SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
Het is nog echt een bagger bedrijf ookquote:Op woensdag 26 oktober 2016 22:06 schreef Knutknuttsson het volgende:
Zoek niet verder! Kans op 5000 euro als je je kindje Incentro noemt
Een tweeling?quote:Op woensdag 26 oktober 2016 22:46 schreef Fazzoletti het volgende:
Ik zie geregeld namen die ik niet herken als namen![]()
Maar dat kan natuurlijk ook liggen aan mijn beperkte wereldbeeld
ik bedoel Batze & Krikke, seriously![]()
Ik zat in de taxi met pasgeboren F. de taxichauffeur heeft de hele rit in een deuk gelegen over de naam van F. ik had wel fronzende wenkbrauwen verwacht maar dat mensen het echt zielig vinden had ik niet verwachtquote:Op woensdag 26 oktober 2016 22:38 schreef kwakz0r het volgende:
Nou ja, ik zie hier ook wel andere namen voorbijkomen waarvan ik het best zielig vind om je kind zo te noemen![]()
Naam per DM?quote:Op woensdag 26 oktober 2016 22:56 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Ik zat in de taxi met pasgeboren F. de taxichauffeur heeft de hele rit in een deuk gelegen over de naam van F. ik had wel fronzende wenkbrauwen verwacht maar dat mensen het echt zielig vinden had ik niet verwacht![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
quote:Op woensdag 26 oktober 2016 23:10 schreef kwakz0r het volgende:
Oh ik vind F niet zo'n gekke naam, ik ken een meisje die zo heey met extra -se erachter. Niet mijn smaak maar dat hoeft ook niet.
Ik overweeg Batze voor een tweede
Er is een user waar het zoontje zo heet toch?quote:Op woensdag 26 oktober 2016 23:10 schreef kwakz0r het volgende:
Oh ik vind F niet zo'n gekke naam, ik ken een meisje die zo heey met extra -se erachter. Niet mijn smaak maar dat hoeft ook niet.
Ik overweeg Batze voor een tweede
Echt? Nahja, Batze is wel minder erg zonder broertje Krikkequote:Op donderdag 27 oktober 2016 06:57 schreef laziness het volgende:
[..]
Er is een user waar het zoontje zo heet toch?
Volgens mij bedoelt ze Fossequote:Op donderdag 27 oktober 2016 07:06 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Echt? Nahja, Batze is wel minder erg zonder broertje Krikke
Nee die F met se er achter 😉quote:Op donderdag 27 oktober 2016 07:06 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Echt? Nahja, Batze is wel minder erg zonder broertje Krikke
quote:Batzebah kwam in 2014 niet als naam voor, maar is in Nederland eerder wel door vrouwen gedragen
En je zou je kind daar ook echt mee opzadelen? Niet beschuldigend bedoeld, maar het lijkt me zo rot voor een kindje om zo te heten...quote:
tink, zet je sarcasmeherkenning weer es aanquote:Op donderdag 27 oktober 2016 09:21 schreef Tink89 het volgende:
Fosse en Batze? Dat vind ik serieus heel erg zielig. Batze? Echt? Arm kind... 'je ouders hebben wel moeten batzen voor jou Batze'. Never, never, nooit, niet!
Doet me beetje denken aan mijn oud-collega die zei 'Ik wil een oerhollandse naam waar niks stoms op rijmt, zodat het kind niet gepest wordt' en haar zoontje vervolgens Rik noemde..
Je spreekt het niet uit als "batze, bah!" hèquote:Op donderdag 27 oktober 2016 09:38 schreef Tink89 het volgende:
[..]
En je zou je kind daar ook echt mee opzadelen? Niet beschuldigend bedoeld, maar het lijkt me zo rot voor een kindje om zo te heten...
Ik ga voor simpele, uitspreekbare namen zonder leestekens enzo. Ik heb zelf ë in m'n naam en dat gaat altijd mis..
Haha, oeps!quote:Op donderdag 27 oktober 2016 09:50 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
tink, zet je sarcasmeherkenning weer es aan
Jaquote:Op donderdag 27 oktober 2016 10:24 schreef Sylver_ het volgende:
Hoe spreek je dat uit? Als bat-SEE-ba dan?
Dat verhaal zat dus echt niet in de kinderbijbel die bij ons thuis vroeger werd gelezenquote:Op donderdag 27 oktober 2016 10:55 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja.
Edit: tenminste, ik wel. Van heel veel Bijbelse namen is de exacte uitspraak niet bekend, en zijn er meerdere 'gangbare' uitspraken; ik ken ook wel mensen die inderdaad "bátse-baa" zeggen, in die variant vind ik het niet mooi.
Het verhaal is ook wel mooi, zij was een beeldschone vrouw en toen zij met een aantal vrouwen aan het badderen was, werd ze begluurd door Koning David (foei) die vervolgens betoverd raakte door haar schoonheid, en haar uitnodigde op het paleis, wat in een ONS eindigde (wederom: foei
). Zij raakte daarvan zwanger, David probeerde zijn hachje te redden door Batseba te koppelen aan een andere man en te doen alsof het kind van hem was, maar dat backfirede.
Vandaar dat niemand z'n kind nog Batseba noemtquote:Op donderdag 27 oktober 2016 11:01 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Dat verhaal zat dus echt niet in de kinderbijbel die bij ons thuis vroeger werd gelezen![]()
Dat is de minder feministische versie van het verhaalquote:Op donderdag 27 oktober 2016 11:06 schreef Franny_G het volgende:
Burdie, ik ben ook heel bijbels opgevoed maar ik kreeg bij dit verhaal eigenlijk altijd mee dat die Batseba nogal een hoer was die David ten gronde richtte. Niet dat hij zich netjes gedroeg natuurlijk..David liet uit jaloezie haar man toch naar een oorlog sturen? Dus ik heb daar helemaal geen positieve associatie mee. Niet dat het terecht is verder want met die moraal heb ik verder niet zoveel.
Oh dat is gronings, ik ken er ook een dus vind t niet raar. De Friese versie is Fokke, ken ik er ook een van. En een Tietjequote:Op donderdag 27 oktober 2016 11:18 schreef SaskiaR het volgende:
Ik noem N vaak bolletje...
Mijn moeder heeft trouwens een kennis die F.okko heet (man laat in de 40). Ook typisch...
Ja, bij de gereformeerden is er weinig feministisch te vinden. Het is niet voor niets dat ik mezelf nu een feminist noem. Maar goed, in het oorspronkelijke bijbelverhaal loopt dit verhaal voor alle partijen slecht af: het kind gaat ook nog eens dood. (Edit: wat Saskia dus al schreef)quote:Op donderdag 27 oktober 2016 11:15 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Dat is de minder feministische versie van het verhaalstond wel in de kinderbijbelboekjes die oma had (abonnement net als disneyboekjes maar dan anders hahaha)
Wij zeiden altijd BATsebaa ja, ik vind Batze dan leuker
Wat vinden jullie van Bolleke? Lijkt me origineler dan Olleke.
De broer van mijn oma heet ook F.okko, mijn oma zelf heet F.oktje. Haar tweede naam is Jantje en haar zus heet Jantje F.oktjequote:Op donderdag 27 oktober 2016 11:18 schreef SaskiaR het volgende:
Ik noem N vaak bolletje...
Mijn moeder heeft trouwens een kennis die F.okko heet (man laat in de 40). Ook typisch...
Ik ken een babyVossemeisje. Ik zou zelf niet snel voor Vos, Vlinder of Mus kiezen, vond F gewoon een stoere en toch lieve Vikingnaam. Toch vind ik V wel een leuke naam eigenlijk! Zie wel een mooi meisje met lang roodbruin haar en sproeten voor mequote:Op donderdag 27 oktober 2016 08:47 schreef kwakz0r het volgende:
Ohja duh! Dat was mijn secret santa nota bene.
Dat vind ik dus geen gekke naam. Het meisje waar ik het over had heet V.osse, dat vind ik minder.
Dus jouw kind heet later gewoon Henk, opgelost slotjequote:Op donderdag 27 oktober 2016 12:21 schreef Tink89 het volgende:
Bizar, die twee omgewisselde namen...
Wij hebben - later als we groot zijn - overigens nog een eis. Niet dezelfde voorletter als mijn aanstaande. Zij hadden thuis alle vier een M. Da's nogal rottig met de post.
Is van mijn oma he, dan hebben we t over 1933. Dat is niet extreem bizar voor die tijd. Zelfs gebruikelijk.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 12:21 schreef Tink89 het volgende:
Wij hebben - later als we groot zijn - overigens nog een eis. Niet dezelfde voorletter als mijn aanstaande. Zij hadden thuis alle vier een M. Da's nogal rottig met de post.
Echt waar? Nooit geweten! Interessantquote:Op donderdag 27 oktober 2016 12:35 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Is van mijn oma he, dan hebben we t over 1933. Dat is niet extreem bizar voor die tijd. Zelfs gebruikelijk.
Ik heb nog twee nichtjes met dezelfde doopnamen in omgekeerde volgorde en dan hebben we het over begin jaren 70.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 12:21 schreef Tink89 het volgende:
Thanks!quote:Op donderdag 27 oktober 2016 11:55 schreef lunapuella het volgende:
Mooie naam en betekenis, JeMoeder.
Check! Mijn broertje en ik hebben dezelfde doopnamen maar dan in omgekeerde volgorde. En wij zijn van half en eind jaren 80.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 12:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb nog twee nichtjes met dezelfde doopnamen in omgekeerde volgorde en dan hebben we het over begin jaren 70.
Gelukkig is het ook bedoeld voor een meisje :pquote:Op donderdag 27 oktober 2016 12:42 schreef AwayTL het volgende:
Sterre vind ik dan weer wat vreemd voor een jongen...
Dan vind ik Henk een beetje een vreemde meisjesnaam.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 13:33 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Gelukkig is het ook bedoeld voor een meisje :p
quote:Op donderdag 27 oktober 2016 14:01 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Dan vind ik Henk een beetje een vreemde meisjesnaam.
[..]
quote:Op woensdag 26 oktober 2016 22:06 schreef Knutknuttsson het volgende:
Zoek niet verder! Kans op 5000 euro als je je kindje Incentro noemt
Maak kans ook echtquote:Uit alle deelnemers wordt op 15 december 2016 op onpartijdige wijze één winnaar gekozen, waarbij de motivatie waarom het betreffende kind de naam Incentro verdient de keuze uit de correcte inzenders zal bepalen.
Heheh toen ik naam van baby van een vriendin hoorde zei ik oh zelfde voorletters (en achternaam) als papa.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 12:21 schreef Tink89 het volgende:
[..]
[..]
Ja, en dan telt de motivatie ook nogquote:Op donderdag 27 oktober 2016 14:39 schreef Unihipili het volgende:
[..]
[..]
Maak kans ook echt. Dus ook kans dat je je kind voor niks zo noemt.
lol ja dat las ik idd ookquote:Op donderdag 27 oktober 2016 17:14 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ja, en dan telt de motivatie ook nog
Alsof iemand een andere motivatie heeft dan 'voor t geld'![]()
![]()
Wij vonden dat juist zo'n non-argumentquote:Op donderdag 27 oktober 2016 12:21 schreef Tink89 het volgende:
Heb ik al eerder gehoord.quote:Op dinsdag 8 november 2016 00:49 schreef oh-oh het volgende:
Hier aan de overkant is een Nowi geboren, vind ik echt zo een compleet zelfverzonnen naam of zo...
Nowie versus noowee.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:37 schreef Unihipili het volgende:
Nee? Wel een klein beetje anders bij de W?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:44 schreef Tink89 het volgende:
omdat Engels/Duits dusSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn kat heet ook Zowie
disclaimer
quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:44 schreef Tink89 het volgende:
Dan snap ik niet waarom je Nowi zou schrijven als NoëSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
touchéquote:Op dinsdag 8 november 2016 15:49 schreef Skittles het volgende:
[..]
Dan snap ik niet waarom je Nowi zou schrijven als Noë
True... Daar had ik nog niet eens over nagedachtquote:
Ja zowie zeg ik ook, al ken ik een doodvervelende Zowee...(dat ben jij niet tink89quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:51 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zeg iig altijd Zowie tegen Zoës.
Zohee klinkt me erg onnatuurlijk in de oren
Mijn opa heette Wilhelmus Jacobus. Mijn vader, als oudste zoon, ook.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 13:33 schreef twist02 het volgende:
Mijn vader en z'n broer hebben ook dezelfde 2 doopnamen, maar dan andersom. Vond dat ook altijd heel gek, maar gebeurt dus vaker lees ik nu.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |