abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166126598
160821_134184_Header_USA.jpg

De Formule 1 maakt zich op voor de slotfase van het langste seizoen ooit. Met nog maar vier races te gaan trekt het circus komend weekend overzee richting Noord-Amerika, voor back-to-back races in de VS en Mexico. Nico Rosberg lijkt op polepositie te zitten voor zijn eerste wereldtitel. De Duitser voert het kampioenschap aan met 33 punten voorsprong op rivaal Lewis Hamilton en die marge lijkt royaal. Er zijn echter nog 100 punten te winnen en een uitvalbeurt voor Rosberg zou de kansen kunnen doen keren. Bovendien wordt de race komend weekend verreden in de VS, waar uitgerekend Hamilton traditiegetrouw altijd ijzersterk voor de dag komt.

De grote prijs van de Verenigde Staten vindt sinds 2012 plaats op het fraaie Circuit of the Americas. Het door Hermann Tilke ontworpen circuit ligt in het Texaanse plaatsje Elroy, zo’n twintig kilometer ten zuiden van Austin. Het is het eerste en tot nu toe enige circuit in Amerika dat speciaal ontworpen is voor de Formule 1. De vloeiende en redelijk snelle baan is populair onder fans en rijders. Dit komt mede doordat het circuit breed is en er in diverse bochten meerdere racelijnen mogelijk zijn, wat inhalen bevordert.

De lay-out van het circuit valt grofweg in twee delen uiteen. In het eerste deel volgen snelle en vloeiende bochten elkaar in razend tempo op. Dit deel is dan ook gebaseerd op de bekende Maggots, Becketts en Chapel-combinatie die we kennen van Silverstone. Op dit deel zal men vooral op zoek moeten naar downforce. De tweede helft van het Circuit of the Americas begint met een kilometerlang recht stuk. Daarna volgt een trage bochtensectie, die een vrijwel exacte kopie is van het bekende stadiondeel in Hockenheim. Op deze tweede helft van de baan is motorvermogen en mechanische grip cruciaal.

Na twee opeenvolgende tweede plaatsen in Maleisië en Japan lijkt onze landgenoot Max Verstappen in bloedvorm te verkeren. Hij geldt dan ook als één van de topfavorieten voor een podiumplek in Austin. Voor zijn werkgever Red Bull is er veel aangelegen om Ferrari achter zich te houden. De twee topteams zijn verwikkeld in een strijd om de tweede plek in het kampioenschap. Hiermee zijn vele miljoenen gemoeid en dat geld is volgens teambaas Christian Horner belangrijk voor het budget van zijn team voor volgend jaar. Er staat in Amerika dus ook voor de teams nog veel op het spel.



160821_134184_kopje_usa_circuit.gif


160821_134184_circuit_usa.jpg


FIA Grand Prix van United States of America Informatie


Banden:



160821_134184_kopje_usa_kalender.gif

161019_134184_kalender_forum_usa.JPG

160821_134184_kopje_usa_stand.gif

Stand Coureurs:

161019_134184_standcoureurs_forum_usa.JPG

Stand Constructeurs:

161019_134184_standteams_forum_usa.JPG

160821_134184_kopje_usa_tijdschema.gif

161019_134184_tijdschema_forum_usa.JPG

160821_134184_kopje_usa_.tvgids.gif

161019_134184_tvgids_forum_usa.JPG

160821_134184_kopje_usa_hetweer.gif

161019_134184_weeraustin.JPG

Actueel Weer in Austin
zie email 27 oktober
pi_166126614
Nog maar 4,5 uur tot het echte begin van het weekend.
zie email 27 oktober
pi_166126682
Coureurs zijn wel pussies geworden, wellicht dat er daarom steeds minder mensen naar F1 kijken.
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 15:38:28 #4
420541 Twieki
Immer Intelligent
pi_166126692
Was een 'divebomb' niet dat je als aanvaller eerst deed alsof je bijvoorbeeld links wilde inhalen, de verdediger daardoor ook naar links gaat (en dus van de raceline gaat), en je dan probeert als aanvaller er rechts naast te komen, dan laat remmen en er vervolgens mogelijk rechts langs kon? Want dan moet de verdediger namelijk een wagenbreedte ruimte laten.

Als een aanvaller alleen probeert er links langs te gaan, is 't logisch dat de verdedigende partij ook naar links gaat en de deur dicht gooit.
Op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:28:30 schreef Stofje het volgende:
Held. Thanks. Godverdomme.
pi_166126913
quote:
5s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 15:38 schreef Twieki het volgende:
Was een 'divebomb' niet dat je als aanvaller eerst deed alsof je bijvoorbeeld links wilde inhalen, de verdediger daardoor ook naar links gaat (en dus van de raceline gaat), en je dan probeert als aanvaller er rechts naast te komen, dan laat remmen en er vervolgens mogelijk rechts langs kon? Want dan moet de verdediger namelijk een wagenbreedte ruimte laten.

Als een aanvaller alleen probeert er links langs te gaan, is 't logisch dat de verdedigende partij ook naar links gaat en de deur dicht gooit.
Het is ook een beetje een flauwekul discussie. Denk dat ze gewoon een beetje jaloers zijn op zijn talent.
pi_166126959
quote:
5s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 15:38 schreef Twieki het volgende:
Was een 'divebomb' niet dat je als aanvaller eerst deed alsof je bijvoorbeeld links wilde inhalen, de verdediger daardoor ook naar links gaat (en dus van de raceline gaat), en je dan probeert als aanvaller er rechts naast te komen, dan laat remmen en er vervolgens mogelijk rechts langs kon? Want dan moet de verdediger namelijk een wagenbreedte ruimte laten.

Als een aanvaller alleen probeert er links langs te gaan, is 't logisch dat de verdedigende partij ook naar links gaat en de deur dicht gooit.
Nee dat is een dumby :P
pi_166127064
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 15:59 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Nee dat is een dumby :P
Dummy. ;)
pi_166127099
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 16:06 schreef Doevelaer het volgende:

[..]

Dummy. ;)
Dummy is een pop. Dumby is een dommerik toch ?
pi_166127166
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 15:14 schreef motorbloempje het volgende:
Natuurlijk missen we de kwalificatie weer vanavond omdat we vrienden over de vloer hebben die geen F1 volgen ;(
WTF voor vrienden zijn dat als die niet een uurtje die tv met de Q erop kunnen hebben?

Bij mij konden ze wegblijven of een andere dag komen.

Voor bezoek ga ik echt geen Q missen. :W
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_166127178
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 16:08 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Dummy is een pop. Dumby is een dommerik toch ?
En Dombo is een vliegend olifantje O+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_166127196
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 16:08 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Dummy is een pop. Dumby is een dommerik toch ?
Nee, ook dat is een dummy, dummy. :P
pi_166127203
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 16:08 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Dummy is een pop. Dumby is een dommerik toch ?
Vraag Doornbos wat een dummy is
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator / Redactie Sport / Devops zaterdag 22 oktober 2016 @ 16:15:28 #13
176766 zoem
zoemt
pi_166127209
quote:
5s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 15:38 schreef Twieki het volgende:
Was een 'divebomb' niet dat je als aanvaller eerst deed alsof je bijvoorbeeld links wilde inhalen, de verdediger daardoor ook naar links gaat (en dus van de raceline gaat), en je dan probeert als aanvaller er rechts naast te komen, dan laat remmen en er vervolgens mogelijk rechts langs kon? Want dan moet de verdediger namelijk een wagenbreedte ruimte laten.

Als een aanvaller alleen probeert er links langs te gaan, is 't logisch dat de verdedigende partij ook naar links gaat en de deur dicht gooit.
Volgens mij duikt een aanvaller bij een divebomb in de binnenbocht waarbij hij (iets te) laat remt, waardoor de verdediger niet goed kan insturen. Bij een goed uitgevoerde divebomb schiet de aanvaller iets door om de verdediger te blocken, maar wel zodanig dat hij zelf een redelijk goede corner exit heeft en de positie bemachtigt.
pi_166127265
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 16:14 schreef Doevelaer het volgende:

[..]

Nee, ook dat is een dummy, dummy. :P
Haha volgens mij heb je inderdaad gelijk. Nu voel ik me wel een dummy ja :P

Toch raar dat je het zo schrijft :?
pi_166127267


Pole's: 8-8
FL: 6-3
Win: 9-6
Pole+Win: 6-3
Pole+Win+FL: 2-1
Podiums: 12-13
Top 5: 15-14
Retirements: 1-2
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 16:19:28 #16
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166127269
quote:
5s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 15:38 schreef Twieki het volgende:
Was een 'divebomb' niet dat je als aanvaller eerst deed alsof je bijvoorbeeld links wilde inhalen, de verdediger daardoor ook naar links gaat (en dus van de raceline gaat), en je dan probeert als aanvaller er rechts naast te komen, dan laat remmen en er vervolgens mogelijk rechts langs kon? Want dan moet de verdediger namelijk een wagenbreedte ruimte laten.

Als een aanvaller alleen probeert er links langs te gaan, is 't logisch dat de verdedigende partij ook naar links gaat en de deur dicht gooit.
Nee.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 oktober 2016 @ 16:19:55 #17
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166127274
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 15:23 schreef Sjemmert het volgende:
Over aggresief verdedigen gesproken is dit ook wel leuk filmpje. Lance Stroll die volgend jaar williams rijd gooit hier keihard de deur dicht voor Max in de florida winter series.

Deze is behoorlijk gevaarlijk ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 oktober 2016 @ 16:21:02 #18
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166127292
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 16:15 schreef zoem het volgende:

[..]

Volgens mij duikt een aanvaller bij een divebomb in de binnenbocht waarbij hij (iets te) laat remt, waardoor de verdediger niet goed kan insturen. Bij een goed uitgevoerde divebomb schiet de aanvaller iets door om de verdediger te blocken, maar wel zodanig dat hij zelf een redelijk goede corner exit heeft en de positie bemachtigt.
maar als je goed verdedigt heeft de aanvaller al veel minder kans, maar kennelijk willen de coureurs hun positie niet meer verdedigen, want gevaarlijk ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_166127309
quote:
15s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 16:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Deze is behoorlijk gevaarlijk ...
Best wel ja. Heel aggresief van Stroll.
pi_166127324
quote:
11s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 16:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

maar als je goed verdedigt heeft de aanvaller al veel minder kans, maar kennelijk willen de coureurs hun positie niet meer verdedigen, want gevaarlijk ...
Gewoon verbieden dat verdedigen van posities we hebben nu DRS of KERS of ERS en daar houden we van, een systeem waar de snelste auto's makkelijk voorbij de langzamere auto's rijden.
pi_166127371
Kvyat volgend jaar bij TR.
Verrasend en ook niet heel handig lijkt mij...Misschien nog een afkoopsom willen ontvangen ofzo?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 22 oktober 2016 @ 16:29:30 #22
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166127420
Nou... deur dicht voor Gasly.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_166127732
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 16:26 schreef opreis het volgende:
Kvyat volgend jaar bij TR.
Verrasend en ook niet heel handig lijkt mij...Misschien nog een afkoopsom willen ontvangen ofzo?
Leuk nieuws. Het is Kvyat gegund.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 oktober 2016 @ 17:04:15 #24
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166127972
Tijd voor VT3 :)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_166127981
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 17:04 schreef Peterselieman het volgende:
Tijd voor VT3 :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')