Dat dus.quote:Op maandag 24 oktober 2016 09:40 schreef BasEnAad het volgende:
Het is vooral in het buitenland dat er zo veel dure auto's rondrijden.
In Belgie zou een verklaring kunnen zijn dat auto's gewoon goedkoper zijn. Je betaald daar veel minder belasting bij aankoop van een nieuwe auto.quote:Op maandag 24 oktober 2016 09:41 schreef Juup© het volgende:
Moet je eens in België kijken, daar kom ik gemiddeld gezien meer auto's uit het duurdere segment tegen dan in Nederland.
[..]
Dat dus.
Inderdaad, Duitsland/België is gewoon meer auto voor minder geld. Dus men kan duurder rijden met eenzelfde inkomen.quote:Op maandag 24 oktober 2016 09:41 schreef Juup© het volgende:
Moet je eens in België kijken, daar kom ik gemiddeld gezien meer auto's uit het duurdere segment tegen dan in Nederland.
[..]
Dat dus.
Nee uit de Randstad. En wat is SD?quote:Op maandag 24 oktober 2016 10:47 schreef Anne het volgende:
Grappig. Ik was laatste 4 daagjes met SD in de randstad en toen merkte ik op dat er eigenlijk best wel veel nieuwe en dure auto's rijden daar. Hier in het zuid-oosten van Nederland rijden er toch wat meer 'barrels' of oudere autootjes op de weg (naast uiteraard ook een hele hoop nieuwe auto's).
SD zei dat ik het mij verbeelde. Ik zeg van niet. Dus ik ben sowieso blij met je topic.
Of kom je ook uit Zuid-Oost-Nederland?
SD = Sounddragon. De andere moderator van dit stukje forumquote:Op maandag 24 oktober 2016 10:54 schreef Vervoerder014 het volgende:
[..]
Nee uit de Randstad. En wat is SD?
Dit, in Europa kom je vaak modellen tegen die er in Nederland niet eens rondrijden.quote:Op maandag 24 oktober 2016 10:53 schreef Dven het volgende:
Vind ik erg meevallen eigenlijk. Zie zelfs hier in Bulgarije meer dure wagens rijden dan in Nederland.
Ben wel benieuwd welke modellen dat zijn?quote:Op maandag 24 oktober 2016 11:36 schreef ITrade het volgende:
[..]
Dit, in Europa kom je vaak modellen tegen die er in Nederland niet eens rondrijden.
Lease auto's en sommige mensen krijgen in 1keer een hoop provisie ofzoquote:Op maandag 24 oktober 2016 09:35 schreef Vervoerder014 het volgende:
Hi,
Domme vraag misschien, maar ik ga hem toch stellen.
Ik vraag mij al tijden af.. hoe kan het dat er zoveel relatief dure auto's op de Nederlandse wegen rondrijden?
Het valt mij gewoon op, er rijden heel veel Audi's, BMW's, mercedes, duurdere Volvo's etc op de weg rond. Laat ik zeggen auto's met een nieuwwaarde van 35K en meer.
Ik heb zelf een redelijk goede baan, hoor wel in de hogere regionen van Nederland. Maar ik kan echt niet 35K neertellen voor een auto. Laat staan meer.
Ik weet ook wel dat een deel lease auto's zijn, maar alsnog.
Ben ik de enige die zich dit afvraagt? Waar haalt Nederland het geld vandaan om in zulke dure auto's te rijden?
Vind je het gek? In een land als Nederland fiscaal voordeel geven (of de rest extra belasten met co2 taks) en iedereen die de mogelijkheid heeft springt er als een gek bovenop.quote:Op maandag 24 oktober 2016 12:24 schreef Mr.Ping het volgende:
Ik vind dat in Nederland de wegen vol staan met de goedkopere ECO modelletjes, zo licht en zuinig mogelijk is toch wel de trend hier.
De praktijk is natuurlijk ook dat het gros van de mensen enkel kleine afstanden in de spits hoeft af te leggen. Dan heb je dus echt geen reet aan een grote/potente auto.quote:Op maandag 24 oktober 2016 12:24 schreef Mr.Ping het volgende:
Als je hard werkt en risico's durft te nemen dan kan je dit soort auto's kopen.
Ik vind dat in Nederland de wegen vol staan met de goedkopere ECO modelletjes, zo licht en zuinig mogelijk is toch wel de trend hier.
Volgens mij staat een Mercedes SLA in Nederland maar ook in België niet in de prijslijst.quote:Op maandag 24 oktober 2016 09:48 schreef Vervoerder014 het volgende:
[..]
In Belgie zou een verklaring kunnen zijn dat auto's gewoon goedkoper zijn. Je betaald daar veel minder belasting bij aankoop van een nieuwe auto.
Bijvoorbeeld een Mercedes SLA die hier in Nederland 38K kost, kost daar maar 29K.
Jewel hoor.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:40 schreef RikBiesheuvel het volgende:
[..]
Volgens mij staat een Mercedes SLA in Nederland maar ook in België niet in de prijslijst.
Dat is een CLA en heel wat anders dan een SLAquote:Op maandag 24 oktober 2016 14:10 schreef Vervoerder014 het volgende:
[..]
Jewel hoor.
CLA 180 4/1.595 6-handgesch. 90 (122)/200 125/Euro 6 25% 23.659 4.968 4.868 33.495 34.605
CLA 180 4/1.595 7G-DCT 90 (122)/200 121/Euro 6 25% 25.489 5.353 4.372 35.214 36.324
Ja vind je het gek met dit overheidsbeleid. Waarom is nederland zo extreem duur qua BPM? Ik bedoel, we hebben al een van de zwaarste inkomstenbelastingen stelsels van Europa. Als je ook maar ietsjes meer dan gemiddeld gaat verdienen, dan betaal je 52% belasting over elke euro die je verdiend. Alles wat we kopen verder wordt ook nog een keer met 21% btw belast. Als je ouders succesvol zijn geweest en iets willen nalaten, dan pakt de overheid de fucking helft daarvan in, als het niet meer is.quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:15 schreef Glijdt_licht het volgende:
Overigens vind ik dat Nederland van alle Europese landen op Denemarken na het meest paupere wagenpark heeft..
Jammer van dit soort dooddoeners altijd.quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:37 schreef Randy_S het volgende:
66.422 per jaar is wel behoorlijk meer dan gemiddeld als inkomen, pas vanaf dat bedrag ga je 52 procent betalen over het inkomen boven dit bedrag. Je hebt het hier over inkomen van ruim 5.000 euro per maand. Modaal inkomen is geschat voor 2016 op 36.500 per jaar ,dat is dus bijna de helft..
Overigens als je het zo erg vind, onderneem actie en schrijf politieke partijen aan óf ga emigreren.
Ik hoop wel dat je het met mij eens bent dat je als inwoner van Nederland te maken hebt met een van de zwaarste belastingstelsels van de wereld?quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:37 schreef Randy_S het volgende:
66.422 per jaar is wel behoorlijk meer dan gemiddeld als inkomen, pas vanaf dat bedrag ga je 52 procent betalen over het inkomen boven dit bedrag. Je hebt het hier over inkomen van ruim 5.000 euro per maand. Modaal inkomen is geschat voor 2016 op 36.500 per jaar ,dat is dus bijna de helft..
Overigens als je het zo erg vind, onderneem actie en schrijf politieke partijen aan óf ga emigreren.
ik zie een schreeuw, je kan blijven schreeuwen maar er ook actie op ondernemen. Ik zie heel veel mensen klagen, maar geen actie ondernemen. Het is meer een aansporing om wat te gaan doen ipv maar wat roeptoeteren.quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Jammer van dit soort dooddoeners altijd.
Nee. Als inwoner van Nederland heb je niet te maken met één van de zwaarste belastingstelsels ter wereld.quote:Op maandag 24 oktober 2016 16:34 schreef Vervoerder014 het volgende:
[..]
Ik hoop wel dat je het met mij eens bent dat je als inwoner van Nederland te maken hebt met een van de zwaarste belastingstelsels van de wereld?
Het is hier verder goed hoor, maar bovenstaande kun je niet ontkennen
Het wegennet heeft natuurlijk wel met iets meer te maken. Buiten dat zijn er relatief kleine afstanden en een hoge bevolkingsdichtheid. Dat scheelt natuurlijk.quote:Op maandag 24 oktober 2016 17:30 schreef Randy_S het volgende:
Ik ben het zeker eens met je dat we hier een hoge belastingdruk hebben, daarentegen heb ik in nog geen enkel ander (europees) land ervaren waar alles zo goed geregeld is. Neem bijvoorbeeld de kwaliteit van het wegendek, dat is echt nérgens zo goed onderhouden en aangelegd als hier. Als wij een dergelijke levensstandaard willen hebben dan staan daar nu eenmaal veel kosten tegenover, ik zou graag dezelfde levensstandaard willen behouden maar minder betalen.
[..]
ik zie een schreeuw, je kan blijven schreeuwen maar er ook actie op ondernemen. Ik zie heel veel mensen klagen, maar geen actie ondernemen. Het is meer een aansporing om wat te gaan doen ipv maar wat roeptoeteren.
Wel leuk hoor goede wegen maar toch staan we elke dag in de file, en bij mij in de buurt worden sommige kruizingen elke 3 jaar weer compleet omgebouwd, dan weer met rotondes dan weer stoplichten dan weer turbo rotonde en nu gaan ze het weer anders maken.. Dat zal ook genoeg munten kosten. (alhoewel het is wel goed voor de werkgelegenheid)quote:Op maandag 24 oktober 2016 17:30 schreef Randy_S het volgende:
Ik ben het zeker eens met je dat we hier een hoge belastingdruk hebben, daarentegen heb ik in nog geen enkel ander (europees) land ervaren waar alles zo goed geregeld is. Neem bijvoorbeeld de kwaliteit van het wegendek, dat is echt nérgens zo goed onderhouden en aangelegd als hier. Als wij een dergelijke levensstandaard willen hebben dan staan daar nu eenmaal veel kosten tegenover, ik zou graag dezelfde levensstandaard willen behouden maar minder betalen.
[..]
ik zie een schreeuw, je kan blijven schreeuwen maar er ook actie op ondernemen. Ik zie heel veel mensen klagen, maar geen actie ondernemen. Het is meer een aansporing om wat te gaan doen ipv maar wat roeptoeteren.
Zeker wel. Top 5 van de wereld zeker. Kom is met argumenten.quote:Op maandag 24 oktober 2016 17:49 schreef Dven het volgende:
[..]
Nee. Als inwoner van Nederland heb je niet te maken met één van de zwaarste belastingstelsels ter wereld.
Top 5?quote:Op maandag 24 oktober 2016 19:22 schreef Vervoerder014 het volgende:
[..]
Zeker wel. Top 5 van de wereld zeker. Kom is met argumenten.
http://www.welingelichtek(...)t-andere-landen.htmlquote:Op maandag 24 oktober 2016 19:22 schreef Vervoerder014 het volgende:
[..]
Zeker wel. Top 5 van de wereld zeker. Kom is met argumenten.
In plaats van mij te vragen om met argumenten te komen mag je zelf ook gewoon eerst wel eventjes je huiswerk doen hoor.quote:Op maandag 24 oktober 2016 19:22 schreef Vervoerder014 het volgende:
[..]
Zeker wel. Top 5 van de wereld zeker. Kom is met argumenten.
De meeste mensen in Nederland zouden wensen dat ze de 52% mogen betalenquote:Op maandag 24 oktober 2016 20:04 schreef Zwansen het volgende:
[..]
http://www.welingelichtek(...)t-andere-landen.html
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Belastingdruk
http://www.nu.nl/nugeld-o(...)k-eu-gemiddelde.html
Puur kijkend naar het hoogste tarief zitten we hoog. Maar dat tarief heeft voor heel weinig mensen veel impact. Gaat in vanaf 66? duizend en als je daar iets boven zit is het effect op je hele belastingdruk minimaal natuurlijk.
Ben wel eens in Oost-Duitsland geweest? En dan niet Berlijn?quote:Op maandag 24 oktober 2016 20:19 schreef Catch22- het volgende:
In dld zie je echt veel meer dure auto's. En ook met veel meer opties en dikkere motoren.
Buiten de aanschaf zijn alle andere kosten in het buitenland ook lager. Van brandstof tot wegenbelasting en onderhoud
West Polen bedoel je? Ja daar is alles minder, in West dld is het wel een heel stuk beterquote:Op maandag 24 oktober 2016 20:31 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ben wel eens in Oost-Duitsland geweest? En dan niet Berlijn?
Of gewoon zorgen voor een dikke motor erin, die worden vaak ook niet geleased.quote:Op maandag 24 oktober 2016 11:13 schreef Gunner het volgende:
Er zijn idioten zoals ik die wel zelf een nieuwe auto kopen van 35K+ , maar meer dan 80% (vanaf het C-segment) is gewoon lease ja. Wel frustrerend als je meerdere malen dat vooroordeel te horen krijgt over dat mijn auto ook wel een leasebak zal zijn. Pure afgunst.
maar goed daar zal ik mee moeten levenFWP
misschien tijd voor een custom kentekenplaatsticker
Je doelt erop dat je als ondernemer de betaalde BTW weer af mag trekken met je BTW aangifte? Dat betekend niet dat de BTW komt te vervallen, je mag hem alleen aftrekken van je ontvangen BTW.quote:Op maandag 24 oktober 2016 19:53 schreef stinkie het volgende:
Veel is lease. En zeker in het echt duurdere segment zal er veel op eigen bedrijf gekocht zijn. De btw vervalt dan al, en als je een beetje milieuvriendelijk iets koopt kost zo'n auto na alle afschrijvingen niks meer. Model S kost je na 5 jaar 20K. Daarvoor rijd je als particulier net een 5 jaar oude 318
Wat voor merk SD kaartje had je meegenomen?quote:Op maandag 24 oktober 2016 10:47 schreef Anne het volgende:
Grappig. Ik was laatste 4 daagjes met SD in de randstad en toen merkte ik op dat er eigenlijk best wel veel nieuwe en dure auto's rijden daar. Hier in het zuid-oosten van Nederland rijden er toch wat meer 'barrels' of oudere autootjes op de weg (naast uiteraard ook een hele hoop nieuwe auto's).
SD zei dat ik het mij verbeelde. Ik zeg van niet. Dus ik ben sowieso blij met je topic.
Of kom je ook uit Zuid-Oost-Nederland?
Ja, want je kunt alleen de BTW aftrekken die jij ontvangt door iets of een dienst te verkopen. Dus wil jij een auto van 100.000 euro kopen en dan de BTW aftrekken, moet je eerst 100.000 euro hebben aan omzet 😄quote:Op maandag 24 oktober 2016 20:49 schreef Vervoerder014 het volgende:
[..]
Je doelt erop dat je als ondernemer de betaalde BTW weer af mag trekken met je BTW aangifte? Dat betekend niet dat de BTW komt te vervallen, je mag hem alleen aftrekken van je ontvangen BTW.
Wat nu als we een B.V-tje oprichten, daar wat kapitaal instorten en een "bedrijfsauto" aanschaffen? Daar zal vast wel iets op bedacht zijn dat het niet mag?
Nee, je betaalt motorrijtuigenbelasting. Geen wegenbelasting.quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:23 schreef Vervoerder014 het volgende:
Daarnaast moeten we elke maand ook nog een paar tientjes tot meer dan honderd euro betalen aan belasting voor onderhoud en aanleggen van de wegen (en toch staan we met ze alle in de file!).
Nog erger.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 06:45 schreef JDude het volgende:
[..]
Nee, je betaalt motorrijtuigenbelasting. Geen wegenbelasting.
quote:Op maandag 24 oktober 2016 14:10 schreef Vervoerder014 het volgende:
[..]
Jewel hoor.
CLA 180 4/1.595 6-handgesch. 90 (122)/200 125/Euro 6 25% 23.659 4.968 4.868 33.495 34.605
CLA 180 4/1.595 7G-DCT 90 (122)/200 121/Euro 6 25% 25.489 5.353 4.372 35.214 36.324
Dure auto's naar Nederlandse maatstaven zijn niet duur in Duitsland.quote:Op maandag 24 oktober 2016 20:19 schreef Catch22- het volgende:
In dld zie je echt veel meer dure auto's. En ook met veel meer opties en dikkere motoren.
Buiten de aanschaf zijn alle andere kosten in het buitenland ook lager. Van brandstof tot wegenbelasting en onderhoud
Ik ben het eens met OPquote:Op maandag 24 oktober 2016 10:47 schreef Anne het volgende:
Grappig. Ik was laatste 4 daagjes met SD in de randstad en toen merkte ik op dat er eigenlijk best wel veel nieuwe en dure auto's rijden daar. Hier in het zuid-oosten van Nederland rijden er toch wat meer 'barrels' of oudere autootjes op de weg (naast uiteraard ook een hele hoop nieuwe auto's).
SD zei dat ik het mij verbeelde. Ik zeg van niet. Dus ik ben sowieso blij met je topic.
Of kom je ook uit Zuid-Oost-Nederland?
Is al gezegd. Denemarken. En wat katholieke nietsnutlanden in het zuiden. Maar daar heb je ook geen auto nodig om naar je werk te rijden.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 23:01 schreef pwmh82 het volgende:
Ik durf het tegenovergestelde van de topictitel te beweren. Ik ken geen ander land in (West?) Europa waar de markt voor kleine goedkope koekblikken a la c1, aygo, up, twingo zo groot is als in Nederland?
Nee hoor, je kan gewoon de btw terugvragen zonder omzet. Vroeg of laat zal de Belastingdienst echter langskomen met de vraag waarom je geen omzet hebt en wel een dikke wagenquote:Op maandag 24 oktober 2016 23:03 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ja, want je kunt alleen de BTW aftrekken die jij ontvangt door iets of een dienst te verkopen. Dus wil jij een auto van 100.000 euro kopen en dan de BTW aftrekken, moet je eerst 100.000 euro hebben aan omzet 😄
Uiteraard moet er weer een 18-jarige met alleen een fiets even komen doen alsof hij veel geld heeftquote:Op woensdag 26 oktober 2016 22:14 schreef Nerdslayer het volgende:
35k veel geld vinden voor een autox 999
Het ligt aan je referentiekader natuurlijk.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 22:40 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Uiteraard moet er weer een 18-jarige met alleen een fiets even komen doen alsof hij veel geld heeft
Maar zoals al gezegd: veel zijn dus leaseauto's en voor de rest wordt er een heel groot gedeelte met een financiering gekocht. Dan rij je dus wel een nieuwe auto, maar ben je toch een flink aantal jaar aan het afbetalen. Geloof dat een autoverkoper me ooit eens heeft verteld dat 2/3 van de auto's met financiering verkocht werd. Die mensen hebben dat geld dus ook niet
Mwah valt mee. De Denen kennen een vergelijkbaar zware bpm, zelfs nog wel iets extremer dan bij ons. Dus dat zorgt voor veel goedkope auto's idd. Maar ze kennen daar in veel mindere mate zulke enorm gunstige fiscale stimuleringsmaatregelen in de leasemarkt.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 17:39 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Is al gezegd. Denemarken. En wat katholieke nietsnutlanden in het zuiden. Maar daar heb je ook geen auto nodig om naar je werk te rijden.
Groot verschil als je over de brug Zweden binnen tuft. Ineens fatsoenlijke auto's in plaats van oude Daihatsu gebakjes.
Nee natuurlijk hebben die dat ook niet. Wil je een auto kopen van 35k, dan moeten de meeste mensen jaren sparen. Ik bedoel, het inkomen wat het vaakst voorkomt (modaal dus) is toch rond de 34k? Dan moet je dus een jaar lang (ja, iets langer ja, want 1k nog) ELKE euro die je binnen krijgt met je werk sparen. Dan mag je helemaal NIETS uitgeven, wat natuurlijk niet kan, want je moet ook wonen en eten en andere dingen.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 22:40 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Uiteraard moet er weer een 18-jarige met alleen een fiets even komen doen alsof hij veel geld heeft
Maar zoals al gezegd: veel zijn dus leaseauto's en voor de rest wordt er een heel groot gedeelte met een financiering gekocht. Dan rij je dus wel een nieuwe auto, maar ben je toch een flink aantal jaar aan het afbetalen. Geloof dat een autoverkoper me ooit eens heeft verteld dat 2/3 van de auto's met financiering verkocht werd. Die mensen hebben dat geld dus ook niet
Beginnen met tweedehands auto's, rekening houden met de afschrijving en zorgen dat je meer spaart dan de afschrijving zodat je iedere x jaar een ander model kan kopen.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 22:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee natuurlijk hebben die dat ook niet. Wil je een auto kopen van 35k, dan moeten de meeste mensen jaren sparen. Ik bedoel, het inkomen wat het vaakst voorkomt (modaal dus) is toch rond de 34k? Dan moet je dus een jaar lang (ja, iets langer ja, want 1k nog) ELKE euro die je binnen krijgt met je werk sparen. Dan mag je helemaal NIETS uitgeven, wat natuurlijk niet kan, want je moet ook wonen en eten en andere dingen.
Voor veel mensen is een auto van 35k, nieuw, nooit bereikbaar zal zijn. Natuurlijk heb je uitschieters naar boven en naar beneden, maar voor het grootste deel is zoiets onbereikbaar van eigen geld.
Op krediet een auto kopen..quote:Op donderdag 27 oktober 2016 09:24 schreef YoshiBignose het volgende:
Mwah er zijn zat mensen die WEL sparen. Dit kun je in de jonge jaren al gedaan hebben, als je dan een auto koopt en deze uiteindelijk verkoopt, heb je altijd een restbedrag dat je weer kan investeren in een nieuwe auto. Maar soms is het zelfs slimmer op krediet een auto te kopen dan te sparen, je rijdt immers een nieuwe auto die veel zuiniger zou kunnen zijn of lagere maandelijkse lasten heeft.
Als je eerst 3 jaar moet sparen in een 7-serie uit 1995 die 1 op 7 rijdt voor een nieuwe BMW i3 met halve wegenbelasting en die veel zuiniger is...
Een nieuwe auto kopen is vaak ongunstig ja, tenzij je echt verwacht die auto de komende 10 jaar te rijden.
Dat heeft geen risico's nee? Behalve dan als je later een huis wil kopen en een hypotheek wil. Dán kom je pas van een koude kermis thuis, maar ja, dát vertellen ze er niet bij als je je handtekening zet.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 09:42 schreef YoshiBignose het volgende:
Rente is laag, als je na gaat rekenen op krediet of private lease, dan is het echt niet zoveel duurder meer hoor. Ze pakken een stukje rente ja, beetje zelfde als telefoonabonnementen tegenwoordig. Bij private lease heb je bovendien geen risico. Nou heb je dat sowieso al niet zo snel bij nieuwe auto's, maar zekerheid is natuurlijk ook iets waard.
Het risico is dat je een aan contract gebonden zit je dus je moet genoeg geld blijven verdienen. En bij private lease moet je heel goed je km's inschatten anders kom je ook van een koude kermis thuis
Ik heb zelf ook een stukje krediet voor m'n auto maar dat is zakelijk dus iets anders. Ga echt niet zo lang sparen, voor je het weet ben je dood
Nu is het ook weer geen onoverkomelijk bedrag. Zeker als je bijvoorbeeld met twee man werkt en samen een auto koopt. In dat geval zouden wij ook met gemak een auto van 35K kunnen kopen. Dat het geheel onverstandig is en je het beter in je hypotheek kunt stoppen is wat anders natuurlijkquote:Op woensdag 26 oktober 2016 22:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee natuurlijk hebben die dat ook niet. Wil je een auto kopen van 35k, dan moeten de meeste mensen jaren sparen. Ik bedoel, het inkomen wat het vaakst voorkomt (modaal dus) is toch rond de 34k? Dan moet je dus een jaar lang (ja, iets langer ja, want 1k nog) ELKE euro die je binnen krijgt met je werk sparen. Dan mag je helemaal NIETS uitgeven, wat natuurlijk niet kan, want je moet ook wonen en eten en andere dingen.
Voor veel mensen is een auto van 35k, nieuw, nooit bereikbaar zal zijn. Natuurlijk heb je uitschieters naar boven en naar beneden, maar voor het grootste deel is zoiets onbereikbaar van eigen geld.
Uhuh, maar het is niet zo dat jij voor een auto van 10k ook maar 10k minder hypotheek krijgt he. Dat wat je minder aan hypotheek krijgt is véél hoger, wat effectief betekent in sommige gevallen dat je gewoon geen huis meer kunt kopen.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 09:58 schreef YoshiBignose het volgende:
Tja ik zou sowieso zeggen huis gaat voor dus dat moet je eerst op orde hebben voor je een nieuwe auto koopt. Dat private lease of krediet van invloed is op hoeveel je maximaal mag lenen lijkt me vrij logisch, je hebt immers hogere vaste lasten iedere maand. Maar links of rechtsom is dat nog niet anders, want als het goed is heb je meer spaargeld omdat je niet in 1x veel geld had moeten uitgeven voor een auto, dat eigen geld is bij een hypotheek ook weer van belang.
Nee, maar als je je hypotheek voortijdig kan aflossen, heb je ook lagere woonlasten en kun je dus weer meer sparenquote:Op donderdag 27 oktober 2016 09:59 schreef YoshiBignose het volgende:
Want... en groter huis is belangrijker dan een dikke auto?
Jawel, maar nu ga je al uit van 2 mensen. Kijk, als je het met 3 mensen doet wordt het nóg eenvoudiger natuurlijk. Ik bedoelde maar aan te geven dat je (niet jij, gewoon in t algemeen bedoel ik) vrij makkelijk praat over iets als 35k, maar dat dat voor veel mensen een enorm bedrag is, alle andere kosten voor wonen en leven meegerekendquote:Op donderdag 27 oktober 2016 09:58 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Nu is het ook weer geen onoverkomelijk bedrag. Zeker als je bijvoorbeeld met twee man werkt en samen een auto koopt. In dat geval zouden wij ook met gemak een auto van 35K kunnen kopen. Dat het geheel onverstandig is en je het beter in je hypotheek kunt stoppen is wat anders natuurlijk
Nou ja, het is vaak een bepaald type mens dat zo'n private lease constructie aangaat. Die denken niet zo ver vooruit. Die willen alleen maar NU een nieuwe auto hebben.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 10:02 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Nee, maar als je je hypotheek voortijdig kan aflossen, heb je ook lagere woonlasten en kun je dus weer meer sparen
Ow, daar ben ik me zeer van bewust en ik vind 35k voor een auto ook heel veel geld. Persoonlijk kan ik het alleen ook niet betalen en hoe groot autoliefhebber ik ook ben, op dit moment vind ik een dure auto geen verstandige aanschaf, al zou ik het misschien over een paar jaar wél kunnen betalen. (maar dan los ik dus liever eerst af aan de hypotheek)quote:Op donderdag 27 oktober 2016 10:03 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jawel, maar nu ga je al uit van 2 mensen. Kijk, als je het met 3 mensen doet wordt het nóg eenvoudiger natuurlijk. Ik bedoelde maar aan te geven dat je (niet jij, gewoon in t algemeen bedoel ik) vrij makkelijk praat over iets als 35k, maar dat dat voor veel mensen een enorm bedrag is, alle andere kosten voor wonen en leven meegerekend
Klets niet zo stom, met je 3 pitter motorquote:Op donderdag 27 oktober 2016 10:30 schreef DieselTank het volgende:
voor 35k heb je geen eens een heule grote auto hoor. 35k is een golf met wat opties en een 3 pitter motor.
Dat is een jouw mening maar geen feit Persoonlijk wil ik geen tweedehands auto's meer rijden als dat niet hoeft. Ik geef meer om comfort dan om vermogen.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 11:01 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Heb je veel meer plezier van en je houdt nog geld op zak ook.
Logisch toch? Van die private lease kom je niet zomaar af. Die BMW kun je schorsen, verkopen etc etc.. het is kapitaal dat echt van jou is..quote:Op donderdag 27 oktober 2016 10:03 schreef YoshiBignose het volgende:
Komt door die achterlijke kut banken. Als ik ¤10.000 zou neertellen voor een oude 7-serie ben ik een fortuin kwijt aan brandstof, onderhoud en vaste lasten, maar daar kraaien ze niet naar. Als je ¤150 lease voor zo'n AH i10 dan kan je opeens lomp minder lenen.
Maar goed ben het wel met je eens dat een auto van 35k inderdaad gemiddeld niet te betalen is voor iemand met een inkomen van 35k per jaar.
Dat is ook mijn mening. Maar ook een 7-serie van 15 jaar oud (of een S-klasse of een LS) is een stuk comfortabeler dan een nieuwe Golf. Vermogen is niet het enige natuurlijk. En ook bij dit vergelijk houd je heel veel geld over (bij aanschaf).quote:Op donderdag 27 oktober 2016 12:29 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat is een jouw mening maar geen feit Persoonlijk wil ik geen tweedehands auto's meer rijden als dat niet hoeft. Ik geef meer om comfort dan om vermogen.
Dat is bij voorbaat al geen goede vergelijkingquote:Op donderdag 27 oktober 2016 14:41 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Dat is ook mijn mening. Maar ook een 7-serie van 15 jaar oud (of een S-klasse of een LS) is een stuk comfortabeler dan een nieuwe Golf.
Ow ja, tegenwoordig geeft iedereen meer om de koppeling met hun telefoon dan om hoe de auto rijdtquote:Op donderdag 27 oktober 2016 14:42 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat is bij voorbaat al geen goede vergelijking
Sowieso is comfort op diverse vlakken verbeterd; infotainment etc is in een nieuwe Golf 10x beter dan in 7-serie van 15 jaar oud. Ik denk dat we wel kunnen stellen dat dat een feit is, toch?
Infotainment is een stuk meer dan alleen een koppeling met een telefoon.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 14:46 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ow ja, tegenwoordig geeft iedereen meer om de koppeling met hun telefoon dan om hoe de auto rijdt
Maar hoezo is dat geen goede vergelijking dan? We hebben het hier over aanschaf en comfort. Nergens staat dat het uit het uit hetzelfde segment moet zijn toch? Je koopt een leuk aangeklede Golf voor zeg 30k. Wil je wat reserve op zak houden koop je voor 20k een heerlijke 5-serie/E-klasse/A6/7-serie/S-klasse/A8.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 14:42 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat is bij voorbaat al geen goede vergelijking
Sowieso is comfort op diverse vlakken verbeterd; infotainment etc is in een nieuwe Golf 10x beter dan in 7-serie van 15 jaar oud. Ik denk dat we wel kunnen stellen dat dat een feit is, toch?
Wat was de nieuwprijs in 2016 euro's van die auto dan? Dat zal meer zijn dan van een gemiddelde C-segmenter. En dus is het niet eerlijk want van een veel duurdere auto mag je meer verwachten op het gebied van comfort en luxe. ja ook dat die toen hij nieuw was al dat soort snufjes had.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 15:11 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Maar hoezo is dat geen goede vergelijking dan?
Als je veel op de weg zit is het prettiger om in een nieuwe auto van 35k te rijden dan in een Daihatsu van 20 jaar oud die van ellende uit elkaar valt, jaquote:Op donderdag 27 oktober 2016 09:59 schreef YoshiBignose het volgende:
Want... en groter huis is belangrijker dan een dikke auto?
Of voor dit:quote:Op donderdag 27 oktober 2016 11:01 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Zou in plaats van een 3-pitter Golf an 35k een leuke 2ehands auto halen van 15k ofzo (of nog minder). Met minimaal 5 cilinders. Heb je veel meer plezier van en je houdt nog geld op zak ook.
Nieuwe auto's schrijven af als een gek, kun je beter een jonge auto kopen. Ligt er wel aan in welk segment je een auto zoekt natuurlijk.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 12:29 schreef Gunner het volgende:
Dat is inderdaad hele dikke onzin; dom borrelgeklets. Voor iets meer dan 35K heb je al een kale GTI. Dus moet je nagaan wat je normaal kan samenstellen voor dat geld. De enige driepitter is de goedkopste en minst krachtige motorisering.
[..]
Dat is een jouw mening maar geen feit Persoonlijk wil ik geen tweedehands auto's meer rijden als dat niet hoeft. Ik geef meer om comfort dan om vermogen.
Maar de BMW 7-serie kun je zo de deur uit doen als het je financieel opeens wat minder af gaat. De lease i10 niet.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 14:20 schreef YoshiBignose het volgende:
Niet echt, want die BMW kan allang afgeschreven zijn en de maandelijkse lasten kunnen hoger zijn dan een private lease bedrag van ¤150. Waar je al bijna op zit met alleen MRB + verzekering.
Dat is een misverstand of ik kan goed onderhandelen; Begin dit jaar een nieuwe auto gekocht. 2,5 jaar oude ingeruild die een nieuwwaarde had van 25K. 19500 teruggekregen. Dat is een kleine 200 euro per maand. Ik vind dat niet persoonlijk niet veel.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 15:36 schreef Nerdslayer het volgende:
Nieuwe auto's schrijven af als een gek
Dit valt mij ook op. En bij mij is 'hier' het noorden (Groningen) van het land.quote:Op maandag 24 oktober 2016 10:47 schreef Anne het volgende:
Grappig. Ik was laatste 4 daagjes met SD in de randstad en toen merkte ik op dat er eigenlijk best wel veel nieuwe en dure auto's rijden daar. Hier in het zuid-oosten van Nederland rijden er toch wat meer 'barrels' of oudere autootjes op de weg (naast uiteraard ook een hele hoop nieuwe auto's).
SD zei dat ik het mij verbeelde. Ik zeg van niet. Dus ik ben sowieso blij met je topic.
Of kom je ook uit Zuid-Oost-Nederland?
Wat voor auto heb je? Of in ieder geval wat voor segment? En een kaal model of een rijk uitgerust model?quote:Op donderdag 27 oktober 2016 15:39 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat is een misverstand of ik kan goed onderhandelen; Begin dit jaar een nieuwe auto gekocht. 2,5 jaar oude ingeruild die een nieuwwaarde had van 25K. 19500 teruggekregen. Dat is een kleine 200 euro per maand. Ik vind dat niet persoonlijk niet veel.
Natuurlijk zullen die voorbeelden er wel genoeg zijn maar het wordt imho wel snel geroepen. Vaak niet eens gebaseerd op eigen ervaring.
En nee, ze hadden de klandizie echt niet nodig van mij; de hybride modellen waren al verkocht voordat ze van de trailer afkwamen bij wijze van spreken.
En ik wil helemaal geen jong gebruikte. dat zijn veelal demo's of lease-auto's geweest. No thanks. Vanaf het C-segment wordt er (zoals waar het in dit topic over gaat) vrij weinig privé gekocht.
Oh ik zag nu dat ik EN ipv EEN geschreven had, maar we zijn het dus eensquote:Op donderdag 27 oktober 2016 15:34 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
Als je veel op de weg zit is het prettiger om in een nieuwe auto van 35k te rijden dan in een Daihatsu van 20 jaar oud die van ellende uit elkaar valt, ja
Buiten dat zijn er ook nog mensen die een mooie/leuke/comfortabele auto waarderen en bereid zijn om in te leveren op andere dingen.
Dat is toch niet zo raar, mensen daar zijn gemiddeld ook armer.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 15:43 schreef nikky het volgende:
[..]
Dit valt mij ook op. En bij mij is 'hier' het noorden (Groningen) van het land.
C-segmenter met een vanafprijs van 18.000 aangekleed tot ongeveer 36.000 en geen 'business/lease' uitvoering. En wat ik inruilde was ook prima courant, misschien dat dat meespeeltquote:Op donderdag 27 oktober 2016 15:45 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
Wat voor auto heb je? Of in ieder geval wat voor segment? En een kaal model of een rijk uitgerust model?
Dat laatste prima 😉 Snap echt wel waarom je een nieuwe auto wilt hoor, maar er zijn genoeg alternatieven.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 15:28 schreef Gunner het volgende:
[..]
Wat was de nieuwprijs in 2016 euro's van die auto dan? Dat zal meer zijn dan van een gemiddelde C-segmenter. En dus is het niet eerlijk want van een veel duurdere auto mag je meer verwachten op het gebied van comfort en luxe. ja ook dat die toen hij nieuw was al dat soort snufjes had.
Maar goed, daar gaan we niet uitkomen dus let's agree to disagree
Precies! Daar word ik heel blij van!quote:Op donderdag 27 oktober 2016 15:35 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
Of voor dit:![]()
![]()
![]()
https://www.autotrack.nl/tweedehands/audi/s4/30280238
Juist wel logisch. Aan de kosten van die i10 blijf je zitten.. die BMW kan de deur uit indien nodig.. je kunt hem schorsen zoals ik al zei. Je kunt de kosten van die BMW vrijwel reduceren tot 0.. en hij is te verkopen waardoor je weer wat geld hebt..quote:Op donderdag 27 oktober 2016 14:20 schreef YoshiBignose het volgende:
Niet echt, want die BMW kan allang afgeschreven zijn en de maandelijkse lasten kunnen hoger zijn dan een private lease bedrag van ¤150. Waar je al bijna op zit met alleen MRB + verzekering.
De grote maatschappijen bieden afkoop tegen een gering bedrag aan in geval van baanverlies.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 16:15 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Juist wel logisch. Aan de kosten van die i10 blijf je zitten.. die BMW kan de deur uit indien nodig.. je kunt hem schorsen zoals ik al zei. Je kunt de kosten van die BMW vrijwel reduceren tot 0.. en hij is te verkopen waardoor je weer wat geld hebt..
Heel even snel in de configurator gekeken en kwam op dit uitquote:Op donderdag 27 oktober 2016 11:17 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Klets niet zo stom, met je 3 pitter motor
Daar heb ik vanmiddag al in gekeken en ik kwam heel ergens anders op uit.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 18:28 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Heel even snel in de configurator gekeken en kwam op dit uit
[ afbeelding ]
6vers handgeschakelde 1.0 golf.
De duurste 1.0 is een Comfortline volhangen met optiesquote:Op donderdag 27 oktober 2016 19:06 schreef Gunner het volgende:
Voor dat geld rij je met gemak een 150pk highline met een bult andere opties.
Wat hij gedaan heeft is alle opties (incl DSG) selecteren, ja zo kan ik het ook.
Dan kies ik wel voor de GTIquote:Op donderdag 27 oktober 2016 19:38 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
De duurste 1.0 is een Comfortline volhangen met opties
Ik kom op ¤38714
Lekkere configuratiefaal. wat is het zonder?quote:Zitten wel iets van 10 uitlaatsierstukken bij en 8 kinderstoeltjes maar /care
Ik denk een euro of 2 a 3000 minder.. Heb m niet meer open staanquote:Op donderdag 27 oktober 2016 19:48 schreef Gunner het volgende:
[..]
Lekkere configuratiefaal. wat is het zonder?
23k aan opties bovenop een auto van 27kquote:Op donderdag 27 oktober 2016 19:48 schreef Glijdt_licht het volgende:
[ afbeelding ]
Zitten wel iets van 10 uitlaatsierstukken bij en 8 kinderstoeltjes maar /care
75k voor een c-segment 3cilinderquote:Op donderdag 27 oktober 2016 20:10 schreef Glijdt_licht het volgende:
En is dit de duurste 1.0 op de markt?
[ afbeelding ]
//edit
nee het kan nog meer zijn:
[ afbeelding ]
Kort door de bocht. Met de juiste deal kan PL gerust interessant zijn. Ik moet altijd lachen als mensen heel hypocriet doen over private lease alsof dat iets is voor mensen zonder geld maar die wel een nieuwe auto willen. Maar iemand die zakelijk leased en daar dus waarschijnlijk een stuk salaris minder door krijgt (zonder auto van de zaak had je meer salaris kunnen bedingen, immers voor de baas maakt het geen verschil) daar heeft niemand dezelfde mening over. Dan is het ineens wel goed of zo. Terwijl die persoon ook gewoon stukken minder hypotheek kan krijgen omdat zijn salaris nu eenmaal lager ligt dan zonder auto van de zaak.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 10:03 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou ja, het is vaak een bepaald type mens dat zo'n private lease constructie aangaat. Die denken niet zo ver vooruit. Die willen alleen maar NU een nieuwe auto hebben.
Kennis van mij heeft een RS6 gekocht, hoop binnenkort een keer te rijdenquote:Op donderdag 27 oktober 2016 21:50 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
75k voor een c-segment 3cilinderx 999
Voor iets meer geld heb je ook dit:
[ afbeelding ]
https://www.autotrack.nl/tweedehands/audi/rs6/31903796
Je gelooft me nog steeds niet zekerquote:Op donderdag 27 oktober 2016 18:40 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Daar heb ik vanmiddag al in gekeken en ik kwam heel ergens anders op uit.
Ja, leuk, ik kwam op een andere auto uit zeg ik toch net? Highline met allerlei opties voor 33.600 ongeveer. Zal het morgen nog een keer doen.was met de 1.4 TSI.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 23:18 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Je gelooft me nog steeds niet zekerhet is een 1.0 met 6 handgeschakelde versnellingen zoals net ook al zei.
Je hebt dat ene model genomen en volgehangen met opties ja.. zoals ik deed met die Audi'squote:Op donderdag 27 oktober 2016 23:18 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Je gelooft me nog steeds niet zekerhet is een 1.0 met 6 handgeschakelde versnellingen zoals net ook al zei.
Nee we hadden het over dat het zogenaamd niet bestond dat je voor 35k een golf met een 1.0 3 cilinder motor kon kopen.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 23:28 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Je hebt dat ene model genomen en volgehangen met opties ja.. zoals ik deed met die Audi's
Met een highline met 1.4 kom je verder m.i. en goedkoper
Nee nee. Jij wilde doen voorkomen dat je voor 35k net een golf met een 3pitter en wat opties kon krijgen en dat is gelul, want voor 35k kun je echt wel wat meer krijgen dan een 3 pitter. Nu niet gaan draaien.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 00:03 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Nee we hadden het over dat het zogenaamd niet bestond dat je voor 35k een golf met een 1.0 3 cilinder motor kon kopen.
Je probeert je er nu uit te redden maar hier zeg je toch echt dat je voor 35K alleen maar een driepitter rijdt met wat opties...toch?quote:Op donderdag 27 oktober 2016 10:30 schreef DieselTank het volgende:
voor 35k heb je geen eens een heule grote auto hoor. 35k is een golf met wat opties en een 3 pitter motor.
Ford Mondeo is ook leverbaar met een 1.0. Misschien is die duurder te maken?quote:Op donderdag 27 oktober 2016 20:10 schreef Glijdt_licht het volgende:
En is dit de duurste 1.0 op de markt?
[ afbeelding ]
//edit
nee het kan nog meer zijn:
[ afbeelding ]
Nee, de Mondeo 1.0 is niet duurder te krijgen dan ¤41.839 omdat heel veel opties ervoor niet beschikbaar zijn, en de 1.0 alleen voor de goedkoopste uitvoering isquote:Op vrijdag 28 oktober 2016 10:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ford Mondeo is ook leverbaar met een 1.0. Misschien is die duurder te maken?
Voor 35k KAN je inderdaad meer krijgen, daar ben ik het mee eens. Maar het begin van het verhaal was dat ik zei dat je voor 35k nog steeds in een golfje rijdt.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 07:15 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee nee. Jij wilde doen voorkomen dat je voor 35k net een golf met een 3pitter en wat opties kon krijgen en dat is gelul, want voor 35k kun je echt wel wat meer krijgen dan een 3 pitter. Nu niet gaan draaien.
Nee, het begin van het verhaal was dat jij claimde dat je voor 35k nog steeds in een Golf met een 1.0 3pitter met wat opties reed, en dat is gewoon niet waar.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 17:39 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Voor 35k KAN je inderdaad meer krijgen, daar ben ik het mee eens. Maar het begin van het verhaal was dat ik zei dat je voor 35k nog steeds in een golfje rijdt.
Waarom is dat afgunst of een vooroordeel? Maakt jou toch geen reet uit wat iemand denkt neem ik aan?quote:Op maandag 24 oktober 2016 11:13 schreef Gunner het volgende:
Er zijn idioten zoals ik die wel zelf een nieuwe auto kopen van 35K+ , maar meer dan 80% (vanaf het C-segment) is gewoon lease ja. Wel frustrerend als je meerdere malen dat vooroordeel te horen krijgt over dat mijn auto ook wel een leasebak zal zijn. Pure afgunst.
maar goed daar zal ik mee moeten levenFWP
misschien tijd voor een custom kentekenplaatsticker
Ik merk dat mensen bijvoorbeeld anders tegen een eigen aangeschafte wagen aankijken die wat duurder is dan bijvoorbeeld iemand die in een leaseauto rijdt. Bij een leasebak kunnen ze het nog voor zichzelf goedpraten door te denken dat iemand die toch niet zelf betaald heeft.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 20:37 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Waarom is dat afgunst of een vooroordeel? Maakt jou toch geen reet uit wat iemand denkt neem ik aan?
Ach ik heb ook mensen in mijn omgeving die mijn 'bovenmodale' leasewagen overduidelijk bewust negeren maar wel verwachten dat ik interesse toon in hun 'nieuwe' prive auto van 8 jaar oud. Doet mij echt helemaal niks en ik speel het lekker mee. Maar ik kan me jouw gevoel wel voorstellen inderdaad.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 23:04 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik merk dat mensen bijvoorbeeld anders tegen een eigen aangeschafte wagen aankijken die wat duurder is dan bijvoorbeeld iemand die in een leaseauto rijdt. Bij een leasebak kunnen ze het nog voor zichzelf goedpraten door te denken dat iemand die toch niet zelf betaald heeft.
Natuurlijk zou ik daar schijt aan moeten hebben maar als bv in je vriendenkring er mensen zijn die er niets positiefs over willen zeggen en het overduidelijk negeren maar wel graag wilenl dat jij naar 'hun' nieuwe suffe 14% leasebak komen kijken dan irriteert dat wel ja. Maar dat is toch niet vreemd?
Sowieso is het iets typisch Nederlands dat er afgunst is als je je hoofd boven het maaiveld uitsteekt en niet lult over geld maar er wat mee doet.
Hier idem. Ooit serieus de aankoop van volgende auto's voor erbij overwogen: 911, Cayman, BMW Z4, Honda S2000 en BMW 850i (quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 23:24 schreef Glijdt_licht het volgende:
Tja, als ik geen huis had gekocht had ik ook prima en nieuwe auto kunnen kopen. Maar het is ook van waar leg je je prioriteiten.
Ik heb flink wat eigen geld in het huis gegooid zodat de hypotheek op een lager rentepercentage kwam.
Ik heb zelf dan liever een auto waar de kop af is en 'bespaar' zo voor de toekomst wat aan rente.
Op dit moment in mijn leven vond ik dit de verstandigste optie. De mooie auto komt ooit wel, of niet..
Mja, prioriteiten.. ik ken iemand die een (studenten)kamer huurde en een garagebox, maar wel in een Porsche reed.. dat zijn keuzes die je maakten als je daar blij van wordt, waarom niet??
Een auto ga ik iig niet betalen met geleend geld of privé leasen, dat weet ik wel..
Inderdaad omdat het waarschijnlijk een mega onverstandige en ietwat fout keuze zou zijn geweest. Maar het blijft een echte guilty pleasure, zo'n 850i. Toen ik nog een mini linedancer was had ik een vriend en zijn opa had er één, een nieuwe. Geweldig vond ik hetquote:Op zaterdag 29 oktober 2016 10:23 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik weet niet waarom je dieachter een 850i doet. Ik begrijp dat het in ieder opzicht misschien geen verstandige keuze is zo'n auto maar het is wel een echte masterbak
![]()
En je leeft maar één keer hé, soms zelfs korter dan je zou willen...
Dat is Nederland hè.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 10:23 schreef YoshiBignose het volgende:
Vertel mij wat... met een dikke auto bij klanten krijg je altijd de opmerking dat ze dus teveel betalen etc. Bij sommige parkeer ik ook om de hoek, maar ja vaak zijn dat de grootste sloebers die zo janken. Het hangt er ook wel vanaf of iemand een autoliefhebber is ja.
Kennis van m'n ouders had een BMW Z8. Werd zo gek van het spuug er op etc, dat ze 'm hebben weg gedaan en een Wiesmann voor teruggekocht.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 13:01 schreef YoshiBignose het volgende:
Het is ook gewoon de jaloezie in Nederland. Heb dat nooit begrepen. De eerste dag dat ik m'n Tesla had was ie de volgende dag bekogeld met eieren. Mocht laatst een paar dagen in een i8 rijden, eerste keer dat ik uitstapte krijg ik de reactie: heb je geld teveel ofzo?
Ja heel triest! Is wel al jaren terug hoor, Z8 is inmiddels nog duurder geworden volgens mij. Maar de Wiesmann is zeker niet verkeerdquote:Op zaterdag 29 oktober 2016 13:14 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat is echt heel triest want een Z8 is gewoon een klassieker. Iedereen kijkt toch James Bond? Oke, die 7-serie die hij op afstand kon besturen is uiteindelijk een turkenbak gewordenen een Wiesmann is ook niet verkeerd
Maar ben blij dat ik in de buurt van Poelenburg woon, Turken en Marokkanen kunnen dikke auto's tenminste waarderenIk weet 100% zeker dat het zo'n blanke dwaas is die de eieren heeft gegooid, zo'n sloeber die iedere avond SBS6 kijkt en moslims de schuld geeft dat het kut gaat.
Dit is wel waar ja. Daarnaast worden heel veel van die dure wagens gewoon gefinancierd (lees, op afbetaling of lening) gekocht.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 13:01 schreef YoshiBignose het volgende:
Het is ook gewoon de jaloezie in Nederland. Heb dat nooit begrepen. De eerste dag dat ik m'n Tesla had was ie de volgende dag bekogeld met eieren. Mocht laatst een paar dagen in een i8 rijden, eerste keer dat ik uitstapte krijg ik de reactie: heb je geld teveel ofzo?
Kutmentaliteit in Nederland ookquote:Op zaterdag 29 oktober 2016 13:01 schreef YoshiBignose het volgende:
Het is ook gewoon de jaloezie in Nederland. Heb dat nooit begrepen. De eerste dag dat ik m'n Tesla had was ie de volgende dag bekogeld met eieren. Mocht laatst een paar dagen in een i8 rijden, eerste keer dat ik uitstapte krijg ik de reactie: heb je geld teveel ofzo?
De goedkoopste op Autotrack is 250kquote:Op zaterdag 29 oktober 2016 13:20 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ja heel triest! Is wel al jaren terug hoor, Z8 is inmiddels nog duurder geworden volgens mij.
Had ik 'm toen maar gekocht (niet dat ik 'm kon betalen)quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 14:10 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
De goedkoopste op Autotrack is 250k![]()
https://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/z8/30870949
Ik zou veel te bang zijn dat de auto beschadigd raaktquote:Op zaterdag 29 oktober 2016 14:11 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Had ik 'm toen maar gekocht (niet dat ik 'm kon betalen)![]()
Maar blijft wel echt een gave bak!
Denk ik ook. Plus het was hun weekend auto. Die staat thuis gewoon in een garage en gaat niet mee naar de supermarkt bijvoorbeeld. Maar goed, ik ben ook al bang dat mijn 540i bij de supermarkt beschadigd hoorquote:Op zaterdag 29 oktober 2016 14:12 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
Ik zou veel te bang zijn dat de auto beschadigd raakt
Aan de andere kant, als je het geld hebt om zo'n auto te kunnen kopen zal die angst ook wel meevallen.
Kijk bv. tegenwoordig bij hotels of ze een privé-garage aanbieden. Heb geen zin meer in butsen door andere autodeuren op een vol gepropte parking.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 14:15 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Denk ik ook. Plus het was hun weekend auto. Die staat thuis gewoon in een garage en gaat niet mee naar de supermarkt bijvoorbeeld. Maar goed, ik ben ook al bang dat mijn 540i bij de supermarkt beschadigd hoor
Ah dat doe ik dan nog net niet, maar ik ben wel een halfuur bezig met het uitzoeken van een goede plek dan.. Haha, vindt m'n vriendin altijd zo leuk (gelukkig snapt ze me welquote:Op zaterdag 29 oktober 2016 14:18 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Kijk bv. tegenwoordig bij hotels of ze een privé-garage aanbieden. Heb geen zin meer in butsen door andere autodeuren op een vol gepropte parking.
je zoekt dus eigenlijk een B&B met één enkele kamer?quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 14:18 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Kijk bv. tegenwoordig bij hotels of ze een privé-garage aanbieden. Heb geen zin meer in butsen door andere autodeuren op een vol gepropte parking.
E34?quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 14:15 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Denk ik ook. Plus het was hun weekend auto. Die staat thuis gewoon in een garage en gaat niet mee naar de supermarkt bijvoorbeeld. Maar goed, ik ben ook al bang dat mijn 540i bij de supermarkt beschadigd hoor
Is niet alleen in Nederland hoor.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 14:09 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
Kutmentaliteit in Nederland ook
Beetje off-topicquote:Op zaterdag 29 oktober 2016 14:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
je zoekt dus eigenlijk een B&B met één enkele kamer?
Ik sta heel vaak op hotelparkings, maar die staan ook gewoon vol meestal. Soms kun je door lekker achteraf te gaan staan wel wat ruimte claimen, maar als het hotel vol zit, is de parking dat meestal ook
Godverdomme wat dikquote:
Wat een flauwekul. Je kunt ook gewoon een autoliefhebber zijn. De ene spendeert een godsvermogen aan duiken, de andere aan zijn auto. Bovendien kunnen juist oude auto's een goede investering zijn, steeds meer mensen doen dat in plaats van sparen of aandelen omdat het minder risico is. De prijzen van old- en youngtimers rijzen de pan uit. De vraag is dus nu of het gaat instorten of gewoon doorgaat.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 14:42 schreef Spanky78 het volgende:
Auto's, belachelijk dure gebruiksvoorwerpen.
Ik prijs me gelukkig met mijn 14 procentyleasebak.ik had een duurdere kunnen kiezen, maar dat scheelt met gewoon iets van 7k in bijtelling over 5j.
Dus schijt aan alle dikke derdehands onderhoudsvreters. Als de auto voldoet en niet te duur is. Prima. Ik steek mijn geld liever in mijn huis, aandelen of zonnepanelen ipv een ding dat harder afschrijft dan wat ook en daarnaast bakken aan kosten meebrengt.
Mensen die hele dikke auto's rijden zijn ofwel echt rijk, of echt dom. En je ziet heel makkelijk wie echt rijk is. De domme tokkies met tweedehands BMW puk je er zo uit.![]()
![]()
Thanks! Heel blij mee! Heb er wel LPG in laten bouwen, zodat ik er ook écht elke dag van kan genietenquote:Op zaterdag 29 oktober 2016 14:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Godverdomme wat dik
Zuinig op zijn en nooit meer wegdoen.
Of ze houden van autorijden. Iets wat jij blijkbaar niet doet..quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 14:42 schreef Spanky78 het volgende:
Auto's, belachelijk dure gebruiksvoorwerpen.
Ik prijs me gelukkig met mijn 14 procentyleasebak.ik had een duurdere kunnen kiezen, maar dat scheelt met gewoon iets van 7k in bijtelling over 5j.
Dus schijt aan alle dikke derdehands onderhoudsvreters. Als de auto voldoet en niet te duur is. Prima. Ik steek mijn geld liever in mijn huis, aandelen of zonnepanelen ipv een ding dat harder afschrijft dan wat ook en daarnaast bakken aan kosten meebrengt.
Mensen die hele dikke auto's rijden zijn ofwel echt rijk, of echt dom. En je ziet heel makkelijk wie echt rijk is. De domme tokkies met tweedehands BMW puk je er zo uit.![]()
![]()
Dat iemand andere hobby's heeft dan jij maakt ze niet meteen domquote:Op zaterdag 29 oktober 2016 14:42 schreef Spanky78 het volgende:
Mensen die hele dikke auto's rijden zijn ofwel echt rijk, of echt dom. En je ziet heel makkelijk wie echt rijk is. De domme tokkies met tweedehands BMW puk je er zo uit.![]()
![]()
Ja maar goed, dat is de hele wereld van het ondernemen een beetje. Het betekent niet dat je een slechte ondernemer bent als je een lening ergens hebt.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 14:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit is wel waar ja. Daarnaast worden heel veel van die dure wagens gewoon gefinancierd (lees, op afbetaling of lening) gekocht.
Huizen, belachelijk dure gebruiksvoorwerpen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 14:42 schreef Spanky78 het volgende:
Auto's, belachelijk dure gebruiksvoorwerpen.
Ik prijs me gelukkig met mijn 14 procentyleasebak.ik had een duurdere kunnen kiezen, maar dat scheelt met gewoon iets van 7k in bijtelling over 5j.
Dus schijt aan alle dikke derdehands onderhoudsvreters. Als de auto voldoet en niet te duur is. Prima. Ik steek mijn geld liever in mijn huis, aandelen of zonnepanelen ipv een ding dat harder afschrijft dan wat ook en daarnaast bakken aan kosten meebrengt.
Mensen die hele dikke auto's rijden zijn ofwel echt rijk, of echt dom. En je ziet heel makkelijk wie echt rijk is. De domme tokkies met tweedehands BMW puk je er zo uit.![]()
![]()
quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 17:20 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
Huizen, belachelijk dure gebruiksvoorwerpen.
Ik prijs me gelukkig met mijn 90k appartement .ik had een duurdere kunnen kiezen, maar dat scheelt met gewoon iets van 150k in hypotheek over 30j.
Dus schijt aan alle dikke onderhoudsvreters. Als de woning voldoet en niet te duur is. Prima. Ik steek mijn geld liever in mijn auto, aandelen of zonnepanelen ipv een ding dat met de afschaffing van de hypotheekrenteaftrek harder afschrijft dan wat ook en daarnaast bakken aan kosten meebrengt.
Mensen die hele dikke huizen bewonen zijn ofwel echt rijk, of echt dom. En je ziet heel makkelijk wie echt rijk is. De domme tokkies met villa's puk je er zo uit.![]()
![]()
Jezus wat een slechte vergelijking.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 17:20 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
Huizen, belachelijk dure gebruiksvoorwerpen.
Ik prijs me gelukkig met mijn 90k appartement .ik had een duurdere kunnen kiezen, maar dat scheelt met gewoon iets van 150k in hypotheek over 30j.
Dus schijt aan alle dikke onderhoudsvreters. Als de woning voldoet en niet te duur is. Prima. Ik steek mijn geld liever in mijn auto, aandelen of zonnepanelen ipv een ding dat met de afschaffing van de hypotheekrenteaftrek harder afschrijft dan wat ook en daarnaast bakken aan kosten meebrengt.
Mensen die hele dikke huizen bewonen zijn ofwel echt rijk, of echt dom. En je ziet heel makkelijk wie echt rijk is. De domme tokkies met villa's puk je er zo uit.![]()
![]()
Klopt. Maar van die types die over hun BMW uit 2001 praten met serienummers, die hem gebruiken als verlengstuk van hun piemeltje...quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 17:07 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat iemand andere hobby's heeft dan jij maakt ze niet meteen domAan iets dat je leuk vindt geef je nou eenmaal meer geld uit. Dat het meestal geen goede investering is begrijpen de meesten wel...
Ik neem aan dat jij met de winst die je met de aandelen maakt en de energie die je bespaart ook wat leuks doet
[..]
Ja maar goed, dat is de hele wereld van het ondernemen een beetje. Het betekent niet dat je een slechte ondernemer bent als je een lening ergens hebt.
Ik GOK dat het een grapje was na jouw reactiequote:Op zaterdag 29 oktober 2016 17:53 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Jezus wat een slechte vergelijking.
Er is een verschil tussen een mooie, goed onderhouden (en vooral originele) BMW 3-serie uit 2001 en een 'goedkoopste-3-serie-zonder-onderhoud'.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 17:59 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Klopt. Maar van die types die over hun BMW uit 2001 praten met serienummers, die hem gebruiken als verlengstuk van hun piemeltje...
Ik vind iemand die een Daimler double six weet rijdend te houden een stuk stoerder dan zo'n nepturk met dikke BMW... Maar dat is slechts mijn mening. Ik ben ook inderdaad geen liefhebber van auto's. Ik snap de lol van een snelle wagen wel, maar niet waarom je er perse een moet hebben.
Het geeft aan dat het allemaal afhankelijk is van waar jij waarde aan hecht en hoe je je geld uitgeeft. Ieder z'n ding.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 17:53 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Jezus wat een slechte vergelijking.
Nee die post van jou was een topperquote:Op zaterdag 29 oktober 2016 17:53 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Jezus wat een slechte vergelijking.
Nee, geen domme vraag, ik vraag het mee ook af.quote:Op maandag 24 oktober 2016 09:35 schreef Vervoerder014 het volgende:
Hi,
Domme vraag misschien, maar ik ga hem toch stellen.
Ik vraag mij al tijden af.. hoe kan het dat er zoveel relatief dure auto's op de Nederlandse wegen rondrijden?
Het valt mij gewoon op, er rijden heel veel Audi's, BMW's, mercedes, duurdere Volvo's etc op de weg rond. Laat ik zeggen auto's met een nieuwwaarde van 35K en meer.
Ik heb zelf een redelijk goede baan, hoor wel in de hogere regionen van Nederland. Maar ik kan echt niet 35K neertellen voor een auto. Laat staan meer.
Ik weet ook wel dat een deel lease auto's zijn, maar alsnog.
Ben ik de enige die zich dit afvraagt? Waar haalt Nederland het geld vandaan om in zulke dure auto's te rijden?
Of je bent gewoon een liefhebber.. Ik hoef geen nieuwe auto (behalve de acht dikke bakken dan).quote:Op zondag 30 oktober 2016 19:17 schreef RamboDirk het volgende:
maar een oude bmw/audi/mercedes blijft volk dat premium wilt rijden maar het niet kan betalen, niet dat dat erg is verder, maar het komt gewoon zo karig over.
Elke oude auto komt karig over.quote:Op zondag 30 oktober 2016 19:17 schreef RamboDirk het volgende:
maar een oude bmw/audi/mercedes blijft volk dat premium wilt rijden maar het niet kan betalen, niet dat dat erg is verder, maar het komt gewoon zo karig over.
Wat een gelul. Er zitten gewoon voor- en nadelen aan. Een 10 jaar oude BMW kan beter rijden dan een nieuwe Fiat Panda, maar kan jaarlijks ook duurder zijn qua onderhoud, brandstof etc. Uiteindelijk ben je over 5 jaar gezien zelfs meer kwijt. Maar een nieuwe BMW was financieel misschien niet haalbaar geweest, ook al is een nieuwe natuurlijk mooier, meer opties etc.quote:Op zondag 30 oktober 2016 19:17 schreef RamboDirk het volgende:
maar een oude bmw/audi/mercedes blijft volk dat premium wilt rijden maar het niet kan betalen, niet dat dat erg is verder, maar het komt gewoon zo karig over.
gad damn hippiesquote:Op zaterdag 29 oktober 2016 22:23 schreef Sounddragon het volgende:
* strooit bloemetjes, vlindertjes en wierook rond in dit topick
Hoe simple minded kan je zijn. Een 10 jaar oude of in mijn geval 13 jaar oude auto rijdt voor mij nog steeds veel beter dan net uitgebrachte auto's van verschillende merken.quote:Op zondag 30 oktober 2016 19:17 schreef RamboDirk het volgende:
maar een oude bmw/audi/mercedes blijft volk dat premium wilt rijden maar het niet kan betalen, niet dat dat erg is verder, maar het komt gewoon zo karig over.
quote:Op zondag 30 oktober 2016 19:17 schreef RamboDirk het volgende:
maar een oude bmw/audi/mercedes blijft volk dat premium wilt rijden maar het niet kan betalen, niet dat dat erg is verder, maar het komt gewoon zo karig over.
Ik zou absoluut niet zo ver willen gaan als "elke" oude auto.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |