Ik vind dit zo vervelend! Het leidt hier dus standaard tot discussie.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 20:02 schreef twist02 het volgende:
Wat leuk om al die (eet)routines te lezen!
Hier gaat het meestal:
- Ontbijt: 1 boterham met +/- 150ml koemelk
- 's Ochtends tussendoor fruit met water/sap
- Lunch: 2 boterhammen met 150ml koemelk
---Slapen--- (+/- 2 uurtjes)
- 's Middags tussendoor rijstewafel / soepstengel / maisboogies met water/sap
- Avondeten: behoorlijke portie van wat de pot schaft (indien nodig enigszins aangepast) met water/sap, en yoghurt of appelmoes als toetje
Qua drinken dus vooral gewone koemelk, water of sap. Sap is zonder enige toevoegingen en in principe gewoon 'puur' te drinken, maar ik leng 'm meestal 1:8 aan met water ofzodus 'sap' is hier gewoon water met een smaakje
ze drinkt daardoor ontzettend goed, dus prima
Broodbeleg is boter, groentespread, worst, kipfilet, stroop ofzo.
'Schema' is inderdaad nogal een groot woordwe ontbijten als we uit bed komen, lunchen rond lunchtijd en dineren als iedereen thuis is en het eten klaar is. En de tussendoortjes doen we tussendoor
dan heb je vrij snel zo'n schema te pakken hoor
Over het algemeen eten we redelijk gezond, maar we laten de Minion ook regelmatig dingen proeven. Ook zoete dingen; ik ben het wel met Selvaria eens dat het weinig kwaad kan om daar af en toe mee in aanraking te komen. Niet omdat ik denk dat ze daaraan 'moet' wennen, maar gewoon omdat die smaken er nu eenmaal ook zijn.
Merk alleen dat ik daar wel voorzichtig mee ben als er anderen bij zijn (zoals m'n schoonmoeder) omdat 1x een hapje van een koekje dan al snel vertaald wordt naar "Ah, ze mag ook koekjes!"
![]()
Ellas kitchen heeft iets soortgelijks: https://www.kruidvat.nl/e(...)kkelsticks/p/3825872quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 22:09 schreef twist02 het volgende:
Over maisboogies gesproken trouwens: we zijn door onze voorraad heen en onze Jumbo én Etos hebben ze niet meeriemand nog andere tips?
Ah, zal eens kijken bij Kruidvat, dank je!quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 22:26 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ellas kitchen heeft iets soortgelijks: https://www.kruidvat.nl/e(...)kkelsticks/p/3825872
Ik vind dit zo'n nutteloos voedsel, het vult totaal niet.
Aan hoeveel honger hij heeftquote:Op woensdag 19 oktober 2016 12:57 schreef silliegirl het volgende:
Ik heb weer een vraagje;eten jullie kleintjes altijd dezelfde hoeveelheid brood? W. eet soms 1,5 boterham; soms maar een kwart.. geen idee waar dat aan ligt?
Oh wat super! En wat zou het heerlijk zijn als dit nu de sleutel is, wat Malteser ook zegt!quote:Op donderdag 20 oktober 2016 07:12 schreef Jagärtrut het volgende:
Jongens, ik heb van 23.15 tot 5.45 geslapen. Het langste wat ik in 13 maanden geslapen heb. En t wou niet eens drinken om 5.45, en slaapt nu nog. Jammer dat ik vanaf toen niet meer kon slapen, maar toch. Slapen bij ons in bed werkt goed, blijkbaar!![]()
![]()
Ja, inderdaad. Dan gaan we wel op zoek naar een grotere cosleeper, want ik heb nu op de bank geslapen. De duutser en T namen samen zoveel plek in dat ik er bijna niet meer bij paste. Eerst maar eens een paar nachten kijken hoe het gaat.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 09:29 schreef Mineola het volgende:
[..]
Oh wat super! En wat zou het heerlijk zijn als dit nu de sleutel is, wat Malteser ook zegt!
Wij hebben al sinds Etje niet meer in de wieg past een (Ikea) edikant omgebouwd tot co-sleeper naast ons bed staan. Werkt perfect. Enig minpuntje zou kunnen zijn dat ik dus standaard via het voeteneind uit bed moet, maar dat vind ik geen probleem als ik daardoor wel kan slapen 's nachts.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 09:33 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Dan gaan we wel op zoek naar een grotere cosleeper, want ik heb nu op de bank geslapen. De duutser en T namen samen zoveel plek in dat ik er bijna niet meer bij paste. Eerst maar eens een paar nachten kijken hoe het gaat.
Wat lief, Twist!
haha.. dit had ik geschreven kunnen hebben.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 15:16 schreef Selvaria het volgende:
Zo. Alleen met lopende dreumes naar de IKEA zonder draagzak of buggy is niet bepaald voor herhaling vatbaar.Mevrouw besloot haar eerste officiële Stervende Zwaan in te zetten toen ik (met mijn handen vol) richting de kassa wilde en zij dus niet meer met het keukentje kon spelen.
"N., ga je mee naar beneden?"
"Neh. Nehneh"
"Ja maar lieverd, we moeten toch naar huis?"
[liggend op de grond al rondjes draaiend]"Neeneeneeneeneeee neeee"
Uiteindelijk heb ik haar maar onder m'n arm meegenomen naar beneden en haar en alle spullen in de kar gezet, maar icm 25 weken zwanger zijn had ik hier toch iets anders moeten doen.
Maar zo ben je tenminste nooit meer een dag sip.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 13:01 schreef faptist het volgende:
*inbreken* Kan iemand het deuntje van woezel en pip uit mijn hoofd krijgen?
En bedankt he.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 13:01 schreef faptist het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: lang verhaalOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heeft iemand toevallig nog tips/gedachten hierover?
Wat een heerlijk herkenbaar verhaalquote:Op donderdag 20 oktober 2016 09:49 schreef Krisvc het volgende:
Is het al morgen? Ik heb d'r eerder op de opvang afgezet vanochtend. Aan een stuk door drama vanaf half 6. Pff
Mamma ik wil m'n tanden niet poetsen. Mamma ik wil nieuwe tandpasta op m'n borstel. Mamma ik wil niet dat je m'n tandenborstel afpakt.
Mamma ik wil eten. NU. Maar ik wil niet dat je me loslaat om eten te maken. Ik wil niet eten, probeer je me te vergiftigen?
Mamma, Sesamstraat. Nee. Ik wil niet kijken. Zet wat anders op. Ik wil op schoot. Nee op de bank. IK WIL OP SCHOOT. GEEF ME ETEN EN TANDPASTAAAAA
Ruilen voor Pieter Post?quote:Op donderdag 20 oktober 2016 13:01 schreef faptist het volgende:
Tsssssk, nog maar 1, real deal hier, 8 stuks hoppaaa..quote:Op donderdag 20 oktober 2016 19:14 schreef Krisvc het volgende:
Holy molarWe hebben eindelijk een kies hierrrrr
![]()
![]()
Ik herken het. Ik slaap ook met het dekbed tot aan mijn kin.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 16:15 schreef pinquit het volgende:
Pyjama kan ook idd. Wil ik liever bewaren voor als het echt koud is.
Het is denk ik ook vooral dat ik het zelf schrecklich vind zonder deken tot m'n kin, en brrrrr 't lijkt me zo koud. Soms is z'n nekje wel wat koel, maar ik weet eigenlijk niet eens of ie 't wel koud heeft
Wij ook hoor, elke dag is anders hier.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 18:57 schreef lunapuella het volgende:
Ik ben onder de indruk van jullie schema's! Wij doen altijd maar wat.
Ja eens, maar dit:quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 16:15 schreef pinquit het volgende:
Pyjama kan ook idd. Wil ik liever bewaren voor als het echt koud is.
Het is denk ik ook vooral dat ik het zelf schrecklich vind zonder deken tot m'n kin, en brrrrr 't lijkt me zo koud. Soms is z'n nekje wel wat koel, maar ik weet eigenlijk niet eens of ie 't wel koud heeft
quote:Op donderdag 20 oktober 2016 14:03 schreef Mineola het volgende:
Hier ook de Gulliver als cosleeper gehad, vanaf het begin meteen. Ik zit er nu aan te denken om m weer terug te zetten, want 's nachts is het weer behoorlijk matig de laatste weken maanden. Het was nooit een doorslaper, maar waar het voorheen 1x of een enkele keer 2x drinken en weer slapen was, wordt hij nu vaker wakker (ook meerdere keren per nacht) en is hij soms lang wakker en erg onrustig. Hij wil wel slapen en probeert het maar het lijkt erop alsof hij zn draai niet goed kan vinden.SPOILER: lang verhaalOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heeft iemand toevallig nog tips/gedachten hierover?Heel herkenbaar. Ik heb ook moeite met de duur van het wakker zijn en niet zozeer het wakker worden zelf. Hier duurt het soms 3 uur voordat ze weer slaapt. Ook eerst heel erg onrustig maar ook bij ons in bed valt ze niet terug in slaap, ze woelt rustig een uur door om dan toch helemaal wakker te worden en steeds meer overstuur.
De manier waarop wij het aanpakken vergt een laaaaange adem maar er zit nu echt verbetering in. We zijn haar steeds een beetje wakkerder gaan wegleggen (de laatste 2 maanden speelde dit, soms een pauze als ze ziek was en soms treuzelen met de volgende stap nemen) en 5 dagen geleden zijn we haar echt klaarwakker in bed gaan leggen. Dat was wel een beetje een overgang, van half slapend naar klaarwakker, dus ze was er niet heel gelukkig mee maar ze heeft ook weer niet vreselijk veel gehuild moet ik zeggen. We zijn er steeds bij gebleven tot ze sliep en hebben haar geknuffeld af en toe. Vanavond ging ze echter meteen liggen dus ben ik haar kamer uitgelopen en lukte het haar zonder huilen om alleen in slaap te vallen binnen 5 minuten.![]()
Voorheen viel ze niet zozeer aan de borst in slaap, maar wel in mijn armen. Bij oma en op het KDV werd ze wel al gewoon wakker weggelegd.
De theorie achter het zelf in slaap kunnen vallen is dat ze dan leren hoe ze dat zelf kunnen doen als ze 's nachts wakker worden. Alle kinderen (en volwassenen ook) worden meerdere keren wakker maar de meesten lukt weer inslapen makkelijk zelf weer en hebben er dan in de ochtend ook geen weet meer van.
Deze theorie lijkt zich bij ons te bewijzen. De eerste nacht dat ze helemaal zelfstandig in slaap viel heeft ze inderdaad voor het eerst van haar leven doorgeslapen (van 21 tot 7). De tweede nacht werd ze 1 keer wakker (ik denk honger, ze had slecht gegeten) maar viel toen aan de borst alweer in slaap voor ik de kans had haar wakker weg te leggen. De derde nacht was het helaas wel drama, weer heel moeilijk terug in slaap te krijgen. De vierde nacht was ze ook een keer wakker maar na een half uur erbij zitten weer in slaap.
Nou he! Ik wilde er eerder niet over posten om er maar niet teveel hoop aan vast te plakken. Maar wie weet!quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 18:51 schreef Selvaria het volgende:
Dat klinkt erg hoopvol Lu!Ik gun het jullie zo dat jullie eindelijk alledrie weer eens lekker slapen.
Is dons ja! Plaatje is tevens link.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 18:40 schreef pinquit het volgende:
Whehehe, oké 't ziet er echt superlekkerwarm uit, maar daar kan ie niet meer in bewegen toch?
Is dit wol? Lijkt wel een donzen!
Ja dat zelf in slaap vallen is hier ook een dingetje. Meneer slaapt voorbeeldig in (soms), maar dan wel op de arm.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 18:49 schreef LuDann het volgende:
[..]Heel herkenbaar. Ik heb ook moeite met de duur van het wakker zijn en niet zozeer het wakker worden zelf. Hier duurt het soms 3 uur voordat ze weer slaapt. Ook eerst heel erg onrustig maar ook bij ons in bed valt ze niet terug in slaap, ze woelt rustig een uur door om dan toch helemaal wakker te worden en steeds meer overstuur.
De manier waarop wij het aanpakken vergt een laaaaange adem maar er zit nu echt verbetering in. We zijn haar steeds een beetje wakkerder gaan wegleggen (de laatste 2 maanden speelde dit, soms een pauze als ze ziek was en soms treuzelen met de volgende stap nemen) en 5 dagen geleden zijn we haar echt klaarwakker in bed gaan leggen. Dat was wel een beetje een overgang, van half slapend naar klaarwakker, dus ze was er niet heel gelukkig mee maar ze heeft ook weer niet vreselijk veel gehuild moet ik zeggen. We zijn er steeds bij gebleven tot ze sliep en hebben haar geknuffeld af en toe. Vanavond ging ze echter meteen liggen dus ben ik haar kamer uitgelopen en lukte het haar zonder huilen om alleen in slaap te vallen binnen 5 minuten.![]()
Voorheen viel ze niet zozeer aan de borst in slaap, maar wel in mijn armen. Bij oma en op het KDV werd ze wel al gewoon wakker weggelegd.
De theorie achter het zelf in slaap kunnen vallen is dat ze dan leren hoe ze dat zelf kunnen doen als ze 's nachts wakker worden. Alle kinderen (en volwassenen ook) worden meerdere keren wakker maar de meesten lukt weer inslapen makkelijk zelf weer en hebben er dan in de ochtend ook geen weet meer van.
Deze theorie lijkt zich bij ons te bewijzen. De eerste nacht dat ze helemaal zelfstandig in slaap viel heeft ze inderdaad voor het eerst van haar leven doorgeslapen (van 21 tot 7). De tweede nacht werd ze 1 keer wakker (ik denk honger, ze had slecht gegeten) maar viel toen aan de borst alweer in slaap voor ik de kans had haar wakker weg te leggen. De derde nacht was het helaas wel drama, weer heel moeilijk terug in slaap te krijgen. De vierde nacht was ze ook een keer wakker maar na een half uur erbij zitten weer in slaap.
Hoe vaak wordt hij wakker 'snachts? Ik vind het niet zelfstandig in slaap kunnen vallen geen probleem, maar die nachtelijke feestjes, daar werden we erg moe van.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 19:43 schreef Sara82 het volgende:
[..]
Ja dat zelf in slaap vallen is hier ook een dingetje. Meneer slaapt voorbeeldig in (soms), maar dan wel op de arm.
Negeer je haar dan, als je op haar kamer zit? En als ze gaat staan en gillen, then what? Ik heb het ook geprobeerd maar hij trapt er niet in.![]()
Welkom en gefeliciteerd Vieve!
Toen mijn toen nog dreumes eens diarree had moest het binnen 3 dagen volgens de assistente echt wel minder zijn. Met diarree ligt uitdroging, immers sneller op de loer..quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 20:50 schreef twist02 het volgende:
Ik duim dat dit doorzet, LuDann!![]()
En dat je tips bij de anderen ook mogen helpen!
Onze Minion slaapt nu in een korte mouwenromper, pyjama en redelijk dunne slaapzak. Het is volgens de babyfoon 18 graden op haar kamertje. Als het kouder wordt, hebben we evt. nog de volgende opties: lange mouwenromper, dikkere slaapzak, slaapzak met mouwen en anders een duodeken in een dekbedovertrekje.
Ik vermoed dat dat laatste ook nog wel redelijk zal werken, aangezien onze dame meestal niet heel veel draait of woelt in d'r slaap.
Vraagje: wanneer 'moet je iets' met een dreumes met diarree?Ze lijkt gelukkig aan de beterende hand (al is d'r eetlust nog niet helemaal op peil), maar ze heeft nog steeds behoorlijk dunne luiers... Is woensdagmiddag begonnen, 's avonds flink gespuugd en sindsdien lijkt het langzaam wel weer beter te gaan.
Ze eet wel steeds wat (wel matig voor haar doen) en drinkt vrij goed, lijkt ook gewoon vrolijk en energiek. Ik maak me op zich niet echt zorgen, maar vroeg het me wel af...
quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 17:55 schreef Vieve6 het volgende:
Hoi!
Vanaf vandaag mag ik hier ook officieel meeschrijven want L. viert vandaag haar eerste verjaardag![]()
!
Hopelijk lukt het een beetje om alles bij te houden!
Goede tip!quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 21:19 schreef FlyingFish het volgende:
Gefeliciteerd en welkom Vieve!
Fijn dat het de goede kant op lijkt te gaan qua slapen LuDann!
Iedereen die al over is op een groter autostoeltje, gebruiken jullie daar nog iets voor in de winter, bij een maxi cosi heb je een voetenzak, maar wat doe je bij een grotere stoel? Of is het dan gewoon niet aanstellen? Ik vind het nu soms s ochtends bij het wegbrengen al koud als we de auto instappen, laat staan in de winter.
En gratis tip: de Dikkie dik apps in de App store zijn dit weekend gratis! 2 voor iOS, 1 alleen voor iPad.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had op basis van de posts voor jou juist bedacht dat het handig was om een dekentje in de auto te leggen, maar dat is het idd nietquote:Op vrijdag 21 oktober 2016 22:01 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Goede tip!
Wij gebruiken een dekentje wat bij de kinderwagen zat. En dat nemen we mee naar binnen, want als je het een hele nacht in een koude auto laat liggen, helpt het nog niet.
Carnaval Festival is ze met haar oma's heengeweest, ik zat toen lekker te gillen in de Vogelrok.quote:Op zondag 23 oktober 2016 10:18 schreef lunapuella het volgende:
Fijn dat het leuk was Lu! Ik vind het ook al goed te doen met een dreumes. Vooral Carnaval Festival is een succes bij Ketel. En hij valt ook telkens in slaap in het Sprookjesbos.
En als 't kan, ga dan mét Sjaak naar de Eftelingquote:Op zondag 23 oktober 2016 11:36 schreef MevrouwCactus het volgende:
Efteling is sowieso. Wij gaan minstens 1x per maand en Sjaak vindt alles geweldig. Vaak komen we niet verder dan het Sprookjesbos, hij loopt dan van paddestoel naar paddestoel, rent dan weer verder en klimt over alle bankjes bij het theatertje.
Dus ik weet niet meer wie het vroeg of de Efteling al leuk is... maar het antwoord is ja!
zou jij wat voor mij willen doen? Ik wil graag drie plattegronden van de efteling, maar ik kom er maar een keer per jaar..quote:Op zondag 23 oktober 2016 11:36 schreef MevrouwCactus het volgende:
Efteling is sowieso. Wij gaan minstens 1x per maand en Sjaak vindt alles geweldig. Vaak komen we niet verder dan het Sprookjesbos, hij loopt dan van paddestoel naar paddestoel, rent dan weer verder en klimt over alle bankjes bij het theatertje.
Dus ik weet niet meer wie het vroeg of de Efteling al leuk is... maar het antwoord is ja!
Ja hoorquote:Op zondag 23 oktober 2016 11:52 schreef DJMO het volgende:
[..]
zou jij wat voor mij willen doen? Ik wil graag drie plattegronden van de efteling, maar ik kom er maar een keer per jaar..
lief! Toen Jan en geert een kamer deelden, hing daar een plattegrond en ze willen hem geen van beiden afstaan Vandaar dat ik een paar nieuwe wil om in hun kamer op te hangenquote:Op zondag 23 oktober 2016 12:35 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ja hoorIk zal eraan proberen te denken als ik er weer ben.
Wow, vet goed idee, zonder kind naar de Efteling! Ik ga dat eens met man bespreken.quote:Op zondag 23 oktober 2016 11:20 schreef MissBliss het volgende:
Wat grappig LuDann, wij waren gisteren ook in de Efteling! Maar zonder J, dus wij zijn juist wel in de grote mensen-attracties geweest
J. was bij mijn moeder, voor het eerst een hele dag en dat ging heel goedZe hebben het goed naar hun zin gehad (kinderboerderij
) en mn moeder begon gelijk al dat dat vaker kon. En dat ie wat haar betreft ook kan komen logeren
![]()
Jaaaaa, lopehhhhh!quote:
Dank voor je reactie, en FF ook!quote:
Ik zit nog elke avond bij mn 4 jarigequote:Op zondag 23 oktober 2016 21:09 schreef Mineola het volgende:
[..]
Dank voor je reactie, en FF ook!
'Fijn' te lezen dat het herkenbaar is en ook dat jullie dezelfde dingen doen als ik.
We luisteren altijd eerst even of het 'doorzet' maar daarna loopt een van ons er toch vrij snel heen, moet ik bekennen. Deels om hem zelf niet te wakker te laten worden maar snel te kunnen sussen, maar ook om niet de rest van het huis wakker te maken. Wat nog nooit gebeurd is, maar toch. En ik hou ook gewoon niet van babygehuil/verdrietige kindjes...
Tandjes, grote ontwikkelingsstappen, verwerken van de dag heb ik ook aan gedacht inderdaad maar met het verhaal van Lu in m'n achterhoofd heb ik afgelopen nachten eens goed gekeken en ik ben er inmiddels vrij zeker van dat het niet meer zelf in slaap kunnen vallen hier ook het punt is. Het lijkt er op dat hij inderdaad pas bozig/verdrietig wordt als het hem niet meer lukt in slaap te komen. Dus bedankt! Ik ga de komende tijd ook eens aan de slag met het steeds wakkerder in bed leggen, hoop dat het hetzelfde effect heeft als bij jullie want dat klinkt veelbelovend! Hopelijk was vannacht gewoon even een kleine terugslag LuDann
Bedankt nogmaals!
Edit: oh ja. Nog een vraag. Dat bij haar zitten tot ze slaapt, hoe doe je dat precies? Ik doe dat al regelmatig, maar mijn jochie houdt dan graag mijn hand vast. Valt dat ook onder het leren 'zelf' in slaap te vallen of zouden we dat er ook af moeten halen?
Wij gaan er ook al snel heen, inderdaad ook om te zorgen dat ze niet helemaal klaar wakker wordt.quote:Op zondag 23 oktober 2016 21:09 schreef Mineola het volgende:
[..]
Dank voor je reactie, en FF ook!
'Fijn' te lezen dat het herkenbaar is en ook dat jullie dezelfde dingen doen als ik.
We luisteren altijd eerst even of het 'doorzet' maar daarna loopt een van ons er toch vrij snel heen, moet ik bekennen. Deels om hem zelf niet te wakker te laten worden maar snel te kunnen sussen, maar ook om niet de rest van het huis wakker te maken. Wat nog nooit gebeurd is, maar toch. En ik hou ook gewoon niet van babygehuil/verdrietige kindjes...
Tandjes, grote ontwikkelingsstappen, verwerken van de dag heb ik ook aan gedacht inderdaad maar met het verhaal van Lu in m'n achterhoofd heb ik afgelopen nachten eens goed gekeken en ik ben er inmiddels vrij zeker van dat het niet meer zelf in slaap kunnen vallen hier ook het punt is. Het lijkt er op dat hij inderdaad pas bozig/verdrietig wordt als het hem niet meer lukt in slaap te komen. Dus bedankt! Ik ga de komende tijd ook eens aan de slag met het steeds wakkerder in bed leggen, hoop dat het hetzelfde effect heeft als bij jullie want dat klinkt veelbelovend! Hopelijk was vannacht gewoon even een kleine terugslag LuDann
Bedankt nogmaals!
Edit: oh ja. Nog een vraag. Dat bij haar zitten tot ze slaapt, hoe doe je dat precies? Ik doe dat al regelmatig, maar mijn jochie houdt dan graag mijn hand vast. Valt dat ook onder het leren 'zelf' in slaap te vallen of zouden we dat er ook af moeten halen?
Ah duidelijk. Dat is zo te lezen precies wat ik al doe. Namelijk proberen niet mijn hand meer nodig te hebben maar dat te verplaatsen naar iets anders in bed/kamer (vast muziekje, knuffel/speen om mee te frummelen) of evt alleen nog onze aanwezigheid.quote:Op zondag 23 oktober 2016 21:44 schreef LuDann het volgende:
Gefeliciteerd Vieve!
[..]
Wij gaan er ook al snel heen, inderdaad ook om te zorgen dat ze niet helemaal klaar wakker wordt.
De theorie achter het zelf in slaap kunnen vallen is dat dat zonder 'hulpmiddelen' gaat (in een boek wat ik las ook wel 'slaapkrukken') genoemd. Zijn hand vasthouden is in dit geval dan de slaapkruk, zo te lezen. Je kan proberen om dat ook langzaam eraf te halen. Dus wat sneller zijn hand loslaten bijvoorbeeld of over zijn hand aaien, als dat alweer minder contact is. En ook dat dan weer afbouwen.
Bij ons is het op dit moment onze aanwezigheid, wij moeten in de kamer zijn wil Wolk in slaap kunnen vallen. Daarvoor was het over de rug aaien. Ze heeft nu wel een knuffel en een speen, dat zijn slaapkrukken waar ze ons niet voor nodig heeft.
Ik heb daar niks over gelezen, maar het lijkt me dat dat wel kan. Sommige volwassenen kunnen alleen met de tv aan in slaap vallen, dat is ook aangeleerd gedrag.quote:Op zondag 23 oktober 2016 22:16 schreef Mineola het volgende:
[..]
Ah duidelijk. Dat is zo te lezen precies wat ik al doe. Namelijk proberen niet mijn hand meer nodig te hebben maar dat te verplaatsen naar iets anders in bed/kamer (vast muziekje, knuffel/speen om mee te frummelen) of evt alleen nog onze aanwezigheid.
Kan het zijn dat baby's die zelf in slaap val vaardigheid verliezen, dat je weet? Want als 3/4 maander deed hij dit prima.
Hier wordt vooral met auto's door de woonkamer gereden, invloed van grote broerquote:Op maandag 24 oktober 2016 08:31 schreef SaskiaR het volgende:
Nora zit ook niet goed in dr vel...
Ze kan zich thuis helemaal niet zelf vermaken. Gister in de ikea heeft ze zich prima bezigehouden met keukentjes en stoeltjes om op te klimmen, maar thuis wil ze alleen maar aandacht. Ik ga gelijk twijfelen of we het verkeerde speelgoed hebben... Blokken vindt ze niks aan, boekjes eet ze op of ze staart er apathisch naar. Het enige wat nog wel ok is zijn de duplo dieren ('paajd'!). Ze vindt knopjes leuk, dus ik voel me schuldig dat we geen busyboard hebben (kan je die ergens kopen??). En klimmen, maar we hebben niks in huis waar dat op kan. Ik ga straks maar een stoeltje kopen ofzo...
In elk geval hoop ik iets te vinden waarmee ze niet continu op schoot wil zitten... Anderzijds, misschien heeft ze gewoon pijn van haar kiezen....
Dus wat vinden jullie kinderen nou echt leuk?
En nog tips voor leuke filmpjes die echt te volgen zijn voor deze leeftijd, nu ruim 14 mnd? We kijken nu vaak Pieter Post, maar dat is nog te moeilijk denk ik.
De bobbycar is veruit het grootste succes hier. Ook toen we kleiner woonden, hij reed gewoon onder de eettafel door. En opgeblazen ballonnen, de kat, blokjes om mee te gooien, bal en afstandsbediening.quote:Op maandag 24 oktober 2016 08:31 schreef SaskiaR het volgende:
Ze kan zich thuis helemaal niet zelf vermaken. Gister in de ikea heeft ze zich prima bezigehouden met keukentjes en stoeltjes om op te klimmen, maar thuis wil ze alleen maar aandacht. Ik ga gelijk twijfelen of we het verkeerde speelgoed hebben... Blokken vindt ze niks aan, boekjes eet ze op of ze staart er apathisch naar. Het enige wat nog wel ok is zijn de duplo dieren ('paajd'!). Ze vindt knopjes leuk, dus ik voel me schuldig dat we geen busyboard hebben (kan je die ergens kopen??). En klimmen, maar we hebben niks in huis waar dat op kan. Ik ga straks maar een stoeltje kopen ofzo...
In elk geval hoop ik iets te vinden waarmee ze niet continu op schoot wil zitten... Anderzijds, misschien heeft ze gewoon pijn van haar kiezen....
En nog tips voor leuke filmpjes die echt te volgen zijn voor deze leeftijd, nu ruim 14 mnd? We kijken nu vaak Pieter Post, maar dat is nog te moeilijk denk ik.
Laat je dochter nu ook infantiel zijnquote:Op maandag 24 oktober 2016 08:50 schreef SaskiaR het volgende:
Auto's doen hier helemaal niks, toch een meisje he![]()
Bumba weiger ik, dat is echt te infantiel. We hebben we zo'n zingende kaart, 'wat is zijn naam, Bumbaaaaa'. Daar houden we het bijmaar bedankt voor andere tips
Spelen jullie kinderen dan wel zelf?
Ja eigenlijk vrij veel, hij kan zichzelf goed vermaken (aldus mijn moeder, ik heb nog geen vergelijkingsmateriaalquote:Op maandag 24 oktober 2016 08:50 schreef SaskiaR het volgende:
Auto's doen hier helemaal niks, toch een meisje he![]()
Bumba weiger ik, dat is echt te infantiel. We hebben we zo'n zingende kaart, 'wat is zijn naam, Bumbaaaaa'. Daar houden we het bijmaar bedankt voor andere tips
Spelen jullie kinderen dan wel zelf?
Op Etsy zijn ze wel te koopquote:Op maandag 24 oktober 2016 08:31 schreef SaskiaR het volgende:
Annie vond het Zandkasteel toen al heel leuk, ook vanwege de afwisselingquote:Op maandag 24 oktober 2016 08:31 schreef SaskiaR het volgende:
toastje is 2 jaar, niet 1! Gefeliciteerd, Kwak!quote:Op maandag 24 oktober 2016 12:00 schreef LuDann het volgende:
Wolk klimt op het moment de hele tijd op de bank om dan over me heen te klauteren en me als springkussen te gebruiken. Op de grond zetten is tantrum en opnieuw op de bank klimmen. Ik werd er laatst een beetje moe van dus ging aan de keukentafel zitten maar daar stond ze dan weer huilend aan mijn broek te trekken. Dus ja, zelf speel functie is hier ook even stuk. Ze wil dat ik op de grond zit met haar zodat zij mij dingen aan kan geven (om ze vervolgens weer af te pakken). Ik voel me dan een beetje schuldig dat ik dat niet gewoon de hele dag doe, dus ben blij om te lezen dat dit ook bij anderen speelt.
Toastje 1 jaar, hoera!
Ik zou niet weten hoe ik met een dreumes tijd zou moeten hebben voor twéé mannen!quote:Op zondag 23 oktober 2016 23:49 schreef FlyingFish het volgende:
Beter de Efteling dan dingen als second love Hupje!
Dat is een keuze hequote:Op maandag 24 oktober 2016 12:30 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ik zou niet weten hoe ik met een dreumes tijd zou moeten hebben voor twéé mannen!![]()
Gefeliciteerd, Kwakz0r!
Baby Einstein was op deze leeftijd bij beide kids favoriet, is ook goed te volgen en veel afwisseling. Ik merk dat Etje het ook nog lastig vindt om een hele aflevering Postman Pat te kijken terwijl ze het wel heel leuk vindt als we het opzetten.quote:Op maandag 24 oktober 2016 08:31 schreef SaskiaR het volgende:
s ochtends na de boterham even, en einde van de middag als ik kook of na het slaapje.quote:Op maandag 24 oktober 2016 14:27 schreef Jagärtrut het volgende:
wanneer kijken jullie dreumessen dan TV? Ik kom eigenlijk nooit op de gedachte TV aan te zetten voor T.
oh, en dat bedoel ik niet uit de hoogte op de manier "mijn dreumes kijkt nooit tv en dat is veel beter", maar vanuit oprechte interesse en omdat het gewoon niet in me opgekomen was om de TV voor hem aan te zetten..quote:Op maandag 24 oktober 2016 14:27 schreef Jagärtrut het volgende:
wanneer kijken jullie dreumessen dan TV? Ik kom eigenlijk nooit op de gedachte TV aan te zetten voor T.
ik vind dat echt heel knapquote:Op maandag 24 oktober 2016 14:32 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
oh, en dat bedoel ik niet uit de hoogte op de manier "mijn dreumes kijkt nooit tv en dat is veel beter", maar vanuit oprechte interesse en omdat het gewoon niet in me opgekomen was om de TV voor hem aan te zetten..
Oh ja, oeps. Nja, op FB had ik het wel goed.quote:Op maandag 24 oktober 2016 12:08 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
toastje is 2 jaar, niet 1! Gefeliciteerd, Kwak!![]()
Hier kan hij tegenwoordig best wel even alleen spelen. Ik kan soms zelfs de kamer uit. Maar, dat gaat echt in fases, soms lukt het wel en soms niet.
Alleen dat klote-gegiechel.quote:Op maandag 24 oktober 2016 14:31 schreef Cholula het volgende:
Peppa wordt hier in het Engels gekeken. Voornamelijk omdat ik het zo tof vind hoe George "dinosaw" zegt.
Als je het zelf wel best vindt zo dan zou ik het lekker laten gaan, nabijheid van jullie is ook een behoefte van L. denk ik, het kan geen kwaad daaraan te voldoen.quote:Op maandag 24 oktober 2016 14:48 schreef Vieve6 het volgende:
Gister ging het over die slaapkrukken, wel interessant. Wij wilden L ook leren zelf in slaap te vallen maar zonder een hand op haar rug / buik duurde dat heel lang. Nu gaat het met hand wel sneller, maar miss leert ze dan inderdaad nog niet om zelf in slaap te vallen. Reden om het haar te leren is voor ons omdat ze snachts meestal wakker wordt en dan graag verder slaapt tussen ons in. Maar op zich slapen wel alledrie wel oké, dus we stoppen er ook niet genoeg energie in om het te veranderen.
Ja dat is misschien ook wel zo. Ik besef ook dat we geluk hebben dat ze tussen ons in wel goed slaapt, zodat de nachtrust nog goed is.quote:Op maandag 24 oktober 2016 14:53 schreef LuDann het volgende:
[..]
Als je het zelf wel best vindt zo dan zou ik het lekker laten gaan, nabijheid van jullie is ook een behoefte van L. denk ik, het kan geen kwaad daaraan te voldoen.
Ik zou het het liefst ook zo doen, maar bij ons lijkt er gewoon geen middenweg te zijn. Ik vind 2 keer een nachtvoeding geven bijvoorbeeld echt prima, als ze maar weer meteen door zou slapen. Ook bij ons in bed slapen zou ik geen probleem vinden. Maar de realiteit is dat het gewoon urenlang drama is is ze eenmaal wakker is omdat Wolk niet meer in slaap komt en dat trekken we echt niet meer. Vandaar dus dat we er zoveel mee doen, maar als je er niet teveel last van hebt zou ik het lekker zo laten.
Eigenlijk precies dit, filmpjes zijn in mijn beleving echt iets van en voor mijn kleuter en nog lang niet voor dreumes. Net als diksap, appelstroop en in de wagen van me af zittenquote:Op maandag 24 oktober 2016 14:32 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
oh, en dat bedoel ik niet uit de hoogte op de manier "mijn dreumes kijkt nooit tv en dat is veel beter", maar vanuit oprechte interesse en omdat het gewoon niet in me opgekomen was om de TV voor hem aan te zetten..
Lief dat je het vraagt. Qua gezondheid op dit moment goed. Met de juiste medicatie is zijn benauwdheid helemaal onder controle. Hij blijft structureel verkouden maar is er niet meer benauwd door. Zo fijn.quote:Op maandag 24 oktober 2016 16:45 schreef Jagärtrut het volgende:
hoe gaat het nu met Twix' gezondheid, Malteser?
Laatst ging ik even naar de brievenbus met J (even snel in de kinderwagen gezet). Zit-ie me toch een partij vreemd aan te kijken...quote:Op maandag 24 oktober 2016 16:51 schreef Mineola het volgende:
[..]
nog lang niet voor dreumes. Net als diksap, appelstroop en in de wagen van me af zitten
Ik hou die van mij ook graag klein, ik kan me er ook niets bij voorstellen dat mensen al snel aan hapjes willen en van de reiswieg af en in het groep 1 autostoeltje (tenzij het echt niet anders kan natuurlijk). Ik vind het zo jammer, weer een afgesloten fase.quote:Op maandag 24 oktober 2016 16:51 schreef Mineola het volgende:
[..]
Eigenlijk precies dit, filmpjes zijn in mijn beleving echt iets van en voor mijn kleuter en nog lang niet voor dreumes. Net als diksap, appelstroop en in de wagen van me af zittenIk hou m'n dreumes op dit punt klein geloof ik, want bij kleuter deden we dat met deze leeftijd allang.
Of je bakt gewoon een Twix, die past nu nog in de reiswiegquote:Op maandag 24 oktober 2016 19:44 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik hou die van mij ook graag klein, ik kan me er ook niets bij voorstellen dat mensen al snel aan hapjes willen en van de reiswieg af en in het groep 1 autostoeltje (tenzij het echt niet anders kan natuurlijk). Ik vind het zo jammer, weer een afgesloten fase.![]()
Kon ook wel huilen toen dreumes ging lopen, niet meer dat schattige kruipen.![]()
hoewel het natuurlijk heel dubbel is want die nieuwe fase is óók heul leuk en het wordt wel allemaal makkelijker.
Volgend kind moet waarschijnlijk mer z'n benen over de rand in de reiswieg en tot z'n vierde in de maxi cosi groep 0.
Wil er vanwege vermoeden van een meelezer niet teveel op in gaan (PM mag!) maar stofwisseling is inderdaad een van de dingen waar naar gekeken wordt.quote:Op maandag 24 oktober 2016 19:39 schreef Mariposas het volgende:
Dat zijn inderdaad niet zulke mooie curves Malteser.denken ze aan een stofwisselingsziekte oid? Zijn er al dingen uitgesloten? Hoop dat de calorierijke voeding wat gaat doen. En hoe gaat het met jou, ben je al aan het reintegreren enzo?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
Klimmenquote:Op maandag 24 oktober 2016 20:33 schreef Jagärtrut het volgende:
Fijn dat het met Twix qua benauwdheid goed gaat, Malteser. Hopenlijk vinden ze snel een reden voor de groei.
Ik vind sommige ontwikkelingen geweldig (lopen bijvoorbeeld). Maar ben er nog niet aan toe om de kinderwagen om te draaien. En waar kennissen van me hier met kinderen even oud al maanden met hun kind naar de speeltuin gaan, heb ik geen idee wat T daar te zoeken heeft...
Nee, want zoals ik zei, N zit niet vaak echt diep in haar spel...quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 10:59 schreef Malteser het volgende:
Dat je weet dat je kind gepoept heeft maar nog zo heerlijk aan het spelen is en je hem eigenlijk niet uit zijn spel wilt halen.... Omdat hij na het verschonen niet opnieuw goed tot spel komt. Is dat herkenbaar?
Tot dusverre nog niet. We zijn net bij de KOALA poli geweest en we krijgen verdere begeleiding met het slaapprobleem, van een kinderpsycholoog. Die gaat samen met ons een plan opstellen. We moeten even wachten tot we een brief met een afspraak krijgen.quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:59 schreef Vieve6 het volgende:
[..]
Ja dat is misschien ook wel zo. Ik besef ook dat we geluk hebben dat ze tussen ons in wel goed slaapt, zodat de nachtrust nog goed is.
Ik kan me voorstellen dat je er veel energie in stopt als er snachts urenlang verdriet is. Wat moeilijk voor jullie dat het nog steeds niet is opgelost. Is er nog niet echt een oorzaak voor gevonden?
Wat een rotgroeicurve om te zien zeg Malteser. Wat anderen ook al zeggen, ik hoop dat er snel meer bekend is. En hopelijk iets wat makkelijk op te lossen is natuurlijk.quote:Op maandag 24 oktober 2016 16:53 schreef Malteser het volgende:
[..]
Lief dat je het vraagt. Qua gezondheid op dit moment goed. Met de juiste medicatie is zijn benauwdheid helemaal onder controle. Hij blijft structureel verkouden maar is er niet meer benauwd door. Zo fijn.
Qua groei gaat het niet goed. Daarom nu onderzoeken gehad en ook nog wat onderzoeken gepland staan. Hij krijgt nu calorierijke flesvoeding, in de hoop dat hij daar wat van gaat groeien. En ondertussen kijkt men of er een oorzaak te vinden is. We wachten het af.
Ik doe niet aan foto's maar zijn curve kan wel online:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 11:42 schreef Mineola het volgende:
Kssssst fokwet
Wauw, echt supergoed!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hoop dat het doorzet!
is het ook niet zo dat stel dat je bv laagcalorisch is, ze meer plaats over heeft voor andere dingen omdat het haar niet noodzakelijk 'vol' maakt?quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 12:42 schreef LuDann het volgende:
Ik denk dat ik die bv overdag maar laat voor wat het is ja. Sowieso als ik nu fruithap met liga ga geven denk ik niet dat Wolk dat pikt, die is gewend aan gewoon zelf fruit eten.
Meer vezels gaan we ook proberen, en meer calorieën, maar ik vind twijfel een beetje over het gedeelte 'minder gluten geven'. De liga was ook glutenvrij, zo benadrukte ze. Als Wolk coeliakie heeft en we gaan haar minder gluten geven dan is de coeliakie een stuk moeilijker aan te tonen lijkt me?
Nou ja, ik denk eigenlijk niet dat mijn bv laagcalorisch is, dat ten eerste. Ten tweede, ze drinkt overdag eigenlijk alleen vlak voor haar dutje(s), zo'n lekker knuffelmomentje voor het slapen. Ik denk niet dat ik dat makkelijk kan vervangen voor iets anders op dat specifieke moment.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 12:52 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
is het ook niet zo dat stel dat je bv laagcalorisch is, ze meer plaats over heeft voor andere dingen omdat het haar niet noodzakelijk 'vol' maakt?
Niet? Liga Eerste Stap had ze het over.quote:
nee, ik kan me dat ook niet voorstellen. En ik geloof ook dat op die momenten de bv helemaal niet is voor het eten, maar meer voor het knuffelen...quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 13:05 schreef LuDann het volgende:
[..]
Nou ja, ik denk eigenlijk niet dat mijn bv laagcalorisch is, dat ten eerste. Ten tweede, ze drinkt overdag eigenlijk alleen vlak voor haar dutje(s), zo'n lekker knuffelmomentje voor het slapen. Ik denk niet dat ik dat makkelijk kan vervangen voor iets anders op dat specifieke moment.
[..]
Niet? Liga Eerste Stap had ze het over.
Ja, dat denk ik ook eigenlijk.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 13:07 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
nee, ik kan me dat ook niet voorstellen. En ik geloof ook dat op die momenten de bv helemaal niet is voor het eten, maar meer voor het knuffelen...
Hmm ja, misschien dat maar weer eens doen...quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 13:13 schreef Mariposas het volgende:
Zou je niet meer hebben aan een diëtist op dat vlak, Ludann?
Ah ok, duidelijk. Nja, ik ga er nog even over malen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 13:28 schreef Adrian4 het volgende:
LuDann, Liga eerste stap is zeer laag in gluten (< 20 mg/kg). Die 20 mg / kg noemen ze een tolerantiegrens, maar ik kan me voorstellen dat een dreumesje met coeliakie hier toch op kan reageren hoor. Verder zijn de spelt-eiwitten echt nauw verwant met de tarwe-eiwitten, dus ook daar zal ze op kunnen reageren als ze coeliakie heeft.
Ik vind de adviezen ook vaag eerlijk gezegd....
quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 13:35 schreef Mariposas het volgende:
Gelukkig is het groep 1 autostoeltje eindelijk binnen. 😂
[ afbeelding ]
Nee doe ik al niet meer sinds hij 6 maanden is. Nu alleen omdat ie vervangen is door nieuwe stoeltje.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 13:39 schreef Jagärtrut het volgende:
och, wat een schatje. Is dat nog te tillen zo, die maxicosi?
jups. Wat resulteert in hele gekke liedjes zingen in de auto om hem maar wakker te houden. Alhoewel het laatst gelukt is om hem weer over te leggen. De duutser had hem slapend uit de auto gehaald, 4 trappen opgetild. Hij werd wakker van het open doen van de deur, maar ik heb hem snel bij ons in bed genomen en m'n tiet erin gepropt. Toen sliep hij nog 2 uur...quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 13:55 schreef Mariposas het volgende:
Super irritant trouwens, als hij in slaap valt (zoals in de auto dus), slaapt hij gewoon niet meer daarna. Ook al sliep hij maar 5 minuten in de auto. En overleggen is nog nooit gelukt.hebben die van jullie dat ook?
Ja dat is een geheim kinderverdragquote:Op dinsdag 25 oktober 2016 13:55 schreef Mariposas het volgende:
Super irritant trouwens, als hij in slaap valt (zoals in de auto dus), slaapt hij gewoon niet meer daarna. Ook al sliep hij maar 5 minuten in de auto. En overleggen is nog nooit gelukt.hebben die van jullie dat ook?
niet herkenbaarquote:Op dinsdag 25 oktober 2016 10:59 schreef Malteser het volgende:
Dat je weet dat je kind gepoept heeft maar nog zo heerlijk aan het spelen is en je hem eigenlijk niet uit zijn spel wilt halen.... Omdat hij na het verschonen niet opnieuw goed tot spel komt. Is dat herkenbaar?
Hahahaquote:Op dinsdag 25 oktober 2016 13:35 schreef Mariposas het volgende:
Gelukkig is het groep 1 autostoeltje eindelijk binnen. 😂
Haha, herkenbaar, ik probeer 'm ook altijd wakker te houden met liedjes of roepen. Had het nu even niet door omdat de spiegel niet op hem gericht stond en ik het te druk had met irriteren aan de drukte op de weg.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 14:44 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
jups. Wat resulteert in hele gekke liedjes zingen in de auto om hem maar wakker te houden. Alhoewel het laatst gelukt is om hem weer over te leggen. De duutser had hem slapend uit de auto gehaald, 4 trappen opgetild. Hij werd wakker van het open doen van de deur, maar ik heb hem snel bij ons in bed genomen en m'n tiet erin gepropt. Toen sliep hij nog 2 uur...
Duurde 4 weken, ik denk door de drukte vanwege de Prenatal mama mazzeldagen. De Maxi Cosi 2way Pearl hebben we. Ben benieuwd hoe ie het gaat vinden om weer bewegingsruimte te hebben.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 15:14 schreef Mineola het volgende:
[..]
HahahaPast nog prima, die maxicosi! Z'n oren komen nog niet over de rand
![]()
Was de levertijd lang ja? Wat voor stoeltje heb je?
Twix puft twee maal daags Flixotide 125mg maar dat is pas sinds een goede 2 maanden en zijn groei vertraagde al eerder.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 14:56 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
niet herkenbaarmaar kan t me wel voorstellen.
Heeft twix ook de qvar/inhalatiecorticosteroiden? Want dat kan de groei ook wat vertragen he? Bij Melle nog geen last van want die groeit nu juist hard omdat hij eindelijk niet meer ziek is steeds, maar wordt wel in de gaten gehouden.
En hoe slaapt hij?
Nee slecht slapen is slecht voor de groei, maar dat zal bij twix t niet zijn.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 16:13 schreef Malteser het volgende:
[..]
Twix puft twee maal daags Flixotide 125mg maar dat is pas sinds een goede 2 maanden en zijn groei vertraagde al eerder.
Hij slaapt prima. Overdag nog twee keer en 's nachts de klok rond.
Heeft dat ook effect op slaapgedrag?
Ik denk dat ik wel speltbrood ga geven (pap zal ik proberen, maar dat vond ze een paar weken geleden nog BAHquote:Op dinsdag 25 oktober 2016 14:10 schreef twist02 het volgende:
Mariposas![]()
LuDann: 'glutenvrij' is helaas een rekbaar begrip inderdaadalles wat aantoonbaar onder de 20ppm ('parts per million') zit, mag wettelijk gezien zo genoemd worden. Liga eerste stap is wat dat betreft een grensgevalletje inderdaad.
Zelf eet ik soms wel dingen waarvan ik weet dat ze maar net onder die grens zitten (en technisch gezien dus tóch kleine hoeveelheden gluten bevatten), maar ik let er wel op dat ik niet teveel van zulke dingen op een dag eet (i.v.m. zogenaamde 'glutenstapeling') én ik weet dat ik niet heel erg gevoelig ben en het daarom waarschijnlijk wel 'kan hebben'*.
* Dat laatste is echter ook niet zonder risico; ook zonder merkbare klachten kunnen je darmen wel degelijk last hebben van die kleine beetjes. Bij mij worden mijn antistoffen nog steeds nauwlettend in de gaten gehouden, vandaar dat ik dit risico durf te nemen.
Spelt is sowieso niet glutenvrij; één van de grootste misverstanden die er zijn. Het is gewoon tarwe (ook wel oertarwe genoemd). Het bevat weliswaar minder gluten, maar nog steeds te veel als iemand echt coeliakie heeft / gevoelig is voor gluten.
Vooropgesteld dat ik ook geen arts ben(!), maar het advies om 'minder gluten' te gaan eten vind ik ook erg vreemd. Ik heb echt al heel vaak gelezen dat zoiets een eventuele diagnose alleen maar bemoeilijkt. Ook zonder coeliakie is er namelijk een kans dat de klachten daardoor minder worden, omdat veel glutenvrije/glutenarme producten simpelweg makkelijker te verteren zijn en daardoor minder belastend voor de darmen. Als Wolk dus minder gluten eet en de klachten lijken minder te worden, weet je eigenlijk nog niets.
Met alle slaapproblemen die we hebben is Wolk vaak wel slapend over te leggen van autostoel naar bed.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 13:55 schreef Mariposas het volgende:
quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 18:35 schreef Selvaria het volgende:
Mari.![]()
Wat een gesjouw zo hey!
Als N. in slaap valt in de auto en we binnen 5 minuten thuis zijn kan ik haar in bed overleggen, als ze langer slaapt echt niet en is de daarna "uitgeslapen" en na een uur of 3 heel "gezellig"![]()
Verder alles vergeten, heftige dag op mijn werk vandaag en daardoor N. wel even extra stevig geknuffeld bij thuiskomst.
Pfff, wat een heftig verhaal Selvaria.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echt verschrikkelijk, ik kan me voorstellen dat het je erg aangrijpt.
Dit heb ik ook ja!quote:Op woensdag 26 oktober 2016 16:44 schreef Mariposas het volgende:
Ik herken het gelukkig niet Jägar. Lijkt me lastig. Ik denk altijd maar dat het geen zin heeft om me druk te maken, want ik kan er toch niets aan doen en als het gebeurt dan gebeurt het. Makkelijk gezegd natuurlijk, ik ben van nature wel zo.
Zo was ik voor t ook. Nu helaas niet meer..quote:Op woensdag 26 oktober 2016 16:44 schreef Mariposas het volgende:
Wat heftig selvaria, fijn dat N ook voor wat afleiding zorgde.
Ik herken het gelukkig niet Jägar. Lijkt me lastig. Ik denk altijd maar dat het geen zin heeft om me druk te maken, want ik kan er toch niets aan doen en als het gebeurt dan gebeurt het. Makkelijk gezegd natuurlijk, ik ben van nature wel zo.
Heel herkenbaar en ik zit er af en toe best mee. Voorheen had ik altijd een laconieke beetje afstandelijke houding. Dat heeft echt voordelen. En nu blijven zaken zo door mijn hoofd spoken. De verantwoordelijkheid en kwetsbaarheid maken echt dat ik nu anders in het leven sta.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 17:11 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Zo was ik voor t ook. Nu helaas niet meer..
Ik vond het samen knuffelen heerlijk, dat wil hij normaal niet zo. En we hebben Great British Bake Off gekeken, ik bedacht dat het hem vast niet uitmaakte wat er op het scherm was, als het maar beweegt...quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 09:29 schreef Cholula het volgende:
Beterschap T! Sneu is het als ze ziek zijn. Hoe beviel het tv kijken?![]()
Ik ben rustig hier omdat ik best druk ben met Frits en man, werk en cursus. Soms wil ik ergens op reageren, maar dat duurt dan te lang op mijn telefoon en dan laat ik het maar gaan.
ja, dat weet ik ook wel. ..Ik vind het zo zonde van het geld om hier zoveel aan uit tegeven, want met de helft was hij net zo blij geweest. Sterker nog, ik denk dat we meestal maar 1/4 ofzo in de kamer zullen hebben...quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 08:17 schreef Roosje84 het volgende:
Beterschap voor alle zieke dreumessen.
Jager, beetje te enthousiast ingeslagen dus...;) Zo kreeg E vorig jaar een zelfgemaakte brandweerkazerne (80 cm) breed plus vier grote voertuigen van fireman sam plus spullen om zichzelf als fireman Sam te verkleden. E vond het echt supertof en speelt er, nu ook samen met zijn zusje, veel mee maar ik had ook wel zoiets van het is wel heel veel en waar laat ik het.
Maar ik weet ook dat het echt heel goed bedoeld is een uit enthousiasme voortkomt.
Ja helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 08:20 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ja, dat weet ik ook wel. ..Ik vind het zo zonde van het geld om hier zoveel aan uit tegeven, want met de helft was hij net zo blij geweest. Sterker nog, ik denk dat we meestal maar 1/4 ofzo in de kamer zullen hebben...
Poesquote:Op vrijdag 28 oktober 2016 10:46 schreef Selvaria het volgende:
Beterschap T!![]()
En welkom nog Aerenia.![]()
Ik kwam hier eigenlijk even breaking news melden: na maanden van aangezien te zijn voor papa zegt N. sinds vandaag ook eindelijk mama!![]()
En herhaalt ze het gelijk maar even 100 keer voor het gemak.
Ik moet nog grinniken om zijn commando: "Kom in de tent!" toen N de tent uitkroop bij zijn geweldquote:Op zaterdag 29 oktober 2016 10:04 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Al iets gedaan aan zijn bijzondere beeld van man-vrouwrelaties?![]()
Haha ja, echt te grappig. Hierrr vrouw!quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 10:56 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Ik moet nog grinniken om zijn commando: "Kom in de tent!" toen N de tent uitkroop bij zijn geweld
Eerder zindelijk enzo zou mooi meegenomen zijn, maar ik moet eerlijk toegeven dat de factor 'leuk' toch de doorslaggevende rol speelt.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 13:25 schreef pinquit het volgende:
Ah wat goed, sommige mensen beginnen nu pas voor 't zindelijk worden enzo, dus niet gek om nog over te stappen!
Er hangt al een lakentje over z'n bedspijltjes, dus tocht denk ik niet. Misschien toch maar eens aan pyjama's beginnen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |