Luca Badoerquote:Op maandag 31 oktober 2016 14:38 schreef Ferry_76 het volgende:
Stel stel stel: Vettel wordt voor een race geschorst wegens zijn gevloek over de radio; wie stapt er dan in de Ferrari...?
Geen idee wie op dit moment hun derde rijder is?
Vettel vernam de samenvatting van engineer naar Max wel, alleen foutief en daar ging Vettel compleet mee over de top.quote:Op maandag 31 oktober 2016 14:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zoals ik poogde uit te leggen, zoals jij het beleeft door het radioverkeer en ziggo is niet zoals de andere coureurs het beleven. Die coureurs horen elkaars radioverkeer niet, dat vinden ze ook niet belangrijk want die realiseren zich wel dat het voor de interne communicatie is.
Welk veiligheids issue doel jij op van Max tijdens deze race? Welk veiligheidsissue?quote:Die komen elk raceweekend samen om tafel om te bespreken hoe ze deze race weer allemaal heel doorkomen.
Luca Badoër.quote:Op maandag 31 oktober 2016 14:38 schreef Ferry_76 het volgende:
Stel stel stel: Vettel wordt voor een race geschorst wegens zijn gevloek over de radio; wie stapt er dan in de Ferrari...?
Geen idee wie op dit moment hun derde rijder is?
Godvergodvergodverquote:
quote:Op maandag 31 oktober 2016 14:32 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
Eh, ik denk dat je teveel een commentator napraat, want dit is echt niet een heel duidelijk ongeschreven regel. En zoals hierboven al staat kreeg hij direct advies vanuit zijn team. Je drijft nu door, je bent nu teveel advocaat van de duivel aan het spelen, terwijl ik eerder nog het idee had dat je objectief probeerde te zijn.
No era penal! No era penal!!!quote:Op maandag 31 oktober 2016 14:41 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Jij doet de volgende race ook niet mee!
quote:
Had hier al moeten gebeuren. Dit zijn termen die je niet doet. Zeker niet naar de wedstrijdleiding.quote:Op maandag 31 oktober 2016 14:59 schreef Marcoss het volgende:
Ben wel benieuwd wanneer je echt geschorst wordt na een scheldpartij op de radio eigenlijk
Allereerst hoefde er geen plek teruggeven te worden, want Verstappen pakte geen plek met die actie. Je zou kunnen stellen dat hij zonder dat hij zich verremd had de plek kwijt was geraakt en derhalve voordeel heeft behaald uit de actie, maar zoals veel mensen aangeven is dat eigenlijk bij Lewis ook het geval. Dan kun je inderdaad beter doorrijden en de beslissing na de wedstrijd afwachten, zeker als je daarmee je teamgenoot nog helpt.quote:Op maandag 31 oktober 2016 14:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat was inderdaad wat anders. Iedereen houdt zich aan de regel van het teruggeven van een plek als je in het duel door een fout buiten de baan bent beland, want anders moeten daar DT's voor uitgedeeld worden en daar heeft niemand wat aan. Alleen Verstappen vind dat die regel niet voor hem geldt, dus krijgen we binnenkort die DT's want de 5 seconden regel dekt onsportief gedrag niet.
Het getuigt wel van dezelfde pubermentaliteit als waar de veiligheidsissues vandaan komen. In beide gevallen ziet hij niet dat er een groter overkoepelend belang is dat hij uiteindelijk zelf ook deelt. Dat zijn nou juist de dingen waaruit zou moeten blijken dat hij ondanks zijn leeftijd volwassen genoeg is.
Dat is de argumentatie van de stewards inderdaad. Maar Vettel was niet eens in de buurt, dus als Max zich niet had verremd was de uitkomst exact hetzelfde geweest.quote:Op maandag 31 oktober 2016 15:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Allereerst hoefde er geen plek teruggeven te worden, want Verstappen pakte geen plek met die actie. Je zou kunnen stellen dat hij zonder dat hij zich verremd had de plek kwijt was geraakt en derhalve voordeel heeft behaald uit de actie
Dat is gewoonweg niet waar. Met behulp van de luchtbeelden vlak voordat ze de chicane in gaan zie je dat er 1 autolengte tussen zit, en volgens de timer 0.210 seconden. Ik weet niet of Vettel er inderdaad langs was gekomen, maar het had zeker gekund. En aangezien Max de racefout maakt verdient Vettel mijns inziens het voordeel van de twijfel.quote:Op maandag 31 oktober 2016 15:06 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is de argumentatie van de stewards inderdaad. Maar Vettel was niet eens in de buurt, dus als Max zich niet had verremd was de uitkomst exact hetzelfde geweest.
Ik hou er niet van als straffen worden uitgedeeld voor hypothetische situaties.
Wil jij klappen van Jos?quote:Op maandag 31 oktober 2016 15:11 schreef ondeugend het volgende:
Zie het zo; Weltschmerz is het irritante gastje hier en Max het irritante gastje daar.
Ze hebben een gemeenschappelijke deler namelijk; Amusemenstwaarde.
Klopt. Op een gegeven moment is Vettel er niet dichtbij maar dat komt omdat Max veel te laat remt.quote:Op maandag 31 oktober 2016 15:13 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
Dat is gewoonweg niet waar. Met behulp van de luchtbeelden vlak voordat ze de chicane in gaan zie je dat er 1 autolengte tussen zit, en volgens de timer 0.210 seconden. Ik weet niet of Vettel er inderdaad langs was gekomen, maar het had zeker gekund. En aangezien Max de racefout maakt verdient Vettel mijns inziens het voordeel van de twijfel.
Applaus bedoel je?quote:
Neen. Op dat punt was Vettel al aan het remmen. Als hij een aanval in had willen zetten had hij dat ver daarvoor moeten doen.quote:Op maandag 31 oktober 2016 15:13 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
Dat is gewoonweg niet waar. Met behulp van de luchtbeelden vlak voordat ze de chicane in gaan zie je dat er 1 autolengte tussen zit, en volgens de timer 0.210 seconden. Ik weet niet of Vettel er inderdaad langs was gekomen, maar het had zeker gekund.
Wellicht (en daar leek het op) had hij een andere racelijn in gedachten, en had hij daarmee aan het einde van de chicane Max in kunnen halen.quote:Op maandag 31 oktober 2016 15:17 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Neen. Op dat punt was Vettel al aan het remmen. Als hij een aanval in had willen zetten had hij dat ver daarvoor moeten doen.
Wellicht, als, misschien... Vettel zat gewoon bij lange na niet dichtbij genoeg voor een aanval. Verstappen ging vlak voor Vettel de bocht in en kwam vlak voor Vettel de bocht uit. Geen voordeel dus.quote:Op maandag 31 oktober 2016 15:22 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
Wellicht (en daar leek het op) had hij een andere racelijn in gedachten, en had hij daarmee aan het einde van de chicane Max in kunnen halen.
Nee. Track limits zijn al langer het probleem, stewards die Hamilton de hand boven het hoofd houden ook, bij het teruggeven van positie na buiten de baan raken in een duel was nou juist helemaal geen probleem. Gewoon omdat elke volwassen coureur begrijpt dat dat werkt en het alternatief altijd slechter is, want als je gewoon je positie teruggeeft dan kun je daarna weer gewoon aanvallen en in het algemeen kun je een keer een risicootje nemen omdat de schade beperkt blijft. Als je die 5 seconden straf gaat gebruiken om de benadeelde coureur op te houden om hem te fucken en je teamgenoot te laten inlopen, dan is het afgelopen met die regel en is het in het vervolg een DT, jammer dan, duel weg.quote:Op maandag 31 oktober 2016 15:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Allereerst hoefde er geen plek teruggeven te worden, want Verstappen pakte geen plek met die actie. Je zou kunnen stellen dat hij zonder dat hij zich verremd had de plek kwijt was geraakt en derhalve voordeel heeft behaald uit de actie, maar zoals veel mensen aangeven is dat eigenlijk bij Lewis ook het geval. Dan kun je inderdaad beter doorrijden en de beslissing na de wedstrijd afwachten, zeker als je daarmee je teamgenoot nog helpt.
Ik vind ook niet alles terecht, bij het moving in the breaking zone heb ik bijvoorbeeld het idee dat ook meespeelt dat niet iedereen dat kan zonder te blokkeren. Radioverkeer moet je sowieso niet je beeld laten beinvloeden, ten eerste wordt er een selectie gemaakt met weet ik veel wat voor motief, ten tweede is het interne teamcommunicatie, teams mogen zelf weten hoe ze dingen doen en hoe ze met elkaar omgaan.quote:Laten we wel wezen, er is ook heel veel confirmation bias omdat Verstappen nou eenmaal jong is. Ik hoor Vettel flippen op de radio, ik hoor naar ik meen Alonso z'n engineers zeggen dat ze hun smoel moeten houden omdat hij wel weet hoe je een F1 auto bestuurt en zij niet, maar een gebaartje van Verstappen toont weer aan hoe onvolwassen hij is.
Rosberg, Hamilton en Vettel hebben allemaal penalties voor het vooroorzaken van een ongeluk op hun naam staan dit seizoen, maar Verstappen rijdt vreselijk roekeloos.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |