Heb ik gedaan afgelopen zomer, is prima geregeld. Als je in aanmerking komt (dus op doorreis naar een land buiten China en meer dan 6 uur overstap) sta je al op een lijst. Dan krijg je bij balie B11 een bevestiging in het chinees voor de chauffeur. Voor ongeveer 40 yuan brengt hij je dan naar je hotel.quote:Op dinsdag 20 december 2016 00:04 schreef Xetran het volgende:
[..]
Klopt.. Is e en balie voor als het goed is, heb ik eerder al hier in dit topic voor gepost
Ga daar maar zo snel mogelijk heen proberen te gaan om de Chinezen voor te zijn.. En als dat niet lukt vragen of er plek is op een vlucht eerder van XMN-BKK
Moet je niet als een gek rennen naar die balie om anderen voor te zijn omdat het anders volgeboekt is denk je? Zou wel een geruststellende gedachte zijn als er gewoon voor je gereserveerd isquote:Op dinsdag 20 december 2016 23:19 schreef Noisecontrollers het volgende:
[..]
Heb ik gedaan afgelopen zomer, is prima geregeld. Als je in aanmerking komt (dus op doorreis naar een land buiten China en meer dan 6 uur overstap) sta je al op een lijst. Dan krijg je bij balie B11 een bevestiging in het chinees voor de chauffeur. Voor ongeveer 40 yuan brengt hij je dan naar je hotel.
Wij hadden op zowel de heen- als terugreis hooguit 3 mensen voor ons aan de balie, het wordt ook niet echt gepromoot ofzo, dus veel mensen weten het niet eens.quote:Op woensdag 21 december 2016 01:00 schreef Xetran het volgende:
[..]
Moet je niet als een gek rennen naar die balie om anderen voor te zijn omdat het anders volgeboekt is denk je? Zou wel een geruststellende gedachte zijn als er gewoon voor je gereserveerd isDAnkjewel trouwens!
Wij kregen ondanks de 9:30 uur aan overstap 'lounge access' wat resulteerde in een kamer met een koffie automaat en bankenquote:Op donderdag 22 december 2016 15:09 schreef Noisecontrollers het volgende:
[..]
Wij hadden op zowel de heen- als terugreis hooguit 3 mensen voor ons aan de balie, het wordt ook niet echt gepromoot ofzo, dus veel mensen weten het niet eens.
Gewoon paspoort laten zien, en als het goed is sta je op de lijst dat je er recht op hebt als je je meldt. Het is dus niet vooraf gereserveerd. Als je alleen reist kun je overigens wel op een kamer geplaatst worden met een vreemde
Dat is wel een tegenvaller inderdaad, misschien dat het druk was vanwege kerst?quote:Op maandag 26 december 2016 03:35 schreef Xetran het volgende:
[..]
Wij kregen ondanks de 9:30 uur aan overstap 'lounge access' wat resulteerde in een kamer met een koffie automaat en bankenGeen hotel dus, die was niet meer avalible ook al zeiden ze dat wel in de vlucht. Een beetje erg jammer.
Bij mij zat hotel ook vol; de vluchten worden veel geboekt door Chinese tourgroepen. Zij zijn snel door de grenscontrole en waren dus al lang bij de balie geweest voordat ze mijn transitvisum geregeld hadden.quote:Op maandag 26 december 2016 20:29 schreef Noisecontrollers het volgende:
[..]
Dat is wel een tegenvaller inderdaad, misschien dat het druk was vanwege kerst?
Ben je afgezet dan? Of bedoel je de taalbarriere?quote:Op maandag 26 december 2016 21:23 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Bij mij zat hotel ook vol; de vluchten worden veel geboekt door Chinese tourgroepen. Zij zijn snel door de grenscontrole en waren dus al lang bij de balie geweest voordat ze mijn transitvisum geregeld hadden.
Xiamen is overigens best leuk om even te gaan bekijken en van het station via het Railway Park naar de tempels te lopen.
Alleen een beetje oppassen met de taxichauffeurs...
De taalbarrière was te overbruggen en op een meter rijden en geen prijs afspreken is belangrijk, maar het gaat mij meer om het weggedrag; rokend, append, fotograferend een taxi besturen met 2x de toegestane snelheid is eerder regel dan uitzondering...quote:Op dinsdag 27 december 2016 07:52 schreef Noisecontrollers het volgende:
Ben je afgezet dan? Of bedoel je de taalbarriere?
Klinkt als een vrij normale chinese taxi chauffeur dusquote:Op dinsdag 27 december 2016 11:26 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
De taalbarrière was te overbruggen en op een meter rijden en geen prijs afspreken is belangrijk, maar het gaat mij meer om het weggedrag; rokend, append, fotograferend een taxi besturen met 2x de toegestane snelheid is eerder regel dan uitzondering...
Nee, dat viel wel mee. Immigratie daar is trouwens een hel, en als je een korte overstap hebt mag je daar dus wel op gaan wachten. Voelde mij ook enorm in de gaten gehouden, door de aanwezige camera's, het feit dat mijn paspoort meerdere malen is gefotografeerd en door gewhatsappt werd en weet ik het.quote:Op maandag 26 december 2016 20:29 schreef Noisecontrollers het volgende:
[..]
Dat is wel een tegenvaller inderdaad, misschien dat het druk was vanwege kerst?
En dat laat je toe??!quote:Op dinsdag 27 december 2016 19:06 schreef Xetran het volgende:
[..]
, het feit dat mijn paspoort meerdere malen is gefotografeerd en door gewhatsappt werd en weet ik het.
Tsja, wat ga je er aan doen he...quote:
True. Wel vreemde gang van zaken dat ze paspoort foto's gaan 'whatsappen'... Klonk vrij ongeloofwaardig maargoed het is Chinaquote:Op dinsdag 27 december 2016 19:20 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Tsja, wat ga je er aan doen he...
Tsja, china hèquote:Op dinsdag 27 december 2016 19:24 schreef RipCity het volgende:
[..]
True. Wel vreemde gang van zaken dat ze paspoort foto's gaan 'whatsappen'... Klonk vrij ongeloofwaardig maargoed het is China
Nog nooit meegemaakt in China, en ben er erg veel geweest.quote:Op dinsdag 27 december 2016 19:24 schreef RipCity het volgende:
[..]
True. Wel vreemde gang van zaken dat ze paspoort foto's gaan 'whatsappen'... Klonk vrij ongeloofwaardig maargoed het is China
Ik trek dat ding niet ineens van de balie af nee. Ik wilde lounge access, daar moest dat blijkbaar voor worden doorgestuurd.quote:
Niet bij alle landen is er een 6 maanden verplichting, en het helpt om hier aan te geven om welk land het gaat.quote:Op donderdag 29 december 2016 18:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Paar vragen omtrent een paspoort waar ik niet helemaal uitkom op de site van de ambassade in kwestie:
* Moet je paspoort in ieder land tenminste nog 6 maanden geldig zijn bij binnenkomst? Dit is het namelijk niet op de dag van aankomst
* Zou het feit van een enkel ticket en een snel verlopen paspoort extra moeilijkheden kunnen oproepen?
Ik ben er al vaker geweest en altijd weer netjes terug (de meeste opties tenminste) dus dat helpt misschien wel?
Ik meen me te herrinneren dat het zelfs wel eens zo is dat je paspoort nog 6 maanden geldig moet zijn per de einddatum van je visum. Dit is in ieder geval voor Thailand het geval.quote:Op donderdag 29 december 2016 18:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Paar vragen omtrent een paspoort waar ik niet helemaal uitkom op de site van de ambassade in kwestie:
* Moet je paspoort in ieder land tenminste nog 6 maanden geldig zijn bij binnenkomst? Dit is het namelijk niet op de dag van aankomst
* Zou het feit van een enkel ticket en een snel verlopen paspoort extra moeilijkheden kunnen oproepen?
Ik ben er al vaker geweest en altijd weer netjes terug (de meeste opties tenminste) dus dat helpt misschien wel?
Toevallig zit ik met hetzelfde probleem. Ik bevind me nu in een land binnen de EU en mn paspoort is nog 5 maanden geldig. Het land maakt niet zoveel uit als het er maar warm is en een relatief goedkope levensstandaard. En een Nederlandse ambassade om mn paspoort te vernieuwen. Ik denk dus aan Midden en Zuid Amerika of ZO Aziequote:Op donderdag 29 december 2016 18:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Paar vragen omtrent een paspoort waar ik niet helemaal uitkom op de site van de ambassade in kwestie:
* Moet je paspoort in ieder land tenminste nog 6 maanden geldig zijn bij binnenkomst? Dit is het namelijk niet op de dag van aankomst
* Zou het feit van een enkel ticket en een snel verlopen paspoort extra moeilijkheden kunnen oproepen?
Ik ben er al vaker geweest en altijd weer netjes terug (de meeste opties tenminste) dus dat helpt misschien wel?
spanje?quote:Op zaterdag 31 december 2016 17:28 schreef Saind het volgende:
[..]
Toevallig zit ik met hetzelfde probleem. Ik bevind me nu in een land binnen de EU en mn paspoort is nog 5 maanden geldig. Het land maakt niet zoveel uit als het er maar warm is en een relatief goedkope levensstandaard. En een Nederlandse ambassade om mn paspoort te vernieuwen. Ik denk dus aan Midden en Zuid Amerika of ZO Azie
gran canariaquote:Op zaterdag 31 december 2016 17:44 schreef Saind het volgende:
[..]
Daar zit ik net jaShit is koud hier man.
Afhankelijk van de grootte van het toestel hebben ze 1 of 2 karretjes. Bij 1 karretje beginnen ze voorin, anders voorin en volgens mij het midden naar achteren. Overigens is de wc voorin vaak 'verboden', enkel bedoelt voor business classquote:Op maandag 2 januari 2017 15:32 schreef Nia het volgende:
Het serveren van snacks en drinken etc. op korte Europese vluchten zorgt altijd voor een geblokkeerd gangpad richting het toilet. Zit er een vast patroon in hoe de stewardessen het eten en drinken uitdelen? Beginnen ze voorin het vliegtuig of achterin? Ik heb daar eigenlijk nooit zo op gelet.
Hoe kan je regelmatig naar het toilet moeten op een korte Europese vlucht?quote:Op maandag 2 januari 2017 15:43 schreef Nia het volgende:
Ik moet geregeld naar het toilet. Ben ik met een stoel achterin aan het gangpad dan beter af dan wanneer ik op de eerste rijen van economy ga zitten?
Is tegenwoordig eerder regel, dan uitzondering. Heel weinig maatschappijen doen dit nog maar 'gratis'. Ancillaries worden steeds meer onderdeel van het vliegen, sommige mensen geven om dit soort dingen, anderen boeit het niets. Volgens mij las ik laatst dat o.a. bij Turkish Airlines het nog wel gratis is.quote:Op maandag 2 januari 2017 15:49 schreef Kansenjongere het volgende:
Is het bij KLM al lang zo dat je moet betalen voor je stoelkeuze als je niet wil wachten tot het moment van inchecken? Komt wel erg als een budgetmaatschappij over zo.
Ja, als je geen risico wilt lopen is dat handig. Maar wat is idd regelmatig? Een vlucht binnen Europa duurt max 4 uur. En je kunt ook nog ervoor en erna naar het toilet.quote:Op maandag 2 januari 2017 15:43 schreef Nia het volgende:
Ik moet geregeld naar het toilet. Ben ik met een stoel achterin aan het gangpad dan beter af dan wanneer ik op de eerste rijen van economy ga zitten?
Zie mijn edit op mijn bericht. En gespannen zijn voor een vlucht is niet prettig, dat lijkt mij een vervelend iets. Ik denk dat het je in dat geval gerust stelt als je daar een stoel selecteert, maar wees wel bewust van een paar van de 'nadelen' van dichtbij het toilet zitten.quote:Op maandag 2 januari 2017 15:54 schreef Nia het volgende:
[..]
Ik ben altijd gespannen voor een vlucht, en dat uit zich bij mij door frequent moeten plassen. Natuurlijk ga ik altijd nog een keer heen vlak voordat ik het vliegtuig in ga, maar het komt voor dat ik voor het taxiën nog een keer heen moet. Ik baal daar zelf erg van.
Je kunt natuurlijk prima 5 rijen van achter zitten. Daar heb je echt geen last van de toilettenquote:Op maandag 2 januari 2017 16:01 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Zie mijn edit op mijn bericht. En gespannen zijn voor een vlucht is niet prettig, dat lijkt mij een vervelend iets. Ik denk dat het je in dat geval gerust stelt als je daar een stoel selecteert, maar wees wel bewust van een paar van de 'nadelen' van dichtbij het toilet zitten.
Overigens kan je altijd op seatguru zoeken naar de layout van vliegtuigen en evt. eens kijken welke plek je voorkeur lijkt te hebben of dat er nog nadelen zitten aan de stoelen dichtbij de toiletten.
Dan houd je toch ff je plas op, je bent toch geen peuter die maar niet helemaal zindelijk wil worden?quote:Op maandag 2 januari 2017 15:54 schreef Nia het volgende:
[..]
Ik ben altijd gespannen voor een vlucht, en dat uit zich bij mij door frequent moeten plassen. Natuurlijk ga ik altijd nog een keer heen vlak voordat ik het vliegtuig in ga, maar het komt voor dat ik voor het taxiën nog een keer heen moet. Ik baal daar zelf erg van.
Dat laatste en doe ze gewoon in dat zakkie.quote:Op maandag 2 januari 2017 17:04 schreef VKV het volgende:
Ik heb daglenzen. Elke lens is apart verpakt met een klein beetje vloeistof in de verpakking. M'n volgende vliegreis heb ik alleen handbagage bij me. Moeten de lenzen in het zakje met vloeistoffen of mogen ze apart?
Zit er een maximum aan het aantal verpakkingen in het zakje voor vloeistoffen of is het enige maximum een totaal van 1 liter aan vloeistof en max. 100 ml per verpakking?
laatste/eerste rij gangpad natuurlijk. Dat kan je zelf niet verzinnen?quote:Op maandag 2 januari 2017 15:43 schreef Nia het volgende:
Ik moet geregeld naar het toilet. Ben ik met een stoel achterin aan het gangpad dan beter af dan wanneer ik op de eerste rijen van economy ga zitten?
Oké, dank je! (ik dacht als er max. 10 dingen in dat zakje mogen dan kom ik niet uit met m'n lenzen)quote:Op maandag 2 januari 2017 17:24 schreef MCH het volgende:
[..]
Dat laatste en doe ze gewoon in dat zakkie.
echt wel. Ze zijn op de liter alleen te verwaarlozen.quote:Op maandag 2 januari 2017 18:42 schreef Fogel het volgende:
Lenzen kunnen gewoon apart mee zonder zakje, ze tellen niet als deel van de vloeistofbeperkingen.
De >100 keer dat ik mijn daglenzen meenam is het nog nooit een probleem geweest.quote:Op maandag 2 januari 2017 19:18 schreef Yreal het volgende:
[..]
echt wel. Ze zijn op de liter alleen te verwaarlozen.
In copenhagen ooit bijna gearresteerd vanwege een verdwaalt lenzenbakje met wat vocht erin
Bij mij moest een flesje lenzenvloeistof van 120ml weggegooid worden. kon ik gelijk op plaats van bestemming naar de opticien om nieuw te kopen. Het was gewoon een origineel flesje, niet goed naar het formaat gekeken.quote:Op maandag 2 januari 2017 19:42 schreef Fogel het volgende:
[..]
De >100 keer dat ik mijn daglenzen meenam is het nog nooit een probleem geweest.
Een fles lenzenvloeistof van meer dan 100ml kan ook gewoon mee zonder problemen, weet ik ook uit ervaring... als je vloeistof in andere verpakkingen gaat doen kan ik begrijpen dat ze wat lastig kunnen zijn.
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk en is natuurlijk tegen alle security regels. Ook al regelmatig op Schiphol gezien dat een niet geheel volle fles, maar wel met een inhoud van > 100 ml echt niet mee mocht.quote:Op maandag 2 januari 2017 19:42 schreef Fogel het volgende:
[..]
De >100 keer dat ik mijn daglenzen meenam is het nog nooit een probleem geweest.
Een fles lenzenvloeistof van meer dan 100ml kan ook gewoon mee zonder problemen, weet ik ook uit ervaring... als je vloeistof in andere verpakkingen gaat doen kan ik begrijpen dat ze wat lastig kunnen zijn.
Je bedoelt een KLM vlucht DUS-AMS-Verder? Lijkt me logisch gezien de dubbele handling.quote:Op maandag 2 januari 2017 23:55 schreef Katinkat het volgende:
Het valt me ineens op dat ingecheckte bagage in een vlucht vanuit Duitsland duurder is dan vanuit Nederland, scheelt 5 euro per bagagestuk.
En echt onhandig dat je nu maar 4 dagen van te voren gratis kunt inchecken.
Ryanairquote:Op dinsdag 3 januari 2017 09:20 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Je bedoelt een KLM vlucht DUS-AMS-Verder? Lijkt me logisch gezien de dubbele handling.
Ik heb zelf ook daglenzen en neem soms voor 3/4 weken mee, nog nooit in een zakje gedaan maar gewoon in mijn handbagage, geen enkele keer problemen daarmee gehad.quote:Op maandag 2 januari 2017 17:04 schreef VKV het volgende:
Ik heb daglenzen. Elke lens is apart verpakt met een klein beetje vloeistof in de verpakking. M'n volgende vliegreis heb ik alleen handbagage bij me. Moeten de lenzen in het zakje met vloeistoffen of mogen ze apart?
Zit er een maximum aan het aantal verpakkingen in het zakje voor vloeistoffen of is het enige maximum een totaal van 1 liter aan vloeistof en max. 100 ml per verpakking?
Dat kan zomaar eens per vlucht, per airline verschillenquote:Op maandag 2 januari 2017 23:55 schreef Katinkat het volgende:
Het valt me ineens op dat ingecheckte bagage in een vlucht vanuit Duitsland duurder is dan vanuit Nederland, scheelt 5 euro per bagagestuk.
En echt onhandig dat je nu maar 4 dagen van te voren gratis kunt inchecken.
Mwah, daar zou ik niet zo zeker van zijn.quote:Op maandag 2 januari 2017 19:42 schreef Fogel het volgende:
[..]
De >100 keer dat ik mijn daglenzen meenam is het nog nooit een probleem geweest.
Een fles lenzenvloeistof van meer dan 100ml kan ook gewoon mee zonder problemen, weet ik ook uit ervaring... als je vloeistof in andere verpakkingen gaat doen kan ik begrijpen dat ze wat lastig kunnen zijn.
Ozzie heeft een duidelijke verklaring een paar posts hierboven, over hoe het zou moeten.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 22:56 schreef Yreal het volgende:
[..]
Mwah, daar zou ik niet zo zeker van zijn.
Na de eerder vermelde aanvaring met Igor de vliegveldbeveiliger van 2.50 bij 2.50 ga ik niet zomaar meer uit van een "het zal wel mogen". Lenzenvloeistof is geen medicijn oid.
Dat kan prima. Houd er alleen rekening mee dat je een redelijk risico loopt als je ziek wordt of iets breekt. Persoonlijk zou ik, als het maar enkele maanden scheelt gewoon een nieuwe aan te vragen. Houdt dan wel rekening mee met het documentnummer dat je invult bij je vliegtickets, want bij een nieuwe id-kaart krijg je vanzelfsprekend een nieuw nummer. Ik geloof dat dat bij bijv. Ryanair tegenwoordig geld kost.quote:Op woensdag 4 januari 2017 11:55 schreef LordLynx het volgende:
Geen zin om er een apart topic voor te openen maar hoe zit het eigenlijk wanneer je ID kaart nog maar kort geldig is en je binnen europa reist/vliegt? Zie net dat mijn kaart nog tot begin augustus geldig is en ik wil wat vluchten boeken voor juni en juli, kan ik dan gewoon met deze ID kaart reizen of is het handig om een nieuwe aan te vragen en deze bij mijn boeking door te geven? Heb ook een paspoort maar binnen europa zeul ik die liever niet mee.
Op het moment van boeken hoef je toch helemaal nog geen ID-informatie op te geven? Mijn paspoort verloopt binnen een maand en ik heb net een vlucht naar Japan geboekt voor komende herfst. Ik wacht alleen allicht met het invullen van de API-gegevens tot ik mijn nieuwe paspoort heb.quote:Op woensdag 4 januari 2017 11:55 schreef LordLynx het volgende:
Geen zin om er een apart topic voor te openen maar hoe zit het eigenlijk wanneer je ID kaart nog maar kort geldig is en je binnen europa reist/vliegt? Zie net dat mijn kaart nog tot begin augustus geldig is en ik wil wat vluchten boeken voor juni en juli, kan ik dan gewoon met deze ID kaart reizen of is het handig om een nieuwe aan te vragen en deze bij mijn boeking door te geven? Heb ook een paspoort maar binnen europa zeul ik die liever niet mee.
Zolang het binnen Schengen is, heb je geen paspoort of ID meer nodig om aan boord te komen van een vliegtuig. Wordt ook nauwelijks op gecontroleerd. Koppeling van boardingcard aan id nummer ben ik ook al lang niet meer tegengekomen binnen Europa.quote:Op woensdag 4 januari 2017 11:55 schreef LordLynx het volgende:
Geen zin om er een apart topic voor te openen maar hoe zit het eigenlijk wanneer je ID kaart nog maar kort geldig is en je binnen europa reist/vliegt? Zie net dat mijn kaart nog tot begin augustus geldig is en ik wil wat vluchten boeken voor juni en juli, kan ik dan gewoon met deze ID kaart reizen of is het handig om een nieuwe aan te vragen en deze bij mijn boeking door te geven? Heb ook een paspoort maar binnen europa zeul ik die liever niet mee.
Soms kom je nog wel idiote situaties tegen. Zo was ik in september in Nice. En om naar mijn vlucht te kunnen (KLM-vlucht) moest ik door de douane heen (dus paspoort laten zien). En vervolgens moest ik bij de gate wéér mijn paspoort laten zien. Redelijk idioot.quote:Op woensdag 4 januari 2017 13:59 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Zolang het binnen Schengen is, heb je geen paspoort of ID meer nodig. Wordt ook nauwelijks op gecontroleerd. Koppeling van boardingcard aan id nummer ben ik ook al lang niet meer tegengekomen binnen Europa.
Ah ja, in Nice was inderdaad ook de één van de twee keer dat mijn paspoort vorig jaar gecontroleerd werd, maar dat was bij aankomst. Dat had verder niets met de luchtvaartmaatschappij van doen; het was een extra grenscontrole op dat moment. En dan behoor je je te kunnen identificeren met een geldig document voor dat land.quote:Op woensdag 4 januari 2017 14:09 schreef Blik het volgende:
[..]
Soms kom je nog wel idiote situaties tegen. Zo was ik in september in Nice. En om naar mijn vlucht te kunnen (KLM-vlucht) moest ik door de douane heen (dus paspoort laten zien). En vervolgens moest ik bij de gate wéér mijn paspoort laten zien. Redelijk idioot.
Je moet je nog steeds kunnen identificeren, dus je ID of paspoort moet nog steeds mee.quote:Op woensdag 4 januari 2017 13:59 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Zolang het binnen Schengen is, heb je geen paspoort of ID meer nodig. Wordt ook nauwelijks op gecontroleerd. Koppeling van boardingcard aan id nummer ben ik ook al lang niet meer tegengekomen binnen Europa.
Niks idioots aan, KLM wil graag zeker weten dat de rechtmatige eigenaar van het ticket aan boord gaat. Dus vragen ze je om je ID/Paspoort bij je ticket.quote:Op woensdag 4 januari 2017 14:09 schreef Blik het volgende:
Soms kom je nog wel idiote situaties tegen. Zo was ik in september in Nice. En om naar mijn vlucht te kunnen (KLM-vlucht) moest ik door de douane heen (dus paspoort laten zien). En vervolgens moest ik bij de gate wéér mijn paspoort laten zien. Redelijk idioot.
Zo vreemd is dat niet, niet elk vliegveld heeft een aparte Shengen-zone (zoals Nice) en soms kost het even tijd om je terminal om te bouwen zodat een aparte Shengen-zone mogelijk is (zoals Helsinki).quote:In Helsinki zijn ze ook graag het braafste jongetjes van de klas, en daar heeft het ook nog even geduurd voordat ze erachter kwamen dat paspoort niet meer nodig was, doen ze nu ongeveer een jaar niet meer
ID-kaart is voldoende en die moet de dag van terugkomst in Nederland nog geldig zijn.quote:Op woensdag 4 januari 2017 11:55 schreef LordLynx het volgende:
Geen zin om er een apart topic voor te openen maar hoe zit het eigenlijk wanneer je ID kaart nog maar kort geldig is en je binnen europa reist/vliegt? Zie net dat mijn kaart nog tot begin augustus geldig is en ik wil wat vluchten boeken voor juni en juli, kan ik dan gewoon met deze ID kaart reizen of is het handig om een nieuwe aan te vragen en deze bij mijn boeking door te geven? Heb ook een paspoort maar binnen europa zeul ik die liever niet mee.
Ik bedoelde om aan boord van een vliegtuig te komen. ID-plicht is er inderdaad nog wel in heel Europaquote:Op woensdag 4 januari 2017 14:16 schreef FredvZ het volgende:
Je moet je nog steeds kunnen identificeren, dus je ID of paspoort moet nog steeds mee.
Aha, was dat het probleem in Nice. Voor vertrekkende vluchten hebben ze wel een aparte zone, maar voor aankomende blijkbaar niet?quote:Zo vreemd is dat niet, niet elk vliegveld heeft een aparte Shengen-zone (zoals Nice) en soms kost het even tijd om je terminal om te bouwen zodat een aparte Shengen-zone mogelijk is (zoals Helsinki).
Joh, ik vlieg al iets langer dan een jaar, en vlieg zeer regelmatig met KLM en met name naar Helsinki. Slechts een keer of 30 in de afgelopen 3 jaar. Helsinki heeft gewoon een aparte zone en die controle is dus helemaal niet nodig. Die aparte zone hebben ze al minimaal 3 jaar (3 jaar geleden was mijn eerste bezoek aan Helsinki)quote:Op woensdag 4 januari 2017 14:16 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Je moet je nog steeds kunnen identificeren, dus je ID of paspoort moet nog steeds mee.
[..]
Niks idioots aan, KLM wil graag zeker weten dat de rechtmatige eigenaar van het ticket aan boord gaat. Dus vragen ze je om je ID/Paspoort bij je ticket.
[..]
Zo vreemd is dat niet, niet elk vliegveld heeft een aparte Shengen-zone (zoals Nice) en soms kost het even tijd om je terminal om te bouwen zodat een aparte Shengen-zone mogelijk is (zoals Helsinki).
[..]
ID-kaart is voldoende en die moet de dag van terugkomst in Nederland nog geldig zijn.
Bij mij was gewoon bij vertrek, bij aankomst juist geen paspoort-controle gehadquote:Op woensdag 4 januari 2017 14:22 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Aha, was dat het probleem in Nice. Voor vertrekkende vluchten hebben ze wel een aparte zone, maar voor aankomende blijkbaar niet?
Het zal denk ik ook wel meespelen naar welke landen je vliegt. Ik vlieg vooral buiten de EU en dan speelt vast ook mee dat de airline er geen zin in heeft om passagiers mee terug te nemen die niet over de juiste papieren beschikken om het land van bestemming in te komen.quote:Op woensdag 4 januari 2017 14:37 schreef Blik het volgende:
Verder vraagt KLM in Amsterdam nooit om je paspoort, en indien er personeel van KLM bij de check-in staat ook nergens in andere landen. Paspoort checken wordt alleen gedaan als er een lokaal bedrijf bij betrokken is. Dat was zo in Nice, en tot voor kort ook in Helsinki.
Dat zie je meer op kleinere vliegvelden. Als ik me het goed herinner moet je bij Faro in Portugal ook je ID laten zien bij binnenkomst.quote:Op woensdag 4 januari 2017 14:22 schreef DutchTrain het volgende:
Aha, was dat het probleem in Nice. Voor vertrekkende vluchten hebben ze wel een aparte zone, maar voor aankomende blijkbaar niet?
Dat is een mooie verklaring, ware het niet dat het allemaal dezelfde airline betreft, nl. KLM. En dat de controle juist niet plaats vind op het vliegveld met de meeste transfers, nl Schiphol.quote:Op woensdag 4 januari 2017 14:47 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Het zal denk ik ook wel meespelen naar welke landen je vliegt. Ik vlieg vooral buiten de EU en dan speelt vast ook mee dat de airline er geen zin in heeft om passagiers mee terug te nemen die niet over de juiste papieren beschikken om het land van bestemming in te komen.
Oh ik was niet duidelijk, het gaat over Ryanair. Als je vanaf Weeze naar zuid-europa vliegt betaal je meer voor je ingecheckte bagage dan als je vanaf Eindhoven vliegt.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 09:20 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Je bedoelt een KLM vlucht DUS-AMS-Verder? Lijkt me logisch gezien de dubbele handling.
Binnen Schengen met KLM doe ik inderdaad niet eens meer de moeite om mijn ID te laten zien, men controleert structureel niet de naam op het ticket en op de boarding pass.quote:Op woensdag 4 januari 2017 14:53 schreef Blik het volgende:
Dat is een mooie verklaring, ware het niet dat het allemaal dezelfde airline betreft, nl. KLM. En dat de controle juist niet plaats vind op het vliegveld met de meeste transfers, nl Schiphol.
Betekent dus dat het lokaal beleid is wat uitgevoerd wordt. Tenzij het personeel van de maatschappij is, dan wordt het beleid van de maatschappij gebruikt. KLM heeft als beleid dat paspoort niet bekeken wordt, maar op het moment dat er een ander bedrijf bij de gate staat wordt er regelmatig nog ander beleid toegepast.
Gunstiger als in valuta of ruimte?quote:Op vrijdag 6 januari 2017 21:37 schreef Kansenjongere het volgende:
Ik twijfel over het betalen voor een stoel met meer beenruimte. Wat is in dat geval gunstiger en waarom: Economy Comfort of een Economy stoel bij de nooduitgang?
Bij voorbaat dank!
Ruimte, het verschil in prijs is me duidelijk (en verwaarloosbaar, want 9 euro per enkele reis).quote:
Dat ligt aan de maatschappij en het vliegtuig waar je in komt te zitten.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 21:37 schreef Kansenjongere het volgende:
Ik twijfel over het betalen voor een stoel met meer beenruimte. Wat is in dat geval gunstiger en waarom: Economy Comfort of een Economy stoel bij de nooduitgang?
Bij voorbaat dank!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |