Voor wat ik even snel kan vinden hangt het af van het gebied waar je staat en is het iets rond de 200 euro ofzo.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 19:52 schreef schommelstoel het volgende:
En wat ben je kwijt zodra de boswachter je wel heeft gevonden?
Ah oké, ik had niet geweten dat het per plaats kon verschillen.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 19:54 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Voor wat ik even snel kan vinden hangt het af van het gebied waar je staat en is het iets rond de 200 euro ofzo.
Ik heb heel veel wild gekampeerd, ook in de Ardennen, maar een ding wat je nooit moet doen, is een kampvuur maken. Gebruik altijd een geschikte brander. Dit is niet alleen veel veiliger, maar mocht je gepakt worden (is mij ook wel eens overkomen), dan zijn de problemen iets kleiner. Dan heb je alleen een boete voor wildkamperen. Maak je een open (kamp)vuurtje, dan wordt je dat als gevaar voor bosbrand aangerekend.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 19:08 schreef DieGele het volgende:
Maar we willen wel een klein maar veilig vuurtje maken.
Ze braken het bos af?quote:Op woensdag 26 oktober 2016 20:01 schreef Gripper het volgende:
Ik kampeer ook al jaren wild in de Ardennen (en ook in Nederland, nog meer kans om ontdekt te worden) en ben nooit betrapt.
Wel zorgen dat je pas tegen zonsondergang je tentje opzet en op tijd weer weg bent. Desnoods s ochtends eerst stukkie lopen en dan pas ontbijten.
Ergste wat me een keer is overkomen is dat bosbouwers rondom ons kampement alvast begonnen met het bos afbreken, die konden er wel om lachen
In t reichswald was dat, op de grens tussen Groesbeek en kleve.
Ik begrijp dat de naam bosbouwers verwarring oproept, maar inderdaad: dat doen ze.quote:
Nee ik zag het gewoon heel grappig voor me, dat je in bebost gebied je tent in duikt en de volgende dag wakker wordt op een grote kale plek.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 20:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik begrijp dat de naam bosbouwers verwarring oproept, maar inderdaad: dat doen ze.
Lijkt je dat niks wildkamperen?quote:Op woensdag 26 oktober 2016 20:44 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Nee ik zag het gewoon heel grappig voor me, dat je in bebost gebied je tent in duikt en de volgende dag wakker wordt op een grote kale plek.
Nou sowieso niet in mijn eentje. In het verleden wel regelmatig gekampeerd, nooit in het wild, Zou het denk ik ook wel spannend, straks word je betrapt. En ik zou na 2 dagen ofzo toch wel echt een douche willen denk ik.quote:
Ik zou het ook spannend vinden.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 21:07 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Nou sowieso niet in mijn eentje. In het verleden wel regelmatig gekampeerd, nooit in het wild, Zou het denk ik ook wel spannend, straks word je betrapt. En ik zou na 2 dagen ofzo toch wel echt een douche willen denk ik.
Dat doen ze idd, met een bijl of een zaag.quote:
Cool. Maar in de zomer is dat toch een heel druk gebied? Met allemaal vakantieduitsers? Dus het hangt er ook vanaf wanneer je het doet natuurijk...quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 14:37 schreef victorinox het volgende:
Net terug van een weekje wildkamperen op Rügen (Duitsland) en niet betrapt geweest.
Klopt, in de zomer is het vrij druk. Nu in de herfstvakantie valt het wel mee.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 14:57 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Cool. Maar in de zomer is dat toch een heel druk gebied? Met allemaal vakantieduitsers? Dus het hangt er ook vanaf wanneer je het doet natuurijk...
Als jij daar zonder te kamperen zou hiken jaag je de beesten toch ook weg?quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 14:37 schreef victorinox het volgende:
Net terug van een weekje wildkamperen op Rügen (Duitsland) en niet betrapt geweest.
In de Ardennen een keer betrapt door een jachtopziener. Dat is het belangrijkste om op te letten. Jagers vinden het niet leuk dat je hun wild wegjaagd.
Bedankt voor je reactie, we kunnen de tips goed gebruiken!quote:Op woensdag 26 oktober 2016 19:30 schreef Waterdrinker het volgende:
Ik heb het meerdere keren gedaan. Het is erg lastig om een goede plek te vinden (niet zichtbaar vanaf een pad (ivm ontdekking), niet te ver van een pad (ivm alles sjouwen), auto in de buurt onopvallend kunnen droppen, langs een beekje, geschikte plek om een tent op te bouwen, enz.), maar tot nu toe is het elke keer wel gelukt.
Protip: bedenk vooraf waar je plek aan moet voldoen, probeer met Google Maps wat richtgebieden te zoeken waar je mogelijk kunt slagen, rij vroeg op de dag die kant op en besteed een dag aan het zoeken van een plek. Mocht je een mwah-plek vinden: onthoud waar 'ie is; bij gebrek aan beter kun je dan alsnog daarheen gaan.
Vuur maken zou ik niet doen of hooguit op de laatste dag; de kans op ontdekking is dan wel een stuk groter en bovendien zal de boswachter het niet altijd even relaxt vinden.
De kans op ontdekking is nihil als je een goede plek hebt en geen aandacht trekt. Het is niet alsof de boswachter elke dag z'n hele bos afstruint, wij stonden telkens op plekken waar je gewoonweg alleen lopend kon komen en behoorlijk ver van de paden, dus dan word je niet gevonden zolang je niet gezien wordt als je met gasstel, hangmat en alles onder je arm het bos in loopt.
Fijn om te weten, bedankt!quote:Op woensdag 26 oktober 2016 20:01 schreef Gripper het volgende:
Ik kampeer ook al jaren wild in de Ardennen (en ook in Nederland, nog meer kans om ontdekt te worden) en ben nooit betrapt.
Wel zorgen dat je pas tegen zonsondergang je tentje opzet en op tijd weer weg bent. Desnoods s ochtends eerst stukkie lopen en dan pas ontbijten.
Ergste wat me een keer is overkomen is dat bosbouwers rondom ons kampement alvast begonnen met het bos afbreken, die konden er wel om lachen
In t reichswald was dat, op de grens tussen Groesbeek en kleve.
Bedankt voor je advies, ik ga alleen m'n vrienden niet meer over kunnen halen denk ik. Weet je toevallig of de boeten per persoon is of gedeeld kan worden?quote:Op woensdag 26 oktober 2016 20:01 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Ik heb heel veel wild gekampeerd, ook in de Ardennen, maar een ding wat je nooit moet doen, is een kampvuur maken. Gebruik altijd een geschikte brander. Dit is niet alleen veel veiliger, maar mocht je gepakt worden (is mij ook wel eens overkomen), dan zijn de problemen iets kleiner. Dan heb je alleen een boete voor wildkamperen. Maak je een open (kamp)vuurtje, dan wordt je dat als gevaar voor bosbrand aangerekend.
Bedankt voor de tip, ik heb hier zelf ook al naar gekeken maar mijn mede kampeerder zag dit niet zitten. (die al wel ervaren is met wildkamperen)quote:Op woensdag 26 oktober 2016 22:08 schreef 99.999 het volgende:
Wel zo nu en dan wild gekampeerd, altijd goed gegaan, ook met kampvuur.
Maar als je zoiets voor het eerst wilt doen is zo'n bivakplek wellicht wel wat. Kost niks, weg van de beschaving en ook geen voorzieningen dus wel het wilde gevoel.
http://www.bivakzone.be Hier staan wel wat mogelijkheden aangegeven, ook in de Ardennen.
Oh, dan moet het wel lukken. Wildkamperen is geen raketwetenschapquote:Op zondag 30 oktober 2016 15:18 schreef DieGele het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip, ik heb hier zelf ook al naar gekeken maar mijn mede kampeerder zag dit niet zitten. (die al wel ervaren is met wildkamperen)
Wij kregen er een persoon. Destijds 185,- gulden. (Ja, het is even geleden...)quote:Op zondag 30 oktober 2016 15:15 schreef DieGele het volgende:
[..]
Bedankt voor je advies, ik ga alleen m'n vrienden niet meer over kunnen halen denk ik. Weet je toevallig of de boeten per persoon is of gedeeld kan worden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |