quote:Daar wordt aan de deur geklopt
Daar wordt aan de deur geklopt,
hard geklopt, zacht geklopt.
Daar wordt aan de deur geklopt.
Wie zou dat zijn ?
Wees maar gerust mijn kind.
Ik ben een goede vrind.
Want al ben ik zwart als roet,
'k Meen het toch goed.
quote:Anti-Zwarte Piet-activist Jerry Afriyie krijgt van de rechtbank geen straf. Het Openbaar Ministerie eiste twee weken geleden een geldboete van 1500 euro omdat Afriyie zich zou hebben verzet tegen zijn aanhouding en een agent zou hebben mishandeld.
Bij de intocht van Sinterklaas in Gouda in 2014 was er een opstootje. Voor- en tegenstanders van Zwarte Piet verzamelden zich bij het stadhuis waar van de burgemeester niet mocht worden geprotesteerd. De sfeer werd grimmig en de politie pakte 90 voor- en tegenstanders van Zwarte Piet op.
Afriyie is de enige die voor de rechter moest komen, omdat hij zich volgens het OM verzette tegen zijn arrestatie. Maar de rechter vindt dat de politie te hard tegen hem optrad bij zijn aanhouding. De rechter vindt wel dat hij de agent niet had mogen knijpen, maar vindt het gezien de situatie op dat moment begrijpelijk dat hij dat deed.
De rechter vindt dat door de aanhoudingen ook het recht op de vrijheid van meningsuiting onterecht is ingeperkt.
Van mij mag je de TT veranderen (die was niet van mij) maar de uitspraak van de rechter is volkomen terechtquote:Op donderdag 6 oktober 2016 16:34 schreef Perrin het volgende:
(zowel TT als de uitspraak van de rechter)
Ik vind het beschamend hoe ze daar buiten het aangewezen gebied hun mening op nare wijze opdrongen aan de vele kindertjes die daar waren voor een leuke dag.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 16:36 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Van mij mag je de TT veranderen (die was niet van mij) maar de uitspraak van de rechter is volkomen terecht
Kijk nu uit naar de volgende keer.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 16:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik vind het beschamend hoe ze daar buiten het aangewezen gebied hun mening op nare wijze opdrongen aan de vele kindertjes die daar waren voor een leuke dag.
Je kan het beschamend vinden maar het is niet strafbaar.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 16:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik vind het beschamend hoe ze daar buiten het aangewezen gebied hun mening op nare wijze opdrongen aan de vele kindertjes die daar waren voor een leuke dag.
Blijkbaar, ja. Dit jaar zullen ze vast weer proberen het kinderfeest op zo'n vervelende manier te verstoren, vrees ik.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 16:46 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Je kan het beschamend vinden maar het is niet strafbaar.
Als je geen leven hebt ga je inderdaad een kinderfeest verpesten.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 16:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Blijkbaar, ja. Dit jaar zullen ze vast weer proberen het kinderfeest op zo'n vervelende manier te verstoren, vrees ik.
Laten we er het beste van hopen. Het Surinaams Inspraak Orgaan heeft de gezamenlijke verklaring ook ondertekend, dus wellicht een kentering in de manier van optreden.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 16:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Blijkbaar, ja. Dit jaar zullen ze vast weer proberen het kinderfeest op zo'n vervelende manier te verstoren, vrees ik.
quote:De verklaring is ondertekend door onder meer het Sint Nicolaas Genootschap Nederland, de Stichting Sinterklaasintocht Amsterdam, het Surinaams Inspraak Orgaan, het Kenniscentrum Immaterieel Erfgoed Nederland, RTL en de gemeente Maassluis. In die laatste plaats is dit jaar de landelijke intocht van de Sint. De NTR, de omroep van het Sinterklaasjournaal, was wel uitgenodigd, maar deed niet mee aan het overleg.
Niet door alle volkeren maar de volkeren die het niet doen geven er wel de opdracht voor, waaronder de meeste Nederlanders, bijvoorbeeld op het moment dat je een smartphone of kledingstuk koopt.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 05:55 schreef Elzies het volgende:
Neuh. slavernij is nog altijd actueel en wordt door alle volkeren en etniciteiten ter wereld uitgevoerd.
Wat zijn dat voor clubjes? Lobbyclubjes zoals CIDI?quote:Op donderdag 6 oktober 2016 16:53 schreef Kijkertje het volgende:
Surinaams Inspraak Orgaan
...
Kenniscentrum Immaterieel Erfgoed
Alle clubjes lobbyen en kan je zelf niet even googlen?quote:Op donderdag 6 oktober 2016 17:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat zijn dat voor clubjes? Lobbyclubjes zoals CIDI?
Gelukkig komt de NVU ook naar de intocht, zo heeft de partij aangekondigd. Dat gaat dus helemaal goed komen.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 16:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die waren niet uitgenodigd bij Asscher, dan krijg je datquote:Op donderdag 6 oktober 2016 17:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gelukkig komt de NVU ook naar de intocht, zo heeft de partij aangekondigd. Dat gaat dus helemaal goed komen.
Ik heb geen zin om het te Duckduckgo'en aangezien de kans groot is dat je enkel een website van het clubje zelf vindt en je daar waarschijnlijk niet wijzer van wordt. Dat is mijn ervaring met dit soort onbekende clubjes. Je ziet dat vaker in Nederland: 1 man tot een paar man die zo'n clubje oprichten, hiermee doen alsof ze veel mensen vertegenwoordigen en die zodoende ineens mee mogen praten. Ik wil simpelweg even weten of dat het een serieus te nemen club is (honderdduizenden leden) of dat het hier weer om zo'n clubjes gaat die een paar leden hebben.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 17:40 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Alle clubjes lobbyen en kan je zelf niet even googlen?
Ik weet dat ook niet maar ik ga ervan uit dat Asscher zich daar wel mee bezig gehouden heeftquote:Op donderdag 6 oktober 2016 17:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb geen zin om het te Duckduckgo'en aangezien de kans groot is dat je enkel een website van het clubje zelf vindt en je daar waarschijnlijk niet wijzer van wordt. Dat is mijn ervaring met dit soort onbekende clubjes. Je ziet dat vaker in Nederland: 1 man tot een paar man die zo'n clubje oprichten, hiermee doen alsof ze veel mensen vertegenwoordigen en die zodoende ineens mee mogen praten. Ik wil simpelweg even weten of dat het een serieus te nemen club is (honderdduizenden leden) of dat het hier weer om zo'n clubjes gaat die een paar leden hebben.
Daar ging ik in het verleden ook vanuit bij politici toen ik nog groen achter mijn oren en naļef was, toen bleek het om eenmansclubjes te gaan.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 17:47 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik weet dat ook niet maar ik ga ervan uit dat Asscher zich daar wel mee bezig gehouden heeft
En toen was je zo teleurgesteld dat je alle vertrouwen in de politiek hebt verlorenquote:Op donderdag 6 oktober 2016 17:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Daar ging ik in het verleden ook vanuit bij politici toen ik nog groen achter mijn oren en naļef was, toen bleek het om eenmansclubjes te gaan.
Dit. Vrijheid van meningsuiting is één ding. Door nogal opdringerig gedrag kom je op het punt dat je andermans vrijheid begint aan te tasten.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 16:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nee, toen kwam ik erachter hoe het in dit landje werkt.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 17:53 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
En toen was je zo teleurgesteld dat je alle vertrouwen in de politiek hebt verloren![]()
Misschien moet je niet te veel ervan verwachten, dan valt het iig mee
Vertel me alsjeblieft dat ze deze keer niet bezwijken uit angst voor ingegooide ruiten of zo.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 18:06 schreef Dance99Vv het volgende:
Gelukkig heeft het bedrijfsleven uit al die ophef leering getrokken, he Jumbo,Hema AH e.a.
Helaas heb je daarmee een punt, in de bouwsector, de postsector en de thuiszorgsector zit het akelig dicht tegen slavernij aan. Mensen ontslaan en hen vervolgens als schijnzelfstandige laten werken.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 18:10 schreef KingRadler het volgende:
Slavernij bestaat nog altijd in Nederland er zijn genoeg mensen die te weinig zwart krijgen uitbetaald.
Of met behoud van uitkeringquote:Op donderdag 6 oktober 2016 20:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Helaas heb je daarmee een punt, in de bouwsector, de postsector en de thuiszorgsector zit het akelig dicht tegen slavernij aan. Mensen ontslaan en hen vervolgens als schijnzelfstandige laten werken.
OH NOES DENK AAN THE CHILDREN!!!! NOT THE CHILDREN!!!!!quote:Op donderdag 6 oktober 2016 16:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja, dat heeft een gemeente in Nederland gedaan. Vuilnismannen ontslaan en hen vervolgens met behoud van uitkering laten werken. Dat komt nog het meest in de buurt van slavernij. Hell, dat is slavernij.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 20:21 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Of met behoud van uitkering(nog goedkoper)
maar zwarte piet ziet er niet precies zo uit als zwarten eruit zienquote:Op donderdag 6 oktober 2016 21:20 schreef alwaysbenice het volgende:
Het komt uit een veel racistischere tijd, het lijkt een beetje op de slavenhandel en...
hij moet er per se uit zien als een stereo type neger (uit die tijd); pikzwart, zwart krul haar, rode lippenstift etc. - niet 'zwart door de schoorsteen'.
Of we het allemaal ooit zo gemeend hebben of niet, maakt niet uit. Het is raar dat ondanks het nare verleden, de dubieuze intentie (van vroeger) we nog steeds per se willen dat ze precies als zwarten eruit zien.
Ik ben trots op het verleden van mijn prachtige land, Nederland, blijf verdomme af van onze cultuur.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 21:20 schreef alwaysbenice het volgende:
Het komt uit een veel racistischere tijd, het lijkt een beetje op de slavenhandel en...
hij moet er per se uit zien als een stereo type neger (uit die tijd); pikzwart, zwart krul haar, rode lippenstift etc. - niet 'zwart door de schoorsteen'.
Of we het allemaal ooit zo gemeend hebben of niet, maakt niet uit. Het is raar dat ondanks het nare verleden, de dubieuze intentie (van vroeger) we nog steeds per se willen dat ze precies als zwarten eruit zien.
Tja, dat is jouw interpretatie, niet de mijne.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 21:20 schreef alwaysbenice het volgende:
Totaal niet mee eens.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 21:20 schreef alwaysbenice het volgende:
Nou.... het zijn mensen die de cultuur maken en dus ook andere meningen en gebruiken toevoegen. Heel normaal .quote:Op donderdag 6 oktober 2016 23:35 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ik ben trots op het verleden van mijn prachtige land, Nederland, blijf verdomme af van onze cultuur.
Wat was er dan anders in die tijd om die pieten mee te verven, niks dan roet of schoensmeer, en dan vermoed ik dat die schoensmeer in die tijd niet zomaar af te spoelen was?quote:Op donderdag 6 oktober 2016 23:48 schreef Montagui het volgende:
[..]
Tja, dat is jouw interpretatie, niet de mijne.
Ben je nu sarcastisch of...quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 00:25 schreef DrDentz het volgende:
We gaan toch ook niet Holle Bolle Gijs weghalen omdat dikzakken zich aangesproken voelen? Kom nou toch.
De gedachte dat jij er als Zwarte Piet uit zou zien is ronduit angstaanjagend.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 22:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar zwarte piet ziet er niet precies zo uit als zwarten eruit zien
ik als gekleurde medelander vind dat zelfs een hele gekke, en imo een tikje racistische gedachte ... sterker nog mijn hele bleke broer vind het een hele gekke en in zijn ogen een tikje racistische gedachte dat mensen denken dat hij denkt dat zwarte piet er precies zo als mij uit ziet
hell al zou hij er precies zo uit zien ... hoe is dat erg?
het is niet alsof hij veel dingen verkeerd doet ofzo
Zwarte Piet wordt al jaren aangepast. Van regenboogpiet tot stroopwafel- en roetpieten. Zelfs clownspieten, blanke pieten en een zwarte Sinterklaas passeerde de revue. Winkels hebben de omslag van hun producten aangepast of afbeeldingen van zwarte piet achterwege gelaten.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 22:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar zwarte piet ziet er niet precies zo uit als zwarten eruit zien
ik als gekleurde medelander vind dat zelfs een hele gekke, en imo een tikje racistische gedachte ... sterker nog mijn hele bleke broer vind het een hele gekke en in zijn ogen een tikje racistische gedachte dat mensen denken dat hij denkt dat zwarte piet er precies zo als mij uit ziet
hell al zou hij er precies zo uit zien ... hoe is dat erg?
het is niet alsof hij veel dingen verkeerd doet ofzo
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |