SPOILER: Kampioen 2010-2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2012/2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2013/2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2014/2015Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2016/2017Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gifjes enzulksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: NouriOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."In zekere zin ben ik waarschijnlijk onsterfelijk"
- Johan Cruijff![]()
![]()
Zal wel moeten, want wat er nu rondloopt is wel erg matig.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 23:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Die lichtingen worden toch gewoon gekocht![]()
Dan is hij dus al beter dan De Sa en Lukoki.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 23:17 schreef Brammess het volgende:
[..]
Kluivert is wel een leuk spelertje maar Nunnely kan net zo goed in de categorie De Sa en Lukoki vallen.
Hij is wel echt heel goed in mannetjes passeren.
In FM kon ik hem voor 93 miljoen verkopen, dus hij zal best potentieel hebben. Of hij dat gaat waarmaken hangt van heel veel factoren af.Oh.![]()
Komen vast wel weer wat leuke Deense talentjes aan.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 23:18 schreef Brammess het volgende:
[..]
Zal wel moeten, want wat er nu rondloopt is wel erg matig.Oh.![]()
Hij is nu wel erg in vorm voor de A1, voor wat dat waard is.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 23:19 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dan is hij dus al beter dan De Sa en Lukoki.
In FM kon ik hem voor 93 miljoen verkopen, dus hij zal best potentieel hebben. Of hij dat gaat waarmaken hangt van heel veel factoren af.
Ik ben erg benieuwd naar wat Sierhuis allemaal gaat uitspoken want die is nooit echt gezien als toptalent en was ook al bijna eens weggestuurd dacht ik.![]()
Zullen volgend jaar wel in Jong Ajax gaan spelen, dan kunnen we ze beter beoordelen.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 23:20 schreef Brammess het volgende:
[..]
Hij is nu wel erg in vorm voor de A1, voor wat dat waard is.
Ik ben erg benieuwd naar wat Sierhuis allemaal gaat uitspoken want die is nooit echt gezien als toptalent en was ook al bijna eens weggestuurd dacht ik.Oh.![]()
Sowieso Sierhuis zal doorstromen omdat Cassierra niet zijn wedstrijden meer gaat maken, Nouri, Cerny, De Ligt en Vd Beek zullen ook wel definitief doorstromen dus daar zullen denk ik De Wit, Eiting, Bakboord en Nunnely voor terugkomen.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 23:21 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Zullen volgend jaar wel in Jong Ajax gaan spelen, dan kunnen we ze beter beoordelen.
Niet zo'n goede lichting als vorig jaar.![]()
Kunnen wel een paar prima selectiespelers bij Ajax tussen zitten. Scheelt ook weer middelmatige breedteaankopen die we moeten doen.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 23:24 schreef Brammess het volgende:
[..]
Sowieso Sierhuis zal doorstromen omdat Cassierra niet zijn wedstrijden meer gaat maken, Nouri, Cerny, De Ligt en Vd Beek zullen ook wel definitief doorstromen dus daar zullen denk ik De Wit, Eiting, Bakboord en Nunnely voor terugkomen.
Niet zo'n goede lichting als vorig jaar.Oh.![]()
quote:Op woensdag 26 oktober 2016 23:19 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
"In FM kon ik hem voor 93 miljoen verkopen, dus ..."![]()
![]()
![]()
met zulke uitspraken ben je af. Man man manquote:Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?![]()
nigga wut?quote:Op woensdag 26 oktober 2016 23:41 schreef Catch22- het volgende:
[..]
met zulke uitspraken ben je af. Man man man![]()
2010 wonnen we hem voor het laatst?quote:Op woensdag 26 oktober 2016 23:56 schreef Brammess het volgende:
Mag trouwens wel hopen dat de beker wat gaat worden dit seizoenOh.![]()
De Amstel Cup is een prijs van niks. Alleen leuk voor provincieclubjes die nooit wat presteren.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Doelde op die opmerking van jr, de zelfbenoemde kennerquote:Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?![]()
2006.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 00:07 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
2010 wonnen we hem voor het laatst?![]()
Genoeg clubs die FM gebruiken als scoutingmiddel.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 00:14 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Doelde op die opmerking van jr, de zelfbenoemde kenner
Ik zeg niet dat hij een topper gaat worden, maar dat hij best potentieel zal hebben. Ook door berichten wat ik heb gelezen van jeugdwatchers.Oh.![]()
Nee de dubbele bekerfinale tegen Feyenoord was de laatste.quote:
Met die huppelende ballenmeisjes van Amstel op het veld![]()
Oh.![]()
Wat de fuck is er daar links met die stoelen aan de handquote:Op donderdag 27 oktober 2016 00:15 schreef JR-Style-93 het volgende:
[ afbeelding ]
Statribune voor een deel![]()
Misschien dacht er iemand dat die rijen ook al verwerkt moesten worden, maar die moet nog even wachten tot de winterstop.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 00:19 schreef Brammess het volgende:
[..]
Wat de fuck is er daar links met die stoelen aan de handOh.![]()
Dat is de nieuwe sta-tribune in de UFO..quote:Op donderdag 27 oktober 2016 00:19 schreef Brammess het volgende:
[..]
Wat de fuck is er daar links met die stoelen aan de hand![]()
Beste. Speler. Ooit.quote:
Gaat dat worden.Wegens niet-Zuid-Koreaanse praktijken verwijderd. :')
VBL / De stylist
https://www.youtube.com/watch?v=G9Y5Dhzciyc&
https://www.youtube.com/watch?v=uxlsPrPF_lk![]()
Ik zie dat de supporters erg enthousiast zijn en graag nog wat uitbreiding van de statribune willen....quote:Op donderdag 27 oktober 2016 00:15 schreef JR-Style-93 het volgende:
[ afbeelding ]
Statribune voor een deel![]()
Alleen samen met het kampioenschap, anders boeit het mij totaal niet.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 23:56 schreef Brammess het volgende:
Mag trouwens wel hopen dat de beker wat gaat worden dit seizoen![]()
Wacht wat? Ben je nou serieus? Dat maakt je opmerking nog ergerquote:Op donderdag 27 oktober 2016 00:18 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Genoeg clubs die FM gebruiken als scoutingmiddel.
Ik zeg niet dat hij een topper gaat worden, maar dat hij best potentieel zal hebben. Ook door berichten wat ik heb gelezen van jeugdwatchers.
AFCA
Qui audet adipiscitur![]()
Is dit serieus?quote:Op donderdag 27 oktober 2016 00:18 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Genoeg clubs die FM gebruiken als scoutingmiddel.
Ik zeg niet dat hij een topper gaat worden, maar dat hij best potentieel zal hebben. Ook door berichten wat ik heb gelezen van jeugdwatchers.![]()
![]()
https://www.theguardian.c(...)ue-clubs-buy-playersquote:
Ik denk dat hij hier op doelt. Heel treurig allemaal.![]()
quote:Op donderdag 27 oktober 2016 00:18 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
berichten wat ik heb gelezen
hallo dus dit noemen ze nou twitter![]()
Een beetje zoals de Fischers of Boerrigters van deze wereld?quote:Op donderdag 27 oktober 2016 10:34 schreef Bronson_ het volgende:
[..]
Deed Feyenoord dat maar. Hadden ze niet elk jaar van die debielen aankopen.![]()
Boerrigterquote:Op donderdag 27 oktober 2016 10:42 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Een beetje zoals de Fischers of Boerrigters van deze wereld?
wooblabalurg![]()
Ik zie eigenlijk niet in waarom dat per definitie treurig moet zijn. Ik denk dat er niemand over was gevallen als clubs diensten afnamen van een firma met een netwerk aan scouts die rapporten opstellen en statistische data verzamelen. Feitelijk is dat wat er hier gebeurt. Bijkomende bijzonderheid is dat de data is verzameld met als doel een spel zo realistisch mogelijk te maken. Feitelijk gewoon een spin-off, maar 'OMG CLUBS GEBRUIKEN EEN COMPUTERSPELLETJE OM SPELERS TE KOPEN!!!' bekt natuurlijk wat beter.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 09:35 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)ue-clubs-buy-players
Ik denk dat hij hier op doelt. Heel treurig allemaal.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Er is natuurlijk een verschil tussen een database gebruiken die toevallig in een spel zit, of scouten met een spellje.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 10:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zie eigenlijk niet in waarom dat per definitie treurig moet zijn. Ik denk dat er niemand over was gevallen als clubs diensten afnamen van een firma met een netwerk aan scouts die rapporten opstellen en statistische data verzamelen. Feitelijk is dat wat er hier gebeurt. Bijkomende bijzonderheid is dat de data is verzameld met als doel een spel zo realistisch mogelijk te maken. Feitelijk gewoon een spin-off, maar 'OMG CLUBS GEBRUIKEN EEN COMPUTERSPELLETJE OM SPELERS TE KOPEN!!!' bekt natuurlijk wat beter.
Er zijn clubs die daar heel ver in gaan en de cijfermatige rapporten in dit spel vrijwel blind geloven. Dat is wat ik treurig noem.![]()
kopen op basis van deze database zou inderdaad treurig zijn.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 11:11 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Er is natuurlijk een verschil tussen een database gebruiken die toevallig in een spel zit, of scouten met een spellje.
Er zijn clubs die daar heel ver in gaan en de cijfermatige rapporten in dit spel vrijwel blind geloven. Dat is wat ik treurig noem.
Echter aan de hand van de database van dit spel spelers uitkiezen om te bekijken lijkt mij een goede optie.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.![]()
Ik vind clubs die FM niet gebruiken het meest treurig. Voor een paar 10tjes ken je minstens 80% vd markt. Ben je toch koekoek als je dat laat liggen.
wooblabalurg![]()
Iemand is keijellyquote:Op donderdag 27 oktober 2016 11:32 schreef wieisboos het volgende:
Natuurlijk is het treurig om FM te gebruiken om te scouten maar alles beter dan de scouting van Ajax
wooblabalurg![]()
wieisjellyquote:FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.![]()
is morgen de loting voor de nieuwe ronde knvb beker?FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Vanavond dacht ik.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 11:42 schreef mokkiemok het volgende:
is morgen de loting voor de nieuwe ronde knvb beker?hallo dus dit noemen ze nou twitter![]()
Oh dus nu t eindelijk wel ergens op lijkt bash je met terugwerkende kracht. Lekker constructief man. Gezellig zo'n fan.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 11:36 schreef wieisboos het volgende:
[..]
Deze zomer lijkt er iets goed te zijn gegaan, maar de jaren ervoor is het alleen maar dramawooblabalurg![]()
Jij op fokquote:
Maar vanavond iddDon't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.![]()
Ijselmeervogels loten![]()
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
jij kan helemaal niks winnenquote:Op donderdag 27 oktober 2016 11:49 schreef n1ek- het volgende:
[..]
Ja, zo kan ik de KNVB-beker ook winnen..FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Je poneert echter een vals dillema.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 11:11 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Er is natuurlijk een verschil tussen een database gebruiken die toevallig in een spel zit, of scouten met een spellje.
Er zijn clubs die daar heel ver in gaan en de cijfermatige rapporten in dit spel vrijwel blind geloven. Dat is wat ik treurig noem.
Het gaat helemaal niet om 'een database die toevallig in het spel zit gebruiken' of 'scouten met een spelletje'. De database zit heel bewust in het spelletje, namelijk met als doel het realistischer maken van het spel qua inschatting van de kwaliteiten / potentie van spelers.
Daartoe heeft men het scouten gecrowdsourced naar pakweg 1300 man in 51 landen. Daar zitten hobbyisten tussen, maar ook professionals. Zie bijvoorbeeld dit artikel.
Dat is natuurlijk een goudmijn voor veel clubs.
Net als bij elke andere bron moet je ervoor waken om blind af te gaan op die enkele bron (hoi Marc!), maar het kan een prima uitgangspunt zijn om eens wat spelers te bekijken in een land waar je zelf geen uitgebreid scoutingnetwerk hebt als club.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
hulde voor de uitleg, iemand die het snapt. Toppie!quote:Op donderdag 27 oktober 2016 11:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je poneert echter een vals dillema.
Het gaat helemaal niet om 'een database die toevallig in het spel zit gebruiken' of 'scouten met een spelletje'. De database zit heel bewust in het spelletje, namelijk met als doel het realistischer maken van het spel qua inschatting van de kwaliteiten / potentie van spelers.
Daartoe heeft men het scouten gecrowdsourced naar pakweg 1300 man in 51 landen. Daar zitten hobbyisten tussen, maar ook professionals. Zie bijvoorbeeld dit artikel.
Dat is natuurlijk een goudmijn voor veel clubs.
Net als bij elke andere bron moet je ervoor waken om blind af te gaan op die enkele bron (hoi Marc!), maar het kan een prima uitgangspunt zijn om eens wat spelers te bekijken in een land waar je zelf geen uitgebreid scoutingnetwerk hebt als club.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
quote:Op donderdag 27 oktober 2016 12:02 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dit is in korte tijd wel uitgegroeid tot je favoriete plaatje is het niet?![]()
![]()
quote:Op donderdag 27 oktober 2016 11:36 schreef wieisboos het volgende:
[..]
Deze zomer lijkt er iets goed te zijn gegaan, maar de jaren ervoor is het alleen maar drama![]()
![]()
vol nuance ook met "alleen maar drama"quote:
niet dat bijvoorbeeld een Dolberg een tijdje terug al gehaald is.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Hier gaat iets fout.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 12:20 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
vol nuance ook met "[b]alleen maar[/b] drama"
niet dat bijvoorbeeld een Dolberg een tijdje terug al gehaald is.![]()
je bent wel heel snel.. al aangepast btwquote:FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Als je zo veel aankopen mag doen zitten er natuurlijk ook een paar tussen die wel voldoen. En ik heb het over de scouting, niet over of aankopen wel of niet voldoen.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 12:20 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
vol nuance ook met "[b]alleen maar[/b] drama"
niet dat bijvoorbeeld een Dolberg een tijdje terug al gehaald is.
Sana, Moisander, Hoesen, Babel, Cuenca, Poulsen, El Ghazi, Van der Hoorn, Zivkovic, Viergever, Zimling, Sinkgraven, Gudelj, Sanogo, Duarte (beter dan Eriksen), Bojan![]()
Ajax moet echt gaan doorselecteren, liefst van de winter nog. Als Traoré zo blijft spelen mag hij van mij van de winter wel weer terug naar Chelsea, verder denk jongens als Gudelj,Serero verkopen, zelfs Bazoer zou ik niet heel erg vinden. Dijks gewoon weer terug naar Willem II ofzo. Zeker meer met jeugd rouleren, Nouri is de enige waardige vervanger van Ziyech. V/d Beek, Nouri, Cerny, De Ligt geleidelijk inbrengen.Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. ~ Benjamin Franklin.![]()
want in de voetbal is elke aankoop een zekerheid, ook met goede scouting.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 12:21 schreef wieisboos het volgende:
[..]
Als je zo veel aankopen mag doen zitten er natuurlijk ook een paar tussen die wel voldoen. En ik heb het over de scouting, niet over of aankopen wel of niet voldoen.
Sana, Moisander, Hoesen, Babel, Cuenca, Poulsen, El Ghazi, Van der Hoorn, Zivkovic, Viergever, Zimling, Sinkgraven, Gudelj, Sanogo, Duarte (beter dan Eriksen), Bojan
Gudelj begreep ik volkomen (achteraf gezien niet)
Babel terughalen kan ik ook wle begrijpen
Poulsen een miskoop noemen ....
El Ghazi, zivko en sinkgraven nu al afschrijven gaat mij wat te ver, zelfs bij zivko.
Cuenca en Bojan was ongelukkig.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Met een goede scouting is er een grotere kans van slagen.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 12:24 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
want in de voetbal is elke aankoop een zekerheid, ook met goede scouting.![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: