Dus als een Spaanse parlementariër naar Hitler verwijst, vindt de EU dat de zomertijd moet worden afgeschaft vanwege racisme?quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 13:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vroeg me af of de EU dat is. Wat is Hitler voor argumenten om de zomertijd af te schaffen? Hitler was racistisch, Hitler was pro-zomertijd, dus de zomertijd is racistisch? Ik vind dat raar Die link wordt impliciet gemaakt en ik maak hem dan expliciet.
wat is bron? Zover ik weet heeft het Europees parlement zich niet zo uitgesprokenquote:Op zaterdag 29 oktober 2016 13:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Europa moet stoppen met de zomer- en wintertijd. Het knoeien met de klok geeft economische en gezondheidsschade en leidt ook nog tot massa’s verkeersongelukken, aldus een ruime meerderheid van het Europees Parlement.
Wie is "ze" ? Jij beschuldigt de hele EU van uitspraken, die verder niks impliceren over racisme . Dat is jouw bedrog.quote:Dat impliceren ze door Hitler er bij te betrekken (terwijl die echt helemaal los van de discussie staat)
Dit dus. Als er toch iets deprimerend is dan zijn het wel de maanden van duisternis die de wintertijd oplevert (als je naar je werk/school gaat is het nog donker en als je terug komt is het alweer donker, met permanente zomertijd heb je in ieder geval 's middags nog even de zon buiten kunnen zien).quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 13:21 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Exactly, die vier maanden een vroegere tijdzone is pas idioot.
Het was een Let volgens mij, maar dat is het punt niet. Natuurlijk is de bewering "EU wil zomertijd afschaffen wegen racisme' overtrokken. Maar dat deed ik juist om er op te wijzen dat Hitler er totaal overbodig bij gehaald werd in dat artikel. Dat begrijp jij best.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 13:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus als een Spaanse parlementariër naar Hitler verwijst, vindt de EU dat de zomertijd moet worden afgeschaft vanwege racisme?
Man man man.
Juist. En bij de gemiddelde werktijden van tegenwoordig past in West-Europa ook veel beter een tijdzone later dan GMT+1.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 13:43 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dit dus. Als er toch iets deprimerend is dan zijn het wel de maanden van duisternis die de wintertijd oplevert (als je naar je werk/school gaat is het nog donker en als je terug komt is het alweer donker, met permanente zomertijd heb je in ieder geval 's middags nog even de zon buiten kunnen zien).
Als Wilders weer iets geks roept, dan spreekt hij toch ook niet namens de Nederlandse regering?quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 13:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het was een Let volgens mij, maar dat is het punt niet. Natuurlijk is de bewering "EU wil zomertijd afschaffen wegen racisme' overtrokken. Maar dat deed ik juist om er op te wijzen dat Hitler er totaal overbodig bij gehaald werd in dat artikel. Dat begrijp jij best.
Je gegevens sluiten niet aan bij je bewering. En 0 graden wat?quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 13:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
52°NB, 5°OL:
21-03: 06:37 - 18:56, midden om 12:47
21-09: 06:25 - 18:39, midden om 12:32
Punt was dat 12:00 op 0 graden maar twee keer per jaar samenvalt met het midden van de dag tussen zonsopkomst en zonsondergang. Feit.
Dit is gewoon een voorbeeld van een punt in Utrecht, waarbij het midden van de dag op verschillende momenten in het jaar op een ander tijdstip is.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 14:11 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Je gegevens sluiten niet aan bij je bewering. En 0 graden wat?
Maar goed, jij zegt dus dat de ochtend (zonsopgang tot hoogste punt) langer of korter duurt dan van hoogste punt tot zonsondergang.
Hoe komt dat dan? Draait de aarde sneller op die helft van de dag?
Het totaal aantal uren daglicht maakt niet uit, afschaffen of niet.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 13:43 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dit dus. Als er toch iets deprimerend is dan zijn het wel de maanden van duisternis die de wintertijd oplevert (als je naar je werk/school gaat is het nog donker en als je terug komt is het alweer donker, met permanente zomertijd heb je in ieder geval 's middags nog even de zon buiten kunnen zien).
Ik zie je wiskundige onderbouwing tegemoet.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 14:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit is gewoon een voorbeeld van een punt in Utrecht, waarbij het midden van de dag op verschillende momenten in het jaar op een ander tijdstip is.
De kortste dag van het jaar is niet de dag waar de zon het laatst opkomt en ook niet de dag waar de zon het vroegst weer onder gaat. Dat zijn resp. 29 december en 11 december. 21 december is de kortste dag.
quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 14:20 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ik zie je wiskundige onderbouwing tegemoet.
De tijdzone in NL heeft een afwijking.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 14:20 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
jij ook Pietquote:Op zaterdag 29 oktober 2016 14:32 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
De tijdzone in NL heeft een afwijking.
Precies.............quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 14:42 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Iedereen in NL afhankelijk van de plek waar je woont.
Met het rekenen aan de aarde dient altijd rekening te worden gehouden met het feit dat de aarde geen perfecte bol is. Nee, het is zelfs geen ellipsoide (ei-vorm dus) maar meer een soort bultige aardappel (zeer overdreven). Het wordt benaderd met een geoide vorm waarmee wiskundig te rekenen is. Bij mijn eerdere post moet ik ook, tot mijn eigen schandequote:Op zaterdag 29 oktober 2016 14:20 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Nee... Dat zegt ze helemaal niet. Daarbij heb je ook nog verschillende aanduidingen voor zonsop en ondergang. Astronomisch, nautisch en burger.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 14:11 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Je gegevens sluiten niet aan bij je bewering. En 0 graden wat?
Maar goed, jij zegt dus dat de ochtend (zonsopgang tot hoogste punt) langer of korter duurt dan van hoogste punt tot zonsondergang.
Hoe komt dat dan? Draait de aarde sneller op die helft van de dag?
Dat de aarde geen zuivere bol is heeft invloed op de cartografie, niet op de zonnetijd. De zonnetijd wijzigt omdat de baan van de aarde tov de zon elliptisch is.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 15:45 schreef Interpretatie het volgende:
[..]
Met het rekenen aan de aarde dient altijd rekening te worden gehouden met het feit dat de aarde geen perfecte bol is. Nee, het is zelfs geen ellipsoide (ei-vorm dus) maar meer een soort bultige aardappel (zeer overdreven). Het wordt benaderd met een geoide vorm waarmee wiskundig te rekenen is. Bij mijn eerdere post moet ik ook, tot mijn eigen schande, toegeven dat ik uit was gegaan van een perfecte bol. De opkomst- en ondergangstijden verschillen ook nog eens met de breedte waarop de waarnemer zich bevindt. Tevens zijn er ook nog eens drie verschillende opkomst- en ondergangstijden (astronomisch, nautisch en civiel) dus dit maakt het allemaal nog eens extra spannend
. Tevens is het bereken van een midden dag net zoiets als met je ene voet in een bak ijswater en je andere in een bak kokend water zitten en dan zeggen dat je gemiddeld best wel lekker zit
.
Mijn grote probleem was eigenlijk meer dat ik, als we de aard als bol zouden beschouwen, de verschillen in tijden van zons-op en -ondergang niet kon verklarenquote:Op zaterdag 29 oktober 2016 15:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat de aarde geen zuivere bol is heeft invloed op de cartografie, niet zozeer op de zonnetijd. De zonnetijd wijzigt omdat de baan van de aarde tov de zon elliptisch is.
En zoals ik al eerder zei. Als je aan de hand van de zon wil leven moet je overgaan op zonnetijd:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Zonnetijd
Daar heb jij een goed punt mee. Los van het "NAZI"-deel, het heeft inderdaad een nogal hoog manipulatief gehalte: "jij stemt in met wat wij doen of jij bent een ...", waarbij je op de puntjes iets negaitefs mag invullen. Dat is inderdaad erg typisch voor de EU. Rutte deed het gisteren ook nog: jij bent voor het associatievedrag met Oekraïne of jij keurt het goed dat Rusland zuurstofverwijderende bommen laat vallen waarmee ze mensen doen stikken.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 23:13 schreef LXIV het volgende:
Het is dan ook zó typisch EU. Zelfs in een discussie over een toch vrij neutraal onderwerp als de zomertijd proberen ze mensen met een andere mening bij voorbaat al de stempel 'nazi' te geven. En die massale verkeersongevallen? Gaat dat maandag echt gebeuren? En hoeveel mensen hebben nog slingeruurwerken waarvan gepruts met de wijzers tot defecten kan leiden? Hoe dom denken ze in Brussel wel niet dat het gepeupel is?
De grondwet, later het Verdrag van Lissabon genoemd.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 23:13 schreef LXIV het volgende:
En mensen bang maken met oorlog. Dat moet je ook voortdurend doen. Anders zijn de mensen niet meer bereid hun vrijheid, privacy en inkomen aan Brussel over te dragen.
Als zeeman heb je natuurlijk wel met navigeren te maken en de vorm van de aarde zit verwerkt in het coördinaatsysteem van je kaart, dat kan bv WGS84 zijn (wordt volgens mij het meest gebruikt tegenwoordig):https://confluence.qps.nl(...)ontent/view/29855173quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 16:03 schreef Interpretatie het volgende:
[..]
Mijn grote probleem was eigenlijk meer dat ik, als we de aard als bol zouden beschouwen, de verschillen in tijden van zons-op en -ondergang niet kon verklaren. Een aangezien ik maar een simpel zeeman ben en geen onzin wil spuien probeerde ik een verklaring hiervoor te vinden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |