SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige sites:
Motor-Forum
Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen
Bijzondere verrichtingen CBR(.pdf)
Gratis theorie 5 gratis oefenexamens Wel eerst het gratis MotoPlus blad aanvragen, dan krijg je direct een toegangscode.
http://www.luiemotorfiets.nl/
Geslaagden 2009
Reintji 12-03-2009 - Neo_ 01-04-2009 - Sequencial 22-04-2009 - KleinVosje 16-06-2009 - robert-dirksen 30-07-2009 - Robin_ 31-07-2009 - -Menn0- 10-08-2009 - DABAMASTER 12-08-2009 - RemcoDelft 31-08-2009 -Pro2Call 07-09-2009 - tongytongylickylicky 09-09-2009 - keepwalking 14-09-2009 - Renedis 15-10-2009 - crossover 12-11-2009 - PeeJie_ 03-12-2009 - Gauner 03-12-2009 - TPS ??-??-2009
Geslaagden 2010
El_Thijs 23-06-2010 - Mickeys 19-07-2010 - HeetBoven 30-09-2010 - Hoogheid 23-11-2010
Geslaagden 2011
daantje1044 20-01-2011 - Anne 02-03-2011 - 12345r 08-03-2011 - CocaColaLight 10-03-2011 - beantsje 28-03-2011 - densmee 28-03-2011 - DownBusiness 07-04-2011 - Vinniiee 07-04-2011 - rene90 11-04-2011 - ArnosL 11-05-2011 - whY... 24-05-2011 - cyberterrorist 01-06-2011 - Crutch 15-06-2011 - DarkNoize 17-06-2011 - Tankiej 30-06-2011 - Rossdale 06-07-2011 - menmulder 27-07-2011 - Devvie 09-08-2011 - Yreal 10-08-2011 - Little_Miss_Naughty 10-08-2011 - TSI 08-09-2011 - mstx 13-09-2011 - Dekatria 10-10-2011 - ibaneX 01-11-2011 - lipjes 15-11-2011 - MaximumRush 19-11-2011 - Mirgeam 15-12-2011
Geslaagden 2012
Joooo-pi 08-02-2012 - t0sti 09-01-2012 - WhiteJoker 29-03-2012 - Salatrut 26-4-2012 - Gokhan03 21-05-2012 - Skv 30-05-2012 - -Trinity-14-06-2012 - weerstandje 26-06-2012 - Danger.Mouse 09-07-2012 - RainofDeath 01-08-2012 - Dimitri_ 23-08-2012 - lbeew 03-09-2012 - SilentHunterNL 04-09-2012 - Stoeltafel 07-09-2012 - hlmllp 27-09-2012 - DubbelZout 11-10-2012 - Vrieskist 19-11-2012 - einschtein 10-12-2012
Geslaagden 2013
Juicyhil 14-01-2013 - picodealion 04-04-2013 - Tunafish 08-04-2013 - muhahaha 27-05-2013 - Tommzzz 12-06-2013 - Piles 08-07-2013 - KYC 01-08-2013 - Poem 26-09-2013 - Tijgerbroodje 20-12-2013
Geslaagden 2014
Pinkdwarf 07-01-2014 - Erasmo 08-01-2014 - Scheringa 04-03-2014 - Cobratjuh 14-04-2014 - sanger 20-08-2014 - DonnieDarko1979 31-10-2014
Geslaagden 2015
sylvesterrr 15-04-2015 - Metro2005 07-10-2014
Wil je er ook in staan? Maak dan even een TR () met je gegevens of aanpassingen.melksommelier en vertrouwenspersoon fok
er is een rijlestopic voor koekblikkersquote:Op woensdag 19 oktober 2016 18:13 schreef Anthonie24 het volgende:
is dit topic ook geschikt voor autorijders of alleen voor motorijders?
een langzame slalom en een achtje is wel makkelijker met een autoquote:Op woensdag 19 oktober 2016 18:31 schreef Catch22- het volgende:
[..]
er is een rijlestopic voor koekblikkers
4 ??? Waarom nietquote:Op woensdag 19 oktober 2016 19:13 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Met hoeveel vingers bedienen jullie de voorrem (en waarom)?
Hmmm .. wil nog wel een koekblik zien die (zonder te driften dan) binnen 6 meter een halve draai maakt.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 18:37 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
een langzame slalom en een achtje is wel makkelijker met een auto
Ik heb geleerd twee, zodat je niet tijdens het remmen per ongeluk je gas open draait.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 19:13 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Met hoeveel vingers bedienen jullie de voorrem (en waarom)?
In principe met de volle hand vanwege kracht/gevoel en soms twee minder om tegen een heuvel op, weg te kunnen rijden.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 19:13 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Met hoeveel vingers bedienen jullie de voorrem (en waarom)?
Mijn tip: kijk 1 pylon verder dan degene waar je heen wilquote:Op woensdag 19 oktober 2016 19:22 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hmmm .. wil nog wel een koekblik zien die (zonder te driften dan) binnen 6 meter een halve draai maakt.
Voor de rijlessers.....oefen vooral het 8tje en probeer die zo kort mogelijk te nemen en zoals met alles op de motor, kijk waar je naartoe wilt en niet waar je bent.....
Neequote:
Hoe verschilde dat examen van het A2-examen?quote:Op donderdag 20 oktober 2016 16:04 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Nee
Vandaag wel getrapt examen A gehaald dus alle dikke motoren van pa zijn nu van mij.
Ik mocht dat 8-je helemaal niet zo kort mogelijk maken... Dat deed ik namelijk wel, maar kreeg te horen dat ik gebruik moest maken van de ruimte die ik had.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 19:22 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hmmm .. wil nog wel een koekblik zien die (zonder te driften dan) binnen 6 meter een halve draai maakt.
Voor de rijlessers.....oefen vooral het 8tje en probeer die zo kort mogelijk te nemen en zoals met alles op de motor, kijk waar je naartoe wilt en niet waar je bent.....
In het begin is het werken, vooral de korte-slalom is dan (meestal) een uitdaging maar met doorzetten zal het goedkomen en ontdek je waarom het zo verrekte prettig is dat je wendbaar bent......
Dat klopt en heeft je instructeur helemaal gelijk in..... echter wanneer je het achtje in de helft cq. tweederde kan doen (en dat kan best), is het daarna makkelijk om 'm wat ruimer binnen de lijnen te nemen. Dus draai je nek maar van je romp af.... om daar te gaan kijken waar je niet dacht te kunnen gaan.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 16:57 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik mocht dat 8-je helemaal niet zo kort mogelijk maken... Dat deed ik namelijk wel, maar kreeg te horen dat ik gebruik moest maken van de ruimte die ik had.
Aardig wat oefening in gehad omdat ik dat 8-tje te kort nam, nu zei hij (leraar) wel dat het goedgekeurd zou worden op een examen, maar dat het beter was voor me om te leren wel die ruimte te pakken.
Dat is compleet afhankelijk van het weer, de temperatuur, het type banden en je rijstijl.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 16:55 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Na hoeveel kilometer/minuten rijden maken jullie je geen zorgen over 'koude banden'
In hoeverre is het terecht je zorgen te maken als je op dat moment niet gaat rijden op het circuit?
visueel kan je zien of er genoeg spanning opzit of de tanden niet versleten zijn en of die lekker ingesmeerd isquote:Op woensdag 26 oktober 2016 16:38 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Kan ik puur op bais van 'visuele observaties' stellen hoe het er met de ketting van een motor voor staat? Een van de dingen waarop je hoort te letten bij het aanschaffen van een gebruikte motor, neem ik aan.
Bedankt voor het antwoord.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 16:41 schreef Roces18 het volgende:
[..]
visueel kan je zien of er genoeg spanning opzit of de tanden niet versleten zijn en of die lekker ingesmeerd is
Iemand meenemen die verstand van zaken heeft wil ik dan ook zeker doen.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 16:50 schreef Tunafish het volgende:
Als ik jou was zou ik trouwens gewoon een garage die je vertrouwt een bezoekje brengen en vragen of een monteur daarvan mee wil als je naar een motor gaat kijken. Je kunt eeuwig vragen blijven stellen, op een gegeven moment zul je gewoon moeten gaan rijden en de boel ondervinden.
Persoonlijk zou ik motoren die volgens de eigenaar al een tijd stil hebben gestaan hebben niet kopen. Ook al zeggen ze ''nieuwe accu erin en gaan met de banaan''. Dan heb ik liever een motor met 90k op de teller die goed onderhouden is dan eentje van 30kquote:Op woensdag 26 oktober 2016 16:55 schreef PleadingTheFifth het volgende:
[..]
Iemand meenemen die verstand van zaken heeft wil ik dan ook zeker doen.
Ik vind het persoonlijk lastig door alle advertenties op Marktplaats te gaan; welke is bij voorbaat al ongeschikt, bijvoorbeeld.
Heb de mijne laatst vervangen maar je merkt vanzelf wanneer het nodig is. Bij mij begon het te klapperen. Ketting wat versteld, maar loste het niet op. Pas toen ik hem eraf had gehaald zag ik hoe erg het nodig was dat hij vervangen moest worden.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 16:45 schreef PleadingTheFifth het volgende:
[..]
Bedankt voor het antwoord.
De staat van de ketting hangt ook deels samen met het gereden aantal kilometers neem ik aan; doen we er goed aan een nog nooit vervangen ketting na, ik zeg maar wat, 100.000 kilometer te vervangen?
Het één sluit het ander niet uit natuurlijk. Denk aan mensen met jonge kinderen. Daar staat de motor vaak binnen en wordt de motor prima onderhouden. Ze komen alleen amper aan rijden toe waardoor ze toch de pijnlijke keus maken dat verkopen beter is.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 17:01 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik motoren die volgens de eigenaar al een tijd stil hebben gestaan hebben niet kopen. Ook al zeggen ze ''nieuwe accu erin en gaan met de banaan''. Dan heb ik liever een motor met 90k op de teller die goed onderhouden is dan eentje van 30k
Klopt. Maar een motor hoort in beweging te zijn niet om 3 weekend per jaar erop uit te mogen. Alles gaat dichtslibben bah.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 17:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Het één sluit het ander niet uit natuurlijk. Denk aan mensen met jonge kinderen. Daar staat de motor vaak binnen en wordt de motor prima onderhouden. Ze komen alleen amper aan rijden toe waardoor ze toch de pijnlijke keus maken dat verkopen beter is.
Dat had de Thunderace van mijn pa dus ook kon die voor een heel zacht prijsje overnemen, met nieuwe banden en ketting, maar start niet zo lekker omdat ie een jaar had stil gestaan. Even wat schoonmaakmiddel door de benzine en het zou wel goed zijn.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 17:06 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Klopt. Maar een motor hoort in beweging te zijn niet om 3 weekend per jaar erop uit te mogen. Alles gaat dichtslibben bah.
Precies dat is ook de reden dat ik dan liever een motor heb die elke week uit de garage komt. Maar je hebt van die mensen die zich blindstaren op de km standquote:Op woensdag 26 oktober 2016 17:43 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
Dat had de Thunderace van mijn pa dus ook kon die voor een heel zacht prijsje overnemen, met nieuwe banden en ketting, maar start niet zo lekker omdat ie een jaar had stil gestaan. Even wat schoonmaakmiddel door de benzine en het zou wel goed zijn.
We zijn inmiddels 6 maanden verder en dat ding rijdt nog steeds niet op de manier zoals het zou moeten en de kleine probleempjes stapelen zich steeds verder op
Het is op mijn motoren een traploze schuif (gsxr en k75)quote:Op donderdag 27 oktober 2016 19:13 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Aan degenen die ooit een motor met een 'choke' hebben gehad; hoe ziet het opstarten van je motor op een koude dag eruit? Ik neem aan dat er vooral gebruik wordt gemaakt van deze 'functie' op koude dagen.
Heeft de choke simpelweg een 'aan/uit'-stand, of heb je meerdere 'standen'?
Alvast bedankt.
De Bmw start ook al ik gas geef bij het starten. De Suzuki wil vaak wel wat extra benzine in het beginquote:Op donderdag 27 oktober 2016 19:38 schreef Roces18 het volgende:
Op mijn aan en uit. Maar heb hem eigenlijk niet nodig want hij staat meestal verwarmd.
hetzelfde als op een warme dag, i.e. choke open en op de startknop drukken. Zoveel bijzonders is het nietquote:Op donderdag 27 oktober 2016 19:13 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Aan degenen die ooit een motor met een 'choke' hebben gehad; hoe ziet het opstarten van je motor op een koude dag eruit? Ik neem aan dat er vooral gebruik wordt gemaakt van deze 'functie' op koude dagen.
Heeft de choke simpelweg een 'aan/uit'-stand, of heb je meerdere 'standen'?
Alvast bedankt.
Het zal inderdaad vast geen 'rocket science' zijn!quote:Op donderdag 27 oktober 2016 21:52 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
hetzelfde als op een warme dag, i.e. choke open en op de startknop drukken. Zoveel bijzonders is het niet
Simpeler dan dit gaat het niet worden nee Wanneer heb je examen?quote:Op donderdag 27 oktober 2016 21:53 schreef PleadingTheFifth het volgende:
[..]
Het zal inderdaad vast geen 'rocket science' zijn!
Wanneer m'n twee jaar met 'A2' erop zit. In de tussentijd wilde ik m'n vaardigheden een beetje op peil houden en hopelijk verbeteren.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 22:13 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
Simpeler dan dit gaat het niet worden nee Wanneer heb je examen?
Heb er nooit last van. Soms veeg ik het met mijn hand weg. Er zijn handschoenen met een wissertje. Die producten geloof ik niet zo in omdat je je vizier best vaak moet schoonmakenquote:Op donderdag 27 oktober 2016 21:52 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Smeren jullie het vizier van jullie helm in (met een specifiek product) om zo te voorkomen dat in het geval van regen jullie zicht geblokkeerd wordt?
Of kijken jullie simpelweg even opzij om zo de 'wind' het werk te laten doen?
Kan zeker, wel goed oplettenquote:Op donderdag 27 oktober 2016 22:19 schreef PleadingTheFifth het volgende:
[..]
Wanneer m'n twee jaar met 'A2' erop zit. In de tussentijd wilde ik m'n vaardigheden een beetje op peil houden en hopelijk verbeteren.
Voor 1000,- valt er wel wat te kopen, begreep ik. Ik vraag me af of voor een prijs van 500,- het een gevalletje 'goedkoop is duurkoop' wordt.
mijn rijinstructeur zij altijd als je last hebt van regendruppels op je vizier, moet je harder rijdenquote:Op donderdag 27 oktober 2016 23:02 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Bedankt voor alle antwoorden
https://www.amazon.com/Sp(...)idence/dp/1893618072quote:Op donderdag 3 november 2016 23:31 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Bepaalde boeken ( naast 'A Twist of the Wrist (II)' ) die jullie (beginners) zouden aanraden?
Bedankt!quote:Op vrijdag 4 november 2016 00:01 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
https://www.amazon.com/Sp(...)idence/dp/1893618072
Da's geen motorquote:Op zaterdag 29 oktober 2016 03:23 schreef defokkingfoker het volgende:
Laatst 2 weken met de motor gereden (mp3 ).. gvd wat fucking vet. Sinds ik de optrek heb ervaren wil ik nu zeker weten voor mijn a2 rijbewijs gaan
Denk dat ik in januari/februari ga beginnen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |