Het kán maar het mág niet..quote:Op donderdag 13 oktober 2016 23:12 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Sterven kan op vele andere manieren. Daar hoef je echt geen moordpil voor in te voeren.
Maar het gaat niet om de politiek, of de politieke agenda's.. Het gaat om de mensen die de wens hebben om te sterven maar voor wie dat op dit moment wettelijk gezien niet mogelijk is..quote:Op donderdag 13 oktober 2016 23:37 schreef Begripvol het volgende:
[..]
Het is inderdaad een verruiming, omdat dit de politiek goed uitkomt. Het levert namelijk geld op. Was het omgekeerde het geval, zou bijvoorbeeld hun nabestaanden recht hebben op het restant van hun opgespaarde pensioenpremies, dan zou er ook geen zelfmoordpil komen. Dan zou dat onbeschaafd zijn als je iemand aanleiding zou geven om zelfmoord te plegen.
Dat ben ik met je eens maar de nieuwe wet zou een hoop mensen helpen en ik vind het nogal kinderachtig om hen om die reden hun 'verlossing' te ontzeggen.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 23:43 schreef Begripvol het volgende:
De politiek is smerig en onbeschaafd!
En dat is mijn credo.
Niemand wil hulpbehoevend eindigen.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 23:59 schreef Harmankardon het volgende:
Ik ben in heel veel verpleeghuizen geweest en veruit het meerendeel van de verpleegkundigen en behandelaars die daar werken geven aan niet zo te willen eindigen.
Trieste bende is het, als je daar je laatste jaren moet slijten in de wetenschap dat het alleen maar bergafwaarts is.
Overblijfseltje uit de tijd dat ik nog een ONZ- en KLB-user was, gok ik. Maar bedankt dat je de rest serieus en gefundeerd noemtquote:Op donderdag 13 oktober 2016 10:20 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Jammer dat je iets serieus en gefundeerds schrijft en het dan hebt over "treinen koppen".
Mijn eigen oma; opa is begin dit jaar overleden. Waren 66 jaar getrouwd. Kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen komen regelmatig op bezoek. Zelf gaat ze 2 keer per jaar naar Spanje. Wordt goed verzorgd in haar tehuis. Sinds opa overleden is, vindt het op haar 88e wel mooi geweest. Heeft niets met ouderenzorg te maken maar zij heeft het wel gehad.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 06:33 schreef Montagui het volgende:
Eens met Lilian.
Zorg eerst maar eens dat de ouderenzorg op orde komt, en toets dan de wens op zo'n pil nog maar eens.
Mooi voorbeeld en haar gun ik die mogelijkheid. Voor individuele gevallen ben ik het er volledig mee eens.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 07:08 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Mijn eigen oma; opa is begin dit jaar overleden. Waren 66 jaar getrouwd. Kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen komen regelmatig op bezoek. Zelf gaat ze 2 keer per jaar naar Spanje. Wordt goed verzorgd in haar tehuis. Sinds opa overleden is, vindt het op haar 88e wel mooi geweest. Heeft niets met ouderenzorg te maken maar zij heeft het wel gehad.
Typisch SP gebral.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 06:33 schreef Montagui het volgende:
Eens met Lilian.
Zorg eerst maar eens dat de ouderenzorg op orde komt, en toets dan de wens op zo'n pil nog maar eens.
Heb je voorbeelden van ouderen die om die reden voor die pil zouden willen kiezen? Alles wat ik kan vinden zijn ouderen die er gewoon klaar mee zijn, en daar speelt het bejaardenhuis niet zo'n grote rol in.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 07:52 schreef Montagui het volgende:
[..]
Mooi voorbeeld en haar gun ik die mogelijkheid. Voor individuele gevallen ben ik het er volledig mee eens.
Niettemin blijft het een zaak om de zorg eerst maar eens op orde te krijgen zodat veel ouderen in (naar Nederlandse en westerse maatstaven) mensonterende omstandigheden goede zorg krijgen, en niet staan juichen om een zelfmoordpil om 'er maar vanaf te zijn'. Díe reden om voor zo'n pil te kiezen moet verdwijnen.
Kan niet.quote:
Zeker niet. Rechts populisme scoort momenteel wel beter omdat de buitenlanders of moslims het als zondebok zo goed doen. Maar links populisme bestaat net zo goed. De SP is daar een mooi voorbeeld van.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 09:02 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Kan niet.
Populisme is een "rechts" verschijnsel.
Jaaaaaaja.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 09:02 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Kan niet.
Populisme is een "rechts" verschijnsel.
De kwaliteit van zorg is een losstaande discussie vind ik Waarbij ik me afvraag of die zorg daadwerkelijk zo slecht is als wordt gesteld. We kennen allemaal de verhalen van de demente oudere die soms een halve dag met een volle pamper zit. Zouden er nou werkelijk zoveel ouderen slechte zorg krijgen?quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 07:52 schreef Montagui het volgende:
Niettemin blijft het een zaak om de zorg eerst maar eens op orde te krijgen zodat veel ouderen in (naar Nederlandse en westerse maatstaven) mensonterende omstandigheden goede zorg krijgen, en niet staan juichen om een zelfmoordpil om 'er maar vanaf te zijn'. Díe reden om voor zo'n pil te kiezen moet verdwijnen.
De echte reden is dat ik me heel veel zorgen maak over het misbruiken van de pil, en ik ook geen vertrouwen heb in de trajecten die voorafgaan aan de besluitvormng.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 23:52 schreef madam-april het volgende:
[..]
Het kán maar het mág niet..
Waarom zouden mensen die niet verder willen leven niet het recht mogen hebben om ervoor te kiezen om te sterven?
Vreemd....ik kijk echt heel anders naar het leven....quote:Op woensdag 12 oktober 2016 22:12 schreef LXIV het volgende:
Kortom, een aanmoedigingsbeleid voor ouderen om meteen nadat ze de pensioenleeftijd bereikt hebben een spuitje te nemen, zodat ze de maatschappij maar zo weinig mogelijk kosten en zo weinig mogelijk huisvesting in beslag nemen.
Dat begint altijd met eerst vrijwillig de mogelijkheid bieden voor mensen die dat willen en over 30 jaar ben je asociaal als je na je 75-ste (pensioenleeftijd dan) nog door wil leven. Het mag wel, natuurlijk mag het, maar wel aso. Want je voegt niks meer toe en hebt je leven al gehad.
De Nederlander mag zich dus helemaal sufwerken, het gros van zijn verdiensten afdragen aan de belastingdienst, en na het afronden van zijn loopbriefje op zijn pensioendag zich gaan melden bij de GGZ voor een spuitje.
Wat is het nut van het leven nog als je 80 jaar en eenzaam bent?quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 11:53 schreef Lyrebird het volgende:
Kortom: zoek eens niet naar de gemakkelijke weg. Leg die oude knarren eens uit dat ze al 70 jaar weten dat ze oud gaan worden, en dat ze zich daar op moeten voor bereiden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |