Ah, dan moet Veronica wel verhuizen, als Talpa die frequentie heeft gekocht. Radio 10 moet dan ook verhuizen.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 11:18 schreef franklop het volgende:
1) Talpa Radio, 101 FM en DAB+ (was: Sky Radio)
2) Talpa Radio, onder andere 103.0/103.2 FM en DAB+ (was: Radio Veronica)
3) DPG Media, 100.4 FM, 100.7 FM en DAB+ (was: Qmusic)
4) Business Nieuws Radio, onder andere 91.3/100.1 FM en DAB+ (was: BNR)
5) Mediahuis, onder andere 91,1/95.2 FM en DAB+ (was: SLAM!)
6) Talpa Radio, 102 FM en DAB+ (was: Radio 538)
7) DPG Media, onder andere 103.8/104.1 FM en DAB+ (was: Radio 10)
8) Financial News Radio, onder andere 90.5/90.7 FM en DAB+ (was: Sublime)
9) Mediahuis, onder andere 104.4/104.6 FM en DAB+ (was: 100% NL)
Dat mogen ze deels zelf bepalenquote:Op vrijdag 7 juli 2023 11:21 schreef MadMaster het volgende:
[..]
In het Ad artikel staat overigens alleen alleen welke media bedrijven een FM frequentie toegekend krijgen, niet welke zender straks op de vergeven frequenties te horen zijn:
[ afbeelding ]
Radio 10 op Veronica, Veronica op Slam! En Joe op Radio 10quote:Op vrijdag 7 juli 2023 11:21 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Ah, dan moet Veronica wel verhuizen, als Talpa die frequentie heeft gekocht. Radio 10 moet dan ook verhuizen.
Financial News Radio is nieuw, jammer van Sublime.
Ja, dat was eigenlijk al een vrij kansloze missie.quote:
Zeker, maar het is dus nog even afwachten op welke frequentie Veronica te horen is.quote:
Dat lijkt mij idd ookquote:Op vrijdag 7 juli 2023 11:28 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zeker, maar het is dus nog even afwachten op welke frequentie Veronica te horen is.
Hoewel ik gok dat het die van SLAM wordt, aangezien er minimaal 1 NL zender moet blijven...
Het zou mij niets verbazen als er verkennende gesprekken vooraf zijn geweest tussen de diverse inschrijvers. Heel veel potentiële buitenstaanders waren er niet, alleen de financieel kleine jongens moesten geëlimineerd worden...quote:Op vrijdag 7 juli 2023 11:24 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Ja, dat was eigenlijk al een vrij kansloze missie.
Vraag me af of het nu als geslaagde veiling wordt gezien. Moest minimaal ¤ 73 miljoen opbrengen, maar met uiteindelijk (net geen) ¤ 152 miljoen is het wel fors minder dan de ¤ 284 miljoen uit 2003...
Die 73 miljoen was toch 60% van wat ze verwachten?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 11:24 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Ja, dat was eigenlijk al een vrij kansloze missie.
Vraag me af of het nu als geslaagde veiling wordt gezien. Moest minimaal ¤ 73 miljoen opbrengen, maar met uiteindelijk (net geen) ¤ 152 miljoen is het wel fors minder dan de ¤ 284 miljoen uit 2003...
In de auto nog welquote:Op vrijdag 7 juli 2023 11:35 schreef MadMaster het volgende:
Ik kan me overigens niet heugen wanneer ik voor het laatst naar FM radio heb geluisterd, alles is nu DAB+ of internet stream.
Idem. Ik switch tussen FM en BTquote:
Sinds 4 jaar zit daar bij mij een DAB+ radio in en die zijn bij nieuwe voertuigen standaard ingebouwd, dus de FM luisteraars zullen op termijn uitsterven...quote:
quote:Sinds 20 december 2020 moeten nieuwe auto's voorzien zijn van DAB+-ontvangstmogelijkheid.
Stiekem wel fantastischquote:
Vanwaar je haat tegen Kink?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 11:44 schreef franklop het volgende:
[..]
Stiekem wel fantastisch
Al weet niemand echt wat er achter FNR zit
Die wilden heel graag op de FM, diverse rechtszaken (wellicht ook wel terechte zaken) om een veiling te krijgen voor de FM, investeerder achter zich en dan toch niet met de grote jongens mee kunnen doen.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 11:47 schreef Piles het volgende:
[..]
Vanwaar je haat tegen Kink?
Als ik moet kiezen tussen 538/Sky/SLAM etc en Kink, dan vind ik Kink toch wel een toevoeging aan FM.
Waarom fantastisch? Voor de diversiteit niet. Met q music, 538, sky en radio 2 genoeg dezelfde meukquote:Op vrijdag 7 juli 2023 11:44 schreef franklop het volgende:
[..]
Stiekem wel fantastisch
Al weet niemand echt wat er achter FNR zit
Maar alles is ook wel online of via DAB te vinden tegenwoordig, dus veel mensen kunnen blijven luisteren wat ze willenquote:Op vrijdag 7 juli 2023 11:52 schreef alopio het volgende:
[..]
Waarom fantastisch? Voor de diversiteit niet. Met q music, 538, sky en radio 2 genoeg dezelfde meuk
Bron: https://www.radiofreak.nl(...)meer-top-40-draaien/quote:Rob Stenders: “Radio Veronica gaat vanaf september niet veel meer Top 40 draaien”
maandag 17 juli 2023 19:35
Radio Veronica heeft vanaf 1 september geen strenge clausule meer, waardoor het station straks de muziek mag draaien die het wil. “Maar ik ben niet van plan om een bak Top 40 op de mensen los te laten”, zegt zenderbaas Rob Stenders in de podcast ‘In Vorm’. “Ik hoef ook niet de zoveelste zender te zijn die dezelfde hitjes draait. Dat doet iedereen al, dus daar kunnen wij ons niet in onderscheiden.”
Veronica heeft nu nog de strenge clausule waarin het geen muziek mag draaien die de afgelopen vijf jaar in de Top 40 heeft gestaan. Dat leidt soms tot een gekke situaties, aldus Rob. “Goede nummers als Impossible van Nothing But Thieves heeft zo’n drie weken in de Top 40 gestaan, met volgens mij als hoogste notering plek 38. Die mogen wij eigenlijk niet draaien. Dat is insane.”
Die clausule valt vanaf september weg, nu de FM-frequenties opnieuw zijn verdeeld. “Ik vind nieuwe muziek al een redelijk belangrijke rol hebben op Radio Veronica en ik heb ook niet direct de drang om straks allemaal Top 40 te draaien”, aldus Rob.
Er gaat nu ook het gerucht Stenders probeert om Gerard Ekdom los te weken bij Talpa: https://www.mediacourant.(...)bij-talpa-al-gebeld/quote:Op maandag 17 juli 2023 20:08 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Bron: https://www.radiofreak.nl(...)meer-top-40-draaien/
Dat heeft Stenders wel geprobeerd met Veronica, hij wilde van er de muzikale vrijplaat van maken,quote:Op donderdag 27 juli 2023 13:10 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Er gaat nu ook het gerucht Stenders probeert om Gerard Ekdom los te weken bij Talpa: https://www.mediacourant.(...)bij-talpa-al-gebeld/
Er is juist schreeuwend behoefte aan een zender die niet de godganse dag muziek uit de categorie Flemming en Suzan & Freek draait, maar die gewoon gaat voor kwaliteit, ongeacht of dat in hitlijsten opduikt.
quote:VERHUISBERICHT
31 augustus is voor een hele generatie Veronica-liefhebbers een datum die een vaste plaats heeft veroverd in het collectieve geheugen. In 1974 kwam er op die dag een einde aan de roemruchte, iconische zeezender Radio Veronica.
Nu zijn we een 'paar jaar' verder en heeft het toeval besloten dat deze datum weer een rol van betekenis gaat spelen in de toekomst van Veronica.
Vanaf 1 september is er een nieuwe FM-frequentie. De licentie daarvoor is voor een jaartje of 10 en meer. Op radioveronica.nl kun je zien op welke stek Veronica te vinden is. In de meeste auto's zal de frequentie automatisch overschakelen en op DAB+ zitten we op dezelfde plek. En luister je online, dan is het net alsof je helemaal geen verhuisdozen nodig hebt.
We zijn nu de lekkere Housewarming Hitlijst aan het uitzenden waar we op de verhuisdag - 1 september - de finale van gaan draaien. Je hoort de liedjes die zowel in het hier en nu als in het zeer rijke verleden veel betekenis hebben gehad voor Radio Veronica en de luisteraars! De lijst is nog voor een gedeelte in te vullen.
Daarom nog twee onbescheiden vragen om het feestje compleet te maken:
1. Welke liedjes mogen op een Veronica-feestje niet ontbreken?
2. En welke DJ die nog niet op Radio Veronica zit, zou je graag bij ons willen horen?
Onze transfer window is nog niet gesloten
En voor de mensen die onze mooie zender nog niet kennen, je zou die wel eens heel leuk kunnen vinden als je van deze artiesten geniet: Fleetwood Mac, The Rolling Stones, De Dijk, Bruce Springsteen, Pink Floyd, U2, The Cure, Coldplay, R.E.M., Golden Earring, David Bowie, Prince, Blondie, Paul McCartney (met Beatles, Wings en solo), War on Drugs, Amy Winehouse, Imagine Dragons, Rod Stewart, AC/DC, Michael Jackson, Joe Cocker, DI-RECT, Anouk, Supertramp, Queen, Joe Jackson, Earth Wind & Fire, Danny Vera (die ook DJ bij ons is), Eagles, Billy Joel, Pearl Jam, Foo Fighters, Toto, ELO, Alanis Morissette, The Police, Nothing but Thieves, Red Hot Chili Peppers, Simple Minds, Creedence Clearwater Revival, Aretha Franklin, Depeche Mode, Eric Clapton, Eminem, Oasis, Elton John, Kate Bush, George Michael, Bob Marley, Son Mieux, Tina Turner, Herman Brood, ABBA, INXS, Doe Maar en ook Elvis Presley.
Maar ben je nu toevallig voorzitter van de fanclubs van Suzan & Freek, Nick & Simon of Snelle, of als je heel lekker gaat op hippe blije Dance, dan vind je het misschien iets minder leuk.
Ik hoop dat jullie veel plezier gaan beleven op onze nieuwe plek!
Rob
Ik snap de lijst ook niet. Ze zeggen dat ze gewoon hebben geturfd hoe vaak ze een liedje hebben gedraaid op Veronica sinds het ontstaan van de zender. Maar hoe kunnen er dan liedjes uit 2020+ zo hoog staan? Is noodgeval zo belachelijk veel gedraaid dat het bijna in de top 50 staat en dus meer is gedraaid dan honderden klassiekers uit de jaren 70 die pakweg 40 jaar langer op de radio te luisteren waren.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 23:54 schreef ddx het volgende:
Snap persoonlijk weinig van die housewarming hitlijst.
Al die lijstjes die afgelopen jaar zijn langsgekomen waren logischer. (en vaak betere muziek)
Stenders gaf tijdens de Bonanza al een keer aan dat er wat losjes omgegaan is met de term "meest gedraaid vanaf 1960" omdat er anders inderdaad niets recents in deze lijst zou staan. Het zijn dus gewoon veel gedraaide Veronica nummers.quote:Op vrijdag 1 september 2023 08:58 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ik snap de lijst ook niet. Ze zeggen dat ze gewoon hebben geturfd hoe vaak ze een liedje hebben gedraaid op Veronica sinds het ontstaan van de zender. Maar hoe kunnen er dan liedjes uit 2020+ zo hoog staan? Is noodgeval zo belachelijk veel gedraaid dat het bijna in de top 50 staat en dus meer is gedraaid dan honderden klassiekers uit de jaren 70 die pakweg 40 jaar langer op de radio te luisteren waren.
Ik had de hele lijst in de hogere regionen dus vol verwacht met liedjes uit de 70s en 80s en betrekkelijk weinig uit de 90s en 00s.
Dit is dan wel weer een beproefde Stenders-tactiek. De Top 1000 AT werkt ook met wegingsfactoren.quote:Op vrijdag 1 september 2023 14:32 schreef ddx het volgende:
Ik hoorde vandaag ook iets over ook op basis hoe oud een liedje is blabla.
Dus een liedje van 1 jaar oud en 50 keer gedraaid, dan zou een nummer van 20 jaar oud 1000 keer gedraaid moeten worden om gelijk te staan.
Een goede mix tussen vertrouwde nummers en geschikte nieuwe muziek kan prima werken. Het lijstje dat Stenders in z'n brief noemt, is best een goede indicatie. Het achterwege laten van shit als Snelle, Suzan & Freek en dat soort generieke bagger ook. De overkill aan dat soort muziek is juist iets dat bij Radio 2 storend is.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 09:21 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Dat heeft Stenders wel geprobeerd met Veronica, hij wilde van er de muzikale vrijplaat van maken,
Was leuk om naar te luisteren.
Het werkt blijkbaar niet want de luistercijfers gingen naar beneden.
Inmiddels hoor je weer steeds vaker de grijsgedraaide klassiekers voorbij komen en in het kader van de verhuizing op FM alleen maar grijsgedraaide klassiekers, de 'Housewarming Hitlijst' genaamd.
We gaan zien wat het wordt met de overgang naar Mediahuis en de nieuwe frequenties maar het is niet hoopgevend.
Tot 2 maal toe volledig mislukt in de middag bij 3FM die Frank Hoitjesquote:Op vrijdag 8 september 2023 23:54 schreef Abrikozentaart het volgende:
https://www.spreekbuis.nl(...)enoemd-als-opvolger/
Geen Rick meer in de morgen
quote:Op vrijdag 8 september 2023 23:54 schreef Abrikozentaart het volgende:
Paar keer beluisterd en het had wel een hoog wappie gehaltequote:Op zaterdag 9 september 2023 14:58 schreef dwerg het volgende:
Dat kan natuurlijk een aantal redenen hebben. Ik heb begrepen dat het niet zo goed gaat met de gezondheid van z’n vader. Maar het kan ook zijn dat ze bij Veronica toch niet zitten te wachten op een dj die elke dag minstens een half uur van z’n programma gebruikt als Zendtijd voor 1 Politieke Partij.
Hm, dan was het kennelijk toch een hint van hem laatst. Daar leek uit te klinken dat z'n ochtendshow van korte duur zou zijn.quote:Op vrijdag 8 september 2023 23:54 schreef Abrikozentaart het volgende:
Bron: https://radiowereld.nl/me(...)-van-radio-veronica/quote:Rob Stenders per direct gestopt als zenderbaas van Radio Veronica
september 26, 2023 14:08
Rob Stenders is per direct gestopt als zenderbaas van Radio Veronica. Dat bevestigt Mediahuis aan Adformatie. Stenders zou zijn functie hebben neergelegd wegens ‘gezondheidsredenen’. Sinds vorige week zit hij ziek thuis. Verwacht wordt dat hij in de loop van de week zijn werkzaamheden als deejay weer hervat.
Stenders stond sinds april 2021 samen met Caroline Brouwer aan het roer van Radio Veronica. Onder hun leiding ging het station compleet op de schop en werd het een ‘muzikale vrijplaats voor muziekliefhebbers’.
Eerder dit jaar werd Radio Veronica overgenomen door Mediahuis, die begin juli bij de veiling maar liefst 21,83 miljoen euro neertelde voor het FM-kavel voor Veronica.
De luistercijfers van Radio Veronica zijn sinds het aantreden van Stenders echter nog niet gestegen. Sterker nog, bij de voor adverteerders belangrijkste doelgroep 20-49 jaar is het marktaandeel flink gezakt tot onder de 3%.
Onlangs zei Stenders in een interview artistiek tevreden te zijn over de zender, maar commercieel gezien niet. Ook hoopte hij in de ingeslagen weg door te mogen gaan met Veronica. Aan die droom lijkt nu een einde gekomen te zijn.
Het zendermanagement wordt voorlopig waargenomen door Brouwer. Mediahuis gaan de komende periode op zoek naar een nieuwe zendermanager voor Radio Veronica.
Rob een beetje kennende komt de exacte reden nog wel boven water…quote:Op dinsdag 26 september 2023 17:54 schreef InTrePidIvity het volgende:
Tikkeltje teleurstellend, zeker nadat hij best veel dj’s heeft binnengehaald. Zijn ze zelf ook bij natuurlijk, maar ik denk dat bijv. Frank en Sander vooral om Rob naar Veronica zijn gegaan.
Ook al zullen de omstandigheden wel flink veranderen onder de nieuwe eigenaars, jammer dat hij nu niet doorzet. Ben benieuwd hoe Caroline dit trekt.
JOE is naast Qmusic de tweede zender van DPG Media. Het radiostation is op 1 september van start gegaan. Onlangs werd al bekend dat Dennis Ruyer in de vroege middag op JOE gaat presenteren.quote:Radio-dj's Coen Swijnenberg en Sander Lantinga verlaten Radio 538 om de ochtendshow van de nieuwe radiozender JOE te verzorgen. Het duo zal vijf dagen in de week te horen zijn.
"Na bijna twintig jaar met de luisteraar terug in de auto van werk te hebben gezeten, gaan we op JOE met ze opstaan", vertelt Swijnenberg, die "ontzettend blij" is met de overstap.
"We gaan op JOE doen wat we altijd al het liefst doen: met zijn tweeën een dagelijkse show maken. Ik ben ontzettend blij en trots dat wij ons steentje mogen bijdragen aan het station", vult Lantinga aan.
Swijnenberg en Lantinga waren tot vorig jaar samen te horen in een dagelijkse middagshow. Talpa, dat eigenaar van Radio 538 is, besloot vorig jaar dat de dj's hun gezamenlijke show alleen nog op vrijdagmiddag mochten presenteren. Swijnenberg was vervolgens van maandag tot en met donderdag solo op Radio 538 te horen en Lantinga op Radio Veronica.
Andere Sander is toch tijdelijk de vervanger van Rob?quote:Op donderdag 28 september 2023 13:54 schreef InTrePidIvity het volgende:
Edwin Evers zo in de Bonanza; weet alleen niet of hij nou te gast is of invalt voor Rob.
Ben heel benieuwd, de magie van Coen & Sander in de middag was toch wel een beetje uitgewerkt. Het schijtlollige van Sander (woordgrapjes, innuendo, enz.) verveelt me al een tijdje, ook in zijn show op Veronica. Hoop dat hij (of Coen) dat een beetje kan indammen.quote:Op donderdag 28 september 2023 13:39 schreef franklop het volgende:
Crosspost;
Sander Lantinga gaat weg en een ochtendshow doen op JOE met Coen Swijnenberg;
[..]
JOE is naast Qmusic de tweede zender van DPG Media. Het radiostation is op 1 september van start gegaan. Onlangs werd al bekend dat Dennis Ruyer in de vroege middag op JOE gaat presenteren.
Dat dacht ik ook, maar ik meen dat Martijn Muijs hem net als zodanig aankondigde.quote:Op donderdag 28 september 2023 13:56 schreef franklop het volgende:
[..]
Andere Sander is toch tijdelijk de vervanger van Rob?
Volgens mij valt Evers niet meer in sinds Veronica niet meer onder Talpa valt.
We horen het over een minuutje of 2.quote:Op donderdag 28 september 2023 13:58 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, maar ik meen dat Martijn Muijs hem net als zodanig aankondigde.
Spannend! Dit topic is al in tijden niet zo levendig geweest...quote:Op donderdag 28 september 2023 13:59 schreef franklop het volgende:
[..]
We horen het over een minuutje of 2.
Weet ook niet of ik daar naartoe zou switchen van de 538 ochtend af. In de middag had het prima geweest denk ik.quote:Op donderdag 28 september 2023 13:57 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Ben heel benieuwd, de magie van Coen & Sander in de middag was toch wel een beetje uitgewerkt. Het schijtlollige van Sander (woordgrapjes, innuendo, enz.) verveelt me al een tijdje, ook in zijn show op Veronica. Hoop dat hij (of Coen) dat een beetje kan indammen.
Dit dan weer welquote:Op donderdag 28 september 2023 14:01 schreef franklop het volgende:
Dit was geen Edwin Evers in ieder geval
Yup. Weet niet of ze hem serieus hebben gevraagd in de tussentijd (zoals werd genoemd) om in te vallen, maar daar hadden ze het wel over in ieder gevalquote:
Evers was er ook alleen maar ter promotie van zijn muziekquote:Op donderdag 28 september 2023 15:07 schreef Paul het volgende:
Ik zie Sander hoogendoorn nu een show maken zonder Evers
Hoorde wel zoiets voorbij komen idd.quote:Op donderdag 28 september 2023 15:07 schreef Paul het volgende:
en vanmiddag denk ik ook vervanger voor sander lantinga?
Ik hou wel van dat eigenzinnige en het principiële van hem.quote:Op donderdag 28 september 2023 17:37 schreef Scorpion_17 het volgende:
Bij stenders is t altijd hetzelfde. Vroeg of laat weet je dat ie ermee kapt omdat ie er geen zin meer in heef of weer es ruzie heeft gemaakt.
quote:Rick van Velthuysen keert terug op Radio Veronica in nieuwe weekendprogrammering
oktober 3, 2023
15:00
Rick van Velthuysen gaat na een maand etherstilte weer aan de slag bij Radio Veronica. Niet meer in de ochtend, maar in het weekend. Voortaan is hij op zaterdag en zondag tussen 12 en 15 uur te horen. Maurice Verschuuren, die dit tijdslot de afgelopen maanden vulde, verhuist naar 9 tot 12 uur in het weekend.
Van Velthuysen was sinds begin juni in de ochtend op Radio Veronica te horen. Hij had de zware taak om het team van Tim Klijn op te volgen, die naar Radio 538 zijn verhuisd. Begin september trok Veronica echter onverwachts al de stekker uit de nieuwe ochtendshow en verdween Van Velthuysen van de zender. Wel gaf Veronica aan in gesprek te gaan over de toekomst met de deejay, die nog een contract tot medio 2025 heeft.
Nu keert Van Velthuysen dus weer terug op Radio Veronica. Bronnen melden dat in het programma vooral muziek de boventoon voert.
De deejay hintte zelf op social media ook al op een terugkeer. Op verschillende kanalen postte hij zaterdag een plaatje met de grote blauwe V van Veronica met daarbij de tekst “Nog 7 dagen“.
Een andere wijziging is dat Arjan Snijders, zoals eerder aangekondigd, stopt op zaterdagavond. Hij kan deze werkzaamheden niet langer combineren met zijn werk voor Radio Gelderland. In plaats hiervan is Danny Vera te horen. Afgelopen weekend nam Tineke de Nooij ook al afscheid van de zender. Op zaterdag en zondag is vanaf 22 uur een non-stop versie van Veronica Anthems te horen. Ook uit het schema verdwenen zijn Jeroen Drogt en Francis Dix.
Dinsdag werd tevens bekend dat Radio Veronica vanaf 1 januari een nieuwe zendermanager krijgt. Robbert-Jan van de Velde neemt vanaf dan de functie over die Rob Stenders vorige week neerlegde. [RadioWereld.NL]
De nieuwe weekendprogrammering:
Zaterdag
09.00-12.00 Maurice Verschuuren
12.00-15.00 Rick van Velthuysen
15.00-18.00 Jordi Mulderij
18.00-20.00 Ed Struijlaart
20.00-22.00 Danny Vera
22.00-00.00 Veronica Anthems (non-stop)
Zondag
09.00-12.00 Maurice Verschuuren
12.00-15.00 Rick van Velthuysen
15.00-18.00 Jordi Mulderij
18.00-20.00 Ed Struijlaart
20.00-22.00 Arjan Snijders
22.00-00.00 Veronica Anthems (non-stop)
Bron: https://www.radiofreak.nl(...)a-er-is-geen-respectquote:Tineke de Nooij over vertrek bij Radio Veronica: “Er is geen respect”
Tineke de Nooij heeft haar laatste uitzending gemaakt op Radio Veronica. De 82-jarige radiomaakster was elke zaterdag tussen 23:00 uur en middernacht te horen. “De zender is in andere handen gekomen en zij willen de huur van 75 euro voor de studio, waarin ik mijn programma van tevoren opneem, niet meer betalen”, zegt Tineke tegen Story.
Volgens Tineke wilde de eigenaar van Radio Veronica, Mediahuis, alleen nog dat ze haar programma live presenteert. “Ik ga niet op zaterdagavond om elf uur live uitzenden. Ik heb dus mijn laatste uur radio gemaakt”, vertelt ze.
75 euroquote:Op zondag 8 oktober 2023 06:55 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Bron: https://www.radiofreak.nl(...)a-er-is-geen-respect
https://www.ad.nl/show/ra(...)R-WlwoiWoTtIk2E425V0quote:Radio Veronica haalt Gerard Ekdom, Frank van ‘t Hof en Wouter van der Goes binnen
De radio-dj’s Gerard Ekdom (46), Frank van ‘t Hof (36) en Wouter van der Goes (51) vertrekken naar Veronica. Daarmee slaat de zender een grote slag in radioland. Ekdom komt over van Talpa, waar hij radio maakte voor Radio 10. Van ‘t Hof (BNNVara) en Van der Goes (KRO-NCRV) verlaten NPO Radio 2.
at melden diverse bronnen aan deze site. De geruchten gingen al een tijdje, maar de kogel is nu door de kerk. Ekdom gaat bij Veronica het ochtendprogramma presenteren, Van ‘t Hof en Van der Goes nemen de middagshow voor hun rekening. De twee laatste beginnen deze zomer al, de startdatum van Ekdom is nog niet bekend. Naar verluidt hebben de drie al opgezegd bij hun werkgevers. Momenteel is bij Veronica Martijn Muijs te horen in de ochtend.
Ekdom werd al langer in verband gebracht met Veronica dat vorig jaar van Talpa werd overgenomen door Mediahuis. De zender kreeg een gevoelige tik door het vertrek van Tim Klijn naar Radio 538 en leek zelfs Rob Stenders te verliezen. De man die in 2021 zendermanager én dj werd bij Veronica, was in september vorig jaar plotseling in beeld om de plek van Stefan Stasse (naar NPO Radio 5) op de doordeweekse avond bij NPO Radio 2 in te nemen.
Hij stopte als radiobaas, bleef aan als (middag)dj, maar leek met BNNVara in zee te gaan. De nieuwe zendermanager Robbert-Jan van de Velde die in oktober aantrad, lijkt Stenders te behouden voor Veronica én sloeg een driedubbele slag met Ekdom, Van ‘t Hof en Van der Goes. Het tijdslot op NPO Radio 2 (20.00 - 22.00 uur) dat Stasse achterliet en Van ‘t Hof momenteel invult, is inmiddels opengesteld. Omroepen kunnen zich hiervoor intekenen.
Ekdom en televisiewerkzaamheden
De grote vraag wat betreft Ekdom is: kan hij na zijn overstap nog televise (blijven) maken voor Talpa? De presentator presenteert sinds 2022 het muziekprogramma The Tribute, Battle of the Bands voor SBS6 en was voice over bij My Tribute to Elvis. In 2018 maakte Ekdom in radioland de overstap van BNNVara en NPO Radio 2 naar Talpa, waar hij bij Radio 10 het ochtendprogramma ging verzorgen. Voor zijn periode bij NPO Radio 2 (2015-2018) zat hij op 3FM.
Frank van ‘t Hof en Wouter van der Goes vullen momenteel avonduren bij NPO Radio 2. Eerstgenoemde tussen 20.00 en 22.00, Van der Goes van 18.00 uur tot 20.00 uur. Samen zijn te beluisteren op vrijdagmiddag met het programma Wout & Frank van 16.00 tot 20.00 uur. Waar Van ‘t jarenlang werkzaam is voor BNNVara, koos Van der Goes eerder al voor andere avonturen. De radio-dj was eerder actief voor onder andere Radio 538, Yorin FM en Qmusic.
Ach.laat die man ook eens iets afmakenquote:Op maandag 22 januari 2024 16:34 schreef Scorpion_17 het volgende:
Jammer dat Stenders hierdoor niet naar radio 2 gaat
Nou ja t zenderbazen maalt ie alvast niet af iigquote:Op maandag 22 januari 2024 16:39 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ach.laat die man ook eens iets afmaken
Stond hier al sinds gisteren Paul in MUZ / Radio Veronica - deel 6 - Erik de Shwarz haalt bakzeilquote:Op dinsdag 23 januari 2024 10:41 schreef Paul het volgende:
[ afbeelding ]
Gerard Ekdom, Wouter van der Goes en Frank van 't Hof stappen over naar Radio Veronica
-knip-
ja weet ik, dit is het officiele bericht, sorry hoorquote:Op dinsdag 23 januari 2024 11:45 schreef golfer het volgende:
[..]
Stond hier al sinds gisteren Paul in MUZ / Radio Veronica - deel 6 - Erik de Shwarz haalt bakzeil
Vraag me ook af of Veronica nog te redden isquote:Op dinsdag 23 januari 2024 11:55 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Met die foto erbij doet het al helemaal wat ouwe jongens krentenbrood -laten we samen op vrijdagavond ons vinyl gaan draaien op de radio-over. We zullen het wel zien.
Dr Request 4.0quote:Op dinsdag 23 januari 2024 12:33 schreef Pino112 het volgende:
Kan Gekdom zn standaardriedeltje aan grappen en acts weer eens opvoeren voor een nieuw publiek, hilarisch!
Wouter en Frank vond ik ‘s morgens altijd leuker dan Jan-Willem en Jeroen.quote:Op maandag 22 januari 2024 19:05 schreef Urquhart het volgende:
Ekdom en Van Der Goes vind ik wel aanwinsten
Joe nog niet geluisterd. Bij Radio 10 mis ik toch echt wel de rock.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 11:57 schreef Paul het volgende:
[..]
Vraag me ook af of Veronica nog te redden is
Joe doet het best aardig en veel mensen blijven denk ik bij Radio 10 plakken
Ik vind ze beide duo's even sterk. Als Wouter & Frank de ochtendshow overnamen dan ontspoorde regelmatig het vaste concept van Jan-Willem en Jeroen. Vooral met die introrally, dan liepen Wouter & Frank de kandidaat te helpen bij elke introquote:Op dinsdag 23 januari 2024 12:43 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Wouter en Frank vond ik ‘s morgens altijd leuker dan Jan-Willem en Jeroen.
Die heb ik op Joe ook nog niet gehoord. Kwam op mij over als radio 10 eigenlijkquote:Op dinsdag 23 januari 2024 12:44 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Joe nog niet geluisterd. Bij Radio 10 mis ik toch echt wel de rock.
Joe is vooral classics en dan meer richting Sky radio stijlquote:Op dinsdag 23 januari 2024 14:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Die heb ik op Joe ook nog niet gehoord. Kwam op mij over als radio 10 eigenlijk
In de laatste paar uur al Twilight Zone, Summer of 69, You give love a bad name..?quote:Op dinsdag 23 januari 2024 14:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Die heb ik op Joe ook nog niet gehoord. Kwam op mij over als radio 10 eigenlijk
Weinig vernieuwend dus. Jammer dat iedereen maar uit dezelfde vijver wil vissen..quote:Op dinsdag 23 januari 2024 14:39 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
In de laatste paar uur al Twilight Zone, Summer of 69, You give love a bad name..?
Ik vind allen wel goed, alleen W en F zijn meer mijn stijl.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 13:26 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik vind ze beide duo's even sterk. Als Wouter & Frank de ochtendshow overnamen dan ontspoorde regelmatig het vaste concept van Jan-Willem en Jeroen. Vooral met die introrally, dan liepen Wouter & Frank de kandidaat te helpen bij elke intro
Het gaat alleen maar om geld, de rest is niet belangrijkquote:Op dinsdag 23 januari 2024 14:46 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Weinig vernieuwend dus. Jammer dat iedereen maar uit dezelfde vijver wil vissen..
Joe draait alleen top 10 hits uit de 70s/80s/90squote:Op dinsdag 23 januari 2024 14:46 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Weinig vernieuwend dus. Jammer dat iedereen maar uit dezelfde vijver wil vissen..
Nou nou zeg, hoor ik nooit op 10quote:Op dinsdag 23 januari 2024 14:39 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
In de laatste paar uur al Twilight Zone, Summer of 69, You give love a bad name..?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |