Dat kon maar dat was die alsnog achter Ric 2e geworden. Onder vsc zou RIC maar 10-15sec verliezen met zijn pitstop wat die daarna makkelijk weer goed zou maken.quote:Op zondag 2 oktober 2016 11:09 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Maar Max had denk ik op hard kunnen blijven.
Jawel, voor die Haas-tripodquote:Op zondag 2 oktober 2016 11:08 schreef Sjemmert het volgende: [..] Die SC kwam alleen omdat Ham uitviel. Geen SC is dus geen uitval is p1 voor Ham
Wat een onzin. Je vindt F1 leuk of niet, als je het niet leuk vindt als teamsport moet je een andere sport zoeken.quote:Op zondag 2 oktober 2016 10:52 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Of de mensen die niet geloven in formule 1 als teamsport. Wat mij betreft schaffen ze dat constructeurskampioenschap af en valt er ook niks meer mee te verdienen. Racen gaat om de coureur niet om het team. Anders kan je net zo goed met robots gaan rijden.
Bitch, please.quote:"Ik reed naast hem in de bocht en hij sneed me af. Rosberg treft geen enkele blaam, maar met Verstappen in de race weet je inmiddels dat hij altijd bewegingen maakt",
Voor hem gewoon doen alsof het weer 9 uur isquote:Op zondag 2 oktober 2016 11:12 schreef Fokker89 het volgende:
Maar heeft Geralt zich nou gewoon verslapen?
Ik denk het niet. De 2 RBR's zullen in de basis even snel zijn maar de banden van Verstappen waren toch iets minder. Dat zal net het verschil uitmaken want aan het einde werden toch echt wel de snelste ronden gereden.quote:Op zondag 2 oktober 2016 11:07 schreef MakkieR het volgende:
Wat denken jullie, heeft Verstappen de GP titel aan Ricciardo gegeven? Ik vond dat Max op het einde zich wel inhield.
Ja, voor de politiek in het team.quote:Op zondag 2 oktober 2016 11:02 schreef beantherio het volgende:
Die laatste stop van Verstappen: was dat nou echt nodig?
Ik weet hetquote:Op zondag 2 oktober 2016 11:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En voor jou is het nog een uur later
quote:Op zondag 2 oktober 2016 11:14 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ja, voor de politiek in het team.
Kan je de reactie van RIC voorstellen na Barcelona en Monaco als ze VES niet hadden laten stoppen en zijn banden het lang genoeg uit gehouden hadden om voor RIC te blijven?
Ik ben vooral blij dat VES inmiddels volwassen genoeg is om te zien hoe dit werkt in een team en gewoon blij kan zijn met zijn 2e plek
Haha denk het wel ja. Mist gewoon een van de beste racesquote:Op zondag 2 oktober 2016 11:12 schreef Fokker89 het volgende:
sport.fok.nlquote:Op zondag 2 oktober 2016 11:14 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik weet het![]()
![]()
Kreeg al vroeg bericht van een werknemer en ben daar de hele tijd mee bezig geweest. Letterlijk vergeten
![]()
![]()
Is er al een samenvatting?
Waarschijnlijk omdat het niet zijn schuld was en hij geen ander persoon de schuld kan geven.quote:Op zondag 2 oktober 2016 11:13 schreef motorbloempje het volgende:
Lewis verbazingwekkend kalm op C4. Teleurgesteld wel natuurlijk, maar valt me mee.
Ja denk precies hetzelfde. Gewoon super gedaan van Red Bullquote:Op zondag 2 oktober 2016 11:14 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ja, voor de politiek in het team.
Kan je de reactie van RIC voorstellen na Barcelona en Monaco als ze VES niet hadden laten stoppen en zijn banden het lang genoeg uit gehouden hadden om voor RIC te blijven?
Ik ben vooral blij dat VES inmiddels volwassen genoeg is om te zien hoe dit werkt in een team en gewoon blij kan zijn met zijn 2e plek
Zo ben ik er achter gekomen dat ik de race volledig vergeten wasquote:
ziggosporttotaal.nlquote:Op zondag 2 oktober 2016 11:17 schreef Dven het volgende:
[..]
Zo ben ik er achter gekomen dat ik de race volledig vergeten wasBedoel met beelden
Het is alleen opvallend dat het Hamilton overkomt en de rest van de coureurs met de Mercedes niet. Zou het met zijn rijstijl en het altijd tot de max pushen te maken hebben? Het kan er bij mij niet in dat het heel veel bad luck is, zoals Martin Brundle het wel noemt.quote:Op zondag 2 oktober 2016 11:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat het niet zijn schuld was en hij geen ander persoon de schuld kan geven.
oh, er was wel een steekje naar Mercedes, een stiekeme, dat alleen zijn motoren blijven ontploffenquote:Op zondag 2 oktober 2016 11:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat het niet zijn schuld was en hij geen ander persoon de schuld kan geven.
Hij was wel keihard aan het pushen om een gat te creëren voor zijn pitstop dus zou kunnen.quote:Op zondag 2 oktober 2016 11:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is alleen opvallend dat het Hamilton overkomt en de rest van de coureurs met de Mercedes niet. Zou het met zijn rijstijl en het altijd tot de max pushen te maken hebben? Het kan er bij mij niet in dat het heel veel bad luck is, zoals Martin Brundle het wel noemt.
Wie zei dat? Vettel?quote:
mja, het was een van zijn motoren uit de pool van Spa, dus die zou het makkelijk vol moeten kunnen houden.quote:Op zondag 2 oktober 2016 11:19 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Hij was wel keihard aan het pushen om een gat te creëren voor zijn pitstop dus zou kunnen.
Hmm owja die had ik maar half meegekregen toen ik als een idioot door de huiskamer aan het stuiteren wasquote:
Uiteraard, maar het is niet alsof hij z'n positie bij Mercedes ter discussie wil stellen zodat hij bij een ander team kan gaan rijden, dus meer dan de sneertje zal het niet zijn.quote:Op zondag 2 oktober 2016 11:18 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
oh, er was wel een steekje naar Mercedes, een stiekeme, dat alleen zijn motoren blijven ontploffenLewis zou Lewis niet zijn.
Nee idd.quote:Op zondag 2 oktober 2016 11:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is alleen opvallend dat het Hamilton overkomt en de rest van de coureurs met de Mercedes niet. Zou het met zijn rijstijl en het altijd tot de max pushen te maken hebben? Het kan er bij mij niet in dat het heel veel bad luck is, zoals Martin Brundle het wel noemt.
quote:Op zondag 2 oktober 2016 11:19 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Hij was wel keihard aan het pushen om een gat te creëren voor zijn pitstop dus zou kunnen.
[..]
[..]
Klopt.quote:Op zondag 2 oktober 2016 11:19 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Niet best inderdaadquote:Op zondag 2 oktober 2016 11:25 schreef Gezicht het volgende:
Remmen van Haas zijn gewoon op beide auto's ontploft.
En het is niet de eerste keer dit jaar dat ze problemen met de remmen hebben ...quote:Op zondag 2 oktober 2016 11:25 schreef Gezicht het volgende:
Remmen van Haas zijn gewoon op beide auto's ontploft.
Hij heeft nu nog 2 nieuwe toch ? Dus geen gridstraf.quote:Op zondag 2 oktober 2016 11:30 schreef beantherio het volgende:
Wat zijn eigenlijk de regels m.b.t. de geplofte motor van Hamilton? Krijgt ie de volgende race een gridstraf?
Nee hij heeft nog gewoon motoren, die straf heeft hij al België gepakt.quote:Op zondag 2 oktober 2016 11:30 schreef beantherio het volgende:
Wat zijn eigenlijk de regels m.b.t. de geplofte motor van Hamilton? Krijgt ie de volgende race een gridstraf?
Duidelijk. Ik begrijp dat hele tokensysteem niet helemaal.quote:Op zondag 2 oktober 2016 11:31 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Hij heeft nu nog 2 nieuwe toch ? Dus geen gridstraf.
tokensysteem is weer iets andersquote:Op zondag 2 oktober 2016 11:32 schreef beantherio het volgende:
[..]
Duidelijk. Ik begrijp dat hele tokensysteem niet helemaal.
Heeft niks met tokens te maken...quote:Op zondag 2 oktober 2016 11:32 schreef beantherio het volgende:
[..]
Als Vettel niet als een debiel had gereden had ie voor de overwinning kunnen strijden met Lewis. Zo werkt het nu eenmaal niet. Logisch toch dat Rosberg blij is met zijn voorsprong in het WK?quote:Op zondag 2 oktober 2016 11:31 schreef opreis het volgende:
Rosberg krijgt dit kampioenschap wel heel erg kado zo. Die glimlach van hem ook met P3, Als Hamilton had uitgereden en hij 4de was geworden had hij heel anders gekeken.
Niks mis mee toch? Hij kan er ook niets aan doen dat hij aangetikt werd bij de start en heeft daarna een meer dan prima race gereden.quote:Op zondag 2 oktober 2016 11:31 schreef opreis het volgende:
Rosberg krijgt dit kampioenschap wel heel erg kado zo. Die glimlach van hem ook met P3, Als Hamilton had uitgereden en hij 4de was geworden had hij heel anders gekeken.
Ik denk dat Max volgens het team order zich wel in moest houden. Ik vond hem een stuk minder agressief na de laatste pitstop rijden dan ervoor. De reactie van Verstappen zei eigenlijk ook wel genoeg die heel erg ingehouden was.quote:Op zondag 2 oktober 2016 11:13 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik denk het niet. De 2 RBR's zullen in de basis even snel zijn maar de banden van Verstappen waren toch iets minder. Dat zal net het verschil uitmaken want aan het einde werden toch echt wel de snelste ronden gereden.
dat hoort bij het racenquote:Op zondag 2 oktober 2016 11:31 schreef opreis het volgende:
Zoals gezegd: ik begrijp dat tokensysteem niet helemaal. Het feit dat deze situatie daar niet mee te maken heeft is daar al een voorbeeld van.quote:
Heeft niets met tokens te maken maar met de motor pool die ze beschikbaar hebben. Je mag er 5 gebruiken. In spa was zijn 5e bijna op en heeft die 3 nieuwe motoren gestoken die weer toegevoegd zijn aan zijn pool, die hij dus straffeloos kan inzetten omdat hij die penalty al in spa heeft gepakt.quote:Op zondag 2 oktober 2016 11:32 schreef beantherio het volgende:
[..]
Hoe vaak heeft rosberg het hamilton nou werkelijk moeilijk weten te maken dit seizoen? Zonder dat hamilton pech had. Ik kan er prima mee leven dat Hamilton na 3 dominante jaren een keer niet kampioen wordt maar het is niet zo dat Rosberg het nou verdientquote:Op zondag 2 oktober 2016 11:32 schreef Assassin92 het volgende:
[..]
Als Vettel niet als een debiel had gereden had ie voor de overwinning kunnen strijden met Lewis. Zo werkt het nu eenmaal niet. Logisch toch dat Rosberg blij is met zijn voorsprong in het WK?
het tokensysteem is puur voor de motorenfabrikanten om de aandrijflijn te verbeteren. 32 tokens, zoals ze voor dit jaar hebben gekregen, staat voor ongeveer 48% van de motor die ze aan mogen passen.quote:Op zondag 2 oktober 2016 11:34 schreef beantherio het volgende:
[..]
Zoals gezegd: ik begrijp dat tokensysteem niet helemaal. Het feit dat deze situatie daar niet mee te maken heeft is daar al een voorbeeld van.
Ik kreeg meer het idee dat hij zelf op dat moment gewoon doorkreeg dat hij hem niet meer kon pakken en daarom iets terug zakte naar schonere lucht. Niet volgens team order.quote:Op zondag 2 oktober 2016 11:33 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik denk dat Max volgens het team order zich wel in moest houden. Ik vond hem een stuk minder agressief na de laatste pitstop rijden dan ervoor. De reactie van Verstappen zei eigenlijk ook wel genoeg die heel erg ingehouden was.
No shit...quote:Op zondag 2 oktober 2016 11:31 schreef opreis het volgende:
Ja en zijn banden waren net wat ouder. Je zag ook dat hij wat meer last kreeg van overstuur die laatste rondjes.quote:Op zondag 2 oktober 2016 11:37 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik kreeg meer het idee dat hij zelf op dat moment gewoon doorkreeg dat hij hem niet meer kon pakken en daarom iets terug zakte naar schonere lucht. Niet volgens team order.
Ferrari heeft het motorisch nu prima voor elkaar, maar het chassis is hun achilleshiel.quote:Op zondag 2 oktober 2016 11:37 schreef KingRadler het volgende:
ik heb toch het gevoel dat Vettel totaal niet happy is in zijn Ferrari.
Pijnlijk als RB gewoon beter is.
Nee hoor. Was 1 minuut voor de start wakker. Met een flinke kater op de bank zitten kijken. Dalijk maar eens ontbijten als Brennie terug is van de winkelquote:Op zondag 2 oktober 2016 11:12 schreef Fokker89 het volgende:
Eerlijk gezegd had ik nooit verwacht dat RBR boven Ferrari zou staan. Ik vind in het algemeen de Ferrari auto's toch wel iets sterker dan de RBR auto's. Gezien er meer circuits zijn gemaakt voor motorvermogen dan een circuit met veel bochten.quote:Op zondag 2 oktober 2016 11:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ferrari heeft het motorisch nu prima voor elkaar, maar het chassis is hun achilleshiel.
Alleen in een weekend waarin alles klopt kunnen ze het Mercedes enigszins lastig maken. Red Bull is wel dichterbij Mercedes gekomen dit jaar en dat steekt.
De kater drink je weg met een biertje. Neem er gelijk wat nootjes bij en je hebt het ontbijt gehadquote:Op zondag 2 oktober 2016 11:42 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nee hoor. Was 1 minuut voor de start wakker. Met een flinke kater op de bank zitten kijken. Dalijk maar eens ontbijten als Brennie terug is van de winkel
heb ik wel meer tijd voor de zondag.quote:Op zondag 2 oktober 2016 11:39 schreef Greys het volgende:
[..]
Als het dan weer zo spannend wordt heb ik het er graag voor over
Of Vettel is misschien wel niet zo goed. Hij is zn glans iig wel aan het verliezen en gaat weer terug naar zn bijnaam crashkidquote:Op zondag 2 oktober 2016 11:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ferrari heeft het motorisch nu prima voor elkaar, maar het chassis is hun achilleshiel.
Alleen in een weekend waarin alles klopt kunnen ze het Mercedes enigszins lastig maken. Red Bull is wel dichterbij Mercedes gekomen dit jaar en dat steekt.
Dat vind ik wel slecht hoor. Laat verdomme die hele persco zien. Nee we laten alleen Max even in het Nederlands zien. Zodat we met zn allen ipv de persco kijken nog extra lang naar die lamlul met zn scheve neus moeten kijken.quote:
Kimi is niet goed genoeg als teamgenoot. Wil je als team echt beter worden dan moet je toch ervoor zorgen dat je twee rijders hebt die elkaar opstuwen. Dat helpt Red Bull op dit moment enorm.quote:Op zondag 2 oktober 2016 11:43 schreef opreis het volgende:
[..]
Of Vettel is misschien wel niet zo goed. Hij is zn glans iig wel aan het verliezen en gaat weer terug naar zn bijnaam crashkid
Nootjes heb ik reeds gehad tijdens de race. Vandaag even geen bier voor mij. Moet straks bij mn moeder nog internet regelen en tv op de slaapkamer en moet hier nog een kast afbreken. En morgen weer om 0515 de wekkerquote:Op zondag 2 oktober 2016 11:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De kater drink je weg met een biertje. Neem er gelijk wat nootjes bij en je hebt het ontbijt gehad
Schrijf Vettel alsjeblieft niet af, die gozer is gigantisch gevaarlijk, als hij in een auto zit. Alleen de crashes/pech houdt hem van de derde plaats af. .quote:Op zondag 2 oktober 2016 11:43 schreef opreis het volgende:
[..]
Of Vettel is misschien wel niet zo goed. Hij is zn glans iig wel aan het verliezen en gaat weer terug naar zn bijnaam crashkid
Dat doen ze al jaren, eerst met massa en nu met raikonen (al was hij toen hij gehaald werd voor de 2de keer wel een gerechtvaardige keus). En voorlopig heeft kimi meer punten dan vettelquote:Op zondag 2 oktober 2016 11:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kimi is niet goed genoeg als teamgenoot. Wil je als team echt beter worden dan moet je toch ervoor zorgen dat je twee rijders hebt die elkaar opstuwen. Dat helpt Red Bull op dit moment enorm.
Gewoon via hun online shop: https://www.redbullshop.com/en/c/rb-racing/footwear/quote:Op zondag 2 oktober 2016 11:47 schreef admiraal_anaal het volgende:
Iemand die weet waar ik deze schoenen kan kopen?
[ afbeelding ]
Hij is wel top 5 van alle coureurs, maar zn glans verliest hij snel zodra hij niet de snelste auto heeft. Dat zelfde zie je bij Hamilton. Daarom schaal ik Alonso hoger in nuquote:Op zondag 2 oktober 2016 11:48 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Schrijf Vettel alsjeblieft niet af, die gozer is gigantisch gevaarlijk, als hij in een auto zit. Alleen de crashes/pech houdt hem van de derde plaats af. .
Inhalen onder VSC.quote:Op zondag 2 oktober 2016 11:50 schreef MakkieR het volgende:
De vraag is nu of Kimi weer een reden heeft gevonden om kwaad te zijn op Verstappen
Ik had toch minimaal 1 verdedigende actie verwacht maar hij liet hem weer makkelijk voorbij.quote:Op zondag 2 oktober 2016 11:50 schreef MakkieR het volgende:
De vraag is nu of Kimi weer een reden heeft gevonden om kwaad te zijn op Verstappen
Onzin, mensen hebben gewoon geen geheugen.quote:Op zondag 2 oktober 2016 11:51 schreef opreis het volgende:
[..]
Hij is wel top 5 van alle coureurs, maar zn glans verliest hij snel zodra hij niet de snelste auto heeft.
ja, maar waarom volhouden als die strategie niet succesvol blijkt te zijn?quote:Op zondag 2 oktober 2016 11:49 schreef opreis het volgende:
[..]
Dat doen ze al jaren, eerst met massa en nu met raikonen (al was hij toen hij gehaald werd voor de 2de keer wel een gerechtvaardige keus). En voorlopig heeft kimi meer punten dan vettel
Ik zie nergens het Red Bull logo aan de binnenkantquote:Op zondag 2 oktober 2016 11:50 schreef beantherio het volgende:
[..]
Gewoon via hun online shop: https://www.redbullshop.com/en/c/rb-racing/footwear/
*boks*quote:Op zondag 2 oktober 2016 11:42 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nee hoor. Was 1 minuut voor de start wakker. Met een flinke kater op de bank zitten kijken. Dalijk maar eens ontbijten als Brennie terug is van de winkel
Genot, al zullen de meesten hier enkel de expertise van Rob Kamphues waarderen.quote:
quote:Op zondag 2 oktober 2016 12:02 schreef Abed het volgende:
[..]
Genot, al zullen de meesten hier enkel de expertise van Rob Kamphues waarderen.
Haten op Kamphuesgodquote:Op zondag 2 oktober 2016 12:02 schreef Abed het volgende:
[..]
Genot, al zullen de meesten hier enkel de expertise van Rob Kamphues waarderen.
Doe normaal man. Kutste tijd om een race te rijden zo vroegquote:
Ik vind het heerlijkquote:Op zondag 2 oktober 2016 12:07 schreef Geralt het volgende:
[..]
Doe normaal man. Kutste tijd om een race te rijden zo vroeg
Nee lekker inderdaad. Met een kater van heb ik jou daar. Beter gewoon om 2 uur, biertje erbij, nootjes jeweettoch.quote:
Je bent wakkerquote:Op zondag 2 oktober 2016 12:09 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nee lekker inderdaad. Met een kater van heb ik jou daar. Beter gewoon om 2 uur, biertje erbij, nootjes jeweettoch.
Was daar misverstand over of wat?quote:
Iedereen was om 09:00 bezorgd over je dat je je je verslapen hadquote:
Ik geloof dit trouwens wel. Zonder die pitstop achter Ricciardo had ie alleen daar al 3 seconden gewonnen.quote:Op zondag 2 oktober 2016 12:02 schreef beantherio het volgende:
Ted zegt dat RBR-engineers hebben gezegd dat, als er geen VSC was geweest, Verstappen (volgens hun berekeningen) waarschijnlijk de race had gewonnen.
Bedankt voor de zorgen dan maarquote:Op zondag 2 oktober 2016 12:14 schreef Fopje het volgende:
[..]
Iedereen was om 09:00 bezorgd over je dat je je je verslapen had
Plus nog eens die 23 seconden van een stop. Hij had zeker 25+ seconden op Ricardo gehad.quote:Op zondag 2 oktober 2016 12:14 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik geloof dit trouwens wel. Zonder die pitstop achter Ricciardo had ie alleen daar al 3 seconden gewonnen.
moet iemand van hier het nummer wel hebben natuurlijkquote:Op zondag 2 oktober 2016 12:15 schreef Geralt het volgende:
[..]
Bedankt voor de zorgen dan maar
Aan de andere kant, iemand had me ook ff kunnen bellen voor de zekerheid, maar dat heeft dan weer niemand gedaan
Dat is echt een gruwelijke kutstreek van nattekatquote:Op zondag 2 oktober 2016 12:15 schreef Geralt het volgende:
[..]
Bedankt voor de zorgen dan maar
Aan de andere kant, iemand had me ook ff kunnen bellen voor de zekerheid, maar dat heeft dan weer niemand gedaan
Maar zelfs met een stop dus (die blijkbaar nodig was) had het verschil groot genoeg geweest.quote:Op zondag 2 oktober 2016 12:16 schreef Geralt het volgende:
[..]
Plus nog eens die 23 seconden van een stop. Hij had zeker 25+ seconden op Ricardo gehad.
dat dacht ik over vandaag ook, zei nog tegen mijn vrouw: "De peuter zal wel weer om 7.00 wakker zijn, hoef de wekker niet te zetten." Om 8.59 was die al 2 uur bij me op de kamer aan het spelen, niets van gehoordquote:
Nooit de 1 uur filter gebruikenquote:Op zondag 2 oktober 2016 12:21 schreef Fopje het volgende:
Ik krijg alleen maar harige kutten te zien als ik post race interview met het "1 uur geleden"filter op youtube invul
Ja, vooral bij de start.quote:Op zondag 2 oktober 2016 11:48 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Schrijf Vettel alsjeblieft niet af, die gozer is gigantisch gevaarlijk, als hij in een auto zit.
twitter:nico_rosberg twitterde op zondag 02-10-2016 om 11:17:04a bit of an unusual podium room selfie this time 💃#MalaysianGP https://t.co/A9FO30ZiSG reageer retweet
Max knijpt duidelijk die ladyboy naast hem in de reet.quote:Op zondag 2 oktober 2016 12:32 schreef Beach het volgende:
[ afbeelding ]twitter:nico_rosberg twitterde op zondag 02-10-2016 om 11:17:04a bit of an unusual podium room selfie this time 💃#MalaysianGP https://t.co/A9FO30ZiSG reageer retweet
Meestal voor hun persoonlijke websites/f1.comquote:Op zondag 2 oktober 2016 12:55 schreef RAVW het volgende:
ik heb even een vraagje waarom zie je altijd met die interviews , dat ze van die opneemrecorders e5r bij houden ?
is dit om dat ze niet willen dat je als rijder iets verkeerd zegt en je daar later op kan aanspreken ?
oke want het valt me de laatste tijd wel heel erg op dat ze met die dingen staan ....quote:Op zondag 2 oktober 2016 12:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Meestal voor hun persoonlijke websites/f1.com
Dat is de vraag. Max was in elk geval NIET in direct gevecht met Ricardo. Die reed tig seconden achter op Lewis. Dus die had gewoon aan de kant moeten gaan. Vind ik dan.quote:
Was zo. Max heeft nog enkele ronden een vrije baan gehad.quote:Op zondag 2 oktober 2016 13:06 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat is de vraag. Max was in elk geval NIET in direct gevecht met Ricardo. Die reed tig seconden achter op Lewis. Dus die had gewoon aan de kant moeten gaan. Vind ik dan.
Welk gat van 20 seconden??quote:Op zondag 2 oktober 2016 13:09 schreef Nattekat het volgende:
Vergeet ook niet dat Verstappen binnen 12 ronden een gat van 20 seconden dicht moest rijden.
Richting Hamilton.quote:
Maar die bandjes kunnen er ook nog aan, daar weten Riccardio en Vettel alles vanquote:Op zondag 2 oktober 2016 13:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Richting Hamilton.
Hamilton was nooit binnengekomen als het gat niet minstens 23 seconden was, zijn pace was prima.
Laten we er voor het gemak maar van uit gaan dat Hamilton het gehaald had.quote:Op zondag 2 oktober 2016 13:12 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Maar die bandjes kunnen er ook nog aan, daar weten Riccardio en Vettel alles van
Dat gat naar Ricardo reed Max op tijd van niks compleet dicht.quote:Op zondag 2 oktober 2016 13:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Laten we er voor het gemak maar van uit gaan dat Hamilton het gehaald had.
Dat klopt natuurlijk niet: het was een gevecht om plek 2. En achteraf gezien ook om de eindoverwinning. Terecht dat Ricciardo zijn positie verdedigde.quote:Op zondag 2 oktober 2016 13:12 schreef Geralt het volgende:
Hij heeft onnodig tijd verloren achter Ricardo omdat die met hand en tand verdedigde terwijl die niet met hem in gevecht was.
Ja. Zoals Max precies zo zou hebben gedaan in zijn plaats. Ric verdedigde fair, Max viel fair aan. (Op dat moment dacht ik er iets anders over. Toegegeven.)quote:Op zondag 2 oktober 2016 13:20 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat klopt natuurlijk niet: het was een gevecht om plek 2. En achteraf gezien ook om de eindoverwinning. Terecht dat Ricciardo zijn positie verdedigde.
Dat was het niet. Max reed tegen Lewis en niet tegen Ricardo op dat moment. Max was de enige RB die Lewis mogelijkerwijs had kunnen kloppen. Ricardo was daar op dat moment al volkomen kansloos voor.quote:Op zondag 2 oktober 2016 13:20 schreef beantherio het volgende:
Dat klopt natuurlijk niet: het was een gevecht om plek 2
Ik heb niet alles gelezen.quote:Op zondag 2 oktober 2016 13:32 schreef Geralt het volgende:
Maargoed, ik zal wel weer de enige zijn die er zo over denkt
Overigens als het precies andersom geweest was had ik dat ook gezegd, voordat men denkt dat ik me zit af te beren op Max.
Hier snapte ik ook niks van. Max had nog steeds kans om voor Ham te komen na diens pitstop dus ik dacht ook dat RIC hem terug zou betalen voor in Duitsland maar dit deed hij niet.quote:Op zondag 2 oktober 2016 13:31 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat was het niet. Max reed tegen Lewis en niet tegen Ricardo op dat moment. Max was de enige RB die Lewis mogelijkerwijs had kunnen kloppen. Ricardo was daar op dat moment al volkomen kansloos voor.
Leuk dat ze achteraf riepen dat Ricardo op een eenstopper stond natuurlijk en dat het wel degelijk een gevecht was, maar dat verbloemt hun slechte strategie niet echt imo.
Max had Lewis misschien aan kunnen vallen; Ricardo overduidelijk niet.
Waarom kies je voor een zekere P2 en P3 terwijl de kans op een P1 en een P3 zeer zeker aanwezig was? En dat terwijl Max er eentje tegoed had van het team?
Als Max toch niet Lewis had kunnen achterhalen hadden ze nog altijd voor P2 en P3 gereden.
Buiten dat was Max het hele weekend sneller en reed Ricardo zelfs met de setup van Max rond omdat hij het zelf niet voor elkaar kreeg.
Wat mij betreft volstrekt onbegrijpelijk waarom ze hier niet Max voorbij tilde aan Ricardo. Daarmee had het team het tegoedje mooi terug kunnen geven. Plus dan had Max achteraf gezien hoe dan ook gewonnen. Maargoed dat wist men niet, maar dan was hij dus op zeker P2 geweest en misschien P1. Ricardo ging P1 nooit halen.
Jammer van het team in elk geval.
Als je in UK woont wel ja. NL tijd startte ze 7 uur.quote:Op zondag 2 oktober 2016 13:36 schreef Anton91 het volgende:
[..]
http://www.f1today.net/nl/seizoen/kalender/f1/races
Om 06:00 al
Ik denk er net zo overquote:Op zondag 2 oktober 2016 13:32 schreef Geralt het volgende:
Overigens als het precies andersom geweest was had ik dat ook gezegd, voordat men denkt dat ik me zit af te beren op Max.
Ahh, zie inderdaad verschillende tijd op gpupdate en f1today... (Beide site's in het Nederlands)quote:Op zondag 2 oktober 2016 13:37 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Als je in UK woont wel ja. NL tijd startte ze 7 uur.
Hij had geen gripquote:Op zondag 2 oktober 2016 13:41 schreef Nattekat het volgende:
Hamilton was 0,5s sneller dan Max op een vrije baan...
twitter:adamcooperF1 twitterde op zondag 02-10-2016 om 13:38:22FIA confirms a three place grid penalty for Sebastian Vettel for the Japanese GP, plus penalty points, after the first lap incident reageer retweet
Maar wel sneller.quote:Op zondag 2 oktober 2016 13:41 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Hij had geen grip
zei hij over de boordradio
dat deed hij om bij een volgende pitstop voor max te komenquote:
Precies.quote:Op zondag 2 oktober 2016 13:44 schreef F1gamer het volgende:
[..]
dat deed hij om bij een volgende pitstop voor max te komen
Ja en? Er lag kans op een P1 en een zekere P3 op dat moment. Beter hadden ze die kans genomen en het tegoedje van Duitsland ingelost bij Max.quote:
Ja heel dom. En hopelijk leren ze van deze P1 en P2.quote:Op zondag 2 oktober 2016 13:46 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja en? Er lag kans op een P1 en een zekere P3 op dat moment. Beter hadden ze die kans genomen en het tegoedje van Duitsland ingelost bij Max.
Zeker ook omdat Max het hele weekend al de betere was en Ricardo zelfs de setup van Max heeft moeten kopiëren omdat ie er zelf niet aan uit kwam.
Het slaat gewoon nergens op om die kans bewust NIET te pakken. P2 en P3 waren zeker. De volgorde maakt voor het team geen fluit uit. P1 lag er om te proberen te pakken. Dat was misschien gelukt en misschien niet, maar door die kans niet te benutten kozen ze bewust voor een P2 en een P3 waar P1 en P3 mogelijk was geweest.
Ergo: domme strategische zet van Red Bull wat mij betreft.
Voor Ricciardo zeker. Voor Hamilton vraag ik me af.quote:Op zondag 2 oktober 2016 12:02 schreef beantherio het volgende:
Ted zegt dat RBR-engineers hebben gezegd dat, als er geen VSC was geweest, Verstappen (volgens hun berekeningen) waarschijnlijk de race had gewonnen.
Ik lees dit op meer plekken maar die gedachte is enkel vol te houden als je denkt dat RBR een team is dat teamorders zou moeten uitdelen. En volgens mij is Horner daar al vele malen duidelijk over geweest: daar doen ze niet aan, behalve dat ze verwachten dat hun coureurs elkaar niet van de baan rammen.quote:Op zondag 2 oktober 2016 13:48 schreef SnowOokami het volgende:
Dit was gewoon het goedmakertje van het team van Monaco aan Ric![]()
Dit is geen goedmakertje. Goedmakertjes doe je waar iemand het verdient. Ricardo verdiende het hier niet. Hele weekend was Max zijn pace beter en Ricardo reed zelfs met een gekopieerde setup van Max rond. Als iemand hier van die 2 heren een goedmakertje verdiende (want ze hadden er inderdaad allebei een te goed van het team!) dan was het Max wel.quote:Op zondag 2 oktober 2016 13:48 schreef SnowOokami het volgende:
Dit was gewoon het goedmakertje van het team van Monaco aan Ric
Je hier druk over maken heeft geen zin.quote:Op zondag 2 oktober 2016 13:52 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dit is geen goedmakertje. Goedmakertjes doe je waar iemand het verdient. Ricardo verdiende het hier niet. Hele weekend was Max zijn pace beter en Ricardo reed zelfs met een gekopieerde setup van Max rond. Als iemand hier van die 2 heren een goedmakertje verdiende (want ze hadden er inderdaad allebei een te goed van het team!) dan was het Max wel.
Verdienen, krijgen, winnen... etc de wereld is niet eerlijkquote:Op zondag 2 oktober 2016 13:52 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dit is geen goedmakertje. Goedmakertjes doe je waar iemand het verdient. Ricardo verdiende het hier niet. Hele weekend was Max zijn pace beter en Ricardo reed zelfs met een gekopieerde setup van Max rond. Als iemand hier van die 2 heren een goedmakertje verdiende (want ze hadden er inderdaad allebei een te goed van het team!) dan was het Max wel.
Ik maak me er niet druk over. Ik merk het op. Dat is heel wat anders.quote:Op zondag 2 oktober 2016 13:52 schreef Beach het volgende:
[..]
Je hier druk over maken heeft geen zin.
Max had Hamilton nooit meer kunnen achterhalenquote:Op zondag 2 oktober 2016 13:49 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Voor Ricciardo zeker. Voor Hamilton vraag ik me af.
kijk, het is dus de schuld van Vettelquote:Op zondag 2 oktober 2016 13:43 schreef zoem het volgende:
twitter:adamcooperF1 twitterde op zondag 02-10-2016 om 13:38:22FIA confirms a three place grid penalty for Sebastian Vettel for the Japanese GP, plus penalty points, after the first lap incident reageer retweet
Dat is de grote vraag die voor altijd onbeantwoord zal blijven.quote:Op zondag 2 oktober 2016 13:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Max had Hamilton nooit meer kunnen achterhalen
Hamilton moest waarschijnlijk nog naar binnen. Verstappen niet meer.quote:Op zondag 2 oktober 2016 13:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hij beukte er redelijk roekeloos in ja.quote:Op zondag 2 oktober 2016 13:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
kijk, het is dus de schuld van Vettel
klopt, maar op verse banden had Hamilton Max makkelijk in kunnen halen lijkt mequote:Op zondag 2 oktober 2016 13:56 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hamilton moest waarschijnlijk nog naar binnen. Verstappen niet meer.
Als Hamilton niet was uitgevallen was die strategie ook aangepast lijkt me en hadden we Spanje 2 gekregen waarschijnlijk...quote:Op zondag 2 oktober 2016 13:56 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat is de grote vraag die voor altijd onbeantwoord zal blijven.
Ze hadden het moeten proberen. Dat deden ze niet. Hele behouden strategie in mijn ogen en dat had wel wat aanvallender mogen zijn.
Laat Max de volgende seizoenen maar winnen.quote:Op zondag 2 oktober 2016 13:57 schreef Geralt het volgende:
Maargoed, Ricardo heeft zijn tegoedje gehad vandaag. Hopelijk lossen ze die van Max ook snel in
Hamilton moest nog een stop maken en Max reed op dat moment een geweldig tempo. Ik denk dat het gat na de pit van Hamilton groot genoeg was geweest, en blijkbaar denken de RBR-engineers er ook zo over.quote:Op zondag 2 oktober 2016 13:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Max heeft sinds zijn laatste pitstop voor de plof geen enkele groene tijd neergezet.quote:Op zondag 2 oktober 2016 13:58 schreef beantherio het volgende:
[..]
Hamilton moest nog een stop maken en Max reed op dat moment een geweldig tempo. Ik denk dat het gat na de pit van Hamilton groot genoeg was geweest, en blijkbaar denken de RBR-engineers er ook zo over.
Daarom zeg ik ook "vraag ik me af".quote:Op zondag 2 oktober 2016 13:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt, maar op verse banden had Hamilton Max makkelijk in kunnen halen lijkt me
twitter:adamcooperF1 twitterde op zondag 02-10-2016 om 13:52:27FIA confirms a ¤5000 fine for @HaasF1Team after @EstebanGtz lost a front wheel. No other penalty reageer retweet
Ik ben het wel met je eens dat HAM zeer waarschijnlijk langs VES was gekomen op verse banden. Maar toch vind ik dat ze in ieder geval voor track position moesten gaan.quote:Op zondag 2 oktober 2016 14:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Max heeft sinds zijn laatste pitstop voor de plof geen enkele groene tijd neergezet.
Hamilton was onbereikbaar, dat moet iedereen hier even gaan snappen. Zelfs als het gat minder dan 23s was, was Hamilton er op verse banden met gemak voorbij gegaan.
Precies dat.quote:Op zondag 2 oktober 2016 13:31 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat was het niet. Max reed tegen Lewis en niet tegen Ricardo op dat moment. Max was de enige RB die Lewis mogelijkerwijs had kunnen kloppen. Ricardo was daar op dat moment al volkomen kansloos voor.
Leuk dat ze achteraf riepen dat Ricardo op een eenstopper stond natuurlijk en dat het wel degelijk een gevecht was, maar dat verbloemt hun slechte strategie niet echt imo.
Max had Lewis misschien aan kunnen vallen; Ricardo overduidelijk niet.
Waarom kies je voor een zekere P2 en P3 terwijl de kans op een P1 en een P3 zeer zeker aanwezig was? En dat terwijl Max er eentje tegoed had van het team?
Als Max toch niet Lewis had kunnen achterhalen hadden ze nog altijd voor P2 en P3 gereden.
Buiten dat was Max het hele weekend sneller en reed Ricardo zelfs met de setup van Max rond omdat hij het zelf niet voor elkaar kreeg.
Wat mij betreft volstrekt onbegrijpelijk waarom ze hier niet Max voorbij tilde aan Ricardo. Daarmee had het team het tegoedje mooi terug kunnen geven. Plus dan had Max achteraf gezien hoe dan ook gewonnen. Maargoed dat wist men niet, maar dan was hij dus op zeker P2 geweest en misschien P1. Ricardo ging P1 nooit halen.
Jammer van het team in elk geval.
Met gemak zou ik met Max nooit zeggen. Volgens mij is hij op starts na nauwelijks ingehaald dit seizoen, bovendien is de mercedes een stuk minder snel in dirty air.quote:Op zondag 2 oktober 2016 14:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Max heeft sinds zijn laatste pitstop voor de plof geen enkele groene tijd neergezet.
Hamilton was onbereikbaar, dat moet iedereen hier even gaan snappen. Zelfs als het gat minder dan 23s was, was Hamilton er op verse banden met gemak voorbij gegaan.
Was je er bij? Gaaf zeg!quote:Op zondag 2 oktober 2016 15:07 schreef DutchTrain het volgende:
Dat was een gave race om bij aanwezig te zijn
Niet alleen vanwege Verstappen en de vele Nederlanders die hier op zondag waren, maar is iemand de race van Alonso opgevallen? Was echt een plezier om hem weer eens te zien strijden, glijdend en op de limiet van de McLaren. Kan nog wel eens een mooi jaar worden volgend jaar met Stoffel erbij.
Straks even foto's uitzoeken.
Tof dat je er bij was!quote:Op zondag 2 oktober 2016 15:07 schreef DutchTrain het volgende:
Dat was een gave race om bij aanwezig te zijn
Niet alleen vanwege Verstappen en de vele Nederlanders die hier op zondag waren, maar is iemand de race van Alonso opgevallen? Was echt een plezier om hem weer eens te zien strijden, glijdend en op de limiet van de McLaren. Kan nog wel eens een mooi jaar worden volgend jaar met Stoffel erbij.
Straks even foto's uitzoeken.
ja, Alonso had nog een derde stop die hem geen plek kostte en zijn zevende plaats zeker stelde.quote:Op zondag 2 oktober 2016 15:13 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Tof dat je er bij was!
Alonso was zeker goed bezig van 22 > 7Hij maakte volgens mij ook nog een 3e pitsstop in de laatste VSC?
Button ook nog 9e geworden, McLaren Honda komt er wel.
Ik denk ook zo. Onbegrijpelijk dat ze Max die 3/4 van de race sneller was niet langs Daniel lieten gaan.quote:Op zondag 2 oktober 2016 13:32 schreef Geralt het volgende:
mwah, hoe denk je dat ricciardo zich had gevoeld als max na een teamorder 1ste was geworden? Ik denk dat hij dan net zo zuur als in monaco was geweest.quote:Op zondag 2 oktober 2016 15:35 schreef radeloosje1987 het volgende:
[..]
Ik denk ook zo. Onbegrijpelijk dat ze Max die 3/4 van de race sneller was niet langs Daniel lieten gaan.
Hoe dan?quote:Op zondag 2 oktober 2016 15:35 schreef radeloosje1987 het volgende:
[..]
Ik denk ook zo. Onbegrijpelijk dat ze Max die 3/4 van de race sneller was niet langs Daniel lieten gaan.
quote:15:15 – De meeste Nederlandse racefans zullen de wenkbrauwen even hebben gefronst tijdens de laatste virtuele safety car-periode in de Grand Prix van Maleisië. Nadat Lewis Hamilton zijn rokende auto langs de baan parkeerde, en de VSC van kracht werd, besloot Red Bull Racing om beide coureurs binnen te halen. Dus niet alleen Daniel Ricciardo, die pas één keer gestopt was, maar ook Max Verstappen. Dit leek de Nederlander de zege te kosten, maar was dat ook zo? Nee, stellen teambaas Christian Horner én Verstappen......
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:Op zondag 2 oktober 2016 10:13 schreef THEFXR het volgende:
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAaa
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:Op zondag 2 oktober 2016 10:13 schreef YokiKater het volgende:
Kut voor mijn manager, maar dit is toch wel godverdomme mooi!
quote:
quote:
Nee, hij heeft er nog 2.quote:Op zondag 2 oktober 2016 15:56 schreef Ener-G het volgende:
Ben benieuwd naar de volgende GP, gridstraf voor Lewis omdat ie misschien weer een nieuwe motor nodig heeft?
Keke verdiende de titel op basis van zijn 1985 seizoenquote:Op zondag 2 oktober 2016 15:56 schreef Nober het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Nico de nieuwe Keke.
Lewis heeft nog zat motoren. Hij heeft 3 nieuwe gestoken in België.quote:Op zondag 2 oktober 2016 15:56 schreef Ener-G het volgende:
Ben benieuwd naar de volgende GP, gridstraf voor Lewis omdat ie misschien weer een nieuwe motor nodig heeft?
Leuk dat Alonso met elk hondenhok relatief snel is, het is ook een coureur die telkens in een wagen zit die zich gedurende het seizoen te weinig ontwikkelt. Dat, samen met zijn gewoonte om in de belangrijkste races niet op het zijn best te zijn, heeft er voor gezorgd dat hij 2 titels misliep, daar ging Vettel mee vandoor.quote:Op zondag 2 oktober 2016 11:51 schreef opreis het volgende:
[..]
Hij is wel top 5 van alle coureurs, maar zn glans verliest hij snel zodra hij niet de snelste auto heeft. Dat zelfde zie je bij Hamilton. Daarom schaal ik Alonso hoger in nu
Vet verhaalquote:Op zondag 2 oktober 2016 16:06 schreef DutchTrain het volgende:
Na geslaagde zaterdag, waarvan alleen de terugreis wat lang duurde, was het vandaag Race Day. Ook vandaag weer met de trein naar de luchthaven en van daar met de shuttle bus naar het busstation van het circuit en dan nog 1 halte met de circle bus. Dat sloot allemaal perfect op elkaar aan, dus binnen het uur en net op tijd voor de GP2 race was ik op het circuit. Ook deze race was best spannend met een Gasly die wel een beetje naar verwachting reed en Ghiotto die de race controleerde.
Porsche Supercup werd weer eens een botsautorace; meestal vind ik die race erg saai (alleen al vanwege het monotome motorgeluid), maar dit keer gebeurde er genoeg. Dat had alleen niet veel met racen te maken, maar meer met je tegenstander van de baan rijden...
Eten gehaald - lekker en betaalbaar, denk aan een euro per drankje, vijf euro voor een menuutje - en de driver's parade gekeken. De Ferrari rijders natuurlijk in Ferrari's, Lewis een halve ronde voor de rest uit in een of andere dandy auto en Romain Grosjean in.... een 2CV! Cabrio, dat wel.
Door de anderhalf uur break in het programma, naar de andere kant van de tribune verhuisd; het achterste deel is sowieso free seating en de bovenste tribunedelen waren dat bij gebrek aan toeschouwers nu ook. Dus een plekje gevonden aan het einde van de starting grid, waar ik de opbouw en afbraak van de grid slot van Alonso gevolgd heb. Wat je verder ook nooit ziet op tv, zijn de monteurs die met hun bladblazers remkoelers naar het einde van de grid gestuurd worden om daar de auto's op te halen. Ondertussen werd er nog een dansje op muziek gedaan op start finish en het volkslied gezongen.
Verstappen had er zin in, voor hem geen rondje door de pits en hij kwam dus als eerste de startgrid op. Het was een tijd stil om mij heen, maar toen uiteindelijk de laatste auto's arriveerden op de grid, bleek dat ik tussen de Hamilton supporters zat; elke ronde dat hun held voorbij kwam moesten ze even gillen.
Toen dat wat teveel werd, werd het tijd om de andere kant van de tribune weer op te zoeken, precies op het moment dat Lewis in brand vloog. En vervolgens Gutierrez voor mij een wiel verloor.
Vanaf daar werd het dus weer een hele andere race, met Rosberg en Alsonso die nog door het veld aan het snijden waren. Bij de hairpin leek het dus een mooie plek om te zitten, maar uiteindeljk gebeurde er niet veel. Toen het duidelijk werd dat de race een verrassende winnaar zou kunnen krijgen weer terug naar de andere tribunehelft gegaan, richting het podium. De Lewis en Vettel fans begonnen de tribunes toch al te verlaten, dus het werd feest met de Australische en Nederlandse fans.
Opvallend dat hier veel meer gevoel was dat Max alles gegeven heeft en de tweede VSC gewoon wat ongelukkig was met de dubbele pitstop en de zachte band. Hij reed die banden helemaal op en sneller ging het niet.
De hekken gingen open nadat de laatste auto binnen was en het rechte stuk stond al snel vol met racefans. Ik ben maar boven gebleven, wat een goede keuze bleek, want de baan werd al snel na het podium weer schoongeveegd. Het podium was natuurlijk legendarisch met het hele publiek die het schoendrinken aanmoedigde.
Nog wat te eten gehaald, de teams zien opruimen en gewacht op het persmoment bij Red Bull. Gezien de fotografen die daar stonden, was het duidelijk dat er nog wat zou komen. En inderdaad was er om 18.00 nog een fotomoment met het hele team voor de kranten van morgen.
Samenvattend een geweldige race om bij te zijn, zeer goed georganiseerd, lage prijzen en goede faciliteiten. Alleen wat ver vliegen...
Het is uberhaupt knap dat alonso er 2x zo dichtbij is geweest. De ferrari was in 2010 en 2012 minder dan de rb. Hamilton had de 2012 titel verdient, maar had veel pech.quote:Op zondag 2 oktober 2016 16:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Leuk dat Alonso met elk hondenhok relatief snel is, het is ook een coureur die telkens in een wagen zit die zich gedurende het seizoen te weinig ontwikkelt. Dat, samen met zijn gewoonte om in de belangrijkste races niet op het zijn best te zijn, heeft er voor gezorgd dat hij 2 titels misliep, daar ging Vettel mee vandoor.
Vettel is dan weer een pietje precies die een auto nodig heeft die hij vertrouwt, anders is hij niet opvallend snel. Maar als de ontwikkeling goed gaat zie je dan ook dat in de loop van het seizoen het verschil met zijn teamgenoot steeds groter wordt. Vorig seizoen lagen ze ook ver achter op Mercedes, maar ontwikkelden ze zich gestadig en waren beter dan de rest, dan heeft Vettel ook structureel 3-4 tienden op Raikkonen. Nu is dat 1 a 2 in de betere races en bijna 0 in de races dat Ferrari derde viool speelt. En dan kwam er ook nog absurd veel pech bovenop.
Als Ferrari dat onder de knie krijgt sleept hij nog wel of 1 of 2 titels binnen en dan is het een hele grote, Ferrari na lange tijd weer wk maken is toch iets speciaals. Dat gaat Alonso niet meer lukken en Hamilton zal altijd de man blijven die heel veel goede en een paar heel extreem goede auto's nodig had voor zijn titels.
Mij is het altijd andersom aangeleerdquote:Hamilton had verdient
Waarom ontwikkeld de rb
Dank voor het lezen, heb ik het niet voor niets getypt terwijl mijn foto's er een eeuw over aan het doen zijn om te kopieren. :pquote:
Ben al bijna een jaar niet meer in Nederland en spelling is nooit mijn sterkste punt geweestquote:Op zondag 2 oktober 2016 16:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mij is het altijd andersom aangeleerd
Dit is wel heel ergquote:Op zondag 2 oktober 2016 16:28 schreef opreis het volgende:
[..]
Ben al bijna een jaar niet meer in Nederland en spelling is nooit mijn sterkste punt geweest
Ik ben al 5 jaar niet meer in Nederland. Wat een non-excuus.quote:Op zondag 2 oktober 2016 16:28 schreef opreis het volgende:
[..]
Ben al bijna een jaar niet meer in Nederland en spelling is nooit mijn sterkste punt geweest
Net vond je het nog boeiend genoeg om er een excuus voor te zoeken.quote:Op zondag 2 oktober 2016 16:32 schreef opreis het volgende:
Lekker boeiend dat spelling op het internet niet 100% is. Het is geen solicitatiebrief ofzo. Ik ga niet alles teruglezen wat ik type en de boodschap is gewoon duidelijk. Maar veel plezier met jezelf beter voelen
Dat deed ik niet voor mezelf maar voor degenen die het nodig vonden om mij daar te quotenquote:Op zondag 2 oktober 2016 16:39 schreef Sked het volgende:
[..]
Net vond je het nog boeiend genoeg om er een excuus voor te zoeken.
Dat betwijfel ik, in de slotfase van 2012 was Massa sneller met dan ding dan Alonso, terwijl Vettel met Webber niets meer te stellen had. Dat maakt het verschil, niet de auto, en 2 jaar daarvoor bleef Alonso de hele race achter Petrov plakken.quote:Op zondag 2 oktober 2016 16:16 schreef opreis het volgende:
[..]
Het is uberhaupt knap dat alonso er 2x zo dichtbij is geweest. De ferrari was in 2010 en 2012 minder dan de rb.
McLaren had de titel verdiend, Hamilton verklootte die helemaal zelf.quote:Hamilton had de 2012 titel verdient, maar had veel pech.
Uiteraard, het is makkelijker om van 3 seconden naar 2 seconden achterstand te gaan dan van 1 seconde naar 0. RBR ontwikkelt zich inderdaad beter, maar ook weer niet heel veel. Maar dat is gewoon iets wat ze allebei proberen en als de een het dan ietsje beter doet wint die.quote:En waarom ontwikkeld de rb zich nu beter dan de ferrari? Tevens denk ik dat mclaren er ook harder op vooruit gaat momenteel dan ferrari.
FTFYquote:[b]Op zondag 2 oktober 2016 17:42
Hamilton had de titel verdiend, McLaren verklootte die helemaal zelf.
Zou mooi zijn als Max de Ferrari's nog weet in te halen dit seizoen.quote:
Max liet zich vandaag wel van zijn sportieve kant zien, afgezien van die opmerking tegen Vettel.quote:
Scheelt natuurlijk nogal of je dan echt op / over de limiet racet of bijvoorbeeld probeert om er net onder blijft om het optimale resultaat te halen. Je zag Mercedes al een paar keer gewoon doodleuk de auto sparen dit seizoen om vervolgens als de concurrentie het gat leek te dichten weer even een paar ronden echt gas te geven.quote:Op zondag 2 oktober 2016 18:53 schreef opreis het volgende:
En dat terwijl ze tijdens de testdagen maar gigantische afstanden bleven rijden zonder problemen
als je dat de eerste keer al niet meteen zag kan je beter meteen naar specsaversquote:Op zondag 2 oktober 2016 18:55 schreef MakkieR het volgende:
Verder viel mij ook op hoe laat pas de touche werd opgemerkt tussen Vettel en Rosberg, waar het vooral over Vettel zijn crash ging en niet over Rosberg zijn spin.
*stratquote:Op zondag 2 oktober 2016 19:04 schreef SnowOokami het volgende:
Rosberg vroeg in de laatste stint om mode "Strap 3" en na wat twijfel mocht hij dat uiteindelijk 2 rondjes gebruiken... blijkbaar reed Hamilton veel langer op "Strap 3" wat blijkbaar veel vergt van de motor.
Moet ook zeggen dat Renault echt een betrouwbare motor heeft geleverd dit jaarze moeten alleen zelf nog iets aan hun eigen auto doen...
* Nattekat langs specsavers gaatquote:Op zondag 2 oktober 2016 19:28 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
als je dat de eerste keer al niet meteen zag kan je beter meteen naar specsavers
Kan jij mij er één speciaal aanraden?quote:Op zondag 2 oktober 2016 19:28 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
als je dat de eerste keer al niet meteen zag kan je beter meteen naar specsavers
VSC + Rosberg.quote:Op zondag 2 oktober 2016 20:16 schreef Sunri5e het volgende:
Ik heb helaas deze mooie race niet volledig kunnen bekijken. Waarom liet RB RIC en VES tegelijk pitten? Waarom lieten ze niet de tweede niet gewoon een ronde langer doorrijden?
Hamilton houdt van strapegy 3.quote:Op zondag 2 oktober 2016 19:04 schreef SnowOokami het volgende:
Rosberg vroeg in de laatste stint om mode "Strap 3" en na wat twijfel mocht hij dat uiteindelijk 2 rondjes gebruiken... blijkbaar reed Hamilton veel langer op "Strap 3" wat blijkbaar veel vergt van de motor.
er hing geel, virtuel saftey car, ze wisten niet of dat nog en ronde ging durenquote:Op zondag 2 oktober 2016 20:16 schreef Sunri5e het volgende:
Ik heb helaas deze mooie race niet volledig kunnen bekijken. Waarom liet RB RIC en VES tegelijk pitten? Waarom lieten ze niet de tweede niet gewoon een ronde langer doorrijden?
Ik had het ook niet doorquote:Op zondag 2 oktober 2016 19:28 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Oké, dat laatste wist ik dus ook niet omdat ik de wedstrijd helaas niet volledig heb gezien.quote:Op zondag 2 oktober 2016 20:18 schreef THEFXR het volgende:
[..]
er hing geel, virtuel saftey car, ze wisten niet of dat nog en ronde ging duren
Dan moet Olav Mol ook maar weer naar Specsavers, want hij merkte dit ook veel later op, net als de Formule 1 camera's of de regiekamer. De focus stond echt eerst op Vettel, daarna dacht men eerst dat Verstappen geraakt was, Daarna was het een de Mercedessen die Verstappen had bevestigd, en pas veel later, volgens mij drie herhalingen daarna werd de spin van Rosberg uitgezonden. Eerlijk gezegd had ik toen nog helemaal niet in de gaten dat Rosberg er tussen uit gevallen was. Maar ja de start was dan ook een waanzinnige chaos, makkelijk om daar iets te missen. En natuurlijk lag de focus bij mij op de start van Verstappen.quote:Op zondag 2 oktober 2016 19:28 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Bron voor Hamilton die daar al langer op reed?quote:Op zondag 2 oktober 2016 19:04 schreef SnowOokami het volgende:
Moet ook zeggen dat Renault echt een betrouwbare motor heeft geleverd dit jaarze moeten alleen zelf nog iets aan hun eigen auto doen...
Als ik op Youtube gecorrigeerd wordt met mijn gebrekkige Engels, dan ga ik lekker Nederlands schrijven tegen de Engelsenquote:Op zondag 2 oktober 2016 16:32 schreef opreis het volgende:
Lekker boeiend dat spelling op het internet niet 100% is. Het is geen solicitatiebrief ofzo. Ik ga niet alles teruglezen wat ik type en de boodschap is gewoon duidelijk. Maar veel plezier met jezelf beter voelen
Dat heet geen risico's nemen.quote:Op zondag 2 oktober 2016 21:09 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Opvallond hoe licht Der Max zijn verlies opvat. In het tweede gedeelte van die S-bocht zat hij aan de binnenkant en lag hij voor op Ricciardo. Vervolgens gaat hij daarmate traag die bocht door om Ricciardo voldoende ruimte te laten dat hij er weer achter terecht komt.
Oke bedankt voor je bijdrage en unieke inzicht.quote:
Als Max meer snelheid mee zou nemen die bocht in had hij waarschijnlijk Daniel geraakt.quote:Op zondag 2 oktober 2016 21:09 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Opvallond hoe licht Der Max zijn verlies opvat. In het tweede gedeelte van die S-bocht zat hij aan de binnenkant en lag hij voor op Ricciardo. Vervolgens gaat hij daarmate traag die bocht door om Ricciardo voldoende ruimte te laten dat hij er weer achter terecht komt. Gewoon een overwinning laten liggen vandaag. Erg zuur lijkt mij aangezien hij sowieso al een beetje het onderspit aan het delven is ten opzichte van zijn teamgenoot en het maar de vraag is wanneer hij weer in de positie terecht komt om te winnen. Ik snap zijn blijdschap vandaag niet.
Daar denken de rijders bij Mercedes anders over.quote:Op zondag 2 oktober 2016 21:11 schreef Nattekat het volgende:
Max wist dat hij gewoon nog een kans zou krijgen. En je teamgenoot raken is not done.
Ik snap hem wel. Dit seizoen nog lekker "ja en amen" zeggen. Volgend seizoen gewoon keihard voor eigen succes gaan.quote:Op zondag 2 oktober 2016 21:09 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Opvallond hoe licht Der Max zijn verlies opvat. In het tweede gedeelte van die S-bocht zat hij aan de binnenkant en lag hij voor op Ricciardo. Vervolgens gaat hij daarmate traag die bocht door om Ricciardo voldoende ruimte te laten dat hij er weer achter terecht komt. Gewoon een overwinning laten liggen vandaag. Erg zuur lijkt mij aangezien hij sowieso al een beetje het onderspit aan het delven is ten opzichte van zijn teamgenoot en het maar de vraag is wanneer hij weer in de positie terecht komt om te winnen. Ik snap zijn blijdschap vandaag niet.
Dit inderdaad, als Hamilton's motor niet geploft was zou Max Ricciardo ingehaald hebben. Daarnaast vond ik dit racen met respect er enorm mooi uit zien. Ze gaan samen nog voor mooie gevechten zorgen in de toekomstquote:Op zondag 2 oktober 2016 21:11 schreef Nattekat het volgende:
Max wist dat hij gewoon nog een kans zou krijgen. En je teamgenoot raken is not done.
Qua strategie zat Max perfect om Ricciardo eventueel later te passeren ja, had veel nieuwere banden.. Beetje jammer dat Hamilon dat weer moest verpestenquote:Op zondag 2 oktober 2016 21:11 schreef Nattekat het volgende:
Denk dat Max ook zo denkt. Volgend jaar gaat het om de knikkers...quote:Op zondag 2 oktober 2016 21:26 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik snap hem wel. Dit seizoen nog lekker "ja en amen" zeggen. Volgend seizoen gewoon keihard voor eigen succes gaan.
Klopt, al was het resultaat op het eind hetzelfde geweest voor Max. Dit is voor Red Bull gewoon mooier, voor de race uiteindelijk ook welquote:Op zondag 2 oktober 2016 21:29 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Qua strategie zat Max perfect om Ricciardo eventueel later te passeren ja, had veel nieuwere banden.. Beetje jammer dat Hamilon dat weer moest verpesten
Juist. Deze auto is niet volledig om hem heen gebouwd. Volgend jaar draait hij de volledige voorbereiding mee en heeft hij weer meer ervaring opgedaan. Hopelijk doet de Renault motor flink zijn best volgend seizoen. Aan het chassis zal het niet liggen.quote:Op zondag 2 oktober 2016 21:29 schreef radeloosje1987 het volgende:
[..]
Denk dat Max ook zo denkt. Volgend jaar gaat het om de knikkers...
2e geworden in een GP voor beide Mercedessen en voor beide Ferrari's. In zijn eerste seizoen bij RBR. Ja, matige prestatie.quote:Op zondag 2 oktober 2016 21:09 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Je hebt per abuis de verkeerde posting gequote om op af te geven?quote:Op zondag 2 oktober 2016 21:35 schreef habitue het volgende:
[..]
2e geworden in een GP voor beide Mercedessen en voor beide Ferrari's. In zijn eerste seizoen bij RBR. Ja, matige prestatie.
Welk verlies? Hij is heeft een hele goede race gereden en is 2e geworden. Het zijn de Olympische Spelen niet waarbij 2e worden voor velen gelijk staat aan verliezen.quote:Op zondag 2 oktober 2016 21:09 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Waar heb jij het in hemelsnaam over? Race niet gezien? Lil Lewis dnf, Vettel dnf, Der Nico aangereden. Niet zo'n wereldprestatie om dan ervoor te eindigen. Als Max niet als een oud wijf door het tweede gedeelte van die S-bocht gegaan was dan had hij vandaag gewonnen. Hij zat aan de binnenkant en lag voor op Ricciardo. En dan wel in Spa als een gek P11 verdedigen ten opzichte van Raikkonen. Het valt me gewoon tegen hoe hij vandaag gereden heeft.quote:Op zondag 2 oktober 2016 21:35 schreef habitue het volgende:
[..]
2e geworden in een GP voor beide Mercedessen en voor beide Ferrari's. In zijn eerste seizoen bij RBR. Ja, matige prestatie.
Hij is het onderspit aan het delven ten opzichte van Ricciardo. Dat is niet goed voor zijn status binnen het team.quote:Op zondag 2 oktober 2016 21:48 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Welk verlies? Hij is heeft een hele goede race gereden en is 2e geworden. Het zijn de Olympische Spelen niet waarbij 2e worden voor velen gelijk staat aan verliezen.
heeft in het belang van het team gereden ipv zichzelfquote:Op zondag 2 oktober 2016 21:54 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Waar heb jij het in hemelsnaam over? Race niet gezien? Lil Lewis dnf, Vettel dnf, Der Nico aangereden. Niet zo'n wereldprestatie om dan ervoor te eindigen. Als Max niet als een oud wijf door het tweede gedeelte van die S-bocht gegaan was dan had hij vandaag gewonnen. Hij zat aan de binnenkant en lag voor op Ricciardo. En dan wel in Spa als een gek P11 verdedigen ten opzichte van Raikkonen. Het valt me gewoon tegen hoe hij vandaag gereden heeft.
Schandalig. Dat hij zichzelf nog in de spiegel durft aan te kijkenquote:Op zondag 2 oktober 2016 21:35 schreef habitue het volgende:
[..]
Klopt, maar ik geloof niet dat Max Rubens Barrichello achterna wil.quote:Op zondag 2 oktober 2016 21:57 schreef THEFXR het volgende:
[..]
heeft in het belang van het team gereden ipv zichzelf
hij zal wel een preek hebben gekregen, na die laatste gedurfde uitsprakenquote:Op zondag 2 oktober 2016 21:59 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Klopt, maar ik geloof niet dat Max Rubens Barrichello achterna wil.
Kan nog veel leren van zijn teamgenoot en elk seizoen liggen de kaarten weer anders.quote:Op zondag 2 oktober 2016 21:57 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Hij is het onderspit aan het delven ten opzichte van Ricciardo. Dat is niet goed voor zijn status binnen het team.
Ja, Max moet gaan oppassen voor zijn stoeltjequote:Op zondag 2 oktober 2016 21:57 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Hij is het onderspit aan het delven ten opzichte van Ricciardo. Dat is niet goed voor zijn status binnen het team.
Ricciardo in het grind, Max kapotte vloer en Rosberg die zich rotgelachen had, denk ik eerder.quote:Op zondag 2 oktober 2016 21:54 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Waar heb jij het in hemelsnaam over? Race niet gezien? Lil Lewis dnf, Vettel dnf, Der Nico aangereden. Niet zo'n wereldprestatie om dan ervoor te eindigen. Als Max niet als een oud wijf door het tweede gedeelte van die S-bocht gegaan was dan had hij vandaag gewonnen. Hij zat aan de binnenkant en lag voor op Ricciardo. En dan wel in Spa als een gek P11 verdedigen ten opzichte van Raikkonen. Het valt me gewoon tegen hoe hij vandaag gereden heeft.
quote:Op zondag 2 oktober 2016 21:57 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ach er moest kennelijk weer iemand komen trollen.quote:Op zondag 2 oktober 2016 22:04 schreef Blik het volgende:
[..]
Ja, Max moet gaan oppassen voor zijn stoeltje
Als Spa en Singapore niet verneukt waren door die 2 baggerstarts van hem (buiten zijn schuld) had het puntenstaatje RIC vs VES er al heel anders uitgezien. Dat verschil is echt zeer beperkt ofwel gewoon niet aanwezig
Gaat ook niet gebeurenquote:Op zondag 2 oktober 2016 21:59 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Klopt, maar ik geloof niet dat Max Rubens Barrichello achterna wil.
Waar heb jij het in hemelsnaam over? Kapotte vloer als hij niet als een oud wijf door die bocht gereden had?quote:Op zondag 2 oktober 2016 22:05 schreef Fer het volgende:
[..]
Ricciardo in het grind, Max kapotte vloer en Rosberg die zich rotgelachen had, denk ik eerder.
Zat er dik in ja.quote:Op zondag 2 oktober 2016 22:11 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Waar heb jij het in hemelsnaam over? Kapotte vloer als hij niet als een oud wijf door die bocht gereden had?
Graag gedaan pikquote:Op zondag 2 oktober 2016 21:15 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Oke bedankt voor je bijdrage en unieke inzicht.
Stel je niet aan zeg. Ga voetbal kijken ipv F1, misschien ligt je dat beter.quote:Op zondag 2 oktober 2016 21:57 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Bij het ingaan van de bocht lag hij er al een stuk voor en hij zat aan de binnenkant. Het was zijn bocht. Geen idee waar jullie kapotte vloeren en voorvleugels vandaan halen.quote:Op zondag 2 oktober 2016 22:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zat er dik in ja.
Minstens een kapotte voorvleugel.
Dat bepaal ik denk ik zelf wel.quote:Op zondag 2 oktober 2016 22:24 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Stel je niet aan zeg. Ga voetbal kijken ipv F1, misschien ligt je dat beter.
Nee precies, daar heb jij geen idee van...quote:Op zondag 2 oktober 2016 22:25 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Bij het ingaan van de bocht lag hij er al een stuk voor en hij zat aan de binnenkant. Het was zijn bocht. Geen idee waar jullie kapotte vloeren en voorvleugels vandaan halen.
Leg eens uit wat je bedoelt? Ik kijk pas sinds 1995 F1 dus ik ben erg benieuwd naar je unieke inzichten waarmee je mij op mijn plaats zet.quote:Op zondag 2 oktober 2016 22:26 schreef Nattekat het volgende:
Ik vraag me af waarom ik er nog serieus op in ga...
Duidelijk iemand die sinds Barcalona kijkt.
Al sinds 95 kijken en dan nog niet begrijpen dat het team soms belangrijker is dan persoonlijk succes. Damnquote:Op zondag 2 oktober 2016 22:37 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Leg eens uit wat je bedoelt? Ik kijk pas sinds 1995 F1 dus ik ben erg benieuwd naar je unieke inzichten waarmee je mij op mijn plaats zet.
Nieuwsbericht, als Ricciardo en Max in omgekeerde volgorde gefinisht waren had het team evenveel punten gehad.quote:Op zondag 2 oktober 2016 22:40 schreef Fopje het volgende:
[..]
Al sinds 95 kijken en dan nog niet begrijpen dat het team soms belangrijker is dan persoonlijk succes. Damn
quote:Op zondag 2 oktober 2016 22:43 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Nieuwsbericht, als Ricciardo en Max in omgekeerde volgorde gefinisht waren had het team evenveel punten gehad.
Denk niet dat Renault bepaald hoog staat op de wish-list van de coureurs na dit seizoen.quote:Op zondag 2 oktober 2016 22:43 schreef aesop het volgende:
Perez is bevestigd door FI voor volgend jaar. Renault schijnt hem een driejarig contract te hebben aangeboden, maar Perez denkt serieus kans te maken op een Ferrarizitje in 2018. Als dit verhaal klopt vind ik het toch wel merkwaardig. Bottas schijnt Renault ook al afgewimpeld te hebben ten faveure van nog een jaar Williams. Met Grosjaen zijn er dan drie coureurs die denken naar Ferrari te kunnen en daarvoor een stoeltje bij een fabrieksteam, nl Renault, hebben afgewezen (Grosjaen had gewoon bij Renault kunnen rijden).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |