abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 oktober 2016 @ 15:34:02 #276
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166242074
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 15:31 schreef sc00p het volgende:

[..]

Jij zal het vast wel aanstellerij vinden dat dat arme meisje zat te huilen. ;)
Het scheldwoord maakt niet zo veel uit, wel de omstandigheden waaronder het wordt geuit en de intentie ervan. Zie ook de Johan Derksens "aapje" discussie.
  donderdag 27 oktober 2016 @ 15:35:06 #277
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166242093
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 15:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ook jij haalt hier toch echt twee groepen door elkaar.

1) Mensen die ZP willen aanpassen.
2) Mensen die er racistische symboliek in zien.

Dit zijn grotendeels twee verschillende groepen mensen.
Waarom zou je ZP willen aanpassen als je er géén racistische symboliek in ziet? o|O
  donderdag 27 oktober 2016 @ 15:35:30 #278
164607 sc00p
D66-rechter
pi_166242103
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 15:32 schreef john2406 het volgende:

[..]

Toen jij er echt iets aan kon doen, was die een jaar hoger en nou wil je het wel?
Een 10 jarige afrekenen omdat degene niets doet tegen racisme is een beetje raar of niet? Ik snapte het zelf volgens mij nieteens.

Wel grappig dat sommige mensen het nog steeds niet snappen :')
Ik ook, bedankt!
pi_166242144
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 15:08 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Geef ze de tijd, he.
Wat ook jammer is, is dat de gevoelens van de mensen die piet zwart willen blijven houden (zonder neger kenmerken, het is nu eenmaal altijd al zwarte piet) minder tellen dan de gekwetste gevoelens van de zwarten. Een mooie middenweg zou zijn gewoon zwart schminken, niet om een neger uit te beelden. Met eigen haar. Dat is toch nauwelijks racistisch?
Dat kan toch gewoon bij de "roetpiet"???? De roetpiet is namelijk een compromis waarin dat element zwart van de pro pieten gewoon gehoord is.

Je kan dat zwarte roet dikker aanzetten tot vrijwel geheel zwart op het gezicht. Doe je er een paar vegen in en laat je zo dat "roet" idee zien.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166242174
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 15:35 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Waarom zou je ZP willen aanpassen als je er géén racistische symboliek in ziet? o|O
En dit vraag jij je nu echt, in deel 44 van dit topic, voor het eerst af?

Tip: probeer eens te luisteren naar wat tegenstanders zeggen. Echt te luisteren, en niet alleen je eigen grammofoonplaat af te spelen. Want zolang mensen niet naar elkaar luisteren heeft deze discussie totaal geen zin.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Forum Admin donderdag 27 oktober 2016 @ 15:41:18 #281
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_166242212
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 15:37 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat kan toch gewoon bij de "roetpiet"???? De roetpiet is namelijk een compromis waarin dat element zwart van de pro pieten gewoon gehoord is.

Je kan dat zwarte roet dikker aanzetten tot vrijwel geheel zwart op het gezicht. Doe je er een paar vegen in en laat je zo dat "roet" idee zien.
Geloof me, dat word ook als racisme aangezien. Ik zei het al eerder, wat een oerhollandse discussie met oerhollands polderoplossing had kunnen worden is verzandt in een kansloze (internet)discussie met mensen die ontzettend heilig overtuigd zijn van hun eigen gelijk en 0,0 oor hebben naar de argumenten van de tegenpartij.

Zo heb je dus mensen die he-le-maal niets aan ZP willen veranderen (want traditie) en aan de andere kant de groep die ZP helemaal wil zien verdwijnen, want racisme. (of gewoon NL haat)

Ik zie op facebook de meest kansloze opmerkingen voorbij komen van beide kampen, de grap is dat beide nogal racistisch van aard zijn, maar ze dat zelf niet niet doorhebben.

De grootste grap vond ik nog wel een of andere zwarte vent die een hele rant had geupload die vond dat ''niggers'' (want zo noemde hij zijn medemens) dom waren, want ze verloochenden hun afkomst. Zo trouwden ze ''witte mensen'' en namen ze ''witte gebruiken'' over. Nu is dat totaal niet representatief voor het overgrote deel van de zwarte bevolking, hoop ik dan maar, maar het toont maar eens aan hoe racisme diepgeworteld in de mens zelf zit.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_166242242
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 15:37 schreef erodome het volgende:

[..]

Maar zoals het er nu gaat uitzien, met een paar vegen, begrijp ik dat de pro pieten daar niet echt blij mee zijn. Omdat het wel een heel erg grote verandering is. Ze zijn klaarblijkelijk erg gehecht aan de zwart geschminkte en willen dat aan hun kinderen meegeven. Hun hart is zwaar teleurgesteld en ik vind dat daar ook aandacht aan gegeven mag worden.
  Forum Admin donderdag 27 oktober 2016 @ 15:43:20 #283
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_166242254
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 15:42 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Maar zoals het er nu gaat uitzien, met een paar vegen, begrijp ik dat de pro pieten daar niet echt blij mee zijn. Omdat het wel een heel erg grote verandering is. Ze zijn klaarblijkelijk erg gehecht aan de zwart geschminkte en willen dat aan hun kinderen meegeven. Hun hart is zwaar teleurgesteld en ik vind dat daar ook aandacht aan gegeven mag worden.
Nee, kan niet. Is racisme en mensen die daar moeite mee hebben zijn PVV tokkies.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_166242255
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 15:31 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Je hebt in het Engels POC's, nietwaar? People of Colour. Dat zal in het Nederlands wel pokke-mensen worden :X

Je kunt je afvragen waarvoor dat er überhaupt een apart woord voor nodig is. Ik kon uitstekend zonder apart woord, tot de-mensen-die-voorheen-negers-werden-genoemd zo nodig een aparte status opeisten.

Als je een van twee blanken wilt aanduiden, kun je de huidskleur niet gebruiken om het onderscheid te maken. Waarom is dat dan wel nodig als het een blanke en iemand-met-een-kleurtje (IMEK?) is?
Persoonlijk maakt het mij ook niet uit maar in een discussie waar het wel relevant is om dat onderscheid te maken kan je niet aankomen met POC of IMEK. Die woorden zijn hier iig nog niet ingeburgerd. Bovendien zijn het dan woorden die blanken hebben verzonnen voor mensen met een kleurtje.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166242347
quote:
6s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 15:18 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

[..]

Het probleem is denk ik dat alle woorden waarmee je iemand van het negroide ras aanduidt in principe een negatieve lading heeft (of kan krijgen) door de suprematie die het blanke ras zichzelf heeft toebedeeld in de geschiedenis.

Nikker had vroeger een veel negatievere lading dan het toen 'neutrale' woord neger. Sinds we dat niet meer gebruiken heeft het woord neger een negatievere lading gekregen dan het oorspronkelijk had.

Ik gebruik het uit gemakzucht moet ik eerlijk zeggen omdat een neutrale omschrijving veel ingewikkelder wordt en onhandig is als je het vaak gebruikt. Als iemand een kort neutraal woord heeft voor iemand van het negroide ras hou ik me aanbevolen :P
En dat terwijl van oorsprong de duiding 'nikker' helemaal niets met negers te maken heeft. Eerder iets met Zwarte Piet. :7

Maar dat interesseert verder toch bijna gaan hond. :P
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166242435
quote:
7s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 15:41 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Geloof me, dat word ook als racisme aangezien. Ik zei het al eerder, wat een oerhollandse discussie met oerhollands polderoplossing had kunnen worden is verzandt in een kansloze (internet)discussie met mensen die ontzettend heilig overtuigd zijn van hun eigen gelijk en 0,0 oor hebben naar de argumenten van de tegenpartij.

Zo heb je dus mensen die he-le-maal niets aan ZP willen veranderen (want traditie) en aan de andere kant de groep die ZP helemaal wil zien verdwijnen, want racisme. (of gewoon NL haat)

Ik zie op facebook de meest kansloze opmerkingen voorbij komen van beide kampen, de grap is dat beide nogal racistisch van aard zijn, maar ze dat zelf niet niet doorhebben.

De grootste grap vond ik nog wel een of andere zwarte vent die een hele rant had geupload die vond dat ''niggers'' (want zo noemde hij zijn medemens) dom waren, want ze verloochenden hun afkomst. Zo trouwden ze ''witte mensen'' en namen ze ''witte gebruiken'' over. Nu is dat totaal niet representatief voor het overgrote deel van de zwarte bevolking, hoop ik dan maar, maar het toont maar eens aan hoe racisme diepgeworteld in de mens zelf zit.
Helemaal gelijk!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2016 15:54:13 ]
pi_166242438
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 15:47 schreef Montagui het volgende:

[..]

En dat terwijl van oorsprong de duiding 'nikker' helemaal niets met negers te maken heeft. Eerder iets met Zwarte Piet. :7

Maar dat interesseert verder toch bijna gaan hond. :P
Klopt. Maar doordat er in het verleden een verbintenis is gelegd van dat woord met mensen van het negroide ras verdwijnt het woord nu. Dat kan je jammer vinden maar taal is nu eenmaal ook niet statisch, het verandert voordurend.

Edit: net als Zwarte Piet :P
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166242826
quote:

[..]

Bizar, nog nooit gezien in 2016. Wel in het verleden toen sommige donkere mensen totaal gingen doorslaan in Amerika.

Ik zie vooral veel racisme naar 'gekleurde mensen' en allochtonen toe op Facebook enzo. En op internet eigenlijk gewoon vooral. Echt bizar vind ik.
pi_166243154
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 15:35 schreef sc00p het volgende:

[..]

Een 10 jarige afrekenen omdat degene niets doet tegen racisme is een beetje raar of niet? Ik snapte het zelf volgens mij nieteens.

Wel grappig dat sommige mensen het nog steeds niet snappen :')
Dus als jij een snoepje of wat dan ook kreeg en een andere niet had jij niet door dat het niet rechtmatig was?

Ik zie het vandaag de dag ook nog wel hoor 1 vraagt zich een ijsje aan mam of pap er staan drie vriendjes of vriendinnetjes bij, heb het gezien alleen het kind krijgt een ijsje!
Maar het gaat wel erg way off nou dan.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2016 16:33:42 ]
pi_166243370
quote:

Nee, het toont aan dat we Amerikaanse rassenkwesties aan het importeren zijn. We moeten niet vergeten dat racisme daar niet alleen ernstiger is maar ook anders van aard. De reactie van de (in ieder geval grootste) slachtoffers van racisme is ook anders. Daar gaat het dan vaak over de black communities die gezamenlijk vooruit moeten. In Nederland heb je een andere geschiedenis en ander getalsverhoudingen, waardoor het veel meer om het individu gaat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 27 oktober 2016 @ 16:55:05 #291
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166243480
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 15:39 schreef Molurus het volgende:

[..]

Tip: probeer eens te luisteren naar wat tegenstanders zeggen. Echt te luisteren, en niet alleen je eigen grammofoonplaat af te spelen. Want zolang mensen niet naar elkaar luisteren heeft deze discussie totaal geen zin.
Ik hoor daar "Zwarte Piet is racisme". Ik hoor ook dat ze zich gekwetst voelen vanwege de connectie die er wordt gemaakt met racisme.

Ik ben nog nooit een andere reden voor wijzigingen tegengekomen dan racisme.
Behalve dan het gewone gejen en het schoppen tegen de Nederlandse cultuur, maar dat vind ik geen plaats hebben in de discussie.
  donderdag 27 oktober 2016 @ 16:56:58 #292
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166243512
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 15:39 schreef Molurus het volgende:

[..]

Of je bedoelt natuurlijk die lui met die slappe knieën.
  donderdag 27 oktober 2016 @ 16:59:45 #293
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166243553
quote:
14s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 15:43 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Persoonlijk maakt het mij ook niet uit maar in een discussie waar het wel relevant is om dat onderscheid te maken kan je niet aankomen met POC of IMEK. Die woorden zijn hier iig nog niet ingeburgerd. Bovendien zijn het dan woorden die blanken hebben verzonnen voor mensen met een kleurtje.
IMEK heb ik uit mijn duim gezogen.
POC zie ik echter heel veel gebruikt worden door Amerikaanse POC zelf.
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 17:03:39 #294
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166243600
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 14:54 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zowel voor- als tegenstanders van ZP geven geen ruk om Quincy. Waarom we alsmaar met hem bezig zijn is mij een raadsel. Maar wellicht weet jij het?
ik gok dat mensen toch een ruk geven om ZP
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166243718
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 17:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik gok dat mensen toch een ruk geven om ZP
Ik gok meer dat die mensen vinden dat figuren als Quinsy niets te vertellen mogen hebben over 'onze' cultuur :)
pi_166243721
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 14:54 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zowel voor- als tegenstanders van ZP geven geen ruk om Quincy. Waarom we alsmaar met hem bezig zijn is mij een raadsel. Maar wellicht weet jij het?
Gewoon, ongeïnformeerdheid. Quinsy is allang gestopt met actief actievoeren.

Volgens zijn maatje van destijds met de t-shirts, Jerry Afriyie, zou Quinsy zelfs het 'witte superioriteitsgevoel' overgenomen hebben.

https://www.facebook.com/jklrebel/posts/1221517937861031
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 17:14:34 #297
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166243729
quote:
6s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 17:13 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ik gok meer dat die mensen vinden dat figuren als Quinsy niets te vertellen mogen hebben over 'onze' cultuur :)
ik geef om zwarte piet en quincy mag van mij gewoon zijn mening uiten
pi_166243747
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 17:14 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik geef om zwarte piet en quincy mag van mij gewoon zijn mening uiten
Maar jij windt je dan ook niet buitenproportioneel op over Quinsy
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 17:18:44 #299
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166243788
quote:
14s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 17:15 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Maar jij windt je dan ook niet buitenproportioneel op over Quinsy
daar hadden we het ook niet over
pi_166243854
quote:
6s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 17:13 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Nee want Quinsy en SS zijn heulemaal niet radicaal...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')