Wachten ?? Bangerd!!!quote:Op donderdag 8 december 2016 13:35 schreef erodome het volgende:
Het was even afzien de laatste weken zo met die kou, maar ik ben nu officieel een motormuis![]()
![]()
![]()
Ruim geslaagd, dat ik heel af en toe 2 voeten aan de grond zet is me vergeven omdat ik nu eenmaal een kabouter ben en amper bij de grond kan.
Kan nu niet wachten tot de lente om dan met mijn eigen fijne duke te gaan spelen. Yeah, mijn dag kan niet meer stuk!
Motor is geschorst tot februari, dus mag er niet op nu. Maar heb van de afgelopen weken wel geleerd dat ik een mooi weer rijder ben. Die kou is echt niets voor mijquote:Op donderdag 8 december 2016 13:37 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Wachten ?? Bangerd!!!
Van harte!
(Ik heb ook al een paar weken niet gereden)
Je kan je er goed op kleden hoor. Dikke kleding, balaclava enzo. Maar dan moet je dat wel aanschaffen. Rijden met dit weer is hoe dan ook trickyquote:Op donderdag 8 december 2016 13:39 schreef erodome het volgende:
[..]
Motor is geschorst tot februari, dus mag er niet op nu. Maar heb van de afgelopen weken wel geleerd dat ik een mooi weer rijder ben. Die kou is echt niets voor mij
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 8 december 2016 13:35 schreef erodome het volgende:
Het was even afzien de laatste weken zo met die kou, maar ik ben nu officieel een motormuis![]()
![]()
![]()
Ruim geslaagd, dat ik heel af en toe 2 voeten aan de grond zet is me vergeven omdat ik nu eenmaal een kabouter ben en amper bij de grond kan.
Kan nu niet wachten tot de lente om dan met mijn eigen fijne duke te gaan spelen. Yeah, mijn dag kan niet meer stuk!
Ik kan dat woord echt niet zien zonder aan 'bakalakadaka street' te denkenquote:
ik moet altijd hier aan denkenquote:Op donderdag 8 december 2016 15:57 schreef mjan het volgende:
[..]
Ik kan dat woord echt niet zien zonder aan 'bakalakadaka street' te denken
het is echt een kutwoord. ik zie nu dat ik het goed heb gespeld terwijl ik dat altijd vergeet. wel handige dingen trouwensquote:Op donderdag 8 december 2016 15:57 schreef mjan het volgende:
[..]
Ik kan dat woord echt niet zien zonder aan 'bakalakadaka street' te denken
Ik heb het alleen tijdens lessen gebruikt, toen ik nog geen eigen helm had. Draag sindsdien altijd een colletje, vind ik zelf ook handiger met lang haar.quote:Op donderdag 8 december 2016 16:15 schreef Catch22- het volgende:
[..]
het is echt een kutwoord. ik zie nu dat ik het goed heb gespeld terwijl ik dat altijd vergeet. wel handige dingen trouwens
Vind je? Ik krijg er juist enorm de kriebels van als het zo tussen mijn rug en jas wordt gedrukt. Borstel de boel bij aankomst wel even uit, maar ik vind het veel prettiger rijden met de boel in een staart achter me aan te wapperen.quote:Op donderdag 8 december 2016 16:21 schreef mjan het volgende:
[..]
Ik heb het alleen tijdens lessen gebruikt, toen ik nog geen eigen helm had. Draag sindsdien altijd een colletje, vind ik zelf ook handiger met lang haar.
Dat pletten krijg je toch juist met zo'n bivakmuts/ balaclavalakadakagedoe? Met colletje wappert je haar in de wind, dat is dus inderdaad veel fijnerquote:Op donderdag 8 december 2016 16:43 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Vind je? Ik krijg er juist enorm de kriebels van als het zo tussen mijn rug en jas wordt gedrukt. Borstel de boel bij aankomst wel even uit, maar ik vind het veel prettiger rijden met de boel in een staart achter me aan te wapperen.
Ik maakte uit je bericht op dat je haar dan ook in die col zou zitten, maar dat bedoel je dus juist niet. Foutje, bedanktquote:Op donderdag 8 december 2016 17:37 schreef mjan het volgende:
[..]
Dat pletten krijg je toch juist met zo'n bivakmuts/ balaclavalakadakagedoe? Met colletje wappert je haar in de wind, dat is dus inderdaad veel fijner
De aanhouder wint!quote:Op dinsdag 27 december 2016 14:26 schreef Xaryna het volgende:
Ik wilde even meedelen dat ik superblij ben dat ik vandaag voor het eerst de acht goed gedaan heb! Na 28 lessen, en er bijna mee gestopt te zijn uit frustratie, KAN IK NU DE ACHT.
Lekker bezig. Waar ging het mis? Kwestie van durven?quote:Op dinsdag 27 december 2016 14:26 schreef Xaryna het volgende:
Ik wilde even meedelen dat ik superblij ben dat ik vandaag voor het eerst de acht goed gedaan heb! Na 28 lessen, en er bijna mee gestopt te zijn uit frustratie, KAN IK NU DE ACHT.
Hmm. Deels durven, deels teveel nadenken. Ik ben sowieso trager met dit soort dingen, maar dit achtje (en de halve draaien) waren wel een drama. Docent kon er niet goed mee omgaan. Ik moet zeg maar bij alles precies weten hoe het moet en wat ik moet doen, en dan goed erbij nadenken als ik het moet doen. Nu heb ik ook het gevoel erbij.quote:Op dinsdag 27 december 2016 14:40 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Lekker bezig. Waar ging het mis? Kwestie van durven?
Super dat het iig nu lukt.
Ah, dan snap ik het ja. Motorrijden en de AVB oefeningen is vooral op gevoel en heeft minder te maken met nadenken.quote:Op dinsdag 27 december 2016 15:12 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Hmm. Deels durven, deels teveel nadenken. Ik ben sowieso trager met dit soort dingen, maar dit achtje (en de halve draaien) waren wel een drama. Docent kon er niet goed mee omgaan. Ik moet zeg maar bij alles precies weten hoe het moet en wat ik moet doen, en dan goed erbij nadenken als ik het moet doen. Nu heb ik ook het gevoel erbij.![]()
En nu ik weet dat ik het kan, durf ik het ook.
Snel ging alles prima al (meestal), en in verkeer ook. Waar ik na al die lessen tegenaan liep was snel optrekken en langzame bochtjes. Bij snelle bochten durf ik prima af te schuinen, bij langzame niet. Langzame slalom kon ik wel, want dan hoef ik niet af te schuinen.quote:Op dinsdag 27 december 2016 15:41 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ah, dan snap ik het ja. Motorrijden en de AVB oefeningen is vooral op gevoel en heeft minder te maken met nadenken.
Lukt de snelle slalom ook al? En de uitwijk oefening? Dat zijn ook wel oefeningen waar je de motor moet aanvoelen.
Dat laatste is toch juist waar het lessen voor is? Lekker de grens opzoeken. Laat hem maar een keer uitvallen en rijd maar eens over een pylon. En zo hard afschuinen dat je denkt dat je motor valt, en misschien ook wel echt valt. Daar zijn de valbeugels voor. In ieder geval niet iets waar je bang voor hoeft te zijnquote:Op dinsdag 27 december 2016 15:53 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Snel ging alles prima al (meestal), en in verkeer ook. Waar ik na al die lessen tegenaan liep was snel optrekken en langzame bochtjes. Bij snelle bochten durf ik prima af te schuinen, bij langzame niet. Langzame slalom kon ik wel, want dan hoef ik niet af te schuinen.
Bij langzame bochten was er teveel tegelijkertijd waar ik rekening mee moet houden. Gas gelijk houden, remmen, remmen corrigeren bij wisselen van gas, veel omdraaien/kijken, goed omzwaaien naar de andere kant, ook op stuur leunen/aan trekken, en dat gecombineerd met angst om over pylonnen rijden en angst dat de motor uitvalt omdat ik te hard rem, en het gas niet onder controle kunnen houden bij het omgaan naar de rechterbocht...
Ik ben dus idd een keer over een pylon gereden, daar ben ik zo uitermate van geschrokken dat ik eerst 5 minuten moest bijkomen en daarna alleen maar angstiger geworden ben voor die krengenquote:Op dinsdag 27 december 2016 16:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat laatste is toch juist waar het lessen voor is? Lekker de grens opzoeken. Laat hem maar een keer uitvallen en rijd maar eens over een pylon. En zo hard afschuinen dat je denkt dat je motor valt, en misschien ook wel echt valt. Daar zijn de valbeugels voor. In ieder geval niet iets waar je bang voor hoeft te zijn
Heb zelf ook meerdere keren de motor tijdens AVB op de grond gegooid. Op het moment baal je, maar eigenlijk weet je vervolgens wel beter wat de grens is
Oh en geluk voor je. Straks als je je eigen motor hebt ben je amper bezig met langzame bochten.
Al een AVB examen ingepland?
Indien er niks gewijzigd is, dan het eerste inderdaad.quote:Op donderdag 5 januari 2017 23:28 schreef Quattroporte47 het volgende:
Mag je met lessen voor A2 al beginnen voor je 20ste of pas als je 20 bent? Volgens mij het eerste maar kan het nergens duidelijk vinden.
Gefeliciteerd! Al een schatting hoeveel avd lessen je nog nodig hebt?quote:Op woensdag 25 januari 2017 16:52 schreef Xaryna het volgende:
Ik heb mijn AVB gehaald![]()
Weet niet hoe, maar het gold als voldoende. Hakken over de sloot, zei de examinator nog. Het ging echt belabberd.
Geslaagd is geslaagdquote:Op woensdag 25 januari 2017 16:52 schreef Xaryna het volgende:
Ik heb mijn AVB gehaald![]()
Weet niet hoe, maar het gold als voldoende. Hakken over de sloot, zei de examinator nog. Het ging echt belabberd.
Gefeliciteerd! De langzame slalom waarschijnlijkquote:Op woensdag 25 januari 2017 16:52 schreef Xaryna het volgende:
Ik heb mijn AVB gehaald![]()
Weet niet hoe, maar het gold als voldoende. Hakken over de sloot, zei de examinator nog. Het ging echt belabberd.
Thanks! Nee, niet echt. Sowieso denk ik erover om voor AVD naar een andere rijschool te gaan ivm verhuizing.quote:Op woensdag 25 januari 2017 16:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Al een schatting hoeveel avd lessen je nog nodig hebt?
Het was koud! Koude vingers, koude voeten, maar door de zenuwen merkte ikhet niet echt, behalve dan dat de koppelvingers niet goed wilden meewerken.quote:Op woensdag 25 januari 2017 17:20 schreef Morivar het volgende:
[..]
Geslaagd is geslaagdGefeliciteerd!
Was het koud, of viel het door de zenuwen mee?![]()
Welke oefeningen gingen goed en welke minder?
Nee, die kon ik goedquote:Op woensdag 25 januari 2017 18:15 schreef Mathijz het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! De langzame slalom waarschijnlijk
Waarom lukt iedereen die langzame slalom wel tijdens AVB?quote:Op woensdag 25 januari 2017 18:33 schreef Xaryna het volgende:
Nee, die kon ik goed
Precisiestop en acht waren tweemaal fout. Ik moest sowieso alles behalve de snelle slalom en het lopend inparkeren tweemaal doen.![]()
Geen idee, die kon ik altijd wel goed.quote:Op woensdag 25 januari 2017 20:03 schreef Morivar het volgende:
[..]
Waarom lukt iedereen die langzame slalom wel tijdens AVB?![]()
Ik had ineens geen idee meer hoe ik moest beginnen en kwam totaal verkeerd aangereden
Hm, klinkt inderdaad wel als een krappe voldoende!
Succes alvast, laat even weten hoe het gegaan isquote:Op vrijdag 10 februari 2017 03:00 schreef Quattroporte47 het volgende:
Nou ik heb maandag mijn proefmotorrijles, kijken wat ik er van vind (waarschijnlijk vind ik het geweldig!), indien het bevalt zal ik hier vaker te vinden zijn!
Hij ging niet door vanwege gladheidquote:Op vrijdag 10 februari 2017 12:08 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
Succes alvast, laat even weten hoe het gegaan is
Gladheid, vandaag? Waar woon jij ergens?quote:Op maandag 13 februari 2017 11:49 schreef Quattroporte47 het volgende:
[..]
Hij ging niet door vanwege gladheid
Naar volgende week verplaatst, kan echt niet wachten!
in het midden van het land ligt zo her en der een beste plak sneeuw volgens mijquote:Op maandag 13 februari 2017 14:31 schreef mjan het volgende:
[..]
Gladheid, vandaag? Waar woon jij ergens?
Gewoon kettingen om de banden en gaan. Wat is dat voor rijschool?quote:Op maandag 13 februari 2017 11:49 schreef Quattroporte47 het volgende:
[..]
Hij ging niet door vanwege gladheid
Naar volgende week verplaatst, kan echt niet wachten!
1. Als je zacht rijdt.quote:Op maandag 13 februari 2017 20:27 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Wanneer de motor 'van je af te duwen' en wanneer te 'hangen in de bocht'?
Tof, klinkt goed!quote:Op maandag 20 februari 2017 16:14 schreef Quattroporte47 het volgende:
Vandaag dus de eerste les gehad (zonder enige (schakel)scooter-/brommerervaring), en het ging nog redelijk goed! Gelijk de slalom en precisiestop geoefend. Ben nu wel erg moe, was blijkbaar toch redelijk intensief. Ga er zeker mee door, dat gas geven en zo'n zware motor relatief makkelijk kunnen sturen is toch wel mooi hoor!
Nog niet, net niet aan toe gekomen. Wel achter de lopende instructeur aangereden (dus stapvoets rijden op de koppeling zonder de remmen te gebruiken).quote:Op maandag 20 februari 2017 16:32 schreef Morivar het volgende:
[..]
Tof, klinkt goed!
Ook al de langzame slalom?
Vmax rijden?quote:Op zaterdag 4 maart 2017 17:50 schreef Xaryna het volgende:
Rij ik lekker op een dijkweg, moet ik wachten achter twee fietsers tot na de bocht ivm overzicht. Na de bocht haal ik ze in en ga keurig Vmax rijden, scheurt een andere motor die al die tijd achter me zat er geïrriteerd voorbij met gepaste spoed. Lekker voorbeeld.
Maximumsnelheid plus een beetje.quote:
Omdat ik op die dijk in elk geval de neiging heb te hard te rijden.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 18:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Maximumsnelheid. Waarom let je daar op?
Gewoon alles op gevoel.
Waarom is het dan gek dat je hard wordt ingehaald?quote:Op zaterdag 4 maart 2017 18:07 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Omdat ik op die dijk in elk geval de neiging heb te hard te rijden.
Hij moet toch het goede voorbeeld geven! Kom ik daar aan op mijn suffe lesmotorquote:Op zaterdag 4 maart 2017 18:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Waarom is het dan gek dat je hard wordt ingehaald?
Geen idee of het allemaal waar is, maar in bochten van in- en uitvoegstroken rijd ik liever meer in de binnenbocht dan buitenbocht. Heb het idee dat vuil en/of diesel eerder naar de buitenbocht geslingerd wordt dan dat het in de binnenbocht komt te liggen. Daarnaast is men in de auto ook eerder geneigd om wat meer richting binnenbocht dan buitenbocht te gaan rijden, waardoor vuil niet zoveel blijft liggen in die contreien.quote:Op maandag 6 maart 2017 20:56 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Valt er wat te zeggen over waar doorgaans het meeste vuil/afval in een bocht zit? Bij voorkeur de 'buitenbocht' nemen bij in- en uitvoegstroken bijvoorbeeld?
Die van mij is wat aan de late kant, maar desalniettemin bedankt voor je antwoordquote:Op maandag 6 maart 2017 21:46 schreef Morivar het volgende:
[..]
Geen idee of het allemaal waar is, maar in bochten van in- en uitvoegstroken rijd ik liever meer in de binnenbocht dan buitenbocht. Heb het idee dat vuil en/of diesel eerder naar de buitenbocht geslingerd wordt dan dat het in de binnenbocht komt te liggen. Daarnaast is men in de auto ook eerder geneigd om wat meer richting binnenbocht dan buitenbocht te gaan rijden, waardoor vuil niet zoveel blijft liggen in die contreien.
Mijn theorie althans
Zonder belijning = hele weg gebruiken in bochten. Met belijning = eigen weghelft optimaal gebruiken in bochten.quote:Op maandag 27 maart 2017 22:03 schreef PleadingTheFifth het volgende:
[..]
Die van mij is wat aan de late kant, maar desalniettemin bedankt voor je antwoord
Situatieschets (lekker vaag):
Wegen zonder middenberm en zonder belijning die de as van de weg weergeeft, waarop in beide richtingen gereden wordt.
Verwacht de examinator dat je bij het links afslaan de bocht als het ware afsnijdt, wanneer het duidelijk is dat er vanaf links geen voertuig jou nadert, of staat voorgesorteerd uiteraard.
Of moet je juist een haakse bocht nemen in zulke gevallen?
Hopelijk heb ik het niet al te irritant beschreven
Bedankt voor het antwoord.quote:Op maandag 27 maart 2017 22:05 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Zonder belijning = hele weg gebruiken in bochten. Met belijning = eigen weghelft optimaal gebruiken in bochten.
Althans, zo is het mij geleerd.
Ehhh, gewoon aan de buitenkant de bocht inzetten zodra je vanaf daar zicht hebt op 'jouw positie' na de bocht? De groene lijn.quote:Op maandag 27 maart 2017 22:20 schreef PleadingTheFifth het volgende:
[..]
Bedankt voor het antwoord.
Klinkt wel logisch, op die manier.
Wat wegen met belijning betreft, mij is geleerd aan de buitenkant te beginnen, waarbij het de bedoeling was na de bocht in het midden uit te komen, zonder ooit in de binnenkant te komen.
De binnenkant van de bocht werd dus nooit bereikt.
Klinkt dat als optimaal gebruik van eigen weghelft, in jouw oren?![]()
Ik vraag me af hoe een examinator dat beoordeelt.
Gewoon ongeveer in het midden van bochten blijven rijden van jouw rijhelft cq. strook, is sws het meest veilig. Afhankelijk van weg ( tegemoetkomende vrachtwagens) hooguit 30/40 cm van het midden rustig afwijken en weer terugkomen. Ook op rotondes, gewoon het midden van de rijbaan volgen en je positie aanhouden.quote:Op maandag 27 maart 2017 22:20 schreef PleadingTheFifth het volgende:
[..]
Bedankt voor het antwoord.
Klinkt wel logisch, op die manier.
Wat wegen met belijning betreft, mij is geleerd aan de buitenkant te beginnen, waarbij het de bedoeling was na de bocht in het midden uit te komen, zonder ooit in de binnenkant te komen.
De binnenkant van de bocht werd dus nooit bereikt.
Klinkt dat als optimaal gebruik van eigen weghelft, in jouw oren?![]()
Ik vraag me af hoe een examinator dat beoordeelt.
Na mijn examen heb ik nooit meer op een motor gezeten, helaas. En dat is best een tijd geleden inderdaad. Ik kan er gelukkig wel eentje hurenquote:Op maandag 27 maart 2017 22:51 schreef Sarasi het volgende:
Maar eh, hoe lang ben jij nou al aan het lessen dan? Sinds juni ofzo?
Als je na je examen nooit meer hebt gereden, zou ik eerst nog eens een lesje nemen voordat je een motor huurt. Zeker als dat examen al even geleden is. Dan heb je nooit de tijd gehad om je eigen rijstijl te ontwikkelen en zeker als je over al dit soort dingen nog elke keer twijfelt en komt vragen, lijkt me een heropstapperslesje geen verkeerd idee.quote:Op maandag 27 maart 2017 23:33 schreef PleadingTheFifth het volgende:
[..]
Na mijn examen heb ik nooit meer op een motor gezeten, helaas. En dat is best een tijd geleden inderdaad. Ik kan er gelukkig wel eentje huren
Wanneer ik let op motorrijders zie ik ze wel eens rijden zoals mij dat niet geleerd is. Wellich terecht, durf ik niet te zeggen.
Maar alhoewel die groene lijn mij intuïtief de juiste lijkt, was de instructeur daar niet van, voor zover ik het mij correct herinner.
Het zou ook kunnen dat de instructeur bedoelde dat ik vooral in (flauwe) bochten naar links niet te veel richting de as aan moest rijden in verband met tegenliggers, waar ik mij wel in kan vinden.
Bedankt voor de reactie. We hoeven inderdaad geen snelle rondetijden neer te zetten. Kan geen kwaad daaraan herinnerd te wordenquote:Op maandag 27 maart 2017 23:32 schreef Vallon het volgende:
[..]
Gewoon ongeveer in het midden van bochten blijven rijden, is sws het meest veilig. Afhankelijk van weg ( tegemoetkomende vrachtwagens) hooguit 30/40 cm van het midden rustig afwijken en weer terugkomen. Ook op rotondes, gewoon het midden van de rijbaan volgen en je positie aanhouden.
Je hoeft verder tijdens je examen niet te laten zien dat je de randen van de curvestones opzoekt noch te laten zien wat er allemaal (niet) kan. Natuurlijk wel laten zien dat je de motor "durft" af te schuinen. Anticiperen en controleren is het devies tijdens het examen. Verwar verder vlotrijden niet met snelrijden en fors optrekken.
Later na je A, doe je je best maar om rotondes zonder terugschakelen zo recht mogelijk te nemen en flink gas bijgeven bij het uitwaaieren van een ver doorgekeken bocht etc.
ik mag volgend jaar februari pas, maar gelukkig staat er al een Thunderace voor me klaar dus ik ga er meteen maar voor. 35kw begint al te vervelenquote:Op maandag 27 maart 2017 23:56 schreef Sarasi het volgende:
Ik mag deze zomer m'n zware rijbewijs halen trouwens. Nog even over nadenken of ik dat meteen ga doen of niet.
quote:Op dinsdag 28 maart 2017 00:34 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
ik mag volgend jaar februari pas, maar gelukkig staat er al een Thunderace voor me klaar dus ik ga er meteen maar voor. 35kw begint al te vervelen
Zou het wel doen. Het wordt er niet goedkoper op en de punten die je noemt zijn ook legitiemquote:Op dinsdag 28 maart 2017 09:42 schreef Sarasi het volgende:
[..]Ik blijf sowieso nog wel een tijdje op m'n GS500 rijden, maar het zou wel makkelijk zijn als ik op vakantie een keer wat zou willen huren ofzo. En als ik dan een keer een nieuwe motor wil, hoef ik er geen rekening mee te houden.
Maar ik moet het geld er wel voor hebben hè. En zin erin. En tijd ervoor.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 09:45 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Zou het wel doen. Het wordt er niet goedkoper op en de punten die je noemt zijn ook legitiem
Vergeet niet dat je misschien al wel ervaring hebt maar dat wellicht precies de verkeerde ervaring is die ze willen zien op het CBR. Doe anders gewoon een proeflesje zodra het kan. Een eerlijke instructeur kan je dan denk ik prima vertellen wat er nodig is.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 09:48 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Maar ik moet het geld er wel voor hebben hè. En zin erin. En tijd ervoor.23 juli A2 gehaald. Als ik nou m'n vriend heel lief vraag om een paar keer een soort lesje met me te doen, wat feedback te geven, en dan twee of drie lessen zwaar doe, moet het wel los lopen, toch?
Ik weet nog wel wat ze willen zien op zich hoor.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 09:51 schreef Elegy het volgende:
[..]
Vergeet niet dat je misschien al wel ervaring hebt maar dat wellicht precies de verkeerde ervaring is die ze willen zien op het CBR. Doe anders gewoon een proeflesje zodra het kan. Een eerlijke instructeur kan je dan denk ik prima vertellen wat er nodig is.
Van wat ik van je zag rij je prima. Ik denk dat je met 1-2 lessen echt wel klaar bent.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 09:48 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Maar ik moet het geld er wel voor hebben hè. En zin erin. En tijd ervoor.23 juli A2 gehaald. Als ik nou m'n vriend heel lief vraag om een paar keer een soort lesje met me te doen, wat feedback te geven, en dan twee of drie lessen zwaar doe, moet het wel los lopen, toch?
Ik vond de zware motor tijdens lessen wel veel moeilijker in de bochten te drukken.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 10:11 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Van wat ik van je zag rij je prima. Ik denk dat je met 1-2 lessen echt wel klaar bent.
Denk dat ze met zo'n 'upgrade'-examen wat anders naar je kijken en dat het wel wat makkelijker is als je gewoon netjes en kordaat rijdt.
Ik heb mijn a op een cb650 gehaald volgens. Die is niet zo gek veel zwaarder dan jouw motor toch?quote:Op dinsdag 28 maart 2017 10:22 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik vond de zware motor tijdens lessen wel veel moeilijker in de bochten te drukken.Maar ik denk ook dat het wel los zal lopen. Ik zie wel, het is nog lang geen augustus ook eigenlijk.
Moet het wel goedkomenquote:Op dinsdag 28 maart 2017 09:56 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik weet nog wel wat ze willen zien op zich hoor.Als het me meer dan 3 lessen (6uur) gaat kosten, begin ik er niet eens aan deze zomer. Met drie lessen en een examen zit ik al op 500 euro man.
Ik heb voor m'n A2 ook niet heel veel weglesjes gehad.
Ik heb een keer op een viercilinder Diversion gelest, dat was wel zwaar. Maar volgens mij hadden ze ook gewoon een onbegrensde en verlaagde CB500 staan, dat zou ideaal zijn. Dat is heel vergelijkbaar met mijn motor.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 10:26 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik heb mijn a op een cb650 gehaald volgens. Die is niet zo gek veel zwaarder dan jouw motor toch?
Meteen doen, ben je er gelijk vanaf. Ik rijd ook nog op de 600SSquote:Op maandag 27 maart 2017 23:56 schreef Sarasi het volgende:
Ik mag deze zomer m'n zware rijbewijs halen trouwens. Nog even over nadenken of ik dat meteen ga doen of niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |