In het geheel niet maar ik waardeer jouw mening, ik zou het echter op prijs stellen als jij die wat meer zou onderbouwen. Desnoods later wanneer jij een toetsenbord in plaats van een telefoontje bij de hand hebt.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 22:17 schreef Jahr00n het volgende:
terecht gearresteerd
zo iemand heeft een voorbeeld functie
gewoon 4 jaar vastzetten
Meer mensen hebben profijt van de olie die door de pijp komt, dan er langs de route door de middle of nowhere wonen.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 22:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
In het geheel niet maar ik waardeer jouw mening, ik zou het echter op prijs stellen als jij die wat meer zou onderbouwen. Desnoods later wanneer jij een toetsenbord in plaats van een telefoontje bij de hand hebt.
Je bedoelt aan mensen die hiervoor olie betalen om rond mee kunnen rijden, daartegen verdienen directeur van de pijp bakken centen voor niks..quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 00:58 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Meer mensen hebben profijt van de olie die door de pijp komt, dan er langs de route door de middle of nowhere wonen.
quote:
Overduidelijk. Dat is te zien aan de levensverwachting in landen met een hoog olieverbruik. Het feit dat een directeur geld verdient aan zo'n leiding verpest voor de meeste mensen niet het plezier van een bezoek aan oma oid. Beweren dat mensen voor de grap hun geld letterlijk in de fik steken om de rijke heren te financieren is een beetje kinderlijk.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 01:06 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Je bedoelt aan mensen die hiervoor olie betalen om rond mee kunnen rijden, daartegen verdienen directeur van de pijp bakken centen voor niks..
Ik zou zeggen dat meer mensen hebben eigenlijk niks aan de pijp... Bovendien is olie milieuvervuiling.
Eens.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 01:24 schreef Geralt het volgende:
[..]
Als men eens zou stoppen met dergelijke bullshit dan zou de wereld er een stuk beter uit zien.
Tja, dat stuk natuurgebied is van indianen. Als ze geen olie door gebied willen, dan geen autoolie voor hen. Ze kunnen nog altijd een paard of tesla nemen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 01:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Overduidelijk. Dat is te zien aan de levensverwachting in landen met een hoog olieverbruik. Het feit dat een directeur geld verdient aan zo'n leiding verpest voor de meeste mensen niet het plezier van een bezoek aan oma oid. Beweren dat mensen voor de grap hun geld letterlijk in de fik steken om de rijke heren te financieren is een beetje kinderlijk.
Deze comment vond ik grappig.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 06:26 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Eens.
Die indianen zijn natuurlijk fotogeniek en zo, en dat doet het goed als je het over sacred land wil hebben om zo'n pijplijn te stoppen, maar het is smoke and mirrors (ook "spiegeltjes en kraaltjes" kwam naar boven, maar dat is wel heel misplaatst...). Het wordt tijd dat die Indianen stoppen met zielig doen, en deel worden van de Amerikaanse maatschappij. Sluit de reservaten.
Meer info: http://www.nationalreview(...)state-indian-country
Lees en huiver.
Zou het plaatsen van een politiepost en scholen niet beter helpen dan het afschaffen van de reservaten?quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 06:26 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Eens.
Die indianen zijn natuurlijk fotogeniek en zo, en dat doet het goed als je het over sacred land wil hebben om zo'n pijplijn te stoppen, maar het is smoke and mirrors (ook "spiegeltjes en kraaltjes" kwam naar boven, maar dat is wel heel misplaatst...). Het wordt tijd dat die Indianen stoppen met zielig doen, en deel worden van de Amerikaanse maatschappij. Sluit de reservaten.
Lees en huiver.
Ik begin nu wel begrip te krijgen voor het preventief opruimen van divergents ja.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 12:26 schreef Terrorizer het volgende:
Zij is een Divergent, die doen dat soort dingen.
Ik zou haar eerst stevig nemen, daarna nou ja.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 13:47 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ik begin nu wel begrip te krijgen voor het preventief opruimen van divergents ja.
Dank voor de link.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 06:26 schreef Lyrebird het volgende:
Het wordt tijd dat die Indianen stoppen met zielig doen, en deel worden van de Amerikaanse maatschappij. Sluit de reservaten.
Lees en huiver.
Van mij mag je, met die lelijke neusring.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 13:51 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Ik zou haar eerst stevig nemen, daarna nou ja.
Die neusring kan je altijd eraf halen! of je neem haar van achterquote:Op vrijdag 14 oktober 2016 13:57 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Van mij mag je, met die lelijke neusring.
en d'r scherpe knieën...quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 13:57 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Van mij mag je, met die lelijke neusring.
Scherpe knieën vind ik niet erg.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 14:30 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
en d'r scherpe knieën...
[ afbeelding ]
Dat zijn toch ellebogen?quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 14:30 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
en d'r scherpe knieën...
[ afbeelding ]
Old school.quote:
Een boete en heel misschien een werkstraf, dat is alles wat ahaar te wachten staat. We hoeven ons om haar geen zorgen te maken, zij redt het wel hoor. Ze gaat geen spijt betuigen bij de rechtbank en ze gaat gewoon verder met het politieke activisme, naast haar acteerwerk. Met haar reputatie en CV blijven de goede rollen wel komen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 16:11 schreef FANN het volgende:
Gelukkig is het geen onbekende Indiaanse maar een bekende actrice, dat zal het wel beter
aflopen dan met deze milieuactivist.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)milieuactivist.dhtml
De eeuwige nimby discussie.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 12:49 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Tja, dat stuk natuurgebied is van indianen. Als ze geen olie door gebied willen, dan geen autoolie voor hen. Ze kunnen nog altijd een paard of tesla nemen.
Ik denk van niet. Het is aangetoond dat olie milieu vervuilt. Dus het duurt niet lang voordat overal op elektrische of waterstof of nieuwe aandrijving overstapt.quote:
Niet echt. Ja, in de zin dat niemand het in zijn achtertuin wil hebben en zeer terecht, maar er speelt heel wat meer dan dat. Bovendien krijgen die mensen er niets voor terug, enkel wat miljonairs en miljardairs, overwegend buiten de USA, hebben er wat aan. Laat ik maar even een simpel voorbeeld geven wat pretty much hetzelfde zou zijn. Stel dat een bedrijf wat sterk de lucht vervuilt binnen een straal van 1000m zich in of net naast een villawijk (laten we Het Gooi nemen) zou willen vestigen, de bewoners van die wijk houden het tegen en vervolgens komen ze in Amsterdam Oost, de lokale bevolking protesteert nog veel luider maar dat wordt compleet genegeerd, dat is ongeveer wat er aan de hand is. Alleen gaat het in dit geval om een olieleiding en er gebeuren heel erg vaak hele ernstige ongelukking met dit soort leidingen. Eerlijk gezegd zou ik moeten opzoeken of dat ze over hun grond gaan of net naast hun grond maar het doet er niet heel erg veel toe. De USA heeft een verdrag gesloten met deze groep mensen die afstammen van mensen wiens land gestolen is door onze voorouders, ze moeten gewoon wat respect hebben voor deze mensen hun rechten, niet hun grond compromitteren en eens een keer de belangen van de gewone mensen zwaarder laten wegen dan de belangen van miljardairs en miljonairs die in de USA en in het buitenland wonen.quote:
Ik wist niet dat elektrisch rijden ook de noodzaak om te eten wegneemt.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 18:12 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Ik denk van niet. Het is aangetoond dat olie milieu vervuilt. Dus het duurt niet lang voordat overal op elektrische of waterstof of nieuwe aandrijving overstapt.
Waarom alsnog een pijp door, als straks toch niet meer nodig is.
Winkels moeten zijn voorraad bijgevuld zijn,quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 18:15 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik wist niet dat elektrisch rijden ook de noodzaak om te eten wegneemt.
Nog even snel cashen voor de financiële elite nu het nog kan, daar gaat het inderdaad overwegend om.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 18:12 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Ik denk van niet. Het is aangetoond dat olie milieu vervuilt. Dus het duurt niet lang voordat overal op elektrische of waterstof of nieuwe aandrijving overstapt.
Waarom alsnog een pijp door, als straks toch niet meer nodig is.
Miljardairs en miljonairs hebben het minste te vrezen als olie schaars is. De focus is niet op de overheid hervormen zodat de prioriteiten verschuiven, maar op nimby.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 18:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Niet echt. Ja, in de zin dat niemand het in zijn achtertuin wil hebben en zeer terecht, maar er speelt heel wat meer dan dat. Bovendien krijgen die mensen er niets voor terug, enkel wat miljonairs en miljardairs, overwegend buiten de USA, hebben er wat aan. Laat ik maar even een simpel voorbeeld geven wat pretty much hetzelfde zou zijn. Stel dat een bedrijf wat sterk de lucht vervuilt binnen een straal van 1000m zich in of net naast een villawijk (laten we Het Gooi nemen) zou willen vestigen, de bewoners van die wijk houden het tegen en vervolgens komen ze in Amsterdam Oost, de lokale bevolking protesteert nog veel luider maar dat wordt compleet genegeerd, dat is ongeveer wat er aan de hand is. Alleen gaat het in dit geval om een olieleiding en er gebeuren heel erg vaak hele ernstige ongelukking met dit soort leidingen. Eerlijk gezegd zou ik moeten opzoeken of dat ze over hun grond gaan of net naast hun grond maar het doet er niet heel erg veel toe. De USA heeft een verdrag gesloten met deze groep mensen die afstammen van mensen wiens land gestolen is door onze voorouders, ze moeten gewoon wat respect hebben voor deze mensen hun rechten, niet hun grond compromitteren en eens een keer de belangen van de gewone mensen zwaarder laten wegen dan de belangen van miljardairs en miljonairs die in de USA en in het buitenland wonen.
Bedenk verder dat dat stuk grond voor hen onwijs veel belangrijker is dan dat het stuk grond naast jouw huis of mijn huis voor ons is. Zij leven van die grond, zij proberen zoveel mogelijk onafhankelijk te functioneren. Bovendien heb je in tal van plaatsen in de USA (o.a. Detroit) gezien hoe weinig de overheid erom geeft als de waterkwaliteit zo slecht is dat mensen zwaar gehandicapt geraken van het drinken van water.
Hoe het is om in zo'n gebied te leven kan je hier zien:
Daar zit er lood in het water. Hier in de grond, vlak onder de vloer van de huizen. Uiteraard in een arbeiderswijk.
Terug volledig ontopic (het voorgaande hangt er wel sterk mee samen), hier hoor je Shailene Woodley over DAPL, 1-2 maanden geleden.
Zoals ik aangaf, ze is er al langer mee bezig.
Andere gesprekken met TYT (Politics): https://www.youtube.com/r(...)ics+shailene+woodley
Ik denk niet dat jij weet waar olie zoal voor gebruikt wordt. Ik heb het namelijk niet over mobiliteit.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 18:17 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Winkels moeten zijn voorraad bijgevuld zijn,
Boeren moeten grond kunnen bewerken.
Beiden kunnen prima op elektrische of waterstof mee werken.
Alleen de wil en goedkopere variant is er nog niet. Rest is al binnen handbereik.
Olie wordt ook gebruikt voor plastic en of smering van bepaalde apparaten. Die kan je wel op klein schaal produceren. Daarvoor heb je oliepijp niet nodig.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 18:20 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik denk niet dat jij weet waar olie zoal voor gebruikt wordt. Ik heb het namelijk niet over mobiliteit.
Kunstmest en bestrijdingsmiddelen zijn inderdaad maar kleinschalig dingetjes op deze hongerige wereld.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 18:24 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Olie wordt ook gebruikt voor plastic en of smering van bepaalde apparaten. Die kan je wel op klein schaal produceren. Daarvoor heb je oliepijp niet nodig.
De mobiliteit is juist de grootste verbruikers van olie.
Olie wordt ook gebruikt om energie opwekken, op lange termijn kan dat veranderen door zonnepanelen en of kerncentrales (met garantie dat overheid 10.000 jaar opslag blijven beveiligen).
Maar ja, mensen die geld willen verdienen, produceren meer dan het nodig is. Ze moeten meer kunnen verkopen dan ze eigenlijk kan.
Ik wil met alle plezier met jou verder discussiëren over het nut van olie vs. de noodzaak om eerder af te kicken (in het kort, ik zie het als positief dat de olie schaars aan het worden is, er zijn voldoende alternatieven maar we moeten de technologie eraan aanpassen en dat kost wat tijd, hoe meer er zou zijn hoe meer we zouden gebruiken hoe meer onleefbaar het hier op termijn gaat worden) maar dat valt volgens mij een beetje buiten de kern van de discussie hier. Ja, dat speelt zeker mee, het is zeker een van de aanleidingen voor de huidige protesten maar in de kern gaat het meer om elite vs. gepeupel, het opofferen van gewone mensen voor de elite, het gebrek aan democratie en persvrijheid in de USA maar ook o.a. in Nederland.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 18:19 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Miljardairs en miljonairs hebben het minste te vrezen als olie schaars is. De focus is niet op de overheid hervormen zodat de prioriteiten verschuiven, maar op nimby.
Vat het alsjeblieft niet verkeerd op (ik waardeer jouw bijdrage en ik waardeer het dat jij fel voor jouw mening uitkomt) maar zou je daar alsjeblieft een andere draad voor willen openen? Om twee redenen:quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 18:31 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Kunstmest en bestrijdingsmiddelen zijn inderdaad maar kleinschalig dingetjes op deze hongerige wereld.
Kun jij trouwens een land noemen waar de overheid al 500 jaar aan de macht is?
Een heel ander geluid maar evengoed welkom.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 06:26 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Eens.
Lees en huiver.
Was Volkert er niet bij om iemand neer te knallen?quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 01:06 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Je bedoelt aan mensen die hiervoor olie betalen om rond mee kunnen rijden, daartegen verdienen directeur van de pijp bakken centen voor niks..
Ik zou zeggen dat meer mensen hebben eigenlijk niks aan de pijp... Bovendien is olie milieuvervuiling.
Ja, begin over Volkert in een draad die gaat over iemand die een hart van goud heeft en volledig geweldloos is en oproept om geweldloos te handelen. Sterk.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 23:05 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Was Volkert er niet bij om iemand neer te knallen?
Dat is in ieder geval een voldoende.quote:Op maandag 17 oktober 2016 18:45 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Doorsneekop, een matig zesje.
Zesjescultuur hier.quote:Op maandag 17 oktober 2016 19:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is in ieder geval een voldoende.
Dat heb ik eerlijk gezegd niet meegekregen maar in ieder geval had Obama hier maanden geleden al moeten ingrijpen. Sanders liet zien hoe hij dat kan doen maar er zijn nog veel meer mogelijkheden zoals het opdragen dat alle troepen en private bewakers daar worden weggestuurd of opgepakt (private bewakers, als ze niet luisteren), desnoods door federale diensten. Hij zou zelf daarnaar toe kunnen gaan en solidariteit met die burgers kunnen uitspreken. Voor diegenen die het uit het oog hebben verloren, dit is wat er aan de hand is:quote:Op dinsdag 8 november 2016 16:32 schreef TheThirdMark het volgende:
Toch wel fijn he, al die veranderingen die Obama daar geregeld heeft voor de sollicitatie van agenten
Ze heeft de wet overtreden, hoe kan het dan niet terecht zijn dat ze opgepakt is? Maar je reageerde natuurlijk enkel omdat ik het was.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |