We zijn dan ook nog steeds in discussie over de kleur van Pietquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:36 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Toch zijn ze echt zwart, niet geel of rood.
Je weet dat het fictieve personages betreft, toch?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:36 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Toch zijn ze echt zwart, niet geel of rood.
Dat kun jij niet voor de rest van Nederland bepalen lijkt me.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:36 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als het geen essentieel onderdeel is, en dat is het in dit geval niet
Nee, wat vertel je me nou.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:37 schreef Molurus het volgende:
[..]
Je weet dat het fictieve personages betreft, toch?
Molurus is stiekem Mark Rutte, wist je dat niet?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:38 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dat kun jij niet voor de rest van Nederland bepalen lijkt me.
Ja en ik vind het prima zo.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:37 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
We zijn dan ook nog steeds in discussie over de kleur van Piet
Zit onze Premier ook op FOK!?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Molurus is stiekem Mark Rutte, wist je dat niet?
Dat kan ik zeker wel.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:38 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dat kun jij niet voor de rest van Nederland bepalen lijkt me.
ZP is gebaseerd op een karikatuur van een neger.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:40 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ja en ik vind het prima zo.
ZP is geen 'neger', maar een fictief personage.
Nee, gewoon nee. Hoe arrogant ben je dan?quote:
Iemand die dat essentieel noemt lijkt mij ondubbelzinnig een racist.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:41 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Nee, gewoon nee. Hoe arrogant ben je dan?![]()
Waarom doet jouw mening er meer toe dan 'de rest'?
Ik zij net al tegen iemand anders dat er vele verhalen zijn over de afkomst van ZP.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:41 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
ZP is gebaseerd op een karikatuur van een neger.
Iemand die het prima vindt dat ZP zwart is en denkt dat dat van belang is bij intochten is een racist?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:42 schreef Molurus het volgende:
[..]
Iemand die dat essentieel noemt lijkt mij ondubbelzinnig een racist.
ZP is afgebeeld als de zwarte negerslaafjes die de rijke Spanjaarden vroeger hadden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:16 schreef erodome het volgende:
Zp is een karikatuur van een donker mens en dat is gewoonweg een feit. Dat hede ten dage dat karikatuur niet meer negatief is doet daar niets vanaf.
Niet, mensen die om dit soort shit gaan vechten zijn echt bijzonder achterlijk.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:43 schreef Andromache het volgende:
Heerlijk, het is nog maar oktober. Wanneer begint het matten?
Dat weten we wel zeker.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:42 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ik zij net al tegen iemand anders dat er vele verhalen zijn over de afkomst van ZP.
Kort gezegd, het is te lang geleden we zullen het nooit zeker weten.
Nou prima, geef maar een bron dan ga ik dat lezen.quote:
Jij denkt dat die allemaal vinden dat het essentieel is dat Piet zwart is? Kom nou.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:44 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Iemand die het prima vindt dat ZP zwart is en denkt dat dat van belang is bij intochten is een racist?
Wel veel racisten bij al die intochten.
Bronnen worden er al 31 deeltjes gegevenquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:46 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Nou prima, geef maar een bron dan ga ik dat lezen.
Ik weet wel zeker dat je die niet kan geven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Bij intochten wel ja, Sinterklaasjournaal is ook best leidend hierin.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:47 schreef Molurus het volgende:
[..]
Jij denkt dat die allemaal vinden dat het essentieel is dat Piet zwart is? Kom nou.
Bovendien zullen die mensen nog steeds een goede reden moeten hebben om dat te vinden. Die heb ik nog niet gehoord, ook niet van jou.
Ik vraag het aan jou.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:48 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Bronnen worden er al 31 deeltjes gegeven
Maar wat is dan die goede reden om te vinden dat het essentieel is dat Piet zwart is?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:49 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Bij intochten wel ja, Sinterklaasjournaal is ook best leidend hierin.
Wat je thuis doet om het te vieren zal mij een zorg wezen.
Nog maar een keer het verhaal van Sint Nicolaas:quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:33 schreef BoneThugss het volgende:
Waar komt ZP precies vandaan dan, dat hele blackface verhaal klopt niet, dat weet je?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |