Volgens mij woont 90% van Nederland zo ??quote:Op maandag 24 oktober 2016 18:26 schreef Patroon het volgende:
Tjees wat een pauperzooi. Zo krap op elkaar wonen..ik zou gek worden..
Oh?quote:Op maandag 24 oktober 2016 18:30 schreef Geerd het volgende:
[..]
Volgens mij woont 90% van Nederland zo ??
Naja misschien wat minder hele zooi wonen nog dichter op elkaar in een flat.quote:
Tsja...ik woon dan ook in Friesland (ook wat van te zeggen) maar wel 400m2 grond.quote:Op maandag 24 oktober 2016 18:30 schreef Geerd het volgende:
[..]
Volgens mij woont 90% van Nederland zo ??
Dat moet toch gewoon af en toe kunnen. Dan doen ze de ramen maar een uurtje dicht hoor.quote:Op maandag 24 oktober 2016 18:37 schreef halfway het volgende:
[..]
Lekker aso.
Bouw het ding om op gas.
Idd. Ik vind zo'n wijk nou niet gemaakt om hout te gaan fikken. Daar is het gewoon te klein voor.quote:Op maandag 24 oktober 2016 18:37 schreef halfway het volgende:
[..]
Lekker aso.
Bouw het ding om op gas.
Dat helpt geen zak. Formeel zou je kanaal boven het dak (van je woning) uit moeten komen.quote:Op maandag 24 oktober 2016 18:20 schreef revpolen het volgende:
1. Schoorsteen over schuurtje 3 meter naar achteren dan is hij iets verder van onze huizen af.
Gewoon goed droog hout kopen en eventueel zorgen dat er makkelijk meer zuurstof bij je vuur kan komen. Dan brand het heter en heb je (mits goed droog hout) minder rook.quote:2. Ik heb al gemerkt volgens mij dat als ik hout koop bij de bouwmarkt dit meer rookt dan als ik pallets op stook. Momenteel zit er wat resthout in van de overkapping en dit rookt ok aardig..
Hoe of waar ts precies woont is geen onderwerp van discussie denk ikquote:Op maandag 24 oktober 2016 18:26 schreef Patroon het volgende:
Tjees wat een pauperzooi. Zo krap op elkaar wonen..ik zou gek worden..
Alleen ligt het hoogste punt van hun afvoer fors hoger dan dat van jouquote:Op maandag 24 oktober 2016 19:08 schreef revpolen het volgende:
staan villa's gebouwd.. die hebben open haard.. dus daar zal ook overlast van komen...
Droog hout halen zonder veel hars bv beuken/eiken. Ik gebruik de pakketten van zwaluw die je meestal bij benzinepompen kunt halen (komen ook goed uit de test).quote:Op maandag 24 oktober 2016 18:20 schreef revpolen het volgende:
Geen idee waar het moet.. maar aangezien ik eenpassing wil gaan maken gok ik hierzo:P
Nu klein jaartje woon in in nieuwbouw woning, altijd gezegd als ik een tuin heb wil ik een hottub hebben waar in ik heerlijk kan ontspannen na het werk. Met al mijn buren in het rijtje afspraken gemaakt dat mocht er last van zij dit mij zouden laten weten..
2 maanden geleden stond er ineens een vrouw in mijn tuin die had last van de stank enz.. ( kende de vrouw niet... dus vroeg waar ze woonde, bleek rijtje aan de zijkant van mijn tuin te zijn. ) Ik kon mij voorstelen dat in de zomer raam open/deur open er "last"van was op dit moment.
Nogmaals aan mijn directe buren gevraagd en die vinden het geen probleem ( sommige zelfs heerlijk openhaard geur)
Zojuist dat ding maar weer eens aangewapperd, maatje heeft het zwaar ff momenteel dus willen avondje lekker praten en drinken in dat ding. tot plots de deur bel gaat.. Een man ( na een gesprek de man van de mevr. die 2 maanden geleden in mijn tuin stond )
Nu eiste hij min of meer dat ik de hottub niet meer gebruik als hij overlast geeft. "Ja jij heb dat ding gekocht, dan heb je een risico hem niet meer te kunnen gebruiken.." Nou dat dacht ik dus nietMaar eerst wil ik iets proberen om de geur te verminderen.. Iemand tips?
zat zelf te denken..
1. Schoorsteen over schuurtje 3 meter naar achteren dan is hij iets verder van onze huizen af.
2. Ik heb al gemerkt volgens mij dat als ik hout koop bij de bouwmarkt dit meer rookt dan als ik pallets op stook. Momenteel zit er wat resthout in van de overkapping en dit rookt ok aardig..
3. ? Iemand nog tips?
Blijft veel te klein voor dat gevaartequote:Op maandag 24 oktober 2016 19:08 schreef revpolen het volgende:
Ga iig wind richting aanwijzer halen, zodat ik dat in de gaten kan houden. En in combo met goed gedroogd hout moet het dan minder zijn..
@patroon.. dan heb je maar 2x zoveel als mij! En dat terwijl ik 4km van den-haag woon... dus wat is je punt? Tegenover mij ( en hun huis ) staan villa's gebouwd.. die hebben open haard.. dus daar zal ook overlast van komen... @dimmak ja dat vind ik ook.. is 1x per maand/2 maanden een uurtje dat ik stook..
@goed_volk. Heb het opgezocht maar in deze gemeente mag het gewoon!
Moet je ff googlen op størvattquote:Op maandag 24 oktober 2016 21:28 schreef Funkel het volgende:
Wordt zo'n ding nou snel warm? En hoeveel hout moet je stoken voor een uurtje chillen? Ik wil ook een hottub!
Bij wijze van spreken... niet dus. Beetje hetzelfde als "ja het was een keer een blanke, maar het had net zo goed een zwarte kunnen zijn" (Theo Maasen)quote:Op maandag 24 oktober 2016 21:56 schreef Isdatzo het volgende:
Doe je buurt een plezier en ga zoiets op gas doen. M'n ouders wonen ook in een buurt waar een aantal mensen een open haard / houtkachel heeft en op windstille dagen staat het blauw van de rook (bij wijze van spreken).
Ad1.: die 3 meter kan je beter in verticale pijp steken: hoe hoger de pijp, des te beter de trek en des te minder er weer terug slaat richting tuinen. Hangt ook van de windcondities af. Met het windstille weer van afgelopen dagen, zal er altijd wel in de buurt te ruiken zijn. Verder wat anderen al meldden:quote:Op maandag 24 oktober 2016 18:20 schreef revpolen het volgende:
zat zelf te denken..
2. Ik heb al gemerkt volgens mij dat als ik hout koop bij de bouwmarkt dit meer rookt dan als ik pallets op stook. Momenteel zit er wat resthout in van de overkapping en dit rookt ok aardig..
3. ? Iemand nog tips?
Speciaal voor de wat minder scherpe messen uit de lade (hiermee bedoel ik jou) zal ik het herformuleren: er hangt dan een doordringende rooklucht in de wijk.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 07:33 schreef Funkel het volgende:
[..]
Bij wijze van spreken... niet dus. Beetje hetzelfde als "ja het was een keer een blanke, maar het had net zo goed een zwarte kunnen zijn" (Theo Maasen)
quote:Het principe van de Zwitserse Methode is dat u tijdens het aanmaken van uw haard het meest brandbare materiaal bovenaan legt. Het voordeel van het op deze manier stoken is dat de vlam wordt gejaagd in de kachel zonder al te veel schadelijke rook te veroorzaken. U begint dus top-down: dikker hout op de aslaag, dun aanmaakhout erop en bovenaan een (geparaffineerd) aanmaakblokje. Hierdoor ontstaat minder rookvorming dan bij de traditionele wijze van aanmaken: prop kranten eronder, daarop aanmaakhoutjes en daar weer dikker hout tegen. Hieronder vindt u een filmpje die u laat zien hoe deze manier van stoken in zijn werk gaat.
Werkt goed. Zo doe ik het al een aantal jaar.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 12:38 schreef Wespensteek het volgende:
https://www.vanmanenkachels.nl/zwitserse-methode
[..]
We leven in een tijd dat mensen overal aanstoot aan nemen, helaas kan ik dus voorstellen dat mensen dat vervelend vinden.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 11:47 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Speciaal voor de wat minder scherpe messen uit de lade (hiermee bedoel ik jou) zal ik het herformuleren: er hangt dan een doordringende rooklucht in de wijk.
Kan je je voorstellen dat mensen dat vervelend vinden?
Nee, wel langer dan weken achter elkaar.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 17:09 schreef Funkel het volgende:
[..]
We leven in een tijd dat mensen overal aanstoot aan nemen, helaas kan ik dus voorstellen dat mensen dat vervelend vinden.
Ik vind echter dat mensen eens een keer niet zo moeten zeiken. Het is niet zo dat je weken achter elkaar in de rooklucht zit en dat je huis onverkoopbaar wordt.
Zoals Lienekien al aangeeft is het best ongezond, lees jezelf maar eens in. En ja, het is wel zo dat je weken achtereen in rooklucht zit wanneer een aantal schoorstenen geregeld staat te roken in jouw buurt. Zijn het niet je naaste buren dan is het wel ergens een straat verderop. Zeker wanneer het weinig waait dan blijft die rook lang hangen. Prettig wanneer je 's nachts met je raam open slaapt, of wanneer je je was droogt.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 17:09 schreef Funkel het volgende:
[..]
We leven in een tijd dat mensen overal aanstoot aan nemen, helaas kan ik dus voorstellen dat mensen dat vervelend vinden.
Ik vind echter dat mensen eens een keer niet zo moeten zeiken. Het is niet zo dat je weken achter elkaar in de rooklucht zit en dat je huis onverkoopbaar wordt.
quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 17:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, wel langer dan weken achter elkaar.
Ik stoor me er zelf ook aan dat je soms 's ochtends al niet behoorlijk kunt luchten vanwege de rooklucht.
En het is erg ongezond. Ze mogen het wat mij betreft ook verbieden in dichtbebouwde gebieden.
Oh, sterk!quote:
Goeie tip! Ga ik ook eens proberen.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 13:31 schreef Redcoon het volgende:
Droogte van je hout is erg belangrijk. Bouwmarkt hout heeft mij al heel vaak kopzorgen bezorgd, idem ditto voor resthout.
Ook van belang, niet te snel teveel willen opstoken!
PS. Probeer deze techniek van vuurstarten eens uit, va. 01:35;
Dit ook. Wacht niet totdat ze op de stoep staan, maar wees het voor. Bel eens aan en maak een praatje dat je eea inmiddels hebt aangepast en anders doet. En vraag wat hun bevindingen zijn.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 08:45 schreef Barrah het volgende:
Laat vooral aan je buren merken dat je hun klacht wel serieus neemt,
Als iemand niet met barbecue's om kan gaan kan die inderdaad ook klachten verwachten.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 13:10 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik vraag me af of die buur van TS ook bij mensen komt klagen als de BBQ's aanstaan. Daar komen soms ook rookwolken vanaf dat je denkt, moet dat nou...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |