abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165722900
Ik heb de laatste tijd regelmatig dat als ik een stukje biefstuk voorgeschoteld krijg, dat ik hem niet weg gekauwd krijg door alle pezige stukken die erin zitten. De eerste keer dat het mij begon op te vallen dacht ik dat ik gewoon een slecht stukje vlees voorgeschoteld had gekregen, maar het overkomt mij de laatste tijd vaker.

Afgelopen donderdag kreeg ik bij een dinner in een relatief goed restaurant (geen topklasse, maar acceptabel), net als de rest van mijn tafel een stukje vlees voorgeschoteld. Terwijl de rest alles op had, zat ik bij iedere hap tegen heug en meug op de pezige stukjes te kauwen (voor de rest was het vlees wel mals). Gisteren avond had ik het zelfde probleem toen mijn vader 3 stukjes biefstuk had klaargemaakt. Normaal ben ik de eerste met het verorberen van een stukje vlees, maar deze keer niet. Mijn ouders hadden nergens last van. Ik heb toen nog de helft van mijn vaders biefstuk op en daar zat voor mijn gevoel weliswaar minder pees in, maar nog steeds zaten er niet te kauwen stukjes in.

Ik begin me af te vragen of ik gewoon steeds slechte biefstukjes voorgeschoteld krijg, of dat dit misschien een psychologisch probleem is? Het is niet zo dat ik niet van vlees houd (zou je niet zeggen met mijn usernaam he :') ) en ik heb ook geen vooringenomenheid als ik een stukje vlees krijg dat ik verwacht dat het slecht is.

Heeft iemand hier ervaring mee? Is het mogelijk dat ik (eventueel om psychologische redenen) ineens normale biefstukjes pezig vind?

Bij voorbaat dank, namens een karnivoor die niet meer van biefstuk kan genieten. :'(
  maandag 3 oktober 2016 @ 09:21:31 #2
365231 Fera
Fire & Blood
pi_165723282
Na een aantal keer heb je misschien onbewust voor jezelf al voorspelt dat het pezig gaat zijn. Of je let er iedere keer op, in ieder geval. Maar ja, waar is het begonnen? Misschien last van je tanden of zo?

Interessant vraagstuk wel.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  maandag 3 oktober 2016 @ 09:24:39 #3
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_165723311
Ik herken dit, sinds een jaar ofzo vind ik de biefstukken lang zo mals niet meer als daarvoor. Sindsdien eet ik echt veel minder biefstuk, van twee keer per week naar een keer in de twee weken ofzo.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_165723333
Er is niet iets veranderd, waardoor je een droge mond/weinig speeksel hebt?
pi_165723386
Gewoon slecht vlees.
Probeer eens een goede slager en koop daar wat kogelbiefstukjes. Je kunt ze eventueel platslaan en een paar champignonnetjes er overheen.

Er zit veel verschil in kwaliteit. De een
is kauwen geblazen en de ander smelt als boter op je tong.

Heeft met inkoopbeleid te maken denk ik.
Maar die goeie zijn er wel hoor! Vorige week nog eentje. Platgeslagen, beetje kruidenboter op laten smelten, champignons. Het mes zakte er vanzelf doorheen.

Veurtreffelijk! En wat een smaak.

Je moet wel een beetje geluk hebben.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  maandag 3 oktober 2016 @ 09:31:33 #6
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_165723392
Koop een goed stuk bij een scharrelslager (zelf uitkiezen) en maak hem zelf klaar. Als het dan nog steeds niet goed is, zit het tussen je oren ;)
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_165723433
Of eet gewoon ossenhaas..

Biefstuk.. :')
pi_165723460
Ossenhaas heeft wat minder smaak.
pi_165723473
Dit zijn de eerste tekenen van een zich van binnenuit manifesterend vegetarisme. Voortaan alleen nog maar bonenburgers voor jou!
pi_165723478
quote:
14s.gif Op maandag 3 oktober 2016 09:31 schreef goed_volk het volgende:
Koop een goed stuk bij een scharrelslager (zelf uitkiezen) en maak hem zelf klaar. Als het dan nog steeds niet goed is, zit het tussen je oren ;)
Je kunt niet zien of hij stevig is of mals. Dat merk je pas bij het bakken of kruiden.
pi_165723500
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 09:36 schreef Sigaartje het volgende:
Ossenhaas heeft wat minder smaak.
Als smaak een issue was, was je gelijk gegaan voor een rib-eye of entrecote.
pi_165723501
Maar ik ben het er mee eens dat je biefstuk zelf moet klaarmaken. Gewoon thuis. Net zoals hamburgers. Gewoon vanaf het begin.
pi_165723511
quote:
10s.gif Op maandag 3 oktober 2016 09:39 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Als smaak een issue was, was je gelijk gegaan voor een rib-eye of entrecote.
Entrecote,
oh dat is zoooo lekker.
pi_165723518
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 09:40 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Entrecote,
oh dat is zoooo lekker.
Zoveel beter dan biefstuk. :9~
pi_165723644
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 08:32 schreef Schnitzel_Koning het volgende:
Ik heb de laatste tijd regelmatig dat als ik een stukje biefstuk voorgeschoteld krijg, dat ik hem niet weg gekauwd krijg door alle pezige stukken die erin zitten. De eerste keer dat het mij begon op te vallen dacht ik dat ik gewoon een slecht stukje vlees voorgeschoteld had gekregen, maar het overkomt mij de laatste tijd vaker.

Afgelopen donderdag kreeg ik bij een dinner in een relatief goed restaurant (geen topklasse, maar acceptabel), net als de rest van mijn tafel een stukje vlees voorgeschoteld. Terwijl de rest alles op had, zat ik bij iedere hap tegen heug en meug op de pezige stukjes te kauwen (voor de rest was het vlees wel mals). Gisteren avond had ik het zelfde probleem toen mijn vader 3 stukjes biefstuk had klaargemaakt. Normaal ben ik de eerste met het verorberen van een stukje vlees, maar deze keer niet. Mijn ouders hadden nergens last van. Ik heb toen nog de helft van mijn vaders biefstuk op en daar zat voor mijn gevoel weliswaar minder pees in, maar nog steeds zaten er niet te kauwen stukjes in.

Ik begin me af te vragen of ik gewoon steeds slechte biefstukjes voorgeschoteld krijg, of dat dit misschien een psychologisch probleem is? Het is niet zo dat ik niet van vlees houd (zou je niet zeggen met mijn usernaam he :') ) en ik heb ook geen vooringenomenheid als ik een stukje vlees krijg dat ik verwacht dat het slecht is.

Heeft iemand hier ervaring mee? Is het mogelijk dat ik (eventueel om psychologische redenen) ineens normale biefstukjes pezig vind?

Bij voorbaat dank, namens een karnivoor die niet meer van biefstuk kan genieten. :'(
Bestel je biefstuk rare of medium rare en snij kleine stukken. Dan is je probleem opgelost denk ik
pi_165723674
Snij je wel goed?
pi_165723722
quote:
10s.gif Op maandag 3 oktober 2016 09:40 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Zoveel beter dan biefstuk. :9~
Maar ja ik hou van afwisseling en ik
heb af een vrouwtje op bezoek en die zijn niet vaak van de grote hoeveelheid vlees. Dan maak ik een kogelbiefstukje met een sausje en champignons, wat zelfgemaakte aardappelschijfjes (van gewone aardappelen) en wat stokbrood met knoflookboter.
Altijd een succes bij een dame!
pi_165723778
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 09:57 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Maar ja ik hou van afwisseling en ik
heb af een vrouwtje op bezoek en die zijn niet vaak van de grote hoeveelheid vlees. Dan maak ik een kogelbiefstukje met een sausje en champignons, wat zelfgemaakte aardappelschijfjes (van gewone aardappelen) en wat stokbrood met knoflookboter.
Altijd een succes bij een dame!
De natuur heeft er voor gezorgd dat ik me over dat soort zaken niet druk hoef te maken.
pi_165723842
Dit heb ik ook ja heb het gevoel dat t tussen mn oren zit
(she/her)
  maandag 3 oktober 2016 @ 10:11:15 #20
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_165723863
Ga kip eten.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_165723901
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 09:52 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Bestel je biefstuk rare of medium rare en snij kleine stukken. Dan is je probleem opgelost denk ik
pi_165724414
Well done besteld? Mogelijk een andere garing proberen, bijvoorbeeld medium rare als je voorheen medium bestelde. En tegendraads snijden.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  maandag 3 oktober 2016 @ 10:57:28 #23
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165724587
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 09:30 schreef Sigaartje het volgende:
Gewoon slecht vlees.
Probeer eens een goede slager en koop daar wat kogelbiefstukjes. Je kunt ze eventueel platslaan en een paar champignonnetjes er overheen.

Er zit veel verschil in kwaliteit. De een
is kauwen geblazen en de ander smelt als boter op je tong.

Heeft met inkoopbeleid te maken denk ik.
Maar die goeie zijn er wel hoor! Vorige week nog eentje. Platgeslagen, beetje kruidenboter op laten smelten, champignons. Het mes zakte er vanzelf doorheen.

Veurtreffelijk! En wat een smaak.

Je moet wel een beetje geluk hebben.
Goeie biefstuk hoef je niet plat te slaan
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_165724765
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 10:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Goeie biefstuk hoef je niet plat te slaan
Als ik zie dat de slager mijn biefstuk slaat, ga ik naar een andere slager..
  maandag 3 oktober 2016 @ 11:17:04 #25
45206 Pietverdriet
pi_165724904
Het probleem van steaks in NL is vooral dat
1. Het vlees te mager is, daardoor te weinig smaak
2. Het vlees niet goed gerijpt/afgehangen wordt, daardoor te taai
3. Men in NL niet bereid is te betalen voor goed vlees, cq de consument geen idee heeft van wat ze kopen. Dit zegt alleen het begrip "biefstuk" al, ipv het te hebben over flank steak, prime rib, porterhouse, filet, etc etc. Het moet rood en mager zijn en dan is men verbaasd dat het niet smaakt
4. Mensen geen benul hebben hoe het klaar te maken, zelfs veel restaurants falen hierin.
pi_165725771
Het enige dat ik weet dat recentelijk veranderd is, is dat de Albert Heijn de slagersafdeling eruit bezuinigd heeft, waar mijn vader altijd een goede band had met de slager en speciaal voor hem afgesneden stukjes biefstuk meekreeg. Echter kopen mijn ouders sindsdien hun vlees ook bij de keurslager in plaats van bij de Albert Heijn dus dat zou niet het probleem moeten zijn.

Verder verwacht ik niet dat mijn speelselproductie op 26 jarige leeftijd al dermate is afgenomen dat het problematisch is :P

Ik bestel mijn biefstuk altijd medium (roze, niet rood), zoals ik altijd heb gedaan en ik snij het ook altijd goed.

Ik zat er zelf ook al aan te denken om eerst nog eens langs een kwaliteit steakhouse te gaan. Eens kijken of het daar beter is :)
  maandag 3 oktober 2016 @ 12:12:49 #27
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_165725951
quote:

[..]

Entrecote,
oh dat is zoooo lekker.
lekker heel dat vetrandje opkauwen :9
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 3 oktober 2016 @ 13:31:03 #28
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_165727193
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 12:02 schreef Schnitzel_Koning het volgende:
ik snij het ook altijd goed.
Wat versta jij onder goed snijden?
  maandag 3 oktober 2016 @ 14:50:35 #29
45206 Pietverdriet
pi_165728441
Hoe je een steak snijdt die op je bord ligt maakt geen fuck uit.
pi_165728466
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 14:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je te grote stukken snijdt is het minder chill eten dan kleinere stukken, zeker bij biefstuk.

Maar dat is mijn mening :P
  maandag 3 oktober 2016 @ 15:22:24 #31
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_165728982
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 14:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Nou, dat ben ik niet met je eens. Ook daar kun je met de draad mee of tegen de draad in snijden.
  maandag 3 oktober 2016 @ 15:26:33 #32
45206 Pietverdriet
pi_165729056
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 15:22 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Nou, dat ben ik niet met je eens. Ook daar kun je met de draad mee of tegen de draad in snijden.
:')
Soms verbaas je me over je totale afwezigheid van warenkennis
pi_165730567
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 11:08 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Als ik zie dat de slager mijn biefstuk slaat, ga ik naar een andere slager..
Zelfde met ingesneden vlees
  maandag 3 oktober 2016 @ 16:44:38 #34
45206 Pietverdriet
pi_165730582
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 16:43 schreef Pap89 het volgende:

[..]

Zelfde met ingesneden vlees
Of door de malser gehaalde bieflappen.
pi_165730812
Een schnitzeltje gaat er ook wel in.
  maandag 3 oktober 2016 @ 17:07:22 #36
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_165730916
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 15:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

??????
pi_165733172
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 15:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ze heeft gewoon gelijk hoor.

A man is not old until regrets take the place of dreams.
  maandag 3 oktober 2016 @ 19:13:44 #38
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_165733352
Bedankt, Habitue.

Ben een klein beetje van slag door dat stempel "totale afwezigheid van warenkennis".
Wat zal ik daar nou eens op zeggen? :{

[ Bericht 87% gewijzigd door RobinOok op 03-10-2016 19:39:44 ]
pi_165734969
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 19:13 schreef RobinOok het volgende:
Bedankt, Habitue.

Ben een klein beetje van slag door dat stempel "totale afwezigheid van warenkennis".
Wat zal ik daar nou eens op zeggen? :{
Nou niet veel, ik zou wachten tot Piet een excuses-topic voor je aanmaakt.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  Moderator maandag 3 oktober 2016 @ 21:56:43 #40
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165738514
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 09:37 schreef Farenji het volgende:
Dit zijn de eerste tekenen van een zich van binnenuit manifesterend vegetarisme. Voortaan alleen nog maar bonenburgers voor jou!
Dan zou TS zelfmoord moeten overwegen...
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator maandag 3 oktober 2016 @ 22:06:55 #41
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165738868
quote:

[..]

Entrecote,
oh dat is zoooo lekker.
Inderdaad _O_
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165739551
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 17:07 schreef RobinOok het volgende:

[..]

??????
Biefstuk wordt afgesneden tegen de draad in (haaks op de draad). Op je bord loopt de draad dus van boven naar onder (of andersom). Dus kun je hem op je bord niet echt meer verkeerd snijden.
Whatever...
pi_165739672
quote:
Biefstuk hoort door een slager toch echt tegen de draad in gesneden te worden. :)

In Nederland eh. Wat in dat filmpje staat is gewoon correct (is zelfs de reden dat biefstuk gesneden wordt zoals hij nu gesneden wordt). Alleen vind je in NL dat soort steaks uit het filmpje dat met de draad mee wordt gesneden alleen als je ze speciaal bestelt. De gewone biefstuk van de slager zijn bieflappen tegen de draad in en veel te dun gesneden (want taai) en door de malsmaker gehaald... Daar maakt het snijden amper uit.
Whatever...
  maandag 3 oktober 2016 @ 23:08:31 #44
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_165740685
Ongeacht hoe een Nederlandse slager zijn biefstuk zou "horen" te snijden is het voor een consument de moeite waard om te snappen hoe de draad loopt en daar dan tegenin te snijden. Helemįįl als je constateert dat je een taaie biefstuk op je bord hebt liggen. En als je weet dat men tegenwoordig de halve koe verkoopt als biefstuk.

Ja, je kunt ook heel hautain besluiten dat de biefstuk niet is zoals die hoort en hem dan aan de kant schuiven.
pi_165740898
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 23:08 schreef RobinOok het volgende:
Ongeacht hoe een Nederlandse slager zijn biefstuk zou "horen" te snijden is het voor een consument de moeite waard om te snappen hoe de draad loopt en daar dan tegenin te snijden. Helemįįl als je constateert dat je een taaie biefstuk op je bord hebt liggen. En als je weet dat men tegenwoordig de halve koe verkoopt als biefstuk.

Ja, je kunt ook heel hautain besluiten dat de biefstuk niet is zoals die hoort en hem dan aan de kant schuiven.
Prima. Zoals je wilt. Iwanius had hem inderdaad teruggestuurd! :Y

Maar zoals ik al zei; biefstuk is door de slager altijd tegen de draad in gesneden, anders is er echt iets mis. Dit al helemaal bij hollandse 'nep'biefstuk uit de malsmaker...
Whatever...
  maandag 3 oktober 2016 @ 23:19:10 #46
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_165740959
Ik geef het op.
pi_165740992
Met het spul uit de supermarkt maakt het niet uit hoe je het snijdt, 9 van de 10x is het geplakte zooi, waarbij het snijvlak uit mosaic bestaat. Ik eet heel erg weinig biefstuk, omdat het meestal tegenvalt. Op z,n tijd een lekkere entrecote heb ik liever.
pi_165741080
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 23:20 schreef mytec het volgende:
Met het spul uit de supermarkt maakt het niet uit hoe je het snijdt, 9 van de 10x is het geplakte zooi, waarbij het snijvlak uit mosaic bestaat. Ik eet heel erg weinig biefstuk, omdat het meestal tegenvalt. Op z,n tijd een lekkere entrecote heb ik liever.
Dat geplakte zie je heel goed bij goedkoopste diepvriesbiefstukjes van lidl of aldi, allemaal geplakte puntjes...
Whatever...
  maandag 3 oktober 2016 @ 23:32:37 #49
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_165741228
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 23:20 schreef mytec het volgende:
Met het spul uit de supermarkt maakt het niet uit hoe je het snijdt, 9 van de 10x is het geplakte zooi, waarbij het snijvlak uit mosaic bestaat. Ik eet heel erg weinig biefstuk, omdat het meestal tegenvalt.
Ik eet ongeveer 2 keer in de week biefstuk/entrecote/steak. Nooit geplakte zooi. Soms dure, vaker goedkope van de Turk. In mijn ervaring kan het erg veel uitmaken hoe je het snijdt en valt het zelden tegen. Maar goed, ik heb gelukkig nul warenkennis en nul smaak. Vandaar dat het altijd lekker is, thuis en uit. (al eet ik het zelden als we uit eten)
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 10:44:15 #50
45206 Pietverdriet
pi_165745365
quote:
In dit filmpje gaat het over hoe de steak uitgeneden is, niet over hoe de invloed van het snijden is op malsheid als ie gebakken op je bord ligt. En als ik kijk naar de plassen vocht die eruit komen laat men de steaks ook niet rusten na het bakken.
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 10:47:06 #51
45206 Pietverdriet
pi_165745398
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 23:08 schreef RobinOok het volgende:

Je kan een halve koe als steaks eten mits het vlees mooi doorregen is en goed gerijpt. Heb Zaterdag nog sucade gegeten als supermalse steak, als je rib goed laat rijpen krijg je ipv riblappen om te sudderen een prachtige steak.
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 11:21:51 #52
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_165745865
Ook niet mooi doorregen en kutgerijpte koeien worden voor de helft tot biefstuk gesneden. Ik weet dat dat in jouw wereld niet gebeurt, maar in die van TS wel. Als je daar niet in mee wilt gaan, dan kun je toch beter niet reageren? Wat heeft TS nou aan jouw mooi doorregen en goed gerijpte sukadelappen? He-le-maal niks! Hij heeft een taaie biefstuk op zijn bord. Daar gaat dit topic over. Niet over wat voor fantastisch vlees jij altijd koopt.
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 11:41:54 #53
45206 Pietverdriet
pi_165746097
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 11:21 schreef RobinOok het volgende:
Ook niet mooi doorregen en kutgerijpte koeien worden voor de helft tot biefstuk gesneden. Ik weet dat dat in jouw wereld niet gebeurt, maar in die van TS wel. Als je daar niet in mee wilt gaan, dan kun je toch beter niet reageren? Wat heeft TS nou aan jouw mooi doorregen en goed gerijpte sukadelappen? He-le-maal niks! Hij heeft een taaie biefstuk op zijn bord. Daar gaat dit topic over. Niet over wat voor fantastisch vlees jij altijd koopt.
Ben je nu dwars, dom of ongesteld dat je zo wenst te reageren?

quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 11:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Het probleem van steaks in NL is vooral dat
1. Het vlees te mager is, daardoor te weinig smaak
2. Het vlees niet goed gerijpt/afgehangen wordt, daardoor te taai
3. Men in NL niet bereid is te betalen voor goed vlees, cq de consument geen idee heeft van wat ze kopen. Dit zegt alleen het begrip "biefstuk" al, ipv het te hebben over flank steak, prime rib, porterhouse, filet, etc etc. Het moet rood en mager zijn en dan is men verbaasd dat het niet smaakt
4. Mensen geen benul hebben hoe het klaar te maken, zelfs veel restaurants falen hierin.
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 18:22:56 #54
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_165753811
Wie zit er hier nu dwars zijn eigen preek te herhalen over biefstuk in Nederland? Zie je dat nou echt als een passend antwoord op de vragen die TS stelde? Of heb je gecopypaste uit een vorig topic over biefstuk. Denk je serieus dat TS geholpen is met die preek?
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 18:26:19 #55
45206 Pietverdriet
pi_165753865
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 18:22 schreef RobinOok het volgende:
Wie zit er hier nu dwars zijn eigen preek te herhalen over biefstuk in Nederland? Zie je dat nou echt als een passend antwoord op de vragen die TS stelde? Of heb je gecopypaste uit een vorig topic over biefstuk. Denk je serieus dat TS geholpen is met die preek?
Kusje
  donderdag 13 oktober 2016 @ 09:47:10 #56
211937 escalatie
in ... 3..., 2..., 1...
pi_165926108
Ik ben gestopt met kopen van biefstuk bij de Jumbo. In veel gevallen waren de biefstukjes taai. Blijkbaar accepteren veel Nederlanders dit wel.

Nu haal ik meestal entrecotes of rib-eye bij de slager. Je betaalt wel meer, maar de kwaliteit is prima.

Tip: Mijn slager verkoopt paardenbiefstuk die bijna net zo zacht is als ossenhaas, maar voor de helft van de prijs. Dus mocht je geen probleem hebben met paard eten, dan is dit een prima optie. Ook hier geldt, blijf weg bij de Jumbo paardenbiefstuk.
pi_165955746
Nou, ik denk dat het aan de kwaliteit van de biefstukken heeft gelegen. Afgelopen zondag en woensdag weer gewoon lekkere stukjes gegeten waar ik gewoon van kon genieten zonder eindeloos te herkauwen of stukjes uit te spugen/weg te slikken met water.

Toch raar, dat twee restaurants achter elkaar slechte stukjes runt serveren (een steakhouse n Breda en een relatief luxe restaurant in Tilburg). En dat tegelijkertijd de Albert Heijn ook slechte stukjes in de winkel heeft liggen. Wel heb ik begrepen bij de Albert Heijn XL dat de slagersafdeling eruit is gegaan recentelijk en al het vlees tegenwoordig voorverpakt is. Wellicht dat dit de kwaliteit ten nadele komt.

Anyway, dan weet ik dat als ik weer eens een taai stukje vlees krijg dat ik hem terug kan sturen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')