abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165942313
http://www.bbc.com/news/world-us-canada-37614797

US actress Shailene Woodley has been arrested during a protest in North Dakota against a huge oil pipeline project that will cross four states.

The Divergent star was arrested at a construction site as she was broadcasting the protest, which involved about 200 people, on Facebook.

Police say she was one of 27 people arrested on charges of criminal trespass and engaging in a riot.

The Dakota Access pipeline project has drawn huge protests.

Native Americans have halted its construction in North Dakota, saying it will desecrate sacred land and damage the environment.

In the Facebook Live footage, Ms Woodley, 24, said she had been walking peacefully back to her vehicle when "they grabbed me by my jacket and said that I wasn't allowed to continue... and they have giant guns and batons and zip ties and they are not letting me go".

As she was led away with her hands cuffed, she said she had been singled out from hundreds of other protesters "because I'm well known, because I have 40,000 people watching".
...

Het artikel gaat verder zoals je kan zien, klik even op de link. ;)

Officiële reden van de arrestatie: trespassing (het komen op terrein terwijl de eigenaar geen toestemming geeft.
De werkelijke reden van de arrestatie: het filmen van een protest terwijl 40 000 mensen kijken en de media-aandacht die erop volgt. Ze stond er met vele mensen en zij was een van de weinige mensen die werd aangehouden terwijl juist zij probeerde om de vrede te bewaren (oproepen to niet-agressief gedrag op het moment dat een ander daarmee begon: "I know where you live"). Ze stonden met een millitair voertuig (ja, in de USA hebben tal van politiekorpsen millitaire voertuigen en ander millitair spul gekocht) naast haar caravan te wachten totdat ze daar aankwam en ze werd gevolgd door een aantal agenten. Dat is nog niet alles, er stonden mensen met een machinegeweer haar op te wachten. Een duidelijk signaal van het establishment: "wij pikken niet dat jij hier filmt en dat jij dit aan de mensen laat zien".
Wil je graag met eigen ogen zien wat er gebeurde? Dit met de volledige context. Dat kan. Hier kan je de volledige vlog (2 uur) zien, in de laatste 5-10 minuten vindt de aanhouding plaats. Merk op dat de politie-agenten er vooral alles aan doen om het filmen te hinderen, de persoon die aan het einde filmt is haar moeder.

Voor wie haar niet kent, ze is een bekende actrice die o.a. in de Divergent-films (gebaseerd op een boek, net als The Hunger Games) speelde en die haar big break in het filmwereldje had als 'dochter' van George Clooney in The Descendants. In een andere film, The fault in Our Stars (voor een groot deel in Amsterdam gefilmd), die lovende kritieken kreeg speelde ze een terminaal zieke kankerpatiënt. Haar eerste grote rol in series had ze in The OC. Recent speelde ze de vrouw van Edward Snowden (Snowden van Oliver Stone) en volgend jaar ga je haar kunnen zien in een comedy-serie.
Gevariëerde rollen waarbij ze het zware werk niet uit de weg gaat.

De laatste maanden is ze politiek actief geworden. Ze is samen met o.a. oscarwinnares Susan Surandan, Rosario Dawson, Ben en Jerry (ja, van het bekende ijsmerk) en Turner (een bekende senator aan wie Obama zijn herverkiezing te danken heeft volgens vriend en vijand) een Sanders supporter, ze startte een initiatief om het land door te trekken om van de mensen te horen wat hen in hun regio politiek gezien bezig houdt (zie links hieronder), ze was aanwezig bij een protest omdat Turner naar aanleiding van haar steunverklaring aan Sanders last minute van de sprekerslijst werd geschrapt voor de Democratische conventie, ze heeft in diverse media gepleit voor progressieve politiek, ze heeft mensen opgeroepen om te werken voor de Sanders-campagne (zie de link na deze zin) en ze is nu al meer dan een maand met de Native Americans aan het protesteren tegen de aanleg van een olielijn op of net naast hun stuk agrarische grond.
http://www.browndailyhera(...)ss-shailene-woodley/
Waarom dit protest? In de kern om deze twee redenen:
• De kans is groot dat er vroeg of laat iets misgaat in welk geval hun drinkwater niet meer gebruikt kan worden.
• Mensen zijn het zat dat van partijen die zwakker staan grond wordt onteigend zodat private bedrijven er winst mee maken. De mensen die er rijk mee worden wonen niet eens allemaal in de USA.
• Mensen vinden dat er nu maar eens voor het milieu moet worden gekozen in plaats van voor wat kortetermijnwinsten, vergelijk het maar met de protesten tegen het niet nakomen van Het Groene Hart. Het wat? Een zone in het westen en het centrum van het land waarvan de Nederlandse overheid had besloten dat die groen moest blijven, aan deze belofte hebben onze nationale politici zich niet gehouden.

In eerste instantie zou de serie pijpen ergens anders worden aangelegd - bij een rijkere wijk - maar daar werd een stokje voor gestoken door de bewoners die protesteerden.

Gevolgen van de arrestatie, naast het geboeid afgevoerd worden en een van de betere mugshots in de laatste jaren?
Het helpt dat zij een schoon geweten heeft en dat ze met valse motieven is gearresteerd. :)
Een boete van $500 en een afspraak bij een rechtbank later in de maand. Ik ben benieuwd of dat daar wel gefilmd mag worden. :')

Wat vind ik ervan? Voor mij is dit 24-jarige meisje een heldin. Zij komt op voor de belangen van 99% van de bevolking en van mensen die nog geboren moeten worden en waar ze zou kunnen kiezen voor een zeer relaxed leventje vol met luxe kiest ze ervoor om zichzelf op te offeren voor het grotere goed. Ik verwacht niet dat dit negatieve gevolgen voor haar carrière zal hebben omdat voldoende mensen haar steunen en de context kennen en omdat ze als actrice binnen het wereldje een uistekende reputatie heeft. Voor de cynische mensen, ze heeft al jarenlang de reputatie een groot hart te hebben, zo werkte ze tijdens en na het filmen van de eerste divergentfilm als vrijwilligster voor een kamp voor ondergeprivilligeerde kinderen (doel: hen een goede tijd geven en hun ontwikkeling bevorderen) waar haar moeder een grote rol in had en zijn tal van mensen die met haar hebben gewerkt zeer positief over haar. Het was geen verrassing dat ze politiek actief werd voor de progressieve beweging, je zag het al aankomen voordat ze haar eerste actie had.
https://www.youtube.com/r(...)lene+woodley+caravan

Edit
Er zijn nog wat meer bekende mensen gearresteerd in Dakota omdat ze de protesten filmden.
Een minder bekende journaliste: Een gedecoreerde journaliste:

Ook hiervan kan je het volledige filmpje zien waarover het gaat maar die bron mag je zelf even zoeken. ;)
De meeste lezers hier zullen haar niet kennen maar ik denk dat deze wiki wel aardig overtuigend is dat ze niet de eerste de beste is: https://en.wikipedia.org/wiki/Amy_Goodman
Zij werkt momenteel voor Democracy Now wat een Youtubekanaal heeft. Ik raad aan om daar eens naar kijken als je de politiek in de USA wil volgen, je leert er meer van dan van The Waghinton Post, Clinton News Network, MSNBC of The New York Times. ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door Bram_van_Loon op 14-10-2016 18:25:59 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_165942939
terecht gearresteerd

zo iemand heeft een voorbeeld functie

gewoon 4 jaar vastzetten
pi_165943010
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 22:17 schreef Jahr00n het volgende:
terecht gearresteerd

zo iemand heeft een voorbeeld functie

gewoon 4 jaar vastzetten
In het geheel niet maar ik waardeer jouw mening, ik zou het echter op prijs stellen als jij die wat meer zou onderbouwen. Desnoods later wanneer jij een toetsenbord in plaats van een telefoontje bij de hand hebt. ;)
#NoDAPL
pi_165943729
Nooit van gehoord.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_165945860
hulde aan deze mooie jongedame.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_165945882
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 22:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

In het geheel niet maar ik waardeer jouw mening, ik zou het echter op prijs stellen als jij die wat meer zou onderbouwen. Desnoods later wanneer jij een toetsenbord in plaats van een telefoontje bij de hand hebt. ;)
Meer mensen hebben profijt van de olie die door de pijp komt, dan er langs de route door de middle of nowhere wonen.
pi_165945913
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 00:58 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Meer mensen hebben profijt van de olie die door de pijp komt, dan er langs de route door de middle of nowhere wonen.
Je bedoelt aan mensen die hiervoor olie betalen om rond mee kunnen rijden, daartegen verdienen directeur van de pijp bakken centen voor niks..

Ik zou zeggen dat meer mensen hebben eigenlijk niks aan de pijp... Bovendien is olie milieuvervuiling.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_165945978
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 22:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
sacred land
:')

Als men eens zou stoppen met dergelijke bullshit dan zou de wereld er een stuk beter uit zien.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_165945979
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 01:06 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Je bedoelt aan mensen die hiervoor olie betalen om rond mee kunnen rijden, daartegen verdienen directeur van de pijp bakken centen voor niks..

Ik zou zeggen dat meer mensen hebben eigenlijk niks aan de pijp... Bovendien is olie milieuvervuiling.
Overduidelijk. Dat is te zien aan de levensverwachting in landen met een hoog olieverbruik. Het feit dat een directeur geld verdient aan zo'n leiding verpest voor de meeste mensen niet het plezier van een bezoek aan oma oid. Beweren dat mensen voor de grap hun geld letterlijk in de fik steken om de rijke heren te financieren is een beetje kinderlijk.
pi_165945992
Wie is dit?
pi_165946405
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 01:24 schreef Geralt het volgende:

[..]

:')

Als men eens zou stoppen met dergelijke bullshit dan zou de wereld er een stuk beter uit zien.
Eens.

Die indianen zijn natuurlijk fotogeniek en zo, en dat doet het goed als je het over sacred land wil hebben om zo'n pijplijn te stoppen, maar het is smoke and mirrors (ook "spiegeltjes en kraaltjes" kwam naar boven, maar dat is wel heel misplaatst...). Het wordt tijd dat die Indianen stoppen met zielig doen, en deel worden van de Amerikaanse maatschappij. Sluit de reservaten.

Meer info: http://www.nationalreview(...)state-indian-country

Lees en huiver.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_165949999
En zo hoort het. Wie zijn kop boven het maaiveld uitsteekt verdient dit gewoon.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_165950330
Zij is een Divergent, die doen dat soort dingen.
pi_165950705
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 01:24 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Overduidelijk. Dat is te zien aan de levensverwachting in landen met een hoog olieverbruik. Het feit dat een directeur geld verdient aan zo'n leiding verpest voor de meeste mensen niet het plezier van een bezoek aan oma oid. Beweren dat mensen voor de grap hun geld letterlijk in de fik steken om de rijke heren te financieren is een beetje kinderlijk.
Tja, dat stuk natuurgebied is van indianen. Als ze geen olie door gebied willen, dan geen autoolie voor hen. Ze kunnen nog altijd een paard of tesla nemen.
pi_165950996
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 06:26 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Eens.

Die indianen zijn natuurlijk fotogeniek en zo, en dat doet het goed als je het over sacred land wil hebben om zo'n pijplijn te stoppen, maar het is smoke and mirrors (ook "spiegeltjes en kraaltjes" kwam naar boven, maar dat is wel heel misplaatst...). Het wordt tijd dat die Indianen stoppen met zielig doen, en deel worden van de Amerikaanse maatschappij. Sluit de reservaten.

Lees en huiver.
Deze comment vond ik grappig.
wooblabalurg
pi_165951190
quote:

[..]

Eens.

Lees en huiver.
Zou het plaatsen van een politiepost en scholen niet beter helpen dan het afschaffen van de reservaten?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_165951303
Wie weet. Wat in ieder geval niet lijkt te werken, is de huidige aanpak.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_165951707
quote:
12s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 12:26 schreef Terrorizer het volgende:
Zij is een Divergent, die doen dat soort dingen.
Ik begin nu wel begrip te krijgen voor het preventief opruimen van divergents ja.
pi_165951752
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 13:47 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ik begin nu wel begrip te krijgen voor het preventief opruimen van divergents ja.
Ik zou haar eerst stevig nemen, daarna nou ja.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:54:32 #20
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_165951803
quote:
Het wordt tijd dat die Indianen stoppen met zielig doen, en deel worden van de Amerikaanse maatschappij. Sluit de reservaten.

Lees en huiver.
Dank voor de link.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_165951878
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 13:51 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Ik zou haar eerst stevig nemen, daarna nou ja.
Van mij mag je, met die lelijke neusring.
pi_165952236
quote:
15s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 13:57 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Die neusring kan je altijd eraf halen! of je neem haar van achter
pi_165952428
quote:
15s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 13:57 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

en d'r scherpe knieën...

"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_165953560
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 14:30 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]

en d'r scherpe knieën...

[ afbeelding ]
Scherpe knieën vind ik niet erg. :@
pi_165953993
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 14:30 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]

en d'r scherpe knieën...

[ afbeelding ]
Dat zijn toch ellebogen? :?
pi_165954262
Gelukkig is het geen onbekende Indiaanse maar een bekende actrice, dat zal het wel beter
aflopen dan met deze milieuactivist.

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)milieuactivist.dhtml
pi_165954285
Maar meestal verliezen de Indianen wel

http://www.mo.be/artikel/(...)tegen-pijpleiding-op
pi_165955674
quote:
Old school. :)
En nog steeds actueel. :{
#NoDAPL
pi_165955789
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 16:11 schreef FANN het volgende:
Gelukkig is het geen onbekende Indiaanse maar een bekende actrice, dat zal het wel beter
aflopen dan met deze milieuactivist.

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)milieuactivist.dhtml
Een boete en heel misschien een werkstraf, dat is alles wat ahaar te wachten staat. We hoeven ons om haar geen zorgen te maken, zij redt het wel hoor. Ze gaat geen spijt betuigen bij de rechtbank en ze gaat gewoon verder met het politieke activisme, naast haar acteerwerk. Met haar reputatie en CV blijven de goede rollen wel komen.

Maar goed, als je tussen de regels leest dan begrijp je wat er echt aan de hand is: zij wordt als voorbeeld gesteld omdat de autoriteiten als de dood zijn voor bekende en populaire mensen die de aandacht vestigen op negatieve effecten van het werk van de autoriteiten. Dat willen ze snel in de kiem smoren en ze gebruiken haar als voorbeeld om andere bekende en populaire mensen af te schrikken om hetzelfde te doen. Het volk heeft meer macht dan de autoriteiten maar enkel als het volk verenigd is, dit soort mensen kan een voldoende groot deel van het volk verenigen, daar zijn de autoriteiten doodsbang voor en dus gebruiken ze extreme middelen om mensen af te schrikken.
Vergelijk het maar met de Nederlandse staat die Fred Spijkers en Willem Oltsmans sloopte omdat ze de waarheid vertelden. Hopelijk hoef ik voor niemand toe te lichten wie die mensen zijn (nu ja, was in het geval van Oltmans) en hoe de staat dat deed.

Een kleine update, een producer werd voor 48 uur vastgehouden. Ook zij deed verslag van wat er daar gebeurde.
De mensen van TYT Politics en Shailene Woodley zijn als het ware vrienden (groot wederzijds respect, ze spreken elkaar graag en ze zoeken elkaar graag op). Ze behoren allemaal, net als bijvoorbeeld Democracy Now en Abby Martin (eerst RT, nu TeleSUR) tot de progressieve beweging. Op Youtube kan je recente fragmenten vinden waarop ze samen met Sanders een gast is bij latenight entertainmentprogramma's/infotainmentprogramma's (zoals DWDD en Pauw&Witteman). Allemaal een onderdeel van een progressieve club, maar vooralsnog zonder dat het een strakke organisatie heeft.

[ Bericht 13% gewijzigd door Bram_van_Loon op 14-10-2016 18:04:17 ]
#NoDAPL
pi_165955901
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 12:49 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Tja, dat stuk natuurgebied is van indianen. Als ze geen olie door gebied willen, dan geen autoolie voor hen. Ze kunnen nog altijd een paard of tesla nemen.
De eeuwige nimby discussie.
pi_165956094
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 18:00 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik denk van niet. Het is aangetoond dat olie milieu vervuilt. Dus het duurt niet lang voordat overal op elektrische of waterstof of nieuwe aandrijving overstapt.
Waarom alsnog een pijp door, als straks toch niet meer nodig is.
pi_165956101
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 18:00 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Niet echt. Ja, in de zin dat niemand het in zijn achtertuin wil hebben en zeer terecht, maar er speelt heel wat meer dan dat. Bovendien krijgen die mensen er niets voor terug, enkel wat miljonairs en miljardairs, overwegend buiten de USA, hebben er wat aan. Laat ik maar even een simpel voorbeeld geven wat pretty much hetzelfde zou zijn. Stel dat een bedrijf wat sterk de lucht vervuilt binnen een straal van 1000m zich in of net naast een villawijk (laten we Het Gooi nemen) zou willen vestigen, de bewoners van die wijk houden het tegen en vervolgens komen ze in Amsterdam Oost, de lokale bevolking protesteert nog veel luider maar dat wordt compleet genegeerd, dat is ongeveer wat er aan de hand is. Alleen gaat het in dit geval om een olieleiding en er gebeuren heel erg vaak hele ernstige ongelukking met dit soort leidingen. Eerlijk gezegd zou ik moeten opzoeken of dat ze over hun grond gaan of net naast hun grond maar het doet er niet heel erg veel toe. De USA heeft een verdrag gesloten met deze groep mensen die afstammen van mensen wiens land gestolen is door onze voorouders, ze moeten gewoon wat respect hebben voor deze mensen hun rechten, niet hun grond compromitteren en eens een keer de belangen van de gewone mensen zwaarder laten wegen dan de belangen van miljardairs en miljonairs die in de USA en in het buitenland wonen.
Bedenk verder dat dat stuk grond voor hen onwijs veel belangrijker is dan dat het stuk grond naast jouw huis of mijn huis voor ons is. Zij leven van die grond, zij proberen zoveel mogelijk onafhankelijk te functioneren. Bovendien heb je in tal van plaatsen in de USA (o.a. Detroit) gezien hoe weinig de overheid erom geeft als de waterkwaliteit zo slecht is dat mensen zwaar gehandicapt geraken van het drinken van water.
Hoe het is om in zo'n gebied te leven kan je hier zien:

Daar zit er lood in het water. Hier in de grond, vlak onder de vloer van de huizen. Uiteraard in een arbeiderswijk.

Terug volledig ontopic (het voorgaande hangt er wel sterk mee samen), hier hoor je Shailene Woodley over DAPL, 1-2 maanden geleden.
Zoals ik aangaf, ze is er al langer mee bezig.
Andere gesprekken met TYT (Politics): https://www.youtube.com/r(...)ics+shailene+woodley
#NoDAPL
pi_165956137
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 18:12 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Ik denk van niet. Het is aangetoond dat olie milieu vervuilt. Dus het duurt niet lang voordat overal op elektrische of waterstof of nieuwe aandrijving overstapt.
Ik wist niet dat elektrisch rijden ook de noodzaak om te eten wegneemt.
pi_165956170
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 18:15 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik wist niet dat elektrisch rijden ook de noodzaak om te eten wegneemt.
Winkels moeten zijn voorraad bijgevuld zijn,
Boeren moeten grond kunnen bewerken.

Beiden kunnen prima op elektrische of waterstof mee werken.
Alleen de wil en goedkopere variant is er nog niet. Rest is al binnen handbereik.
pi_165956191
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 18:12 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Nog even snel cashen voor de financiële elite nu het nog kan, daar gaat het inderdaad overwegend om.
#NoDAPL
pi_165956202
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 18:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Niet echt. Ja, in de zin dat niemand het in zijn achtertuin wil hebben en zeer terecht, maar er speelt heel wat meer dan dat. Bovendien krijgen die mensen er niets voor terug, enkel wat miljonairs en miljardairs, overwegend buiten de USA, hebben er wat aan. Laat ik maar even een simpel voorbeeld geven wat pretty much hetzelfde zou zijn. Stel dat een bedrijf wat sterk de lucht vervuilt binnen een straal van 1000m zich in of net naast een villawijk (laten we Het Gooi nemen) zou willen vestigen, de bewoners van die wijk houden het tegen en vervolgens komen ze in Amsterdam Oost, de lokale bevolking protesteert nog veel luider maar dat wordt compleet genegeerd, dat is ongeveer wat er aan de hand is. Alleen gaat het in dit geval om een olieleiding en er gebeuren heel erg vaak hele ernstige ongelukking met dit soort leidingen. Eerlijk gezegd zou ik moeten opzoeken of dat ze over hun grond gaan of net naast hun grond maar het doet er niet heel erg veel toe. De USA heeft een verdrag gesloten met deze groep mensen die afstammen van mensen wiens land gestolen is door onze voorouders, ze moeten gewoon wat respect hebben voor deze mensen hun rechten, niet hun grond compromitteren en eens een keer de belangen van de gewone mensen zwaarder laten wegen dan de belangen van miljardairs en miljonairs die in de USA en in het buitenland wonen.
Bedenk verder dat dat stuk grond voor hen onwijs veel belangrijker is dan dat het stuk grond naast jouw huis of mijn huis voor ons is. Zij leven van die grond, zij proberen zoveel mogelijk onafhankelijk te functioneren. Bovendien heb je in tal van plaatsen in de USA (o.a. Detroit) gezien hoe weinig de overheid erom geeft als de waterkwaliteit zo slecht is dat mensen zwaar gehandicapt geraken van het drinken van water.
Hoe het is om in zo'n gebied te leven kan je hier zien:

Daar zit er lood in het water. Hier in de grond, vlak onder de vloer van de huizen. Uiteraard in een arbeiderswijk.

Terug volledig ontopic (het voorgaande hangt er wel sterk mee samen), hier hoor je Shailene Woodley over DAPL, 1-2 maanden geleden.
Zoals ik aangaf, ze is er al langer mee bezig.
Andere gesprekken met TYT (Politics): https://www.youtube.com/r(...)ics+shailene+woodley
Miljardairs en miljonairs hebben het minste te vrezen als olie schaars is. De focus is niet op de overheid hervormen zodat de prioriteiten verschuiven, maar op nimby.
pi_165956217
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 18:17 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Winkels moeten zijn voorraad bijgevuld zijn,
Boeren moeten grond kunnen bewerken.

Beiden kunnen prima op elektrische of waterstof mee werken.
Alleen de wil en goedkopere variant is er nog niet. Rest is al binnen handbereik.
Ik denk niet dat jij weet waar olie zoal voor gebruikt wordt. Ik heb het namelijk niet over mobiliteit.
pi_165956288
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 18:20 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik denk niet dat jij weet waar olie zoal voor gebruikt wordt. Ik heb het namelijk niet over mobiliteit.
Olie wordt ook gebruikt voor plastic en of smering van bepaalde apparaten. Die kan je wel op klein schaal produceren. Daarvoor heb je oliepijp niet nodig.
De mobiliteit is juist de grootste verbruikers van olie.
Olie wordt ook gebruikt om energie opwekken, op lange termijn kan dat veranderen door zonnepanelen en of kerncentrales (met garantie dat overheid 10.000 jaar opslag blijven beveiligen).

Maar ja, mensen die geld willen verdienen, produceren meer dan het nodig is. Ze moeten meer kunnen verkopen dan ze eigenlijk kan.
pi_165956415
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 18:24 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Olie wordt ook gebruikt voor plastic en of smering van bepaalde apparaten. Die kan je wel op klein schaal produceren. Daarvoor heb je oliepijp niet nodig.
De mobiliteit is juist de grootste verbruikers van olie.
Olie wordt ook gebruikt om energie opwekken, op lange termijn kan dat veranderen door zonnepanelen en of kerncentrales (met garantie dat overheid 10.000 jaar opslag blijven beveiligen).

Maar ja, mensen die geld willen verdienen, produceren meer dan het nodig is. Ze moeten meer kunnen verkopen dan ze eigenlijk kan.
Kunstmest en bestrijdingsmiddelen zijn inderdaad maar kleinschalig dingetjes op deze hongerige wereld.

Kun jij trouwens een land noemen waar de overheid al 500 jaar aan de macht is?
pi_165956424
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 18:19 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Miljardairs en miljonairs hebben het minste te vrezen als olie schaars is. De focus is niet op de overheid hervormen zodat de prioriteiten verschuiven, maar op nimby.
Ik wil met alle plezier met jou verder discussiëren over het nut van olie vs. de noodzaak om eerder af te kicken (in het kort, ik zie het als positief dat de olie schaars aan het worden is, er zijn voldoende alternatieven maar we moeten de technologie eraan aanpassen en dat kost wat tijd, hoe meer er zou zijn hoe meer we zouden gebruiken hoe meer onleefbaar het hier op termijn gaat worden) maar dat valt volgens mij een beetje buiten de kern van de discussie hier. Ja, dat speelt zeker mee, het is zeker een van de aanleidingen voor de huidige protesten maar in de kern gaat het meer om elite vs. gepeupel, het opofferen van gewone mensen voor de elite, het gebrek aan democratie en persvrijheid in de USA maar ook o.a. in Nederland.
Als je van mening bent dat we die olie en dat specifieke transport (van die locatie naar die andere locatie) nodig is, prima, maar het gaat er hier meer om dat het transport van die olie precies over dat stuk grond gaat wat van de groep mensen is die het zwakst staat en die wordt genegeerd terwijl de bewoners van een villawijk maar eventjes hoefden te piepen om de pijpen vershcoven te krijgen, het gaat er hier om dat die olie naar het buitenland gaat en dat het grootste deel van de winst eveneens naar het buitenland of de 0,1% in de USA gaat.
#NoDAPL
pi_165956452
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 18:31 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Kunstmest en bestrijdingsmiddelen zijn inderdaad maar kleinschalig dingetjes op deze hongerige wereld.

Kun jij trouwens een land noemen waar de overheid al 500 jaar aan de macht is?
Vat het alsjeblieft niet verkeerd op (ik waardeer jouw bijdrage en ik waardeer het dat jij fel voor jouw mening uitkomt) maar zou je daar alsjeblieft een andere draad voor willen openen? Om twee redenen:
- zie mijn laatste reactie
- het onderwerp is belangrijk genoeg dat het een goede discussie verdient, niet in de kantlijn offtopic. Open die draad, stuur me een berichtje of laat hier een linkje aachter en ik zal daar meedoen aan de disscussie. ;)

Terzijde, het klopt dat olie voor veel meer gebruikt wordt dan dat de meeste mensen weten. In essentie omdat olie een zeer energierijke verbinding is, net als methaan, daardoor kan je het gebruiken voor veel reacties en kan je dus erg veel ervan vormen, waaronder inderdaad kunstmes (olie of aardgas).

quote:

[..]

Eens.

Lees en huiver.
Een heel ander geluid maar evengoed welkom. ;)
Alleen maar jaknikkers, daar hebben we niets aan. Zolang er maar met respect voor elkaar wordt gediscussiëerd.
Het gaat hier wel om iets meer dan indianen. Het argument is verdedigbaar dat het voor de natives beter zou zijn als ze volledig integreren, daar wil ik best mee instemmen, maar dat is niet echt de kern van wat er hier speelt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bram_van_Loon op 14-10-2016 18:42:13 ]
#NoDAPL
pi_165962699
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 01:06 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Was Volkert er niet bij om iemand neer te knallen?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_165965270
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 23:05 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Was Volkert er niet bij om iemand neer te knallen?
Ja, begin over Volkert in een draad die gaat over iemand die een hart van goud heeft en volledig geweldloos is en oproept om geweldloos te handelen. Sterk. :|W
#NoDAPL
pi_166017678
Jimmy Dore (komiek) vat het hier goed samen.
Dat knulletje wat je op de foto ziet draagt een machinegeweer, ze hadden een mijnbestendig voertuig (ja, wat in Irak en in Afghanistan wordt gebruikt) naast haar van geparkeerd. Dit voor een overwegend wreedzaam verlopen protest, wat miraculeus is aangezien ze eerder private bewakers met aanvalshonden (bloed droop van de neus en de lippen af) en traaangas op hen afstuurden. Deze mensen werkten daar in opdracht van het leger en de uitrusting kregen ze van de oliebedrijven die achter deze pijplijn zitten waaronder TransCanada.
https://www.facebook.com/democracynow/videos/10154446432358279/
Hier zie je het filmpje naar aanleiding waarvan Amy Goodman werd gearresteerd. Vijf dagen daarna besloot Obama om voor de show tijdelijk de bouw stil te leggen, zogenaamd, want ze gingen ondertussen verder maar met iets anders wat met de bouw te maken heeft. Of dat het door dit filmpje kwam is moeilijk te zeggen maar het werd veel bekeken dus het zou best wel invloed kunnen hebben gehad.

Een kleine update. De producer van Josh Fox zat 48 uur vast voordat ze een advocaat mocht spreken, trek daar zelf maar je conclusies uit. Een native meisje (tiener of net boven de 20) werd gearresteerd zonder enige concrete aanleiding en kreeg pas in de ochtend een oranje jumpsuit, ze hebben haar dus naakt laten overnachten.
Het is het standaard beleid daar nu om de laataste 20 mensen te die de plaats verlaten te arresteren, volgens een advocate die als vrijwilligster daar werkt omdat ze op die manier out of towners willen afschrikken om mee te protesteren.

#NoDAPL
pi_166017918
Doorsneekop, een matig zesje.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_166018253
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 18:45 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Doorsneekop, een matig zesje.
Dat is in ieder geval een voldoende. *O*
#NoDAPL
pi_166018619
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 19:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is in ieder geval een voldoende. *O*
Zesjescultuur hier.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_166267745
Een gesprek met Shailene Woodley en Deia Schlosberg (die 48 uur lang werd vastgehouden zonder rechtsbijstand te mogen krijgen en nu 45 jaar gevangenisstraf kan krijgen, omdat ze filmde hoe er sabotage werd gepleegd zonder dat ze er zelf bij betrokken was) naar aanleiding van die arrestaties.

In de laatste Josh Fox, een bekende documentairemaker, die met haar samenwerkt.
Amy Goodman van Democracy Now dreigde ook onlangs gearresteerd te worden omdat zij in ND filmde hoe de private beveiligers met aanvalshonden de betogers aanvielen. Last minute stak een rechter er een stokje voor, vermoedelijk door de mediadruk.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bram_van_Loon op 28-10-2016 19:09:45 ]
#NoDAPL
pi_166273393
Momenteel zijn er veel ontwikkelingen in ND. tl;dr-versie: excessief politie-optreden, auto's die ineens in de brand vliegen (mensen die ingehuurd zijn door bedrijven zoals vroeger vakbonden werden gebroken?) en meer van dat fraais.

Edit: nu zijn er ook beelden.
Voor wie het niet kent, Redacted Tonight is een progressief programma gepresenteerd door een comedian waarin er veel op politieke kwesties wordt ingegaan.

[ Bericht 37% gewijzigd door Bram_van_Loon op 28-10-2016 23:32:25 ]
#NoDAPL
pi_166354676
Een sfeerimpressie van hoe het er momenteel is. Met 1 woord samengevat: een oorlogszone. Roadblocks voor grote stukken grond, zwaar gemilitariseerde politie, flink wat propaganda (melding dat 'slechts' met rubberen kogels werd geschoten maar er werd ook met metalen kogels geschoten wat blijkt uit kogelgaten), veel intimidatie, in brand gestoken auto's...

Human interest: een native die zichzelf verkiesbaar heeft gesteld voor de Congress. Hij heeft wat historische duiding.

[ Bericht 8% gewijzigd door Bram_van_Loon op 01-11-2016 21:07:44 ]
#NoDAPL
pi_166373628
Gisteren vergat ik te vermelden dat inmiddels Amnesty International en de mensenrechtentak van de United Nations in North Dakota is. Als ze dat in de USA doen dan is er erg veel stront aan de knikker.

De huidige stand van zaken, met behulp van een drone hebben ze gefilmd wat er nu precies gebeurt. De snapshot komt van die drone, het is ongelofelijk hoe goed die cameraatjes tegenwoordig zijn.
#NoDAPL
pi_166413941
October 28, 2016

President Barack Obama
The White House
1600 Pennsylvania Ave
Washington, DC 20500

Dear President Obama,

I write to respectfully but urgently request your intervention in the very troubling situation unfolding at and around the Standing Rock Sioux reservation in North Dakota. As you know, over the past day, scores of law enforcement officers dressed in riot gear and supported by military style vehicles forcibly removed hundreds of peaceful protesters who had gathered to oppose the Dakota Access Pipeline. There are disturbing reports of officers using sound cannons, pepper spray and rubber bullets. The authorities have already arrested at least 140 people.

The first priority must be protecting the safety of the peaceful protesters. That is why I urge you to direct the Department of Justice to send observers to protect the protestors’ First Amendment rights to protest the pipeline. I also urge you to request that North Dakota Governor Jack Dalrymple remove the National Guard from the camp, as the military presence only threatens to inflame an already tense situation even more. Lastly, I urge you to direct the Army Corps of Engineers to stop construction within a mile between Highway 1806 and the Missouri River to help reduce tension.

The second priority is suspending all federal permits for this project until the Army Corps of Engineers completes a full cultural and environmental review. To my mind, the Corps should have never approved this project on an expedited basis in the first place. If Completed, the pipeline will transport nearly 20 million gallons of crude oil every day, potentially threatening dozens of bodies of water, including Lake Oahe on the Missouri River. Since the Missouri River provides drinking water for 10 states and 28 tribes, a major spill from this pipeline cold threaten the drinking water of million of people. That is a risk we simply cannot afford to take.

The Dakota Access Pipeline would also be a huge blow to our fight against climate change. According to one report, burning the oil transported through the pipeline would produce carbon emissions equivalent to 21 million cars or 30 coal plants. If we have any hope of avoiding the worst consequences of climate change, we should not be building new oil pipelines that lock us into burning fossil fuels for generations to come. Rather, we should be building clean energy infrastructure to transform our energy system away from climate change causing fossil fuels and toward renewable sources of energy.

Moreover, it is deeply distressing to me that the federal government is putting the profits of the oil industry ahead of the treaty and sovereign rights of Native American communities. I understand the Standing Rock Sioux have sued to stop the pipeline, citing the very serious environmental concerns, encroachment on culturally sensitive lands, and violations of tribal treaty rights to a meaningful consultative role in the federal permitting process. To my mind, it is simply unacceptable to build a project like this, in one of the poorest counties in the nation, without the approval of the Native American residents who live there.

Mr. President, you took a bold and principled stand against the Keystone pipeline – I ask you to take a similar stand against the Dakota Access Pipeline. In the meantime, I urge you to take all appropriate measures to protect the safety of the Native American protesters and their supporters who have gathered peacefully to oppose the construction of the pipeline.
Sincerely,

Bernard Sanders
United States Senator
#NoDAPL
pi_166477967
Een artikel geschreven door Shailene Woodley over haar arrestatie in Time.
http://time.com/4538557/s(...)e_socialflow_twitter

'It took me, a white non-native woman being arrested... to bring this cause to many people’s attention'

Shailene Woodley was arrested last week and charged with criminal trespassing and engaging in a riot. She pled not guilty on Wednesday. This is her first full statement in response to what happened.

I was arrested on Oct. 10, on Indigenous Peoples’ Day, a holiday where America is meant to celebrate the indigenous people of North America.

I was in North Dakota, standing in solidarity, side-by-side with a group of over 200 water protectors, people who are fighting the Dakota Access Pipeline.

People who carry a rainbow of colors on their skin. People who gathered together because they realize that if we don’t begin taking genuine steps to protect our precious resources—our soil, our water, our essential elements—we will not have a healthy or thriving planet to pass on to future generations.

I was in North Dakota, standing side by side with Native Americans.

You know, those who were here before us.

Well, guess what, America? They’re still here.

And they are still fighting the good fight. A fight that serves each and every one of us.

They are still putting their lives on the line to protect the roots that feed our existence.

And, guess what else, dear America? They are still being ignored.

We are still throwing them in jail.

We are still silencing their dedication to protect us from the planetary consequences that will catastrophically bleed from our ignorance.

We wear their heritage, their sacred totems, as decoration and in fashion trends, failing to honor their culture. Headdresses, feathers, arrows. Moccasins, sage, beadwork. You know what I’m talking about, Coachella. Walking around the flea market this weekend, I can’t even tell you how many native references I saw being used in a way that feeds our western narrative.

We buy plastic teepees from Toys-R-Us and set them up in our living rooms for children to play in.

We grow up romanticizing native culture, native art, native history… without knowing native reality.

Somehow, we’ve allowed 200-plus years to go by without questioning the western truth we have been told to believe about Native Americans.

And now, in 2016, in the day and age of exciting technology, which empowers revolution and curiosity, we are still blindly (or maybe not) allowing 200 years of unjust history to continue.

We are allowing Native American voices to be swallowed by the white noise of distraction.

Doesn’t this sadden you, America?

When we talk about marginalized communities in our country, we do not (on a mainstream level) include Native Americans.

When we talk about sex trafficking in our country, we do not (on a mainstream level) include Native Americans.

And when we talk about governmental integrity, we do not (on a mainstream level) include Native Americans.

Treaties are broken. Land is stolen. Dams are built. Reservations are flooded. People are displaced.

Yet we fail to notice. We fail to acknowledge. We fail to act.

So much so that it took me, a white non-native woman being arrested on Oct 10th in North Dakota, on Indigenous Peoples’ Day, to bring this cause to many people’s attention. And to the forefront of news publications around the world.

The day I was detained, 26 others had to dress in orange as well, as they were booked into the Morton County jail. Did you hear about them?

Twenty-six men and women who put their livelihoods on the line, to protect their children, your children and my future children.

Twenty-six men and women who realize that millions of people depend on the Missouri River for drinking water.

Millions.

And, you guessed it, you may be one of them. Did that catch your attention?

When the Dakota Access Pipeline breaks (and we know that too many pipelines do), millions of people will have crude-oil-contaminated water. I know it is easy to be apathetic or detached from the reality that fossil fuel contamination could actually affect you and the ones you love… But hear me loud and clear: If you are a human who requires water to survive, then this issue directly involves you. Don’t let the automatic sink faucets in your homes fool you—that water comes from somewhere, and the second its source is contaminated, so is your bathtub, and your sink, and your drinking liquid. We must not take for granted the severity of this truth.

Listen up, America:

The reason we were freezing our a—es off on Oct. 10 in peaceful protest was because the night before (mind you, right after the presidential debate and on the eve of Indigenous Peoples’ Day—coincidence?) the U.S. Court of Appeals denied an injunction to halt construction of the pipeline. As in: They began building once again.

Whatever your cause is. Whatever your passion is. Whatever you care about most… none of your efforts or hard-earned opinions will matter when the planet and the people you’re fighting for have nothing left to show for it.

The Dakota Access Pipeline, my friends, is not another time to ignore, mistreat and turn a blind eye to Native Americans. But it is time to guarantee the safety of Manhattan—despite the soon-to-be-fueled gas pipeline called AIM. (For all of you in the tri-state area, this is being built under a failing nuclear plant. Fukushima only happened five years ago. This plant is just about as far from Manhattan as the U.S. government told Americans to keep away from Fukushima to protect them from a worst-case scenario. Look it up and do something about it.) We have the technology for renewable energy, and it’s up to us to begin utilizing.

I appreciate all of you out there who supported me while I was arrested. I am humbled and grateful for your love, your prayers and your hashtags.

And what could it look like if we learned from this instance, where it took myself getting detained to raise awareness about Native Americans? What if we used it as a catalyst for a full societal shift in the way we start thinking and treating and learning from indigenous peoples? So that in the future, it doesn’t require a non-native celebrity to bring attention to the cause.

What if we took the hashtag #FreeShailene and made it #ProtectCleanWater, or #HonorNativeTreaties, or #IStandWithStandingRock?

What if we don’t let this stop trending on social media, at our dinner tables, in the streets? What if we wake up to the possibilities of noticing, of choosing and of acting on our awareness?

What if we take the time to understand the dynamics of what is at risk here?

Will you choose money, or will you choose children? Will you choose ignorance, or will you choose love? Will you choose blindness, or will you choose freedom?

I am not scared. I am not afraid. I am grateful, and I am amazed to be standing by the sides of so many peaceful warriors. Standing Rock “protests” are rooted in ceremony and in prayer. I’ve been there. And all these narratives about riots? Just watch my Facebook livestream and decide for yourself who looks more dangerous: police in riot gear with batons, or native grandmothers and children smudging sage and singing songs.

Thank you, to all the tribes who have gathered. To all the nations standing as one. To all the people who know that if not we, then who? And if not now, then when?

Simply feeding off the hype of a celebrity’s arrest ain’t going to save the world. But, standing together will. Please stand in solidarity with the Sioux people of Standing Rock Reservation to ensure that we still have rivers to swim in, springs to drink from and lakes to float on. Will you join us?

#NoDAPL #ProtectCleanWater #IStandWithStandingRock #MniWiconi
#NoDAPL
pi_166502070
Na een arrestatie weigerde de politie om insuline te geven aan een diabetespatiënt (mevrouw die op leeftijd is) waardoor de bloedsuikerspiegel gevaarlijk hoog werd (>400 mg/dl). Hier kan je lezen wat de gevolgen zijn. Later werd ze gemanhandled omdat ze geen instructies kon volgen. Ook heeft de politie illegaal datadragers uit mensen hun auto gejat (angst voor registratie wat er gebeurt). Bij het transport trapte de rijdende politie-agent bewust veelvuldig hard op de rem terwijl de arrestanten geen gordel droegen, hij maakte een sadistische opmerking terwijl hij naar hen keek en lachte. De arrestanten moesten DNA afstaan terwijl de politie dat niet mocht doen (geen misdrijven gepleegd maar wel valse beschuldiging van misdrijven die niet gestaafd is), de arrestanten die het weigerden kregen een extra aanklacht erbij. Een niet-corrupte rechter maakt daar gehakt van maar rechtszaken en advocaten zijn duur...
Slechts een tipje van de sluier, er waren veel meer misstanden. Het komt erop neer dat de autoriteiten daar veelvuldig de wet overtreden terwijl de mensen die protesteren geen geweld gebruiken. Een traumapsycholoog die naar daar kwam om te helpen was een van de gearresteerden, zij legt uit wat er allemaaal gebeurde voorafgaande aan en na de arrestatie waar ze als een sardine in een blik met tientallen arrestanten in een hondenhok stond (geen ruimte om te bewegen).

Het witte spul wat je op haar gezicht ziet is pepperspray.

[ Bericht 6% gewijzigd door Bram_van_Loon op 08-11-2016 15:53:36 ]
#NoDAPL
  dinsdag 8 november 2016 @ 16:32:41 #56
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_166503047
Toch wel fijn he, al die veranderingen die Obama daar geregeld heeft voor de sollicitatie van agenten O+
pi_166508851
Twee politieagenten namen ontslag. Hij verwijst naar een artikel van Politico waarin werd gesteld (pundit) dat dit een belangrijke reden is dat de politie daar (meeste korpsen) steeds corrupter wordt: de fatsoenlijke mensen verlaten de politie en aldus wordt de cultuur binnen die organisatie steeds slechter.

The world will not be destroyed by those who do evil, but by those who watch them without doing anything.

Inderdaad, je kan je niet schuilen achter je baan of orders. De NAZI's die de joden arresteerden, in een concentratiekamp plaatsten en vergasten deden dat!

[ Bericht 15% gewijzigd door Bram_van_Loon op 08-11-2016 20:32:01 ]
#NoDAPL
pi_166509069
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 november 2016 16:32 schreef TheThirdMark het volgende:
Toch wel fijn he, al die veranderingen die Obama daar geregeld heeft voor de sollicitatie van agenten O+
Dat heb ik eerlijk gezegd niet meegekregen maar in ieder geval had Obama hier maanden geleden al moeten ingrijpen. Sanders liet zien hoe hij dat kan doen maar er zijn nog veel meer mogelijkheden zoals het opdragen dat alle troepen en private bewakers daar worden weggestuurd of opgepakt (private bewakers, als ze niet luisteren), desnoods door federale diensten. Hij zou zelf daarnaar toe kunnen gaan en solidariteit met die burgers kunnen uitspreken. Voor diegenen die het uit het oog hebben verloren, dit is wat er aan de hand is:
- ze zijn bezig met daar pijpen aan te leggen voor de transport van olie
- jaarlijks zijn er honderden lekken in de USA
- zo gauw dat gaat lekken komt die olie in de grond en in het water
- ze willen die pijpen binnen een halve kilometer van het water leggen en het lijkt erop dat ze die zelfs onder het water willen leggen

Ik ga er in de toekomst nog veel meer over melden maar een paar van de puntjes die ik hier nog niet had aangestipt:
- er werden ook snipers ingezet
- het oliebedrijf droeg een medewerker (ID gevonden in zijn auto) om zich als een protesteerder voor te doen terwijl hij daar met een automatisch geweer rondliep. Waarom? Waarschijnlijk met de intentie om de politie en het leger een excuus te geven om stevig in te grijpen
- er was een grote brand waarbij ze na uren nog steeds niets ondernamen om die te blussen terwijl er wel binnen een paar minuten politie is wanneer je ook maar in de bosjes pist
- ze hadden bij een van de bewoners (een blanke, afkomstig van Europeanen) zonder dat zij hier toestemming voor gaf en zonder dat ze de grond had verkocht in vruchtbare landbouwgrond een leiding gelegd en dit deden ze dan ook nog zonder enig respect, ze lieten een hoop troep achter in de grond.

Wat daar gebeurt is echt niet te geloven. Het is letterlijk fascisme, wat we in Europa in de jaren 30 en 40 hadden, in sommige landen ook nog wat later, tot in de jaren 70.
#NoDAPL
pi_166586855
Ondanks dat Obama de opdracht had gegeven om niet binnen 20 mijl (ongeveer 36 kilometer) van de rivier de pijpen te leggen waren ze de rivier al op een halve mijl afstand genaderd.
Gisteren of eergisteren gaf het verantwoordelijke bedrijf aan binnen 2 weken met de laatste fase van de constructie te starten. Waarschijnlijk gaan ze onder de rivier boren wat strafbaar is.
Obama staat erbij en kijkt ernaar. Als hij een beetje een vent is dan gaat hij de laatste maanden dat hij nog de president is ingrijpen.

Hier kan je zien dat het pad waarin de pijpen liggen naar de rivier loopt en dat ze inderdaad op ongeveer een halve mijl de rivier hebben genaderd. De drone waarmee dit werd gefilmd werd uit de lucht geschoten door de politie.

Je ziet zo weer wie er echt de macht hebben; niet de politici, niet de politieke partijen maar de multinationals en het grootkapitaal. Zij regeren de wererld, niet alleen de USA maar ook het grootste deel van Europa, als het niet geheel Europa is. Het gaat hierbij niet om de multinationals en het grootkapitaal van de USA maar dat uit het 'westen' en uit het middenoosten. Ja, ook de olielanden hebben een flinke vinger in de pap, dat is gebleken uit Wikileaks. Kijk ook naar dit voor een kijkje in de keuken:
#NoDAPL
pi_166724020
#NoDAPL
pi_166900735
Inmiddels heeft de politie bijna een arm afgerukt van Sophia Wilansky (de 3 hoofdtakken van de zenuwen gescheurd, een bloedvattranpslantatie was nodig om te voorkomen dat de arm direct afstierf) en hebben ze een waterkanon ingezet terwijl het ergens kouder dan -5 graden Celsius was, de waterdruppels bevroren aaan hun lichaam (best gevaarlijk). Het ongeluk met de arm gebeurde doordat ze in paniek wegrende op het moment dat ze een rubberen kogel tegen haar arm kreeg en vervolgens bij een concussive grenade terecht kwam die ontplofte. Voor wie denkt dat het schieten met rubberen kogels niet zo'n ramp is, ze schieten ook van dichtbij en ook op het hoofd, dat is wel degelijk levensgevaarlijk. Nog steeds vinden CNN, MSNBC, ABC, The Washington Post, de New York Times, Huffington Post etc. het niet de moeite waard om verslaggevers naar daar te sturen.

Ondertussen is Shailene Woodley daar weer aangekomen.
Hier kan je alle filmpjes erover van TYT Politics vinden: https://www.youtube.com/p(...)TrDy1WU4xR5xqTDT4KCP
Ook DemocracyNow heeft er veel aandacht aan besteed, te vinden op Youtube en Facebook.
#NoDAPL
pi_166901052
Nog maar even een woordje uitleg over wat er precies aan de hand is nu dat redelijk in kaart is gebracht.
Chinezen hadden tarsand gekocht in Canada, een probleem voor hen; in Canada is het bewerken (refinement) van tarsand niet toegestaan. Om die reden willen die Chinezen het dus naar de USA verplaatsen via die pijpen. Met het nodige geld is Transcanada onder hun invloed gekomen en dat bedrijf heeft in de staat North Dakota de gouverneur een flinke som geld gegeven terwijl het de politie een hoop cadeautjes geeft voor deze strijd. In eerste instantie was het bedrijf van plan om de leidingen in Bishmarck aan te leggen maar aangezien de bewoners van dit welvarende plaatsje protesteerden verplaatsten ze het naar het grondgebied van de natives, hun protest wordt daarentegen al een groot aantal maanden genegeerd.

Nu wil je wellicht weten hoe groot het risico is dat zo'n leiding lek geraakt? Het is bekend dat het jaarlijks honderden keren voorkomt in de USA, vaak wordt het aangetroffen door mensen die in toevallig in de buurt komen; boeren, wandelaars, vissers...
Het is duidelijk dat slechts een deel van de mensen het rapporteert en het is bekend dat het voorkomt dat het pas dagen later nadat het lek is ontstaan wordt ontdekt. Als dat spul in het water komt dan is dat water niet meer drinkbaar en sterven veel organismen die in dat water leven en die het water drinken. Dat is allemaal erg belangrijk maar in de kern is het een strijd van burgers tegen het grootkapitaal en gaat het erom dat de overheid in de USA (hier ook steeds meer maar hier is de invloed van het grote geld minder groot) niet meer het volk dient maar het grootkapitaal.
#NoDAPL
pi_166901767
Hier een foto van die bijna afgerukte arm.
#NoDAPL
  zaterdag 26 november 2016 @ 21:05:19 #64
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_166919253
En terecht.
Fade to Black
pi_166919375
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 21:05 schreef Achterhoker het volgende:
En terecht.
:') :r
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 26 november 2016 @ 22:30:51 #66
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_166921539
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 21:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

:') :r
Ze heeft de wet overtreden, hoe kan het dan niet terecht zijn dat ze opgepakt is? Maar je reageerde natuurlijk enkel omdat ik het was.
Fade to Black
pi_166922759
Voor diegenen die dit lezen en die tegen deze gang van zaken zijn, de ING-bank heeft $248 miljoen geïnvesteerd in deze pipeline. Dit houdt in dat jij heel erg gemakkelijk iets kan doen als jij een rekening hebt bij de ING. Zeg de rekening op en vermeld bij de bankmedewerker dat DAPL de reden is.
Heb jij geen rekening? Contacteer de ING.

Wholesale Banking, Operations & IT,
Sustainability, Corporate Governance
Carolien van der Giessen
carolien.van.der.giessen@ing.com

Head of Media Relations:
Raymond Vermuelen
raymond.vermeulen@ing.com
#NoDAPL
  zaterdag 26 november 2016 @ 23:27:00 #68
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_166922830
Zolang het rendabel is het een prima investering van de ING. Mijn rente moet immers toch ergens vandaan komen.
Fade to Black
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')