quote:Daar wordt aan de deur geklopt
Daar wordt aan de deur geklopt,
hard geklopt, zacht geklopt.
Daar wordt aan de deur geklopt.
Wie zou dat zijn ?
Wees maar gerust mijn kind.
Ik ben een goede vrind.
Want al ben ik zwart als roet,
'k Meen het toch goed.
Dat ziet er toch ook niet uit die gekleurde Pieten, dat is pas akward!quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:19 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Daar was al mee begonnen dus maar toen vonden pro Pieten het weer nodig de gekleurde Pieten tot de grond toe af te branden met hun boze toontjes.
Daar is dus echt niets grappigs aan.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:20 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Het is PowNed, alsof ik dat serieus neem.
Het is gewoon grappig.
Een ad hominem erin gooien is geen steekhoudend argument.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:16 schreef erodome het volgende:
[..]
Echt heel erg naief dit, sterker nog ongeloofwaardig.
'Je weet gewoon' is geen steekhoudend argument.quote:Ken de geschiedenis van piet zoals we hem nu hebben en je weet gewoon dat het van een donker persoon afkomt.
Iets gewoonweg een feit noemen, maakt het geen feit en is geen steekhoudend argument.quote:Zp is een karikatuur van een donker mens en dat is gewoonweg een feit.
Blijven herhalen dat het een karikatuur is, maakt het geen karikatuur en is geen steekhoudend argument.quote:Dat hede ten dage dat karikatuur niet meer negatief is doet daar niets vanaf.
Weet je was pas echt een discussie lastig, nee, onmogelijk maakt? Iemand die vanuit een bekrompen wereldje maar continue dezelfde mening blijft spuien, maar dat niet kan en/of wil onderbouwen. Want argumenten heb je niet, nul komma nul.quote:Dat ontkennen maakt de discussie alleen maar lastiger. Praat liever over of het wel kwalijk is dat er tegenwoordig een positief karikatuur wordt gebruikt. Dan kom je namelijk met echte argumenten ipv domme leugens.
Nee, dat laat juist zien dat mensen met een donkere huidskleur ook zoiets hebben van maak je niet zo druk, no spang brada en laten we de kindertjes gewoon blij maken!quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:24 schreef erodome het volgende:
[..]
Daar is dus echt niets grappigs aan.
Dat ook mensen van die afkomst fucked up vooroordelen aannemen maakt die vooroordelen niet ineens leuk. Laat juist zien hoe zwaar dat soort vooroordelen in kunnen werken.
Dat is gewoon een kwestie van smaak. Ik vind het dan weer smakeloos dat je je zwart schminkt als je weet dat er een negatieve historie achter schuilgaat.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:22 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Dat ziet er toch ook niet uit die gekleurde Pieten, dat is pas akward!
Piet moet gewoon zwart zijn, zo zwart als roet.
[ afbeelding ]
Sorry hoor, maar verdiep je in de geschiedenis van het piet figuur zoals het nu gevoerd wordt en het is gewoon een feit.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:24 schreef Zelva het volgende:
[..]
Een ad homimen erin gooien is geen steekhoudend argument.
[..]
'Je weet gewoon' is geen steekhoudend argument.
[..]
Iets gewoonweg een feit noemen, maakt het geen feit en is geen steekhoudend argument.
[..]
Blijven herhalen dat het een karikatuur is, maakt het geen karikatuur en is geen steekhoudend argument.
[..]
Weet je was pas echt een discussie lastig, nee, onmogelijk maakt? Iemand die vanuit een bekrompen wereldje maar continue dezelfde mening blijft spuien, maar dat niet kan en/of wil onderbouwen. Want argumenten heb je niet, nul komma nul.
Zwart als ROET als roet wit was geweest waren de Pieten WIT, waren dan een groep blanken actie gaan voeren? Ik denk het niet.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:25 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat is gewoon een kwestie van smaak. Ik vind het dan weer smakeloos dat je je zwart schminkt als je weet dat er een negatieve historie achter schuilgaat.
Ach, overdrijven is ook een vak.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:24 schreef erodome het volgende:
[..]
Daar is dus echt niets grappigs aan.
Dat ook mensen van die afkomst fucked up vooroordelen aannemen maakt die vooroordelen niet ineens leuk. Laat juist zien hoe zwaar dat soort vooroordelen in kunnen werken.
Aha, dus omdat we - nogal racistisch - zingen "ook al is hij zwart als roet, hij meent het toch goed" moeten we dit aspect in stand houden?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:29 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Zwart als ROET als roet wit was geweest waren de Pieten WIT, waren dan een groep blanken actie gaan voeren? Ik denk het niet.
Kijk dat mag van mij best geschrapt worden, genoeg andere liedjes.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:31 schreef Molurus het volgende:
[..]
Aha, dus omdat we - nogal racistisch - zingen "ook al is hij zwart als roet, hij meent het toch goed" moeten we dit aspect in stand houden?
Ontduiken en omkeren van de bewijslast is geen steekhoudend argument.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:26 schreef erodome het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar verdiep je in de geschiedenis van het piet figuur zoals het nu gevoerd wordt en het is gewoon een feit.
Ook deze ad hominem is geen steekhoudend argument.quote:Echt helemaal niemand die zich er serieus in heeft verdiept die anders zegt (wel dat het nu niet meer kwalijk is!).
Als we hem nou gewoon Piet noemen? Probleem opgelost.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:32 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Kijk dat mag van mij best geschrapt worden, genoeg andere liedjes.
Maar de man heet ZWARTE Piet, niet gele Piet of rode Piet.
Waar komt ZP precies vandaan dan, dat hele blackface verhaal klopt niet, dat weet je?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:26 schreef erodome het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar verdiep je in de geschiedenis van het piet figuur zoals het nu gevoerd wordt en het is gewoon een feit.
Echt helemaal niemand die zich er serieus in heeft verdiept die anders zegt (wel dat het nu niet meer kwalijk is!).
Zulke domme liedjes worden dan ook tegenwoordig niet meer geschrevenquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:29 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Zwart als ROET als roet wit was geweest waren de Pieten WIT, waren dan een groep blanken actie gaan voeren? Ik denk het niet.
Welk probleem?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:33 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als we hem nou gewoon Piet noemen? Probleem opgelost.
Zo wordt hij ook bij het Sinterklaasjournaal genoemd. Wegwijspiet ,Hoofdpiet, nooit 'zwart' ervoor.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:33 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als we hem nou gewoon Piet noemen? Probleem opgelost.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:34 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Zo wordt hij ook bij het Sinterklaasjournaal genoemd. Wegwijspiet ,Hoofdpiet, nooit 'zwart' ervoor.
Niks mis mee en het boeit kinderen al helemaal nietquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:34 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Zo wordt hij ook bij het Sinterklaasjournaal genoemd. Wegwijspiet ,Hoofdpiet, nooit 'zwart' ervoor.
Daarom zeg ik, in der loop der jaren is het aangepast en nu is het prima.quote:
Heel veel mensen hebben bij iets wel pijnlijke associaties. Dat maakt het niet tot een maatschappelijk probleem, ook niet als je heel hard gaat schreeuwen.quote:
Toch zijn ze echt zwart, niet geel of rood.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:35 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Niks mis mee en het boeit kinderen al helemaal niet
Amen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:36 schreef Zelva het volgende:
[..]
Heel veel mensen hebben bij iets wel pijnlijke associaties. Dat maakt het niet tot een maatschappelijk probleem.
Als het geen essentieel onderdeel is, en dat is het in dit geval niet, kun je er wel rekening mee houden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:36 schreef Zelva het volgende:
[..]
Heel veel mensen hebben bij iets wel pijnlijke associaties. Dat maakt het niet tot een maatschappelijk probleem.
We zijn dan ook nog steeds in discussie over de kleur van Pietquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:36 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Toch zijn ze echt zwart, niet geel of rood.
Je weet dat het fictieve personages betreft, toch?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:36 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Toch zijn ze echt zwart, niet geel of rood.
Dat kun jij niet voor de rest van Nederland bepalen lijkt me.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:36 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als het geen essentieel onderdeel is, en dat is het in dit geval niet
Nee, wat vertel je me nou.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:37 schreef Molurus het volgende:
[..]
Je weet dat het fictieve personages betreft, toch?
Molurus is stiekem Mark Rutte, wist je dat niet?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:38 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dat kun jij niet voor de rest van Nederland bepalen lijkt me.
Ja en ik vind het prima zo.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:37 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
We zijn dan ook nog steeds in discussie over de kleur van Piet
Zit onze Premier ook op FOK!?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Molurus is stiekem Mark Rutte, wist je dat niet?
Dat kan ik zeker wel.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:38 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dat kun jij niet voor de rest van Nederland bepalen lijkt me.
ZP is gebaseerd op een karikatuur van een neger.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:40 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ja en ik vind het prima zo.
ZP is geen 'neger', maar een fictief personage.
Nee, gewoon nee. Hoe arrogant ben je dan?quote:
Iemand die dat essentieel noemt lijkt mij ondubbelzinnig een racist.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:41 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Nee, gewoon nee. Hoe arrogant ben je dan?![]()
Waarom doet jouw mening er meer toe dan 'de rest'?
Ik zij net al tegen iemand anders dat er vele verhalen zijn over de afkomst van ZP.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:41 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
ZP is gebaseerd op een karikatuur van een neger.
Iemand die het prima vindt dat ZP zwart is en denkt dat dat van belang is bij intochten is een racist?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:42 schreef Molurus het volgende:
[..]
Iemand die dat essentieel noemt lijkt mij ondubbelzinnig een racist.
ZP is afgebeeld als de zwarte negerslaafjes die de rijke Spanjaarden vroeger hadden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:16 schreef erodome het volgende:
Zp is een karikatuur van een donker mens en dat is gewoonweg een feit. Dat hede ten dage dat karikatuur niet meer negatief is doet daar niets vanaf.
Niet, mensen die om dit soort shit gaan vechten zijn echt bijzonder achterlijk.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:43 schreef Andromache het volgende:
Heerlijk, het is nog maar oktober. Wanneer begint het matten?
Dat weten we wel zeker.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:42 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ik zij net al tegen iemand anders dat er vele verhalen zijn over de afkomst van ZP.
Kort gezegd, het is te lang geleden we zullen het nooit zeker weten.
Nou prima, geef maar een bron dan ga ik dat lezen.quote:
Jij denkt dat die allemaal vinden dat het essentieel is dat Piet zwart is? Kom nou.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:44 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Iemand die het prima vindt dat ZP zwart is en denkt dat dat van belang is bij intochten is een racist?
Wel veel racisten bij al die intochten.
Bronnen worden er al 31 deeltjes gegevenquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:46 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Nou prima, geef maar een bron dan ga ik dat lezen.
Ik weet wel zeker dat je die niet kan geven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Bij intochten wel ja, Sinterklaasjournaal is ook best leidend hierin.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:47 schreef Molurus het volgende:
[..]
Jij denkt dat die allemaal vinden dat het essentieel is dat Piet zwart is? Kom nou.
Bovendien zullen die mensen nog steeds een goede reden moeten hebben om dat te vinden. Die heb ik nog niet gehoord, ook niet van jou.
Ik vraag het aan jou.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:48 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Bronnen worden er al 31 deeltjes gegeven
Maar wat is dan die goede reden om te vinden dat het essentieel is dat Piet zwart is?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:49 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Bij intochten wel ja, Sinterklaasjournaal is ook best leidend hierin.
Wat je thuis doet om het te vieren zal mij een zorg wezen.
Nog maar een keer het verhaal van Sint Nicolaas:quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:33 schreef BoneThugss het volgende:
Waar komt ZP precies vandaan dan, dat hele blackface verhaal klopt niet, dat weet je?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |