Dat dus.quote:Op maandag 24 oktober 2016 09:40 schreef BasEnAad het volgende:
Het is vooral in het buitenland dat er zo veel dure auto's rondrijden.
In Belgie zou een verklaring kunnen zijn dat auto's gewoon goedkoper zijn. Je betaald daar veel minder belasting bij aankoop van een nieuwe auto.quote:Op maandag 24 oktober 2016 09:41 schreef Juup© het volgende:
Moet je eens in België kijken, daar kom ik gemiddeld gezien meer auto's uit het duurdere segment tegen dan in Nederland.
[..]
Dat dus.
Inderdaad, Duitsland/België is gewoon meer auto voor minder geld. Dus men kan duurder rijden met eenzelfde inkomen.quote:Op maandag 24 oktober 2016 09:41 schreef Juup© het volgende:
Moet je eens in België kijken, daar kom ik gemiddeld gezien meer auto's uit het duurdere segment tegen dan in Nederland.
[..]
Dat dus.
Nee uit de Randstad. En wat is SD?quote:Op maandag 24 oktober 2016 10:47 schreef Anne het volgende:
Grappig. Ik was laatste 4 daagjes met SD in de randstad en toen merkte ik op dat er eigenlijk best wel veel nieuwe en dure auto's rijden daar. Hier in het zuid-oosten van Nederland rijden er toch wat meer 'barrels' of oudere autootjes op de weg (naast uiteraard ook een hele hoop nieuwe auto's).
SD zei dat ik het mij verbeelde. Ik zeg van niet. Dus ik ben sowieso blij met je topic.
Of kom je ook uit Zuid-Oost-Nederland?
SD = Sounddragon. De andere moderator van dit stukje forumquote:Op maandag 24 oktober 2016 10:54 schreef Vervoerder014 het volgende:
[..]
Nee uit de Randstad. En wat is SD?
Dit, in Europa kom je vaak modellen tegen die er in Nederland niet eens rondrijden.quote:Op maandag 24 oktober 2016 10:53 schreef Dven het volgende:
Vind ik erg meevallen eigenlijk. Zie zelfs hier in Bulgarije meer dure wagens rijden dan in Nederland.
Ben wel benieuwd welke modellen dat zijn?quote:Op maandag 24 oktober 2016 11:36 schreef ITrade het volgende:
[..]
Dit, in Europa kom je vaak modellen tegen die er in Nederland niet eens rondrijden.
Lease auto's en sommige mensen krijgen in 1keer een hoop provisie ofzoquote:Op maandag 24 oktober 2016 09:35 schreef Vervoerder014 het volgende:
Hi,
Domme vraag misschien, maar ik ga hem toch stellen.
Ik vraag mij al tijden af.. hoe kan het dat er zoveel relatief dure auto's op de Nederlandse wegen rondrijden?
Het valt mij gewoon op, er rijden heel veel Audi's, BMW's, mercedes, duurdere Volvo's etc op de weg rond. Laat ik zeggen auto's met een nieuwwaarde van 35K en meer.
Ik heb zelf een redelijk goede baan, hoor wel in de hogere regionen van Nederland. Maar ik kan echt niet 35K neertellen voor een auto. Laat staan meer.
Ik weet ook wel dat een deel lease auto's zijn, maar alsnog.
Ben ik de enige die zich dit afvraagt? Waar haalt Nederland het geld vandaan om in zulke dure auto's te rijden?
Vind je het gek? In een land als Nederland fiscaal voordeel geven (of de rest extra belasten met co2 taks) en iedereen die de mogelijkheid heeft springt er als een gek bovenop.quote:Op maandag 24 oktober 2016 12:24 schreef Mr.Ping het volgende:
Ik vind dat in Nederland de wegen vol staan met de goedkopere ECO modelletjes, zo licht en zuinig mogelijk is toch wel de trend hier.
De praktijk is natuurlijk ook dat het gros van de mensen enkel kleine afstanden in de spits hoeft af te leggen. Dan heb je dus echt geen reet aan een grote/potente auto.quote:Op maandag 24 oktober 2016 12:24 schreef Mr.Ping het volgende:
Als je hard werkt en risico's durft te nemen dan kan je dit soort auto's kopen.
Ik vind dat in Nederland de wegen vol staan met de goedkopere ECO modelletjes, zo licht en zuinig mogelijk is toch wel de trend hier.
Volgens mij staat een Mercedes SLA in Nederland maar ook in België niet in de prijslijst.quote:Op maandag 24 oktober 2016 09:48 schreef Vervoerder014 het volgende:
[..]
In Belgie zou een verklaring kunnen zijn dat auto's gewoon goedkoper zijn. Je betaald daar veel minder belasting bij aankoop van een nieuwe auto.
Bijvoorbeeld een Mercedes SLA die hier in Nederland 38K kost, kost daar maar 29K.
Jewel hoor.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:40 schreef RikBiesheuvel het volgende:
[..]
Volgens mij staat een Mercedes SLA in Nederland maar ook in België niet in de prijslijst.
Dat is een CLA en heel wat anders dan een SLAquote:Op maandag 24 oktober 2016 14:10 schreef Vervoerder014 het volgende:
[..]
Jewel hoor.
CLA 180 4/1.595 6-handgesch. 90 (122)/200 125/Euro 6 25% 23.659 4.968 4.868 33.495 34.605
CLA 180 4/1.595 7G-DCT 90 (122)/200 121/Euro 6 25% 25.489 5.353 4.372 35.214 36.324
Ja vind je het gek met dit overheidsbeleid. Waarom is nederland zo extreem duur qua BPM? Ik bedoel, we hebben al een van de zwaarste inkomstenbelastingen stelsels van Europa. Als je ook maar ietsjes meer dan gemiddeld gaat verdienen, dan betaal je 52% belasting over elke euro die je verdiend. Alles wat we kopen verder wordt ook nog een keer met 21% btw belast. Als je ouders succesvol zijn geweest en iets willen nalaten, dan pakt de overheid de fucking helft daarvan in, als het niet meer is.quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:15 schreef Glijdt_licht het volgende:
Overigens vind ik dat Nederland van alle Europese landen op Denemarken na het meest paupere wagenpark heeft..
Jammer van dit soort dooddoeners altijd.quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:37 schreef Randy_S het volgende:
66.422 per jaar is wel behoorlijk meer dan gemiddeld als inkomen, pas vanaf dat bedrag ga je 52 procent betalen over het inkomen boven dit bedrag. Je hebt het hier over inkomen van ruim 5.000 euro per maand. Modaal inkomen is geschat voor 2016 op 36.500 per jaar ,dat is dus bijna de helft..
Overigens als je het zo erg vind, onderneem actie en schrijf politieke partijen aan óf ga emigreren.
Ik hoop wel dat je het met mij eens bent dat je als inwoner van Nederland te maken hebt met een van de zwaarste belastingstelsels van de wereld?quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:37 schreef Randy_S het volgende:
66.422 per jaar is wel behoorlijk meer dan gemiddeld als inkomen, pas vanaf dat bedrag ga je 52 procent betalen over het inkomen boven dit bedrag. Je hebt het hier over inkomen van ruim 5.000 euro per maand. Modaal inkomen is geschat voor 2016 op 36.500 per jaar ,dat is dus bijna de helft..
Overigens als je het zo erg vind, onderneem actie en schrijf politieke partijen aan óf ga emigreren.
ik zie een schreeuw, je kan blijven schreeuwen maar er ook actie op ondernemen. Ik zie heel veel mensen klagen, maar geen actie ondernemen. Het is meer een aansporing om wat te gaan doen ipv maar wat roeptoeteren.quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Jammer van dit soort dooddoeners altijd.
Nee. Als inwoner van Nederland heb je niet te maken met één van de zwaarste belastingstelsels ter wereld.quote:Op maandag 24 oktober 2016 16:34 schreef Vervoerder014 het volgende:
[..]
Ik hoop wel dat je het met mij eens bent dat je als inwoner van Nederland te maken hebt met een van de zwaarste belastingstelsels van de wereld?
Het is hier verder goed hoor, maar bovenstaande kun je niet ontkennen
Het wegennet heeft natuurlijk wel met iets meer te maken. Buiten dat zijn er relatief kleine afstanden en een hoge bevolkingsdichtheid. Dat scheelt natuurlijk.quote:Op maandag 24 oktober 2016 17:30 schreef Randy_S het volgende:
Ik ben het zeker eens met je dat we hier een hoge belastingdruk hebben, daarentegen heb ik in nog geen enkel ander (europees) land ervaren waar alles zo goed geregeld is. Neem bijvoorbeeld de kwaliteit van het wegendek, dat is echt nérgens zo goed onderhouden en aangelegd als hier. Als wij een dergelijke levensstandaard willen hebben dan staan daar nu eenmaal veel kosten tegenover, ik zou graag dezelfde levensstandaard willen behouden maar minder betalen.
[..]
ik zie een schreeuw, je kan blijven schreeuwen maar er ook actie op ondernemen. Ik zie heel veel mensen klagen, maar geen actie ondernemen. Het is meer een aansporing om wat te gaan doen ipv maar wat roeptoeteren.
Wel leuk hoor goede wegen maar toch staan we elke dag in de file, en bij mij in de buurt worden sommige kruizingen elke 3 jaar weer compleet omgebouwd, dan weer met rotondes dan weer stoplichten dan weer turbo rotonde en nu gaan ze het weer anders maken.. Dat zal ook genoeg munten kosten. (alhoewel het is wel goed voor de werkgelegenheid)quote:Op maandag 24 oktober 2016 17:30 schreef Randy_S het volgende:
Ik ben het zeker eens met je dat we hier een hoge belastingdruk hebben, daarentegen heb ik in nog geen enkel ander (europees) land ervaren waar alles zo goed geregeld is. Neem bijvoorbeeld de kwaliteit van het wegendek, dat is echt nérgens zo goed onderhouden en aangelegd als hier. Als wij een dergelijke levensstandaard willen hebben dan staan daar nu eenmaal veel kosten tegenover, ik zou graag dezelfde levensstandaard willen behouden maar minder betalen.
[..]
ik zie een schreeuw, je kan blijven schreeuwen maar er ook actie op ondernemen. Ik zie heel veel mensen klagen, maar geen actie ondernemen. Het is meer een aansporing om wat te gaan doen ipv maar wat roeptoeteren.
Zeker wel. Top 5 van de wereld zeker. Kom is met argumenten.quote:Op maandag 24 oktober 2016 17:49 schreef Dven het volgende:
[..]
Nee. Als inwoner van Nederland heb je niet te maken met één van de zwaarste belastingstelsels ter wereld.
Top 5?quote:Op maandag 24 oktober 2016 19:22 schreef Vervoerder014 het volgende:
[..]
Zeker wel. Top 5 van de wereld zeker. Kom is met argumenten.
http://www.welingelichtek(...)t-andere-landen.htmlquote:Op maandag 24 oktober 2016 19:22 schreef Vervoerder014 het volgende:
[..]
Zeker wel. Top 5 van de wereld zeker. Kom is met argumenten.
In plaats van mij te vragen om met argumenten te komen mag je zelf ook gewoon eerst wel eventjes je huiswerk doen hoor.quote:Op maandag 24 oktober 2016 19:22 schreef Vervoerder014 het volgende:
[..]
Zeker wel. Top 5 van de wereld zeker. Kom is met argumenten.
De meeste mensen in Nederland zouden wensen dat ze de 52% mogen betalenquote:Op maandag 24 oktober 2016 20:04 schreef Zwansen het volgende:
[..]
http://www.welingelichtek(...)t-andere-landen.html
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Belastingdruk
http://www.nu.nl/nugeld-o(...)k-eu-gemiddelde.html
Puur kijkend naar het hoogste tarief zitten we hoog. Maar dat tarief heeft voor heel weinig mensen veel impact. Gaat in vanaf 66? duizend en als je daar iets boven zit is het effect op je hele belastingdruk minimaal natuurlijk.
Ben wel eens in Oost-Duitsland geweest? En dan niet Berlijn?quote:Op maandag 24 oktober 2016 20:19 schreef Catch22- het volgende:
In dld zie je echt veel meer dure auto's. En ook met veel meer opties en dikkere motoren.
Buiten de aanschaf zijn alle andere kosten in het buitenland ook lager. Van brandstof tot wegenbelasting en onderhoud
West Polen bedoel je? Ja daar is alles minder, in West dld is het wel een heel stuk beterquote:Op maandag 24 oktober 2016 20:31 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ben wel eens in Oost-Duitsland geweest? En dan niet Berlijn?
Of gewoon zorgen voor een dikke motor erin, die worden vaak ook niet geleased.quote:Op maandag 24 oktober 2016 11:13 schreef Gunner het volgende:
Er zijn idioten zoals ik die wel zelf een nieuwe auto kopen van 35K+ , maar meer dan 80% (vanaf het C-segment) is gewoon lease ja. Wel frustrerend als je meerdere malen dat vooroordeel te horen krijgt over dat mijn auto ook wel een leasebak zal zijn. Pure afgunst.
maar goed daar zal ik mee moeten levenFWP
misschien tijd voor een custom kentekenplaatsticker
Je doelt erop dat je als ondernemer de betaalde BTW weer af mag trekken met je BTW aangifte? Dat betekend niet dat de BTW komt te vervallen, je mag hem alleen aftrekken van je ontvangen BTW.quote:Op maandag 24 oktober 2016 19:53 schreef stinkie het volgende:
Veel is lease. En zeker in het echt duurdere segment zal er veel op eigen bedrijf gekocht zijn. De btw vervalt dan al, en als je een beetje milieuvriendelijk iets koopt kost zo'n auto na alle afschrijvingen niks meer. Model S kost je na 5 jaar 20K. Daarvoor rijd je als particulier net een 5 jaar oude 318
Wat voor merk SD kaartje had je meegenomen?quote:Op maandag 24 oktober 2016 10:47 schreef Anne het volgende:
Grappig. Ik was laatste 4 daagjes met SD in de randstad en toen merkte ik op dat er eigenlijk best wel veel nieuwe en dure auto's rijden daar. Hier in het zuid-oosten van Nederland rijden er toch wat meer 'barrels' of oudere autootjes op de weg (naast uiteraard ook een hele hoop nieuwe auto's).
SD zei dat ik het mij verbeelde. Ik zeg van niet. Dus ik ben sowieso blij met je topic.
Of kom je ook uit Zuid-Oost-Nederland?
Ja, want je kunt alleen de BTW aftrekken die jij ontvangt door iets of een dienst te verkopen. Dus wil jij een auto van 100.000 euro kopen en dan de BTW aftrekken, moet je eerst 100.000 euro hebben aan omzet 😄quote:Op maandag 24 oktober 2016 20:49 schreef Vervoerder014 het volgende:
[..]
Je doelt erop dat je als ondernemer de betaalde BTW weer af mag trekken met je BTW aangifte? Dat betekend niet dat de BTW komt te vervallen, je mag hem alleen aftrekken van je ontvangen BTW.
Wat nu als we een B.V-tje oprichten, daar wat kapitaal instorten en een "bedrijfsauto" aanschaffen? Daar zal vast wel iets op bedacht zijn dat het niet mag?
Nee, je betaalt motorrijtuigenbelasting. Geen wegenbelasting.quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:23 schreef Vervoerder014 het volgende:
Daarnaast moeten we elke maand ook nog een paar tientjes tot meer dan honderd euro betalen aan belasting voor onderhoud en aanleggen van de wegen (en toch staan we met ze alle in de file!).
Nog erger.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 06:45 schreef JDude het volgende:
[..]
Nee, je betaalt motorrijtuigenbelasting. Geen wegenbelasting.
quote:Op maandag 24 oktober 2016 14:10 schreef Vervoerder014 het volgende:
[..]
Jewel hoor.
CLA 180 4/1.595 6-handgesch. 90 (122)/200 125/Euro 6 25% 23.659 4.968 4.868 33.495 34.605
CLA 180 4/1.595 7G-DCT 90 (122)/200 121/Euro 6 25% 25.489 5.353 4.372 35.214 36.324
Dure auto's naar Nederlandse maatstaven zijn niet duur in Duitsland.quote:Op maandag 24 oktober 2016 20:19 schreef Catch22- het volgende:
In dld zie je echt veel meer dure auto's. En ook met veel meer opties en dikkere motoren.
Buiten de aanschaf zijn alle andere kosten in het buitenland ook lager. Van brandstof tot wegenbelasting en onderhoud
Ik ben het eens met OPquote:Op maandag 24 oktober 2016 10:47 schreef Anne het volgende:
Grappig. Ik was laatste 4 daagjes met SD in de randstad en toen merkte ik op dat er eigenlijk best wel veel nieuwe en dure auto's rijden daar. Hier in het zuid-oosten van Nederland rijden er toch wat meer 'barrels' of oudere autootjes op de weg (naast uiteraard ook een hele hoop nieuwe auto's).
SD zei dat ik het mij verbeelde. Ik zeg van niet. Dus ik ben sowieso blij met je topic.
Of kom je ook uit Zuid-Oost-Nederland?
Is al gezegd. Denemarken. En wat katholieke nietsnutlanden in het zuiden. Maar daar heb je ook geen auto nodig om naar je werk te rijden.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 23:01 schreef pwmh82 het volgende:
Ik durf het tegenovergestelde van de topictitel te beweren. Ik ken geen ander land in (West?) Europa waar de markt voor kleine goedkope koekblikken a la c1, aygo, up, twingo zo groot is als in Nederland?
Nee hoor, je kan gewoon de btw terugvragen zonder omzet. Vroeg of laat zal de Belastingdienst echter langskomen met de vraag waarom je geen omzet hebt en wel een dikke wagenquote:Op maandag 24 oktober 2016 23:03 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ja, want je kunt alleen de BTW aftrekken die jij ontvangt door iets of een dienst te verkopen. Dus wil jij een auto van 100.000 euro kopen en dan de BTW aftrekken, moet je eerst 100.000 euro hebben aan omzet 😄
Uiteraard moet er weer een 18-jarige met alleen een fiets even komen doen alsof hij veel geld heeftquote:Op woensdag 26 oktober 2016 22:14 schreef Nerdslayer het volgende:
35k veel geld vinden voor een autox 999
Het ligt aan je referentiekader natuurlijk.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 22:40 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Uiteraard moet er weer een 18-jarige met alleen een fiets even komen doen alsof hij veel geld heeft
Maar zoals al gezegd: veel zijn dus leaseauto's en voor de rest wordt er een heel groot gedeelte met een financiering gekocht. Dan rij je dus wel een nieuwe auto, maar ben je toch een flink aantal jaar aan het afbetalen. Geloof dat een autoverkoper me ooit eens heeft verteld dat 2/3 van de auto's met financiering verkocht werd. Die mensen hebben dat geld dus ook niet
Mwah valt mee. De Denen kennen een vergelijkbaar zware bpm, zelfs nog wel iets extremer dan bij ons. Dus dat zorgt voor veel goedkope auto's idd. Maar ze kennen daar in veel mindere mate zulke enorm gunstige fiscale stimuleringsmaatregelen in de leasemarkt.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 17:39 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Is al gezegd. Denemarken. En wat katholieke nietsnutlanden in het zuiden. Maar daar heb je ook geen auto nodig om naar je werk te rijden.
Groot verschil als je over de brug Zweden binnen tuft. Ineens fatsoenlijke auto's in plaats van oude Daihatsu gebakjes.
Nee natuurlijk hebben die dat ook niet. Wil je een auto kopen van 35k, dan moeten de meeste mensen jaren sparen. Ik bedoel, het inkomen wat het vaakst voorkomt (modaal dus) is toch rond de 34k? Dan moet je dus een jaar lang (ja, iets langer ja, want 1k nog) ELKE euro die je binnen krijgt met je werk sparen. Dan mag je helemaal NIETS uitgeven, wat natuurlijk niet kan, want je moet ook wonen en eten en andere dingen.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 22:40 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Uiteraard moet er weer een 18-jarige met alleen een fiets even komen doen alsof hij veel geld heeft
Maar zoals al gezegd: veel zijn dus leaseauto's en voor de rest wordt er een heel groot gedeelte met een financiering gekocht. Dan rij je dus wel een nieuwe auto, maar ben je toch een flink aantal jaar aan het afbetalen. Geloof dat een autoverkoper me ooit eens heeft verteld dat 2/3 van de auto's met financiering verkocht werd. Die mensen hebben dat geld dus ook niet
Beginnen met tweedehands auto's, rekening houden met de afschrijving en zorgen dat je meer spaart dan de afschrijving zodat je iedere x jaar een ander model kan kopen.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 22:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee natuurlijk hebben die dat ook niet. Wil je een auto kopen van 35k, dan moeten de meeste mensen jaren sparen. Ik bedoel, het inkomen wat het vaakst voorkomt (modaal dus) is toch rond de 34k? Dan moet je dus een jaar lang (ja, iets langer ja, want 1k nog) ELKE euro die je binnen krijgt met je werk sparen. Dan mag je helemaal NIETS uitgeven, wat natuurlijk niet kan, want je moet ook wonen en eten en andere dingen.
Voor veel mensen is een auto van 35k, nieuw, nooit bereikbaar zal zijn. Natuurlijk heb je uitschieters naar boven en naar beneden, maar voor het grootste deel is zoiets onbereikbaar van eigen geld.
Op krediet een auto kopen..quote:Op donderdag 27 oktober 2016 09:24 schreef YoshiBignose het volgende:
Mwah er zijn zat mensen die WEL sparen. Dit kun je in de jonge jaren al gedaan hebben, als je dan een auto koopt en deze uiteindelijk verkoopt, heb je altijd een restbedrag dat je weer kan investeren in een nieuwe auto. Maar soms is het zelfs slimmer op krediet een auto te kopen dan te sparen, je rijdt immers een nieuwe auto die veel zuiniger zou kunnen zijn of lagere maandelijkse lasten heeft.
Als je eerst 3 jaar moet sparen in een 7-serie uit 1995 die 1 op 7 rijdt voor een nieuwe BMW i3 met halve wegenbelasting en die veel zuiniger is...
Een nieuwe auto kopen is vaak ongunstig ja, tenzij je echt verwacht die auto de komende 10 jaar te rijden.
Dat heeft geen risico's nee? Behalve dan als je later een huis wil kopen en een hypotheek wil. Dán kom je pas van een koude kermis thuis, maar ja, dát vertellen ze er niet bij als je je handtekening zet.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 09:42 schreef YoshiBignose het volgende:
Rente is laag, als je na gaat rekenen op krediet of private lease, dan is het echt niet zoveel duurder meer hoor. Ze pakken een stukje rente ja, beetje zelfde als telefoonabonnementen tegenwoordig. Bij private lease heb je bovendien geen risico. Nou heb je dat sowieso al niet zo snel bij nieuwe auto's, maar zekerheid is natuurlijk ook iets waard.
Het risico is dat je een aan contract gebonden zit je dus je moet genoeg geld blijven verdienen. En bij private lease moet je heel goed je km's inschatten anders kom je ook van een koude kermis thuis
Ik heb zelf ook een stukje krediet voor m'n auto maar dat is zakelijk dus iets anders. Ga echt niet zo lang sparen, voor je het weet ben je dood
Nu is het ook weer geen onoverkomelijk bedrag. Zeker als je bijvoorbeeld met twee man werkt en samen een auto koopt. In dat geval zouden wij ook met gemak een auto van 35K kunnen kopen. Dat het geheel onverstandig is en je het beter in je hypotheek kunt stoppen is wat anders natuurlijkquote:Op woensdag 26 oktober 2016 22:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee natuurlijk hebben die dat ook niet. Wil je een auto kopen van 35k, dan moeten de meeste mensen jaren sparen. Ik bedoel, het inkomen wat het vaakst voorkomt (modaal dus) is toch rond de 34k? Dan moet je dus een jaar lang (ja, iets langer ja, want 1k nog) ELKE euro die je binnen krijgt met je werk sparen. Dan mag je helemaal NIETS uitgeven, wat natuurlijk niet kan, want je moet ook wonen en eten en andere dingen.
Voor veel mensen is een auto van 35k, nieuw, nooit bereikbaar zal zijn. Natuurlijk heb je uitschieters naar boven en naar beneden, maar voor het grootste deel is zoiets onbereikbaar van eigen geld.
Uhuh, maar het is niet zo dat jij voor een auto van 10k ook maar 10k minder hypotheek krijgt he. Dat wat je minder aan hypotheek krijgt is véél hoger, wat effectief betekent in sommige gevallen dat je gewoon geen huis meer kunt kopen.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 09:58 schreef YoshiBignose het volgende:
Tja ik zou sowieso zeggen huis gaat voor dus dat moet je eerst op orde hebben voor je een nieuwe auto koopt. Dat private lease of krediet van invloed is op hoeveel je maximaal mag lenen lijkt me vrij logisch, je hebt immers hogere vaste lasten iedere maand. Maar links of rechtsom is dat nog niet anders, want als het goed is heb je meer spaargeld omdat je niet in 1x veel geld had moeten uitgeven voor een auto, dat eigen geld is bij een hypotheek ook weer van belang.
Nee, maar als je je hypotheek voortijdig kan aflossen, heb je ook lagere woonlasten en kun je dus weer meer sparenquote:Op donderdag 27 oktober 2016 09:59 schreef YoshiBignose het volgende:
Want... en groter huis is belangrijker dan een dikke auto?
Jawel, maar nu ga je al uit van 2 mensen. Kijk, als je het met 3 mensen doet wordt het nóg eenvoudiger natuurlijk. Ik bedoelde maar aan te geven dat je (niet jij, gewoon in t algemeen bedoel ik) vrij makkelijk praat over iets als 35k, maar dat dat voor veel mensen een enorm bedrag is, alle andere kosten voor wonen en leven meegerekendquote:Op donderdag 27 oktober 2016 09:58 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Nu is het ook weer geen onoverkomelijk bedrag. Zeker als je bijvoorbeeld met twee man werkt en samen een auto koopt. In dat geval zouden wij ook met gemak een auto van 35K kunnen kopen. Dat het geheel onverstandig is en je het beter in je hypotheek kunt stoppen is wat anders natuurlijk
Nou ja, het is vaak een bepaald type mens dat zo'n private lease constructie aangaat. Die denken niet zo ver vooruit. Die willen alleen maar NU een nieuwe auto hebben.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 10:02 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Nee, maar als je je hypotheek voortijdig kan aflossen, heb je ook lagere woonlasten en kun je dus weer meer sparen
Ow, daar ben ik me zeer van bewust en ik vind 35k voor een auto ook heel veel geld. Persoonlijk kan ik het alleen ook niet betalen en hoe groot autoliefhebber ik ook ben, op dit moment vind ik een dure auto geen verstandige aanschaf, al zou ik het misschien over een paar jaar wél kunnen betalen. (maar dan los ik dus liever eerst af aan de hypotheek)quote:Op donderdag 27 oktober 2016 10:03 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jawel, maar nu ga je al uit van 2 mensen. Kijk, als je het met 3 mensen doet wordt het nóg eenvoudiger natuurlijk. Ik bedoelde maar aan te geven dat je (niet jij, gewoon in t algemeen bedoel ik) vrij makkelijk praat over iets als 35k, maar dat dat voor veel mensen een enorm bedrag is, alle andere kosten voor wonen en leven meegerekend
Klets niet zo stom, met je 3 pitter motorquote:Op donderdag 27 oktober 2016 10:30 schreef DieselTank het volgende:
voor 35k heb je geen eens een heule grote auto hoor. 35k is een golf met wat opties en een 3 pitter motor.
Dat is een jouw mening maar geen feit Persoonlijk wil ik geen tweedehands auto's meer rijden als dat niet hoeft. Ik geef meer om comfort dan om vermogen.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 11:01 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Heb je veel meer plezier van en je houdt nog geld op zak ook.
Logisch toch? Van die private lease kom je niet zomaar af. Die BMW kun je schorsen, verkopen etc etc.. het is kapitaal dat echt van jou is..quote:Op donderdag 27 oktober 2016 10:03 schreef YoshiBignose het volgende:
Komt door die achterlijke kut banken. Als ik ¤10.000 zou neertellen voor een oude 7-serie ben ik een fortuin kwijt aan brandstof, onderhoud en vaste lasten, maar daar kraaien ze niet naar. Als je ¤150 lease voor zo'n AH i10 dan kan je opeens lomp minder lenen.
Maar goed ben het wel met je eens dat een auto van 35k inderdaad gemiddeld niet te betalen is voor iemand met een inkomen van 35k per jaar.
Dat is ook mijn mening. Maar ook een 7-serie van 15 jaar oud (of een S-klasse of een LS) is een stuk comfortabeler dan een nieuwe Golf. Vermogen is niet het enige natuurlijk. En ook bij dit vergelijk houd je heel veel geld over (bij aanschaf).quote:Op donderdag 27 oktober 2016 12:29 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat is een jouw mening maar geen feit Persoonlijk wil ik geen tweedehands auto's meer rijden als dat niet hoeft. Ik geef meer om comfort dan om vermogen.
Dat is bij voorbaat al geen goede vergelijkingquote:Op donderdag 27 oktober 2016 14:41 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Dat is ook mijn mening. Maar ook een 7-serie van 15 jaar oud (of een S-klasse of een LS) is een stuk comfortabeler dan een nieuwe Golf.
Ow ja, tegenwoordig geeft iedereen meer om de koppeling met hun telefoon dan om hoe de auto rijdtquote:Op donderdag 27 oktober 2016 14:42 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat is bij voorbaat al geen goede vergelijking
Sowieso is comfort op diverse vlakken verbeterd; infotainment etc is in een nieuwe Golf 10x beter dan in 7-serie van 15 jaar oud. Ik denk dat we wel kunnen stellen dat dat een feit is, toch?
Infotainment is een stuk meer dan alleen een koppeling met een telefoon.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 14:46 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ow ja, tegenwoordig geeft iedereen meer om de koppeling met hun telefoon dan om hoe de auto rijdt
Maar hoezo is dat geen goede vergelijking dan? We hebben het hier over aanschaf en comfort. Nergens staat dat het uit het uit hetzelfde segment moet zijn toch? Je koopt een leuk aangeklede Golf voor zeg 30k. Wil je wat reserve op zak houden koop je voor 20k een heerlijke 5-serie/E-klasse/A6/7-serie/S-klasse/A8.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 14:42 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat is bij voorbaat al geen goede vergelijking
Sowieso is comfort op diverse vlakken verbeterd; infotainment etc is in een nieuwe Golf 10x beter dan in 7-serie van 15 jaar oud. Ik denk dat we wel kunnen stellen dat dat een feit is, toch?
Wat was de nieuwprijs in 2016 euro's van die auto dan? Dat zal meer zijn dan van een gemiddelde C-segmenter. En dus is het niet eerlijk want van een veel duurdere auto mag je meer verwachten op het gebied van comfort en luxe. ja ook dat die toen hij nieuw was al dat soort snufjes had.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 15:11 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Maar hoezo is dat geen goede vergelijking dan?
Als je veel op de weg zit is het prettiger om in een nieuwe auto van 35k te rijden dan in een Daihatsu van 20 jaar oud die van ellende uit elkaar valt, jaquote:Op donderdag 27 oktober 2016 09:59 schreef YoshiBignose het volgende:
Want... en groter huis is belangrijker dan een dikke auto?
Of voor dit:quote:Op donderdag 27 oktober 2016 11:01 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Zou in plaats van een 3-pitter Golf an 35k een leuke 2ehands auto halen van 15k ofzo (of nog minder). Met minimaal 5 cilinders. Heb je veel meer plezier van en je houdt nog geld op zak ook.
Nieuwe auto's schrijven af als een gek, kun je beter een jonge auto kopen. Ligt er wel aan in welk segment je een auto zoekt natuurlijk.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 12:29 schreef Gunner het volgende:
Dat is inderdaad hele dikke onzin; dom borrelgeklets. Voor iets meer dan 35K heb je al een kale GTI. Dus moet je nagaan wat je normaal kan samenstellen voor dat geld. De enige driepitter is de goedkopste en minst krachtige motorisering.
[..]
Dat is een jouw mening maar geen feit Persoonlijk wil ik geen tweedehands auto's meer rijden als dat niet hoeft. Ik geef meer om comfort dan om vermogen.
Maar de BMW 7-serie kun je zo de deur uit doen als het je financieel opeens wat minder af gaat. De lease i10 niet.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 14:20 schreef YoshiBignose het volgende:
Niet echt, want die BMW kan allang afgeschreven zijn en de maandelijkse lasten kunnen hoger zijn dan een private lease bedrag van ¤150. Waar je al bijna op zit met alleen MRB + verzekering.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |