SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige sites:
Motor-Forum
Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen
Bijzondere verrichtingen CBR(.pdf)
Gratis theorie 5 gratis oefenexamens Wel eerst het gratis MotoPlus blad aanvragen, dan krijg je direct een toegangscode.
http://www.luiemotorfiets.nl/![]()
Geslaagden 2009
![]()
Reintji 12-03-2009 - Neo_ 01-04-2009 - Sequencial 22-04-2009 - KleinVosje 16-06-2009 - robert-dirksen 30-07-2009 - Robin_ 31-07-2009 - -Menn0- 10-08-2009 - DABAMASTER 12-08-2009 - RemcoDelft 31-08-2009 -Pro2Call 07-09-2009 - tongytongylickylicky 09-09-2009 - keepwalking 14-09-2009 - Renedis 15-10-2009 - crossover 12-11-2009 - PeeJie_ 03-12-2009 - Gauner 03-12-2009 - TPS ??-??-2009![]()
Geslaagden 2010
![]()
![]()
El_Thijs 23-06-2010 - Mickeys 19-07-2010 - HeetBoven 30-09-2010 - Hoogheid 23-11-2010![]()
Geslaagden 2011
![]()
![]()
daantje1044 20-01-2011 - Anne 02-03-2011 - 12345r 08-03-2011 - CocaColaLight 10-03-2011 - beantsje 28-03-2011 - densmee 28-03-2011 - DownBusiness 07-04-2011 - Vinniiee 07-04-2011 - rene90 11-04-2011 - ArnosL 11-05-2011 - whY... 24-05-2011 - cyberterrorist 01-06-2011 - Crutch 15-06-2011 - DarkNoize 17-06-2011 - Tankiej 30-06-2011 - Rossdale 06-07-2011 - menmulder 27-07-2011 - Devvie 09-08-2011 - Yreal 10-08-2011 - Little_Miss_Naughty 10-08-2011 - TSI 08-09-2011 - mstx 13-09-2011 - Dekatria 10-10-2011 - ibaneX 01-11-2011 - lipjes 15-11-2011 - MaximumRush 19-11-2011 - Mirgeam 15-12-2011![]()
Geslaagden 2012
![]()
Joooo-pi 08-02-2012 - t0sti 09-01-2012 - WhiteJoker 29-03-2012 - Salatrut 26-4-2012 - Gokhan03 21-05-2012 - Skv 30-05-2012 - -Trinity-14-06-2012 - weerstandje 26-06-2012 - Danger.Mouse 09-07-2012 - RainofDeath 01-08-2012 - Dimitri_ 23-08-2012 - lbeew 03-09-2012 - SilentHunterNL 04-09-2012 - Stoeltafel 07-09-2012 - hlmllp 27-09-2012 - DubbelZout 11-10-2012 - Vrieskist 19-11-2012 - einschtein 10-12-2012![]()
Geslaagden 2013
![]()
Juicyhil 14-01-2013 - picodealion 04-04-2013 - Tunafish 08-04-2013 - muhahaha 27-05-2013 - Tommzzz 12-06-2013 - Piles 08-07-2013 - KYC 01-08-2013 - Poem 26-09-2013 - Tijgerbroodje 20-12-2013![]()
Geslaagden 2014
![]()
Pinkdwarf 07-01-2014 - Erasmo 08-01-2014 - Scheringa 04-03-2014 - Cobratjuh 14-04-2014 - sanger 20-08-2014 - DonnieDarko1979 31-10-2014![]()
Geslaagden 2015
![]()
sylvesterrr 15-04-2015 - Metro2005 07-10-2014
Wil je er ook in staan? Maak dan even een TR () met je gegevens of aanpassingen.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
er is een rijlestopic voor koekblikkersquote:Op woensdag 19 oktober 2016 18:13 schreef Anthonie24 het volgende:
is dit topic ook geschikt voor autorijders of alleen voor motorijders?
een langzame slalom en een achtje is wel makkelijker met een autoquote:Op woensdag 19 oktober 2016 18:31 schreef Catch22- het volgende:
[..]
er is een rijlestopic voor koekblikkers
4 ??? Waarom nietquote:Op woensdag 19 oktober 2016 19:13 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Met hoeveel vingers bedienen jullie de voorrem (en waarom)?
Hmmmquote:Op woensdag 19 oktober 2016 18:37 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
een langzame slalom en een achtje is wel makkelijker met een auto
Ik heb geleerd twee, zodat je niet tijdens het remmen per ongeluk je gas open draait.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 19:13 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Met hoeveel vingers bedienen jullie de voorrem (en waarom)?
In principe met de volle hand vanwege kracht/gevoel en soms twee minder om tegen een heuvel op, weg te kunnen rijden.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 19:13 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Met hoeveel vingers bedienen jullie de voorrem (en waarom)?
Mijn tip: kijk 1 pylon verder dan degene waar je heen wilquote:Op woensdag 19 oktober 2016 19:22 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hmmm.. wil nog wel een koekblik zien die (zonder te driften dan) binnen 6 meter een halve draai maakt.
Voor de rijlessers.....oefen vooral het 8tje en probeer die zo kort mogelijk te nemen en zoals met alles op de motor, kijk waar je naartoe wilt en niet waar je bent.....
Hoe verschilde dat examen van het A2-examen?quote:Op donderdag 20 oktober 2016 16:04 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Nee
Vandaag wel getrapt examen A gehaald dus alle dikke motoren van pa zijn nu van mij.
Ik mocht dat 8-je helemaal niet zo kort mogelijk maken... Dat deed ik namelijk wel, maar kreeg te horen dat ik gebruik moest maken van de ruimte die ik had.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 19:22 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hmmm.. wil nog wel een koekblik zien die (zonder te driften dan) binnen 6 meter een halve draai maakt.
Voor de rijlessers.....oefen vooral het 8tje en probeer die zo kort mogelijk te nemen en zoals met alles op de motor, kijk waar je naartoe wilt en niet waar je bent.....
In het begin is het werken, vooral de korte-slalom is dan (meestal) een uitdaging maar met doorzetten zal het goedkomen en ontdek je waarom het zo verrekte prettig is dat je wendbaar bent......
Dat klopt en heeft je instructeur helemaal gelijk in..... echter wanneer je het achtje in de helft cq. tweederde kan doen (en dat kan best), is het daarna makkelijk om 'm wat ruimer binnen de lijnen te nemen. Dus draai je nek maar van je romp af.... om daar te gaan kijken waar je niet dacht te kunnen gaan.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 16:57 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik mocht dat 8-je helemaal niet zo kort mogelijk maken... Dat deed ik namelijk wel, maar kreeg te horen dat ik gebruik moest maken van de ruimte die ik had.
Aardig wat oefening in gehad omdat ik dat 8-tje te kort nam, nu zei hij (leraar) wel dat het goedgekeurd zou worden op een examen, maar dat het beter was voor me om te leren wel die ruimte te pakken.
Dat is compleet afhankelijk van het weer, de temperatuur, het type banden en je rijstijl.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 16:55 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Na hoeveel kilometer/minuten rijden maken jullie je geen zorgen over 'koude banden'
In hoeverre is het terecht je zorgen te maken als je op dat moment niet gaat rijden op het circuit?
visueel kan je zien of er genoeg spanning opzit of de tanden niet versleten zijn en of die lekker ingesmeerd isquote:Op woensdag 26 oktober 2016 16:38 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Kan ik puur op bais van 'visuele observaties' stellen hoe het er met de ketting van een motor voor staat? Een van de dingen waarop je hoort te letten bij het aanschaffen van een gebruikte motor, neem ik aan.
Bedankt voor het antwoord.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 16:41 schreef Roces18 het volgende:
[..]
visueel kan je zien of er genoeg spanning opzit of de tanden niet versleten zijn en of die lekker ingesmeerd is
Iemand meenemen die verstand van zaken heeft wil ik dan ook zeker doen.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 16:50 schreef Tunafish het volgende:
Als ik jou was zou ik trouwens gewoon een garage die je vertrouwt een bezoekje brengen en vragen of een monteur daarvan mee wil als je naar een motor gaat kijken. Je kunt eeuwig vragen blijven stellen, op een gegeven moment zul je gewoon moeten gaan rijden en de boel ondervinden.
Persoonlijk zou ik motoren die volgens de eigenaar al een tijd stil hebben gestaan hebben niet kopen. Ook al zeggen ze ''nieuwe accu erin en gaan met de banaan''. Dan heb ik liever een motor met 90k op de teller die goed onderhouden is dan eentje van 30kquote:Op woensdag 26 oktober 2016 16:55 schreef PleadingTheFifth het volgende:
[..]
Iemand meenemen die verstand van zaken heeft wil ik dan ook zeker doen.
Ik vind het persoonlijk lastig door alle advertenties op Marktplaats te gaan; welke is bij voorbaat al ongeschikt, bijvoorbeeld.
Heb de mijne laatst vervangen maar je merkt vanzelf wanneer het nodig is. Bij mij begon het te klapperen. Ketting wat versteld, maar loste het niet op. Pas toen ik hem eraf had gehaald zag ik hoe erg het nodig was dat hij vervangen moest worden.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 16:45 schreef PleadingTheFifth het volgende:
[..]
Bedankt voor het antwoord.
De staat van de ketting hangt ook deels samen met het gereden aantal kilometers neem ik aan; doen we er goed aan een nog nooit vervangen ketting na, ik zeg maar wat, 100.000 kilometer te vervangen?
Het één sluit het ander niet uit natuurlijk. Denk aan mensen met jonge kinderen. Daar staat de motor vaak binnen en wordt de motor prima onderhouden. Ze komen alleen amper aan rijden toe waardoor ze toch de pijnlijke keus maken dat verkopen beter is.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 17:01 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik motoren die volgens de eigenaar al een tijd stil hebben gestaan hebben niet kopen. Ook al zeggen ze ''nieuwe accu erin en gaan met de banaan''. Dan heb ik liever een motor met 90k op de teller die goed onderhouden is dan eentje van 30k
Klopt. Maar een motor hoort in beweging te zijn niet om 3 weekend per jaar erop uit te mogen. Alles gaat dichtslibben bah.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 17:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Het één sluit het ander niet uit natuurlijk. Denk aan mensen met jonge kinderen. Daar staat de motor vaak binnen en wordt de motor prima onderhouden. Ze komen alleen amper aan rijden toe waardoor ze toch de pijnlijke keus maken dat verkopen beter is.
Dat had de Thunderace van mijn pa dus ookquote:Op woensdag 26 oktober 2016 17:06 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Klopt. Maar een motor hoort in beweging te zijn niet om 3 weekend per jaar erop uit te mogen. Alles gaat dichtslibben bah.
Precies dat is ook de reden dat ik dan liever een motor heb die elke week uit de garage komt. Maar je hebt van die mensen die zich blindstaren op de km standquote:Op woensdag 26 oktober 2016 17:43 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
Dat had de Thunderace van mijn pa dus ookkon die voor een heel zacht prijsje overnemen, met nieuwe banden en ketting, maar start niet zo lekker omdat ie een jaar had stil gestaan. Even wat schoonmaakmiddel door de benzine en het zou wel goed zijn.
We zijn inmiddels 6 maanden verder en dat ding rijdt nog steeds niet op de manier zoals het zou moeten en de kleine probleempjes stapelen zich steeds verder op
Het is op mijn motoren een traploze schuif (gsxr en k75)quote:Op donderdag 27 oktober 2016 19:13 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Aan degenen die ooit een motor met een 'choke' hebben gehad; hoe ziet het opstarten van je motor op een koude dag eruit? Ik neem aan dat er vooral gebruik wordt gemaakt van deze 'functie' op koude dagen.
Heeft de choke simpelweg een 'aan/uit'-stand, of heb je meerdere 'standen'?
Alvast bedankt.
De Bmw start ook al ik gas geef bij het starten. De Suzuki wil vaak wel wat extra benzine in het beginquote:Op donderdag 27 oktober 2016 19:38 schreef Roces18 het volgende:
Op mijn aan en uit. Maar heb hem eigenlijk niet nodig want hij staat meestal verwarmd.
hetzelfde als op een warme dag, i.e. choke open en op de startknop drukken. Zoveel bijzonders is het nietquote:Op donderdag 27 oktober 2016 19:13 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Aan degenen die ooit een motor met een 'choke' hebben gehad; hoe ziet het opstarten van je motor op een koude dag eruit? Ik neem aan dat er vooral gebruik wordt gemaakt van deze 'functie' op koude dagen.
Heeft de choke simpelweg een 'aan/uit'-stand, of heb je meerdere 'standen'?
Alvast bedankt.
Het zal inderdaad vast geen 'rocket science' zijn!quote:Op donderdag 27 oktober 2016 21:52 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
hetzelfde als op een warme dag, i.e. choke open en op de startknop drukken. Zoveel bijzonders is het niet
Simpeler dan dit gaat het niet worden neequote:Op donderdag 27 oktober 2016 21:53 schreef PleadingTheFifth het volgende:
[..]
Het zal inderdaad vast geen 'rocket science' zijn!
Wanneer m'n twee jaar met 'A2' erop zit. In de tussentijd wilde ik m'n vaardigheden een beetje op peil houden en hopelijk verbeteren.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 22:13 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
Simpeler dan dit gaat het niet worden neeWanneer heb je examen?
Heb er nooit last van. Soms veeg ik het met mijn hand weg. Er zijn handschoenen met een wissertje. Die producten geloof ik niet zo in omdat je je vizier best vaak moet schoonmakenquote:Op donderdag 27 oktober 2016 21:52 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Smeren jullie het vizier van jullie helm in (met een specifiek product) om zo te voorkomen dat in het geval van regen jullie zicht geblokkeerd wordt?
Of kijken jullie simpelweg even opzij om zo de 'wind' het werk te laten doen?
Kan zeker, wel goed oplettenquote:Op donderdag 27 oktober 2016 22:19 schreef PleadingTheFifth het volgende:
[..]
Wanneer m'n twee jaar met 'A2' erop zit. In de tussentijd wilde ik m'n vaardigheden een beetje op peil houden en hopelijk verbeteren.
Voor 1000,- valt er wel wat te kopen, begreep ik. Ik vraag me af of voor een prijs van 500,- het een gevalletje 'goedkoop is duurkoop' wordt.
mijn rijinstructeur zij altijd als je last hebt van regendruppels op je vizier, moet je harder rijdenquote:Op donderdag 27 oktober 2016 23:02 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Bedankt voor alle antwoorden
https://www.amazon.com/Sp(...)idence/dp/1893618072quote:Op donderdag 3 november 2016 23:31 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Bepaalde boeken ( naast 'A Twist of the Wrist (II)' ) die jullie (beginners) zouden aanraden?
Bedankt!quote:Op vrijdag 4 november 2016 00:01 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
https://www.amazon.com/Sp(...)idence/dp/1893618072
Da's geen motorquote:Op zaterdag 29 oktober 2016 03:23 schreef defokkingfoker het volgende:
Laatst 2 weken met de motor gereden (mp3).. gvd wat fucking vet. Sinds ik de optrek heb ervaren wil ik nu zeker weten voor mijn a2 rijbewijs gaan
![]()
Denk dat ik in januari/februari ga beginnen
Krijg je nog opmerkingen van je instructeur te horen met betrekking tot het kijken over je schouder?quote:Op dinsdag 15 november 2016 23:09 schreef Verbodsbord het volgende:
Dinsdag voor AVD, nog een les vrijdag. Begint toch wel te kriebelen nu
En dan de hele tijd uitkijken naar de lentequote:Op dinsdag 15 november 2016 23:09 schreef Verbodsbord het volgende:
Dinsdag voor AVD, nog een les vrijdag. Begint toch wel te kriebelen nu
Nee gaat allemaal prima, instructeur zegt ook dat ik gegarandeerd slaag als ik geen gekke dingen doe, dus moet in principe goed komenquote:Op dinsdag 15 november 2016 23:34 schreef PleadingTheFifth het volgende:
[..]
Krijg je nog opmerkingen van je instructeur te horen met betrekking tot het kijken over je schouder?
In ieder geval; succes!
Ben eigenlijk van plan om gewoon te gaan rijden naar werk/studie als het maar boven nul isquote:Op woensdag 16 november 2016 15:47 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
En dan de hele tijd uitkijken naar de lentesucces!
Hoe doe je dat op de snelweg?quote:Op donderdag 17 november 2016 17:42 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Nee gaat allemaal prima, instructeur zegt ook dat ik gegarandeerd slaag als ik geen gekke dingen doe, dus moet in principe goed komen
Vooral zorgen dat je een goed passende helm hebtquote:Op vrijdag 18 november 2016 10:24 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Hoe doe je dat op de snelweg?
Ik heb dan echt het gevoel dat ik half van de motor wordt geblazen en omkijken lukt dan helemaal niet met zo'n zware helm en alles.
Die helm zit verrassend goed (leshelm, waait alles doorheen), maar ik denk dat ik er te krampachtig op zit dan. Spiegels gaat nog net, maar over de schouder kijken lukt me echt niet. Veel te veel wind en bang dat ik dan m'n hoofd niet meer naar voren krijg.quote:Op vrijdag 18 november 2016 12:20 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Vooral zorgen dat je een goed passende helm hebtMijn les motor is een naked bike, dus ik vang vol de wind, en bij 130+ is dat inderdaad niet ideaal, maar het is te doen. Zolang je goed in je spiegels blijft kijken en weet wat er om je heen rijdt is de dode hoek checken voor mij geen probleem.
Het is een kwestie van wennen. Je hoofd waait er echt niet af.quote:Op vrijdag 18 november 2016 13:52 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Die helm zit verrassend goed (leshelm, waait alles doorheen), maar ik denk dat ik er te krampachtig op zit dan. Spiegels gaat nog net, maar over de schouder kijken lukt me echt niet. Veel te veel wind en bang dat ik dan m'n hoofd niet meer naar voren krijg.en per direct de vangrail instuur, uiteraard.
Da's hetzelfde als met de eerste paar keer dat je een halve draai of achtje moet doen. Je gaat voor je gevoel te langzaam om zo'n bocht te kunnen maken, maar na een tijdje oefenen kom je erachter dat die motor prima zo schuin kan hangen op die snelheid zonder te vallen. Hetzelfde geldt voor de wind die je dan op snelweg in je bakkes krijgt; de eerste paar keer denk je inderdaad dat je helm afwaait en je hoofd meeneemt, maar naar mate je het vaker hebt gedaan merk je dat er niks aan de hand is.quote:Op vrijdag 18 november 2016 13:52 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Die helm zit verrassend goed (leshelm, waait alles doorheen), maar ik denk dat ik er te krampachtig op zit dan. Spiegels gaat nog net, maar over de schouder kijken lukt me echt niet. Veel te veel wind en bang dat ik dan m'n hoofd niet meer naar voren krijg.en per direct de vangrail instuur, uiteraard.
Bij mij drukt bij die snelheid de helm heel vervelend tegen mijn neusquote:Op vrijdag 18 november 2016 14:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Het is een kwestie van wennen. Je hoofd waait er echt niet af.
Ik rij zelf ook naked en vaak (als de drukte het toelaat) op relatief hoge snelheid. Het enige wat ik ooit vervelend vind is de druk die op je schouders komt als je een uurtje rond de 170-180 rijdt. Maar zelfs daar wen je aan.
inderdaad. Eerste keer 110 op snelweg dacht ik wtf. Paar weken na avd reed ik 190 en dacht ik "hm, zo hard is dit ook weer niet"quote:Op vrijdag 18 november 2016 17:01 schreef mjan het volgende:
[..]
Bij mij drukt bij die snelheid de helm heel vervelend tegen mijn neus
Maar het is inderdaad een kwestie van wennen en doen. Kan me ook nog wel herinneren dat ik 120km/u heel hard vond en me niet voor kon stellen dat je dan gewoon je hand van het stuur kan halen, of inderdaad je hoofd kan draaien. Dat gevoel gaat heel snel over. Komt dus vast goed, Xaryna.
Succes! Nog dingen waar je moeite mee hebt of gaat het wel lekker?quote:Op maandag 21 november 2016 22:06 schreef Verbodsbord het volgende:
Morgen om 13:05 moet het gebeuren, AVD
Nee, zolang ik geen gekke dingen doe moet het lukkenquote:Op maandag 21 november 2016 22:10 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Succes! Nog dingen waar je moeite mee hebt of gaat het wel lekker?
Succesquote:Op maandag 21 november 2016 23:51 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Nee, zolang ik geen gekke dingen doe moet het lukken
Van harte!quote:Op dinsdag 22 november 2016 14:06 schreef Verbodsbord het volgende:
Geslaagd!geen perfecte rit, moet goed zorgen dat ik optijd positie kies voor afslaan etc, maar geslaagd
quote:Op dinsdag 22 november 2016 14:06 schreef Verbodsbord het volgende:
Geslaagd!geen perfecte rit, moet goed zorgen dat ik optijd positie kies voor afslaan etc, maar geslaagd
Denk of een Transalp, of een KLE500quote:Op dinsdag 22 november 2016 14:15 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Van harte!
Ik sorteerde iets voor tijdens mijn examen, maar dat was niet erg genoeg om te zakken.
Al een motor op het oog?
Wachten ?? Bangerd!!!quote:Op donderdag 8 december 2016 13:35 schreef erodome het volgende:
Het was even afzien de laatste weken zo met die kou, maar ik ben nu officieel een motormuis![]()
![]()
![]()
Ruim geslaagd, dat ik heel af en toe 2 voeten aan de grond zet is me vergeven omdat ik nu eenmaal een kabouter ben en amper bij de grond kan.
Kan nu niet wachten tot de lente om dan met mijn eigen fijne duke te gaan spelen. Yeah, mijn dag kan niet meer stuk!
Motor is geschorst tot februari, dus mag er niet op nu. Maar heb van de afgelopen weken wel geleerd dat ik een mooi weer rijder ben. Die kou is echt niets voor mijquote:Op donderdag 8 december 2016 13:37 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Wachten ?? Bangerd!!!
Van harte!
(Ik heb ook al een paar weken niet gereden)
Je kan je er goed op kleden hoor. Dikke kleding, balaclava enzo. Maar dan moet je dat wel aanschaffen. Rijden met dit weer is hoe dan ook trickyquote:Op donderdag 8 december 2016 13:39 schreef erodome het volgende:
[..]
Motor is geschorst tot februari, dus mag er niet op nu. Maar heb van de afgelopen weken wel geleerd dat ik een mooi weer rijder ben. Die kou is echt niets voor mij
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 8 december 2016 13:35 schreef erodome het volgende:
Het was even afzien de laatste weken zo met die kou, maar ik ben nu officieel een motormuis![]()
![]()
![]()
Ruim geslaagd, dat ik heel af en toe 2 voeten aan de grond zet is me vergeven omdat ik nu eenmaal een kabouter ben en amper bij de grond kan.
Kan nu niet wachten tot de lente om dan met mijn eigen fijne duke te gaan spelen. Yeah, mijn dag kan niet meer stuk!
Ik kan dat woord echt niet zien zonder aan 'bakalakadaka street' te denkenquote:
ik moet altijd hier aan denkenquote:Op donderdag 8 december 2016 15:57 schreef mjan het volgende:
[..]
Ik kan dat woord echt niet zien zonder aan 'bakalakadaka street' te denken
het is echt een kutwoord. ik zie nu dat ik het goed heb gespeld terwijl ik dat altijd vergeet. wel handige dingen trouwensquote:Op donderdag 8 december 2016 15:57 schreef mjan het volgende:
[..]
Ik kan dat woord echt niet zien zonder aan 'bakalakadaka street' te denken
Ik heb het alleen tijdens lessen gebruikt, toen ik nog geen eigen helm had. Draag sindsdien altijd een colletje, vind ik zelf ook handiger met lang haar.quote:Op donderdag 8 december 2016 16:15 schreef Catch22- het volgende:
[..]
het is echt een kutwoord. ik zie nu dat ik het goed heb gespeld terwijl ik dat altijd vergeet. wel handige dingen trouwens
Vind je? Ik krijg er juist enorm de kriebels van als het zo tussen mijn rug en jas wordt gedrukt. Borstel de boel bij aankomst wel even uit, maar ik vind het veel prettiger rijden met de boel in een staart achter me aan te wapperen.quote:Op donderdag 8 december 2016 16:21 schreef mjan het volgende:
[..]
Ik heb het alleen tijdens lessen gebruikt, toen ik nog geen eigen helm had. Draag sindsdien altijd een colletje, vind ik zelf ook handiger met lang haar.
Dat pletten krijg je toch juist met zo'n bivakmuts/ balaclavalakadakagedoe? Met colletje wappert je haar in de wind, dat is dus inderdaad veel fijnerquote:Op donderdag 8 december 2016 16:43 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Vind je? Ik krijg er juist enorm de kriebels van als het zo tussen mijn rug en jas wordt gedrukt. Borstel de boel bij aankomst wel even uit, maar ik vind het veel prettiger rijden met de boel in een staart achter me aan te wapperen.
Ik maakte uit je bericht op dat je haar dan ook in die col zou zitten, maar dat bedoel je dus juist niet. Foutje, bedanktquote:Op donderdag 8 december 2016 17:37 schreef mjan het volgende:
[..]
Dat pletten krijg je toch juist met zo'n bivakmuts/ balaclavalakadakagedoe? Met colletje wappert je haar in de wind, dat is dus inderdaad veel fijner
De aanhouder wint!quote:Op dinsdag 27 december 2016 14:26 schreef Xaryna het volgende:
Ik wilde even meedelen dat ik superblij ben dat ik vandaag voor het eerst de acht goed gedaan heb! Na 28 lessen, en er bijna mee gestopt te zijn uit frustratie, KAN IK NU DE ACHT.
Lekker bezig. Waar ging het mis? Kwestie van durven?quote:Op dinsdag 27 december 2016 14:26 schreef Xaryna het volgende:
Ik wilde even meedelen dat ik superblij ben dat ik vandaag voor het eerst de acht goed gedaan heb! Na 28 lessen, en er bijna mee gestopt te zijn uit frustratie, KAN IK NU DE ACHT.
Hmm. Deels durven, deels teveel nadenken. Ik ben sowieso trager met dit soort dingen, maar dit achtje (en de halve draaien) waren wel een drama. Docent kon er niet goed mee omgaan. Ik moet zeg maar bij alles precies weten hoe het moet en wat ik moet doen, en dan goed erbij nadenken als ik het moet doen. Nu heb ik ook het gevoel erbij.quote:Op dinsdag 27 december 2016 14:40 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Lekker bezig. Waar ging het mis? Kwestie van durven?
Super dat het iig nu lukt.
Ah, dan snap ik het ja. Motorrijden en de AVB oefeningen is vooral op gevoel en heeft minder te maken met nadenken.quote:Op dinsdag 27 december 2016 15:12 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Hmm. Deels durven, deels teveel nadenken. Ik ben sowieso trager met dit soort dingen, maar dit achtje (en de halve draaien) waren wel een drama. Docent kon er niet goed mee omgaan. Ik moet zeg maar bij alles precies weten hoe het moet en wat ik moet doen, en dan goed erbij nadenken als ik het moet doen. Nu heb ik ook het gevoel erbij.![]()
En nu ik weet dat ik het kan, durf ik het ook.
Snel ging alles prima al (meestal), en in verkeer ook. Waar ik na al die lessen tegenaan liep was snel optrekken en langzame bochtjes. Bij snelle bochten durf ik prima af te schuinen, bij langzame niet. Langzame slalom kon ik wel, want dan hoef ik niet af te schuinen.quote:Op dinsdag 27 december 2016 15:41 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ah, dan snap ik het ja. Motorrijden en de AVB oefeningen is vooral op gevoel en heeft minder te maken met nadenken.
Lukt de snelle slalom ook al? En de uitwijk oefening? Dat zijn ook wel oefeningen waar je de motor moet aanvoelen.
Dat laatste is toch juist waar het lessen voor is? Lekker de grens opzoeken. Laat hem maar een keer uitvallen en rijd maar eens over een pylon. En zo hard afschuinen dat je denkt dat je motor valt, en misschien ook wel echt valt. Daar zijn de valbeugels voor. In ieder geval niet iets waar je bang voor hoeft te zijnquote:Op dinsdag 27 december 2016 15:53 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Snel ging alles prima al (meestal), en in verkeer ook. Waar ik na al die lessen tegenaan liep was snel optrekken en langzame bochtjes. Bij snelle bochten durf ik prima af te schuinen, bij langzame niet. Langzame slalom kon ik wel, want dan hoef ik niet af te schuinen.
Bij langzame bochten was er teveel tegelijkertijd waar ik rekening mee moet houden. Gas gelijk houden, remmen, remmen corrigeren bij wisselen van gas, veel omdraaien/kijken, goed omzwaaien naar de andere kant, ook op stuur leunen/aan trekken, en dat gecombineerd met angst om over pylonnen rijden en angst dat de motor uitvalt omdat ik te hard rem, en het gas niet onder controle kunnen houden bij het omgaan naar de rechterbocht...
Ik ben dus idd een keer over een pylon gereden, daar ben ik zo uitermate van geschrokken dat ik eerst 5 minuten moest bijkomen en daarna alleen maar angstiger geworden ben voor die krengenquote:Op dinsdag 27 december 2016 16:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat laatste is toch juist waar het lessen voor is? Lekker de grens opzoeken. Laat hem maar een keer uitvallen en rijd maar eens over een pylon. En zo hard afschuinen dat je denkt dat je motor valt, en misschien ook wel echt valt. Daar zijn de valbeugels voor. In ieder geval niet iets waar je bang voor hoeft te zijn
Heb zelf ook meerdere keren de motor tijdens AVB op de grond gegooid. Op het moment baal je, maar eigenlijk weet je vervolgens wel beter wat de grens is
Oh en geluk voor je. Straks als je je eigen motor hebt ben je amper bezig met langzame bochten.
Al een AVB examen ingepland?
Indien er niks gewijzigd is, dan het eerste inderdaad.quote:Op donderdag 5 januari 2017 23:28 schreef Quattroporte47 het volgende:
Mag je met lessen voor A2 al beginnen voor je 20ste of pas als je 20 bent? Volgens mij het eerste maar kan het nergens duidelijk vinden.
Gefeliciteerd! Al een schatting hoeveel avd lessen je nog nodig hebt?quote:Op woensdag 25 januari 2017 16:52 schreef Xaryna het volgende:
Ik heb mijn AVB gehaald![]()
Weet niet hoe, maar het gold als voldoende. Hakken over de sloot, zei de examinator nog. Het ging echt belabberd.
Geslaagd is geslaagdquote:Op woensdag 25 januari 2017 16:52 schreef Xaryna het volgende:
Ik heb mijn AVB gehaald![]()
Weet niet hoe, maar het gold als voldoende. Hakken over de sloot, zei de examinator nog. Het ging echt belabberd.
Gefeliciteerd! De langzame slalom waarschijnlijkquote:Op woensdag 25 januari 2017 16:52 schreef Xaryna het volgende:
Ik heb mijn AVB gehaald![]()
Weet niet hoe, maar het gold als voldoende. Hakken over de sloot, zei de examinator nog. Het ging echt belabberd.
Thanks! Nee, niet echt. Sowieso denk ik erover om voor AVD naar een andere rijschool te gaan ivm verhuizing.quote:Op woensdag 25 januari 2017 16:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Al een schatting hoeveel avd lessen je nog nodig hebt?
Het was koud! Koude vingers, koude voeten, maar door de zenuwen merkte ikhet niet echt, behalve dan dat de koppelvingers niet goed wilden meewerken.quote:Op woensdag 25 januari 2017 17:20 schreef Morivar het volgende:
[..]
Geslaagd is geslaagdGefeliciteerd!
Was het koud, of viel het door de zenuwen mee?![]()
Welke oefeningen gingen goed en welke minder?
Nee, die kon ik goedquote:Op woensdag 25 januari 2017 18:15 schreef Mathijz het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! De langzame slalom waarschijnlijk
Waarom lukt iedereen die langzame slalom wel tijdens AVB?quote:Op woensdag 25 januari 2017 18:33 schreef Xaryna het volgende:
Nee, die kon ik goed
Precisiestop en acht waren tweemaal fout. Ik moest sowieso alles behalve de snelle slalom en het lopend inparkeren tweemaal doen.![]()
Geen idee, die kon ik altijd wel goed.quote:Op woensdag 25 januari 2017 20:03 schreef Morivar het volgende:
[..]
Waarom lukt iedereen die langzame slalom wel tijdens AVB?![]()
Ik had ineens geen idee meer hoe ik moest beginnen en kwam totaal verkeerd aangereden
Hm, klinkt inderdaad wel als een krappe voldoende!
Succes alvast, laat even weten hoe het gegaan isquote:Op vrijdag 10 februari 2017 03:00 schreef Quattroporte47 het volgende:
Nou ik heb maandag mijn proefmotorrijles, kijken wat ik er van vind (waarschijnlijk vind ik het geweldig!), indien het bevalt zal ik hier vaker te vinden zijn!
Hij ging niet door vanwege gladheidquote:Op vrijdag 10 februari 2017 12:08 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
Succes alvast, laat even weten hoe het gegaan is
Gladheid, vandaag? Waar woon jij ergens?quote:Op maandag 13 februari 2017 11:49 schreef Quattroporte47 het volgende:
[..]
Hij ging niet door vanwege gladheid
Naar volgende week verplaatst, kan echt niet wachten!
in het midden van het land ligt zo her en der een beste plak sneeuw volgens mijquote:Op maandag 13 februari 2017 14:31 schreef mjan het volgende:
[..]
Gladheid, vandaag? Waar woon jij ergens?
Gewoon kettingen om de banden en gaan. Wat is dat voor rijschool?quote:Op maandag 13 februari 2017 11:49 schreef Quattroporte47 het volgende:
[..]
Hij ging niet door vanwege gladheid
Naar volgende week verplaatst, kan echt niet wachten!
1. Als je zacht rijdt.quote:Op maandag 13 februari 2017 20:27 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Wanneer de motor 'van je af te duwen' en wanneer te 'hangen in de bocht'?
Tof, klinkt goed!quote:Op maandag 20 februari 2017 16:14 schreef Quattroporte47 het volgende:
Vandaag dus de eerste les gehad (zonder enige (schakel)scooter-/brommerervaring), en het ging nog redelijk goed! Gelijk de slalom en precisiestop geoefend. Ben nu wel erg moe, was blijkbaar toch redelijk intensief. Ga er zeker mee door, dat gas geven en zo'n zware motor relatief makkelijk kunnen sturen is toch wel mooi hoor!
Nog niet, net niet aan toe gekomen. Wel achter de lopende instructeur aangereden (dus stapvoets rijden op de koppeling zonder de remmen te gebruiken).quote:Op maandag 20 februari 2017 16:32 schreef Morivar het volgende:
[..]
Tof, klinkt goed!
Ook al de langzame slalom?
Vmax rijden?quote:Op zaterdag 4 maart 2017 17:50 schreef Xaryna het volgende:
Rij ik lekker op een dijkweg, moet ik wachten achter twee fietsers tot na de bocht ivm overzicht. Na de bocht haal ik ze in en ga keurig Vmax rijden, scheurt een andere motor die al die tijd achter me zat er geïrriteerd voorbij met gepaste spoed. Lekker voorbeeld.
Maximumsnelheid plus een beetje.quote:
Omdat ik op die dijk in elk geval de neiging heb te hard te rijden.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 18:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Maximumsnelheid. Waarom let je daar op?
Gewoon alles op gevoel.
Waarom is het dan gek dat je hard wordt ingehaald?quote:Op zaterdag 4 maart 2017 18:07 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Omdat ik op die dijk in elk geval de neiging heb te hard te rijden.
Hij moet toch het goede voorbeeld geven! Kom ik daar aan op mijn suffe lesmotorquote:Op zaterdag 4 maart 2017 18:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Waarom is het dan gek dat je hard wordt ingehaald?
Geen idee of het allemaal waar is, maar in bochten van in- en uitvoegstroken rijd ik liever meer in de binnenbocht dan buitenbocht. Heb het idee dat vuil en/of diesel eerder naar de buitenbocht geslingerd wordt dan dat het in de binnenbocht komt te liggen. Daarnaast is men in de auto ook eerder geneigd om wat meer richting binnenbocht dan buitenbocht te gaan rijden, waardoor vuil niet zoveel blijft liggen in die contreien.quote:Op maandag 6 maart 2017 20:56 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Valt er wat te zeggen over waar doorgaans het meeste vuil/afval in een bocht zit? Bij voorkeur de 'buitenbocht' nemen bij in- en uitvoegstroken bijvoorbeeld?
Die van mij is wat aan de late kant, maar desalniettemin bedankt voor je antwoordquote:Op maandag 6 maart 2017 21:46 schreef Morivar het volgende:
[..]
Geen idee of het allemaal waar is, maar in bochten van in- en uitvoegstroken rijd ik liever meer in de binnenbocht dan buitenbocht. Heb het idee dat vuil en/of diesel eerder naar de buitenbocht geslingerd wordt dan dat het in de binnenbocht komt te liggen. Daarnaast is men in de auto ook eerder geneigd om wat meer richting binnenbocht dan buitenbocht te gaan rijden, waardoor vuil niet zoveel blijft liggen in die contreien.
Mijn theorie althans
Zonder belijning = hele weg gebruiken in bochten. Met belijning = eigen weghelft optimaal gebruiken in bochten.quote:Op maandag 27 maart 2017 22:03 schreef PleadingTheFifth het volgende:
[..]
Die van mij is wat aan de late kant, maar desalniettemin bedankt voor je antwoord
Situatieschets (lekker vaag):
Wegen zonder middenberm en zonder belijning die de as van de weg weergeeft, waarop in beide richtingen gereden wordt.
Verwacht de examinator dat je bij het links afslaan de bocht als het ware afsnijdt, wanneer het duidelijk is dat er vanaf links geen voertuig jou nadert, of staat voorgesorteerd uiteraard.
Of moet je juist een haakse bocht nemen in zulke gevallen?
Hopelijk heb ik het niet al te irritant beschreven
Bedankt voor het antwoord.quote:Op maandag 27 maart 2017 22:05 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Zonder belijning = hele weg gebruiken in bochten. Met belijning = eigen weghelft optimaal gebruiken in bochten.
Althans, zo is het mij geleerd.
Ehhh, gewoon aan de buitenkant de bocht inzetten zodra je vanaf daar zicht hebt op 'jouw positie' na de bocht? De groene lijn.quote:Op maandag 27 maart 2017 22:20 schreef PleadingTheFifth het volgende:
[..]
Bedankt voor het antwoord.
Klinkt wel logisch, op die manier.
Wat wegen met belijning betreft, mij is geleerd aan de buitenkant te beginnen, waarbij het de bedoeling was na de bocht in het midden uit te komen, zonder ooit in de binnenkant te komen.
De binnenkant van de bocht werd dus nooit bereikt.
Klinkt dat als optimaal gebruik van eigen weghelft, in jouw oren?![]()
Ik vraag me af hoe een examinator dat beoordeelt.
Gewoon ongeveer in het midden van bochten blijven rijden van jouw rijhelft cq. strook, is sws het meest veilig. Afhankelijk van weg ( tegemoetkomende vrachtwagens) hooguit 30/40 cm van het midden rustig afwijken en weer terugkomen. Ook op rotondes, gewoon het midden van de rijbaan volgen en je positie aanhouden.quote:Op maandag 27 maart 2017 22:20 schreef PleadingTheFifth het volgende:
[..]
Bedankt voor het antwoord.
Klinkt wel logisch, op die manier.
Wat wegen met belijning betreft, mij is geleerd aan de buitenkant te beginnen, waarbij het de bedoeling was na de bocht in het midden uit te komen, zonder ooit in de binnenkant te komen.
De binnenkant van de bocht werd dus nooit bereikt.
Klinkt dat als optimaal gebruik van eigen weghelft, in jouw oren?![]()
Ik vraag me af hoe een examinator dat beoordeelt.
Na mijn examen heb ik nooit meer op een motor gezeten, helaas. En dat is best een tijd geleden inderdaad. Ik kan er gelukkig wel eentje hurenquote:Op maandag 27 maart 2017 22:51 schreef Sarasi het volgende:
Maar eh, hoe lang ben jij nou al aan het lessen dan? Sinds juni ofzo?
Als je na je examen nooit meer hebt gereden, zou ik eerst nog eens een lesje nemen voordat je een motor huurt. Zeker als dat examen al even geleden is. Dan heb je nooit de tijd gehad om je eigen rijstijl te ontwikkelen en zeker als je over al dit soort dingen nog elke keer twijfelt en komt vragen, lijkt me een heropstapperslesje geen verkeerd idee.quote:Op maandag 27 maart 2017 23:33 schreef PleadingTheFifth het volgende:
[..]
Na mijn examen heb ik nooit meer op een motor gezeten, helaas. En dat is best een tijd geleden inderdaad. Ik kan er gelukkig wel eentje huren
Wanneer ik let op motorrijders zie ik ze wel eens rijden zoals mij dat niet geleerd is. Wellich terecht, durf ik niet te zeggen.
Maar alhoewel die groene lijn mij intuïtief de juiste lijkt, was de instructeur daar niet van, voor zover ik het mij correct herinner.
Het zou ook kunnen dat de instructeur bedoelde dat ik vooral in (flauwe) bochten naar links niet te veel richting de as aan moest rijden in verband met tegenliggers, waar ik mij wel in kan vinden.
Bedankt voor de reactie. We hoeven inderdaad geen snelle rondetijden neer te zetten. Kan geen kwaad daaraan herinnerd te wordenquote:Op maandag 27 maart 2017 23:32 schreef Vallon het volgende:
[..]
Gewoon ongeveer in het midden van bochten blijven rijden, is sws het meest veilig. Afhankelijk van weg ( tegemoetkomende vrachtwagens) hooguit 30/40 cm van het midden rustig afwijken en weer terugkomen. Ook op rotondes, gewoon het midden van de rijbaan volgen en je positie aanhouden.
Je hoeft verder tijdens je examen niet te laten zien dat je de randen van de curvestones opzoekt noch te laten zien wat er allemaal (niet) kan. Natuurlijk wel laten zien dat je de motor "durft" af te schuinen. Anticiperen en controleren is het devies tijdens het examen. Verwar verder vlotrijden niet met snelrijden en fors optrekken.
Later na je A, doe je je best maar om rotondes zonder terugschakelen zo recht mogelijk te nemen en flink gas bijgeven bij het uitwaaieren van een ver doorgekeken bocht etc.
ik mag volgend jaar februari pas, maar gelukkig staat er al een Thunderace voor me klaar dus ik ga er meteen maar voor. 35kw begint al te vervelenquote:Op maandag 27 maart 2017 23:56 schreef Sarasi het volgende:
Ik mag deze zomer m'n zware rijbewijs halen trouwens. Nog even over nadenken of ik dat meteen ga doen of niet.
quote:Op dinsdag 28 maart 2017 00:34 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
ik mag volgend jaar februari pas, maar gelukkig staat er al een Thunderace voor me klaar dus ik ga er meteen maar voor. 35kw begint al te vervelen
Zou het wel doen. Het wordt er niet goedkoper op en de punten die je noemt zijn ook legitiemquote:Op dinsdag 28 maart 2017 09:42 schreef Sarasi het volgende:
[..]Ik blijf sowieso nog wel een tijdje op m'n GS500 rijden, maar het zou wel makkelijk zijn als ik op vakantie een keer wat zou willen huren ofzo. En als ik dan een keer een nieuwe motor wil, hoef ik er geen rekening mee te houden.
Maar ik moet het geld er wel voor hebben hè. En zin erin. En tijd ervoor.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 09:45 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Zou het wel doen. Het wordt er niet goedkoper op en de punten die je noemt zijn ook legitiem
Vergeet niet dat je misschien al wel ervaring hebt maar dat wellicht precies de verkeerde ervaring is die ze willen zien op het CBR. Doe anders gewoon een proeflesje zodra het kan. Een eerlijke instructeur kan je dan denk ik prima vertellen wat er nodig is.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 09:48 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Maar ik moet het geld er wel voor hebben hè. En zin erin. En tijd ervoor.23 juli A2 gehaald. Als ik nou m'n vriend heel lief vraag om een paar keer een soort lesje met me te doen, wat feedback te geven, en dan twee of drie lessen zwaar doe, moet het wel los lopen, toch?
Ik weet nog wel wat ze willen zien op zich hoor.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 09:51 schreef Elegy het volgende:
[..]
Vergeet niet dat je misschien al wel ervaring hebt maar dat wellicht precies de verkeerde ervaring is die ze willen zien op het CBR. Doe anders gewoon een proeflesje zodra het kan. Een eerlijke instructeur kan je dan denk ik prima vertellen wat er nodig is.
Van wat ik van je zag rij je prima. Ik denk dat je met 1-2 lessen echt wel klaar bent.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 09:48 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Maar ik moet het geld er wel voor hebben hè. En zin erin. En tijd ervoor.23 juli A2 gehaald. Als ik nou m'n vriend heel lief vraag om een paar keer een soort lesje met me te doen, wat feedback te geven, en dan twee of drie lessen zwaar doe, moet het wel los lopen, toch?
Ik vond de zware motor tijdens lessen wel veel moeilijker in de bochten te drukken.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 10:11 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Van wat ik van je zag rij je prima. Ik denk dat je met 1-2 lessen echt wel klaar bent.
Denk dat ze met zo'n 'upgrade'-examen wat anders naar je kijken en dat het wel wat makkelijker is als je gewoon netjes en kordaat rijdt.
Ik heb mijn a op een cb650 gehaald volgens. Die is niet zo gek veel zwaarder dan jouw motor toch?quote:Op dinsdag 28 maart 2017 10:22 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik vond de zware motor tijdens lessen wel veel moeilijker in de bochten te drukken.Maar ik denk ook dat het wel los zal lopen. Ik zie wel, het is nog lang geen augustus ook eigenlijk.
Moet het wel goedkomenquote:Op dinsdag 28 maart 2017 09:56 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik weet nog wel wat ze willen zien op zich hoor.Als het me meer dan 3 lessen (6uur) gaat kosten, begin ik er niet eens aan deze zomer. Met drie lessen en een examen zit ik al op 500 euro man.
Ik heb voor m'n A2 ook niet heel veel weglesjes gehad.
Ik heb een keer op een viercilinder Diversion gelest, dat was wel zwaar. Maar volgens mij hadden ze ook gewoon een onbegrensde en verlaagde CB500 staan, dat zou ideaal zijn. Dat is heel vergelijkbaar met mijn motor.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 10:26 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik heb mijn a op een cb650 gehaald volgens. Die is niet zo gek veel zwaarder dan jouw motor toch?
Meteen doen, ben je er gelijk vanaf. Ik rijd ook nog op de 600SSquote:Op maandag 27 maart 2017 23:56 schreef Sarasi het volgende:
Ik mag deze zomer m'n zware rijbewijs halen trouwens. Nog even over nadenken of ik dat meteen ga doen of niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |