Er werd mij (achteraf) door de Gamma verteld dat hun huisverf bij SPS gemaakt werd.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 12:57 schreef nelsonmandeli het volgende:
Heb ook ooit eens goedkope rotzooi gekocht!
DON'T!!!!![]()
Persoonlijk vindt ik hierbij echt: goedkoop is duurkoop.
Als je bouwmarkt huismerk koopt kan je je muurtjes 2/3 keer over doen, terwijl als je echt goede hebt (dus bij interieurwinkels, goed A merk) ben je in 1 keer klaar en deze is dan ook krasbestendiger.
(heb de laatste keer Flexa Jan des Bouvries kleuren gebruikt, is voor de prijs uitstekende paint.
Ehm, juist een merk als SPS blaast heel hoog van de toren over tot 8 jaar bescherming etc. Het wordt dus niet gemarket als een budgetmerk maar als kwalitietslak. Bovendien wordt dit merk ook nog eens aanbevolen door personeel bij Karwei en zit er op de balie bij de verfmengautomaat een plakkaat met aanbevelingen juist van dit merk.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:18 schreef Kriebbel het volgende:
Ik vind het altijd zo vreemd, de buitenboel in de verf zetten doe je toch niet jaarlijks lijkt me??
Dus waarom dan bezuinigen op de verf, terwijl goede verf én veel langer mee gaat, én het onderliggende hout veel beter beschermd en dus de levensduur verlengt..
En bezuinigen? Als ik godverdomme 35 euro voor een pot verf moet neertellen mag ik daar toch wel kwalteitsmateriaal voor verwachten? Anders koop ik voor de helft van dat bedrag wel een potje huismerk.quote:Hoogglanslak op basis van gesiliconiseerde alkydhars met zeer lange bescherming en lang glansbehoud voor houtwerk buiten. SPS Architone Gloss HSB heeft een hoge dekkracht en is gemakkelijk verwerkbaar. Gebruiken in combinatie met SPS Archibase Primer HS voor maximale duurzaamheid tot 8 jaar. De duurzaamheid is afhankelijk van het gekozen verfsysteem en de ondergrond.
Da's goedkoper dan die liters die ik koop. Maar da's dan ook geen muurverf.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:14 schreef nelsonmandeli het volgende:
http://www.schildersverf.nl/categories/Muurverf-1484.html
zitten er van 148 euri per 10 liter bij
Dan heb je de OP niet goed gelezen.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 21:56 schreef veldmuis het volgende:
Niet goed geroerd en/of te dik opgezet.
Uli , verdammt mal, wo ist denn die Spachtelputz?!quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:14 schreef dahei het volgende:
Vreemd, ik heb hele andere ervaringen met dit merk(bij mij is het allemaal prima gelukt!), welke veel wordt verkocht bij vakzaken. Ik heb ervaring met spachtelputz
Heb je die op je muurp of op je lafond toegepast?quote:en muurp/lafondverf.
quote:Veel mensen die ik ken en in de bouw werken gebruiken ook SPS.
Voor het lakken gebruik ik tot nu toe meestal Histor Perfect Finisch (binnen).
Zat ik ook al aan te denken,hoe lang moet je sps roeren?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 21:56 schreef veldmuis het volgende:
Niet goed geroerd en/of te dik opgezet.
Waar mensen al niet in een deuk van kunnen liggenquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:12 schreef Roquefort het volgende:
Heb je die op je muurp of op je lafond toegepast?![]()
Voor een lak, vind ik het wel vrij normaal.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:01 schreef klaaskootstra het volgende:
Uit het technisch blad:
droogtijd bij 23 graden, rv van max 65% en een laag dikte van 50 um: stofdroog 3 uur, overschilderbaar na 20 uur, bij grotere laagdikten kunnen overschildertijden boven de 24 uur liggen....
das best lang, zeker als je bedenkt dat 't nog niet zoveel boven de 23 graden is geweest deze zomer...
Ik mag hopen dat hij geen muurverf op de kozijnen oid smeert, EN/OF ik mag hopen dat jij geen lak op de muren/plafonds smeert.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 23:14 schreef Helox-in-a-box het volgende:
SPS Architex 1515?
Gebruik deze verf ook op mn plafonds (wit) en op de muren (ral 9010). M'n pa heeft alles geverfd en het is niet gaan huilen. Ook was de verf de volgende dag droog voor de 2e laag, ik had in de keuken en in de studiekamer een knalrode en een donkerbruine kleur, beide muren waren gedekt na 2 lagen.
Verder heeft mn pa het ook nog dezelfde verf gebruikt nadat hij de muren heeft afgewerkt met spachtelputz (woonkamer) en daar de verf verdunt aangebracht in 2 lagen. Morgen maar even kijken wat het resultaat is want vanmiddag was het nog nat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |