SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Updates:
The Levantine War - Reddit
https://twitter.com/IraqiSecurity
Ik wil het wel ja en graag in het Nineveh gebied. Onze gebieden waren veel groter maar ik neem wel genoegen met het Nineveh vlakte met een deel van Mosul en heel Nimrud natuurlijkquote:Op maandag 17 oktober 2016 12:38 schreef Dakterras het volgende:
Wat wil jij eigenlijk Vigen? Onafhankelijk Assyrie/Christianistan? Zo ja, waar?
Rijk aan grondstoffen?quote:Op maandag 17 oktober 2016 12:40 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ik wil het wel ja en graag in het Nineveh gebied. Onze gebieden waren veel groter maar ik neem wel genoegen met het Nineveh vlakte met een deel van Mosul en heel Nimrud natuurlijk
Maar real gezien is dat gewoon een doodswens. Buren die ook niet wilt hebbenEen soort Israël maar dan zonder westerse steun
Nog niet dan? Misschien in de toekomst
Redelijk, tis niet zoals Basra maar er is best wel wat olie in het gebied. Maar voor de hoeveelheid mensen wat wij hebben kan iedereen gewoon miljonair worden van het oliegeldquote:
Wees daar maar niet bang voor. Die vinden het verkrachten van Zweedse vrouwen veel leuker!quote:Op maandag 17 oktober 2016 12:44 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Redelijk, tis niet zoals Basra maar er is best wel wat olie in het gebied. Maar voor de hoeveelheid mensen wat wij hebben kan iedereen gewoon miljonair worden van het oliegeldMits niet elke Assyriër nu opeens terug emigreert
Grote kans, ja.quote:Op maandag 17 oktober 2016 13:38 schreef Zalmplaat010 het volgende:
Zou Mosul net zo'n ellende worden als daar in Aleppo?
Irak kent geen oppositie. Je hebt de regering, de Koerden en IS.quote:Op maandag 17 oktober 2016 13:38 schreef Zalmplaat010 het volgende:
Zou Mosul net zo'n ellende worden als daar in Aleppo?
IS is toch een soort oppositie?quote:Op maandag 17 oktober 2016 13:52 schreef zarGon het volgende:
[..]
Irak kent geen oppositie. Je hebt de regering, de Koerden en IS.
twitter:RudawEnglish twitterde op maandag 17-10-2016 om 13:59:29#BREAKING: Turkish airline cancels all its flights to Iraq and Kurdistan. https://t.co/Bif1m2kdzP reageer retweet
twitter:RudawEnglish twitterde op maandag 17-10-2016 om 14:29:06Kurdish President @Masoud_Barzani to issue presser on frontline, stay tuned! #MosulOffensive https://t.co/UmNuphB88m reageer retweet
isis gaat helemaal kapotgemaakt worden, tot grote frustratie van jouquote:Op maandag 17 oktober 2016 14:33 schreef JubaUrbicus het volgende:
Ik snap niet dat de media geen tot weinig aandacht geeft aan Mosul?! Dit zal de grootste shithol worden sinds het verdrijven van Sadam Husein en de Baath. Op dit moment wordt er nog niet in de stad gevochten, nu is het vooral artillerie en dorpjes buiten de stad overnemen. Ik ben benieuwd hoe het gaat verlopen wanneer het leger de stad binnenkomt. Hopelijk gaat dit allemaal wel mooie high definition beelden opleveren, anders word ik boos!
Enige wat Nederlanders interessant vinden rond dit tijdstip van het jaar is of zwarte piet ''gewoon zwart blijft'' in hun gemeente. Dit soort nieuws is te hoog gegrepen voor de meeste in dit land.quote:Op maandag 17 oktober 2016 14:33 schreef JubaUrbicus het volgende:
Ik snap niet dat de media geen tot weinig aandacht geeft aan Mosul?! Dit zal de grootste shithol worden sinds het verdrijven van Sadam Husein en de Baath. Op dit moment wordt er nog niet in de stad gevochten, nu is het vooral artillerie en dorpjes buiten de stad overnemen. Ik ben benieuwd hoe het gaat verlopen wanneer het leger de stad binnenkomt. Hopelijk gaat dit allemaal wel mooie high definition beelden opleveren, anders word ik boos!
Ik zag het anders toch echt in het NOS journaal zojuist. En op zo'n beetje elke Nederlandse nieuwswebsite is het wel te vinden.quote:Op maandag 17 oktober 2016 14:33 schreef JubaUrbicus het volgende:
Jarablus...quote:Op maandag 17 oktober 2016 14:39 schreef JubaUrbicus het volgende:
[ afbeelding ]
Nou dit was het weer, over een week of 2 kom ik terug en zien we verder.
quote:Op maandag 17 oktober 2016 15:50 schreef Gulmez het volgende:
Hopelijk kan turkije nog veel meer grond overnemen met fsa van de koerden en IS hoe meer grond hoe meer turkije te zeggen heeft bij de vredesbesprekingen over de nieuwe leider, we kunnen het gebied ook overnemen Syrie word toch niks meer
quote:Op maandag 17 oktober 2016 15:50 schreef Gulmez het volgende:
Hopelijk kan turkije nog veel meer grond overnemen met fsa van de koerden en IS hoe meer grond hoe meer turkije te zeggen heeft bij de vredesbesprekingen over de nieuwe leider, we kunnen het gebied ook overnemen Syrie word toch niks meer
Sorry dat we niet elke nacht wakker liggen van barbaren die elkaar al sinds jaar en dag de hersens inslaan in het midden oosten. Was er verder nog iets?quote:Op maandag 17 oktober 2016 15:16 schreef Zalmplaat010 het volgende:
[..]
Enige wat Nederlanders interessant vinden rond dit tijdstip van het jaar is of zwarte piet ''gewoon zwart blijft'' in hun gemeente. Dit soort nieuws is te hoog gegrepen voor de meeste in dit land.
Het is tijd voor de Turken om terug te gaan naar Oost-China. Stelletje imperialisten.quote:Op maandag 17 oktober 2016 16:25 schreef Zahreddine het volgende:
[..]Turken moeten gewoon oprotten uit Syrie.
twitter:RamiAILoIah twitterde op maandag 17-10-2016 om 17:20:05Watch an #ISIS fighter penetrated into a Peshmerga convoy and blew his VBIED near Mosul. Other vehicles in the conv… https://t.co/ibpqc949dA reageer retweet
twitter:SputnikInt twitterde op maandag 17-10-2016 om 17:46:06BREAKING: At least 70 #IraqiArmy soldiers dead in suicide bomber attack on convoy in #Mosul https://t.co/DVUgtyLLG6… https://t.co/lSub47UiCQ reageer retweet
twitter:RamiAILoIah twitterde op maandag 17-10-2016 om 17:46:289 #ISIS VBIEDs struck the #Iraq|i army and Shiite militias while attempted to advance under cover from #USA-led Coa… https://t.co/XOwfbYI0Vp reageer retweet
Safavieden en rafidha, jeweetzeluf...quote:Op maandag 17 oktober 2016 18:09 schreef Richestorags het volgende:
Maar waarom ook echt? Wat hebben die soldaten misdaan?
Dus zoals Aleppo?quote:Op maandag 17 oktober 2016 18:11 schreef theNull het volgende:
Op die streams ziet het er maar knullig uit.... Gewoon Mosul helemaal plat bombarderen, de burgers die er nog zijn, zijn dan maar collateral damage.
allepo is meer divers, daar heb je regeringstroepen, rebellen, isis, en nog een tiental andere kleine groeperingen, naast de burgers. Mosul is al enkele jaren ISIS, en dus hadden de burgers die niks met ISIS hebben allang hun spullen moeten pakken. Nu zijn ze onderdeel van het probleem, helaasquote:
quote:Op maandag 17 oktober 2016 18:11 schreef theNull het volgende:
Op die streams ziet het er maar knullig uit.... Gewoon Mosul helemaal plat bombarderen, de burgers die er nog zijn, zijn dan maar collateral damage.
Jep. The end justifies the means - Machiavelliquote:
Anders gebruikt IS ze wel als levend schild. Bommetje erop en de leed is wat van kortere duur.quote:
Heeft de VS/Israel nog een plan B om het regime van Assad omver te werpen trouwens?quote:Op maandag 17 oktober 2016 18:23 schreef Zahreddine het volgende:
Kijk, bij de VS in Mosul zal de media het wel zo spinnen dat burgerslachtoffers allemaal de schuld zijn van ISIS die burgers gevangen houden maar in Aleppo zullen burgerslachtoffers weer allemaal de schuld zijn van de slechteriken : Rusland en Assad
Turkije heeft niks te zoeken in Syrië. Sterker nog, ze zouden Hatay terug moeten geven.quote:Op maandag 17 oktober 2016 15:50 schreef Gulmez het volgende:
Groot gelijk! Liwa Iskenderun is Syrisch!quote:Op maandag 17 oktober 2016 18:27 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Turkije heeft niks te zoeken in Syrië. Sterker nog, ze zouden Hatay terug moeten geven.
Maak dat maar even duidelijk aan die megalomane gek die daar de macht heeft. Die Turken kunnen nog wel eens een behoorlijke complicerende factor worden in het hele Arabische conflict.quote:Op maandag 17 oktober 2016 18:27 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Turkije heeft niks te zoeken in Syrië. Sterker nog, ze zouden Hatay terug moeten geven.
Israël heeft het in het begin ook gered zonder Westerse steun, dus er is hoop.quote:Op maandag 17 oktober 2016 12:40 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ik wil het wel ja en graag in het Nineveh gebied. Onze gebieden waren veel groter maar ik neem wel genoegen met het Nineveh vlakte met een deel van Mosul en heel Nimrud natuurlijk
Maar real gezien is dat gewoon een doodswens. Buren die ook niet wilt hebbenEen soort Israël maar dan zonder westerse steun
Nog niet dan? Misschien in de toekomst
Je leeft een kleine 200 jaar terug. Dit is geen Empire Total War...quote:Op maandag 17 oktober 2016 15:50 schreef Gulmez het volgende:
twitter:IraqiSecurity twitterde op maandag 17-10-2016 om 19:47:24Amazing footage of #Iraq's Air Force destroying a Da'ish convoy in Rawah district in western #Anbar, near the… https://t.co/HPl7VVgCuU reageer retweet
https://en.wikipedia.org/wiki/Iraqi_Air_Force#Current_aircraftquote:Op maandag 17 oktober 2016 20:00 schreef sp3c het volgende:
met wat voor toestellen vliegen de Irakezen eigenlijk tegenwoordig?
pics?
nooit tekort aan landverraders in TR.quote:Op maandag 17 oktober 2016 18:27 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Ik wou net zeggen, dacht al dat ze Turks was.quote:Op maandag 17 oktober 2016 20:35 schreef Slayage het volgende:
[..]
nooit tekort aan landverraders in TR.
je kan imo best beargumenteren dat turkije niks te zoeken heeft in syrie, maar om hatay "terug" te geven? aan wie? aan een door de fransen gecreëerde kunstmatige politieke entiteit genaamd syriequote:Op maandag 17 oktober 2016 20:36 schreef Zalmplaat010 het volgende:
[..]
Ik wou net zeggen, dacht al dat ze Turks was.
de turkse grenzen zijn iig natuurlijk tot stand gekomen itt syrie (en nagenoeg alle andere staten van het arabisch schiereiland), dat aan de tekentafel is gedoodled...quote:Op maandag 17 oktober 2016 20:42 schreef Zahreddine het volgende:
Het concept 'Syrie' bestaat al veel langer dan het concept 'Turkije'
Liwa Iskenderun was eigenlijk altijd onderdeel geweest van het historische concept 'syrie'. Liwa Iskenderun lag dan ook in de romeinse provincie 'Syrie'.quote:Op maandag 17 oktober 2016 20:45 schreef Slayage het volgende:
[..]
de turkse grenzen zijn iig natuurlijk tot stand gekomen itt syrie (en nagenoeg alle andere staten van het arabisch schiereiland), dat aan de tekentafel is gedoodled...
Dat was wel te verwachten. Russische Havocsquote:
Ouchquote:Op maandag 17 oktober 2016 19:57 schreef Zahreddine het volgende:
twitter:IraqiSecurity twitterde op maandag 17-10-2016 om 19:47:24Amazing footage of #Iraq's Air Force destroying a Da'ish convoy in Rawah district in western #Anbar, near the… https://t.co/HPl7VVgCuU reageer retweet
maakt het niet een minder gekunstelde politieke entiteit.quote:Op maandag 17 oktober 2016 20:48 schreef Zahreddine het volgende:
[..]
Liwa Iskenderun was eigenlijk altijd onderdeel geweest van het historische concept 'syrie'. Liwa Iskenderun lag dan ook in de romeinse provincie 'Syrie'.
Dat moet Turkije juist roepen met wekelijkse aanslagen en de PKK in hun landquote:Op maandag 17 oktober 2016 20:52 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Blijft grappig dat mensen roepen dat andere landen een stuk van Turkije moeten hebben. Laat die landen eerst maar eens over het land waar ze al over beschikken onder controle krijgen. Wat dat betreft doet de Turkse regering in die landen het beter dan de regeringen van die landen zelf.
Nee, maar Liwa iskenderun is nu eenmaal Syrisch en niet Turks, Liwa Iskenderun was al onderdeel van een concept 'syrie' lang voor dat Turken naar Anatolie zijn verhuisd. Het is gewoon fout om Liwa Iskenderun bij turkije te stoppen.quote:Op maandag 17 oktober 2016 20:54 schreef Slayage het volgende:
[..]
maakt het niet een minder gekunstelde politieke entiteit.
daarnaast als je uit dit soort historische nietszeggende voetnoten uit de geschiedenis rechten wilt ontlenen, dan zou oa israel veel groter moeten zijn dan dat het nu is. ben je daar ook voor dan?
Haha, je vergelijkt de PKK die overal schuilen met de tientallen zo niet honderden groeperingen die groten delen van Syrië in hebben genomen en er de dienst uitmaken.quote:Op maandag 17 oktober 2016 20:55 schreef Zahreddine het volgende:
[..]
Dat moet Turkije juist roepen met wekelijkse aanslagen en de PKK in hun land![]()
Turkije is gewoon een fout concept dat ontbonden moet worden om terug een kans te geven voor het Midden Oosten..
Komt door de sabotage van Turkije, de saudis en Qatar. Daarom Liwa Iskenderun moet worden teruggegeven aan het moederland als herstelbetaling.quote:Op maandag 17 oktober 2016 20:57 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Haha, je vergelijkt de PKK die overal schuilen met de tientallen zo niet honderden groeperingen die groten delen van Syrië in hebben genomen en er de dienst uitmaken.
Het is zelfs zo erg in Syrië dat buitenlandse machten moeten ingrijpen om de regering in Damascus te redden. Die Syrië.
je kan van de turkse staat vinden wat je wilt, maar het heeft als opvolger van de ottomaanse staat met zijn 600 jaar geschiedenis, politiek net zoveel bestaansrecht als een iran bijvoorbeeld, dat samen met turkije de twee grootmachten zijn in de regio.quote:Op maandag 17 oktober 2016 20:52 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Blijft grappig dat mensen roepen dat andere landen een stuk van Turkije moeten hebben. Laat die landen eerst maar eens over het land waar ze al over beschikken onder controle krijgen. Wat dat betreft doet de Turkse regering in die landen het beter dan de regeringen van die landen zelf.
Is dat dezelfde soort 'sabotage' als de Syrische overheid die de PKK vrij door Syrië liet gaan?quote:Op maandag 17 oktober 2016 20:59 schreef Zahreddine het volgende:
[..]
Komt door de sabotage van Turkije, de saudis en Qatar. Daarom Liwa Iskenderun moet worden teruggegeven aan het moederland als herstelbetaling.
min en min maakt geen plus, daarnaast denk ik dat de burgers in hatay en omgeving blij zijn dat ze niet bij syrie zaten, zo is hun de slachting van de laatste jaren hun bespaard. en kunnen ze iig beslissen wat ze met hun toekomst doen itt de syriers die het moetendoen met de assad dynastie daar is geen discussie over mogelijk zoals je begrijpt.quote:Op maandag 17 oktober 2016 20:57 schreef Zahreddine het volgende:
[..]
Nee, maar Liwa iskenderun is nu eenmaal Syrisch en niet Turks, Liwa Iskenderun was al onderdeel van een concept 'syrie' lang voor dat Turken naar Anatolie zijn verhuisd. Het is gewoon fout om Liwa Iskenderun bij turkije te stoppen.
als jouw moederland syrie is, is jouw vaderland frankrijkquote:Op maandag 17 oktober 2016 20:59 schreef Zahreddine het volgende:
[..]
Komt door de sabotage van Turkije, de saudis en Qatar. Daarom Liwa Iskenderun moet worden teruggegeven aan het moederland als herstelbetaling.
Ja hoor leven onder een 'Erdogan' is zoveel beter, slechter wellicht met een megalomane islamiet als sultan aan het hoofd van dat land. Maar goed Turkije moet dat gewoon teruggeven als compensatie.quote:Op maandag 17 oktober 2016 21:02 schreef Slayage het volgende:
[..]
min en min maakt geen plus, daarnaast denk ik dat de burgers in hatay en omgeving blij zijn dat ze niet bij syrie zaten, zo is hun de slachting van de laatste jaren hun bespaard. en kunnen ze iig beslissen wat ze met hun toekomst doen itt de syriers die het moetendoen met de assad dynastie daar is geen discussie over mogelijk zoals je begrijpt.
waarom Frankrijk?quote:Op maandag 17 oktober 2016 21:03 schreef Slayage het volgende:
[..]
als jouw moederland syrie is, is jouw vaderland frankrijk
twitter:EjmAlrai twitterde op maandag 17-10-2016 om 16:03:58" #ISIS Baghdadi saw in his dream the prophet Mohamad asking him to pull out of #Dabiq". Hopefully from #Raqqah and… https://t.co/5mSOYEgipq reageer retweet
nou je hebt gelijk hoor, gefeliciteerdquote:Op maandag 17 oktober 2016 20:57 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Haha, je vergelijkt de PKK die overal schuilen met de tientallen zo niet honderden groeperingen die groten delen van Syrië in hebben genomen en er de dienst uitmaken.
Het is zelfs zo erg in Syrië dat buitenlandse machten moeten ingrijpen om de regering in Damascus te redden. Die Syrië.
Je ziet wel inzake Syrië en nu Irak dat de oude scheidslijnen tussen Safavidische-sjitische regionale macht (Iran nu) en Ottomaans-soennitische macht (Turkije nu) zich steeds meer voltrekt. Ook nu Turkije zich actief bemoeit met de bevrijding van bijvoorbeeld Mosul met de gedachte dat het onwenselijk is dat door Iran gestuurde milities daar gaan huishouden.quote:Op maandag 17 oktober 2016 21:26 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Het is tijd voor oprichting van een FIA in Irak, een soort FSA zeg maar.
Dan kan T-FIA alles terugveroveren van isis.
Ik ben geen Turk.quote:Op maandag 17 oktober 2016 20:35 schreef Slayage het volgende:
[..]
nooit tekort aan landverraders in TR.
Ben benieuwd of er een vreedzame oplossing voor Mosul is, nadat de barbaren zijn verjaagd.quote:Op maandag 17 oktober 2016 21:45 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Je ziet wel inzake Syrië en nu Irak dat de oude scheidslijnen tussen Safavidische-sjitische regionale macht (Iran nu) en Ottomaans-soennitische macht (Turkije nu) zich steeds meer voltrekt. Ook nu Turkije zich actief bemoeit met de bevrijding van bijvoorbeeld Mosul met de gedachte dat het onwenselijk is dat door Iran gestuurde milities daar gaan huishouden.
Bestond al om vervolgens niets te bereiken en zelfs om in ISIS op te gaan.quote:Op maandag 17 oktober 2016 21:26 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Het is tijd voor oprichting van een FIA in Irak, een soort FSA zeg maar.
Dan kan T-FIA alles terugveroveren van isis.
twitter:RamiAILoIah twitterde op maandag 17-10-2016 om 20:15:36#UPDATED1 Mosul battle:12 #ISIS VBIED attacksZero progress on southern/eastern front2 #Iraq|i army tanks / 6 armored vehicles destroyed reageer retweet
Des te meer reden om Raqqa gewoon te vernietigen i.p.v. in te nemen.quote:Op maandag 17 oktober 2016 23:31 schreef Zalmplaat010 het volgende:
Als ook nog eens de jihadisten verkassen van Mosul naar Raqqa dan vrees ik dat we de laatstgenoemde stad wel kunnen opgeven, Raqqa zie ik niet meer bevrijd worden de komende jaren... Te gevaarlijk.
Tja, sommige moslims zullen dat zien als een aanval op hun broeders en zusters, ben bang dat je met zo'n bombardement nog meer radicalen kweekt in die regio. Het is gewoon erg moeilijk om zo'n radicale stroming in te perken...quote:Op maandag 17 oktober 2016 23:33 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Des te meer reden om Raqqa gewoon te vernietigen i.p.v. in te nemen.
Ik snap er niets meer van 😔 en dan bedoel ik niet de taal.quote:
De gevechten zijn nog zeker 10 km buiten de stad zelf. Maar dat kan snel veranderen.quote:Op maandag 17 oktober 2016 23:44 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Ik snap er niets meer van 😔 en dan bedoel ik niet de taal.
Ik heb een hekel aan ISIS, maar ik maak er inderdaad geen geheim van dat ik hoop dat ISIS veel slachtoffers maakt bij Irakese Safawitische millities en legereenheden die vechten voor hun mullahs.quote:Op maandag 17 oktober 2016 23:49 schreef Szura het volgende:
[..]
Wat verwacht je van een ISIS-toejuicher
Ziet er beren gezellig uit, is dat nou IS gebied? Had het anders voorgesteld. Ziet er bijna uit als een plek waar je wel je vakantie zou willen doorbrengen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |