quote:
Op zaterdag 29 oktober 2016 00:25 schreef Fylax het volgende:[..]
Nja ze zegt dat ze er niets aan kan doen omdat haar zus dit gedaan heeft, maar toch. Zij is degene die bij d'r zus heeft gezegd "dat ze zo graag Early Entry wilde en dat ze voor mij zitplaatsen heeft genomen

'
Ze had ook gewoon voordat ik de tickets had gekocht kunnen zeggen dat ze toch niet wilde en liever EE had.
Ik zie je constant herhalen wat er in het verleden is gebeurd en wat ze niet heeft gedaan.
Ja, maar ze kon dit doen,
Als ze dit nou had gedaan, dan..., [i]Ze heeft dit gezegd en toen zus zo[i]...
Je blijft maar herhalen waar je je aan ergert, maar ik lees nergens dat jullie samen een oplossing willen...
Is het niet handiger om je daarop te focussen? Je hebt nog altijd wel invloed op wat er komen gaat, maar je het kan het verleden niet veranderen...
En wat betreft haar gedrag...
Soms kwetsen we de mensen om ons heen, bewust of onbewust. Je doet een ander pijn. De daad zelf is natuurlijk belangrijk, maar wat ook belangrijk is, is hoe je vervolgens op reageert. Een goede reactie kan de pijn verzachten en eventuele wonden sneller helen.
Kijk, je vriendin wilde graag Early Entry ('EE' vanaf nu). Dat heeft ze in haar hoofd, dat wil ze. Toen kwam ze erachter EE te duur is, en heeft ze het los moeten laten. Het alternatief - de zitplekken - was ook prima, maar EE is toch wat ze echt wilde. Ze tolereerde de zitplekken slechts, echt accepteren wilde ze niet. Haar hart lag bij de EE, maar de zitplekken waren 'the next best'.
Goed, je weet dat een meisje op haar leeftijd veel kwebbelt. Ze was teleurgesteld, vertelde aan haar zus erover. Zo vreemd is dat niet, aan familie vertel je wel vaker waar je mee zit. Haar zus heeft vervolgens met de beste bedoelingen EE-tickets voor je vriendin geregeld. En je vriendin laat zo'n kans niet liggen, want EE betekent heel veel voor haar.
That's it.
Weet je wat het probleem is?
- Jij hebt niet kunnen inschatten wat de EE voor haar betekent. En hoe erg ze was teleurgesteld toen dat niet meer doorging.
- Zij heeft niet goed genoeg aangegeven dat ze EE echt zo heel graag wilde. Als in: "als ik EE-tickets heb, ga ik naar de EE".
- Ze heeft niet door hoe ze jou teleurtstelt door jouw gebaren richting haar (zitplektickets etc. geregeld).
- Maar het grootste probleem is eigenlijk wel dat ze geen moeite doet om te laten merken dat ze jou (en je lieve gedrag) waardeert.
Dit hele gedoe zou minder pijn doen, en een 'leuke' relatieherinnering worden, als jullie nou eens normaal met elkaar zouden praten. Maar goed, ik zit in YNG, dus dit hoort allemaal bij de leeftijd.
De oplossing is op zich simpel, het uitvoeren is waar de moeite ligt. Je voelt je niet gewaardeerd, het voelt aan alsof je vriendin ondankbaar is, en dat ze je meteen ditcht voor EE. Nou, vertel dat aan je vriendin; je gunt haar wel de EE, maar je had toch liever dat ze met jou ging.
En dan merk je of je wat aan haar hebt of niet, want er kunnen twee dingen gebeuren:
- ze gaat haar eigen gedrag verdedigen en het doet haar weinig dat jij de dupe ervan bent geworden
- ze merkt dat ze je heeft teleurgesteld en wil het goed met je maken, en stelt allerlei dingen voor waar jij van opknapt
Ik let zelf altijd op hoe iemand zich gedraagt nadat er iets 'naars' is gebeurd, want dat vertelt heel veel over een persoon... Dus, voor jou hoop ik dat ze dat laatste/tweede doet... Komt ze aan met dat eerste, dan kun je je bedenken of je dat karakter van haar wel nog zo leuk vindt.
Maar, eh, YNG. Ga lekker plezier hebben met elkaar man.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-10-2016 13:48:06 ]