Dat betwijfel ik. Het BNP is in 9 jaar nauwelijks gegroeid terwijl de staatsschuld bijna verdubbeld is. Tel daar bij op al die bedragen waarvoor Nederland garant staat door fondsen als ESM en tel daarbij op al die bedragen die Nederlandse banken en pensioenfondsen in andere EU-landen gepompt hebben (waarvan een deel al is afgeboekt en in de toekomst nog een veel groter deel afgeboekt zal moeten worden) omdat ze zich onoverwinnelijk waanden door de almachtige EU/Euro dan denk ik dat als we de gulden gehouden hadden Nederland enkele honderden miljarden guldens rijker was geweest.quote:Op zondag 2 oktober 2016 15:21 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Wij zitten nog aan de plus-kant van de balans. Omdat we een groot logistiek knooppunt zijn. Maar voor de zuidelijke Europeese landen heeft het weinig succes gebracht, En daar is op dit moment de weerstand het grootst (economisch gezien). Wat betreft het vluchtelingen probleem ligt de grootste aversie bij Oost-Europa. Solidariteit my ass.
Maar het blijft met name Frankrijk en Duitsland die in de beginjaren van de euro de regels overtraden. Het vertrouwen in Duitsland over de begrotingsregels kreeg een grote deuk.quote:Op zondag 2 oktober 2016 14:57 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
En spanje en portugal, die ook niet op het matje geroepen worden en ook geen boete betalen...
Oneens, want met Russische roulette heb je 2 opties. Wel of geen kogel. De EU kan ons alleen maar de kogel geven. (in een matrixstyle slow motion)quote:Op zondag 2 oktober 2016 14:17 schreef Drugshond het volgende:
'Met de euro wordt Russische roulette gespeeld'
Moeilijk te zeggen. Alle landen alsook continenten duiken extra in de schulden om de lokale economie draaiende te houden. Met de gulden zou dat echt niet anders zijn geweest. Als we hier een rente hadden van 4-5 % terwijl de rest op de 0-0,5 % zit hadden we een flinke kapitaalvlucht gehad van geld mensen en machinerie. Ik heb daar niet 1.2.3. een loepzuiver antwoord op.quote:Op zondag 2 oktober 2016 15:37 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik. Het BNP is in 9 jaar nauwelijks gegroeid terwijl de staatsschuld bijna verdubbeld is. Tel daar bij op al die bedragen waarvoor Nederland garant staat door fondsen als ESM en tel daarbij op al die bedragen die Nederlandse banken en pensioenfondsen in andere EU-landen gepompt hebben (waarvan een deel al is afgeboekt en in de toekomst nog een veel groter deel afgeboekt zal moeten worden) omdat ze zich onoverwinnelijk waanden door de almachtige EU/Euro dan denk ik dat als we de gulden gehouden hadden Nederland enkele honderden miljarden guldens rijker was geweest.
Nederland is ermee begonnen omdat Duitsland er mee begon, heel kort samengevat. En in principe was dat geen slecht idee omdat je het EURO STABILITEITSPACT hebt dat de Euro 'veilig' zou moeten houden.quote:Op zondag 2 oktober 2016 14:17 schreef Drugshond het volgende:
'Met de euro wordt Russische roulette gespeeld'
Waarom zijn we er ooit mee begonnen of beter zo snel van start gegaan ?
quote:Het Ifo-instituut rekende deze week voor dat de eurolanden sinds de invoering in 1999 samen 106 keer het pact hebben geschonden. Een derde daarvan mocht, volgens de uitzonderingen op de regels. Maar liefst 70 overschrijdingen waren tegen de regels. Als daarvoor telkens daadwerkelijk een boete was geëist, dan had Brussel het formidabele bedrag van 113 miljard euro geïnd – een som die een eind komt in de richting van het huidige jaarlijkse EU-budget van 145 miljard.
Russische Roulette met een pistool en een magazijn.quote:Op zondag 2 oktober 2016 15:55 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Oneens, want met Russische roulette heb je 2 opties. Wel of geen kogel. De EU kan ons alleen maar de kogel geven. (in een matrixstyle slow motion)
Tenzij je een eurofiele wensdenker bent en fantaseert dat er alleen geurig fruit en bloeiende bloemetjes in het pistool zitten. Dan zie je de kogel nooit aankomen.quote:Op zondag 2 oktober 2016 15:55 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Oneens, want met Russische roulette heb je 2 opties. Wel of geen kogel. De EU kan ons alleen maar de kogel geven. (in een matrixstyle slow motion)
Weet je dat er ook Texaanse Roulette is? Texanen zeggen dat ze, in tegenstelling tot Russen, wél kogels kunnen betalen en spelen dus met een revolver met één lege kamer.quote:Op zondag 2 oktober 2016 16:01 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Russische Roulette met een pistool en een magazijn.
Frankrijk zie ik niet vertrekken.... die zitten aan het landbouw-infuus.quote:Op zondag 2 oktober 2016 16:06 schreef BaardaapAd het volgende:
[..]
Weet je dat er ook Texaanse Roulette is? Texanen zeggen dat ze, in tegenstelling tot Russen, wél kogels kunnen betalen en spelen dus met een revolver met één lege kamer.
En de huidige verkiezingen daar ... nou ja, Trump en Hillary zijn beiden verschrikkelijk (terwijl Johnson [Libertarians] en Stein [Green] desondanks feitelijk kansloos zijn). Dus Texaanse politieke roulette.
En je kunt alleen winnen door NIET (mee) TE SPELEN; die Britten waren al niet zo dom om met de Euro mee te doen (om de metafoor trouw te blijven; Nederland, Duitsland en nog een paar landen als 'lege kamers' en Griekenland, Frankrijk, Spanje, Italie als kogels). En nu gaan ze ook uit de EU ....
Yep, dat artikel ken ik nog. Geeft vrij goed de beeldvorming weer. Hoe kun je over soldariteit praten als er helemaal geen duidelijke gemeenschappelijke waarden zijn.quote:Op zondag 2 oktober 2016 15:58 schreef BaardaapAd het volgende:
Mag ik je dit artikel trouwens aanraden, qua leesvoer? Is wat ouder, maar ...
http://www.mt.nl/157/3973(...)jes-sovjet-unie.html
... heeft het over Russiche toestanden, een risico dat ook TOEN AL gezien werd[/b][/u][/u].
's Niet wat ik bedoelde; ik bedoel dat bepaalde landen een enorm risico vormen voor de EU in het algemeen en de Euro in het bijzonder.quote:Op zondag 2 oktober 2016 16:10 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Frankrijk zie ik niet vertrekken.... die zitten aan het landbouw-infuus.
Spanje.... deels. Ik denk dat Catalonië echt wel bij de Euro wil blijven. De rest niet. Andalusië zeker niet.
Italie.... komen we snel genoeg achter op 3 december.
Griekenland.... twijfel ik niet over die willen er wel uit.
Je moet een BELASTINGUNIE hebben.quote:Op zondag 2 oktober 2016 16:14 schreef Braindead2000 het volgende:
Baudet zei het 1 of 2 jaar geleden nog (wat je 15 jaar geleden al had kunnen bedenken): De Euro is gedoemd te mislukken zonder een economische (of was het politieke?) unie, wat uitmondt in een transferunie. Hij werd voor gek verklaard door de alwetende eurofielen.
Ja, 15 jaar geleden was Baudet 17 hè.quote:Op zondag 2 oktober 2016 16:14 schreef Braindead2000 het volgende:
Baudet zei het 1 of 2 jaar geleden nog (wat je 15 jaar geleden al had kunnen bedenken): De Euro is gedoemd te mislukken zonder een economische (of was het politieke?) unie, wat uitmondt in een transferunie. Hij werd voor gek verklaard door de alwetende eurofielen.
Dat was 25 jaar geleden ofzo... Die regeling is al lang om zeep geholpen.quote:Op zondag 2 oktober 2016 16:34 schreef BaardaapAd het volgende:
terwijl die Grieken gewoon hun huis formaal NIET AF BOUWEN (stukje beton met wat roestig betonijzer ergens laten uitsteken) en dan geen belasting hoeven te betalen. IS MAAR ÉÉN VOORBEELD.
Die niet afgebouwde huizen kwam je 10 jaar geleden nog veel tegen hoor.quote:Op zondag 2 oktober 2016 17:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat was 25 jaar geleden ofzo... Die regeling is al lang om zeep geholpen.
Nog steeds, maar geen belastingvoordeel meer.quote:Op zondag 2 oktober 2016 17:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die niet afgebouwde huizen kwam je 10 jaar geleden nog veel tegen hoor.
Is wrs gewoon een gewoonte geworden daar?quote:Op zondag 2 oktober 2016 17:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nog steeds, maar geen belastingvoordeel meer.
Als je nutteloze stukken betonijzer in je dak metselt om zo belasting te kunnen ontduiken ga je ze er natuurlijk niet af flexen omdat de regelgeving verandert. Die dingen zitten niemand in de weg.quote:
quote:De ijzeren staven
De ijzeren staven die uit de daken steken dienen enkel en alleen voor de eventuele latere uitbreiding van het huis. Ze hebben NIETS te maken met vrijstelling van belasting, zolang het huis nog niet klaar is. (Alhoewel dat een goed verhaal is)!
quote:Daarnaast is er voor sommige traditionele Grieken nog de oude gewoonte van een "bruidsschat". De dochter krijgt een huis mee als ze gaat trouwen. Dit kan bijvoorbeeld het bovenste gedeelte van de onafgebouwde woning worden, maar ach, de kleine is pas 2 jaar, dus nog alle tijd.
Ik meende ook altijd dat het een belasting dingetje uit het verleden was...quote:Ook typisch Grieks zijn de onafgebouwde huizen die je door heel Griekenland ziet staan. Je bouwt een huis in Griekenland naarmate je behoefte en je geld. Dat betekent vaak dat huizen beetje bij beetje opgebouwd worden.
Ik bedoelde de gulden natuurlijk. Weg! Ontvreemd! Ter ziele!quote:Op zondag 2 oktober 2016 14:25 schreef Boca_Raton het volgende:
Oberrrrr, mag ik de euro van u alstublieft?
1) Hij is op promotietourquote:Op zondag 2 oktober 2016 14:29 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Topeconoom zijn, en dan denken dat Nederland hier een doorslaggevende rol in zou kunnen hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |