abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 19:31:45 #126
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166268438
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 19:24 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

En daar wacht ik dan ook weer op, zodat men wetenschappelijk zal vaststellen dat (macro)evolutie onmogelijk is.
Wat.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_166268604
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 19:09 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Kan je een religie uit het verleden nog wel een religie noemen als men het nu niet meer gelooft?
Ik zou niet weten waarom niet? Los daarvan lijkt het me onlogisch dat de eventuele ware god zich heel veel aantrekt van wat stervelingen vinden en of ze wel of niet voor hem buigen :P

Hoeveel mensen moeten er minimaal geloven voordat het een 'echte' religie is anders? De meeste stemmen gelden?
Conscience do cost.
pi_166270214
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 18:52 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Only Kenny.
Oh, díé Kenny
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_166270253
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 19:40 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom niet? Los daarvan lijkt het me onlogisch dat de eventuele ware god zich heel veel aantrekt van wat stervelingen vinden en of ze wel of niet voor hem buigen :P

Hoeveel mensen moeten er minimaal geloven voordat het een 'echte' religie is anders? De meeste stemmen gelden?
Twee mensen is een kerk, drie een kerkscheuring.
pi_166270354
We geloven slechts in God omdat de mens een neiging richting volledige kennis heeft. God vult die gaatjes in onze kennis. Echter, de God die we daarvoor maken is een illusie (transcendental illusion, zie Kant in het twee deel van de eerste Kritiek).
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 06:36:48 #131
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166277609
Er geloven nog steeds mensen in Odin.

quote:

[..]

^O^

quote:
Ligt eraan wie het moet beoordelen en waarom.
In landen waar officiële of erkende religies zijn, zijn er regels voor, bij ons niet op dat niveau.
pi_166277731
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 19:24 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

En daar wacht ik dan ook weer op, zodat men wetenschappelijk zal vaststellen dat (macro)evolutie onmogelijk is.
Oké. Kun je me dan vertellen waar de teckel van nature leeft?
pi_166281739
quote:

[..]

Een eventuele god die sterk op de oppervlakkige mens lijkt, heeft het er maar moeilijk mee hoor wat stervelingen vinden. :P
quote:
Nee, niet meeste stemmen gelden. Geen slappe democratie in religie. :D
Maar als een religie dood, verbannen en verdwenen is, dan lijkt mij dat de god daarvan ook niet meer te vinden is. Wordt wat lastiger als die god dan net juist De Waarheid blijkt te zijn.
pi_166281754
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 07:56 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Oké. Kun je me dan vertellen waar de teckel van nature leeft?
Kan je me vertellen waarom je als 'een gelovige' reageert en waar zo'n reactie van een ongelovige vandaan komt? :7
pi_166281794
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 19:29 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Definieer een soort.
Misschien kan de onzekere atheist mij vertellen waarom ongelovigen als gelovigen kunnen reageren?
Of moet ik eerst 'reactie' voor je definiëren. :7
pi_166281796
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 14:42 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Kan je me vertellen waarom je als 'een gelovige' reageert en waar zo'n reactie van een ongelovige vandaan komt? :7
Ik vind zaken als wetenschapsontkenning, geloof in bovennatuurlijke zaken, complotttheorieën en kwakzalverij verschrikkelijk interessant. Dus als ik er eentje tegenkom, dan ben ik meestal wel nieuwsgierig hoe die persoon zijn overtuigingen combineert met de werkelijkheid.

Ga je nu zeggen waar de teckel van nature voorkomt? Iedere andere hondensoort mag ook, als je dat leuker vindt.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 29-10-2016 14:48:23 ]
pi_166281802
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 14:40 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Een eventuele god die sterk op de oppervlakkige mens lijkt, heeft het er maar moeilijk mee hoor wat stervelingen vinden. :P

[..]

Maar als een religie dood, verbannen en verdwenen is, dan lijkt mij dat de god daarvan ook niet meer te vinden is. Wordt wat lastiger als die god dan net juist De Waarheid blijkt te zijn.
De egyptische goden zijn goede voorbeelden van hervonden goden, toen de hieroglyfen in de negentiende eeuw werden ontcijferd kregen de egyptische goden weer volgelingen in het westen. Een godsdienst is een meme die zich voortplant via doorgegeven bericht, ook als dat bericht jarenlang begraven gelegen heeft. De sterkste godsdienst is de meme die evolutionair het beste overleeft, zij het door aggressie van zijn volgelingen, zij het door aanstekelijke goede werken van zijn volgelingen, of een uitzicht op een leven na de dood.
pi_166282121
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 14:40 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Misschien lijkt hij wel op mij en staat hij boven dergelijke oppervlakkigheden 8-)

quote:
Maar als een religie dood, verbannen en verdwenen is, dan lijkt mij dat de god daarvan ook niet meer te vinden is.
Maar waarom dan?
quote:
Wordt wat lastiger als die god dan net juist De Waarheid blijkt te zijn.
Als een god de 'waarheid' is en dus echt bestaat dan lijkt het me dat hij ook niet zo makkelijk verdwijnt :P
Conscience do cost.
pi_166284917
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 15:04 schreef ems. het volgende:

[..]

Misschien lijkt hij wel op mij en staat hij boven dergelijke oppervlakkigheden 8-)

[..]

Maar waarom dan?

[..]

Als een god de 'waarheid' is en dus echt bestaat dan lijkt het me dat hij ook niet zo makkelijk verdwijnt :P
Hangt er helemaal van af hoe je god definieert, "onvindbaar" kan ook een definitie zijn hè. :P
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 17:40:41 #140
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_166284947
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 14:46 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

De egyptische goden zijn goede voorbeelden van hervonden goden, toen de hieroglyfen in de negentiende eeuw werden ontcijferd kregen de egyptische goden weer volgelingen in het westen. Een godsdienst is een meme die zich voortplant via doorgegeven bericht, ook als dat bericht jarenlang begraven gelegen heeft. De sterkste godsdienst is de meme die evolutionair het beste overleeft, zij het door aggressie van zijn volgelingen, zij het door aanstekelijke goede werken van zijn volgelingen, of een uitzicht op een leven na de dood.
Een hersenvirus.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_166595688
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 15:04 schreef ems. het volgende:
Maar waarom dan?

Alsof je theoretisch moet kiezen uit 2 modellen. Bestaat een god omdat er in die god wordt geloofd en wanneer er niet meer in geloofd wordt, dan verdwijnt de god?
Of is er een waarheid ongeacht of mensen erin geloven?

Maar de logische vraag voor mij is dan, kan een waarheid in de vorm van een god voort blijven bestaan op aarde zonder dat er ook maar 1 mens erin gelooft? Hoe slap is die waarheid dan, dat niet 1 het gelooft? En even buiten beschouwing gelaten dat er op rottummerplaat ofzo een bijbel ligt van een nog onontdekte god die dan net toevallig de enige waarheid is.
pi_166595714
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 14:45 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik vind zaken als wetenschapsontkenning, geloof in bovennatuurlijke zaken, complotttheorieën en kwakzalverij verschrikkelijk interessant. Dus als ik er eentje tegenkom, dan ben ik meestal wel nieuwsgierig hoe die persoon zijn overtuigingen combineert met de werkelijkheid.

Ga je nu zeggen waar de teckel van nature voorkomt? Iedere andere hondensoort mag ook, als je dat leuker vindt.
Net zoals de gelovigen de ongelovigen interessant vinden. :D
pi_166595733
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 14:46 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

retrogoden? Ik wist niet dat men weer in de hiëroglyfen geloofde
pi_166599445
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:51 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Net zoals de gelovigen de ongelovigen interessant vinden. :D
Nou, mooi. Hebben we elkaar getroffen. Hoe dan ook: als evolutie niet zou bestaan, waar komen huishonden dan vandaan?
pi_166630436
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 07:45 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou, mooi. Hebben we elkaar getroffen. Hoe dan ook: als evolutie niet zou bestaan, waar komen huishonden dan vandaan?
Van de wilde metroseksuele honden. :B
pi_166630465
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 17:57 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Van de wilde metroseksuele honden.
Dus toch evolutie?
pi_166630933
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 14:45 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Misschien kan de onzekere atheist mij vertellen waarom ongelovigen als gelovigen kunnen reageren?
Of moet ik eerst 'reactie' voor je definiëren. :7
Definieer geloof :P
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 13 november 2016 @ 18:13:52 #148
862 Arcee
Look closer
pi_166631064
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 16:25 schreef polderturk het volgende:
Als aanhanger van een godsdienst heb je misschien toch ietsjes meer kans dat je goed terecht komt na je dood. Ook al is deze kans heel erg klein. Als de agnosten of atheïsten gelijk hebben, dan wacht je hetzelfde lot.

Dit is niet eenvoudig.
Voor God wel, die heeft heus wel door dat je alleen maar in hem "gelooft" omdat je daarmee beter af denkt te zijn. :) Zo werkt het niet, lijkt me.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_166631321
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 16:25 schreef polderturk het volgende:

[..]

Als aanhanger van een godsdienst heb je misschien toch ietsjes meer kans dat je goed terecht komt na je dood. Ook al is deze kans heel erg klein. Als de agnosten of atheïsten gelijk hebben, dan wacht je hetzelfde lot.
Alle geloven zijn zelf een minderheid dus de kans is het grootst dat je het verkeerde geloof aanhangt, en dan ben je dus ook de sjaak.
pi_166632637
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:50 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Alsof je theoretisch moet kiezen uit 2 modellen. Bestaat een god omdat er in die god wordt geloofd en wanneer er niet meer in geloofd wordt, dan verdwijnt de god?
Of is er een waarheid ongeacht of mensen erin geloven?

Terry Pratchett heeft enkele van zijn vele Discworld boeken rond dit thema opgebouwd. Vooral boek 13, Small Gods.

Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')