BRONquote:adat vier agenten in een Parijse voorstad werden bekogeld met molotovcocktails, proberen Franse politici de problemen in achterstandswijken te bagatelliseren. Politieagenten vertellen een ander verhaal: ‘Frankrijk zit vol met no-go zones.’
De vier agenten waren zaterdag in de wijk La Grande-Borne, een voorstad van Parijs berucht om zijn criminaliteit, drugshandel en armoede, om een beveiligingscamera te installeren. Zeker tien jongeren kwamen kijken en gooiden brandbommen naar de agenten en hun auto’s. Twee agenten raakten zwaar gewond.
De aanslag is niet ‘zomaar een geweldincident, maar een moordaanslag’, schreven de politievakbonden in een gezamenlijke reactie. In de wijk wonen veel allochtone Fransen, veelal zonder werk. Van de 13.000 inwoners is 50 procent onder de 18 jaar en leeft de helft onder de armoedegrens, schrijft de krant La Croix, die La Grande-Borne een typisch voorbeeld van een verpauperde Franse stad noemt.
Het is allemaal niet zo erg, verzekert Franse premier
De Franse premier Manuel Valls ging maandag op bezoek in de beruchte wijk, in een poging de mensen te verzekeren dat de politie en de politiek alles onder controle heeft. ‘Wanneer de politie wordt aangevallen, wordt Frankrijk aangevallen. Maar de autoriteit van de staat zal blijven gelden. Er zijn geen zones waar de politie niet komt.’ Wel gaf hij toe dat er ‘lastige gebieden’ zijn in het land.
Politieagenten reageren boos op de opmerkingen van de premier. ‘Zijn er geen no-go zones?,’ vraagt vakbondsleider Frédéric Lefebvre zich schertsend af op tv-zender BFM. ‘Ik nodig de leden van het kabinet uit om eens door La Grande-Borne te lopen zonder politiebeveiliging, dan praten we er nog eens over.’
Wetteloze gebieden in handen van criminelen
‘Natuurlijk zijn er no-go zones in Frankrijk’, voegt agent Denis Jacob toe. ‘Het zijn wetteloze gebieden die in handen zijn van criminele bendes.’ Volgens politiebond CFDT is het ‘niet een probleem van deze regering, maar één van alle regeringen van de afgelopen twintig jaar. Dat zullen ze nooit toegeven, want het is een symptoom van een mislukte natie’.
Nieuwe statistieken tonen aan dat het geweld tegen politieagenten in Frankrijk de laatste jaren is toegenomen. Tussen 2010 en 2015 nam het aantal geweldsincidenten tegen politieagenten met 25 procent toe. In 2015 raakten bijna 6.000 agenten gewond.
Dus het is 1 groot jeugdparadijs?quote:Van de 13.000 inwoners is 50 procent onder de 18 jaar en leeft de helft onder de armoedegrens
Misdadig om zo je hoofd in je reet te steken als bestuurder.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 22:18 schreef LXIV het volgende:
Het beeld van de werkelijkheid van de Franse politici zal wel heel anders zijn dan dat van de politie. Dat is overal zo. Het is gemakkelijk de waarheid te ontkennen als je er nooit mee geconfronteerd wordt.
Ze komen er wel, maar zijn er ook snel weer weg.quote:Maar de autoriteit van de staat zal blijven gelden. Er zijn geen zones waar de politie niet komt.’ Wel gaf hij toe dat er ‘lastige gebieden’ zijn in het land.
Dat is dan ook preventief beleid. Anders wordt het op de stranden net zo'n pauperzooi als in die wijken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 22:28 schreef Nielsch het volgende:
Gelukkig durft de Franse popo nog wel op het strand te komen om vrouwen met een hoofddoek op te pakken. Dat zal die terroristen in die pauperwijken leren!
Het Légion étrangère is al eens illegaal opgedoken in het verleden in de wat minder frisse wijken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 22:45 schreef MadJackthePirate het volgende:
Waar zijn de forces armées françaises?
Koenders is er ook heel sterk in, meningen van deskundigen (defensie/ KCT/ militairen) doen er gewoon niet toe. Hij heeft de waarheid in pacht.twitter:Nieuwsuur twitterde op vrijdag 07-10-2016 om 22:24:25Bert Koenders vindt de argumenten van de militairen die missie in #Mali willen stoppen, niet overtuigend. https://t.co/C7dBzYrcZZ reageer retweet
Wow. Dit is wel heel erg zeg.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 22:37 schreef krokodil76 het volgende:
[..]
Ze komen er wel, maar zijn er ook snel weer weg.
Ach, is weer eens wat anders dan door de Rucphense Bossen banjeren de hele dag.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 22:58 schreef AchJa het volgende:
Koenders is er ook heel sterk in, meningen van deskundigen (defensie/ KCT/ militairen) doen er gewoon niet toe. Hij heeft de waarheid in pacht.twitter:Nieuwsuur twitterde op vrijdag 07-10-2016 om 22:24:25Bert Koenders vindt de argumenten van de militairen die missie in #Mali willen stoppen, niet overtuigend. https://t.co/C7dBzYrcZZ reageer retweet
En als je dan ook nog een opmerking maakt dat vredesmissies de toekomst zijn..._! Dan ben je definitief af en weet je echt niet waar je over lult.
Klopt volkomen, ik heb een bescheiden pied-à-terre in het 16de, prachtige buurt, beetje slaperig en belegen maar daarom juist wel welkom in zo'n stad. Alleen al de aanwezigheid van een musulman is verdacht.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 22:18 schreef LXIV het volgende:
Het beeld van de werkelijkheid van de Franse politici zal wel heel anders zijn dan dat van de politie. Dat is overal zo. Het is gemakkelijk de waarheid te ontkennen als je er nooit mee geconfronteerd wordt.
Dat verdwijnt ook wel weer, want op lange termijn blijven de problemen zelfs de beste buurten niet bespaard.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 10:14 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Klopt volkomen, ik heb een bescheiden pied-à-terre in het 16de, prachtige buurt, beetje slaperig en belegen maar daarom juist wel welkom in zo'n stad. Alleen al de aanwezigheid van een musulman is verdacht.
Een blank bastion, iedereen die hier woont roept altijd dat Parijs geen probleem heeft maar dat zijn of hoge piefen in de regering of oude mensen die nooit de metro nemen.
Die weten niet dat voor de metroingang Kalingrad de migranten op straat slapen, ze kijken enkel naar hun eigen buurtje en zeggen dat heel Parijs zo is.
Een roze bril met jamppotglazen.
Ik wil er niet aan denken.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 10:15 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Dat verdwijnt ook wel weer, want op lange termijn blijven de problemen zelfs de beste buurten niet bespaard.
Ik las recent een artikel over de bevolkingssamenstelling in de grote Duitse steden, daar was 70% van de jeugd onder de 6 jaar van niet westerse afkomst. Kun je je indenken als we dadelijk 10/15 jaar verder zijn en al die jeugd 16-20 jaar is, dat is veelal de groep welke voor problemen zorgt zoals je dat kunt zien in de Franse steden. In Nederland hebben we mindere cijfers, maar dat komt omdat de jeugd die hier geboren is gerekend word als Nederlander, al komen je ouders uit Marokko. Alles om maar de werkelijkheid te verbergen. Ik houd mijn hart vast voor Europa de komende 10/15 jaar.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 22:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dus het is 1 groot jeugdparadijs?
Met scherp en tanks.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 23:11 schreef 24Fan het volgende:
Tijd voor een grote schoonmaak met het leger.
Persoonlijk zou het me verbazen als we de komende 15 jaar oorlog op ons continent weten te vermijden.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 10:31 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Ik houd mijn hart vast voor Europa de komende 10/15 jaar.
Ik kan zoiets nauwelijks geloven. Hoe kan dat percentage zo verschrikkelijk hoog zijn?quote:Op woensdag 12 oktober 2016 10:31 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Ik las recent een artikel over de bevolkingssamenstelling in de grote Duitse steden, daar was 70% van de jeugd onder de 6 jaar van niet westerse afkomst. Kun je je indenken als we dadelijk 10/15 jaar verder zijn en al die jeugd 16-20 jaar is, dat is veelal de groep welke voor problemen zorgt zoals je dat kunt zien in de Franse steden. In Nederland hebben we mindere cijfers, maar dat komt omdat de jeugd die hier geboren is gerekend word als Nederlander, al komen je ouders uit Marokko. Alles om maar de werkelijkheid te verbergen. Ik houd mijn hart vast voor Europa de komende 10/15 jaar.
Als je ze ooit in een banlieue achter zou laten zouden ze denken dat ze in Mogadishu of Freetown zijn.quote:
Waar is dat?quote:Op woensdag 12 oktober 2016 10:39 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Als je ze ooit in een banlieue achter zou laten zouden ze denken dat ze in Mogadishu of Freetown zijn.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 12 oktober 2016 10:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik kan zoiets nauwelijks geloven. Hoe kan dat percentage zo verschrikkelijk hoog zijn?
Ja bedankt, maar hoe kunnen er zoveel kinderen zijn? 7 op de 10 mensen zijn dus onder de 6? Of snap ik het verkeerd?quote:
Nee, van alle kinderen onder de zes in Frankfurt heeft 70% een migrantenachtergrond.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 10:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja bedankt, maar hoe kunnen er zoveel kinderen zijn? 7 op de 10 mensen zijn dus onder de 6? Of snap ik het verkeerd?
Ah, zo.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 10:51 schreef Twiitch het volgende:
[..]
nee, 70% van alle kinderen onder de zes hebben een migrantenachtergrond.
Lijkt veel op de toestanden in het gekoloniseerde Algerije. Burgers die door Fransen op een plein werden getrokken en een kogel door hun hoofd kregen. Want ja, Algerije was van Frankrijk. Hoe het in 60 jaar tijd kan veranderen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 22:09 schreef Enchanter het volgende:
[..]
BRON
Lekker veel kansloos geïmporteerd volk bij elkaar gooien in , dan komt het vast wel goed in zo een wijk
Open er een topic over.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 10:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Lijkt veel op de toestanden in het gekoloniseerde Algerije. Burgers die door Fransen op een plein werden getrokken en een kogel door hun hoofd kregen. Want ja, Algerije was van Frankrijk.
Nee, dat is namelijk niet belangrijk genoeg voor een eigen topic. Daarom kan het best ook hier, als tussendoortje.quote:
Clichy-sous-Bois, een van de beruchtere banlieu's.quote:
En dan durven mensen de vergelijking te trekken met Nederland.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 10:56 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Clichy-sous-Bois, een van de beruchtere banlieu's.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jezusquote:Op woensdag 12 oktober 2016 10:56 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De Franse staat heeft het daar zo te zien al een lange tijd geleden opgegevenquote:Op woensdag 12 oktober 2016 10:56 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gelukkig niet. In vergelijking met grote steden in b.v. Frankrijk, Belgie en de UK doen wij het in Nederland vele malen beter.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 10:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En dan durven mensen de vergelijking te trekken met Nederland.
Komt omdat ze hier nog wel geld/beleid hebben om dergelijke zware ghettovorming tegen te gaan. Het begint al bij zoiets vanzelfsprekends als de openbare ruimte blijven onderhouden/beheren, dat hebben we in Nederland tot in den treuren gedaan en blijven we ook doen, zelfs in de grootste kansenparelwijken. In delen van België en Frankrijk is de zaak wat dat betreft al decennia aan het verpauperen.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 11:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gelukkig niet. In vergelijking met grote steden in b.v. Frankrijk, Belgie en de UK doen wij het in Nederland vele malen beter.
Onze slechtste wijken zijn idd 'prachtwijken' vergeleken met wat je in de Franse voorsteden of in b.v. Brussel aantreft.
Alleen als er grote rellen zijn wordt het nog wel eens schoongeveegd, maar inderdaad het is gewoon een ministaat op zich geworden, andere wetten, andere regels, normen en waarden.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 11:01 schreef Twiitch het volgende:
[..]
De Franse staat heeft het daar zo te zien al een lange tijd geleden opgegeven
Sowieso geldt dat de instelling van migranten toch ook echt anders is dan in Frankrijk en Belgie. En dat heeft gedeeltelijk te maken met het koloniale verleden van deze landen, maar ook de inrichting van de maatschappij en de rol van migranten daarin als geheel.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 11:04 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Komt omdat ze hier nog wel geld/beleid hebben om dergelijke zware ghettovorming tegen te gaan. het begint al bij zoiets simpels als de openbare ruimte blijven onderhouden/beheren, dat hebben we in Nederland tot in den treuren gedaan en blijven we ook doen.
De grootste groep migranten in BE zijn lang niet de Congolezen. En gek genoeg veroorzaken die Congolezen nog het minst overlast van alle migrantengroepen in België. Zijn het meest aangepast aan de Belgische manier van leven. De gemiddelde Marokkaan in Molenbeek echterquote:Op woensdag 12 oktober 2016 11:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Sowieso geldt dat de instelling van migranten toch ook echt anders is dan in Frankrijk en Belgie. En dat heeft gedeeltelijk te maken met het koloniale verleden van deze landen, maar ook de inrichting van de maatschappij en de rol van migranten daarin als geheel.
Volgens mij heb ik het over een combinatie van factoren. Als jij de problematiek specifiek wil koppelen aan etnische komaf, ga je gang... daar ben je Frontpage redacteur voor.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 11:08 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
De grootste groep migranten in BE zijn lang niet de Congolezen. En gek genoeg veroorzaken die Congolezen nog het minst overlast van alle migrantengroepen in België. Zijn het meest aangepast aan de Belgische manier van leven. De gemiddelde Marokkaan in Molenbeek echter
In Nederland is de openbare ruimte sowieso vaak tot in de puntjes verzorgd. Zelfs in een land als Duitsland, die toch bekend staan om hun punktlichkeit etc, ziet het er meestal rommeliger uit wat dat betreft.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 11:04 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Komt omdat ze hier nog wel geld/beleid hebben om dergelijke zware ghettovorming tegen te gaan. Het begint al bij zoiets vanzelfsprekends als de openbare ruimte blijven onderhouden/beheren, dat hebben we in Nederland tot in den treuren gedaan en blijven we ook doen, zelfs in de grootste kansenparelwijken. In delen van België en Frankrijk is de zaak wat dat betreft al decennia aan het verpauperen.
Niet alleen die groep hoor.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 11:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In Nederland is de openbare ruimte sowieso vaak tot in de puntjes verzorgd. Zelfs in een land als Duitsland, die toch bekend staan om hun punktlichkeit etc, ziet het er meestal rommeliger uit wat dat betreft.
Maar goed, het blijkt dus wel dat (Noord) Afrikanen ook gewoonweg vaak niet in staat zijn om er iets van te maken. Elke plek waar zij zich concentreren verwordt tot een soort vuilnisbelt. Treurig.
Je hebt het over het koloniale verleden. Enkel Congo is ooit gekoloniseerd door België (en Rwanda en Burundi ofc), en ik merk gewoon op dat die ooit verschrikkelijk onderdrukte groep zich van alle niet-westerse groepen in België veruit het best gedraagt.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 11:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik het over een combinatie van factoren. Als jij de problematiek specifiek wil koppelen aan etnische komaf, ga je gang... daar ben je Frontpage redacteur voor.
Dit soort generaliseringen dragen niets bij en zijn gewoonweg niet waarquote:Op woensdag 12 oktober 2016 11:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar goed, het blijkt dus wel dat (Noord) Afrikanen ook gewoonweg vaak niet in staat zijn om er iets van te maken. Elke plek waar zij zich concentreren verwordt tot een soort vuilnisbelt. Treurig.
Grootste grap is eigenlijk dat de beelden uit de Franse parkour-cult film Banlieu 13 helemaal niet zo ver van de werkelijkheid liggen.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 11:06 schreef Lothiriel het volgende:
En precies ook 0 Fransen
Clichy-sous-Bois, het klinkt heel mooi en dan tref je een stad aan in "Afrikaanse" staat, gelijk Freetown ofzo.
Ik heb het onder meer over het koloniale verleden - en dat speelt zeker in Frankrijk een niet onbelangrijke rol. Als één van de factoren. Dat kan je niet passeren door dan een voorbeeld uit België te halen met een relatief zeer beperkte groep migranten uit Congo. Aantallen, concentratie, sociale situatie in thuisland, er spelen zoveel dingen een rol.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 11:12 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Je hebt het over het koloniale verleden. Enkel Congo is ooit gekoloniseerd door België (en Rwanda en Burundi ofc), en ik merk gewoon op dat die ooit verschrikkelijk onderdrukte groep zich van alle niet-westerse groepen in België veruit het best gedraagt.
Zoals gezegd spelen meerdere factoren een rol. Antillianen voeren in Nederland ook het 'negatieve' lijstje aan, hoe komt dat? Somaliërs dragen het minst bij aan de maatschappij, hoe zit dat? En zo kunnen we wel verder allerlei dingen gaan attribueren aan een specifieke etniciteit. Je zult alleen merken dat je daar geen drol mee opschiet. Dat is mijn punt.quote:Het is dan ook opvallend ja dat verschil tussen pakweg Turken, Congolezen en Marokkanen. Vaak dezelfde sociaal-economische achtergrond maar met heel verschillende gedragingen. Ik wijs er dus alleen op dat het niet enkel daarop samen te vatten is waar zulke samenlevingsproblemen vandaan komen.
Juist moet je dat vergelijken. De vergelijking trekken omdat je dat NOOIT hier wil hebben.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 10:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En dan durven mensen de vergelijking te trekken met Nederland.
Omgekeerd ook niet, als je de verschillen die er zijn dwangmatig onder het tapijt schuift..quote:Op woensdag 12 oktober 2016 11:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je zult alleen merken dat je daar geen drol mee opschiet. Dat is mijn punt.
Klopt. Ik ben opgegroeid in een wijk in nl die lang niet zo erg is als een bnalieu maar voor nl begrippen echt kut (filmploegen komen er niet binnen, jihadisten, gangs ). Ik erger me kapot aan mensen die zeggen dat het wel meevalt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 22:46 schreef AchJa het volgende:
Het is altijd best bijzonder om te lezen dat mensen die tientallen kilometers van dat soort wijken/ gebieden af wonen en er in een grijs verleden hooguit 2 keer doorheen gereden zijn zichzelf altijd een "valt wel mee" mening aanmeten.
Mensen die dagelijks tegen wil en dank geconfronteerd worden met al dat geweld moeten niet zeuren...
Ziet er prima uit ja. Waarom blijft die troep niet daar dan?quote:Op woensdag 12 oktober 2016 11:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dit soort generaliseringen dragen niets bij en zijn gewoonweg niet waar.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Besturen kun je dat niet eens meer noemen. Mooi weer spelen terwijl de poep steeds harder stinkt.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 12:03 schreef Eenskijken het volgende:
en de politiek laat het voortmodderen want niemand durft z'n vingers eraan te branden.
en dan over 5 a 10 jaar....
pff ik moet er niet aan denken.
Daar hoef je geen vergelijking voor te treffen lijkt me.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 11:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Juist moet je dat vergelijken. De vergelijking trekken omdat je dat NOOIT hier wil hebben.
Geen flikker doen in de probleemwijken en nu je kop in het zand steken, dan komen ze er wel.
Zeker niet, maar die verschillen dwangmatig toeschuiven aan etniciteit (zaken waar mensen in beginsel geen flikker aan kunnen doen, want ja - je bent geboren waar je bent geboren) i.p.v. eigen verantwoordelijkheid zorgt alleen voor grotere problemen. Middel is dan erger dan kwaal.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 11:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Omgekeerd ook niet, als je de verschillen die er zijn dwangmatig onder het tapijt schuift..
Over welke troep heb je het precies. Of is dit zogenaamd stoere taal en bedoel je gewoonweg Afrikanen.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 11:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ziet er prima uit ja. Waarom blijft die troep niet daar dan?
Waar is dit eigenlijk?quote:Op woensdag 12 oktober 2016 11:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben voor.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 13:21 schreef Peachbird het volgende:
Enige optie ter oplossing van dit probleem hoe cru en fout het ook klinkt in de fluwelen oortjes van sjws en dergerlijk linksvolk is met het leger die wijken als oorlogszone behandelen en al het crimineel tuig dat daar met geweld reageert ter plaatse als enemy combatant neerschieten.
Hear hear!!quote:Op woensdag 12 oktober 2016 13:21 schreef Peachbird het volgende:
Enige optie ter oplossing van dit probleem hoe cru en fout het ook klinkt in de fluwelen oortjes van sjws en dergerlijk linksvolk is met het leger die wijken als oorlogszone behandelen en al het crimineel tuig dat daar met geweld reageert ter plaatse als enemy combatant neerschieten.
Sterker nog, in Freetown zal het waarschijnlijk gezelliger zijn dan daar, met authentieke marktjes en cultuur.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 11:06 schreef Lothiriel het volgende:
En precies ook 0 Fransen
Clichy-sous-Bois, het klinkt heel mooi en dan tref je een stad aan in "Afrikaanse" staat, gelijk Freetown ofzo.
Omdat de mensen die daar wonen een perfecte bestemming voor hun tuig gevonden hebben: Europa. Dat houdt bij hun de boel lekker netjesquote:Op woensdag 12 oktober 2016 11:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ziet er prima uit ja. Waarom blijft die troep niet daar dan?
quote:Op woensdag 12 oktober 2016 15:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Sterker nog, in Freetown zal het waarschijnlijk gezelliger zijn dan daar, met authentieke marktjes en aids en cultuur.
Het kansloze uitschot zit natuurlijk in Parijs.
Het ziet er behoorlijk kleurrijk uit! In huize Rosenmöller kan de vlag uit.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 10:56 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat soort gebieden veranderen gewoon in Afrika. Zo zie je dat het niet aan de grond ligt, maar aan de mensen die erop wonen.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 10:56 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
het enige wat je kan hopen is dat ze in frankrijk ook allemaal nog aids kunnen krijgen.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 21:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat soort gebieden veranderen gewoon in Afrika. Zo zie je dat het niet aan de grond ligt, maar aan de mensen die erop wonen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volgens bepaalde users in dit topic mag je dat niet zeggen, dat is generaliseren...quote:Op woensdag 12 oktober 2016 21:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat soort gebieden veranderen gewoon in Afrika. Zo zie je dat het niet aan de grond ligt, maar aan de mensen die erop wonen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Allicht, de onderklasse heeft men geëxporteerd.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 11:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 12 oktober 2016 11:04 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Alleen als er grote rellen zijn wordt het nog wel eens schoongeveegd, maar inderdaad het is gewoon een ministaat op zich geworden, andere wetten, andere regels, normen en waarden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Moeten daar niet wat nieuwe tandartsen, architecten, chirurgen en ander hoogopgeleide individuen heen om dat volksbuurtje weer een beetje vlot te trekken?quote:Op woensdag 12 oktober 2016 10:56 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat lijkt idd de enige optie ja :Squote:Op woensdag 12 oktober 2016 13:21 schreef Peachbird het volgende:
Verdomme wat een klote wijk.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 10:56 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vertel, het klinkt alsof je er veel vanaf weet.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 22:45 schreef Stabiel het volgende:
Karma.
Hadden de Fransen maar nooit hun grote neus in Noord-en Midden-Afrika moeten steken. Overigens komt dit bij lange na niet in de buurt van hetgeen dat Frankrijk in Algerije heeft aangericht.
Laten we hopen dit niet in NL gebeurt.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 21:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit inderdaad. De binnenstad van Parijs is overigens ook al aan dezelfde transformatie onderhevig:quote:Op woensdag 12 oktober 2016 21:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met enige regelmaat meldt de media dat het toerisme in Parijs nog altijd te lijden heeft onder de recente terroristische aanslagen.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 00:40 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Dit inderdaad. De binnenstad van Parijs is overigens ook al aan dezelfde transformatie onderhevig:
Braboneger is daar een perfect voorbeeld van. Goed geïntegreerd, grappig en zegt ook nog eens waar het goddomme op staat.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 00:55 schreef Europa100 het volgende:
en sommige vind ik ook leuke mensen.
Begint aardig donker te worden in de lichtstad.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 01:12 schreef Physsic het volgende:
[..]
Met enige regelmaat meldt de media dat het toerisme in Parijs nog altijd te lijden heeft onder de recente terroristische aanslagen.
Uit mijn omgeving begrijp ik dat die aanslagen niet de enige oorzaak is van het matige toerisme.
Ondanks dat elk land anders is zijn het toch vaak de Marokkanen die de scepter zwaaien in overlast en criminaliteitscijfers of in ieder geval hoog in die lijstjes staan. Nederland, België, Frankrijk, Zweden, Duitsland. Dat geeft toch te denken. Dat heeft daarentegen weer weinig met het Marokkaan zijn an sich te maken, waarschijnlijk is grotendeels het absolute afvoerputje van Marokko naar Europa gekomen. Als je Nederlandse kampers en tokkies naar het buitenland stuurt, gaat het ook niet zo goed...quote:Op woensdag 12 oktober 2016 11:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik het over een combinatie van factoren. Als jij de problematiek specifiek wil koppelen aan etnische komaf, ga je gang... daar ben je Frontpage redacteur voor.
In India niet. Daar ligt gewoon overal rotzooi.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 11:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Niet alleen die groep hoor.
Ik sprak een jongen die in Zuid Amerika gefietst heeft. Je kon aan de hoeveelheid rotzooi in het landschap zien hoe dicht je bij een stad was
Waar is dit? Ben wel benieuwd.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 11:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar waarom accepteren we hier in het Westen hordes tokkies? Het matcht helemaal niet met onze diensten/kennismaatschappij.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 07:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ondanks dat elk land anders is zijn het toch vaak de Marokkanen die de scepter zwaaien in overlast en criminaliteitscijfers of in ieder geval hoog in die lijstjes staan. Nederland, België, Frankrijk, Zweden, Duitsland. Dat geeft toch te denken. Dat heeft daarentegen weer weinig met het Marokkaan zijn an sich te maken, waarschijnlijk is grotendeels het absolute afvoerputje van Marokko naar Europa gekomen. Als je Nederlandse kampers en tokkies naar het buitenland stuurt, gaat het ook niet zo goed...
Dat moet je aan die linkse dwazen van destijds vragen. De rechtse partijen haalden een beperkt aantal migranten binnen als gastarbeider (in de jaren vijftig ook al gebeurd met Italianen, Spanjaarden en Joegoslaven die wel terugkeerden), links kwam met het idee van gezinshereniging en uitbreiding. Oorspronkelijk waren er maar 20k mensen in totaal namelijk. Notabene de SP ageerde hier wel tegen.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 08:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar waarom accepteren we hier in het Westen hordes tokkies? Het matcht helemaal niet met onze diensten/kennismaatschappij.
Maar niet alleen NL, de meeste Europese landen hebben hun grote steden tjokvol immigranten gestopt.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 08:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat moet je aan die linkse dwazen van destijds vragen. De rechtse partijen haalden een beperkt aantal migranten binnen als gastarbeider (in de jaren vijftig ook al gebeurd met Italianen, Spanjaarden en Joegoslaven die wel terugkeerden), links kwam met het idee van gezinshereniging en uitbreiding. Oorspronkelijk waren er maar 20k mensen in totaal namelijk. Notabene de SP ageerde hier wel tegen.
Hoe dan ook, het is gebeurd. Ik snap nog steeds niet waarom men het heeft laten gebeuren. De criminaliteitscijfers zijn omhoog gegaan, het drukt op de sociale zekerheid, heeft de tegenstellingen in het land vergroot et cetera.
Nou vind ik Nederland nog een redelijk paradijs vergeleken bij Frankrijk en België, maar dat betekent niet dat het beter had kunnen zijn als men visie had, daadkracht had getoond en het proces in goede, beheersbare banen had geleid.
Wat ik erg vind is dat er in de huidige discussie nog steeds mensen zijn die de feiten ontkennen en nogmaals hordes kanslozen uit onder andere Somalië en Eritrea willen binnenhalen.
Het stoort me vanuit mijn vakgebied (ik werk als ingenieur in het waterbeheer) sowieso mateloos dat het politici aan lef en visie ontbreekt om nu al vooruit te denken. De toekomstscenario's voor sub Sahara Afrika en het Midden-Oosten zien er wat klimaat betreft niet rooskleurig uit en tegelijkertijd blijven ze daar maar doorfokken. Het is echt geen vergezocht scenario dat Europa overlopen gaat worden.
Behalve Oost-Europa. Ik vind Oost-Europa echt een verademing. Goedkoop, er wonen mensen met passie en hun eigen cultuur is goed behouden gebleven. En je vindt er prachtige natuur.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 08:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar niet alleen NL, de meeste Europese landen hebben hun grote steden tjokvol immigranten gestopt.
Ik hoor goede verhalen over Tsjechië, Slowakije en Slovenië.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 08:42 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Behalve Oost-Europa. Ik vind Oost-Europa echt een verademing. Goedkoop, er wonen mensen met passie en hun eigen cultuur is goed behouden gebleven. En je vindt er prachtige natuur.
Ik zou er best willen wonen in de toekomst.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |