mensen pikken dat op een gegeven moment niet meer denk ik.
Wilders en Fortuyn dissidenten noemen!quote:Op dinsdag 1 november 2016 09:45 schreef W00fer het volgende:
[..]
Is dat niet bij alle dissidenten zo dat die worden verguist? Kijk naar die rel rondom Ferrier en Kuzu enzo.
Niet door mij, maar door anderen.quote:Op dinsdag 1 november 2016 09:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Wilders en Fortuyn dissidenten noemen!
Hoe vaak is die MINDER- uitspraak door de media al vertoond. Duizend keer? Tweeduizend keer?quote:Op dinsdag 1 november 2016 09:44 schreef W00fer het volgende:
Mocht er een veroordeling komen dan wordt de hetze alleen maar gekker. Dan gaan mensen zelf de straten op om het probleem aan te pakken, krijg je nog meer Poelenburg taferelen, Maassluis waar de mensen een hek om de wijk wilden. Mensen pikken dat op een gegeven moment niet meer denk ik.
Het is mooie reclame voor zijn haatzaaierij inderdaad.quote:Op dinsdag 1 november 2016 12:14 schreef Elzies het volgende:
[..]
Hoe vaak is die MINDER- uitspraak door de media al vertoond. Duizend keer? Tweeduizend keer?
Marokkanenlandquote:Op dinsdag 1 november 2016 09:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Nou, dat denk ik niet. De aard van de Nederlander is dat ze het niet langer pikken en dreigen met acties. Alleen komen die er vrijwel nooit.
Vrees wel aan de andere kant acties als Wilders vrij wordt gesproken of overduidelijk de verkiezingen gaat winnen, wat best mogelijk zou kunnen zijn.
Het is nu best rustig in Marokkanenland, stilte voor de storm misschien? Of......zouden ze toch aan het integreren zijn????
Nah!
Nederland is inderdaad door het uitzenden van die uitspraak in een volledige chaos geraakt. Waarom is het dan zo stil?quote:Op dinsdag 1 november 2016 12:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is mooie reclame voor zijn haatzaaierij inderdaad.
Wie zegt dat Nederland door zijn uitspraak in een volledige chaos is geraaktquote:Op dinsdag 1 november 2016 12:21 schreef Elzies het volgende:
[..]
Nederland is inderdaad door het uitzenden van die uitspraak in een volledige chaos geraakt. Waarom is het dan zo stil?
Overschat je Wilders daarmee niet enorm.quote:Op dinsdag 1 november 2016 12:21 schreef Elzies het volgende:
[..]
Nederland is inderdaad door het uitzenden van die uitspraak in een volledige chaos geraakt. Waarom is het dan zo stil?
Nou ja, iedere stad heeft wel zijn eigen groepje probleemmarokkanen. Die duidelijk meer problemen geven dan de overige probleemkinderen.quote:
Nou, dat op zich niet. Maar het preken daarover met een opruiend karakter mag dan zeker ook aangepakt worden.quote:Op dinsdag 1 november 2016 14:29 schreef truthortruth het volgende:
Ik vind het te ver gaan deze uitspraak, maar het zou afgestraft moeten worden door de mensen zelf (door hem dus niet meer te steunen), niet door justitie.
Echter als deze uitspraak niet kan, zou je dan op basis daarvan bepaalde religieuze geschriften ook kunnen verbieden?
Maar Wilders zegt ook niet expliciet dat Marokkanen gedeporteerd moeten worden.quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:43 schreef LuNaTiC het volgende:
Tenzij ze expliciet zeggen dat dat betekent dat je homo's van flatgebouwen moet gooien lijkt het me alleen maar een prijzenswaardige standpunt om homofilie als ziekte uit te willen roeien, als je écht gelooft dat het een ziekte is.
Volgens mij bleek uit de rest van zijn uitspraken op dat moment en de context van het verhaal wel dat hij Nederlandse Marokkanen wil (kunnen) uitzetten nadat ze zich schuldig hebben gemaakt aan strafbare feiten. De context van de uitspraak zal in iedergeval ook behoorlijk meewegen.quote:Op dinsdag 1 november 2016 16:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar Wilders zegt ook niet expliciet dat Marokkanen gedeporteerd moeten worden.
Minder kan slaan op minder aanvoer, of meer uitvoer. Meerdere manieren om het aantal te verminderen.
Er is niets mis met minder Marokkanen in je buurt, in je wijk, je stad of land te willen. Dat mag je willen en nog zeggen ook. Dat Wilders daar als politicus actief voor wil zorgen, mag ook, binnen de grenzen van de wet.
Op dit moment gaat het alleen om de intentie om politiek beleid te willen richten op het verminderen van óf het daadwerkelijke aantal Marokkanen in Nederland, óf het verminderen van de toestroom, óf het verminderen van enkel de criminele exemplaren.
Wilders wordt dus bij voorbaat al aangeklaagd vanwege de intentie die hij heeft.
** Dat zinnetje is volgens mij ook wel een belangrijk punt. In de vorige strafzaak werd een aantal keer benoemd dat Wilders heeft aangegeven dat zijn uitspraken over moslims niet betrekking hebben op alle moslims. Ook in het interview waar de drie uitlatingen zijn gedaan heeft hij dat gezegd.quote:1. 'De grenzen gaan nog diezelfde dag dicht voor alle niet-westerse allochtonen'.
5. 'Iedereen past zich aan onze dominante cultuur aan. Wie dat niet doet, is hier over twintig jaar niet meer. Die wordt het land uitgezet.'
6. 'We hebben een gigantisch probleem met moslims, het loopt aan alle kanten de spuigaten uit, en we komen met oplossingen waarmee je een muis nog niet het hok in krijgt.'
Deze uitlatingen zien op mensen. Bezien in samenhang met de rest van het artikel wordt duidelijk dat, ook als dat uit de uitlating zelf niet onmiddellijk blijkt, met 'niet-westerse allochtonen' en 'iedereen' moslims worden bedoeld. Het bestanddeel 'tegen respectievelijk van mensen' acht de rechtbank dan ook bewezen.
- Aanzetten tot haat tegen moslims?
Met deze uitlatingen wordt niet aangezet tot haat. De bewoordingen van de uitlatingen bevatten geen krachtversterkende termen. Ook uit de rest van het artikel blijkt niet dat deze uitlatingen van verdachte aanzetten tot haat tegen moslims.
- Aanzetten tot discriminatie van moslims?
Deze uitlatingen hebben op zichzelf een discriminatoir karakter. Het voorstel van verdachte is om een onderscheid te maken tussen moslims en niet-moslims met betrekking tot immigratie en verblijfsrechten. In het artikel, zoals hierboven weergegeven, doet verdachte verschillende politieke voorstellen. Uitlating 5 is een voorstel om moslims die zich niet aanpassen het land uit te zetten. Verdachte stelt verder voor om iedere niet-westerse allochtoon een assimilatiecontract te laten tekenen.
Deze uitlatingen zijn politieke voorstellen in het kader van het publieke debat, dan wel kritiek op regeringsbeleid of op plannen van anderen in het politiek bestuurlijke speelveld.
Zoals hierboven onder 4.3.1., onder 'Samenhang en context', is weergegeven heeft een politicus, zoals verdachte, in beginsel zeer veel ruimte om zijn standpunt voor het voetlicht te brengen. De uitlatingen van verdachte moeten worden gezien als voorstellen die hij hoopt te verwezenlijken nadat hij op democratische wijze aan de macht is gekomen. Vanuit het perspectief van verdachte zijn deze uitingen noodzakelijk in een democratische samenleving. Hij stelt hiermee naar zijn mening maatschappelijke problemen aan de kaak.
De rechtbank stelt vast dat in de periode, waarin de uitlatingen zijn gedaan, de multiculturele samenleving en immigratie een prominente rol hadden in het maatschappelijk debat. Naarmate dit debat heviger is, komt aan de vrijheid van meningsuiting meer ruimte toe. Zoals gezegd, mogen uitlatingen dan zelfs kwetsen, choqueren en verontrusten.
Deze uitlatingen van verdachte zijn niet van zodanige aard dat ze vanwege grensoverschrijdendheid strafbaar moeten worden geacht en daarmee uitgesloten van het publieke debat. Voorts verklaart verdachte in dit artikel ook dat hij met de voorgestelde maatregelen niet iedere moslim treft.** Gezien het voorgaande wordt door de context het discriminatoire karakter aan de uitlating ontnomen.
Het bestanddeel 'aanzetten tot discriminatie' in de zin van artikel 137d Sr kan dan ook niet bewezen worden geacht.
Verdachte zal wat betreft deze uitlatingen voor het onder 2 en 3 ten laste gelegde worden vrijgesproken.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 1 november 2016 04:07 schreef Hathor het volgende:
[..]
Fair enough. Dat zeg ik als linkse en groene jongen die ongeveer tegenover jou staat in het politieke spectrum.quote:Op dinsdag 1 november 2016 08:15 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
De boodschap is in dit geval wel anders maar het sentiment wat rondom de persoon wordt gecreëerd is van dezelfde orde.
Yep, hij zou wel een goede minister van financiën of zo hebben kunnen zijn. Met Melkert hoeven we trouwens zeker geen medelijden te hebben, hij kreeg een goede betaalde baan bij De Wereldbank. Over dat bedrijf kunnen we ook een leuk boekje open doen maar dat is voor een andere discussie.quote:Op dinsdag 1 november 2016 04:21 schreef Peace99 het volgende:
[..]Melkert was beslist zo iemand die uitermate ongeschikt zou zijn voor een post op bijv. buitenlandse zaken
![]()
quote:Op dinsdag 1 november 2016 16:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar Wilders zegt ook niet expliciet dat Marokkanen gedeporteerd moeten worden.
Minder kan slaan op minder aanvoer, of meer uitvoer. Meerdere manieren om het aantal te verminderen.
We hoeven niet te speculeren, hij heeft rond dezelfde tijd aangegeven wat het precies inhoudt, hij noemde 3 punten. De media hebben dit in de doofpot gestopt. Het ging vooral over de immigratie en in zeer geringe mate om de emigratie, die emigratie wou hij bewerkstelligen met gedwongen emigratie van criminele mensen die een tweede paspoort hebben (overheidsbeleid wat wordt gedragen door de VVD, het CDA en de PvdA, dat mag hij dus zeggen) en als ik het mij goed herinner (dit zou ik even moeten opzoeken maar anderen kunnen het wel bevestigen of corrigeren) vrijwillige emigratie met een vertrekpremie voor wie niet graag in Nederland wil wonen.quote:
Een programma aanrekenen dat ze dit publiceren? Je draaft een beetje door.quote:Op dinsdag 1 november 2016 22:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
[..]
We hoeven niet te speculeren, hij heeft rond dezelfde tijd aangegeven wat het precies inhoudt, hij noemde 3 punten. De media hebben dit in de doofpot gestopt. Het ging vooral over de immigratie en in zeer geringe mate om de emigratie, die emigratie wou hij bewerkstelligen met gedwongen emigratie van criminele mensen die een tweede paspoort hebben (overheidsbeleid wat wordt gedragen door de VVD, het CDA en de PvdA, dat mag hij dus zeggen) en als ik het mij goed herinner (dit zou ik even moeten opzoeken maar anderen kunnen het wel bevestigen of corrigeren) vrijwillige emigratie met een vertrekpremie voor wie niet graag in Nederland wil wonen.
Vind ervan wat je ervan vinden wil maar die context hoort erbij als je hier al over wil discussiëren (media) en ik was, ben en blijf van mening dat je een politicus niet kan aanrekenen wat hij op een besloten partijfeestje zegt terwijl er een overwinningsroes heerst. Het betreffende actualiteitenprogramma had er ook voor kiezen om het niet uit te zenden, je kan net zo goed de schuld bij hen leggen als het slecht valt bij een deel van de kijkers. Het hoort bij een democratie dat er ook zaken worden besproken die je niet prettig vindt, daar moet je tegen kunnen.
Wat betreft de precieze context waarbinnen hij die uitspraak deed, ook dit is in de doofpot gestopt door de Nederlandse media:
Zou ik van iedereen hier een antwoord willen hebben op drie vragen. drie vragen, alsjeblieft, geef een helder antwoord, die onze partij, de PVV, definiëren.
Willen jullie meer of minder Europese Unie. Minder, minder, minder...".
En de tweede, de tweede vraag is, misschien nog belangrijker: willen jullie meer of minder Partij van de Arbeid? “Minder, minder, minder...".
En de derde vraag is, en ik mag het eigenlijk niet zeggen, want er wordt aangifte tegen je gedaan en misschien zijn er D66 officieren die het een proces aandoen maar de vrijheid van meningsuiting is een groot goed, en wij hebben niets gezegd wat niet mag, wij hebben niets gezegd wat niet klopt, dus ik vraag het aan jullie. Willen jullie in deze stad en in Nederland meer of minder Marokkanen? “minder, minder, minder, minder...”. Nou, dan gaan we dat regelen.
Geert Wilders heeft een goede glazen bol, die aangifte werd snel geregeld. Misschien ook wel juist omdat hij dat erbij zei. Misschien bracht hij hen op een idee, misschien waren sommige politici en rechters op hun pikkie getrapt naar aanleiding van zijn uitspraken over de PvdA, de D66 en de rechters.
Wilders had elders ook uitgelegd hoe hij wou bewerkstellingen dat er minder Marokkanen zijn maar ook hier legt hij het uit:
Wat heeft dit te maken met wat ik daar zei?quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 14:54 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Moet je bij niet-rechtse groepen/partijen kijken hoe die over andersdenkenden denken. Pim en Theo zijn al dood, Ayaan is bedreigd, Geert heeft beveiliging, gezichtloze PVV'ers op provincale en gemeentelijke lijstjes hebben bakstenen door hun kozijnen cadeau gekregen, etc. Dat gaat dus allemaal weer nog verder dan jouw illusies over Geert. Maar veel succes met je bord voor je kop.
Ik volg het niet maar wat ik lees maakt hij zich juist volstrekt belachelijk en heeft hij niet gehoord van bestaande jurisprudentie over de uitleg van het begrip ras.quote:Op donderdag 3 november 2016 11:29 schreef LuNaTiC het volgende:
Paul Cliteur is nu bezig in het proces, Twitterstream: https://twitter.com/SaskiaBelleman?ref_src=twsrc%5Etfw
(terug te lezen vanaf 9.30u).
Deze man slaat wat mij betreft constant de spijker op zijn kop. Was overigens wat consterantie mbt (het ontbreken van) de livestream. Als het goed is, is RTL er nu alsnog mee bezig.
Zo!!! Iets meer dan 11.000 in de hele EU. Minder, minder, minder!! We worden overgenomen!!!!quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:47 schreef LuNaTiC het volgende:
en waar houdt het op? je gaat in semantische spelletjes terechtkomen. Wilders heeft het zich niet makkelijk gemaakt om het direct over Marokkanen te hebben.
Maar als ik nu dit plaatje gebruik:
[ afbeelding ]
Willen we meer of minder expats?
En nu?
Sowieso: wat voor kinderredenering is dat dan...Marokkanen zijn lekker geen ras, dus ik mag ze helemaal de tyfus beledigen, is lekker toch geen ras, nehnehnenehneh...quote:Op donderdag 3 november 2016 12:28 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik volg het niet maar wat ik lees maakt hij zich juist volstrekt belachelijk en heeft hij niet gehoord van bestaande jurisprudentie over de uitleg van het begrip ras.
Toch wel bijzonder voor een rechtsgeleerde, zoiets fundamenteels dan.quote:Op donderdag 3 november 2016 12:28 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik volg het niet maar wat ik lees maakt hij zich juist volstrekt belachelijk en heeft hij niet gehoord van bestaande jurisprudentie over de uitleg van het begrip ras.
Wat is je punt? En snap je de mijne wel?quote:Op donderdag 3 november 2016 12:49 schreef Bugno het volgende:
[..]
Zo!!! Iets meer dan 11.000 in de hele EU. Minder, minder, minder!! We worden overgenomen!!!!
Ik heb niet zoveel op met mensen of groepen die zich beledigd (zeggen te) voelen. Niemand heeft het recht om zich niet beledigd te mogen voelen. Het is wachten op een massa-aanklachten van Belgen die dom zijn genoemd...quote:Sowieso: wat voor kinderredenering is dat dan...Marokkanen zijn lekker geen ras, dus ik mag ze helemaal de tyfus beledigen, is lekker toch geen ras, nehnehnenehneh...
Oh, dit was meer een algemene constatering, waarbij ik in ga op de massahysterie rondom Marokkanen, terwijl 11.000 opgesloten Marokkanen in mijn ogen best meevaltquote:Op donderdag 3 november 2016 13:19 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Wat is je punt? En snap je de mijne wel?
[..]
Als het omgekeerd is, en tijdens een religieuze bijeenkomst van Marokkaanse Nederlanders (dus inclusief paspoort etc) er opgeroepen wordt tot "minder, minder, minder kaaskoppen" in Nederland, vind jij dan dat er stappen ondernomen moeten worden tegen degene die tot deze uitspraken aanzet?quote:Ik heb niet zoveel op met mensen of groepen die zich beledigd (zeggen te) voelen. Niemand heeft het recht om zich niet beledigd te mogen voelen. Het is wachten op een massa-aanklachten van Belgen die dom zijn genoemd...
oke, losstaand van het punt wat ik maakte dus.quote:Op donderdag 3 november 2016 13:26 schreef Bugno het volgende:
[..]
Oh, dit was meer een algemene constatering, waarbij ik in ga op de massahysterie rondom Marokkanen, terwijl 11.000 opgesloten Marokkanen in mijn ogen best meevalt
Ik mis nogal wat context... in de regel kun je er vanuit gaan (al meerdere malen in dit topic aangestipt) dat vrijheid van meningsuiting ver moet kunnen gaan, en dat de grens moet liggen bij (het oproepen tot) geweld. Als je de context van de PVV-meeting erbij pakt dan ligt dat in het toelaatbare ja.quote:Als het omgekeerd is, en tijdens een religieuze bijeenkomst van Marokkaanse Nederlanders (dus inclusief paspoort etc) er opgeroepen wordt tot "minder, minder, minder kaaskoppen" in Nederland, vind jij dan dat er stappen ondernomen moeten worden tegen degene die tot deze uitspraken aanzet?
Ik denk dat Wilders hem als getuige wou om dat te vertellen. Het gaat Wilders waarschijnlijk niet om juridische juistheid van de beweringen maar hij wil zijn aanhang een mooi verhaal voorspiegelen. MBT deze rechtszaak is het betoog volgens mij volstrekt kansloos:quote:Op donderdag 3 november 2016 13:19 schreef LuNaTiC het volgende:
Toch wel bijzonder voor een rechtsgeleerde, zoiets fundamenteels dan.
http://uitspraken.rechtsp(...)LI:NL:HR:2000:AA6191quote:De Rechtbank heeft miskend dat de bewoners van genoemd verwijdercentrum zich niet uitsluitend onderscheiden door hun gemeenschappelijke adres, maar ook - naar van algemene bekendheid is - door hun huidskleur, nationale of etnische afstamming en/of geografische of culturele herkomst en in die zin behoren tot een ras in de hierboven aangegeven ruime zin van het woord.
Absoluutquote:Op donderdag 3 november 2016 13:35 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
oke, losstaand van het punt wat ik maakte dus.
Wilders heeft de wijze waarop niet verder toegelicht op het moment dat het MMM-gezang aangeheven werd.quote:[..]
Ik mis nogal wat context... in de regel kun je er vanuit gaan (al meerdere malen in dit topic aangestipt) dat vrijheid van meningsuiting ver moet kunnen gaan, en dat de grens moet liggen bij (het oproepen tot) geweld. Als je de context van de PVV-meeting erbij pakt dan ligt dat in het toelaatbare ja.
Of dit ook van toepassing is in jouw voorbeeld mis ik dus informatie maar als die vergelijkbaar is met de situatie van Wilders, dan zeg ik dat dat ook moet kunnen.
Ben benieuwd hoe in jouw voorbeeld ze het voor elkaar kunnen krijgen om 'minder kaaskoppen' in NL te krijgen, maar Wilders heeft duidelijk ideeën over hoe je het voor elkaar kan krijgen om de hoeveelheid Marokkanen binnen Nederland -legaal- te beperken.
Was het geen pvv standpunt dat het verplicht zou moeten zijn voor een verdachte om aanwezig te zijn bij een strafproces????quote:Op donderdag 3 november 2016 14:28 schreef W00fer het volgende:
Het proces gaat iets van 12 dagen duren toch? Gaat Wilders bij elk van die dagen (demonstratief omdat het een politiek proces is) er niet bij zijn?
Moszkowicz deed ook zoiets en dat werd hem nou niet echt in dank afgenomen...
Als je de Grondwet erbij trekt is het helemaal geen kinderredenering, maar strikte naleving van de regels. Er zijn bijvoorbeeld heel wat Nederlandse politici die hebben gepleit voor ''Minder Syriers in Nederland'' van de PvdA tot de PVV aan toe. Zijn die ook allemaal strafbaar? Is onderscheid op basis van nationaliteit een probleem?quote:Op donderdag 3 november 2016 12:52 schreef Bugno het volgende:
[..]
Sowieso: wat voor kinderredenering is dat dan...Marokkanen zijn lekker geen ras, dus ik mag ze helemaal de tyfus beledigen, is lekker toch geen ras, nehnehnenehneh...
Een grondwet die aangeeft dat onderscheid maken op ras, geloof, geslacht etc. niet mag, maar op nationaliteit wel, is in mijn ogen incompleet.quote:Op donderdag 3 november 2016 15:09 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Als je de Grondwet erbij trekt is het helemaal geen kinderredenering, maar strikte naleving van de regels. Er zijn bijvoorbeeld heel wat Nederlandse politici die hebben gepleit voor ''Minder Syriers in Nederland'' van de PvdA tot de PVV aan toe. Zijn die ook allemaal strafbaar? Is onderscheid op basis van nationaliteit een probleem?
Denk eraan, dit is niet slechts 'het proces van Wilders', dit gaat beinvloeden wat politici de komende jaren allemaal nog wel en niet kunnen zeggen.
Dus nog niet voert, maar er alleen over denkt om dit te gaan doen?quote:Op woensdag 2 november 2016 13:18 schreef erodome het volgende:
Wat heeft dit te maken met wat ik daar zei?
Ik had het over beleid wat Wilders zou willen gaan voeren, had het niet over debiele achterban die los gaat.
Prima, eigen keuze toch.quote:Hij wil een oprotpremie
Als het strafbare feit voortvloeit uit blinde haat tegen Nederland en/of het westen in het algemeen, dan sta ik hier volledig achter. Als het voor 'door rood rijden' of 'winkeldiefstal' is, dan zou ik dat belachelijk vinden. Maar denk ook niet dat Wilders zo ver ZOU WILLEN gaan.quote:crimi's met dubbel paspoort uitzetten
Dus, extremistische moslims mogen denken wat ze willen, beramen wat ze willen, maar zolang ze nog niets gedaan hebben zijn ze nog onschuldig?quote:moslims die ook maar denken aan sharia en jihad uitzetten (gedachte-politie, dus zonder strafbare feiten).
Nogmaals ZOU WILLEN. Zolang dat beleid er dus niet is, kun je hem dat niet aanrekenen. Want extremisten mag je ook niet oppakken zolang ze alleen maar plannen maken om een aanslag te plegen, volgens jou.quote:Dat is dus beleid wat hij graag zou willen vormen.
Dat hoeft niet voor zijn eigen aanhang, die kennen zijn intentie.quote:Op donderdag 3 november 2016 13:49 schreef Bugno het volgende:
Wilders heeft de wijze waarop niet verder toegelicht op het moment dat het MMM-gezang aangeheven werd.
Not this shit again...quote:Op donderdag 3 november 2016 15:34 schreef StaceySinger het volgende:
Advocaat wraakt rechter in proces Wilders (ANP).
twitter:SaskiaBelleman twitterde op donderdag 03-11-2016 om 15:40:25Van Rens heeft blijk gegeven van onjuiste rechtsopvatting over begrip onverdraagzaamheid, zegt Knoops. #Wilders reageer retweet
twitter:SaskiaBelleman twitterde op donderdag 03-11-2016 om 15:41:21Volgens Knoops gaf Van Rens onjuiste samenvatting van jurisprudentie, met name recente uitspraak Hoge Raad. #Wilders reageer retweet
Je maakt er echt iets heel erg raars van, aanslagen beramen is al strafbaar... En terecht. Het gaat hierin over niet strafbare feiten, zoals denken dat een sharia invoeren een goed idee zou zijn mits op democratische manier gedaan. Of zeggen/denken dat in bepaalde situatie's jihad niet perse slecht is.quote:Op donderdag 3 november 2016 15:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus nog niet voert, maar er alleen over denkt om dit te gaan doen?
Prima, eigen keuze toch.
[..]
Als het strafbare feit voortvloeit uit blinde haat tegen Nederland en/of het westen in het algemeen, dan sta ik hier volledig achter. Als het voor 'door rood rijden' of 'winkeldiefstal' is, dan zou ik dat belachelijk vinden. Maar denk ook niet dat Wilders zo ver ZOU WILLEN gaan.
[..]
Dus, extremistische moslims mogen denken wat ze willen, beramen wat ze willen, maar zolang ze nog niets gedaan hebben zijn ze nog onschuldig?
Waarom geldt dat dan niet voor Wilders?
[quote]
Nogmaals ZOU WILLEN. Zolang dat beleid er dus niet is, kun je hem dat niet aanrekenen. Want extremisten mag je ook niet oppakken zolang ze alleen maar plannen maken om een aanslag te plegen, volgens jou.
Als jij dat denkt, of in besloten kring bespreekt, is daar niets mis mee. Want je mag die mening hebben, ook van Wilders. Als je een commissie opricht die gericht gaat werken aan het invoeren van de Sharia of het gaan voeren van een Jihad, dan ga je inderdaad te ver.quote:Op donderdag 3 november 2016 15:44 schreef erodome het volgende:
[..]
Je maakt er echt iets heel erg raars van, aanslagen beramen is al strafbaar... En terecht. Het gaat hierin over niet strafbare feiten, zoals denken dat een sharia invoeren een goed idee zou zijn mits op democratische manier gedaan. Of zeggen/denken dat in bepaalde situatie's jihad niet perse slecht is.
Mensen de keuze geven vrijwillig te gaan met een som geld, noem ik niet 'uitzetten'.quote:Je gaat er blijkbaar ook maar even vanuit dat ik vind dat Wilders bestraft moet worden voor zijn "minder" uitspraak. Dat terwijl ik voor vergaande vrijheid van meningsuiting ben.
Ik reageer enkel op mensen die zeggen dat Wilders alleen crimi's uit wil zetten, dat is onwaar, Wilders wil veel meer dan alleen crimi's uitzetten.
Nee, die mening mag je niet hebben van Wilders, die wil daarvoor mensen ook deporteren. Daar wil hij wetten voor maken. Die zijn best vergaand te noemen.quote:Op donderdag 3 november 2016 15:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Als jij dat denkt, of in besloten kring bespreekt, is daar niets mis mee. Want je mag die mening hebben, ook van Wilders. Als je een commissie opricht die gericht gaat werken aan het invoeren van de Sharia of het gaan voeren van een Jihad, dan ga je inderdaad te ver.
En dat mag Wilders vinden. Of je daarom het land uitgezet kunt worden, zal nog moeten blijken, vooralsnog is daar geen wet voor.
Het gaat niet om mensen die actief bezig zijn met een jihad in Nederland (Dat is namelijk al strafbaar en valt dus onder crimi's), het ging over zelfs maar eraan denken en wat verder dan alleen Nederland.quote:Mensen de keuze geven vrijwillig te gaan met een som geld, noem ik niet 'uitzetten'.
Mensen uitzetten die erover denken een Jihad te beginnen tegen Nederland en dit breed uitdragen, zijn gevaarlijk en ja, die mogen gestopt worden voordat ze een aanslag plegen of zelfs maar beramen. Hoe ze gestopt gaan worden en of ze uitgezet kunnen worden, is nog afwachten. Vooralsnog is daar geen wet voor.
Schat, daar gaat het toch helemaal niet om, je bent open deuren aan het intrappen. Het gaat erom dat Wilders zelf heeft gezegd dat dat zijn manieren zijn/zijn plannen zijn om aan dat "minder" te gaan voldoen.quote:Maar wetten kunnen gevormd worden, als er een meerderheid in de eerste en tweede kamer mee instemt. Dus ik zie het nog niet gebeuren dat iemand alleen om een gedachte uitgezet gaat worden.
Grootste probleem lijkt mij dat je niet kunt weten wat mensen denken.quote:Op donderdag 3 november 2016 15:51 schreef Gia het volgende:
Mensen uitzetten die erover denken een Jihad te beginnen tegen Nederland en dit breed uitdragen, zijn gevaarlijk en ja, die mogen gestopt worden voordat ze een aanslag plegen of zelfs maar beramen. Hoe ze gestopt gaan worden en of ze uitgezet kunnen worden, is nog afwachten. Vooralsnog is daar geen wet voor.
Maar wetten kunnen gevormd worden, als er een meerderheid in de eerste en tweede kamer mee instemt. Dus ik zie het nog niet gebeuren dat iemand alleen om een gedachte uitgezet gaat worden.
Grenzen beschermen onze welvaart tegen de aasgieren uit middeleeuwse landen.quote:Op donderdag 3 november 2016 15:20 schreef Bugno het volgende:
[..]
Een grondwet die aangeeft dat onderscheid maken op ras, geloof, geslacht etc. niet mag, maar op nationaliteit wel, is in mijn ogen incompleet.
"Minder Syriërs" vind ik ook een idiote uitspraak. Ik zal de hoon van half (ok, driekwart) Fok! wel over mij heen krijgen, maar in mijn ogen zijn grenzen iets ridicuuls.
Aaseters slaan pas toe als je al dood bent.quote:Op donderdag 3 november 2016 20:59 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Grenzen beschermen onze welvaart tegen de aasgieren uit middeleeuwse landen.
Hoezo, jouw welvaart?quote:Op donderdag 3 november 2016 20:59 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Grenzen beschermen onze welvaart tegen de aasgieren uit middeleeuwse landen.
De handophoudende migranten kosten miljarden per jaar (ik geloof iets van 30k per handophouder). Dat moet ergens van betaald worden.quote:
Het maakt volgens mij Wilders geen donder uit of hij wint of verliest.quote:Op donderdag 3 november 2016 14:28 schreef W00fer het volgende:
Het proces gaat iets van 12 dagen duren toch? Gaat Wilders bij elk van die dagen (demonstratief omdat het een politiek proces is) er niet bij zijn?
Moszkowicz deed ook zoiets en dat werd hem nou niet echt in dank afgenomen...
I rest my case..quote:Op donderdag 3 november 2016 21:39 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
De handophoudende migranten kosten miljarden per jaar (ik geloof iets van 30k per handophouder). Dat moet ergens van betaald worden.
Zij heeft overduidelijk een afkeer van Wilders.quote:Op donderdag 3 november 2016 21:28 schreef maan_man het volgende:
Ik vind sowieso dat ze met de samenstelling van de rechtbank redelijk hebben gefaald. Volgens mij is er maar een rechter die zich openlijk zo negatief heeft uitgesproken over de wraking van de rechters in het vorige Wildersproces. En juist haar zetten ze op de zaak.
Ook al is ze onafhankelijk, je roept de problemen zo gewoon over jezelf af. In zo'n gevoelige zaak moet je iedere discussie over de rechters voorkomen.
Als ie verliest kan dat in de toekomst tegen hem gebruikt worden...quote:Op donderdag 3 november 2016 21:39 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Het maakt volgens mij Wilders geen donder uit of hij wint of verliest.
Gelukkig is de Grondwet ook niet beperkt in die zin:quote:Op donderdag 3 november 2016 15:20 schreef Bugno het volgende:
[..]
Een grondwet die aangeeft dat onderscheid maken op ras, geloof, geslacht etc. niet mag, maar op nationaliteit wel, is in mijn ogen incompleet.
"Minder Syriërs" vind ik ook een idiote uitspraak. Ik zal de hoon van half (ok, driekwart) Fok! wel over mij heen krijgen, maar in mijn ogen zijn grenzen iets ridicuuls.
quote:Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Dat is toch regel 1 uit de grondwet? Wilde hij die niet ter discussie stellen cq schrappen?quote:Op donderdag 3 november 2016 22:44 schreef Physsic het volgende:
[..]
Gelukkig is de Grondwet ook niet beperkt in die zin:
[..]
Dat soort naïviteit lees ik wel vaker, No Borders, niemand is illegaal etc etcquote:Op donderdag 3 november 2016 15:20 schreef Bugno het volgende:
Ik zal de hoon van half (ok, driekwart) Fok! wel over mij heen krijgen, maar in mijn ogen zijn grenzen iets ridicuuls.
Natuurlijk komen ze voor "onze" welvaart. Zou ik ook doen. De belachelijke welvaartsverdeling in de wereld is natuurlijk onhoudbaar. Dan kunnen West-Europeanen wel krampachtig gaan proberen hun (ik zou bijna willen zeggen crimineel) verkregen voorsprong te behouden, maar dat lijkt me kansloos.quote:Op vrijdag 4 november 2016 02:26 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Dat soort naïviteit lees ik wel vaker, No Borders, niemand is illegaal etc etc
De enige redenen waarom emigranten naar West Europa komen is omdat wij hier een functionerende welvaartsstaat hebben, met allemaal aparte landjes en ieder hun eigen regelingen waar je uit kunt kiezen.
Zonder dat er is ook geen verzorgingsstaat waar ze van kunnen profiteren.
Als de financiële incentive er niet was dan ging het kleine deel dat daadwerkelijk echt vlucht voor oorlog wel naar Zuid Europa, beter weer daar en het lijkt meer op thuis.
Ook is er daar vaak een grotere informele economie waar nog een klein inkomen bijeen te scharrelen is.
Voor personen zoals jij zal 30k waarschijnlijk een hoop geld lijken. Van 30k kan je nauwelijks een fatsoenlijk leven. Maar ze zullen geen 30k te besteden hebben. Het kost de overheid 30k per jaar.quote:Op donderdag 3 november 2016 21:39 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
De handophoudende migranten kosten miljarden per jaar (ik geloof iets van 30k per handophouder). Dat moet ergens van betaald worden.
En? Al besloten waar je je zakgeld aan gaat uitgeven?quote:Op vrijdag 4 november 2016 08:08 schreef BoneThugss het volgende:
De twee mensen boven mij praten bullshit.
Dat wou ik even melden.
Vanaf dag 1 was duidelijk dat deze rechter niet onbevooroordeeld is. Je kunt geen wrakingsverzoek uit een vorige zaak zo openlijk bekritiseren en dan zogenaamd onbevooroordeeld als rechter deze vergelijkbare zaak doen waarbij dezelfde persoon voor het gerecht staat.quote:Op donderdag 3 november 2016 21:28 schreef maan_man het volgende:
Ik vind sowieso dat ze met de samenstelling van de rechtbank redelijk hebben gefaald. Volgens mij is er maar een rechter die zich openlijk zo negatief heeft uitgesproken over de wraking van de rechters in het vorige Wildersproces. En juist haar zetten ze op de zaak.
Ook al is ze onafhankelijk, je roept de problemen zo gewoon over jezelf af. In zo'n gevoelige zaak moet je iedere discussie over de rechters voorkomen.
Als rechter in een vergelijkbare zaak dien je onbevooroordeeld te zijn. Dat is hier niet het geval. Van mij mag ze best haar mening hierover uitspreken in elk actueel programma, maar dan verlies je jouw geloofwaardigheid als rechter een vergelijkbare zaak met dezelfde aangeklaagde. Dat dit nog een discussie behoeft.quote:Op vrijdag 4 november 2016 09:48 schreef agter het volgende:
Bijzonder dat een persoon die rechter is kennelijk geen vrijheid van meningsuiting mag hebben.
In een rechtbank hoort men, zeker een rechter, geheel objectief te zijn. Als je je mening laat blijken in de vraagstelling, dan ben je dus duidelijk niet objectief. Terechte wraking, wmb.quote:Op vrijdag 4 november 2016 09:48 schreef agter het volgende:
Bijzonder dat een persoon die rechter is kennelijk geen vrijheid van meningsuiting mag hebben.
Nog niet eens zo,n raar idee. Wij, Nederlanders, moeten veel vaker aangifte gaan doen.quote:Op vrijdag 4 november 2016 11:11 schreef Gia het volgende:
[..]
In een rechtbank hoort men, zeker een rechter, geheel objectief te zijn. Als je je mening laat blijken in de vraagstelling, dan ben je dus duidelijk niet objectief. Terechte wraking, wmb.
Los daarvan is het hele proces natuurlijk kolder. Wat als homo's nu eens een heleboel voorgedrukte formulieren uit gaan delen in homobars om een imam als El Moumni aan te klagen, er komt weer zo'n hele fijne meneer (waarschijnlijk) naar Nederland, omdat de belgen hem beu zijn. Meneer El Amaouch......
Zelden zoveel onzin in een post gezienquote:Op vrijdag 4 november 2016 07:20 schreef Bugno het volgende:
Natuurlijk komen ze voor "onze" welvaart. Zou ik ook doen. De belachelijke welvaartsverdeling in de wereld is natuurlijk onhoudbaar. Dan kunnen West-Europeanen wel krampachtig gaan proberen hun (ik zou bijna willen zeggen crimineel) verkregen voorsprong te behouden, maar dat lijkt me kansloos.
Bring in the hordes!!
En heb jij al besloten waar jij je uitkering aan gaat uitgeven ?quote:Op vrijdag 4 november 2016 09:17 schreef Bugno het volgende:
En? Al besloten waar je je zakgeld aan gaat uitgeven?
En die 30k wat het de overheid kost, dat komt uit belastinginkomsten.quote:Op vrijdag 4 november 2016 07:49 schreef Fisherman het volgende:
Voor personen zoals jij zal 30k waarschijnlijk een hoop geld lijken.
Van 30k kan je nauwelijks een fatsoenlijk leven.
Maar ze zullen geen 30k te besteden hebben. Het kost de overheid 30k per jaar.
Het probleem is alleen dat die 30k niet alleen bij "mensen in de hogere lagen van de bevolking" wordt weggehaald, maar ook bij jan modaal.quote:Voor hard werkende mensen in de hogere lagen van de bevolking is dat een klein bedrag.
De meesten hebben het niet "hard nodig" maar zijn gewoon profiteurs op zoek naar gratis geld.quote:Zeker als je daarmee een veilig onderkomen kan bieden aan mensen die dat hard nodig hebben.
Tegen deze onderbouwing kan ik niet op natuurlijkquote:Op vrijdag 4 november 2016 13:37 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Zelden zoveel onzin in een post gezien![]()
![]()
En hiertegen ook niet.quote:[..]
En heb jij al besloten waar jij je uitkering aan gaat uitgeven ?
Want als jij gewoon je geld verdient, dan praat je niet zo dom.
Als een getuige dus een vreemd verhaal houdt over hoe wetten uitgelegd moeten worden volgen hem mag je als rechter niet vragen hoe hij dan aankijkt tegen bestaande uitspraken die iets anders zeggen? Volgens mij is het toch de taak van de rechter om het standpunt van die getuige duidelijk te krijgen, dat die getuige er vervolgens niet goed uitkomt ligt dan niet aan de rechter.quote:Op vrijdag 4 november 2016 11:11 schreef Gia het volgende:
[..]
In een rechtbank hoort men, zeker een rechter, geheel objectief te zijn. Als je je mening laat blijken in de vraagstelling, dan ben je dus duidelijk niet objectief. Terechte wraking, wmb.
Los daarvan is het hele proces natuurlijk kolder. Wat als homo's nu eens een heleboel voorgedrukte formulieren uit gaan delen in homobars om een imam als El Moumni aan te klagen, er komt weer zo'n hele fijne meneer (waarschijnlijk) naar Nederland, omdat de belgen hem beu zijn. Meneer El Amaouch......
Dus omdat jij er een andere levenshouding op nahoudt, en vind dat geld niet alles is en dat de welvaart beter verdeeld moet worden moet de rest van het land daar onder lijden ?quote:Op vrijdag 4 november 2016 13:56 schreef Bugno het volgende:
For jouw info: mijn inkomen is om en nabij de 2x modaal, net als dat van mijn partner. Ik kom van een situatie van ongeveer 4x modaal, maar dat gaf mij geen voldoening (het leven in een door geld geobsedeerde omgeving that is)
Dat zou zo zijn als ik anderen dwing hetzelfde pad te volgen. Ik kan alleen aangeven hoe ik het zie en deel veel van mijn welvaart met mindervermogenden. Wat doe jij voor anderen?quote:Op vrijdag 4 november 2016 14:09 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Dus omdat jij er een andere levenshouding op nahoudt, en vind dat geld niet alles is en dat de welvaart beter verdeeld moet worden moet de rest van het land daar onder lijden ?
Beetje egoïstisch vind je ook niet ?
O echt?quote:Op vrijdag 4 november 2016 12:50 schreef maan_man het volgende:
Uit het betoog van Knoops, begrijp ik dat rechter Van Rens, niet een willekeurige rechter was die iets zei over de wraking van de rechters in het vorige Wildersproces, in het programma Kijken in de ziel. Intern was toen al besloten dat zij een van de rechters was die de zaak gingen behandelen. Dat maakt het nog discutabeler.
Of het echt is, weet ik niet. Dit zei Knoops. Ik heb niet de hele uitzending gezien, maar in het stuk dat ik heb gezien, werd dit door niemand weersproken.quote:
Ik denk niet dat ze Wilders gaan opsluiten,hooguit een taakstraf of geldboete gok ik.quote:Op vrijdag 4 november 2016 15:50 schreef Nintex het volgende:
Door Brexit, Trump en alles zijn ze bang dat Wilders de verkiezingen wint.
Ze gaan hem waarschijnlijk opsluiten en Roos, Baudet en wat overblijft van de PVV verdelen de restzeteltjes van zijn aanhang. In Nederland zal er toch geen grote demonstratie komen om dat te voorkomen en als die er is zenden RTL en NOS dat gewoon niet uit.
The system is rigged folks.
twitter:DenhartogT twitterde op vrijdag 04-11-2016 om 15:56:22Knoops: Wij betreuren dit besluit. Op vraag of hij zich terugtrekt als advocaat: dat gaan we volgende week bespreken met #Wilders reageer retweet
Ben benieuwd. Terugtrekken lijkt mij vergaan. Maar hij leek oprecht boos over alles wat er is gebeurd.twitter:DenhartogT twitterde op vrijdag 04-11-2016 om 15:56:49Knoops zei namelijk dat het proces "op deze manier geen zin heeft". reageer retweet
Ik weet niet wat je rookt, maar sterk spul is het in ieder geval wel.quote:Op vrijdag 4 november 2016 15:50 schreef Nintex het volgende:
Door Brexit, Trump en alles zijn ze bang dat Wilders de verkiezingen wint.
Ze gaan hem waarschijnlijk opsluiten en Roos, Baudet en wat overblijft van de PVV verdelen de restzeteltjes van zijn aanhang. In Nederland zal er toch geen grote demonstratie komen om dat te voorkomen en als die er is zenden RTL en NOS dat gewoon niet uit.
The system is rigged folks.
Knoops heeft vast ruzie gehad met Wilders maar dat kan hij natuurlijk niet zeggen. Het is natuurlijk ook vreemd dat Wilders niet aanwezig is maar wel via twitter commentaar aan het geven is over de rechtszaak. De wraking was ook bijna onvermijdelijk door de tweets die Wilders had verstuurd, daarmee liet hij Knoops geen keus meer.quote:Op vrijdag 4 november 2016 16:00 schreef maan_man het volgende:
twitter:DenhartogT twitterde op vrijdag 04-11-2016 om 15:56:22Knoops: Wij betreuren dit besluit. Op vraag of hij zich terugtrekt als advocaat: dat gaan we volgende week bespreken met #Wilders reageer retweet
Ben benieuwd. Terugtrekken lijkt mij vergaan. Maar hij leek oprecht boos over alles wat er is gebeurd.twitter:DenhartogT twitterde op vrijdag 04-11-2016 om 15:56:49Knoops zei namelijk dat het proces "op deze manier geen zin heeft". reageer retweet
Kun je wel niet leuk vinden maar hij heeft daar gewoon volkomen gelijk in. En dit geldt niet alleen voor Nederland maar overal in Europa zorgen Marokkanen voor ontzettend veel overlast.quote:Op vrijdag 4 november 2016 18:58 schreef p078 het volgende:
Kijk naar de Marokkanen uit het Rifgebergte", schrijft hij bijvoorbeeld. "Die komen uit een zeer gewelddadige cultuur, met extreem veel wantrouwen. Die geven dus een verhoogd risico binnen de Nederlandse samenleving. Dat is een relevant gegeven om je beleid op af te stemmen."
Hij heeft een andere mening dan jou, maar hij onderbouwd hem wel, integenstelling tot wat jij roeptoetert.quote:Op vrijdag 4 november 2016 18:58 schreef p078 het volgende:
Cliteur past wel in het straatje van Wilders. Cliteur is zelf ook fan van minder marokkanen, gezien zijn uitspraken in doorbraak. Ik citeer Cliteur:
Kijk naar de Marokkanen uit het Rifgebergte", schrijft hij bijvoorbeeld. "Die komen uit een zeer gewelddadige cultuur, met extreem veel wantrouwen. Die geven dus een verhoogd risico binnen de Nederlandse samenleving. Dat is een relevant gegeven om je beleid op af te stemmen."(8) Volkomen racistisch pleit hij daarbij voor "het screenen" van dat soort "risicogroepen". Hij vindt het ook "zeker niet ondenkbaar" om alle Marokkanen onder de 30 jaar te weren uit Nederland.
http://www.doorbraak.eu/gebladerte/11236f77.htm
Wat een imbeciel, hij mag de titel straatveger niet eens dragen laat staan professor. Man is zo partijdig als het maar kan.
Denk eerder dat Knoops denk dat bij dit rechtelijk college geen succes te behalen valt. Als jij de toon in zijn stem hoorde na de reactie van het OM, dan kan jij alleen maar concluderen dat hij echt boos was.quote:Op vrijdag 4 november 2016 19:34 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Knoops heeft vast ruzie gehad met Wilders maar dat kan hij natuurlijk niet zeggen. Het is natuurlijk ook vreemd dat Wilders niet aanwezig is maar wel via twitter commentaar aan het geven is over de rechtszaak. De wraking was ook bijna onvermijdelijk door de tweets die Wilders had verstuurd, daarmee liet hij Knoops geen keus meer.
De beste man staat daar ook om te winnen.quote:Op vrijdag 4 november 2016 19:45 schreef maan_man het volgende:
[..]
Denk eerder dat Knoops denk dat bij dit rechtelijk college geen succes te behalen valt. Als jij de toon in zijn stem hoorde na de reactie van het OM, dan kan jij alleen maar concluderen dat hij echt boos was.
Ik vond dat ook echt vreemd.quote:Op vrijdag 4 november 2016 12:50 schreef maan_man het volgende:
Uit het betoog van Knoops, begrijp ik dat rechter Van Rens, niet een willekeurige rechter was die iets zei over de wraking van de rechters in het vorige Wildersproces, in het programma Kijken in de ziel. Intern was toen al besloten dat zij een van de rechters was die de zaak gingen behandelen. Dat maakt het nog discutabeler.
Het is een goede advocaat die een opdracht van Wilders uitvoert, als hij boos moet zijn om iets is hij boos.quote:Op vrijdag 4 november 2016 19:45 schreef maan_man het volgende:
[..]
Denk eerder dat Knoops denk dat bij dit rechtelijk college geen succes te behalen valt. Als jij de toon in zijn stem hoorde na de reactie van het OM, dan kan jij alleen maar concluderen dat hij echt boos was.
Knoops is echt geen marionettenpop van Wilders.quote:Op vrijdag 4 november 2016 20:02 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het is een goede advocaat die een opdracht van Wilders uitvoert, als hij boos moet zijn om iets is hij boos.
Onderbouwing, laat me niet lachen. Zijn onderbouwing is gebaseerd opgebakken lucht, want er is geen onderbouwing. Lees zijn stuk maar eens goed, ik heb nog niks gelezen over waarom de berbers cultuur ertoe leidt dat berbers mensen gewelddadiger zijn dan niet berbers. Hoe komt hij tot deze conclusie. Zie je een referentie naar een wetenschappelijk onderzoek in zijn interview? Ik niet, dus dat betekend dat meneer maar vanuit zijn onderbuik gevoelens hier redeneert.quote:Op vrijdag 4 november 2016 19:41 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Hij heeft een andere mening dan jou, maar hij onderbouwd hem wel, integenstelling tot wat jij roeptoetert.
Dat is dan ook iets heel anders. Maar goed, er zijn genoeg Marokkanen uit de steden die zijn stelling zullen onderbouwen, en dat heb ik dan zelf meegekregen, wonend tussen een gezin uit Casablanca en van het platteland in Marokko.quote:Op vrijdag 4 november 2016 20:14 schreef p078 het volgende:
[..]
Onderbouwing, laat me niet lachen. Zijn onderbouwing is gebaseerd opgebakken lucht, want er is geen onderbouwing. Lees zijn stuk maar eens goed, ik heb nog niks gelezen over waarom de berbers cultuur ertoe leidt dat berbers mensen gewelddadiger zijn dan niet berbers. Hoe komt hij tot deze conclusie. Zie je een referentie naar een wetenschappelijk onderzoek in zijn interview? Ik niet, dus dat betekend dat meneer maar vanuit zijn onderbuik gevoelens hier redeneert.
Maar verbaast me niet het niveau van universiteit van Leiden is om te janken, waar deze zo genaamde professor les geeft. Deze professor zou niet een dag volhouden op de lucht en ruimtevaart campus van TU-Delft.
Bizar. De blikken en het gedrag van die vrouw verraden vanaf het eerste begin al haar vooringenomenheid. Wie dat niet heeft opgemerkt is stekeblind. Schokkende beelden als je terugkijkt. Met deze griezel(s) heeft het proces inderdaad geen zin. Eens met Knoop. Benieuwd wat ze gaan doen.quote:
Dat slaat natuurlijk nergens op, het is niet zo dat hij Hoogleraar Marokkaankunde ofzo is aan de Universiteit Leiden.quote:Op vrijdag 4 november 2016 20:14 schreef p078 het volgende:
[..]
Onderbouwing, laat me niet lachen. Zijn onderbouwing is gebaseerd opgebakken lucht, want er is geen onderbouwing. Lees zijn stuk maar eens goed, ik heb nog niks gelezen over waarom de berbers cultuur ertoe leidt dat berbers mensen gewelddadiger zijn dan niet berbers. Hoe komt hij tot deze conclusie. Zie je een referentie naar een wetenschappelijk onderzoek in zijn interview? Ik niet, dus dat betekend dat meneer maar vanuit zijn onderbuik gevoelens hier redeneert.
Maar verbaast me niet het niveau van universiteit van Leiden is om te janken, waar deze zo genaamde professor les geeft. Deze professor zou niet een dag volhouden op de lucht en ruimtevaart campus van TU-Delft.
Waar in mijn comment staat dat ik het niet leuk vindt? Ik vindt het gewoon getuigen van weinig intellectuele capaciteit van deze meneer als hij een aanname doet zonder dit te onderbouwen. Cliteur wil mensen gaan weren, omdat volgens hem aan hun gewelddadige cultuur ligt. Ik vindt dit een vreemde hypothese, welke hij naar mijn mening voldoende onderbouwt is. Dat er een gedeelte van de bevolkingsgroep crimineel is dat is bekend, maar dat het aan hun cultuur ligt dat is iets waar geen cijfers of wetenschappelijk onderzoek over beschikbaar is. Immers wordt er in Nederland niet geregistreerd welke cultuur je hebt als je een strafbare feit ondergaat.quote:Op vrijdag 4 november 2016 19:36 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Kun je wel niet leuk vinden maar hij heeft daar gewoon volkomen gelijk in. En dit geldt niet alleen voor Nederland maar overal in Europa zorgen Marokkanen voor ontzettend veel overlast.
Dat is leuk dat u dat heb meegekregen, maar 1 mening van een gezin geeft natuurlijk geen wetenschappelijk onderbouwing aan een aanname die gaat over een complete bevolkingsgroep. We weten immers niet wat een overgrote deel van de bevolkingsgroep over deze stelling denkt.quote:Op vrijdag 4 november 2016 20:28 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat is dan ook iets heel anders. Maar goed, er zijn genoeg Marokkanen uit de steden die zijn stelling zullen onderbouwen, en dat heb ik dan zelf meegekregen, wonend tussen een gezin uit Casablanca en van het platteland in Marokko.
Als je zoekt naar een betere onderbouwing is het misschien handig om de volledige tekst van Cliteur te lezen en je oordeel niet enkel te baseren op een beperkt aantal korte citaten in een artikel van iemand anders over Cliteur.quote:Op vrijdag 4 november 2016 21:18 schreef p078 het volgende:
[..]
Waar in mijn comment staat dat ik het niet leuk vindt? Ik vindt het gewoon getuigen van weinig intellectuele capaciteit van deze meneer als hij een aanname doet zonder dit te onderbouwen. Cliteur wil mensen gaan weren, omdat volgens hem aan hun gewelddadige cultuur ligt. Ik vindt dit een vreemde hypothese, welke hij naar mijn mening voldoende onderbouwt is. Dat er een gedeelte van de bevolkingsgroep crimineel is dat is bekend, maar dat het aan hun cultuur ligt dat is iets waar geen cijfers of wetenschappelijk onderzoek over beschikbaar is. Immers wordt er in Nederland niet geregistreerd welke cultuur je hebt als je een strafbare feit ondergaat.
Daarnaast is de berberse cultuur geen homogene cultuur is, laat staan dat de berbers een homogone groep zijn. Je hebt immers berbers stammen met blonde haren en blauwe ogen, je hebt berberse stammen die roetzwart zijn en een compleet andere cultuur/gewoonten hebben. Dus over welke berbers en berberse cultuur heeft deze meneer het?
Ik kom in zijn opinie stuk geen onderbouwde argumenten voor de volgende stelling dat Marokkanen uit het Rifgebergte een zeer gewelddadige cultuur hebben, met extreem veel wantrouwen hebben.quote:Op vrijdag 4 november 2016 21:22 schreef Physsic het volgende:
[..]
Als je zoekt naar een betere onderbouwing is het misschien handig om de volledige tekst van Cliteur te lezen en je oordeel niet enkel te baseren op een beperkt aantal korte citaten in een artikel van iemand anders over Cliteur.
Edit: 'Ik vind' is trouwens in alle drie de gevallen zonder 't'.
Welk interview?quote:Op vrijdag 4 november 2016 22:00 schreef p078 het volgende:
[..]
Ik kom in zijn interview geen onderbouwde argumenten voor de volgende stelling dat Marokkanen uit het Rifgebergte een zeer gewelddadige cultuur hebben, met extreem veel wantrouwen hebben.
Nou laat hem maar met een onderzoek komen waarin de volgende punten aangetoond worden:
1) Dat een criminele Marokkaan een berber is en specifiek een berber is uit het rifgebergte? Wat doen we als iemand uit Berkane komt, aangezien zij een Arabische/berberse cultuur mix hebben.
2) Dat een Marokkaan geweld heeft gebruikt, vanwege het feit dat hij een gewelddadige berberse cultuur heeft.
Wens Paul Cliteur heel veel succes om dit wetenschappelijk te onderbouwen, al krijgt hij lichtjaren om dit te onderzoeken gaat hem niet lukken. Cliteur is onwaardig om de titel professor te dragen. Hij kan beter les geven aan school met verstandelijke gehandicapten.
Iets hoeft niet per se tot achter de komma wetenschappelijk onderbouwd te zijn om aannemelijk te zijn.quote:Op vrijdag 4 november 2016 22:00 schreef p078 het volgende:
[..]
Ik kom in zijn interview geen onderbouwde argumenten voor de volgende stelling dat Marokkanen uit het Rifgebergte een zeer gewelddadige cultuur hebben, met extreem veel wantrouwen hebben.
Nou laat hem maar met een onderzoek komen waarin de volgende punten aangetoond worden:
1) Dat een criminele Marokkaan een berber is en specifiek een berber is uit het rifgebergte? Wat doen we als iemand uit Berkane komt, aangezien zij een Arabische/berberse cultuur mix hebben.
2) Dat een Marokkaan geweld heeft gebruikt, vanwege het feit dat hij een gewelddadige berberse cultuur heeft.
Wens Paul Cliteur heel veel succes om dit wetenschappelijk te onderbouwen, al krijgt hij lichtjaren om dit te onderzoeken gaat hem niet lukken. Cliteur is onwaardig om de titel professor te dragen. Hij kan beter les geven aan school met verstandelijke gehandicapten.
Dat klopt, het was alleen in lijn met de bewering van Cliteur. Het zijn sowieso geen absolute waarheden, en dat zal Cliteur ook niet vinden.quote:Op vrijdag 4 november 2016 21:21 schreef p078 het volgende:
[..]
Dat is leuk dat u dat heb meegekregen, maar 1 mening van een gezin geeft natuurlijk geen wetenschappelijk onderbouwing aan een aanname die gaat over een complete bevolkingsgroep. We weten immers niet wat een overgrote deel van de bevolkingsgroep over deze stelling denkt.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)kundige-paul-cliteurquote:
Gaat het daar over de cultuur van mensen in het Rifgebergte?quote:Op vrijdag 4 november 2016 22:51 schreef p078 het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)kundige-paul-cliteur
Zie filmpje na 1 uur en 25 minuten. Ook tijdens de rechtszitting is meneer Cliteur op de vingers getikt vanwege zijn modus operandi van slecht onderbouwde argumentatie en uit de lucht gegrepen aannames. Cliteur mag weer terug naar de kleuterschool.
Nee, dat heb je goed geconstateerd en daarom mijn felicitaties. Maar het geeft toch wel een goed beeld van Cliteur, hij komt niet over als een man met een goede capaciteit om gedegen argumentatie te geven over wat hij allemaal beweert wat betreft bepaalde vraagstukken.quote:Op vrijdag 4 november 2016 22:56 schreef Physsic het volgende:
[..]
Gaat het daar over de cultuur van mensen in het Rifgebergte?
Ik heb niets geconstateerd want ik heb de video niet gezien. Ik stelde enkel een vraag, voordat ik de video zou gaan kijken. Toch bedankt voor de felicitaties.quote:Op vrijdag 4 november 2016 23:33 schreef p078 het volgende:
[..]
Nee, dat heb je goed geconstateerd en daarom mijn felicitaties. Maar het geeft toch wel een goed beeld van Cliteur, hij komt niet over als een man met een goede capaciteit om gedegen argumentatie te geven over wat hij allemaal beweert wat betreft bepaalde vraagstukken.
De rechtbank heeft dit ook aangekaard door zijn zwakke argumentatie te verwerpen waarin hij beweert dat de meeste aangiftes vals zijn. Dus blijf ik het bizar vinden dat deze man een professor is aan de universiteit van Leiden. Ik heb zelf aan TU-delft gestudeerd, maar ik heb verhalen gehoord over de belabberde niveau van Universiteit van Leiden en na vandaag begrijp ik dat uitstekend.
Ik heb de video wel gezien en hij komt met uitermate zwakke argumentatie om de aanklacht te weerleggen. Ik heb geen zin en tijd om dit hier nog te gaan onderbouwen. Ik zou zeggen bekijk de video en trek zelf u conclusie. Dus ik blijf er bij dat deze man zich belachelijk maakt en dat hij een schande is voor de universiteit van Leiden.quote:Op vrijdag 4 november 2016 23:59 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik heb niets geconstateerd want ik heb de video niet gezien. Ik stelde enkel een vraag, voordat ik de video zou gaan kijken. Toch bedankt voor de felicitaties.
Je geeft aan dat je in 'het interview' geen onderbouwing kan vinden van Cliteurs stelling over het Rifgebergte. Ik vroeg vervolgens over welk interview je het hebt, ik vroeg niet naar een video waarin te zien zou zijn dat iemand jouw mening deelt.
Je verwijt Cliteur dat hij zijn standpunten slecht zou onderbouwen en vervolgens kom je zelf met "ik heb verhalen gehoord over de Universiteit Leiden". Ook de TU Delft heeft omstreden hoogleraren (gehad), dat zegt niet direct iets over de kwaliteit van de volledige Universiteit, mogelijk eerder iets over de faculteit.
Je bent nu al posts over Cliteur zijn uitspraak aan het doorzagen, dat het niet onderbouwd zou zijn, op basis van een pagina die zelf doorspekt is van partijdigheid.quote:Op vrijdag 4 november 2016 20:14 schreef p078 het volgende:
[..]
Toch sta ik niet verbaasd over het afwijzen van dit wrakingsverzoek. Het hele proces is inderdaad een farce te noemen en gericht op een veroordeling.quote:Op vrijdag 4 november 2016 20:29 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Bizar. De blikken en het gedrag van die vrouw verraden vanaf het eerste begin al haar vooringenomenheid. Wie dat niet heeft opgemerkt is stekeblind. Schokkende beelden als je terugkijkt. Met deze griezel(s) heeft het proces inderdaad geen zin. Eens met Knoop. Benieuwd wat ze gaan doen.
De discussie van Rens met Cliteur is een aanfluiting en bewijst de partijdigheid en vooral de ongeschiktheid van Rens als rechter. Een rechter hoort vragen te stellen aan een (getuige) deskundige en de antwoorden mee te wegen in de besluitvorming.quote:Op zaterdag 5 november 2016 09:20 schreef Elzies het volgende:
[..]
Toch sta ik niet verbaasd over het afwijzen van dit wrakingsverzoek. Het hele proces is inderdaad een farce te noemen en gericht op een veroordeling.
Een veroordeling zal de al bestaande polarisatie in onze samenleving juist doen vergroten.
Meer, meer, meer, roepen de kiezers na een veroordeling.quote:Op zaterdag 5 november 2016 09:37 schreef Oud_student het volgende:
[..]
De discussie van Rens met Cliteur is een aanfluiting en bewijst de partijdigheid en vooral de ongeschiktheid van Rens als rechter. Een rechter hoort vragen te stellen aan een (getuige) deskundige en de antwoorden mee te wegen in de besluitvorming.
Nu gaf deze juffrouw een "Peter weet het beter" show,![]()
En uiteindelijk is het afwijzen van de wraking en dus het aansturen op een veroordeling alleen maar in het voordeel van Wilders. En als men zo graag vergelijkingen wil trekken:
Een bekend leider van Duitsland zat ook korte tijd in de gevangenis waar hij een boek heeft geschreven, ... Als je dus in deze parallel wil geloven dan bewijs je gelijk dat je niets van de geschiedenis wil leren![]()
Uiteraard is het allemaal gratis reclame en zendtijd politieke partijen voor Wilders en kan hij de verkiezingen met vertrouwen tegemoet zien.
Willen jullie dat de PVV meer of minder zetels gaat krijgen:
"minder, minder, minder" roepen de rechters
Klopt het is zijn advocaat die dus de belangen van zijn cliënt voorop stelt en anders legt hij die opdracht neer.quote:Op vrijdag 4 november 2016 20:04 schreef maan_man het volgende:
[..]
Knoops is echt geen marionettenpop van Wilders.
Het is wel een vreemde getuige als die de rechter gaat voorschrijven hoe de wet uitgelegd moet worden, helemaal omdat zijn verhaal meer een filosofische gedachte is hoe het volgens hem zou moeten zijn dan dat het concreet op de huidige wetten is gebaseerd. Het is ook vrij logisch dat een rechter daar kritische vragen over stelt want die rechter moet uitgaan van de huidige situatie.quote:Op zaterdag 5 november 2016 09:37 schreef Oud_student het volgende:
[..]
De discussie van Rens met Cliteur is een aanfluiting en bewijst de partijdigheid en vooral de ongeschiktheid van Rens als rechter. Een rechter hoort vragen te stellen aan een (getuige) deskundige en de antwoorden mee te wegen in de besluitvorming.
Nu gaf deze juffrouw een "Peter weet het beter" show,![]()
En uiteindelijk is het afwijzen van de wraking en dus het aansturen op een veroordeling alleen maar in het voordeel van Wilders. En als men zo graag vergelijkingen wil trekken:
Een bekend leider van Duitsland zat ook korte tijd in de gevangenis waar hij een boek heeft geschreven, ... Als je dus in deze parallel wil geloven dan bewijs je gelijk dat je niets van de geschiedenis wil leren![]()
Uiteraard is het allemaal gratis reclame en zendtijd politieke partijen voor Wilders en kan hij de verkiezingen met vertrouwen tegemoet zien.
Willen jullie dat de PVV meer of minder zetels gaat krijgen:
"minder, minder, minder" roepen de rechters
Vragen stellen mag, maar niet een betoog gaan houden hoe het volgens haar is.quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:50 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het is wel een vreemde getuige als die de rechter gaat voorschrijven hoe de wet uitgelegd moet worden, helemaal omdat zijn verhaal meer een filosofische gedachte is hoe het volgens hem zou moeten zijn dan dat het concreet op de huidige wetten is gebaseerd. Het is ook vrij logisch dat een rechter daar kritische vragen over stelt want die rechter moet uitgaan van de huidige situatie.
Waarom zou een rechter niet mogen aangeven hoe de huidige rechtspraak werkt in een algemene discussie over de uitleg van die wet? Je wilt toch de opvattingen van die getuige die daarover verklaart toetsen? Als een getuige zegt dat de dader een pet op had maar uit een foto blijkt dat de dader een hoed droeg kan een rechter de getuige daar toch ook naar vragen?quote:Op zaterdag 5 november 2016 11:04 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Vragen stellen mag, maar niet een betoog gaan houden hoe het volgens haar is.
In het eindoordeel van de rechtbank mogen en moeten de rechters na afweging en onderlinge discussie uitmaken of de argumenten van Cliteur al dan niet steekhoudend zijn, dus niet op voorhand de uitspraken van een getuige deskundige door 1 van de rechters gaan bekritiseren of bediscussiëren. Lijkt mij nogal fundamenteel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |