Zat er een kitrups in die naden?quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 10:10 schreef EdvandeBerg het volgende:
Enkele dagen later opnieuw opgeschuurd en toen ging de verflaag op precies die plekken kapot en kon ik zeer lange stukken weer voorzichtig uitkrabben
Op de foto ziet het er uit als zilver, dit is inderdaad wel apartquote:Op vrijdag 14 oktober 2016 10:10 schreef EdvandeBerg het volgende:
... en ondergetekende mocht het vloeibare goud erop smeren....
Nee.quote:
Het is een soort groengrijze kleur en wat jij als zilver ziet is de lichtweerspiegeling.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 10:23 schreef GX3 het volgende:
[..]
Op de foto ziet het er uit als zilver, dit is inderdaad wel apart![]()
Ik zou terug gaan naar de winkel en daar je verhaal doen.
nee, zonde van je tijd. Mail met Histor.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 10:23 schreef GX3 het volgende:
[..]
Op de foto ziet het er uit als zilver, dit is inderdaad wel apart![]()
Ik zou terug gaan naar de winkel en daar je verhaal doen.
Ik heb inmiddels een online formulier ingevuld en antwoord terug; neem contact op met het verkooppuntquote:Op vrijdag 14 oktober 2016 10:47 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
nee, zonde van je tijd. Mail met Histor.
waarom ga je überhaupt verven als je het niet eens kan?quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 10:10 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik heb weer eens een schilderklus. Dit keer een vrij grote kast.
Mijn vrouw heeft bij de Praxis een pot Histor verf op terpentinebasis laten mengen en ondergetekende mocht het vloeibare goud erop smeren. Netjes gegrondlakt en schoongemaakt, opgeschuurd. Naden eerst met de kwast en daarna met het rollertje.
Alleen viel mij op dat in de naden de verf op diverse plekken rimpelde. Enkele dagen later opnieuw opgeschuurd en toen ging de verflaag op precies die plekken kapot en kon ik zeer lange stukken weer voorzichtig uitkrabben
Ik heb natuurlijk de verf goed doorgeroerd maar vond hem vrij stroperig en ik had ook het idee dat ondanks het lange roeren de verf toch niet goed gemengd was.
Het verfbakje wat ik gebruikte, stond na de eerste verflaag nog een dun restlaagje in en in plaats van een keurig glad vlak te vormen, trok deze helemaal in een stuip:
[ afbeelding ]
Gedurende de jaren heb ik behoorlijk veel geschilderd en heb dit slechts 1x eerder meegemaakt, zie hier het volgende kwaliteitstopic uit 2008: K&W / SPS kutverf
Zou het kunnen dat de samenstelling van deze verf niet in orde is?
Terpentinebasis.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 14:42 schreef halfway het volgende:
Grondverf ook terpetine? Of waterbasis?
http://www.histor.nl/verfkluswijzer/veelgestelde-vragenquote:Waardoor rimpelt de verflaag?
In schildersjargon wordt het rimpelen van verflagen ‘schroeien’ genoemd. Dit kan gebeuren als je de verflaag te dik aanbrengt. De oppervlakte droogt al een beetje, terwijl de verf eronder nog nat is. Hierdoor kan de onderlaag niet snel genoeg drogen en gaat de verffilm schroeien. Dit zie je regelmatig op liggende schilderwerk. Een andere oorzaak kan zijn dat je over een verflaag heen hebt geschilderd die nog niet goed droog was. De schroei ontstaat dan volgens hetzelfde principe.
Oplossing: wacht tot de schroeiplekken goed droog zijn en schuur deze glad. Daarna kun je eroverheen schilderen.
Bedankt voor je uitleg. Maar het gekke is dat de eerste verflaag direct al bubbelde.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 16:05 schreef Nixxor het volgende:
Als je verflaag begint te rimpelen kan dat twee oorzaken hebben:
http://www.sikkens.nl/vra(...)chroeien_hoe_kan_dit
Van Histor zelf:
[..]
http://www.histor.nl/verfkluswijzer/veelgestelde-vragen
Dat dit in het bakje ook gebeurd is nogal logisch, want dat plastic is helemaal niet bedoelt om te schilderen en voor de verf om op te hechten. Plus dat je "laag" in het bakje veel te dik is, dus inderdaad begint te rimpelen.
Dat kan dus gebeuren als je die te dik aanbrengt.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 16:24 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Bedankt voor je uitleg. Maar het gekke is dat de eerste verflaag direct al bubbelde.
Je kunt nu voor een grijpstuiver van die transparante inlegbakjes kopen, die had ik nu net even verbruikt.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 19:28 schreef Barrah het volgende:
[..]
Dat kan dus gebeuren als je die te dik aanbrengt.
Nog een tip over verfbakjes: doe er eerst een pedaalemmerzakje omheen voor je er verf in doet, dan kun je de bakjes hergebruiken zonder ze te hoeven schoonmaken.
Bedankt voor het verjagen van de trollen 👍🏻quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 20:09 schreef Vonkenboer het volgende:
Zo. Even met de bezem er door; de bagger even verwijderd
*edit*quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 20:09 schreef Vonkenboer het volgende:
Zo. Even met de bezem er door; de bagger even verwijderd
Dat duidt op een verfblik dat jaren en jaren onaangeroerd op de plank heeft gestaan. Is inderdaad een punt bij verfwinkels waar weinig omzet is: blikken staan soms te verstoffen waarbij bepaalde delen uitzakken en met de gewone "mixer"niet meer homogeniseren.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 17:05 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ze hebben uit dezelfde batch blikken er nog een paar opengemaakt en in geroerd. Volgens die mevrouw zat er een soort klont onderin en dat was niet zoals het hoort.
De verft heeft gewoon te lang in de winkel gestaan. Netjes opgelost dan verderquote:Op vrijdag 21 oktober 2016 17:05 schreef EdvandeBerg het volgende:
Met het verfblik teruggegaan naar de bouwmarkt. Uitgelegd en vellen in verfbakje laten zien. Er zaten zelfs 'schroeiplekjes' in dunne druipers langs het verfblik.
Ze hebben uit dezelfde batch blikken er nog een paar opengemaakt en in geroerd. Volgens die mevrouw zat er een soort klont onderin en dat was niet zoals het hoort. Meerdere blikken van dit merk hadden een samenstelling die niet was zoals hij hoort te zijn.
Ik had dus recht op een vervangend blik en ik heb dus voor een ander merk gekozen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |