SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
100.000 katjes
Fuck the EBU!
Ging even heel hard hier in Amsterdam, maar nu alweer bijna droog. Prima tussendoor te fietsen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 14:58 schreef Angry_Bird het volgende:
Pittig lijntje trekt nu het westen binnen. En ik mag er zo met het ov dwars doorheen.
quote:Vermoedelijke #windhoos over #Winkel, over 1 kilometer afstand van #Winkelerzand richting #Dorpsstraat richt behoorlijke schade aan.
Toch mooi de auto schoon gespoeldquote:Op dinsdag 18 oktober 2016 17:43 schreef Greys het volgende:
Op zo'n moment was code geel daar dan weer niet overdreven.
Hier in Zuid-Holland slaat heel die code weer eens nergens op. Code geel voor een bui van tien minuten. Nou poeh.
Van mij ook..., het enige nadeel is dat ik onder een boom geparkeerd sta. En wat denk je het zit er weer onder met die kleine k*t blaadjes.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 18:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Toch mooi de auto schoon gespoeld
quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 18:14 schreef WEST het volgende:
[..]
Van mij ook..., het enige nadeel is dat ik onder een boom geparkeerd sta. En wat denk je het zit er weer onder met die kleine k*t blaadjes.
Wowwwww!quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 21:34 schreef ddx het volgende:
http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)chade-door-windhozen
Dat filmpje
In welke regio zit jij ook alweer?quote:
Behoorlijk. Partij regen hierquote:Op woensdag 19 oktober 2016 10:23 schreef Nattekat het volgende:
Den Haag krijgt wel echt de volle laag
Ach, volgende week weer een uurtje labger lichtquote:Op donderdag 20 oktober 2016 07:27 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Mooi dit, in het donker opstaan en vanavond pas weer thuis wanneer het al donker is.
Ja super!!!quote:Op donderdag 20 oktober 2016 07:27 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Mooi dit, in het donker opstaan en vanavond pas weer thuis wanneer het al donker is.
Niet een maar twee elfstedentochten deze winter ajb.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 09:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja super!!!![]()
nu hopen dat die SSW er komt zodat we lekker vroeg de kou kunnen consolideren!!
nu nog sneeuw graag
tot en met eind april want april is ook gewoon nog winter!!
Ja en de gehele winter een doorslaande oostenwindquote:Op donderdag 20 oktober 2016 09:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Niet een maar twee elfstedentochten deze winter ajb.
Stereotype confirmedquote:Op donderdag 20 oktober 2016 09:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja en de gehele winter een doorslaande oostenwindvind ik zo leuk om te zien als ik lekker warm op kantoor of in de auto zit
![]()
ik heb toch een draadloze thermostaat
S avonds even snel in de achtertuin een diepe snuif arctische lucht opsnuiven en gauw naar binnen om te kijken of er weer leuke kaartjes zijn
Korter juistquote:Op donderdag 20 oktober 2016 07:33 schreef Dven het volgende:
[..]
Ach, volgende week weer een uurtje labger licht
Uurtje langer slapen, niets mis mee.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 09:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Korter juist
Ik sta de hele week op na zonsopgang. Met wintertijd wordt er gewoon een uur daglicht van mijn dag gehaald.
En aanpassen aan wintertijd is kut. Heb ik een week voor nodig
Op een dag waarop ik geen wekker zetquote:Op donderdag 20 oktober 2016 09:13 schreef Dven het volgende:
[..]
Uurtje langer slapen, niets mis mee.
Lekker toch?quote:Op donderdag 20 oktober 2016 09:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Op een dag waarop ik geen wekker zet
dromen mag ja.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 09:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja super!!!![]()
nu hopen dat die SSW er komt zodat we lekker vroeg de kou kunnen consolideren!!
nu nog sneeuw graag
tot en met eind april want april is ook gewoon nog winter!!
Hahaha hij is weer leuk henk gr grquote:Op donderdag 20 oktober 2016 09:27 schreef Anthonie24 het volgende:
de atmosfeer gaat binnenkort ontploffen....maar ik binnenkort ook want ik had gister avond weer bruine bonen gegeten.
jaa grapig ben ik he...quote:
quote:Op donderdag 20 oktober 2016 09:24 schreef Dven het volgende:
Namens Straatcommando en Nattekat hoop ik op het volgende scenario
[ afbeelding ]
Doorgaansquote:Op donderdag 20 oktober 2016 09:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Doorgaans betekent een Eurohoog winter voor jou
quote:De winter van 1962–1963 was de koudste winter in Nederland en België sinds de revolutiewinter van 1789. Met een Hellmanngetal van 337,2 voor De Bilt[1] was deze winter slechts iets minder streng dan voorgenoemde. Over de maanden december tot en met februari had De Bilt een gemiddelde temperatuur van -3,1 °C, Ukkel kwam uit op -2,0 °C. Op veel plaatsen in Nederland en België zou het bijna drie maanden achtereen elke dag vriezen, terwijl het noordoosten van Nederland al die tijd onder de sneeuw lag.
Dat is geen Euro- maar een Europa-hoogquote:Op donderdag 20 oktober 2016 10:23 schreef Dven het volgende:
Was eigenlijk overal in Europa wel koud die winter
[ afbeelding ]
Anomaliteit is ook nog eens over de periode 49-78. 5 graden benedengemiddeld laat zich al gemakkelijk vertalen naar 7 graden benedengemiddeld hedendaagsquote:Op donderdag 20 oktober 2016 11:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is geen Euro- maar een Europa-hoog
Wel mooi weer, maar liever niet
Laten de ijsmeester maar vast een datum prikken, it giet OAN!quote:Op donderdag 20 oktober 2016 14:15 schreef Dven het volgende:
CFS gaat voor diepvries in januari
Staat op 2 januari
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De anomaliteit van de volledige maand
[ afbeelding ]
Straatcommando en Nattekat vinden niet niet leuk
quote:06z GFS op very cold from Tue 01 November as classic Scandi block sets up, heavy rain/snow along S'rn flank. Flash in the pan - or for real?
Hoe koud is dat ongeveer? Die van begin nov dus. Ik snap geen kont van die getallen aan de zijkant.quote:
Het gaat een keer gebeurenquote:Op donderdag 20 oktober 2016 09:24 schreef Dven het volgende:
Namens Straatcommando en Nattekat hoop ik op het volgende scenario
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 20 oktober 2016 16:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Hoe koud is dat ongeveer? Die van begin nov dus. Ik snap geen kont van die getallen aan de zijkant.
/leek
Ik teken er direct voor, liever nog vanaf sinterklaas.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 14:15 schreef Dven het volgende:
CFS gaat voor diepvries in januari
Staat op 2 januari
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De anomaliteit van de volledige maand
[ afbeelding ]
Straatcommando en Nattekat vinden niet niet leuk
Nee!quote:Op donderdag 20 oktober 2016 16:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Donderflikkerstraal even een heel eind op
Liever een serieuze echte winter dan dat grijze gekwakkel, toch?quote:Op donderdag 20 oktober 2016 16:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Donderflikkerstraal even een heel eind op
Eurohoog?quote:Op donderdag 20 oktober 2016 18:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Liever een serieuze echte winter dan dat grijze gekwakkel, toch?
Als in flash flood natuurlijkquote:Op donderdag 20 oktober 2016 18:39 schreef Greys het volgende:
[..]
Flash in the pan is een 'kortstondig dingetje'.
Ligt er aan. Zo'n hogedruk winter(tje).. Prima, maar zo'n kansloze winderige grijze waterkou winter kan me gestolen worden.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 18:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Liever een serieuze echte winter dan dat grijze gekwakkel, toch?
Staat mooi op de thermometer héquote:Op vrijdag 21 oktober 2016 20:29 schreef Kaji het volgende:
Zondag misschien maar maximaal 6 graden als de mist blijft hangen.
quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 20:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Staat mooi op de thermometer héga je dan ook gezellig mee kijken bij de 00 run van gfs??! Misschien komen er wel Hammer kaarten!!!
met zo'n nazomer wel..quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 20:31 schreef computergirl het volgende:
Viel me vandaag op op de hilversumse hei dat bijna alle bomen nog groen zijn, is dat altijd zo eind oktober?
Klopt, maar naast dat het weinig gewaaid heeft, is veel blad en spul ook nog gewoon groen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 20:46 schreef aloa het volgende:
[..]
met zo'n nazomer wel..
Nu een fikse storm als eind oktober 2013 en er gaan heel wat sneuvelen.
Nee, ik ga 60 km fietsen denk ik.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 20:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Staat mooi op de thermometer héga je dan ook gezellig mee kijken bij de 00 run van gfs??! Misschien komen er wel Hammer kaarten!!!
quote:
het is dan ook nog niet heel erg lang koud genoeg.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 20:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Klopt, maar naast dat het weinig gewaaid heeft, is veel blad en spul ook nog gewoon groen.
Zekersquote:Op donderdag 20 oktober 2016 17:18 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
Ik teken er direct voor, liever nog vanaf sinterklaas.
Word weer eens tijd voor een oldskool wintertje.
Gaafquote:Op vrijdag 21 oktober 2016 23:11 schreef Fred0w het volgende:
Vanmiddag op het Veerse meer:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vette pics!!quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 23:11 schreef Fred0w het volgende:
Vanmiddag op het Veerse meer:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ah dat valt op zich nog wel mee.quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 08:34 schreef aloa het volgende:
Het gemiddelde zit momenteel iets onder normaal.
[ afbeelding ]
Viel mij ook al op in het bos. De bladeren beginnen nu pas wat geel en rood te kleuren. Er is nog heel veel groen volop in het blad. Volgens mij begint dat proces andere jaren eerder.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 20:31 schreef computergirl het volgende:
Viel me vandaag op op de hilversumse hei dat bijna alle bomen nog groen zijn, is dat altijd zo eind oktober?
Hèhè, werd tijd.quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 12:03 schreef aloa het volgende:
Hoge temperaturen voor de tijd van het jaar.
[ afbeelding ]
Heel oktober?quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 12:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hèhè, werd tijd.
Beetje jammer dat het al heel oktober 15 graden is alleen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |