Heeft denk ik met 4 dingen te maken: gewicht, banden, noodzaak en maximaal aantal onderdelen per jaar.quote:Op maandag 24 oktober 2016 16:15 schreef nils7 het volgende:
Het valt mij de laatste tijd op dat de snelste ronde en de Pole Position zo ver uit elkaar liggen.
Het scheelt gewoon bijna 5 seconden!
Pole position US GP
Lewis Hamilton Mercedes 1:34.999
Fastest lap
Sebastian Vettel Ferrari 1:39.877
Even ter vergelijking GB GP (2005):
Pole
1:19.905
Fastest Lap:
1:20.502
Dat gat is veeeeel kleiner tussen beide tijden.
Blijkbaar kunnen ze dus veel harder (zeker 4 seconden).
Maar waarom is dat niet. Ik snap nu dat sparen etc. maar qua snelste ronde (een ronde waarin iemand ook gepushed heeft neem ik aan) is echt een klap langzamer.
In het begin van de wedstrijd scheelt het zelfs 9 seconden.
Daarnaast vraag ik me af hoeveel sneller ze volgend jaar zijn. Er wordt gesproken 3 seconden sneller maar schuiven ze allebij op of alleen de Pole tijd en de race ronde ietsjes.
- De banden zijn nu kut.quote:Op maandag 24 oktober 2016 16:15 schreef nils7 het volgende:
Het valt mij de laatste tijd op dat de snelste ronde en de Pole Position zo ver uit elkaar liggen.
Pole position US GP
Fastest lap
Pole
Fastest Lap:
Maar waarom is dat niet. Ik snap nu dat sparen etc. maar qua snelste ronde (een ronde waarin iemand ook gepushed heeft neem ik aan) is echt een klap langzamer.
Daarnaast vraag ik me af hoeveel sneller ze volgend jaar zijn. Er wordt gesproken 3 seconden sneller maar schuiven ze allebij op of alleen de Pole tijd en de race ronde ietsjes.
Je punt wordt iets sterker als je 2x hetzelfde circuit gebruikt in je vergelijking (anders heb je 2 variabelenquote:Op maandag 24 oktober 2016 16:15 schreef nils7 het volgende:
Pole position US GP
Fastest lap
Pole
Fastest Lap:
Silverstone is niet meer hetzelfde circuit als in 2005. Neem dan Monza:quote:Op maandag 24 oktober 2016 16:45 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
Je punt wordt iets sterker als je 2x hetzelfde circuit gebruikt in je vergelijking (anders heb je 2 variabelen). Ik heb voor het gemak maar even Silverstone genomen, omdat jij daar al de gegevens van 2005 van had staan.
2005:
Pole: 1:19.905
Fastest Lap: 1:20.502
Verschil: 0:00.597
2016:
Pole: 1:29.287
Fastest lap: 1:35.548
Verschil: 0:06.261
pneumatische wheelgunsquote:Op maandag 24 oktober 2016 16:46 schreef AnneX het volgende:
Aha, nu even gelegenheid om te vragen hoe het zit met tanken?
Rijdt iedereen met een volle tank vanaf de start dan?
Ik herinner mij de ongelukken met tanken eerder, lang gelee.
En vreemd, als er wordt gepit, dan moeten de monteurs van de volgende pitplaats / buren slangen opzij houden...? waarvan?
Bvd.
Monza:quote:Op maandag 24 oktober 2016 16:47 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Silverstone is niet meer hetzelfde circuit als in 2005. Neem dan Monza ofzo.
11 jaar geleden waren de banden ook iets beter onder een lege wagen.quote:Op maandag 24 oktober 2016 16:52 schreef Fir3fly het volgende:
Wel leuk dat zelfs met DRS en lage fuel load de huidige F1 nog niet eens in de buurt komt van de auto's van 11 jaar geleden.
Tanken mag niet meer nee. En ze mogen maximaal 100kg benzine gebruiken in een race. Sommige teams nemen minder dan dat mee omdat sparen in combinatie met een ligtere auto sneller is als volgas rijden met een zwaardere auto. Tevens zit er ook nog een limiet op de fuel flow rate van 100kg/uur.quote:Op maandag 24 oktober 2016 16:46 schreef AnneX het volgende:
Aha, nu even gelegenheid om te vragen hoe het zit met tanken?
Rijdt iedereen met een volle tank vanaf de start dan?
Ik herinner mij de ongelukken met tanken eerder, lang gelee.
En vreemd, als er wordt gepit, dan moeten de monteurs van de volgende pitplaats / buren slangen opzij houden...? waarvan?
Bvd.
Na een hele kwalificatie en race jaquote:Op maandag 24 oktober 2016 16:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
11 jaar geleden waren de banden ook iets beter onder een lege wagen.
Die banden kon je wel een hele race op stampen, je mocht namelijk niet eens wisselen.quote:Op maandag 24 oktober 2016 17:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Na een hele kwalificatie en race ja. Nogal een verschil met nu.
En dus kon je ook niet stampen.quote:Op maandag 24 oktober 2016 17:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die banden kon je wel een hele race op stampen, je mocht namelijk niet eens wisselen.
Met die groeven erin was dat toch ?quote:Op maandag 24 oktober 2016 17:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die banden kon je wel een hele race op stampen, je mocht namelijk niet eens wisselen.
Ojawel. Maar we weten hier allemaal inmiddels wel dat het WEC suprieur is, hoef je niet telkens duidelijk temaken.quote:
Maar die flow rate is er ook in de kwali.quote:Op maandag 24 oktober 2016 17:01 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Tanken mag niet meer nee. En ze mogen maximaal 100kg benzine gebruiken in een race. Sommige teams nemen minder dan dat mee omdat sparen in combinatie met een ligtere auto sneller is als volgas rijden met een zwaardere auto. Tevens zit er ook nog een limiet op de fuel flow rate van 100kg/uur.
Dank voor je antwoord.quote:Op maandag 24 oktober 2016 17:01 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Tanken mag niet meer nee. En ze mogen maximaal 100kg benzine gebruiken in een race. Sommige teams nemen minder dan dat mee omdat sparen in combinatie met een ligtere auto sneller is als volgas rijden met een zwaardere auto. Tevens zit er ook nog een limiet op de fuel flow rate van 100kg/uur.
Kwali is zo licht mogelijk.quote:Op maandag 24 oktober 2016 17:23 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dank voor je antwoord.
De logistiek van alles fascineert mij in hoge mate
En die hoeveelheid is voor kwalirondjes + race?
Anders kun je zo licht mogelijk toch kwalificeren.
Alleen voor de race in kwali nemen ze minimaal aan brandstof mee ivm gewicht.quote:Op maandag 24 oktober 2016 17:23 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dank voor je antwoord.
De logistiek van alles fascineert mij in hoge mate
En die hoeveelheid is voor kwalirondjes + race?
Dan zie ik liever Monza vertrekken. Ik weet dat het een klassieker is, maar damn wat een grafbaan.quote:Op maandag 24 oktober 2016 17:36 schreef nils7 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/t(...)_1_Grand_Prix__.html
Nu nog Bahrein weg en we hebben weer plek voor 2 fatsoenlijke banen.
Met Sepang is overigens niks mis maar wat hebben we er te zoeken als we ook in Singapore racen.
Misschien moet je die kaarten dan niet zo achterlijk duur maken, geldt voor alle circuits.quote:Op maandag 24 oktober 2016 17:36 schreef nils7 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/t(...)_1_Grand_Prix__.html
Nu nog Bahrein weg en we hebben weer plek voor 2 fatsoenlijke banen.
Met Sepang is overigens niks mis maar wat hebben we er te zoeken als we ook in Singapore racen.
Snap sowieso niet waarom Monza er nog op staat. Dat is gewoon een wedstrijd wie het hardst z'n gaspedaal in kan trappen. Als ik een parade will kijk ik wel nascar.quote:Op maandag 24 oktober 2016 17:57 schreef Fopje het volgende:
[..]
Dan zie ik liever Monza vertrekken. Ik weet dat het een klassieker is, maar damn wat een grafbaan.
Imola
omdat ook snelle banen bij de Formule 1 horen. Net zoals dat Monaco een optocht op een erg smal circuit isquote:Op maandag 24 oktober 2016 18:06 schreef Justevo het volgende:
[..]
Snap sowieso niet waarom Monza er nog op staat. Dat is gewoon een wedstrijd wie het hardst z'n gaspedaal in kan trappen. Als ik een parade will kijk ik wel nascar.
Juist Maleisië is 1 van de goedkoopste.quote:Op maandag 24 oktober 2016 18:03 schreef Justevo het volgende:
[..]
Misschien moet je die kaarten dan niet zo achterlijk duur maken, geldt voor alle circuits.
Monza 1984:quote:Op maandag 24 oktober 2016 16:50 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
Monza:
2016:
Pole: 1:21.135
Fastest lap: 1:25.340
2005:
Pole: 1:21.054
Fastest lap: 1:21.504
Edit: pff, snel editen zeker he![]()
Edit2: Had het kunnen weten overigens, die tijden voor Silverstone voor 2005 en 2016 verschillen nogal.
Maar er gaat geen hol naartoe, waarom? Omdat het te fucking ver weg is!quote:Op maandag 24 oktober 2016 18:17 schreef nils7 het volgende:
[..]
Juist Maleisië is 1 van de goedkoopste.
¤35 voor een kaartje
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |